Cucc Cipelő CM - biciklis teher szállító karnevál
http://kerekparosklub.hu/cccm
Vittél-e már a bringád csomagtartóján egy láda almát?
Próbáltál-e már piacra menni biciklivel?
Vitted-e már a gyerekeidet a bicikliden?
Használtál-e már biciklis utánfutót?
Szállítottad-e már a csajodat a bringán?
Vittél-e már kétszemélyes kanapét a bicajodon?
Most mindezt kipróbálhatjuk együtt és megmutatjuk másoknak is. Rendezzük be közös lakásunkat az Andrássy úton úgy, hogy mindent ami szükséges, emberi hajtású járművel szállítjuk oda.
spreadsheet:Itt jelezd, hogy Te mit hozol>> illetve segíts az előkészítésben, szervezésben.
Ird meg a szállítási tapasztalataidat ide, példát mutatva másoknak>>
Képeket ide várunk >>Erre az e-mail címre:
magyar.kerekparosklub.fotoalbum@picasaweb.com CCCM tárggyal!!!
A felvonulást az Európai Mobilitási Hét keretében szervezzük.













es a zongora? Konyhabutor?
es a zongora? Konyhabutor? Konyvesszekreny?
csak hozzátok...!!! Virág
csak hozzátok...!!!
Virág - Magyar Kerékpárosklub
az baj, hogy én nem
az baj, hogy én nem értem?
kitaláljuk mit vigyünk, beszerezzük és visszük? vagy elmegyünk a kiindulópontra és ránéznek a gépünkre majd ednak megfelelő cuccot? Mi az amit be kell rendezni?
Beke Dávid
szerintem a napernyő az
szerintem a napernyő az első lakás elengedhetetlen része.
nomeg szemetes.
:DDD * mindig van hátszél,
:DDD
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Mi, a szervezők igyekszünk
Mi, a szervezők igyekszünk néhány alapdolgot hozni, mindenki más meg hoz azt, amit tud, és amit szeretne. Eljön az indulási pontra, ott lepakolunk, dumálunk,tervezgetünk, videókat készítünk, aztán felpakolás, indulás, végig a városon, végül az Andrássy. Ott berendezzük a lakásunkat abból, amit vittünk, és beleülünk, használjuk, barátkozunk, ki mit szeretne. Ha enni is hozol, eszünk is.
László János
www.kerekparosklub.hu
gondolom ez nekem szolt.
gondolom ez nekem szolt. Persze én még mindig nem értem... milyen lakást miért mivel hogyan :) de megyek és remélem valami hasznosat tudok vinni. Már ha el nem felejtem. :(
kevés az infó, de nagyon nagyon jónak hangzikk a dolog.
Beke Dávid
A dolog arról szól, hogy
A dolog arról szól, hogy megmutassuk, hogy bringával is lehet nagy és/vagy nehéz cuccokat cipelni. Mindenki hoz a gyülekezőhöz valami nagyot és/vagy nehezet, amit bevállal, hogy el tud vinni az Andrássyra (illetve az MK is hoz pár dolgot, ha valaki cucc nélkül jönne), és a menet közben puszta haladásával bebizonyítja, hogy lehet nagy és/vagy nehéz cuccot vinni bringán. Aztán amikor a menet megérkezik az Andrássyra, összedobjuk ki mit hozott (napernyőt, tévétávirányítót, szekrényt, kanapét, zongorát, mogyorós csokit, brízvantaccs minisprét, stb-t), és csinálunk belőle egy rögtönzött lakást, amiben látványosan lakunk és eszünk (feltéve ha vki hoz kaját/piát)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
juhéjuhééé * mindig van
juhéjuhééé
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
addig jó ez a bicajos
addig jó ez a bicajos szállítás amíg az ikea mellett kell berendezkedni, panelba
Mér? Ennemjó?
Mér? Ennemjó? :D
http://www.antiquewarehouse.net/store/img/portfolio/1594_large.jpg
______________________________________
A szocializmus az egy szűk szakma. Abban mindenki ismer mindenkit.
szállítási
szállítási tapasztalat:
ha a borospohár készletünket kézben+nyakba akasztva költöztetjük át, akkor tuti nem törik el, viszont a nyár közepén is megkérdezik, hogy hol van ma borfesztivál? :)
Februárban nsm
Februárban nsm kérdezték... :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
jégbor? :)
jégbor? :)
2001.-ben pénz híján Én
2001.-ben pénz híján Én is kerékpáron költözködtem mert a fuvart már nem tudtam megfizetni.Röpke három metrómegállónyi távolság,amíg élek nem felejtem el!
