Pénteken Londonban adták át az eddigi legnagyobb kerékpárflottát: 5000 bérelhető biciklit!
Az érdeklődés hatalmas, eddig több mint 12 ezren jelentkeztek, hogy elvihessék egy körre a városi kétkerekűeket. A 23 kilós bringákat jelenleg városszerte 315 helyen - többek közt Camden, Hackney, Islington, Lambeth, Kensington, Chelsea, Southwark és Westminster városrészekben - lehet kibérelni és lerakni. Az ehhez szükséges kulcs 3 fontot kóstál, eddig hatezer kulcsot aktiváltak. A bérleti díj egy órára 1 font, 24 órára 50. A tervek szerint a biciklipark még idén hatezresre, a dokkolók száma pedig négyszázra bővül.
http://hvg.hu/vilag/20100730_bicikli_london
szerk:
z első 30 perc ingyenes ;)
Tarifák részletesen
Egy videó arról, hogyan működik:
Ez pedig a biztonságról szól. Ne járdázz, figyelj a holttérre, adj elsőbbséget a gyalogosnak, ilyesmik. Ja és hordj sisakot:












A bérleti díj egy órára
A bérleti díj egy órára 1 font, 24 órára 50
Nem pont. Az első 30 perc ingyenes ;)
Tarifák részletesen
Itt egy videó arról, hogyan működik.
Ez pedig a biztonságról szól. Ne járdázz, figyelj a holttérre, adj elsőbbséget a gyalogosnak, ilyesmik. Ja és hordj sisakot.
mert biciklizni veszedelmes
mert biciklizni veszedelmes dolog... mondjuk a londoni bicajos videókon (jó pár éve jártam arra utoljára, bringaboom előtt) leginkább az látszik, hogy ilyen sport alapúan fogják fel ezt a bicajozást. láthatóság tettől talpig, goretex, bukó meg minden...
bár ennek a safety
bár ennek a safety videónak nem értek egyet minden pontjával, sőt, de ahhoz képest sikerült mégis elég lazára megcsinálni
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
A linken, amit idéztél
A linken, amit idéztél leírják, hogy ingyenes nincs.
Ha használsz egy bringát, akkor az már 1 fontról indul és attól függően növekszik, hogy mennyi ideig használod, és hogy hány bringát használsz.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
A bérleti díj egy órára
A bérleti díj egy órára 1 font
ez így félrevezető/nem igaz
Jah. Úgy haladok át az
Jah.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
"Pénteken adták át London
"Pénteken adták át London lakóinak és a turistáknak az eddigi legnagyobb kerékpárflottát, amely más európai nagyvárosokhoz hasonlóan enyhítheti a metropolisz közlekedését"
Nem vágom, miért a *közlekedést* kellene csillapítani. Elég lenne úgy közlekedni, hogy az ne generáljon ennyi problémát :)
Most esett le, hogy egy
Most esett le, hogy egy közbringa rendszer bevezető kampánya egyben bringás balesetmegelőzési, bringa népszerűsítési kampány is. És akkor még nem beszéltünk a miatta létesülő infrákról....
Atom.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
naná, anélkül nem megy
naná, anélkül nem megy :)
/sztem ebbe itthon még bele sem gondoltak :) /
S latod, "ne jardazz".
S latod, "ne jardazz". :-)
Ne haragudj, ha ugy tunne neked, hogy teged uzlek mert kiszemeltelek a fuled ragasara, a biblia puffogtatasara a hatadon. Nem szemeltelek ki es nem uzlek sem teged sem senki mast szemelyesen. Altalanosan hirdetem az iget, hogy senki ne jardazzon. :D
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
Valami félreértés lehet.
Valami félreértés lehet. Én nagyon ne járdázz aktivista vagyok, csak nem olyan "ne járdázz mert szétkaplak", hanem olyan "légyszi ne járdázz már, mert az nem jó senkinek" típusú.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ugy lehet, es akkor az az en
Ugy lehet, es akkor az az en hibam, bocsass meg. A benyomasom, hogy nem hajlasz minden szabalyt szigoruan rad kotelezonek venni mindenkor, vagy a piacon valo biciklizeshez valo liberalis hozzaallasod, tevesztett meg.
De emlekszem is, a Margit hidi jardan tekeres ugyeben foladtad korabbi allaspontodat es a tolast lattad be jonak, barmily okbol is vegul.
