A Belváros Új Főutcája - teszt



Ma volt "szerencsém" kipróbálni A Belváros Új Főutcája nevezetű izét, íme egy kis beszámoló.

A Bajcsy-Andrássy sarokról indulva a Kálvin tér volt a cél, és tegnap épp nagyon berágtam a minden nap másfele terelgetett, dugós Kiskörúttól.

A Bajcsy-Andrássy sarokról a József Attila utcán induló bringaút egy szakaszon teljesen jelöletlen, a régi buszpályaudvar mellé érve tűnik elő a semmiből. Szép, normális kétirányú út visz tovább az Erzsébet téri park mellett, majd a sarokra érve jól jelzett sáv irányít balkanyarral a "főutca" kezdetébe. Ezen a szakaszon bringasáv visz az amúgy szembe egyirányú úton, egész amíg el nem hagyjuk a polgármesteri hivatalt, majd felzavarnak a járdára egy ravasz húzással a következő sarokig.

A Bécsi utcát elérve (azaz az Erzsébet teret elhagyva), majd tovább a Petőfi Sándor utcán végig az a szitu, hogy szemben egyirányú utcán kell haladni, minden kereszteződésben "behajtani tilos, kivéve kerékpár" tábla mellett suhanok el, egyébb bringás jelzés (út, sáv, stb.) nincs, de nem is hiányzik. A burkolat valami térkő, de jól viselkedik, lehet menni rajta. Sok bringatárolót látok, az is tetszik.

Aztán elérem a Petőfi végén az alagutat, aminek bejáratánál ugyanúgy ott a behajtani tilos, mint eddig mindenütt, de itt már nem vagyok kivétel. Szóval ott állok a nagy semmiben, minden azirányú info nélkül, hogy hogy mehetnék tovább. Született pest i gyerek vagyok, megoldom, de mondjuk egy turista nagyon nem érzi jól magát ilyenkor, gondolom. Erős szentségelesek között és jobb ötlet híján átviszem a gépet a gyalogos aluljárón, járdázás az Irányi utcáig.

Ott a sok alagutazni kívánó kocsi között áttolva (egyet megkarcolt a pedálom, ilyen a szelavííí) végre újra nyeregbe pattanhattam. Az út innen pont olyan, mint a Petőfin is volt: szembe egyirányún behajtani tilos kivéve bringa, térkő, tárolók.

Elérem a Kecskeméti utcáról a Kálvin teret. Szembe kéne átjussak, a Múzeum utcához. A dugóban álló kocsik között semmi rés, hiába lenne zöldem, reménytelen átjutni az Üllői felé. Marad a 3 zebrán áttolás, ezen is túl vagyunk.

Távban +400m, időben az ebből számolhatónál jóval nagyobb veszteség a Kiskörúthoz képest, tolás, lépcsőzés, minden ami nem kell. Nem jött be, maradok a szétgányolt Astoria híve...

Még mielőtt megkapom, hogy hű de negatív vagyok, szeretném leszögezni, hogy kizárólag az É-D irányú átmenő forgalom szempontjából nem tetszik a dolog, sétálgatáshoz vagy célirányos behajtáshoz kellemesnek tűnik. Vicces módon valószínűleg a D-É irányú áthajtás sem rossz... :)

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
zozo6296 képe
zozo6296
1 p, 2010-08-13 14:20

Az Az Alagút. Ja. Rogán úr be akarja tömni. Csak azt nem tudom, h akkor hol fog menni a 15ös busz. A jó öreg 15ös busz =)
Tényleg tegnap Kálvin tér. KA-TA-SZTRÓ-FA! Autósok mennének Múzeum körútról a híd felé de nem tudnak. Tudniillik magyar autós(tisztelet a kivételnek) ha zöld van - ha beragad a kerszteződésbe akkor is átmegy rajta. Előbbre nem fog jutni de azért átmegy. Át is mentek ezért nem tudott a 15ös bekanyarodni a Kecskemétibe. De mivel e busz a villamossínen állt, ezért a villamosok sem tudtak haladni. Olyan szép volt nézni, hogy meg is örökítettem. Ha elmondod hogy, akkor feltölteném =)
Első-e?

