A családban nálunk szolgál egy Author bicikli, egy igen jó kerékpár. Megnéztem sok másik Author modellt is, és nagyon tetszettek. Igazi minőségi kerékpárok. Emiatt is néztem rá a magyar forgalmazó weboldalára.
Úgy gondoltam meg kell osztanom ezt veletek, hogy ti is olyan jól szórakozzatok, mint én:
http://www.author-hungary.com/main.php?page=advice&sub=status_hun
felmérések alapján Magyarország lakossága számára a sport és mozgás, ezen belül a kerékpározás, valahol nagyon hátul van a fontossági sorrendben, de mindenképpen a video, házimozi, jó autó, nagy családi ház és egyéb anyagi javak birtoklása után szerepel csak.
Mivel Magyarországon sohasem az ipar volt a legerősebb ágazat (bár vannak kimagasló személyiségek a magyar iparosodás történetében, de Magyarország sohasem volt ipari nagyhatalom), és mivel az emberek nem nagyon rajonganak a testedzés iránt, ez a két hatás együttesen azt eredményezte, hogy a magyarországi kerékpárgyártás sohasem volt nagy követelmények elé állítva. Ráadásul az elmúlt 15-20 évben a világ erősen ellépett.
A magyarországi kerékpár-forgalmazást is átlengi egy furcsa légkör, melyben ismeretségeken, és informális kapcsolatokon alapuló érdekszövetségek jöttek létre, és ennek köszönhetően sok olyan márka lett népszerű és keresett Magyarországon, amelyek nemzetközi mércével maximum középszerűnek mondhatók. Eközben a valóban nemzetközi tekintéllyel rendelkező, igényes világmárkák csak vergődnek a magyar körülmények között.
Ezzel szemben a cseheknél:
http://www.author-hungary.com/main.php?page=advice&sub=status_cze
A legutóbbi időkben végzett közvélemény kutatási eredmények a következő adatokat szolgáltatták: a legnépszerűbb szabadidős tevékenység a kerékpározás, ezt követi a síelés, úszás és gyalogturizmus. A lakosság több mint 50%-ának (5 millió embernek) van otthon minőségi, aktív sportolásra alkalmas kerékpárja. Itt hangsúlyozni szeretnénk a kerékpárok jellegét: nem az áruházakban vásárolt ócska, semmire sem jó, a kerékpárra csak hasonlító olcsó selejtekről van szó, hanem minőségi, ennélfogva drágább, de megbízhatóan használható komoly eszközökről. A kerékpárok legnagyobb részét az emberek kerékpáros szakboltokban vásárolják, és a legjobban fogyó kerékpárok átlagára magyar forintra átszámolva 150 és 200 ezer Ft között van!
Nagyon sokat lehet a csehektől tanulni a tekintetben, hogy a kerékpár nem csak egy munkába vagy piacra járó közlekedési eszköz, hanem elsősorban sporteszköz, melynek óriási szerepe van az emberek egészségének megőrzésében. A csehek a kerékpárokat nem csak birtokolják, de szinte minden hétvégén használják is. Nagyon sok más országban, és így sajnos Magyarországon is, szinte teljesen ismeretlen az a fajta aktív pihenés, amikor valaki azért ül kerékpárra, hogy több órás intenzív túrát tegyen, melynek során a testét és lelkét egy nagyon kellemes, frissítő érzés hatja át. Amikor a kerékpár nem csak arra szolgál, hogy A pontból eljussunk B pontba, hanem a tekerés során élvezzük a szabadság érzését, csodáljuk a természet szépségeit, és magunk mögött hagyjuk a hétköznapok fojtogató gondjait.
Nemzetközi felmérés alapján a csehek az egész világot nézve az 5 "legkerékpárosabb" nemzet egyike! Ez az ország imádja a kerékpározást, és a csehek értenek is a kerékpárokhoz.
További félreértések elkerülése végett itt el kell hogy mondjam, nagyon sokat dolgozok együtt cseh emberekkel, és a lehető legjobbakat tudom róluk elmondani. Igen barátságos, kedves nép, a magyarokat kimondottan szeretik.
De.