Hat bizony, az aggressziv es durva onkentes rendorkodes mas, mint a szelid kerleles, s en ebben is melletted allok.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
Mindig az a fontos, hogy
Mindig az a fontos, hogy előttünk áll egy ember, és tiszta lappal megértsük ő miért teszi amit tesz. Legtöbbször kiderül hogy nem egy bunkóval állunk szemben, hanem csak tájékozatlan, félelmek irányítják, vagy figyelmetlen, vagy akár mi látjuk rosszul. Engem már annyiszor ért verbális atrocitás nagyon is átgondolt dolgokért a bíráló részéről felületesen átgondolva, hogy egyre inkább szeretném az elsőre ítélést elhagyni. Amúgy sincs semmi hasznom abból ha jól felhúzom magam mindenen.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Jo ember vagy. Engem
Jo ember vagy. Engem felelmek iranyitanak, el, gyorsan el a felem suhano bicajostol a jardan, hogy el ne vagjon, meg ne usson. Igen, Londonban is, de leginkabb Budapesten, ahol az mar epidemikus.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
Meggyőződésem hogy a
Meggyőződésem hogy a járda egy átmeneti fázis. Mindenki átesik rajta. Nekem is megvolt.
Amikor a járdán nem lesznek bringások, az azt fogja jelezni hogy a bringázás terjedése megállt. Mert járdán biciklizni rossz, körülményes, veszélyes. Ha nem lenne az akkor tömegek csinálták volna a bringaboom előtt is. A járdázók többsége vagy a járdázásról szokik le vagy a bringázásról.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
"Amikor a járdán nem
"Amikor a járdán nem lesznek bringások, az azt fogja jelezni hogy a bringázás terjedése megállt."
Vagy azt, hogy már olyan tömegek vannak az úton, hogy az újak már nem félnek és rögtön az útra mennek...
Esetleg meg azt, hogy a
Esetleg meg azt, hogy a rendorseg azt is elkezdi ugyanugy buntetni, mint az autosok gyalogosokra valo tekintet nelkuli zebran atsopreset Magyarorszagon. A nepi megelegeles kovetkezmenyekent.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
elég nagy baj lenne az
elég nagy baj lenne az nekünk. az azt jelentené hogy elveszítenénk a kezdők jelentős részét.
szerencsére itt nem tartunk, jelenleg inkább az van, hogy a rendőr leküld az útról a járdára....
Ertem ezt a kezdo dolgot, de
Ertem ezt a kezdo dolgot, de nem irom ala. Ha kezdo biciklis csak a jardan mer menni az autosok elnyomasa miatt, akkor a gyalogos meg a kezdo biciklis elnyomasa alatt szenved.
Az igazi kezdok itt a rendfenntartok, a szabalyalkotok, es ugy a kozlekedes, az orszag mukodesenek felelos szervezoi. Jol seggbe kellene oket is rugni.
_____________________________
Túrtam dámám kalapjai között a szekrényben, de jaj, csak meg ne tudja. Ezt a legcukibbat választottam ki, hogy feltegyem, varkocs szórakoztatására.
ez nem egy ideális
ez nem egy ideális világ...
és a dolgok nem fekete-fehérek...
"akkor a gyalogos meg a
"akkor a gyalogos meg a kezdo biciklis elnyomasa alatt szenved."
egyetértünk, ezért kell meggyőzni a járdázót...
persze a rendőr megbüntetheti, de az az ő dolguk, a rendőr bünteti a herointulajdonlást is, attól az iskolákban még van felvilágosító tevékenység és nem úgy néz ki hogy "pakolja ki a zsebeit mindenki, akinél anyagot találunk fenékbe rúgjuk"...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
pedig a rendőrségi
pedig a rendőrségi csapatépítő tréningek, amiket razziának hívnak, azok pont erről szólnak :)
tényleg. igazad
tényleg. igazad van.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
jó lenne már itt tartani
jó lenne már itt tartani :)
Ami előnyét látom ennek a
Ami előnyét látom ennek a rendszernek a budapestihez képest, hogy:
1. akkor is mehetsz, ha nem regisztráltál előre
2. ha regisztrált vagy, több bringát is vihetsz, így viheted a haverokat/családot is. (nem tudom ez hogy lesz Bp-en)
Ezek olyan rugalmassági előnyök, amik nagyban megdobják a használatot.
Tetszik, hogy - a
Tetszik, hogy
- a dokkolófej intelligens: ha van access key-d, akkor közvetlenül a dokkolófejből elhozhatod a bicajt, nem kell buzerálni a terminált (ha jól látom), és a hibás bringát egy gombbal lehet jelezni a dokkolófejen
- 3 másik embernek is kölcsönözhetsz,
- ha a terminálnál az összes dokkolófej tele, akkor elirányít máshova, és a plusz időért nem kell fizetni.