sagan képe
sagan
2 p, 2010-08-13 15:56

Ez nem az az oldal,ahol fütyiméretet lehet elsőzéssel növelni.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

stp1 képe
stp1
3 p, 2010-08-13 18:50

pláne ha szótagolni se tud az ember. :D

zozo6296 képe
zozo6296
4 p, 2010-08-13 22:15

Most olvastam el kábé tizedjére, s jöttem rá, hogy vazze! Ezt a szótagolást bebuktam. =O =) Pedig nem is néz ki úgy rosszul, habár nem kinézetre megy.

zozo6296 képe
zozo6296
5 p, 2010-08-13 22:13

#tizpercbringa
Olyat hol lehet? =)))

Oleever07 képe
Oleever07
6 p, 2010-08-13 22:18

például itt. :P :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

SzCiklon képe
SzCiklon
7 p, 2010-08-13 19:01
Antissimo képe
Antissimo
8 p, 2010-08-13 20:53

Úgy tudom a jó öreg 15-ös a felszínen fogja keresztezni a Kossuth Lajos utcát, akárcsak a bringások, az autósok és a gyalogosok. (A metró aluljárója nyilván megmarad.)

gaze képe
gaze
9 szo, 2010-08-14 00:56

"(A metró aluljárója nyilván megmarad.)"

ne kiabáljuk el.
még kiderülhet, hogy az egész metró koncepció borzalmas, ezért fel kell hozni a felszínre.
ahol természetesen óriási csővezetéket kell majd neki építeni, amiben futhat...

birdlady képe
birdlady
10 sze, 2010-08-18 12:40

Ne adj ötleteket :))

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mosolygós, göndör hajú lány szürke trekkingen a Rákos-patak mellett :)

gaze képe
gaze
11 cs, 2010-08-19 03:04

majd kiszámlázom a szakértői díjamat.

upperclass képe
upperclass
12 p, 2010-08-13 14:41

Majdnem minden reggel az új Főutcán megyek a Kálvintól a Szabadság térig, csodásan bringázható és gyors. Visszafele viszont hatalmas szívás, a postban írtak miatt. Az egyirányúság feloldása senkit ne tévesszen meg, sajnos az utca csak a kálvintól befele vezető irányban kerékpározható. Visszafelé ott a Körút.

venyerin képe
venyerin
13 p, 2010-08-13 14:58

Visszafelé ott LESZ a Körút.
Majd egyszer.

otapi képe
otapi
14 p, 2010-08-13 15:28

Mindennap jövök-megyek ott, forgalommal szemben sem jelent gondot. Figyelni kell, az tény, és gyerekkel/asszonnyal sem mennék szembe csúcsforgalom idején, de egyedül rendben van.
Az alagút probléma remélhetőleg csak átmeneti, de nem nagy kerülővel lehet menni kisebb utcákon is át a Rákóczyn.

otapi képe
otapi
15 p, 2010-08-13 15:27

egész amíg el nem hagyjuk a polgármesteri hivatalt, majd felzavarnak a járdára egy ravasz húzással a következő sarokig.
Nem zavarnak fel, buszon kívül általában el lehet férni az autók mellett.

Aztán elérem a Petőfi végén az alagutat, aminek bejáratánál ugyanúgy ott a behajtani tilos, mint eddig mindenütt, de itt már nem vagyok kivétel. Szóval ott állok a nagy semmiben, minden azirányú info nélkül, hogy hogy mehetnék tovább.
A behajtani tilos alatt/felett van egy szép kék nyíl balra (aka kötelező haladási irány tábla), az mutatja az egyik lehetséges kerülő utat.

venyerin képe
venyerin
16 p, 2010-08-13 15:50

"Nem zavarnak fel, buszon kívül általában el lehet férni az autók mellett."

A bringasáv egyértelműen felkanyarodik a járdára a karók között és azonmód meg is szűnik. Ennél egyértelműbb felzavarást nehéz lenne kreálni.

(Bár bringázni tilos legalább nincs kinn, az is valami.)