A nagyobb bútorjaim odavesztek.
__________________________________
nagy kempingkormánnyal rakom,oszt?
Hmmm, én magamat
Hmmm, én magamat meglehetősen bringás érzelműnek találom, és nem tagadom, a bicikli jóval többre képes, mint az átlag ember gondolná. Talán még egy lakás komplett átköltöztetésére is. Ám hogy ténylegesen megérné-e a lakást biciklivel átköltöztetni, hát efelől meglehetősen szkeptikus vagyok. Ha az ember nem a szomszédba költözik, akkor csak a mazochisták, illetve a fanatikusok (egyszóval agyilag nem százasak) vállalnák be, a szomszédba meg egyszerűbb gyalog. Ennyi erővel a tehervonatot is kiválthatnánk kellően nagy számú biciklivel, csak kinek lesz az jó?
A költözködés szerintem tipikusan a gyorsan-essünk-túl-rajta kategória. Persze ha van 3 napunk, hogy 26 alkalommal átszeljük a várost, avagy elég pénzünk, hogy kibéreljünk egy futárcéget egy teljes délutánra, megoldható. Csak minek?
Na mind1, nem akarok ünneprontó lenni, szerintem is jó dolog megmutatni, hogy a bringa többet tud, mint sokan hiszik, ám ez az üzenet enyhén vicces.
Elhiszitek, hogy nem kell számítógép a pí első tizenhatezer jegyének kiszámításához?
- - - - -
TamásGáborZoltán
Teljesen egyetértek.
Teljesen egyetértek. Lehet, hogy sok dolgot meg lehet oldani bringával, de nem mindent érdemes.
"Vasvillával nem lehet
"Vasvillával nem lehet szilvát aszalni..."
:)
Wad
Végre egy művelt ember!
Végre egy művelt ember! :))))
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ott a pont. No meg nem
Ott a pont.
No meg nem biztos, hogy tart már ott a pesti bringázás, hogy szándékosan ki kellene röhögtessük magunkat.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Én nem érzem, hogy ez
Én nem érzem, hogy ez annyira szánalmas lenne. Egyrészt azt gondlom, mivel ez egy rendezvény, ezért a keltett hangulat nagyon jó lehet. Másrészt szerintem ilyen akciókkal ki lehet tágítani az emberek tudatát. Pár éve még a városi kerékpározást is elképzelhetetlennek tartották. Mára elég sokan tekernek. De én azt tapasztalom, hogy még nem feltétlen fedezték fel a kerékpár képességét használhatóságát. Pl. vannak, akik nem mernek tekerni forgalomban annak ellenére sem, hogy már egy éve tekernek. Ha látják, hogy hányan megteszik, akkor előbb utóbb ők is bátrabbak lesznek. Most nem a bringaútellenesség szól belőlem, hanem az ellen a tehetlen érzés ellen gondoltam ezt prezentálni, amikor a közlekedő a kerékpárút vége után rosszul érzi magát. Járdázik vagy tolja.
Ugyanezt gondolom a szállításról is. Elmegyünk tekerni egy jót, vagy eltekerünk a munkába. Ez is nagyon jó, de nagybevásárlást (amit miért is csinál az ember?) már autóval végzi el. Ha an egy szatyra, már nem akar tekerni stb. Meg lehet, és szerintem érdemes megmutatni, hogy ez nem igy van. Lehet felpakolt bringával is közlekedni és bár egyetértek azzal, hogy a bringa nem egy McGuyver cit, de sokkal többmindenre alkalmas, mint amit ma kinéznek belőle. Mindez ugyancsak nem valami eszelős dolog. Láthatjuk itthon vidéken és láthatjuk más országokban, hogy mennyi mindent képesek az emberek a kerékpárral szállítani. A bringás kiállításon pedig látható volt, legalább kétféle specializált bringa, ami nagyobb méretű és súlyú terhek szállítására is kiválóan alkalmas. Egy elfeledett dolgot kell újra köztudatba hozni. Pont ez történt a kerépározással is.
De nem kell ennyire szentimentálisnak lenni persze én csak indokokat sorolok fel, ami miatt szerintem ez az egész rendezvény jó ötlet. Pont azért nem tartom nevetségesnek, mert nem egyedül kell a felkpakolt binrámmal szenvednem, hanem többen tesszük mindezt remélhetőleg egy jó buli keretében, jól fogjuk érezni magunkat közben és talán mások figyelmét is felkeltjük. Lehet túlzás az egész és lesz benne túlzás is. De ha ez letisztul a fejekben akkor az ideális gyakorlat már talán nem lesz annyira idegen.
