Sziasztok az lenne a kérdésem, hogy a bringabutik oldalán nézegettem kormányszalagot, de nem látok így különbséget a BBB cuccai közül. Midegyik 2000 körül van, de mi a különbség?? Ti milyet használtok, mit ajánlotok??

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
stp1 képe

fehér bianchi-t mert nagy a

fehér bianchi-t mert nagy a kúl-faktora. amúgy kényelmes is. itt kifújt a tapasztalatom ilyen téren :)

2
csp képe

Én is BBB betekerőt

Én is BBB betekerőt használok, de hogy milyen típust azt már meg nem mondom (talán Race Gel a fantázianeve?) Nagyon jól lehet vele dolgozni, mert jó rugalmas az anyaga.

3
vizsu képe

Nekem Sram van, piros alapon

Nekem Sram van, piros alapon fehér békákkal. Csak hogy menjen a bringámhoz :-)))

4
norbijúzer képe

szerintem egy adott

szerintem egy adott árkategórián belül nem nagy különbségek vannak.

esetleg a szalag felülete lehet más, mert van ami gumisabb és van, ami habosabb fogású (nem találok hirtelen jobb szót rá). a gumis jobban tisztítható, a habos meg kevésbé csúszik nedvesen.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

5
Kovács képe

én esszeh forintos műbőrt

én esszeh forintos műbőrt használok, ami nem annyira kényelmes, mint egy gélbetétes parafás, de kényelmesebb a csupasz kormánynál, és nem szakad el

---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"

6
Addel képe

+1 Nekem is ilyen filléres

+1

Nekem is ilyen filléres (fekete) műbőr van.
pro:
-strapabíró
-olcsó
-nem sajnálja az ember
-nem látszik rajta a kosz :)
contra:
-kényelmetlen
-kesztyű nélkül csúszik

Nekem ennél többet nem ér ez a betekerősdi, csak legyen rajta valami, hogy ne a csupasz fémet fogdossam.

7
lrdr képe

Szintén 1000 forintos

Szintén 1000 forintos színes PUR Ambrosio-k.
Nem fogja se kosz, se víz, bírja a kiképzést, színes.
A kényelem meg nem ezen a 2mm-en fog múlni, ha már 1x bandázs.
Ami esetleg már számíthat vmit, az a szivacs-csőmarkolat, csak az csúszkál,beázik,elforog,bepenészedik,elkopik - magyarul csak egyenes kormányhoz jó, fröccsöntött PE-betéttel, vagy pályakormány aljára, viccesen.

8
Coller képe

Köszi a segítséget alszok

Köszi a segítséget alszok rá egyet s mérlegelek :)
___
->XI. ker Újbuda<-

9
Wadmalac képe

Én utoljára olyan

Én utoljára olyan karbonszövet-utánzat felületűt vettem, állati strapabíró, sztem atomvillanást is túléli. Elvileg géles, de ettől különösebben nem érzem puhának. Kesztyű nélküli használathoz kellemetlen lehet, hogy nem nedvszívó, csúszós lehet, de a kesztyű oútin úgyis kell. Kesztyű nélkül a legkényelmesebb a géles parafás szalag. Jól tapad, nyeli az izzadtságot, puha, de ezek a legdrágábbak, nagyon hamar felpöndörödik a szalagperem, kopik és hamar szakad. A fenntartása ennek a legdrágább, sztem évente már csak az esztétikum miatt is lecseréli az ember.
Én mindenképp a fent említett szövetmintás kemény szalagot ajánlanám.
Wad

10
Coller képe

Köszi, végül én is azt

Köszi, végül én is azt rendeltem meg. Most várom a mailt, hogy mehessek érte.
___
->XI. ker Újbuda<-

11
Sceptico képe

Hát, ha a BBB karbonmintás

Hát, ha a BBB karbonmintás bandázsáról beszélsz, akkor egyetértek, én is olyant használok most. Szép, és könnyű vele dolgozni, bírja a húzást betekeréskor (azért érzéssel), és nem pöndörödik fel a széle, annak ellenére sem, hogy én eretnek módon fordítva szoktam bandázsolni (a stucnitól kezdve). Ha odafigyelősen van felrakva az a szalag, akkor így sem dörgöli le az ember... Egyébként nem minden fékkar-takaró gumi takar rá annyira a kormányra, mint a videón (nota bene: régi fékkarokon nincs is gumiborítás...) így én azzal szoktam kezdeni, hogy levágok egy 7-8 centis darabot, és a fékkar bilincsére ragasztom (a kosszarv belső ívén), és ha odaérek, ezt a darabot is körbetekerem, utána, ami előrefelé kilóg, azt szépen vonalba vágom. így picit vastagabb a fékkarbilincsen a bandázs (ami nem is biztos, hogy baj), ugyanakkor garantáltan nem lesznek kimaradt kis háromszögek a fékkar oldalán, ami csúnya...
A zárószalag felragasztásakor meg praktikus arra figyelni, hogy az utolsó pár centit nem feszítve kell felragasztani, hanem szépen lazán lógatva elvágni és felsimítani. Így nem fog feleslegesen feszülni és idővel visszapöndörödni a zárószalag vége.