"A behajtani tilos alatt/felett van egy szép kék nyíl balra"

Mondjuk ilyen táblára nem emlékszem, de attól még lehet, hogy van. :)
Csak a bringásoknak nem szokás ilyet kitenni, autó meg csak onnan jöhetne, ahova küldöd.

otapi képe
otapi
17 p, 2010-08-13 16:10

Hmm, ha nincs jogsid, legalább ezt olvasd el: http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

Nincs "csak" autósnak kirakott tábla, ugyanaz érvényes bringásra is...

A sáv csak szaggatottan megszűnik, de attól még az úttesten lehet szembe menni, mivel az utca elején ott van a bringás kiegészítő. Járdán nem szabályos biciklizni, mint ugye köztudott :)

venyerin képe
venyerin
18 p, 2010-08-13 16:25

Maradjunk annyiban, hogy egy ilyen szép pénteken nem küldelek el sehova. :)

Természetesen abban az értelemben értettem a csak bicajos táblát, hogy ott konkrétan szabályos autós nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy vonatkozzon rá.

ízirájder képe
ízirájder
19 szo, 2010-08-14 11:53

hm. Köztudott. Maga gúnyolódik velem Safranek!

Egyébként egyetértek, az a bringasáv szaggatott véggel szűnik meg, nekem egyértelműnek tűnt, hogy onnan egyenesen kell tovább menni, egyszerűen okafogyottá vált a külön sáv az övezet tulajdonképpeni kezdetétől, és belesimul az útba

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

venyerin képe
venyerin
20 szo, 2010-08-14 13:34

Az vígasztal, hogy (már szerinted) nem csak én vagyok hülye, pl:
http://www.kerekparosklub.org/gyalogos-kerekparos-bejaras-a-belvaros-uj-...

"Az Erzsébet téren a kerékpársáv vége rosszul van felfestve, olyan, mintha a járdára vezetné a kerékpárost. Helyesebb volna egyenes vonalban, szaggatva megszűntetni!"

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

Zsurmi képe
Zsurmi
21 szo, 2010-08-14 23:44

Nézz meg az úttesten egy sávmegszűnést: megszűnik a felfestés, majd beszűkül a sáv.

Új sáv pedig először kiszélesedéssel kezd, majd megjelenik a csík.

A Thökölyn is rosszul van igazából.

Valahogy a tűnjön el a bringás az útról hozzáállást tükrözi.

-
Zsurmi

alcedo képe
alcedo
22 v, 2010-08-15 17:49

Ha így szűnik meg, nem világosak az elsőbbségi viszonyok. A Hungária körúton is úgy szűnnek meg a sávok, hogy a megszűnő szélső sáv elválasztója a járdához tart.

venyerin képe
venyerin
23 v, 2010-08-15 20:11

Veled egy irányba haladó sáv esetén mindez nem baj.

Adott helyen az a gond, hogy a bringasáv egy szembemenő sávba olvad bele, ami nonszensz.

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

Oleever07 képe
Oleever07
24 p, 2010-08-13 20:40

"A behajtani tilos alatt/felett van egy szép kék nyíl balra (aka kötelező haladási irány tábla), az mutatja az egyik lehetséges kerülő utat."

...amin adott esetben eltévedsz. :D azt a balra mutató nyilat meg kéne fordítani jobbra, a Haris közben kitenni a gykpút zónát, és nyilakkal mutatni a helyes irányt, ami ez: Haris köz-Váci utca-Pesti Barnabás utca-Március 15. tér-Irányi utca.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

otapi képe
otapi
25 szo, 2010-08-14 01:12

Balra is lehet menni: a Semmelweisen ki, ott van egy zebra át a Kossuth-on és Magyar utca. A zebrán kívűl 0 forgalom.

Oleever07 képe
Oleever07
26 szo, 2010-08-14 09:42

az oké, és utána hogy mész vissza a Főutcára, hogyha ott akarod folytatni utadat? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

otapi képe
otapi
27 szo, 2010-08-14 22:40

A Ferenczy István utcán. De, ha nem városnézel, csak el akarsz jutni a Kálvinig, akkor elég végigmenni a Magyar utcán.
u.i.: Nem jössz jövő héten a Dél-Pesti MK gyűlésre?

