Nyári bringázásért ingyen BKV bérlet jár?



Schmuck Andor főpolgármester-jelölt fejéből pattant ki az az ötlet, amelyet azóta már főpolgármester-jelölti programja is tartalmaz: 400 kilométeres igazolt nyári tekerésért egy szeptembertől márciusig szóló BKV-bérletet adna. A 400 kilométert biciklire szerelhető kilométerórával kellene igazolni a kerékpározóknak.

további hülyeség itt:
http://www.napiaszonline.hu/aktualis/nyari_bringazasert_ingyen_bkv_berle...

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Pontagy képe
Pontagy
1 cs, 2010-07-29 15:02

baromság, ezt egy hétvége alatt össze lehet hozni..

errorka képe
errorka
2 p, 2010-07-30 01:32

Baromsag. Ezt egy nap alatt ossze lehet hozni. 4000m szint is mehet bele...

(Olyan bolcseket tudsz hozzaszolni neha, hogy elkepeszto.)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

Pontagy képe
Pontagy
3 p, 2010-07-30 09:26

ugyan, ha péntektől vasárnapig minden nap mész egy száz-százötvenes távot,össze lehet hozni.
egyébként meg: honnan tudod, hogy mennyit megyek, okoska? Nyilván az átlagos városi bringás nem hozza össze egy hétvége alatt, nekem, meg pár túrázó arcnak nem lenne különösebben nehéz. Pl lemegyek pénteken a Balatonra, körbetekerem, és hazatekerek. Ebben semmi extrém nincs.

errorka képe
errorka
4 p, 2010-07-30 10:50

Gyere mondjal meg nagyobbakat. Nem tekersz le mindjart 2x Balcsira, meg 2x korbe?

A folytatast kitoroltem, szemmel lathatoan az arcod nagyobb, mint a beled szorult ertelem :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

shutruk képe
shutruk
5 p, 2010-07-30 10:56

Nektek megártott a kánikula... Kicsit úgy érzem magam, mintha gaze és Cseya vitázna valami tök lényegtelen dolgon. Pontagy szuperhiró, ezt mindenki tudja. Amikor utoljára volt szerencsém vele letekerni 160km-t, végigdohányozta az utat, és nem tűnt fáradtnak. Én elhiszem neki, hogy neki nem ügy a 400km 3 nap alatt.
----

http://www.nightride.hu

errorka képe
errorka
6 p, 2010-07-30 13:37

En is jarok turazni, kb. minden hetvegen, megsem magambol indulok ki, amikor ilyen akciokat szerveznek.

Es nem is allok neki arcoskodni, hogy napi 150km az fika. Van akinek a napi 15 is megerolteto.

(Egyebkent meg aki egy fikarsznyit is ert a turazashoz, az nem csak a km-t nezi, hanem a szintemelkedest es az ut minoseget. Leginkabb h aszfalt/terep. De ezt biztosan te is nagyon jol tudod :)

----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

shutruk képe
shutruk
7 p, 2010-07-30 17:02

Én egy mosollyal elintéztem a dolgot, hogy majd ha nagy leszek, én is tudok ennyit egyszerre tekerni. :) Amíg nem Pontagy szabja az ingyenBKV feltételeihez a kilométerszámot, addig én nyugodtan alszok. :D
----

http://www.nightride.hu

Pontagy képe
Pontagy
8 szo, 2010-07-31 01:09

shutruk,

köszi,tudom mit bírok, ok, nem az átlaghoz mérem magam, lehet.

ha nagy is arcom, vállalom, ilyen vagyok.

uccsó péntek sajnos kimaradt, Semico invitált,de részben meló, részben az esti piálás miatt sem ment.

shutruk képe
shutruk
9 szo, 2010-07-31 10:38

Én ezekkel tisztában vagyok. :)
----

http://www.nightride.hu

Zsabor képe
Zsabor
10 p, 2010-07-30 12:31

Minimal Mass-ra jöttök? Bunyó lesz? :p

noname_ képe
noname_
11 cs, 2010-07-29 15:25

Ennél sokkal több értelme lenne, ha a forgalmi engedéllyel ingyen lehetne utazni.

