Sziasztok. A múltkor sétáltam a deákon, mert olyanom volt, és kiszúrtam egy nagy plakátot a körút látványtervével. Nem tudom, ez friss-e, vagy milyen, mert ezzel a képpel még nem találkoztam. Eddig olyan látványterveket láttam, hogy kerékpársáv lesz az út szélén (első két kép), és vala boldogság a szívemben. Ami ott kint van, az meg valami nem is tudom micsoda, de a harmadik képen megnézhetitek. Nagyobbat nem találtam. Egy keskeny izé, ami úgy néz ki, mintha az úttesttel szintben lenne, de attól egy járdaszigetszerű cucc választja el.
Kérlek, mondjátok, hogy ez csak valami elvetett dolog. Eddig - ha épp nem volt dugó vagy felújítás, tök jól lehetett haladni az Astoria felé. Most rémképeim vannak 15-tel tekerő biciklisekről, akiket nem lehet megelőzni. Nem beszélve a zöldre várva a "járdaszigetig" bemászó gyalogosokról.
SZERK: amit járdaszigetnek véltem, az valójában a kerékpársáv. A zöld szín miatt a képeken azt hittem, valami füves terület van ott, pedig valójában az valami célú színezés. Bocs.
















Valami képet linkelne
Valami képet linkelne valaki?
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
Csak egy pici képet
Csak egy pici képet találtam a leírt tervről, asszem ez van kint plakátként is, ha emlékeim nem csalnak.
- - - - -
TamásGáborZoltán
mindegyik képen látszik a
mindegyik képen látszik a normál kerékpársáv!
László János
www.kerekparosklub.hu
Én is így látom, no para.
Én is így látom, no para.
Áhh, igen, találtam egy
Áhh, igen, találtam egy nagyobb képet (negyediknek felraktam), ahol már látom, hogy a világosszürke dolog zöld végekkel az nem járdasziget némi füvesítéssel, hanem maga a kerékpársáv. Nem világos ugyanakkor, hogy miért a padkától 30-40 centire kezdődik. Ekkora helyre semmi nem fér el. De biztos design, vagy ilyesmi, mint a piros helyett zöld festék.
- - - - -
TamásGáborZoltán
a városháza parkon mit
a városháza parkon mit kell tisztítani? és hol vannak ott graffitik? ehh, kamuszag..
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
engem a merlin elbontása is
engem a merlin elbontása is aggaszt :(
jaj, ne is mondd! * mindig
jaj, ne is mondd!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Én másképp
Én másképp látom/értelmezem a képet...
A 30-40 centi a bringasáv. (Szerintem mondjuk közelíti az 1 m-t.)
A szürke a parkolósáv (áll is ott egy kocsi a szöveg takarásában), a végén a zöld az egy kis padkával körülvett fű, hogy ne tudják a zebrára "lógatni" a kocsi végét, ha nem fér el rendesen.
Utána jön a forgalmi sáv.
Ha ez a kép valósul meg, akkor olyan lesz ez is, mint az Andrássy, csak vascicik nélkül. :-(
Ha ez a kép valósul meg,
Ha ez a kép valósul meg, akkor olyan lesz ez is, mint az Andrássy, csak vascicik nélkül. :-(
ettől én is félek...
bonnie
Most nézegettem megint a
Most nézegettem megint a nagyobbat. Tényleg nem tudom. De itt eddig nem is volt egyáltalán parkolósáv, most tényleg csinálnának egyet a forgalomcsillapítás jegyében? Lehet, hogy mégis jogos volt a kérdésem? Sőt, a parkolósáv igazából még rosszabb, mint a járdasziget.
Mindenesetre most letöltöttem a budapestszive.hu oldalról a látványterveket, mindegyik a második képen látható megoldást ábrázolja. Terveket is próbáltam megnézni, de azok nem letölthetők. Most már tényleg érdekelne.