Oleever07 képe
Oleever07
28 v, 2010-08-15 20:59

mivel én nem megyek Balaton körre, így ráérek. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

er13a18 képe
er13a18
29 p, 2010-08-13 15:45

ill a "főutca" nem a józsef attilánál kezdődik, hanem a szabi téren
azaz inkább végződik, mert sztem a kálvinon kezdődik, de ez már ízlés kérdése :)

venyerin képe
venyerin
30 p, 2010-08-13 16:01

Persze, hosszabb az út, de igazából közlekedni voltam (melóba jöttem), nem kalandozni...

er13a18 képe
er13a18
31 h, 2010-08-16 14:19

felőlem közlekedhetsz meg akár kalandozhatsz is, csak jeleztem, hogy nem a józsef attilánál kezdődik/végződik :)

Zsurmi képe
Zsurmi
32 p, 2010-08-13 15:51

Nekem az aluljárón kívül bajom a parkolókkal és a szembejövőkkel van: minimál oldaltávval mennek el mellettem, pedig a túloldalon van még hely. Csak becélozzák a közepét.

A parkolók meg jól kilógnak, mintha könnyű lenne kikerülni őket. Tán szokatlan nekik karók között menni.

De legalább könnyű feloldani egy helyzetet: kis kerülő a karón kívül.

-
Zsurmi

venyerin képe
venyerin
33 p, 2010-08-13 15:59

"Tán szokatlan nekik karók között menni."

Mondjuk ezt megértem.

upperclass képe
upperclass
34 p, 2010-08-13 16:46

A parkolókon és a szembejövőkön kívül a gyalogosok is probléma: nincsenek felkészülve arra, hogy szemből is jöhet valaki, simán kilépnek az ember elé. Ez a bringásoknak feloldott egyirányúság kb. szarnak a pofon - vagy csináljanak rendes kerékpárutat, vagy lássuk be, hogy ez van, egy irányban működik a dolog, ennyi a hely, kész.

gaze képe
gaze
35 p, 2010-08-13 17:24

ahogy arról itt is írnak
http://kerekparosklub.hu/tanuljuk-meg-kozosen-hogyan-hasznaljuk-a-kerekp...
ez egy gyalogos övezet, ahol forgalomcsillapítás van, tehát ez NEM száguldozásra meg veretésre való.
Igen, itt ki fognak lépni eléd gyalogosok, ezért is van egy szintben a teljes utca. A te feladatod, hogy figyelj rájuk (és pont ettől a figyelési kényszertől lesz nagyobb itt a biztonság, mintha csak csapatná neki mindenki ész nélkül, bízva a felfestett csíkokban meg táblákban)

nem, ne csináljanak kerékpárutat, azt majd a városhatáron kívül. Isten ments az ilyesmitől.

A buszon kívül minden más mellett tökéletesen el lehet férni.
Amúgy is alapvetően az egyik legfontosabb szabályt kell betartanod: szemkontaktust kell felvenni az autóvezetőkkel.
És de, nagyon is megszokják a dolgot.
Érdekes módon, az ezen az utcán lévő zebráknál lámpa nélkül képesek megállni az autóvezetők, nem gyalulják le a gyalogosokat, pedig a máshol is meglévő festett csíkokon kívül más nem kényszeríti erre őket (fekvőrendőr, stb)
Szóval működik a dolog.
Csak arra kell használni amire való.

alcedo képe
alcedo
36 v, 2010-08-15 18:00

Egyetértek. Ez egy gyalogos elsőbbségű övezet, ahol kerékpárosként megkaptuk a lehetőséget, hogy -elsősorban célforgalomban, de ha úgy akarjuk, hosszabb távon is- a forgalommal szemben haladhassunk. Ez nem a bringasztráda vagy a védett, nagy távolságra vezető, gyors kerékpárforgalmi létesítmény alternatívája, hanem egy nem eszményi körülmények között számunkra biztosított lehetőség, amit régen kértünk és amelyet érett közlekedőkre számítva tett lehetővé a forgalomszervező.

