Érdekes cikk a NOL-on az autózásról, az autózás nyújtotta mobilitásról és az autózás okozta függőségről a modern társadalomban; valamint arról, hogy mi várhat ránk a jövőben, ha az autókorszak valóban véget ér.

Link:
http://nol.hu/velemeny/20100816-az_autokorszak_vege_

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
sagan képe

Talán 20 éve tényleg

Talán 20 éve tényleg érdekes lett volna.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

2
lrdr képe

Gyémántkemény,hogy

Gyémántkemény,hogy hányan nem tudják még ma sem, hogy a magánautózás által okozott társadalmi kár többszöröse a haszonnak - csak 1re kevesebb kedvem van már ezen röhögni.

3
Shag_Beckur képe

Jó lenne, ha nem tiltanák

Jó lenne, ha nem tiltanák be az autózást. Ki kéne hoznom barátnőm bringáját. Volánon ez nem oké, országúton meg nem kergetném végig.

4
lord képe

Höhö, nagyon jó a Marabu.

Höhö, nagyon jó a Marabu.

5
petrovics képe

Autós korszak vége!Az

Autós korszak vége!Az számomra a pezsgőbontást jelentené!!!!!!!!!!

6
venyerin képe

Sajnos az évszám nincs

Sajnos az évszám nincs benne, de amúgy jó kis írás.
Marabu meg mindent visz... :)

-----------------------------------------------------
Péntek 13-án regisztráltam és sárkányon lovagolok, mi kell még? :)

7
SpeckoHU képe

Ez egy utópia. Úgy haladok

Ez egy utópia.

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

8
varkocs képe

Már az ókori görögök

Már az ókori görögök megmondták... :), akarom mondani már 1973-ban, de gondolom korábban is, látták ezt előre: http://criticalmass.hu/forum/20091019/filozofia-ora

ez is jó: http://kunstlercast.com/shows/KunstlerCast_90_Demise_of_Happy_Motoring.html

9
beked képe

Hát szerintem nem olyan

Hát szerintem nem olyan érdekes ez a cikk. Nem összeszedett, nem bontja ki mi miért hogyan hol... nekem csak hozzá nem értő filozofálgatásának tűnik. Persze jó, hogy már ezzel fogalkoznak, de azért érzek némi kényszert, vagy gyerekességet... nem is tudom, a cikkben.

Persze még jobb lenne, ha nem csak az újságírók és nem csak a szavak szintjén foglalkoznának a kérdéssel. Ma jártam az egy felújított nagyáruház parkolójában. még motoros parkolót is kialakítottak, de a kerékpártámaszoknak mégis a modern kerékbetörőket rakták ki, ami ugye még alacsonyabb mint a régimódi... rémes látvány volt.

Beke Dávid

10
Zoltán-san képe

A jelenlegi helyzetben még

A jelenlegi helyzetben még nem látom az autóskorszak végét, de az tény hogy egyszer a fosszilis tüzelőanyagok elfogynak. Kérdés az is hogy addigra milyen mértékű lesz a környezet károsodása és a helyreállítás mibe fog kerülni.
A villanyautó még drága és csak a felhasználás helyén nem szennyez, feltéve ha a rossz akkukat kellő gondossággal kezelik. Az akkumulátor előállítása sem éppen környezetbarát, nem beszélve a hagyományos módon előállított villamosenergiáról.
A hidrogénhajtás tudtommal még egyáltalán nem biztonságos.
A földgáz hajtás pedig sok üvegházhatást okozó gázt termel. A másik probléma pedig az autók rohamosan növekvő száma.
Igaz 20 év alatt még sok minden történhet.

11
Zsurmi képe

Szerintem az autós korszak

Szerintem az autós korszak végét úgy kell érteni, hogy, már azért látszik, nem kizárólag abban van a jövő.

-
Zsurmi

12
Sanciman képe

Kedves barátaim, ti, akik

Kedves barátaim, ti, akik bringáztok!

Valószínűleg rájöttetek már arra, mit is jelent a bringa és mennyivel jobb vele az élet.
És gyűjtitek a tapasztalatokat, élen jártok ebben az új életmódban.
Mi jut az élenjáróknak, úttörőknek?
(Kifejezetten kérem az úttörőket kis ú-val érteni).
Szóval elsősorban az, hogy a járatlan dzsungelben akaratlanul is orcátokba csap egy-egy ág. Ezt el kell viselni.
Aki mögöttetek jön, annak már könnyebb.
Lesznek, egyre többen és mire ők észbe kapnak és épp csak tanulgatják majd az új életformát, ti már rutinos öreg rókák lesztek.
Úgyhogy tojjatok rá, mit csinál a többség és tegyetek belátásotok szerint.
És még csak hátra se nézzetek, hogy jön-e valaki mögöttetek. Nyugi, jön...

Csak pozitívan!