Nekem tetszik a kezdeményezés és remélem ott leszek. :)
Beke Dávid
Másrészt szerintem ilyen
Másrészt szerintem ilyen akciókkal ki lehet tágítani az emberek tudatát.
Szerintem is ezért jó ötlet, és nem azért, mintha azt akarnánk terjeszteni, hogy minden városlakónak minden költözését így kéne megoldani.
Hisz, emlékeztek még egy bizonyos filmrészletre?: "Nem alkalmas csomagszállításra..."
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Nagyfaterom a hatvanas
Nagyfaterom a hatvanas években a környékükön lebontott villák építőanyagából egy házra való téglát hazatolt. Mindig felpakolt a tanyabájkra egy 20-30 kilós pakkot és egy év alatt összejött a mennyiség. Persze a rökaméval bajba lett volna és ez az egész a nincstelenségről szólt, mint a mai vietnámi bringás teherszállító kultúra.
Borsodban viszont előfordul, hogy a közkedvelt "furikk"-ot odakötik a nyeregcsőhöz és 3-4 zsák cementet, meg búzát hazakarikáznak vele.
Mondjuk minden megoldható, ha nem a fanyalgó fogyasztói kifogások elfogadása, hanem a problémamegoldás ténye a fontos.
Problémamaegoldó
Problémamaegoldó gondviselők további hasonló lehetséges tettei, kerékpárral:
1) Fáznak otthon a lurkók? Problémamegoldó gondviselő minden este haza csempész a nagykohótól egy ötven kilós, vörösen izzó nyersvas tömböt, arra alkalmas klinker bélésű bicikli utánfutón vagy csomagtartón.
A tömböt a földpadlóra helyezi, ami körül meg a lócákon szunyókálhat kicsit melegebben akkor a család. Reggel visszaviszi a hideg tömböt, hogy majd este megint egy meleget hozzon.
2) Éhesek otthon a lurkók? Problémamegoldó gondviselő jól kitömi liszttel a gatyaszárait a malomban, aztán hazaviszi biciklizve, kicsit mackóssan tekerve bár. Fazékba jól kifőzi csirizes nokedlinek még ha tojás nincs is. Az is csak betevő.
3) Milliárdosok akarnak lenni otthon a lurkók? Problémamegoldó gondviselő megszerzi az államvasutakat, az úttörőtábort és a többit. Odaadja nekik. Na és a bicikli? De hiszen éppen arról van szó, hogy annak nem lehet mindenben szerepe! :D
______________________________________
A szocializmus az egy szűk szakma. Abban mindenki ismer mindenkit.
Az egész csupán
Az egész csupán felkészültség kérdése. Én tudom, hogy az utánfutó, amit használok, kb. 60 kg-ig terhelhető, de vittem már vele 80 kg-t is. Ennél többet viszont meg sem próbálnék szállítani. Jó rögzítés is elengedhetetlen. Amikor költöztem, 2-3 utánfutós fuvar elég volt, a könyveim, ruháim és számítógépem, plusz egyéb cuccok átszállításához. Bútorom nem volt.
Nem feltétlenül egész családok költözködésére kell gondolni, ahol három ruhásszekrény, öt ágy és egy kredenc a szállítmány, ami bizony megtölt egy teherautót.
Sokszor adódik olyan helyzet, hogy 50 kg-t kellene vinni valahova, amit gyalog nem cipel el az ember, autó felesleges hozzá. Ilyenkor az utánfutó nagyon praktikus. Családi bevásárlásnál is ideális az utánfutó.
De ha zongorát vagy szekrényt kellene vinni, az is lehetséges lenne, de azt kellően nagy máretű, és erős fékekkel rendelkező, három kerekű bringával tudnám elképzelni.
Nem értem, hogy miért nevettetnénk ki magunkat, amikor bárhol jártam eddig utánfutóval, mindenhol megcsodálták, mondták hogy ez nagyon menő, nekik is kéne. Hogy miért nincsen több utánfutó Bp-n? Mert az emberek nem fedezték fel, hogy mennyire praktikus. Tulajdonképpen minden családban lehetne egy, bőven megéri az árát. Ez olyan, mint hogy pár éve még sokan inkább bkv-val közlekedtek, akik mára rájöttek, hogy a kerékpár sokszor praktikusabb. Biztosra veszem, hogy pár év múlva sokkal több utánfutót, és esetleg pár teherszállító triciklit is lehet majd látni az utcákon.