Látszik, hogy nagyon ki lett találva. Valszeg ebben szerepe van annak, hogy a Barclaysnak érdeke volt, hogy egy jól működő rendszer kötődjön a brandhez.
A safety video is nagyon jól meg lett csinálva, holttér, ajtótáv hatalmas pirospont.
+1 A videó pedig teljesen
+1
A videó pedig teljesen jól áll hozzá a témához. A legfontosabbakról tájékoztat, gondol a külföldiekre is.
Kb. így kell csinálni.
-
Zsurmi
Megnéztem a safety video-t
Megnéztem a safety video-t is. A hangulata zseniális (csakúgy mint a másiknak). Ajtózás, holttér szuperjó.
A világítós mellény meg a sisak szerintem túlzás. London belvárosáról beszélünk, ahol már most is rengeteg bringás van, és most még több lesz.
Sisakot csak említi, nem
Sisakot csak említi, nem erőlteti.
Gondolj bele abba is, hogy ki akarják zárni a lehetőségét, hogy valaki tőlük akarjon kártérítést ha baleset érte és mondjuk nem viselt sisakot. Ezért teljesen OK, hogy utalnak a sisakra. Aztán úgyis eldönti mindenki magának, hogy hord-e.
+1 sisak nem árt, főleg ha
+1 sisak nem árt, főleg ha kezdő az illető. Nem rutinos városi biciklis simán elesik egy sínen, csatornafedőn. Ha meg rutinos lesz, akkor majd magától otthonhagyja a sisakot. Viszont a fényvisszaverő városban szerintem azért felesleges, mert kis távolságoknál nem is működik (fény beesési szöge és a megfigyelő szöge kis távolságnál túlságosan eltér, a fényvisszaverő inkább országúton, kétszáz méterről tesz láthatóvá, olyan tartományban, ahova a kis fényerejű bringalámpa már nem ér el).
igaz, csak annyit mond,
igaz, csak annyit mond, "consider wearing", tulajdonkepp ennyi belefer.
Ja, le kéne koppintani a
Ja, le kéne koppintani a safety videót. A holttér különösen szemléletes volt, és az a legjobb benne, hogy nem ijesztő, mégis jól emlékezetbe tudja vésni, hogy mit nem szabad csinálni. Az átlag magyar közlekedésbiztonsági filmekkel pont az a gond, hogy veszélyesnek mutatják be a közlekedést, félelemmel operálnak. Pl a buszsofőrökkel készített videók is sokkal ijesztőbbek filmen, mint a valóságban.
Itt meg fölülről ötletes animációval megmutatják, hogy hova ne menj és miért. Én is amióta láttam egy rajzon a holtterek elhelyezkedését, már ösztönösen kerülöm ezeket a területeket minden ijesztgetés nélkül. Mondjuk az animáció lehetne kicsivel lassabb, hogy annak is átjöjjön, aki nem ismerős a témában.
Szerencsére nem
Szerencsére nem erőltetik.
Nem életszerű, hogy (turistaként) föl legyek szerelve sisakkal és mellénnyel és helybéliként sem praktikus egész nap magammal hurcolni, szóval nem fog elterjedni.
A safety videot 1az1ben át lehetne venni, csak le kéne lassítani/kimerevíteni a holtteres részt.
A safety videot 1az1ben át
A safety videot 1az1ben át lehetne venni
Azért ráférne egy horizontális tükrözés - a feliratok fordítva lennének a buszon, de a menetirány a "jó" oldalon lenne :-)
:)
:)
Én örülnék ha minden
Én örülnék ha minden bringásra sisak kerülne. Kölcsönzős lóhoz adhatnának sisakot meg mellényt is. Ha már bowlinghoz kapok cipőt....:)
Wad
minek kéne minden
minek kéne minden bringásra sisak?
biciklizni veszedelmes dolog lenne?
a gyerekek is sisakban meg protektorban másznak fára a játszótéren? mégis élnek valahogy...
mellényt, mi... mert a kerékpár az ilyen "örüljön, hogy itt lehet" dolog, arra nem is kell figyelni?
nem a kerékpár a veszélyforrás, hanem a motorizált közlekedés okozza a veszélyt.
Autóvezetőknek kellene
Autóvezetőknek kellene kötelező gázpedálalátét (gumilabda, ami miatt 60-nál már ki kellene emelkedni a vezetőülésből).