- - - - -
TamásGáborZoltán
a parkolósávos kép több
a parkolósávos kép több mint egy éves itt http://epiteszforum.hu/imagelist/gallery&nid=13284&img_id=61225
gondolom azóta változtattak a remek koncepción: "A kerékpársávok szintben is elkülönített burkolatai a gyalogos és kerékpáros, valamint a közúti forgalom biztonságos elválasztását szolgálják." (http://epiteszforum.hu/node/13284)
dűne
Azért ez röhej, hogy ott
Azért ez röhej, hogy ott van egymás alatt négy kép/látványterv, és mindegyik mást mutat. Vagy csak én látom így?
Amúgy miből gondolják azt, hogy a kerékpárosok a fák alatt szeretnének biciklizni?
- - - - -
TamásGáborZoltán
Szerintem sem egyformák. De
Szerintem sem egyformák. De a fa alatt bringázós problémádat nem értem.
Nem szeretem, ha a fejemet
Nem szeretem, ha a fejemet ágak, gallyak (legrosszabb esetben egy elhajló fa törzse) csapkodják, és nem szeretem menetközben a nyakamat húzogatni sem.
Ráadásul én ugye sisakban kerékpározok, ahogy rajtam kívül oly sokan. Nekünk még nagyobb is a "fejünk".
Ráadásul ott van még a gyökerek problémája is (a fagyökereké...)
- - - - -
TamásGáborZoltán
Ja, értem. Bár én is
Ja, értem. Bár én is találkozom ezekkel a problémákkal, nem gondoltam arra, hogy a fa alatti bringázás kötelező velejárói lennének.
Legyen már nekem igazam! :)
Legyen!
Legyen! :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
annyira ne aggódj a fák
annyira ne aggódj a fák miatt, mire azok megnőnek...
Voltaképpen melyik képről
Voltaképpen melyik képről beszéltek? Mintha mindegyiken kicsit más lenne a kerékpáros infra!!!
-gg-
"A bringa a mennybe megy"
A Károly körút a Dohány
A Károly körút a Dohány utca és az Astoria között 2×2 sávos marad. A Dohány utca és a Deák tér között a járdákat övező fasor mellett a villamospályák széthúzásával 8 méter széles zöld sáv jön létre, az Andrássy úthoz hasonló hangulata lesz a Kiskörútnak. Kicserélik a közműveket és a burkolatot, megújítják a növényzetet és a közvilágítást.
Az egy dolog, hogy mi van a látványterven, meg hogy mi valósul meg! Elvileg 2 sávos lesz a Dohányig az Astoria felől, utána elveszi a 8 méter széles a villamosok közti fasor, járda a helyet.
Forrás.: http://infovilag.hu/hir-18516-budapest_szive_egyutt_dobban_az_europai.html
jók a hatalmasra növő de
jók a hatalmasra növő de lebetonozott fák! milyen fajta lehet?
Ez itt elég
Ez itt elég jó:
http://m.blog.hu/ep/epitos/image/bpszive2/kicsi-karoly_03.jpg
http://epitos.blog.hu/2010/08/23/budapest_szive_2_0
A végleges forgalomtechnikai kialakításon még a hetekben változtatnak, de alapvetően végig meg lesz a kerékpársáv. Pontosabban a Harmincad utcától a Asztória csomópontig, ahol a lámpa előtt megszűnik. A vissza felé irány szintén egy szűkülettel indul, aztán a Dohány utcától szépen végig megy az Andrássy útig. A parkolók mögül, úgy tudom kihozták, szóval nem lesz "Andrássy-módszer". A buszmegállóknál van egy kis trükküzés meg a keresztutcáknál. A zebráknál lesz kerékpáros átvezetés is.
Sajnos a Gödör mellett a járdán meglévő kerékpárút marad úgy ahogy van, szóval mindkét irány megy a járdán.
Az MK közlekdési munkacsoportja 2009 januárban véleményezte az engedélyezési terveket, és jó együttműködés alakult ki a tervezőkkel. Akkor elég jó megoldás született. Most ahhoz képez egy kicsit módosítanak.
Persze mindannyian örülnénk, ha erről nyilvános lenne a terv, vagy annak egy egyszerűsített változata.