Egyebekben én is nagyon örülök a kiterjedtebb gyalogos övezetnek, az ötödik kerület belső részén lassan Budapest múltjához és képéhez méltó, tényleg összefüggő gyalogos elsőbbségű negyed kezd kialakulni. A kiskörúti bringasáv végigvezetésével pedig kialakulhat végre egy olyan gyors kerékpáros közlekedési lehetőség, amely már az eddigi szakaszok nyújtotta előnyökkel is átcsábított már engem a Kiskörútra, mint elsődleges útvonalra a Nagykörútról.

j_gergo képe
j_gergo
37 v, 2010-08-15 21:46

+1.

Óriási a különbség a felújítás előtti és utáni állapot között. Ez jól megfigyelhető a fel nem újított aluljárós szakaszon. Ott 40-re is felgyorsulnak az autók, de amint újra a sétálós övezetbe érnek, 20-ra lassul le mindenki. A gyalogosok meg ösztönösen az út közepén járkálnak, ha nagyobb csoportban vannak. Azelőtt a járdán is libasorban, óvatosan iszkolt mindenki.

Biciklivel sem lehet itt gyalogok között 20 fölött döngetni, de nem is erre való az utca. Az a két perc, amit veszítesz igazán nem nagy ügy.

upperclass képe
upperclass
38 p, 2010-08-13 17:44

Én is tapasztaltam, hogy az autósok jobban figyelnek itt a zebra előtti megállásra. Érdekeseket írnak ezen a linken, köszi.

gaze képe
gaze
39 p, 2010-08-13 18:26

esetleg elvezd ki a 'válasz' gomb elonyeit :)

egybekent, pont a bicajosok akik ezen a szakaszon nem allnak meg a zebranal (gondolom mivel nem szoktak hozza, hoyg valahol nekik kell megallniuk, meg ugyis elferek kozottuk :)

SzCiklon képe
SzCiklon
40 p, 2010-08-13 19:03

Egyetértek, az új főutca nem száguldozásra való. Nekem nagyon tetszik, de gyalogosként jobban élvezem, mint biciklisként. Az élményfaktort nem itt kell keresni.
Folyamatosan kilépnek elém a gyalogok.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

habarcs képe
habarcs
41 p, 2010-08-13 19:04

Figyelmedbe ajánlom az alsó rakpartot, ott a nap bármely szakában haladhatsz É-D, D-É irányban egyaránt.
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...

Oleever07 képe
Oleever07
42 p, 2010-08-13 20:31

persze a Pesti alsó rakpartra gondoltál. :-) ott semmilyen bicikli ellenes tábla nincsen. (kivéve a 70-es táblát. :D)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

venyerin képe
venyerin
43 p, 2010-08-13 20:58

Nem untam én meg az életemet, egyelőre nem...

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

gaze képe
gaze
44 szo, 2010-08-14 00:57

jaaa... azt hittük kemény legény vagy... :]

-ogre- képe
-ogre-
45 p, 2010-08-13 19:07

ebben az irányban az apáczai-irányi-károlyi mihály teljesen szabályos, viszonylag gyors, bár kerülő. ráadásul az apáczai burkolata eléggé tré. mindenesetre nincsenek rajta dugók, meg effélék. jászairól ferenciekre, vagy kálvinra nekem teljesen bevált.

Oleever07 képe
Oleever07
46 p, 2010-08-13 20:45

szép a Főutca, de a Kiskörút haladósabb. jó, most az Astoria és a Deák tér között eléggé gáz, de az Astoria után ott a bringasáv. :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

ízirájder képe
ízirájder
47 szo, 2010-08-14 12:10

Én belezserelmesedtem abba a Főutcába, számomra tiszta utópia, de mindezt úgy, hogy északra mentem rajta, a másik irányba még nem találtam megoldást. Az Irányis ötletet még nem próbáltam, talán a Párizsi utcán lekanyarodva jó. Persze mindig ki szokott derülni, hogy a rakpart a leggyorsabb