hf képe
hf
12 cs, 2010-07-29 16:01

+1

sagan képe
sagan
13 cs, 2010-07-29 16:04

Szegeden lehetett az árvíz idején,de az autóvezetők jobban szerettek a dugóban ülni.
Egyébként meg nem ingyenesség kell,hanem normális tarifarendszer,időalapú jegy,zónásítás.
+dugódíj

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

Bicska2 képe
Bicska2
14 cs, 2010-07-29 16:30

-1

Időalapú jegy?
Hogy hogy nem (de igen) nekem 80-as trolival egyszer (többször) sikerült a Keleti PU - Róna utca távot 50 perc fölötti idővel megtenni. Normálisan ez kb 10-12 perc kéne legyen/szokott lenni. Ezt időalapú jeggyel, hááát, asszem sokan odanyomtak volna egy pisztolyt a vezető halántékához, hogy olcsóbb legyen :-)

Egyezzünk meg egy távolságalapú tarifarendszerben :-)

toreki képe
toreki
15 cs, 2010-07-29 17:20

Az idő alapú jegy nem lenne rossz, ha a tömegközlekedés mindenhol elsőbbséget kapna. Pl.: a Moszkvára érkező villamos nem várna az épp akkor induló kocsi tömegre. A távolságot nehéz mérni 1-2 átszállás után, de azt, hogy mikor indultál (kezelted a jegyet) könnyű leolvasni a jegyről.

Bicska2 képe
Bicska2
16 cs, 2010-07-29 20:22

Ha pl a keletinél, a 80-as trolin klikkeltél az elekronyikus jeggyel, és az egyes villamoson a stanionoknál megint, könnyű kiszámolni, az hány megálló volt. Ha nem szállsz át többször, az ugye ciki.
Vagy egy "érvényesítés" leszálláskor is... franc tudja. Ez nyilván baromira lelassítaná a dolgokat. Az idő alapú akkoris szívás lenne nem? Nomeg a felszállás ideje okés, de a leszállásig eltelt időt is valahogy meg kell állapítani, szóval nem tudom, kbv -nál mi az elképzelés az elektronikus jeggyel kapcsolatban. Tud valaki valamit?

IPG képe
IPG
17 szo, 2010-07-31 01:39

Időalapú jegy nyilván a hivatalos menetidő alapján számlázna :)

.
IPG
fehér fixi, kék bagaboo

pfm képe
pfm
18 szo, 2010-07-31 02:37

Ha elolvassatok egy vonaljegy hatuljat, kiderul, hogy a jelenlegi jegy bizony idoalapu :)

Oleever07 képe
Oleever07
19 szo, 2010-07-31 11:06

pontosan, 60 percig lehet vele utazni nappal, éjszaka 110 percig. lásd itt.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
20 sze, 2010-08-04 09:39

Ez most vicc? A jegyen az időkorlát a felszíni tömegközlekedés esetén az adott járművön való utazás maximális ideje, csak a földalatti hálózaton jogosít átszállásra. Minden más járműváltásnál újat kell érvényesíteni.

www.gruppetto.hu

bembo képe
bembo
21 cs, 2010-07-29 21:12

és akinek van úszómedencéje, de vásárol hozzá vízvisszaforgatót, annak legyen ingyenes a háztartási vízszámlája!

Addel képe
Addel
22 cs, 2010-07-29 19:06

Szerintem jó az ötlet, de a 400km kevés. Tavasztól őszig olyan 2000km simán meg lehetne követelni és az még nem is sok. Sokaknak akik bringával közlekednek, nem csak hobbinak tekintik ennek a kétszerese is megvan egy nyáron.

ui:
Így utólag végiggondolva ha csak az a cél, hogy rávegyenek olyanokat is egy kis tekerésre akik amúgy nem szoktak, akkor a 400km reálisabb cél kezdetnek.

