Ma hallottam a rádióban egy reklámot a Toyota Auris-nek. Hogyaszongya: az autónak kisebb a káros anyag kibocsájtása 50-re gyorsulva, mint a biciklinek. Gondoltam, akkor biztos negatív. Megnéztem a honlapjukat, nagy kerek 0 van írva. Akkor most mi bocsájtunk ki káros anyagokat? Esetleg Félreértettem a reklámot?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
makimajom képe

széndioxid az bizony

széndioxid az bizony káros, márpedig te azt csinálsz az oxigénből...

2
Vegha képe

a bicikli mióta bocsát ki

a bicikli mióta bocsát ki széndioxidot ?

3
3llenség képe

A biciklis bocsát ki

A biciklis bocsát ki széndioxidot. :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

4
Nincsmáritttöbbé képe

És az úrvezető és a

És az úrvezető és a három hátul pattogó gyerkőc az smafu? Plusz a házisárkány duplán számít...

5
Vegha képe

az autós is. de kérdésed

az autós is.

de kérdésed továbbra is nyitott marad: a nullánál kevesebb CO2-t hogyan tud kibocsátani egy autó ?

6
PTeker képe

Jaj méég ezt sem tudjátok

Jaj méég ezt sem tudjátok ?!!!! Amikor gyártják a kerékpárokat akkor egy csomó csomó energiát használnak el ám.

Sör nélkül rakom, oszt?

7
venyerin képe

Mondjuk az autó CO2

Mondjuk az autó CO2 kibocsátásához se szokás hozzáadni a benne ülőkét...

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

8
Spikk képe

A járművet meghajtó

A járművet meghajtó erőgép bocsát ki szén-dioxidot.
Ez az autóban a motor, a biciklin meg aki hajtja. Számolni úgy igazságos, hogy sem a sofőr/utasok, sem pedig a bringás nyugalmi kibocsátása nem számít bele. Ezen kívül hülyeség, hogy 0-ról 50-re gyorsítva, mert ha az elején nem fújom ki a levegőt? :)
Ez persze csak két olyan szám lesz, amit így nem nagyon lehet összevetni, ezért érdemes figyelembe venni a szállítókapacitást*, amibe a bringás és a sofőr beleszámít, ha utas is egyben, de sem maga a bicikli, sem az autó (és annak üzemanyaga) nem.
*Tényleges kapacitás, azaz az egy járműre eső átlagos hasznos tömeg, figyelembe véve, hogy pl. hányan ülnek az autóban, mennyi cucc van benne ezen kívül (kötelező tartozékokon és szerszámokon, pótkeréken, meg hasonlókon kívül, tehát csak ami el kell jusson A-ból B-be) és ugyanígy a kerékpárra is.
Kivéve azokat a járműveket, ahol a sofőr hivatásos, mert ott a vezető nem számít bele (taxi, busz, bringás futár).
Így kaphatunk egy g/árutonnakilométer dimenziójú mérőszámot. Ez alkalmas lenne összehasonlításra, de ez sem úgy, hogy 0-ról 50-re gyorsítás, meg lejtőn lefelé belégzés közben, meg ilyenek.
Ja, belégzéskor negatív szám jönne ki, mivel a levegő tartalmaz szén-dioxidot. :)

9
venyerin képe

Mondjuk az is igaz, hogy

Mondjuk az is igaz, hogy síkon még életemben nem gyorsultam 50-ig a bringámmal, úgyhogy ha sikerülne is, igen komoly fújtatás, sok-sok CO2 lenne belőle... :)

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

10
kavedavid képe

Fizikatanár-e vagy?

Fizikatanár-e vagy? :)

abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom

11
SpeckoHU képe

Ezek szerint sorőr nélkül

Ezek szerint sorőr nélkül is tud már közlekedni az autó?

Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.

12
hf képe

Úgy érti, hogy elhasznál

Úgy érti, hogy elhasznál valamennyi benzint, amiből áram lesz, felgyorsít 50-re és akkor MÁR NEM használ benzint.
hát érted, lehet úgy csűrni-csavarni...

13
3llenség képe

Azt még talán elhinném,

Azt még talán elhinném, hogy delejjel megy és nem bocsát ki semmit, de az hol kevesebb, mint amit a bringa kibocsát?
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

14
makimajom képe

nyilván arra gondoltak,

nyilván arra gondoltak, hogy a fizikai munkát végző kerekes emiatt több co2-t bocsát ki mint a volán mögött tespedő közlekedőtársa.

15
makimajom képe

ez egy reklám, nyilván nem

ez egy reklám, nyilván nem kell minden betűjét teljesen komolyan venni, viszont figyelemfelhívásnak tökéletes, a kedves blogíró is egyből megjegyezte.

Nézzük a pozitív oldalát: már nemcsak úgy lehet autókat reklámozni, hogy "városi ragadozó" és hasonlók, hanem az alacsony károsanyag-kibocsátással is...

16
BeMark képe

Húú, akkor a kipufogógáz

Húú, akkor a kipufogógáz tisztább, mint a budapesti levegő. Be vele az utastérbe!

17
Vegha képe

:) +1 (de csak 50 km/h-ig :)

:)
+1
(de csak 50 km/h-ig :)

18
shutruk képe

Én szarok erre a reklámra.