Petrovics: nem tudom elképzelni, hogyan vesztek oda bútoraid. Nem volt megfelelő jármű? Valami baleset következtében? Vagy nem is próbáltad meg elszállítani őket?
Nem feltétlenül egész
Nem feltétlenül egész családok költözködésére kell gondolni, ahol három ruhásszekrény, öt ágy és egy kredenc a szállítmány, ami bizony megtölt egy teherautót.
Úgy bizony. Pl. bútorozott albérletből bútorozott albérletbe. Viszed a biciklit (azt nem kell külön vinni), a számítógépet, két bőrönd ruhát-cipőt, egy doboz háztartási eszközt. (Hogy tiszta legyen, én eddig mindig autós segítséggel oldottam meg, de az utolsó óta eltelt már némi idő. :-))
Hogy miért nincsen több utánfutó Bp-n? Mert az emberek nem fedezték fel, hogy mennyire praktikus.
Azért mondanék két dolgot. Az egyik az emelkedő (Budán; de akár egy Nyugati téri felüljáró is elég kellemetlen lehet). A másik, hogy nem sok esély van őrizetlenül hagyni, én legalábbis lakattal zárható rakterű bringautánfutót Magyarországon még nem láttam. (Nálam pl. külön nagy szervezést igényel, hogy otthonról csak egy helyre menjek, és ne ugorjak be közben sehova, ha már egyszer bringán ülök. :-) Most nem a költözésre gondolok, azt többnyire valóban önálló feladatként műveli az ember.)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Szerintem leginkább azért
Szerintem leginkább azért van kevés bringás utánfutó Pesten, mert a legtöbbünknek csak ritkán (évi pár nap) lenne hasznos, ehhez képest meg ormótlan nagy, drága, karbantartani kéne ezt is, stb.
Társasházban (ahol a legtöbb városi ember lakik) eleve nem tudod hova tenni.
És különösen annak nem lesz, aki tényleg tudna költözni vele (az egyedülálló fiatal bútorzott albiban).
A megoldás a kölcsönző lenne, mégpedig igen nyomott áron, mert hogy a tehertaxi se drága dolog.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Társasházban (ahol a
Társasházban (ahol a legtöbb városi ember lakik) eleve nem tudod hova tenni.
Társasházban lakom. Lakótársamnak van bringautánfutója (hirtelen felindulásból pénze értékét menteni vélve vett egy csomó eszközt, mikor jött a válság). Összecsukható. Nemcsak elfér a kis pincerészünkben, hanem kisebb helyet foglal, mint a mellette álló bringák bármelyike - gyakorlatilag lapraszerelt, fel is lehet állítani élére.
(A kellemetlen inkább az, hogy a járműszerelvényt már tényleg nem tudod hova rakni, hanem minden alkalommal szét kell szedni.)
A karbantartás nagy része meg a használattal arányos, gondolhatod, mennyit jelent az.
Abban egyetértek veled, hogy annyira ritkán kell egy-egy egyénnek, hogy csak többen lenne érdemes egyet tartani, már csak az erőforrások és a hely gazdaságos felhasználása miatt is. (Ennek egyik eszköze a kölcsönző, csak akkor a kölcsönzőst is el kell belőle tartanod.)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
(ui. Előző hozzászólásomat már nem tudom szerkeszteni, de az agyféltekék közti kiegyenlítettség érdekében felfér még egy hangszer meg egy doboz könyv is, mielőtt művészibb lelkű fórumozók elszomorodnak. :-))
Nem tudom, változott-e a
Nem tudom, változott-e a kresz ebben a vonatkozásban, de eredetileg nálunk minden kerékpár után kötős dolog tiltva volt.
Persze ez marhaság, a holland turisták már tíz éve is gyerekszállító utifutival bringáztak nálunk is.
Wad
Szabályos az
Szabályos az utánfutó.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ez azért pozitív
Ez azért pozitív változás.
Viszont utifutival a kerékpár két (három) nyomon haladó járművé vált (kivéve az általam állati ötletesnek talált egykerekű utifutik, amik a bringával bedőlnek a kanyarban is), ezzel elvileg a rá vonatkozó szabályok is részben mások.
Ennek nem ártana utánanézni.
Wad
Eredeti kérdésre a
Eredeti kérdésre a válasz:
Nem.