Saddalim képe
Saddalim
23 cs, 2010-07-29 19:17

Még ha nem is sok egy olyan embernek, aki minden nap bringával jár mindenhova, egy hangsúlyozottan kezdő bringásnak, aki az akció célcsoportja lenne (gondolom én az, aki eddig BKV-zott, esetleg autózott) ez is bőven elég. Ha még a 2000 fele 1000 reális is lenne, mint nagy szám elriasztó (bár nem vagyok se szociológus, se pszichológus).
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron

Kisember képe
Kisember
24 cs, 2010-07-29 20:16

Fejreállitom a bringát és egy ventilátorral meg egy gumiszijjal az esti Mónikasó alatt beletekerem a 400 km-et

Én persze nem, de...
--------------------------
www.barzongorista.eu

Oleever07 képe
Oleever07
25 cs, 2010-07-29 20:27

:D :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

Krisi képe
Krisi
26 cs, 2010-07-29 21:44

nekem is pont ez jutott eszembe. egy okos szerkezettel összekötöm a motorom kerekével és pár óra alatt benn is van a kellő kilométer. mármint nekem nem kell, hiszen nekem ez a táv megvan egy hónap alatt simán, de mondjuk indítok egy vállalkozást erre alapozva és ollé :)

stp1 képe
stp1
27 cs, 2010-07-29 22:55

én egy legóból és az 1/10 elektromos pályaautóm elektronikájából tákolt szerkezetet képzeltem el még a cikk elolvasása előtt.
a szabályozott elektronika ugye azért is fontos, hogy a km mellett az átlagsebesség is reális legyen.

Zsabor képe
Zsabor
28 cs, 2010-07-29 23:50

De minek ezen ennyit gépészkedni, amikor amúgyis nagyon gyorsan összejön az a 400 kilóméter?
Szerintem kevésbé fárasztó letekerni :)

vp képe
vp
29 p, 2010-07-30 10:16

ki is húzhatnád magad utánna hogy milyen fasza gyerek vagy :)

Wadmalac képe
Wadmalac
30 p, 2010-07-30 12:59

A Sigma-Sport órába elemcsere után te írod be a megtett kilométert. akármennyit.
Mivel abszolute nem igazolható a klométer, és fű-fa virág a 3 havi bérletnél jóval olcsóbban beszerezheti a 400 km-rel töltött órát, a csalók sztem a kedvezményt kihasználóknak minimum felét tennék ki.
Magát az ötletet a kerékpározás népszerűsítésre jónak tartom, de az eszközválasztás állati naivitást bizonyít. És valóban vannak olyanok, akik jobban megérdemlik/rászorulnak a kedvezményre.
Wad

Cseya képe
Cseya
31 p, 2010-07-30 14:10

Nekem elég, ha csak felrakom fél órára a számítógépházam tetejére a vezeték nélküli sebességmérőmet.

Oleever07 képe
Oleever07
32 cs, 2010-07-29 20:51

ezt a hülyeséget. mért nem 1000 km?
meg amúgy is, ki az az őrült, aki a nyár után leteszi a bringát? meg kell rakni ősszel, meg télen is. aki hozzá van szokva a bringázáshoz, az nem hagyja abba. jó, ez alól kivételek a hétvégi bicajosok.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

bembo képe
bembo
33 cs, 2010-07-29 21:26

Minek ennyi körmönfont feltételhez és ellenőrzéshez kötni a tömegközlekedés ingyenességét? Micsoda bürokrácia fejlődne e roppant igazságos rendszer érdekében!

Legyen mindnekinek teljesen ingyenes, és punktum. Ez már önmagában jópár százalékkal növelné a tömegközlekedés részesedését. Így is legalább felerészben az állam tartja fenn. Más területeken (egészségmegőrzés, életminőség javulás, környezeti károk mérséklődése) részben megtérülne a plusz költség.
Aztán a szociális vonatkozások. Ha munkanélküli vagyok (márpedig az emberek jó harmada jelenleg az), és minimálbérért vagy feketén kevesebbért vállalhatok munkát, lehet hogy megéri; de ha a fizetésem egy hatodát rögtön a bkv-nak perkálom, akkor már nem.
Az ingyenes tömegközlekedés gazdaság élénkítő hatású, mint általában a közlekedés bárminemű elősegítése (olyan mintha építenénk autópályát).