Én szarok erre a reklámra. :) Felőlem azt is mondhatták volna, hogy oxigént termel, miközben széndioxidot dolgoz fel, mert ez olyan autó, amibe egy mini szénerőmű van építve, és a széndioxidból kinyeri a szenet, amit pici manók lapátolnak az égéstérbe. Az oxigént pedig visszaengedik a levegőbe. :D

19
Kisember képe

Nade ha a pici manók

Nade ha a pici manók belapátolják a szenet az égéstérbe és az ott elég, akkor ugye megint széndioxid keletkezik.
Szóval csak a szén-evő (diesel-evő üzemanyag?)manó a jó megoldás...
--------------------------
www.barzongorista.eu

20
shutruk képe

Igaz-igaz... Tehát a manók

Igaz-igaz... Tehát a manók esznek szenet, és miközben tekerik a főtengelyt, oxigént böfögnek.

21
shutruk képe

zümmmmm

zümmmmm

22
Oleever07 képe

ugyanezt a reklámot

ugyanezt a reklámot hallottam én is, szerintem eléggé bringaellenes.
először is az új Toyota Auris HSD Full Hybrid autót reklámozza, csak hogy tudjuk. másodszor a reklámban egy úriember kérdést tesz fel az illetőnek, valami ilyesmit, hogy: Ön szerint városban 50 km/h eléréséhez a legkörnyezetkímélőbb módon melyik járművet választaná? A biciklit vagy az új Toyota Auris Hybridet? az illető: Természetesen a biciklit választanám. a kérdező: sajnos, ez a rossz válasz, mivel a Toyota Auris Hybrid ..... (a fenn idézett mondat)
azért kíváncsi lennék, hogy városban hogy a fenébe lehet elérni az 50 km/h-t autóval a dugóban? :-)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

23
Doom3d képe

A bicikli tényleg rossz

A bicikli tényleg rossz válasz. Városban biciklivel 40km/h a megengedett. Nem gyorsulhatsz 50-re.
De ez így csalás.
Ami a C02 kibocsátást illeti, full hibrid, tehát mehet városban csak villanymotorral, akkuról, így ott helyben tényleg nulla az autó CO2 kibocsátása. Viszont az áram előállítása közben termelünk CO2-tőt, ami az egyik fő érv az elektromos autók környezetbarát volta ellen. Ezzel együtt már a kerékpár környezetbarátabb.

Egyébként meg a kerékpár fő versenytársa mostantól az elektromos bicikli. ld. pl. http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/SearchResult.cfm?CFID=15976968&...

24
3llenség képe

Reméltem, hogy valaki

Reméltem, hogy valaki megemlíti ezt, mert nem értem: mi az a full hibrid? A hibrid az, hogy kombinálják a különböző meghajtásokat. Akkor a full hibrid az már teljesen össze van keverve, vagy mi a tök? :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

25
Vegha képe

:D az olyan, mint az USB

:D
az olyan, mint az USB 2-nél a FullSpeed meg a Hi Speed. A mai napig nem sikerült megjegyeznem, hogy melyik a gyorsabb - csendben hozzáteszem, hogy szakmabeli létemre.

26
Doom3d képe

full hibrid= van tisztán

full hibrid= van tisztán elektromos hajtású üzemmód is a vegyes hajtás és a csak belsőégésű motoros üzem mellett.

27
lrdr képe

Hát nem tudom, valamiért

Hát nem tudom, valamiért én is csak úgy tudom nézni, hogy, bringával 3-4x energiahatékonyabb vagyok, mint gyalog, és legjobb tudomásom szerint még az utóbbi esetben sem gyakran viszek a hátamon 1 tonna vasat.
Dehát a reklám attól az, h hazudik. :)

28
Lunkwill képe

Próbáltam utánanézni,

Próbáltam utánanézni, mekkora távot képes tisztán elektromos üzemmódban (amihez az energiát a korábban elpöfögtetett benzinből nyeri) megtenni. Általában meg sem említik ezt az adatot, mert nem erre van kitalálva. Amit találtam, az alapján 2-3 km. :)))

29
Doom3d képe

Ez furcsa. A legtöbb full

Ez furcsa. A legtöbb full hibrid 50km/h alatti tempóban akár több tíz kilométerre is eljuthat akkuról hajtva. A tisztán elektromos autók között meg már van olyan, ami akár 160km-et is tud 50-es tempóban.

30
3llenség képe

Akkor miért nem a tisztán

Akkor miért nem a tisztán elektromost árulják? Vagy a tisztán víz hajtásút? Engem ez érdekel.
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, hosszú haj, szemüveg. Fekete csomagtartó-táska, néha fehér 3M.

31
makimajom képe

lassanként árulják már

lassanként árulják már azokat is.
Pl:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

32
Vegha képe

1: nem Te vagy a célcsoport

1: nem Te vagy a célcsoport : )

2: a tisztán elektronyos autóknak problémásabb a töltése (értsd: sokkal tovább tart feltölteni egy akkut, ráadásul még csak mostanában kezdték el szervezni a hozzá szükséges infrastruktúrát)

33
Doom3d képe

kb. 350kg az akku hozzá.

kb. 350kg az akku hozzá. És kb. 2 millió forint.
Ajánlott rendszeresen cserélni.

34
mezei92 képe

2 milliából olyan bringát

2 milliából olyan bringát lehetne venni, hogy csak na. :)

35
Uyuarasy képe

Na de hogy viszed el azt a

Na de hogy viszed el azt a 350 kilogrammnyi akkumulátort?..:)

36
elfroland képe

(érdekesség hogy a cég

(érdekesség hogy a cég honlapján a magyarázó videóban a tandem kerékpárhoz hasonlítják a hibrid járművet :-)