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

kisslorand képe
kisslorand
48 v, 2010-08-15 17:35

Tegnap elött jártam a buszvégállomásnál és fájdalommal tudatom h vmilyen kedves válalkozó volt kedve és felbonottam a bicikli utat de csak azt.Emiatt lett egy nagy zakózás kb 25km/h-ás sebeséggel a gördeszkások nagy mulatságára.

tgz képe
tgz
49 sze, 2010-08-18 11:09

A legnagyobb gáz ott nem is az, hogy felbontották, hanem azok a rohadt finom, már-már homok finomságú kavicsok, amiket beszórtak. Van egy rész a bringaút mellett, ahol kevés kavics van, ott érdemes menni, mert kevésbé csúszik meg a kerék.

- - - - -
TamásGáborZoltán

tgz képe
tgz
50 sze, 2010-08-18 11:07

De jó, már én is gondolkoztam rajta, hogy megírom itt a véleményem erről, de így már nem kell sokat írnom.
Én - amióta a kiskörte olyan, amilyen, minden nap az új főutcát használom.

Egyébként nem igaz, hogy a bringaút vezetése felküldene a járdára. Pusztán arról van szó, hogy megszűnik a sáv, és ezt a végén szaggatott felfestés jelzi, mely a "járdába kanyarodik". Jobb megoldást én se tudnék kitalálni, az úttest túl szűk ahhoz, hogy a továbbiakban is legyen sáv. Más kérdés, hogy ha furgon/busz jön szembe, akkor nincs más megoldás, mint felmenni a járdára, vagy behúzódni a parkoló kocsik közé, és megvárni, amíg megtisztul az út. Különösen vigyázni kell viszont, ahogy a Harmincad utcáról kanyarodik a busz. Ott még a járdára felhúzódva se fér el a bringás és a busz együtt. Bár szerintem a busznak itt jobbkezet kéne adnia, de anyázásra inkább számítok, mint erre.

A cölöp után is nagyon-nagyon szűknek találom az utat, különösen az utcabútoroknál. Jellemzően itt tekerés nélkül, a jobb pedált fenntartva tudok csak haladni. Ami a gyalogosokat illeti, nagyon nem körültekintők. Nem vagyok egy türelmetlen meg veszekedős fajta, de egy öreg nénire a múltkor rá kellett kiabálnom. Közvetlen a karók túloldalán haladt, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntött, hogy átmegy a túloldalra az utolsó szembe jövő kocsi után, ami történetesen egy bazi terepjáró volt. Mindenféle körültekintés nélkül indult el, tőlem két méterre se volt, a terepjáró pedig még nem is ért mellém. Ilyenkor alapesetben megállok simán, és lenyelem a békát, de itt nem volt lehetőségem, nem tudtam a szűk helyen biztonságossan megállni (10 körüli tempóval mentem csak, de az utcabútor miatt pont a jobb pedál volt fent, csak balra tudtam volna letenni a lábam, ott meg épp egy terepjáró volt. Szegény nénire kb. 20 cm-ről kiáltottam, hogy "Figyeljen!!", szégyelltem is magam, de ettől talán a későbbiekben emlékezni fog, hogy hátra is nézzen itt.

Ami az alagutat illeti, tudtommal senki nem állította még, hogy az Erzsébet tértől a Kálvinig jelenleg el lehet jutni - ezen az úton - a biciklivel. Bár a múltkor láttam egy őrültet szemből bekerekezni az alagútba, az alagút csak észak felé használható, abba az irányba szerintem elég biztonságos, bár az útminőség hagy kívánnivalót magam után. Mikor északról megyek, általában a Deák Ferenc utcánál a csatornafedőkből kialakult szökőkutaknál (az mekkora szégyen...) leszállok, átsétálok a vörösmarty téren, majd az Apáczai - Belgrád rakpart kombinációval jutok el a Szabadságig. Sajna hozzá kell tennem, az Apáczain igen jól jön a teleszkóp 30 körüli tempónál, de a Belgrád rakpartot kifejezetten szeretem, az autók se tépnek ott hetvennel, egy-kettő olyan van egy hónapban, aki nem bírja megállni, hogy megelőzzön, de azokat is utólérem a lámpánál.