Krisi képe
Krisi
34 cs, 2010-07-29 21:46

szerintem akkor már az ingyen sört is bevezethetnék, az is élénkítené a gazdaságot.
és persze ingyen biciklit mindenkinek!

bembo képe
bembo
35 cs, 2010-07-29 22:52

Nem érdemes összekeverni egy élvezeti cikket egy alapvető közszolgáltatással. A sörből tetszőleges mennyiséget lehet fogyasztani (az is elfogyasztásnak minősül, ha hazaviszed és elrohad a spejzban). A tömegközlekedést mindneki annyit használja, amennyit muszáj. Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten. De az ilyen emberek száma elhanyagolható. Ezért is van BKV bérlet, és ezért nincsen sörbérlet. Jól is nézne ki, ha lemennék a boltba a sörbérletemmel, és kérnék egy hekto sört, mert hát ez havi bérlet, és egy hónapig akármennyi sört kaphatok.

A kerékpárt lehetne ingyenessé tenni, és valószínűleg nagyon sok kedvező gazdasági és társadalmi hatása lenne. Persze alaposan át kéne gondolni, hogy milyen típusú kerékpárokat, és hány évente lehetne új kerékpárra pályázni.

Kisember képe
Kisember
36 cs, 2010-07-29 23:16

Sörbérlet! Ez mekkora már!
--------------------------
www.barzongorista.eu

Vegha képe
Vegha
37 cs, 2010-07-29 23:46

én ingyenes fészbúkot szeretnék. lehet ?

Oleever07 képe
Oleever07
38 szo, 2010-07-31 11:03

It's free and always will be. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

shutruk képe
shutruk
39 szo, 2010-07-31 15:42

Észrevetted már, hogy időnként angolul válaszolsz egy magyar kérdésre? Ha nem szándékos, akkor mindenképp foglalkozz a kérdéssel, nehogy úgy járj, mint O'Neill az Ősök tudásával. :)
----

http://www.nightride.hu

Oleever07 képe
Oleever07
40 szo, 2010-07-31 20:37

igen, néha szoktam angolul válaszolni, de ezt a mondatot a Facebook-ról idéztem. :D amúgy ki az az O'Neill, akinek Ősi tudása van? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

shutruk képe
shutruk
41 v, 2010-08-01 10:37

Csillagkapu. :)
----

http://www.nightride.hu

Oleever07 képe
Oleever07
42 v, 2010-08-01 19:59

jajj, neeee. I 7 it. :D (magyarul utálom. :-) ) a faterom mindig ezzel fáraszt...
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

Icarus képe
Icarus
43 h, 2010-08-02 00:20

Senki sem lehet tokeletes :-)
O'Neil forever :P

-----------------------------------------

Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P

Krisi képe
Krisi
44 p, 2010-07-30 16:43

ez mind szép és jó amit írsz, csak az a baj ezzel a világal, hogy semmi sincs ingyen.
meg azt se feledjük el, hogy a többi 7-8millió ember mit szól ehhez, aki nem olyan kiválasztott, hogy Budapestre született? vagy akinek munkaeszköz az autó és ha akarna se tudna villamossal járni? egyedül annak lenne tényleg ingyenes, aki külföldi. vagy feketemunkás. nekik viszont ne legyen az, jól is néznénk ki.

a világ sajnos összetettebb, mint gondolnánk.

bembo képe
bembo
45 szo, 2010-07-31 01:35

Naná, hogy nincs ingyen, minden dolog emberek munkájába kerül. De ez politikai kérdés, konkrétan hogy a közlekedési módok közül melyiknek az arányát akarja növelni az állam. Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak. Nyilván ők is közlekednek valahogy, és ott is meg kell hozni döntéseket, helyi szempontoknak megfelelően. Akinek munkaeszköz az autó, annak úgyis mindegy, hiszen a munkáltatója megfizeti: vagy céges autó, vagy magasabb bér formájában. És a feketemunkásokkal, külföldiekkel mi a baj? Ők talán nem közlekedhetnek?