........................
Formaharc és sci-fi.
úgy látszik csak nálunk
úgy látszik csak nálunk vannak ilyen úri huncutságok, mint pl. hűtőszekrény, amit igencsak megterhelő biciklin szállítani. ilyen környezetszennyező nagyonnemzöld dolgokat hogy mosógép, ruhásszekrény, íróasztal, franciaágy vagy mosogatógép már meg sem merek említeni. bár gondolom ezeket mindenki más felpókozza a táskájára, én még ehhez kicsit gyenge vagyok :)
mondjuk Garibaldit még el lehet szállítani ha gyalog van:
http://alleycat.hu/files/20060620-kepesgyasz-2.jpg
szerintem amúgy inkább ne röhögtessük ki magunkat hanem azzal reklámozzuk a biciklit amire való: egy embernek viszonylag rövid távra tökéletes közlekedési eszköz. nem kell ezt túlmisztifikálni mert nem biztos hogy jól fog elsülni. reggel átszelni a várost biciklivel kell, költözni meg teherautóval, ez ilyen egyszerű.
Te próbáltál
Te próbáltál hűtőszekrényt biciklin szállítani? Én mostanában vittem mosógépet, és sokkal egyszerűbb volt bringautánfutóval vinni, mint autóval. Igaz, csak szomszéd kerületbe szállítottuk, de útközben megbeszéltük, hogy 25 km távolságra (ez pár hét múlva lesz esedékes) is bringával fogjuk szállítani (eredetileg autóval terveztük), mivel egyáltalán nem bizonyult nehéznek.
Gondolom, a hűtőgép sem sokkal nehezebb, mint a mosógép, azt is simán lehet vinni.
Az utolsó bekezdésed szerintem nagyon leegyszerűsítő, előítéletes. Számtalan jól működő példát láthatsz arra, hogy a bicikli nem csupán rövid távra, kis csomaggal lehet praktikus. Nem is értem, hogyan gondolod, hogy "nem biztos, hogy jól fog elsülni". Szerintem egy olyan felvonulás, ahol speciális és utánfutós bringák is megjelennek, alapból csak jól sülhet el. Azután, hogy a tavaszi CM-en minden néző a cseh utánfutós tandemet bámulta... És ha egy riksa felbukkan valahol, hányan fordulnak utána az utcán (pedig már mindennapos látvány).
Csak egy dologgal nem értek
Csak egy dologgal nem értek egyet, hogy erre a belváros az ideális hely. Amig ez csak alkalmi jelenség, elfér, de ha sok ilyen lenne, okozhat forgalmi galibát. És polgárforradalom szintű ellenkezést autós oldalról.
Ha csak azt nézzük, milyen nehezen tolerálják a negyedsávot sem igénylő kerékpárost, várható a többszörös ellenreakció olyan megoldásokra, amelyek gyakorlatilag egy teljes sávot elfoglalnak.
Ahol a gépkocsi egynyomon haladót előzni tud, illetve előzhet is, ott pl. az utánfutós bringa, tricikli stb. mellett már tilos elmenni, meg fizikailag nem is lehetséges.
Amig Bp. közlekedése nem kínál megbízható helye e célra, az ilyen irányú népszerűsítés kicsit falrahányt borsónak tűnik.
Wad
vagy épp eszükbe jut, hogy
vagy épp eszükbe jut, hogy ők is vihetnék ilyen bringával a befőtteket:)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Hát igen, egy
Hát igen, egy hűtőszekrény szállítása kerékpárral nagyon komoly feladat.
De nekem ez annyira főlényeskedő. "azzal reklámozzuk a biciklit amire való" Ki vagy te, hogy megmondod mire való? A vidéki emberek, akik tejesköcsögöket, kosarat, gázpalackot, létrát szállítanak kerékpárral az mind kiröhögteti magát? Biztos azért adtak otthon nekem is kötelet, ha nem vittem a gászpalackhoz a benzinkútnál, mert rendesen felkötve még viccesebben néztem ki, és már unták hogy mindenki ugyanúgy rakja fel.
ezeket biztos azért találták ki már jó sok éve, mert akkor még alig volt autó, meg a bringa új volt, de hisz mi fejlódünk és fölösleges minden mi volt, vagy lehet hogy mindez már megtörtén egyszer és újra meg fog történni? :)
Amit mondasz, az rettenetesen hasonló ahhoz, amit az autóval közlekedők és majd minden városlakó gondolt a városi kerékpározásról.
