A burkolat cseréje során feltörték a kerékpársávot is a Kálvin téren még hetekkel ezelőtt. Reméltem, hogy az építkezés befejezése után újra felfestik a kerékpársávot a Szabadság híd felé vezető oldalon. A másik oldalon majd ha kész lesz a négyes metró (valamikor a következő évezredben :S :)). Azonban az eltörölt kerékpársávot azóta sem festették fel újra. Dugó idején nem is hagyják szabadon az arra járó autósok.












Ami a Kálvin téren megy az
Ami a Kálvin téren megy az egy vicc. Ezt is csak Mo.-n lehet csinálni: már tavaly át kellett volna átadni a Szabó Ervin teret, de mindent elbénáztak rajta és ezért idén újra nekifogtak a munkálatoknak.
Csak néhány érdekesség: amit egyik nap leaszfaltoznak, azt két nap múlva felszedik (jó, csak egy részét), az íveknél a szegőkövet 15x átrakják, a most lerakott díszkő alatti homok még hírből sem látott mini úthengert, vagy döngölőt. Minden nap más útvonalon lehet eljutni gyalogosként a Múzeum krt.-ra.
És a téma: először még úgy-ahogy tartották a távot az autósok, ma már minden nap rám húznak, de még most is viselhető ... ha középen mész, amíg ők állnak a pirosnál XD.
Viszont tényleg nem tudom, hogy miből állna 1 liter festékcsíkot végighúzni.
...............................
Budakeszi - Kálvin tér Expressz
Igazából az a
Igazából az a felháborító, hogy a munkák után a 2x2 sáv autós közlekedést mindig igyekeznek hamar visszaállítani, vagy legalább ideiglenesen, szembe átvezetéssel 1x1 sávon biztosítani a forgalmat. Ezzel szemben a kerékpárosoknak soha a büdös életben nem festenek fel elterelést, ideiglenes sávot, és a végleges megoldásokat is hónapokkal az átadás után fejezik be. Ha befejezik.
Menjen az útkezelő a p....ba, már rég elegem van ebből a szarakodásból. Azon az úton tábla szerint kerékpársáv van. Ha a felújítás miatt ideiglenesen erre nincs hely, akkor az egyik sávba kutya kötelességük biciklis logókat tenni, egyértelműsítve, hogy a biciklis helye ott van.
Basszus. Eddig pesten az elmúlt években 1 (!!!) alkalommal láttam olyat, hogy lezárt bringaútszakaszt ideiglenes bringaúttal helyettesítettek volna (redbullos rakpartlezárás). Nevetséges.
Értem, hogy nem örülsz
Értem, hogy nem örülsz neki, de nem értem, hogy min húzod fel magad ennyire. Ha nincs kerékpársáv, attól még ugyanúgy mehetek az úton.
Szép és hasznos dolog a kerékpársáv, de úgysincs mindenhol, nélküle is simán lehet közlekedni. Én abszolút nem várom el, hogy helyettesítsék ideiglenes megoldásokkal. Majd fessék vissza ha helyreáll a rend.
Ha meg bringautat zárnak le, az külön öröm, addig senkinek nem jut eszébe, hogy nekem azon kellene menni. Ez kb olyan, mint amikor a vonaton melletted ordít egy gyerek, akkor se várod el hogy amíg elalszik addig hozzanak pótgyereket.
Ha tábla van, akkor van
Ha tábla van, akkor van kerékpársáv. A kiskörúton szükség is van rá, mert áll a dugó, kerékpárral meg ugye, ami kevés helyet foglal, lehetne haladni.
Engem az háborít fel, hogy ha kerékpáros létesítményről van szó, akkor eszükbe sem jut a "szolgáltatás" folytonosságáról gondoskodni.
