Ma hallottam a rádióban egy reklámot a Toyota Auris-nek. Hogyaszongya: az autónak kisebb a káros anyag kibocsájtása 50-re gyorsulva, mint a biciklinek. Gondoltam, akkor biztos negatív. Megnéztem a honlapjukat, nagy kerek 0 van írva. Akkor most mi bocsájtunk ki káros anyagokat? Esetleg Félreértettem a reklámot?












széndioxid az bizony
széndioxid az bizony káros, márpedig te azt csinálsz az oxigénből...
a bicikli mióta bocsát ki
a bicikli mióta bocsát ki széndioxidot ?
A biciklis bocsát ki
A biciklis bocsát ki széndioxidot. :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.
És az úrvezető és a
És az úrvezető és a három hátul pattogó gyerkőc az smafu? Plusz a házisárkány duplán számít...
az autós is. de kérdésed
az autós is.
de kérdésed továbbra is nyitott marad: a nullánál kevesebb CO2-t hogyan tud kibocsátani egy autó ?
Jaj méég ezt sem tudjátok
Jaj méég ezt sem tudjátok ?!!!! Amikor gyártják a kerékpárokat akkor egy csomó csomó energiát használnak el ám.
Sör nélkül rakom, oszt?
Mondjuk az autó CO2
Mondjuk az autó CO2 kibocsátásához se szokás hozzáadni a benne ülőkét...
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
A járművet meghajtó
A járművet meghajtó erőgép bocsát ki szén-dioxidot.
Ez az autóban a motor, a biciklin meg aki hajtja. Számolni úgy igazságos, hogy sem a sofőr/utasok, sem pedig a bringás nyugalmi kibocsátása nem számít bele. Ezen kívül hülyeség, hogy 0-ról 50-re gyorsítva, mert ha az elején nem fújom ki a levegőt? :)
Ez persze csak két olyan szám lesz, amit így nem nagyon lehet összevetni, ezért érdemes figyelembe venni a szállítókapacitást*, amibe a bringás és a sofőr beleszámít, ha utas is egyben, de sem maga a bicikli, sem az autó (és annak üzemanyaga) nem.
*Tényleges kapacitás, azaz az egy járműre eső átlagos hasznos tömeg, figyelembe véve, hogy pl. hányan ülnek az autóban, mennyi cucc van benne ezen kívül (kötelező tartozékokon és szerszámokon, pótkeréken, meg hasonlókon kívül, tehát csak ami el kell jusson A-ból B-be) és ugyanígy a kerékpárra is.
Kivéve azokat a járműveket, ahol a sofőr hivatásos, mert ott a vezető nem számít bele (taxi, busz, bringás futár).
Így kaphatunk egy g/árutonnakilométer dimenziójú mérőszámot. Ez alkalmas lenne összehasonlításra, de ez sem úgy, hogy 0-ról 50-re gyorsítás, meg lejtőn lefelé belégzés közben, meg ilyenek.
Ja, belégzéskor negatív szám jönne ki, mivel a levegő tartalmaz szén-dioxidot. :)
Mondjuk az is igaz, hogy
Mondjuk az is igaz, hogy síkon még életemben nem gyorsultam 50-ig a bringámmal, úgyhogy ha sikerülne is, igen komoly fújtatás, sok-sok CO2 lenne belőle... :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Fizikatanár-e vagy?
Fizikatanár-e vagy? :)
abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom
Ezek szerint sorőr nélkül
Ezek szerint sorőr nélkül is tud már közlekedni az autó?
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Úgy érti, hogy elhasznál
Úgy érti, hogy elhasznál valamennyi benzint, amiből áram lesz, felgyorsít 50-re és akkor MÁR NEM használ benzint.
hát érted, lehet úgy csűrni-csavarni...
Azt még talán elhinném,
Azt még talán elhinném, hogy delejjel megy és nem bocsát ki semmit, de az hol kevesebb, mint amit a bringa kibocsát?
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.
nyilván arra gondoltak,
nyilván arra gondoltak, hogy a fizikai munkát végző kerekes emiatt több co2-t bocsát ki mint a volán mögött tespedő közlekedőtársa.
ez egy reklám, nyilván nem
ez egy reklám, nyilván nem kell minden betűjét teljesen komolyan venni, viszont figyelemfelhívásnak tökéletes, a kedves blogíró is egyből megjegyezte.
Nézzük a pozitív oldalát: már nemcsak úgy lehet autókat reklámozni, hogy "városi ragadozó" és hasonlók, hanem az alacsony károsanyag-kibocsátással is...
Húú, akkor a kipufogógáz
Húú, akkor a kipufogógáz tisztább, mint a budapesti levegő. Be vele az utastérbe!
:) +1 (de csak 50 km/h-ig :)
:)
+1
(de csak 50 km/h-ig :)
Én szarok erre a reklámra.