Prágában a biciklis ritka, mint a fehér holló. Budapest kb. egy évtizeddel előrébb tart a városi kerékpározás tekintetében, mint Prága. Ezt a cseh kollégáim pontosan tudják. Ők valóban hétvégén veszik elő a biciklit, eszükbe sem jutna mindennap felülni rá. Nekik (még) nem arra való.
Szép dolog a cseh sportszeretetet példaként állítani a magyarok elé, de azért talán nem kellene ekkorát vetítenie az Author Magyarországnak.
Ez most kinek és mire volt jó?
És a bónusz:
http://www.author-hungary.com/main.php?page=advice&sub=ingeneral
a kerékpárt Ázsiában gyárttató, általában legnagyobb cégek, a kerékpár minden egyes elemét gondosan megtervezik, többek között maguk tervezik a vázak geometriáját, az alkatrészek összetételét stb., és a komplett dokumentációt kiviszik Ázsiába, ahol az európai tervek alapján egy ottani összerakó üzem "gyártja" le a kerékpárokat. Így működnek a legnagyobb, legjobb európai márkák is, mint pl. a svájci Scott, a cseh AUTHOR, és jónéhány kisebb, de igényes cég. Ez a működési forma garantálja a legjobb hatékonyságot, és a legjobb minőséget.
A kerékpárokat Európában összerakó cégek viszont minden elemet, sokszor még a vázat is készen, kinti gyártók katalógusából választják ki, és az összes alkatrészt meghozatják Ázsiából. A kerékpárokat saját emberekkel az adott európai országban rakják össze. Az elsődleges szempont nem a kiváló minőség, hanem a minél alacsonyabb ár elérése. Így működnek általában a kisebb helyi gyártók, és ez a legelterjedtebb működési forma a közép-kelet európai régióban. Ez a módszer rendkívül körülményes, kockázatos, és rugalmatlan.
(...)
Az, hogy egyáltalán van még olyan cég, aki alkatrészekből Európában szereli össze a kerékpárokat, csak az Európai Unió hibás politikájának köszönhető. Teljesen hamis, mondva csinált indokokkal hatalmas "piacvédő" vámokat vetnek ki azokra a kerékpárokra, melyek Ázsiában készülnek, és melyeket készen hoznak be az Unióba. Művileg azt támogatják, hogy csak önálló alkatrészeket érje meg behozni, és itt kelljen a kerékpárokat összerakni Európában. Ettől remélnek némi munkalehetőséget az emberek számára. De ez a politika gyakorlatilag semmi másra nem jó, mint hogy a haldokló iparágat művileg még ideig-óráig életben tartsa. Semelyik európai ország nem tud ma már lépést tartani Ázsiával, ami a gyártás költségeit és rugalmasságát illeti. Az európai ember még talán sok dolgot jobban tud megtervezni (már nem sokáig), mint ázsiai vetélytársai, de életstílusával, kényelmével, és életfelfogásával annyira megdrágult, hogy az európai gyártás nem kifizetődő. Ma már a világ ipari termékeinek nagy része Ázsiában készül, és ez a folyamat megállíthatatlan.












Te jó ég. Ez sörrel
Te jó ég. Ez sörrel rakta, mikor írta. (oszt?)
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Cukik az ilyen manipulatív
Cukik az ilyen manipulatív "tanácsadó" írások. Ezeket nagy égés saját honlapon megjelentetni, max arra jók, hogy elcsepegtesség ezeket az elméncségeket vmi bulvárlapban.
Hát nem tudom, elég sok
Hát nem tudom, elég sok sületlenséget összehordtak.
Előbb-utóbb Kínában se fognak egy tál rizsért dolgozni az emberek, akkor hova viszik majd a gyárukat ?
http://index.hu/gazdasag/vilag/2010/06/03/ontudatra_ebred_a_kinai_munkas...
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/05/29/harmincezerert_nem_szerelnek...