De az akkor volt, most más van. Most az a menő a blogokon, hogy mindent túldramatilázunk, ahogy ezt is. Kis ötlet, kis felhajtás és máris a kerékpárosokat röhögtetjük mi, mert ez olyan ciki dolog, hogy örülhetünk, hogy már azért nem röhögnek körbe, mert felülünk felnőtt fejjel egy biciklire. És nem elég, hogy közlekedni akarunk vele, de még bevásárolni is, meg szállítani is. Szerintem is borzasztó. Tiszta 1900-as évek. Kinek kell az, lehet a háborúk is ezért voltak.
Beke Dávid
Szerintem nem érdemes
Szerintem nem érdemes összemosni a bevásárlást a nagyobb objektumok szállításával. Előbbi sima ügy, utóbbi a legtöbb bringásnak nem.
Természetesen igaz, hogy van sok szép cargo bike, amivel nagy cuccokat is el lehet vinni. De ezek Budapesten még mindig ritkák, mint a fehér holló. Legtöbb bringásnak egyelőre nem alternatíva. Ez persze változhat, ha pl lehet majd egyszer ezeket kölcsönözni (talán már most is, csak én nem tudok róla).
Nem gondolom hogy nevetséges és ciki, szerintem az alapötlet jó, csak még korai. Előbb szerintem érdemes lenne oda eljutni, hogy átmegy a köztudatba hogy egy nagybevásárlást simán le lehet tudni bringával, ha előre beszerez pár dolgot az ember (pl jó nagy oldaltáska). Mert nem mindegy, ha az ember lát valamit, és utána elképzeli hogy ezt ő is meg tudná csinálni, vagy egyből leírja, mint irreális kaszkadőrmutatványt, ami a mókázó bringásoknak való.
Nos, az alapmondatban benne
Nos, az alapmondatban benne van az ötlet kehéje. A teherautó azt a speciális gépkocsit jelenti, ami teher szállítására való. Akár kerékpárról, akár autóról beszélünk, a szállításnak speciális céleszköze kell hogy legyen. Egy Lamborghini Diabló hátsószárnyára felgumipókozott hűtőszekrény is irreális dolog. A kerékpár alapvetően egy olyan eszközt jelent, mely a gyalogláshoz képest gyorsabb a-ból b-be jutást ad. Mivel a gyalogosból indulunk, a reális cipelnivaló mérete-súlya a gyalogos által elhurcolhatóval vethető össze. Ha ennél nagyobb mennyiségről-méretről-súlyról beszélünk, az speciális járművet igényel, különben a balesetveszély klasszisokkal túllépi a praktikumot. Már csak a kormányra lógatott bevásárlószatyor is nagy rizikófaktor.
Ez alapján a normál kerékpárral demonstráció jelleggel hegyek megmozgatása mint népszerűsító megmozdulás valóban visszafelé is elsülhet.
Megfelelő és kresz szerint szabályos szállító felszereléssel (stabil kosár, nyeregtáska stb.) ellátott lóval reális mennyiségű cipelésnek semmiképpen nem vagyok ellene, akár ilyen demonstráció formájában, de a guinness-rekord kísérletként felfogható extrém hurcolások az autósok felől fennálló jelen hangulatban inkább negatív hatást érhetnek el.
Egyébként ebben az irányban nem árt egy józan határt húzni, nem tudom, átlagos bringásnak mennyire lenne ínyére, ha Bp. a riksák városává válna. Biztos hogy zöldebb lenne a mai helyzetnél, de csak bele kell kukkantani mondjuk Delhi forgalmába, mennyire akarjuk mi ezt.
he? szóval szerinted a
he? szóval szerinted a riksa = kaotikus közlekedés?
a biciklisek meg nem fizetnek adót ugye?
Bizonyos mennyiség felett
Bizonyos mennyiség felett okozhat kaotikus közlekedést. Nálunk legalább nem adódnak hozzá a tehenek.
Mindenesetre pillanatnyilag egy olyan jövőképet sugallni, ami tele van riksával, a közlekedők 90%-ának elrettentő lehet, és sztem jónéhány kerékpárosnak is.
Örülnék, ha esetleg a hozzászólás minden sorát végigolvasnád és felfognád, nem egyetlen elemét emelnéd ki, és arra reagálnál meglehetősen megkérdőjelezhető stílusban, mert az egész komment értelmével nem vág egybe, ha csak ezt a részletet veszed ki.
Meg esetleg ellenérvekkel reagálnál, nem egy lapos megjegyzéssel.