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Hú, én nem örülnék. Ha
Hú, én nem örülnék. Ha felveszik, az az ő döntésük, azt akár ösztönözze is aki akarja, de a "kerülne", az szabályozás ízű, ami minden országban visszavetette a kerékpározást, jobban növelve az ágyban, párnák közt meghalók számát és az egy bringásra jutó balesetek számát is mint a bukósisak hiánya.
Tóparton sem osztanak mentőmellényt, zuhanyzóban sem ajánlott a bukósisak és gerincvédő, és még létrára is szabadon fel lehet mászni...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
még. de csak saját
még.
de csak saját felelősségre.
(munkahelyen ugye más a szituáció...)
A Minimal Mass-ra
A Minimal Mass-ra ellátogató franciák szerint a párizsi Vélib biciklijei estére annyira lepukkannak, hogy volt, hogy az ötödik bicajjal sikerült csak megtenni a pár kilóméteres utat hazáig. Kilazult kormány, lötyögő kerekek, hiányzó pedál, defektes gumi.
ha ezt elunja, vesz magának
ha ezt elunja, vesz magának saját járgányt ;)
[lásd kapudrog]
és miért csinálták 23
és miért csinálták 23 kilósra a bringákat? meg lehet oldani egy ilyen bringát ~15 kilóból is...
És akkor lehet, hogy nem is
És akkor lehet, hogy nem is néznék annyian DH-gépnek :)
Az is számít, hogy ne
Az is számít, hogy ne vigyék el. Nem sportolásra van, közlekedésre.
-
Zsurmi
mondjuk nem a +8kg fogja
mondjuk nem a +8kg fogja megvédeni...
Szerintem biztosan nem
Szerintem biztosan nem véletlenül.
Közös lónak acél a háta.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Itt az
Itt az idő...
http://kerekagy.blog.hu/2010/08/02/jo_nevet_keresnek_az_egymilliardos_kk...
Nyugodtan posztolhatsz is,
Nyugodtan posztolhatsz is, nem kell csak a kommentekre hivatkoznod.
Az lenne a legeredetibb, ha Te tennéd ki!
Jobb oldalon "Saját blog" - "Új bejegyzés beküldése"
De ilyen már 5 éve van
De ilyen már 5 éve van Lyon-ban is.
De ami mégdurvább az az, hogy ott a helyi közlekedési vállalat működteti az egészet...
Nálunk mikor jutna ilyesmi a BKV-s kollégák eszébe?!
http://www.youtube.com/watch?v=AQGqpFqgEKg
Ez is Transport of London
Ez is Transport of London termék, csak a maszk Barclays. Névszponzor gondolom, esetleg a finanszírozásban is benne lehet.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
(mondjuk ezt jo lenne tudni,
(mondjuk ezt jo lenne tudni, hogy melyik. mert a nevszponzor is ugye eros mert ezek szerint jo reklam ilyenhez adni a nevet, de ha befektetokent is ott vannak, na az nagyon durva mert az azt jelenti, hogy leteznek olyan tervek ami szerint a tomegkozlekedes lehet nyereseges... )
mert pl akkor lehetne idehaza is McBici :)))
Barclays szponzorál, 25
Barclays szponzorál, 25 millió fonttal. 140 millióba kerül az egész, többit az adófizetők állják. Videó.
akkor ez
akkor ez névszponzoráció.
mondjuk 25 millió font nem egy kevés szponzorpéndz....
úgy értem, pár oldalról valószínűleg megvizsgálták a kérdést, hogy mit hozhat.
Szerintem kiszámolták,
Szerintem kiszámolták, hány konvencionális médiakampány jön ki ennyi pénzből, aztán összevetették azzal, hogy évtizedekig összeforr a nevük egy olyan dologgal, amivel kutya jól lehet azonosulni és a londoniak (beleértve metro area, ingázók, turisták) nap mint nap látják, sokan használják is, emellett a civilizált világban bekerülnek vele a hírekbe nagyon-nagyon pozitív módon.
Aztán rohantak a boltba kék festékért.
transport FOR london! kicsi,
transport FOR london!
kicsi, de sztem sokatmondó különbség
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Nemigaz, hogy a legnagyobb,
Nemigaz, hogy a legnagyobb, lásd a Vélib'-nek 1600+ állomása és 20 000+ bicije van.
Csak ne vigyék túlzásba a sisak kampányt mert úgy járnak mint Melbourne vagy egész Ausztrália.