"felmérések alapján
"felmérések alapján Magyarország lakossága számára a sport és mozgás, ezen belül a kerékpározás, valahol nagyon hátul van a fontossági sorrendben, de mindenképpen a video, házimozi, jó autó, nagy családi ház és egyéb anyagi javak birtoklása után szerepel csak"
Ez szerintem jó meglátás, a többit hagyjuk viszont.
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
Azért kíváncsi lennék a
Azért kíváncsi lennék a "felmérésekre." Ez ui egy bődületes közhely ismételgetésének hangzik, ráadásul nem is nagyon értem milyen felmérés lehetett az, ahol egy szabadidőtevékenységet (sport, mozgás) összehasonlítottak tartós fogyasztási cikkek birtoklásával; mi lehetett a kérdés?
Nem értek a marketinghez, mindenesetre ha el akarnék adni vmit, akkor nem azzal kezdeném, hogy ti kis bunkók, ezt nálatok alig szeretik, bezzeg a cseheknél!
Tapasztalatból azt
Tapasztalatból azt mondhatom, hogy az Author kereskedők teljesen normális módon árulják a kerékpárokat, szerintem ezt a weboldalt talán nem is látták. Jobb nekik, mindenesetre.
Valószínűleg
Valószínűleg közrejátszott a hozzászólásom tartalmához egy filmkritika, amit épp előtte olvastam:)
http://www.szegedlive.hu/filmkritika/ut-a-vadonba--into-the-wild-.php
----------------------------
Ewing ChainOil,Dallas-Texas
Ha a PR-esnek az volt a
Ha a PR-esnek az volt a célja, hogy megutálják a magyar bringások és meg akarják ölni a mo-i kerékpárforgalmazók/gyártók, remekbe szabott cikk.
Wad
Komolyan mondom, hogy nagyon
Komolyan mondom, hogy nagyon szeretnék a bringa előtt jó autót, nagy, családi házat birtokolni! Videó az már megvan (valahol a szekrény mélyén, ezer éve nem lett használva), a házi mozi majdnem... (DVD lejátszó 4 hangszóróval annak számít?)
____________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)
Nem akartam Author biciklit
Nem akartam Author biciklit venni és ez sem hozta meg a kedvem. Kíváncsi vagyok mennyi idő alatt szedik le a sok okosságot. Hülyék ezek?
attól még, hogy szar a
attól még, hogy szar a PR-ja, még készíthet jó bringákat.
4 dolgot állapítottam
4 dolgot állapítottam meg
-alighanem a cseheknél is ki van adva
-az Author sajnos nem állt meg a lejtőn :(
-PND
-Régen a szar is krémesebb volt
Mondom mindezt egy 2005-ös, tűzpiros, utolsó részletéig igényes hidroform Traction vázra épített játszósbringa tulajaként, amely választást anno nagyban befolyásolta a honlapon írottakból átszűrődő szemlélet is. Mára ez mintha pöppet meggörcsösödött vón.
Azt hittem vége van a meleg
Azt hittem vége van a meleg felvonulásnak :).
egy számomra
egy számomra értelmezhetetlen hozzászólás...
nem vagy egyedül :-)
nem vagy egyedül :-)
ha megnyitod a blogban
ha megnyitod a blogban linkelt címet, gondolom egyértelmű...
edit: eh, értem már, mindig változik a kép az oldalon. Amikor megnyitottam ez volt rajta.
hmmm, nem rossz! :)
hmmm, nem rossz! :)
ki hitte volna, hogy pont
ki hitte volna, hogy pont aegy bicikligyarto dolgozik ellenunk a varosi biciklizes elterjeszteseben...
Kerékpárt Magyarországon
Kerékpárt Magyarországon úgy marketingelni, hogy a városi-falusi közlekedési célú kerékpározás helyett kizárólag a szabadidős vonalat nyomják: vagy nagyon nem látják, hogy mi folyik itt, vagy egyszerűen csak bátrak.
Bár lehet, hogy nincs más választásuk, mert nem tudnak 80-90 ezer forintos városi (vagy olcsó outi) vonallal előállni. Ki tudja.