Krisi képe
Krisi
46 szo, 2010-07-31 19:40

"Nem releváns ebben a kérdésben, hogy mi van azokkal, akik nem Bp-n laknak"
pedig de. hasonlítsd össze a budapesti és pl. a kiskunlacházi tömegközlekedést. naugye. de még a miskolci vagy debreceni sem hiszem, hogy éri el az 1/10-edét a fővárosi tömegközlekedés költségvetésének.
mert ugye ha "ingyenes" akkor azt jelenti hogy mindenki adójából fizetik. és akkor megint azt az elvet erősítjük, hogy az ország 1/5-öde tartja el a többieket. ami nem jó.

pfm képe
pfm
47 szo, 2010-07-31 02:40

Remelem csak heccbol/viccbol irsz ilyeneket :)

Oleever07 képe
Oleever07
48 szo, 2010-07-31 11:11

"Kivéve pár közlekedésmániást, akik órákat utaznak, hogy lefotózhassanak egy olyan trolit, amiből csak egy van Budapesten."

lásd engem. most van egy tesztbusz ezen a héten, ami többet úgysem lesz. :D erről van szó.
de amúgy tényleg van egy olyan troli, amelyből csak egy van, ráadásul ez a prototípus. erről van szó. (igaz, ez csak akkor közlekedik, amikor valamilyen nyílt nap van, pl. a Pongrácz telepen.)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

toreki képe
toreki
49 p, 2010-07-30 14:17

Fordítva tényleg lenne értelme. Úgyis indul a KKKR. Akinek BKV/BKSZ bérlete van (persze elektronikus), hetente 1-2 órát ingyen bringázhatna. Így lenne, aki csak emiatt kipróbálná.

Zsabor képe
Zsabor
50 cs, 2010-07-29 23:53

Azt nem értem ebben, hogy mi történik szeptember és március között :)
Mondjuk egy ajándék fogaskerekű bérlettel már boldog lennék.

sagan képe
sagan
51 p, 2010-07-30 00:56

5000 HUF-ért még vennék is bérletet,mert jó lenne,mint biztonsági tartalék,de 10000ért egyszerűen nem éri meg a bringázás mellett.
A fogasbéret határozottan tetszik :)).

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

lrdr képe
lrdr
52 p, 2010-07-30 01:18

Szeptember és március közt meredekebbek lesznek a hegyek.

Egyébként autózáshoz képest kb. km-enkénti 60 ft hasznot/elmaradt kárt tolat a user, az 400 km-en 24000. Mondjuk két és félhavi bérlet, ami igazából akár elég is lehetne (kerekítsük 3ra: december-január-február), már ha egyébként nem hardcore.
(A meghardcoreodás úgy a 2.-3. szezon táján szok jelentkezni.)

j_gergo képe
j_gergo
53 p, 2010-07-30 06:40

Marhaság.

Tibor_Nesze képe
Tibor_Nesze
54 p, 2010-07-30 09:49

jaj ettől az embertől mindig kiráz a hideg. politikus, dagadt, a feje is. mondhatni tipikus

otapi képe
otapi
55 p, 2010-07-30 11:51

Kiírták a választásokat, elkezdődött a kampány...

Oleever07 képe
Oleever07
56 szo, 2010-07-31 11:04

persze ezt az ingyen BKV-t a Horváth Csaba kezdte el, még jóval a választások kiírása előtt. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

otapi képe
otapi
57 szo, 2010-07-31 22:47

Mondjuk, ez nem "ingyen" lenne, mert teljesíteni kellene előtte :)

Oleever07 képe
Oleever07
58 v, 2010-08-01 00:50

naná, majd előtte az állambácsi fizeti ki helyettünk. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

Prof.gruppetto.hu képe
Prof.gruppetto.hu
59 sze, 2010-08-04 09:34

Mé nincs ez a címlapon?

www.gruppetto.hu

Vegha képe
Vegha
60 sze, 2010-08-04 09:42

ó Istenem, miért nincs unsubscribe gomb ? Már bánom hogy írtam ebbe az eleve szánalmas témába.