Bicikliutat se szeretem, de ha már elindulok rajta, akkor nagyon tud idegesíteni az, amikor egy lezárt szakaszba úgy botlok bele, hogy az úttestre nincs átvezetés. Vissza kell mennem, esetleg le is kell szállnom. Tökéletesen elfogadnám megoldásnak azt, ha a felújítás alatt letakarnák az adott szakaszon a biciliút táblákat. De még erre se képesek.
A kiskörút esetében pedig direkt káros ez a fajta leszarom-magatartás, ugyanis az út szélén parkolás, illetve a kerékpársávra húzódás már teljesen megszokott magatartássá vált. Még a szabálykövető hajlamú sofőrök is rászoknak ezekre, mivel csupán a lombok által takart tábla jelzi, hogy kerékpársávnak kéne ott lenni.
Mégis miből állna az út többi részével együtt kezelni a biciklis létesítményeket? Egy kicsivel több ideiglenes felfestés-matrica, néhány méter kordonszalag, néhány ideiglenes tábla, és egy kis gondolkodás.
Elmúlt napokban nem jártam
Elmúlt napokban nem jártam arra, de kb másfél hete még egész elfogadhatóan lehetett közlekedni. Lehet azóta változott.
Rövid parkolás nem zavar annyira. Bécsben pl alap, hogy az áruszállító járművek odaállnak a bringaútra, mert nem tudnak máshova, és fel kell tölteni a boltokat. Aminek örülök, mert finom sonkákat árulnak :-) Szóval ez se szokott zavarni, hátranézek, besorolok, kikerülöm.
Általában igyekszem nem érzelmi viszonyt kialakítani a kerékpáros infrával. Nem kavar fel nagyon mélyen, ha valaki rááll, mert ilyen úgyis mindig lesz, simán ki lehet kerülni. Ez a közlekedés része. Néha járjon arra valami egyenruhás, és büntesse meg aki rajta van, hogy ne legyen parkolóház. De elég ha néha, hogy maradjon ideje másra is (pl járdára felparkoló autós, aki miatt nem tud elmenni a babakocsis anyuka - én tudok kerülni, neki nehezebb).
Budapesti autósok nagyon kulturáltak lettek az utóbbi időben. Kiskörúton többször volt olyan, hogy látták nem tudok továbbmenni jobboldalt, simán beengedtek.
+1
+1
Nem is az autósokkal van
Nem is az autósokkal van bajom. Hanem azzal, hogy építenek is valamit meg nem is. A járdás bringaút táblát is vagy szedjék le (naná, hogy erre szavaznék, ha választani lehetne), vagy biztosítsák rajta az év 365 napjában a haladást. Ha kell hókotróval, ha kell ideiglenes átvezetéssel, tereléssel. Ha az utóbbi nem megy, akkor ne erőltessék, hanem küldjék ki a munkást a villáskulccsal, hogy szedje le a kék táblát.
A rakparti "bringaút" is úgy volt egy éven keresztül kvázi munkaterület, hogy a kerékpárút táblák végig kinn voltak.
+100 * mindig van hátszél,
+100
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Egyszer pedig volt olyan,
Egyszer pedig volt olyan, hogy konkrét MUNKÁT végeztek a bringás közlekedés segítésére: az Attila úton végzett felújításkor az autókat a bringagyászra terelték, és mellé betoncsíkot húztak a bringásoknak. Ilyesmit se láttam azóta.
egy kövér, audis, 50-es
egy kövér, audis, 50-es számláján pihen
Szerintem nem vészes a
Szerintem nem vészes a dolog, az út szélén láthatóan ott a sáv helye, a legtöbb autós tartja is, bőven elférünk az ideiglenesen marha széles szélsőben.