Ami igaz a marketingbullshitből: a magyar ember tényleg keveset költ sportra. Elég csak kimenni egy strandra, törülközőt lerakni, és megnézni a 16 évnél idősebb korosztályt.
ez hülyeség: szerinted az
ez hülyeség: szerinted az égboltot is beterítő nagyságú képernyőket miért vásárolják ? és a prémium sportcsatornákat ? költenek rá, nem is keveset, csak az izzadság derogál... elméleti sportolók(=fikagépek)
Egyetértek. Kényelmes,
Egyetértek. Kényelmes, tartós (!) és alacsony karbantartású city bike-okat csak elvétve látni prospektusokban, azon belül agyváltósakat még kevésbé - így nem is nagyon nézegetem őket :(
Teli vannak vastag acél vagy alumíniumvázas, össztelós, szénszálas stb. gépekkel...
A tavaszi BNV-s bringakiállításon is csak a Csepel retro bicajok voltak számomra valamennyire érdekesek.
Na igen. Ott túlsúlyban
Na igen. Ott túlsúlyban voltak a csili-vili karboncsodák, millió feletti árcédulával. Mintha mindenki XC versenyző lenne :)
Egyébként ez a rész: "Nagyon sokat lehet a csehektől tanulni a tekintetben, hogy a kerékpár nem csak egy munkába vagy piacra járó közlekedési eszköz, hanem elsősorban sporteszköz, melynek óriási szerepe van az emberek egészségének megőrzésében." ez WTF?? Nem tudtam hova tenni, hogy a hétvégi sportbringázást a mindennapos közlekedéshez képest valamiféle magasabbrendű tevékenységnek állítják be. Jó, hogy azt nem írják oda, hogy a derék csehek felteszik a bicajt az autóra, kiviszik az erdőbe, és ott bicikliznek :)
Hát, azt hiszem, nem mi
Hát, azt hiszem, nem mi vagyunk az Author célközönsége :)
Igen, a mindennap bringával
Igen, a mindennap bringával közlekedő ember problémás vásárló. Nem csak megveszi a biciklit, hanem használja is, holott arra tervezték, hogy hétvégente kitolja a garázsból, kicsit idétlenkedjen vele az erdőben, majd fél év után, amikor megunta, többet ne is nézzen felé :)
Így meg a sok alkatrész lehullik, elreped, eltörik, aztán a júzer meg még pampog is.
Az Author védelmében:
Az Author védelmében: nálunk nagyon jól teszi a dolgát, bírja a kiképzést. Terepet is, várost is. Egyébként általánosan ez a közvélekedés a márkáról. Jó minőséget gyártanak. És vannak 60-80 ezres "belépő" szintű biciklik is a kínálatukban.
A marketinges, aki ezt írta, az van eltájolva. A gyártó maga nem.
Viszont akkor ennyi
Viszont akkor ennyi pénzért már valami igazi márkát vessz az ember.
Milyen az az igazi márka?
Milyen az az igazi márka? :)
Magas labda:
Magas labda: http://www.bedo.hu/kepek/adat/papir/3/0018.JPG
:-)
:-)
Nekem ez ugrott
Nekem ez ugrott be:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Deutschemarknotes.png
Kár, hogy nem írták ki a
Kár, hogy nem írták ki a szerző nevét.
Ez egy ezer éves cikk, és
Ez egy ezer éves cikk, és propaganda jellegű. Ettől még az uthor bringák a világ élvonalába tartoznak, elérhető áron!
Amit meg a magyar kereskedelemről írt teljesen igaz.
Mondja már meg nekem
Mondja már meg nekem valaki, hogy mitől jobb az a bringa, amit Kínában rak össze egy munkás Shimano meg Sram meg Richey alkatrészeket felpakolva, mint az, amit ugyanezekből az alkatrészekből rak össze egy európai munkás? Mert szerintem semmitől. A különbség annyi, hogy az előbbi x-tízezer forinttal olcsóbb lesz, mert klasszul ki lehet zsákmányolni a távol keleti munkaerőt... És azért kíváncsi lennék a Csehek munkanélküliségi mutatójára is. Bár náluk lehet, hogy ez ismeretlen fogalom, és pont, hogy munkaerő hiány van, ezért viszik ki a melót Kínába :) Persze, nagyon sok cég ezt csinálja, csak nem ez a fő reklámfogás.