"Beszólni" sokkal egyszerűbb, mint értelmesen reagálni, remélem a reakció csak a pillanatnyi hangulatodat mutatta, nem a színvonalat.
Wad
A pesti riksás egy
A pesti riksás egy speciális állatfaj, idegesítőségben valahol a dobozával mindenkit elsodró robogós pizzafutár környékére pozícionálnám őket. Kedvencem pl. az, amikor nekiállnak a nem keskeny seggükkel teljesen a lefogni a kétirányú bringautat, nem mellesleg tök szabálytalanul.
Mondjuk nyilván más a pálya ott, ahol ezek évszázada járnak ezrével, ott már kénytelenek voltak beilleszkedni a többi közlekedő közé.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Igen, sztem is, egy sűrű
Igen, sztem is, egy sűrű városi forgalomban a riksák nem praktikum, hanem kényszerűség miatt szoktak jelen lenni, még ott is, ahol 100 éve ott vannak. És a bringásoknak is útban lehetnek.
Bp. forgalma ilyet most nagy mennyiségben nem tud tolerálni.
Ezek gyakorlatilag saját kialakított sávot kívánnának, különben dugóba húzzák a várost.
Két nyomon haladó járműről beszélünk, ez kissé más kategória mint a kerékpár.
Wad
mint (ex, lélekben örök-)
mint (ex, lélekben örök-) riksás, kikérem magamnak, te köcsög szabálytalan biciklista.
(ezt csak a kommented összehasonlításaképpen, nyilván nem gondolom hogy köcsög és szabálytalan vagy).
ha problémád van azzal, hogy egyes riksások a bicikliúton mennek (ahogy engem is rohadtul zavar), akkor légyszíves olvasd le a cégük nevét legközelebb, tedd szóvá a riksásnak és írj a cégnek, hogy jó lenne erről az alkalmazottaikat leszoktatni. súgok: ez a pesti riksacégek egy részére vonatkozik csak, de nem akarok itt neveket modnani.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Ne vedd személyesnek, ezek
Ne vedd személyesnek, ezek szerint téged nem láttalak még. :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
szándékolt a műveletben a
szándékolt a műveletben a túlzás, hogy a figyelemfelhívás megtörténjen, legyen benne egy geg, hogy blikfangos legyen. (olyan ez, mint a pillanatragasztó reklámjában a fejjel lefelé odaragasztott ember. te is tudod, hogy nem ragad oda, de megérted mit akar mondani)
a lényeges szerintem nem is feltétlen maga a felvonulás lesz, hanem az azt bemutató dokumentarista videófelvétel. ebből lehet csinálni egy olyan filmet amit érdekességként, infotainmentben továbbküldenek az emberek. és ha már hazai példa is van ezekre, nem mindig csak hibbant amerikaiak csinálják ezt a fene nagy jó létben, azzal nemhéz vitatkozni. (persze ehhez fontos, hogy ne full technikaiba öltözött, vagy melós ruhás emberek szenvedő arcokkal, fogcsikorgatva nyomják, hanem egy 'akár te is lehetnél' képet nyújtsanak)
ilyen how-to meg a lehet így is video.
nomeg, itt ugye többnyire spéci célbringák jelennek meg, amikkel az "átlag ember" nem igazán találkozik, tehát nem is biztos, hogy tud a létezésükről (mondjuk lehet erre gondoltál 'nem tartunk itt' alatt). Viszont mivel az egész armada ott fog parkolni az andrássyn, ezért a potenciális érdeklődők odamehetnek, megnézhetik, kérdezhetnek, tehát új dimenziók, új lehetőségek nyílhatnak meg előttük. Ezek fontos dolgok, hogy élőben lehessen találkozni ezekkel.
Az esetleges, kifejezetten
Az esetleges, kifejezetten célirányos szállító pedálos szerkentyűk tömegekkel való megismertetését teljesen jó ötletnek találom, sajna fővárosunk közlekedési struktúrája még igen sokáig nem lesz alkalmas ezen járművek nagytömegű befogadására.
Az viszont biztos, hogy egy kissé "vidékebb" alkalmazásban már most is nagyon hasznos lenne ilyen szerkentyűk elterjedése, ennek pedig szerintem most a fő akadálya hogy nem ismertek. Ebből a szempontból nagyon jó lehet egy ilyen demonstráció.
De mint mondtam, az esetleges extrém hurcolások normál bringán valóban figyelemkeltő, jó poénnak tűnnének, ha az autósok nem lennének nagyrészt így is xardobáló hangulatban, így viszont várhatóan negatív médiareakciókat fog maga után vonni.