Én szarok erre a reklámra. :) Felőlem azt is mondhatták volna, hogy oxigént termel, miközben széndioxidot dolgoz fel, mert ez olyan autó, amibe egy mini szénerőmű van építve, és a széndioxidból kinyeri a szenet, amit pici manók lapátolnak az égéstérbe. Az oxigént pedig visszaengedik a levegőbe. :D
Nade ha a pici manók
Nade ha a pici manók belapátolják a szenet az égéstérbe és az ott elég, akkor ugye megint széndioxid keletkezik.
Szóval csak a szén-evő (diesel-evő üzemanyag?)manó a jó megoldás...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Igaz-igaz... Tehát a manók
Igaz-igaz... Tehát a manók esznek szenet, és miközben tekerik a főtengelyt, oxigént böfögnek.
zümmmmm
zümmmmm
ugyanezt a reklámot
ugyanezt a reklámot hallottam én is, szerintem eléggé bringaellenes.
először is az új Toyota Auris HSD Full Hybrid autót reklámozza, csak hogy tudjuk. másodszor a reklámban egy úriember kérdést tesz fel az illetőnek, valami ilyesmit, hogy: Ön szerint városban 50 km/h eléréséhez a legkörnyezetkímélőbb módon melyik járművet választaná? A biciklit vagy az új Toyota Auris Hybridet? az illető: Természetesen a biciklit választanám. a kérdező: sajnos, ez a rossz válasz, mivel a Toyota Auris Hybrid ..... (a fenn idézett mondat)
azért kíváncsi lennék, hogy városban hogy a fenébe lehet elérni az 50 km/h-t autóval a dugóban? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
A bicikli tényleg rossz
A bicikli tényleg rossz válasz. Városban biciklivel 40km/h a megengedett. Nem gyorsulhatsz 50-re.
De ez így csalás.
Ami a C02 kibocsátást illeti, full hibrid, tehát mehet városban csak villanymotorral, akkuról, így ott helyben tényleg nulla az autó CO2 kibocsátása. Viszont az áram előállítása közben termelünk CO2-tőt, ami az egyik fő érv az elektromos autók környezetbarát volta ellen. Ezzel együtt már a kerékpár környezetbarátabb.
Egyébként meg a kerékpár fő versenytársa mostantól az elektromos bicikli. ld. pl. http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/SearchResult.cfm?CFID=15976968&...
Reméltem, hogy valaki
Reméltem, hogy valaki megemlíti ezt, mert nem értem: mi az a full hibrid? A hibrid az, hogy kombinálják a különböző meghajtásokat. Akkor a full hibrid az már teljesen össze van keverve, vagy mi a tök? :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.
:D az olyan, mint az USB
:D
az olyan, mint az USB 2-nél a FullSpeed meg a Hi Speed. A mai napig nem sikerült megjegyeznem, hogy melyik a gyorsabb - csendben hozzáteszem, hogy szakmabeli létemre.
full hibrid= van tisztán
full hibrid= van tisztán elektromos hajtású üzemmód is a vegyes hajtás és a csak belsőégésű motoros üzem mellett.
Hát nem tudom, valamiért
Hát nem tudom, valamiért én is csak úgy tudom nézni, hogy, bringával 3-4x energiahatékonyabb vagyok, mint gyalog, és legjobb tudomásom szerint még az utóbbi esetben sem gyakran viszek a hátamon 1 tonna vasat.
Dehát a reklám attól az, h hazudik. :)
Próbáltam utánanézni,
Próbáltam utánanézni, mekkora távot képes tisztán elektromos üzemmódban (amihez az energiát a korábban elpöfögtetett benzinből nyeri) megtenni. Általában meg sem említik ezt az adatot, mert nem erre van kitalálva. Amit találtam, az alapján 2-3 km. :)))
Ez furcsa. A legtöbb full
Ez furcsa. A legtöbb full hibrid 50km/h alatti tempóban akár több tíz kilométerre is eljuthat akkuról hajtva. A tisztán elektromos autók között meg már van olyan, ami akár 160km-et is tud 50-es tempóban.
Akkor miért nem a tisztán
Akkor miért nem a tisztán elektromost árulják? Vagy a tisztán víz hajtásút? Engem ez érdekel.
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, hosszú haj, szemüveg. Fekete csomagtartó-táska, néha fehér 3M.
lassanként árulják már
lassanként árulják már azokat is.
Pl:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
1: nem Te vagy a célcsoport
1: nem Te vagy a célcsoport : )
2: a tisztán elektronyos autóknak problémásabb a töltése (értsd: sokkal tovább tart feltölteni egy akkut, ráadásul még csak mostanában kezdték el szervezni a hozzá szükséges infrastruktúrát)
kb. 350kg az akku hozzá.
kb. 350kg az akku hozzá. És kb. 2 millió forint.
Ajánlott rendszeresen cserélni.
2 milliából olyan bringát
2 milliából olyan bringát lehetne venni, hogy csak na. :)
Na de hogy viszed el azt a
Na de hogy viszed el azt a 350 kilogrammnyi akkumulátort?..:)
(érdekesség hogy a cég
(érdekesség hogy a cég honlapján a magyarázó videóban a tandem kerékpárhoz hasonlítják a hibrid járművet :-)