---
Öreg acélvázon rakom, vénséges váltóval... Azt hiszem, hárman együtt közel százévesek vagyunk. Ehhez képest jól bírjuk... :)

12
Wadmalac képe

Én is stucni felől viszem.

Én is stucni felől viszem. :) A végét a dugó megoldja, és így nem kell leragasztani szabad véget.
Épp ezért a zárószalagot egyáltalán nem rakom fel, a stucninál simán a bandázzsal indul a történet.
Wad

13
Sceptico képe

Végülis igazad van, hogy

Végülis igazad van, hogy nem kell a zárószalag, de nekem így kerek a dolog. :)

---
Öreg acélvázon rakom, vénséges váltóval... Azt hiszem, hárman együtt közel százévesek vagyunk. Ehhez képest jól bírjuk... :)

14
Wadmalac képe

Én azért szoktam le róla,

Én azért szoktam le róla, mert én ott is szoktam fogni a kormányt, és akkor mindig ledörzsölöm, az meg csúnya.
Wad

15
-ogre- képe

én a zárószalaggal

én a zárószalaggal szoktam a bowdenházat a hajlatban a kormányhoz fogni, ha rejteni kell. merthogy szintén belülről kifelé tekerem.

16
Wadmalac képe

Én erre a festők által

Én erre a festők által használt papír maszkolószalagot szoktam bevetni, mert abból mindig tartok dögivel. Sima szigszalag is jó.
Wad

17
Sceptico képe

Nem kényelmetlen fogású a

Nem kényelmetlen fogású a bandázs alatt vezetett bowdenház? Én mindig idegenkedtem tőle, inkább belehúzom a kormányba.

---
Öreg acélvázon rakom, vénséges váltóval... Azt hiszem, hárman együtt közel százévesek vagyunk. Ehhez képest jól bírjuk... :)

18
stp1 képe

meg sem érzem. pláne ha

meg sem érzem. pláne ha olyan a kormány, hogy van benne egy hosszanti horpasztás, amibe belefekszik a bowdenház.

19
-ogre- képe

annyi a trükkje, hogy

annyi a trükkje, hogy elöl, nem alul vezeti el az ember, és még jobb is lesz a fogás, mintha a kerek csövet szorongatnád. nekem legalábbis kényelmesebb :)

20
Coller képe

Hopsz... A féknél, hogy is

Hopsz... A féknél, hogy is csináljam? Please help :)
___
->XI. ker Újbuda<-

21
Ischler79 képe

Például

Például így:
http://www.youtube.com/watch?v=psmxYxmE3T8&feature=related

XXXXXXXX
It's the end of the world as we know it and I FEEL FINE

22
Coller képe

Köööszííí :) ___ ->XI.

Köööszííí :)
___
->XI. ker Újbuda<-

23
Wadmalac képe

1. én a stucninál kezdem a

1. én a stucninál kezdem a tekerést, így az a vég lezárva, nem kell ragasztószalaggal befejezni, a másik véget meg rögzíti a kormányvég-dugó.
2. a fékkar bilincsére én le szoktam vágni a szalagból kb 8 cm két darabot (akkorát, hogy a két vége beérjen a fékkargumi alá), amit a fékkarbilincsre hátulról felragasztok, és azon át tekerek. Így biztos hogy nem tud úgy szétcsúszni hogy kilátsszon a bilincs.
Wad

24
Coller képe

Ez is egy jó terv, de

Ez is egy jó terv, de összekombinálom:) Felülről kezdem és a videót követve folytatom :)
___
->XI. ker Újbuda<-

25
Wadmalac képe

Gyakorlatilag a video és

Gyakorlatilag a video és enyém közt az összes különbség a kezdésirány és a plusz bandázsdarab a fékkarbilincsre. Szerintem mkettő ajánlott, amúgy a video 100% rendben van.
Wad