Virág - Magyar Kerékpárosklub
Köszi, akkor ez valamelyest
Köszi, akkor ez valamelyest megnyugtat. :)
De most kicsit megkavartál, mert egyszer azt írod, "...a Dohány utcától szépen végig megy az Andrássy útig" és a linkelt kép is erre utal. Majd azt írod, "Sajnos a Gödör mellett a járdán meglévő kerékpárút marad úgy ahogy van, szóval mindkét irány megy a járdán." Akkor most az Astoriától a Bajcsy#Andrássy felé haladva hogyan szeretnék, hogy menjünk? Mert ha át kéne mennem a Gödörhöz, hogy onnan visszamehessek az Andrássyra az Oktogon felé, hát körberöhögöm őket.
- - - - -
TamásGáborZoltán
Itt mindkét oldalon lehet
Itt mindkét oldalon lehet menni abban az irányba amit kérdezel.:)
Virág - Magyar Kerékpárosklub
Amúgy itt vannak a
Amúgy itt vannak a dokumentumok, sajtóanyagok és a látványtervek:
http://www.budapestszive.hu/modules/Docs
Virág - Magyar Kerékpárosklub
a gödörnél miért
a gödörnél miért erőltetik azt a járdás marhaságot?
mert már elkészült?
vagy akkor majd a bajcsyról felmenni arra, aztán vissza le az útra? mindezt ahelyett, hogy egy osztott buszkerékpársávot nyomatnának, vagy akármit.
ezek pusztán döntéshozói gyávaság miatt alakulnak így?
ez a bringainfra tényleg egy városi harc: méterről méterre folyik a küzdelem.
A projekt egyik tervezője
A projekt egyik tervezője szerint a bringásszervezetekkel mindent leegyeztettek. Állítása szerint a terveket ismertették. Meggyőződése szerint az, hogy nincs hiteles látványterv, nem az ő saruk.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103296002&t=9092637
Városjáró Blog
Köszi az infót, az mk
Köszi az infót, az mk véleményében bízom, már csak reménykedni kell, hogy nem lesznek last-minute változtatások, amikről elfelejtenek szólni.
Az egy icipicit mondjuk magas, hogy ha nincsenek tervek, mit egyeztettek azzal a "guszta csajjal", ha pedig valamit igen, miért nem lehet nyilvános.
- - - - -
TamásGáborZoltán
nívós kis komment.
nívós kis komment.
Faggatjuk-faggatjuk
Faggatjuk-faggatjuk feluccát, de csak nem akar terveket mutatni... Franc se érti mi a titokzatoskodás tárgya. Ha ti sem, akkor én pláne...
Városjáró Blog
Sziasztok, rég jártam
Sziasztok, rég jártam erre.(Munka, fáradtság, stb.) Persze attól még rendszeresen kerékpárral közlekedem természetesen.
Szóval:
Meg kell hogy mondjam, azóta hogy az utóbbi időben rendszeresen használom ezeket a szűk bringasávokat, korábbi gyanúim sajnos beigazolódtak.
(Pld.: külső Bartók Béla út, Kiskőrút - már ahol van)
Számomra sem egyértelmű hogy a képeken látható változatokból melyik fog megvalósulni, de remélem nem az a fajta ami a Kiskőrút híd felőli szakaszán jelenleg van.
Kb 2004 óta bringázom a városban, nagyjából már tudom hogy mi kell a túléléshez, és meg kell hogy mondjam ezek a szűk sávok (mindenfajta elválasztás nélkül) sem a biztonságot, sem a városban való kerekezés megkedveltetését nem szolgálják, és remélem nem ilyenekből
fog kialakítódni a bringaút hálózat.
A gondjaim a következők:
1.Ajtónyitásnyi távolságon belül az autósortól.
2.Ajtónyitásnyi távolságon belül a parkoló autóktól.
3.Szűk sáv, csúcsforgalomban nagyon nehéz és veszélyes előzni a lassan haladót.(A kiskőrúton kb mindig ez a helyzet.)
4.A kocsisortól való bárminemű elválasztás hiánya miatt gyakran félig ráállnak ami nagyon lelassítja a haladást, és
ha épp akkor történik(a ráfordulás) amikor elsuhannék, akkor baj van.
És míg a sokat szídott teljesen elválasztott bringaúton símán el tudom kerülni a jobbhorgot azzal, hogy egyszerűen hártanézek mielőtt átmegyek
a kereszteződésen, és ha jön valaki akkor feltételezem hogy nem lát, itt még esélyem sincs a megelőzésre, még akkor sem ha ismerem a veszélyforrást.