__________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)
A másik oldalon meg a
A másik oldalon meg a többet/hatékonyabban dolgozni nem, de jelentősebben jobban élni akaró magyar van. Aki mindent olcsón akar. Tehát nem fizetné meg a magyarországi munkaerő felárát.
-
Zsurmi
Mostanában tényleg
Mostanában tényleg elszállt egy kicsit a bicikliösszerakó ipar. Láttam egy kerékpárt 2.5 millió Ft felett. Amúgy is kicsit durva árréssel dolgoznak az alsó-közép kategóriától.
Nekem meg egy egyszerű, használható túrabicikli kellene 1000 euro alatt, de a legtöbb gyártónak nincs kedve ilyesmivel vacakolni. Gyors biciklit egyszerű embereknek, csomagtartóval? Pfúj.. Pedig milyen jó lenne már egy acél időfutam vázas koskormányos bicikli, elöl-hátul kanti fékkel, és méretes gyári csomagtartóval..
Az Auhtor PR-ese meg nagyon rosszul teszi a dolgát. Már ha nem fizet neki a konkurencia. Ti, kis nyamvadt, éhenkórász pöcsök soha nem fogtok normális kerékpárt gyártani itt Kelet-Európában, mert hiányzik hozzá a kultúra, az árpasör, a lóvé meg a szaktudás.. Meg a kátrányos zöld kriptonit, amiből az auhtor bowdeneket faragják maláj bozótvágó késsel tízéves kínai gyerekrabszolgák.
Ez nem hozza meg a kedvemet kerékpárvásárláshoz.
Még szerencse, hogy a vázaik jobbak, mint szövegük.
1000 euróból nem lehet vmi
1000 euróból nem lehet vmi normálisat összerakni? Nekem ha városi bicajnál nagyon megszalad a ceruza (de azért ésszerű maradok, és nem veszek Rohloffot :-), akkor se tudnék 7-800 felé menni.
Ehhez a beszélgetéshez
Ehhez a beszélgetéshez akkor inkább nem szólok hozzá :)
Ez 900 euro, és deoreval
Ez 900 euro, és deoreval szerelt, csomagtartós, stb. Hol élsz, ahol nincs ennyiért? Ne vicceljünk. :)
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Persze hogy jobbak mert
Persze hogy jobbak mert Kínában készül.
Mi a jófranc baja van már
Mi a jófranc baja van már megint az oldalnak?
Minden hsz-emet spamnek minősíti, miközben a frissen regisztrált spammerek vígan írogatnak.
Grrrr.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
A kimoderált hsz
A kimoderált hsz pedig:
Szívesen felhívnám a cikkíró figyelmét az (angolulavásároljszócskajönide)responsibly.org oldalra, kissé negatív, de gondolatébresztő.
Bár nagy pozitív gondolkodó vagyok, a gyerekmunka és a modern kori rabszolgaság elleni küzdelmre nem tudom, hogy lehetne szalonképes képekkel felhívni a figyelmet :-((((
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
NFL Authentic Jerseys Super
NFL Authentic Jerseys
Super Bowl Authentic Jerseys
Clay Matthews Super Bowl Jersey
Aaron Rodgers Super Bowl Jersey
Charles Woodson Super Bowl Jersey
Donald Driver Super Bowl Jersey
Jermichael Finley Super Bowl Jersey
steeler sonline Authentic Jerseys
Ben Roethlisberger Jersey
Hines Ward Jersey
James Harrison Jersey
Troy Polamalu Jersey
Willie Parker Jersey
NHL Authentic Jerseys
Penguins Authentic Jerseys
Andre Fleury Jersey
Kris Letang Jersey
Sidney Crosby Jersey
Mario Lemieux Jersey
Evgeni Malkin Jersey
The above products are recommended by our manager!
Brooks Orpik Jersey
Chris Kunitz Jersey
Jordan Staal Jersey
Maxime Talbot Jersey
Ruslan Fedotenko Jersey
Sergei Gonchar Jersey
Tom Barrasso Jersey
Tyler Kennedy Jersey