Összességében tehát vegyesek az érzéseim. Észak felé kellemesenek találom, mikor nem dugul be nagyon, dél felé viszont veszélyesen szűknek, és kezdő vagy bátortalan bringásoknak nagyon nem ajánlom. Épp emiatt nem tudom, mennyire volt okos dolog ilyen módon megnyitni szemből. Nekem ok, valószínűleg itt a legtöbbünknek nem okoz nagy problémát, de nem ez kéne, hogy az alap legyen.

- - - - -
TamásGáborZoltán

venyerin képe
venyerin
51 sze, 2010-08-18 11:25

"Pusztán arról van szó, hogy megszűnik a sáv, és ezt a végén szaggatott felfestés jelzi, mely a "járdába kanyarodik". Jobb megoldást én se tudnék kitalálni, az úttest túl szűk ahhoz, hogy a továbbiakban is legyen sáv"

Ez OK, de:
- amint azt az MK tesztje is javasolta, a felfestés lehetne olyan, amiből látszik a ávod vége, de nem vezet ki a járdára (pl. egyenes lezárás szaggatott vonallal)
- ha jól néztem ott a szitut, a sáv megszűnése után egy szemből egyirányú utcán vagy, de ott még nincs engedélyezve a forgalommal szembe bringázás, csak a következő saroktól, tehát legálisan nem mehetsz egyenesen tovább (ha ez a szándék, akkor meg jó a kivezető vonal, de nem szabadna szaggatottnak lennie)

Szóval attól függően, hogy mit akartak elérni, vagy a sávot lezáró vonal vezetése félrevezető + hiányzik egy beengedő tábla hozzá, vagy a vonal szaggatottsága a hiba.

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

otapi képe
otapi
52 sze, 2010-08-18 13:24

A sáv útszakaszán már engedélyezve van a szembebicaj, és a sáv megszűnésénél nincs kereszteződés, ezért az még ugyanaz az útszakasz.

venyerin képe
venyerin
53 sze, 2010-08-18 13:50

"A sáv útszakaszán már engedélyezve van a szembebicaj"

Ez tőlem lehet, de ha a József Attilán jöttél be, akkor erről nem tudhatsz...

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

otapi képe
otapi
54 sze, 2010-08-18 15:06

Úgy rémlik, a József Attila/főutca sarkán kinn van a tábla, mert ott kezdődik a bringasáv. De, most megyek nemsokára arra, meglesem.

venyerin képe
venyerin
55 sze, 2010-08-18 15:19

Ezt mondom épp, hogy a sarkon tőlem kinn lehet, logikus is lenne, csak ha a JA-n vezetett bringaútról jössz, ahogy én is jöttem, akkor kihagyod azt a sarkot és így a rajta levő táblákat is.

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

otapi képe
otapi
56 sze, 2010-08-18 22:39

Jaaa, én az Október 6. felől szoktam jönni szabálytalanul, mert ott még nincs kinn a kieg., viszont onnan látni a táblát :)

gaze képe
gaze
57 cs, 2010-08-19 03:12

na az október 6.-os szituációnál nincs igazán "magyarabb" szitu :)))
adva vagyon az új főutca, modern, meg mámor, lehet menni szembe, legál.
nu, a cucc elér az okt 6-hoz. ott már nem lehet szembemenni, hiszen nincsen tábla.
ám mivel teljesen logikus és életszerű is, hogy egy tök ugyanolyan utcán, mint a főutca, lehessen szembe bringázni, így sokan eképpen is cselekednek (pl én).
tehát, tudjuk, ismerjük a szabályt, de ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a szabály hülyeség, fölösleges és nem életszerű. tehát: tudatosan megszegjük. pláne, hogy senkinek sem származik belőle baja.
tehát a szabályszegés egyfajta teljesen elfogadott dolog lesz - ráadásul teljesen logikus is.
és amiért mondom, hogy ez teljesen hazai cucc: a főutca felől érkező autósok simán megszokják, hogy járkálnak szembe is a bringások, tehát itt sem foglalkoznak vele, lassítanak és elmennek mellettem. hiszen minden tök ugyanolyan, mint a másik helyen, ahol legál. tehát mindenki együttesen tojik az adott szabályra és jól megvannak így is. csak akkor minek az a szabály...?