Még ha 20-al megyek el az autósor mellett, akkor is bennem van a félsz hogy vajon mikor vágódik ki egy ajtó, vagy mikor mozdulnak be elém.
Aki pedig tapasztalatlanabb az meg szemrebbenés nélkül suhan, amíg el nem kap egy ajtót ahogy én is tettem 2-3 éve egyszer.
5. Aki nem tapasztalt városi brigás, és nem keresi a veszélyt, annak nem fogja meghozni a kedvét a kerekezéshez egy ilyen sávnak sem látványa, sem az ha kipróbálja milyen rajta végigmenni. (Normál forgalomnál centizgető taxisok, buszok, stb)
Én nem engedném ott tekerni a gyerekemet az biztos, és szerintem nem vagyok ezzel egyedül.
Voltam nemrég egy rövid ideig Koppenhágában, és állítom még az ottaniak sem bringáznának ha ilyenek lennének a bringaútjaik.
Fő közlekedési útvonalra építeni ilyeneket egyszerűen bűn.
Az egyetlen ami talán még elfogadható az összes közül ami a fenti oldalon van, a piros sáv, ami paroló sávval van elválasztva az úttól, de
a parkolósáv miatt csak olyan megoldással működne, ami megakadályozza hogy az autók egy kicsit is beljebb parkoljanak mint az előírás(valami
pukliszerrűségre gondolok, ami elég magas),
és persze csak ha feltételezük hogy a védősáv tényleg elég széles. Ám gerincútvonalnak a keskenysége miatt az is teljesen alkalmatlan.
(Márpedig ez azért mégiscsak gerincútvonalnak számítana, budapest egyik legkellemesebb részén.)
Még a villamossáv is sokkal biztonságosabb érzést, kelt. (És az is, a síneket leszámítva, mert ott nem vár semmi meglepetés.)
Én megértem hogy kompromisszumokat kell kötni, de mivel az elkövetkező években fog várhatóan kialakulni a fő kerékpáros gerinchálózat,
ilyen kompromisszumok esetén az egész előre halálra van ítélve, de legalábbis, sokkal kevesebb eredménnyel jár majd, mint azt amúgy
bringások lehetséges száma indokolná.
Ha csak ilyneket lehet építeni a főútvonalakon , akkor már inkább legyen valami valóban működőképes létrehozva a párhuzamos utcákban, ahol bárki
nyugodtan kerekezhet, mert ez így nem állapot.
Nem szeretek nyugatra mutogatni, de mivel az elmúlt 1-2 évben tanulmányozgattam bringás szemszögből több német, svéd várost,( és egy kicsit
bringázgattam Koppenhágában is) azt kell hogy mondjam hogy sehol nem várják el hogy az emberek ilyen szűk sávokon nagyob forgalomban
bringázzanak, vagy ha igen, mint Koppenhágában, akkor legalább megfelelően széles bringasávot biztosítanak némi elválasztással. (ott szintben)
Párizsban is ha jól tudom széles buszsávokon megy a bringás közlekedés, Londonban valami nagy sztrádákat akarnak kialakítani,
ismert, Németországban nyugisabb helyeken bringasávon, nagyobb forgalom esetén elválaszva, akár a járdán mennek a sávok, Malmőben szintén vegyes a kép,
de olyat sehol nem láttam még hogy egy alapvetően nem bringabarát városban ilyesmi sávokkal akarnák meghozni a nagyközönség kedvét.
És persze önmagában ez persze nem volna baj, de amiket felsoroltam érveket, szerintem nem hagyhatóak figyelmen kívül.
Az Andor utcai
Az Andor utcai fejlesztésről nem akartok valami hasonló cikket írni? Ott annyi a különbség, hogy egyáltalán NEM lesz kerékpárút, pedig hely bőven lenne ahhoz is, hogy teljesen szeparáltan építsék meg (pl. Erzsébet-híd budai hídfő alatt rész mintájára).
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20091203/andor-utcai-utfelujitas
Üdv! Én ezt találtam hozzá. A topik szerint még nincs lejátszva.