Egyetértek pata kartárssal, majd akkor fessék vissza, ha már van értelme a sávoknak, azaz ha kész az Astoria.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
László János, a Magyar
László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a Stop.hu érdeklődésére reményét fejezte ki, hogy a sávokat az útfelújítás záró szakaszában visszafestik, már csak azért is, mert
- az érvényben lévő budapesti kerékpáros koncepció ezt előírja,
- ráadásul a tervek szerint a kerékpársávok folytatódnak az Astoria és az Anker köz közötti szakaszon is,
- végül összekapcsolódnak az Andrássy úti sávval.
a fáradhatatlan forrás-,
a fáradhatatlan forrás-, hivatkozás-elhelyező... ;-)
(nagyon helyes!)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Szeretném arra felhívni a
Szeretném arra felhívni a figyelmet, hogy most nem a Kiskörútról írtam, ill. az útfelújításról az Astoriánál. Egyébként az is roppant veszélyes helyzeteket tud generálni. A Kálvin téren a Szabadság híd felé vezető oldalon már nincs építkezés. Épp itt lenne az ideje a sávot újra felfesteni.
Arról is lehetne egy posztot írni, hogy miért kellett a Múzeum körúton a bringasávban aszfaltból magas kúpokat építeni az úttesten található különböző rendeltetésű nyílások köré.
Azért kellett magas
Azért kellett magas kúpokat építeni, mert akkor még nem volt fenn a végleges réteg, ami majd eltakarjá, már eltakarja.
Beke Dávid
Én a múlt héten a
Én a múlt héten a Szabadsághíd felól tekertem át azon a részen. A Kálvin előtt a dugó még nagyobb és szükület előtt a helyzet még kaotikusabb volt.
Szomorúan konstatáltam, ahogy három kerekes is elhúzott a sorok között még a híd után, igy nekem kellett beállni a kocsik elé, hogy a buszt beengedjék... persze ez nem a mi dolgunk lenne.
A Kálvin téri villamosmegálló mellett, ahol nagyon szűk a az út egy teheraútos szolt, hogy a jobbról kerüljem (igazából azt mondta, hogy a másik oldalról, amit nehezn értettem, mert én gondoltam kivárom a sorom) és az indulás után is megvárt, hogy besoroljak elé.
A kálvin után pedig szabad volt a bringasáv helye, szóval összeségében nekem a dugót eltekintve nagyon pozitív volt. A kaotikus részeken hangoskodtam, hogy amig egymással szerencsétlenkednek négy irányból, engem hagyjanak menni, és hagytak, bár nem tudom mekkora örömmel...
De amit és ahogy a kivitelezők ott művelnek az kész röhely...
Beke Dávid
Valahogy úgy rémlik, hogy
Valahogy úgy rémlik, hogy tavaly már fel volt bontva a nagyrésze. Nem értem, hoyg miért most kellett újra bontani az egészet, valahogy sosem tudnak összebszélni...
Olyan ez, mint amikor leazsfaltozták az utcánkat, tökéletes volt. Rá két nappal keresztbebontották az elején, mert valami másik szerv építkezett... Utána persze nem csinálták meg normálisan, így be is rogyot, kezdhették elölről...
A kopóréteg most került
A kopóréteg most került fel, azért aszfaltozták le. Végre eltűntek a magas csatornafedelek és a kapubejárók rámpái a bringasávról.
-
Zsurmi
Ez jó hír, bár tavalyi
Ez jó hír, bár tavalyi emlékeimből nem rémlenek semilyen kiálló fedelek és egyebek, azzal idén találkoztam. Igaz, keveset járok mostanság arra.
A lényeg, hogy végre elkészültek, és a hírek szerint visszafestették a sávot. Kb, most ez a legfontosabb.
"...valahogy sosem tudnak
"...valahogy sosem tudnak összebszélni...[munkat koordinalni]"
Mer f@szok.
BRÉKIN NYÚZ: Épp festik a
BRÉKIN NYÚZ: Épp festik a sávokat!
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ennyire figyelik a CM.hu-t?