hogy az okt 6-on miért nincsenek kint a táblák, hogy kivéve kerékpár?
azt a magyarázatot én szívesen meghallgatnám :)

Oleever07 képe
Oleever07
58 cs, 2010-08-19 18:24

az a szakasz azért nem bringázható még két irányban, mert a József Attila utcánál lévő biciklis lámpát még nem állították be. igaz, én be se állítanám azt a lámpát hétköznap, mert a sok autó meg busz miatt úgyis felesleges. csak szépen szembeállják az utadat, és mire átérnél, már jön a Lánchíd felől a nép a zöld lámpa hatására.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

j_gergo képe
j_gergo
59 cs, 2010-08-19 18:41

Na de ez is olyan gány már. Most hány hónapig nem fogják beállítani még? És az út többi részét miért adták át, ha ez nincs még kész?

Ez ugyanolyan csakazértis keresztbetevés, mint a kiskörúti bringasáv, ami már megint nincs felfestve. Új burkolat került fel, az sávválasztó bezzeg fenn van, csak épp a sárga festék hiányzott. Meg a kiskörút kereszteződései már kezedetektől nincsenek bicikliseknek átvezetve, ami miatt már kialakult a szokásjog, hogy az út széle parkoló.

Majd erre a lámpára is várhatunk még másfél évet, amíg labdáznak különféle engedélyekkel, és addig természetesen megint a biciklisek lesznek szabálytalanok.

Oleever07 képe
Oleever07
60 cs, 2010-08-19 19:45

naná, hát csak a biciklist kell hibáztatni a szarul kivitelezett (de egyébként jó) infra miatt... a-a, nem a felfestő, lámpabeállító tehet róla, hogy nem festette le az utat/nem állította be a lámpát, áhhh.... a hisztis biciklis tehet róla...
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

otapi képe
otapi
61 h, 2010-08-23 12:24

+1 épp nyitni akartam egy blogot, hogy hova lettek a bringasávok a Kálvin térről.

venyerin képe
venyerin
62 h, 2010-08-23 13:08

Érdekes itt a Kálvinnál szitu, mert a bringasáv helye egyértelműen ott van kihagyva, működnek a bringás lámpák is, sőt, még a legtöbb autós is meghagyja azt a sávot nekünk, felfestés nélkül is.

Ugyanakkor a nem felfestett sáv de jure nem sáv...

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

tgz képe
tgz
63 h, 2010-08-23 13:51

Tudtommal a lényeg az, hogy mi van a táblán, márpedig ha azokat nem cserélték le, akkor az van rajtuk, hogy az úttest szélén kerékpársáv van. Ha nincs csík, akkor oda kell képzelni. A lényeg, hogy tök jogosan használhatod. Persze nyilván nem ez az ideális állapot, és mihamarabb legyen kint a csík, de ettől még szerintem nem kell túlzottan felfújni a dolgot.

- - - - -
TamásGáborZoltán

venyerin képe
venyerin
64 h, 2010-08-23 14:15

Szerencsére a nagy többség odaképzeli, úgyhogy tényleg nem vész.

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

otapi képe
otapi
65 h, 2010-08-23 15:00

Lehetséges esetek:
- fel van festve a sáv: parkolónak nézik

- nincs felfestve a sáv, de tábla van: ez majdnem olyan, mint egy szélesebb sáv tábla nélkül - az is jól használható bringával, talán kevésbé nézik parkolónak

- semmilyen sáv nincs felfestve (még az autóknak se), csak tábla jelzi a sávok elképzelt helyzetét

- sehol egy felfestés, se egy tábla :)

venyerin képe
venyerin
66 h, 2010-08-23 15:14

És végül a tökéletes feloldódás, amikor már út sincs, bringa sincs, cél sincs... :)

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."