Ennyire figyelik a CM.hu-t? Legközelebb, ha valami közlekedésszervezéssel kapcsolatos panaszom lesz, én is csak gyorsan ide írok. :-)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Nekem az is elég, ha csak a
Nekem az is elég, ha csak a saját dolgukra figyelnek. Szerintem most ez történt. :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ahogy látom, készen is
Ahogy látom, készen is vannak, bóják beszedve, lehet tekerni.
Van itt még egy félkész bringalámpás átvezetés a Kecskeméti utca bejáratához, azt gondolom a mellette levő zebrával együtt nyitják majd ki, nem tudni mikor.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
ujé teszek egy kanyart
ujé teszek egy kanyart arrafelé. Ezért az élményért még a Bajcsy bringaútján is hajlandó leszek végigmenni.
Okké, visszaállt a régi
Okké, visszaállt a régi állapot. Viszont kezd úgy tűnni, hogy a Kálvin-téri kereszteződésbe semmilyen bringafelfestés nem került, egyszerűen megszűnik a sáv. Azért az egyenesen haladó sávba felfesthetnék a bicikliket jelezvén, hogy az egyenesen haladó biciklistáknak ott a helye. És a elvihetnék a giroszsütő előtt parkoló jellemzően NEM áruszállító nagy fekete autókat.
Szerintem a
Szerintem a kereszteződésben (mármint a bele vezető sávokon) nem is nagyon lesz bringás felfestés, de mondjuk szerintem nem is feltétlenül kell.
A keresztből kifele mindkét irányban ott a sávunk azonnal, plusz az átkelő a Kecskemétihez, szerintem hazai viszonylatban határozottan jó.
A híd felől a villamosmegálló mellett meg még a fene se tudja, hogy mi lesz, de szerintem ott még a gödörben van a mi majdani helyünk.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ma felfestettek a
Ma felfestettek a bringanyomot, pont ahogy kérni tetszett.
A lottószámokat nem tudod esetleg? :)))
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
OFF: én kétszer is a
OFF: én kétszer is a héten a 666. bringás voltam ott...
Ördög és pokol! Mik nem
Ördög és pokol! Mik nem vannak!
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Nagyon Boldog vagyok :)
Nagyon Boldog vagyok :) Egyrészt, mert sok a kerékpáros a Kis -körúton, másrészt a táblákat is ismerik! :)
Kereszteződésben fényjelző készülék hiányában első irányadó a tábla. További eseteket most nem részletezném. Ezzel létezésének kiemelkedő szerepére kívánom a figyelmet felhívni.
A tábla jelen esetben egy irányban párhuzamos közlekedésre szólít fel szerintem akkor is, amikor van felfestés és akkor is, ha nincsen. Télen látod a vonalat a hó alatt? Én sem.
Továbbá Budapesten több olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas útvonal is van, ahol a felfestés hiányzik. Pl.:Kvassay út - Hajóállomás utca kereszteződése. Volt belőle baleset is, de sokan képesek megoldani a-nélkül is a problémát.
Ha nem látszik a festés, a táblák jelzései szerint kell haladni.
Tiszta levegőt a fővárosba!
Igen, ez az elmélet. De a
Igen, ez az elmélet. De a bringások jelentős részének felfestéssel kell jelölni, hogy a kereszteződésben is nyugodtan az úttesten lehet átmenni, nem kell a zebrára kikecmeregni. nem a szabály miatt (az most is megengedi), hanem propagandaképpen.
Illetve a jobbra kanyarodó autósokkal is valamilyen fonódós megoldás kell kitalálni, és felfesteni, ahelyett, hogy sunnyogva szépen megszűnik a kerékpársáv a kereszteződés előtt.
Ma valamit festegettek.
Ma valamit festegettek. Viszont a rendőrök meg büntették a kerékpár sávon várakozó autókat....
Nem csak az útkezelő,
Nem csak az útkezelő, hanem a rendőrök is olvassák a CM-et :-) Hova jutottunk?
Ó igen, festik a
Ó igen, festik a sávokat.
-
Zsurmi