Hozzátenném, sajnos.
Wad
szerintem ezert lesz ez pont
szerintem ezert lesz ez pont a Mobilitasi HEten, egy vasarnap delutan...
a szardobalast pedig legjobb figyelmen kivul hagyni, mert ha odafigyelsz ra, csak radragad.
ugyan mar oregem. miert vonna negativ reakciokat maga utan?
milyen fennakadast okozna?
a rigorozus orokmorgoknak meg folosleges megprobalni megfelelni, azok barmibe belekotnek.
ha a CM odafigyelt volna az ilyen no-brainer beszolasokra, mar reges regen mindenki kisrobogon sunnyogna a forgalomban.
oszt ehelyett kuszobon a kanaan (budapesten. videken mintha egyre rosszabb lenne a helyzet)
Hmm. Nem kétlem, hogy
Hmm. Nem kétlem, hogy szinte mindent el lehet szállítani kerékpárral, már ha adott a megfelelő hardver. És sok esetben sikerül úgy is, hogy nem adott a megfelelő hardver, de így-úgy, olykor meglehetősen balesetveszélyes módon megoldják. Ugyanakkor ez utóbbi esetet szerintem max. a failblogon lehet reklámozni, de semmiképp sem "naugyehogylehet" üzenettel.
Mindazonáltal a cargo bike meglehetősen ritka látvány egyelőre a magyar utakon, és én itt elsősorban abban látom ennek az okát, hogy az átlagember hétköznapi feladatai megoldhatók "hagyományos" bringával, nem hétköznapi feladatokhoz pedig ki vesz kerékpárt? Épp ezért elég ritka az is, hogy egy embernek legyen jóbarátja riksával/cargo bike-kal. Amennyiben pedig nem így van, úgy a riksásoknak és a cargo bike-osoknak fizetni kéne a szolgáltatásért, ugyanúgy, ahogy a teherautósoknak. Csak épp a teherautósokkal jó eséllyel megoldjuk a dolgot egy fordulóban, 5-6 óra alatt, míg egy-két cargo bike-kal csak a majdnem darabonkénti szállításra (feltéve, hogy nem csinálunk őrült dolgokat) rámehet több nap, és asszem költségben is lesz különbség, nem a bringa javára. Szóval elhiszem, hogy lehet, nem hiszem, hogy érdemes.
Na mindegy, ahogy korábban mondtam, a kezdeményezést jónak tartom, és biztos poén is lesz a megvalósítás (és részemről nem szánalomból röhögnék, ha ráérnék), de a "mottó" nem stimmel valahogy nálam. Kicsit "legyünk hollandabbak a hollandoknál" szaga van, amitől én visszahőkölök. De kívánom mindenesetre, hogy jól sikerüljön, és hogy azt a hatást érje el, amit szántok neki.
- - - - -
TamásGáborZoltán
Nekem az egész
Nekem az egész kezdeményezéshez nem sok közöm van, bár tünhetett úgy a hozzászólásomból.
Válaszom ellenpélda akart lenni a hozzászólásra, mellyel nem értettem egyet. Leginkább a használjuk a bringát amire való résszel.
Ennyi.
Persze, hogy a Cargo nem mindennapos eszköz és nem az fekszik a garázsunkban, de általában furgon sem. Az, hogy egy költözésnél mennyire alternativa szserint nem ide tartozik, beszélni, tapasztalt nélkül keveset tudok.
Hogy hülye ötlet, azzal én vitatkoznék.
Nem a végletet képviselem, és egyik véglet melletti kardoskodást sem tudom elfogadni.
Beke Dávid
itt nem a vidéki
itt nem a vidéki emberekről van szó, nem értem mit hisztizel ezen meg miket hordasz itt összevissza. csak leírtam a véleményemet.
amúgymeg tökre úgy beszélsz, mintha mindenkinek lenne otthon egy cargo-bike-ja a garázsban. ha ez így lenne akkor egy szavam se lenne. de jelenleg a biciklisek 99,999%-ának nincs cargo biciklije, ezért irreális egy tényleges biciklis költözés.
a költözésnek továbbra is az a legegyszerűbb és legolcsóbb módja, hogy hívunk egy teherautót és egy körben elviszünk mindent egy nap alatt, erre soha nem lesz valódi alternatíva a bicikli.
max azt lehet megmutatni, hogy ha van elég barátunk, pénzünk meg szabad időnk akkor akár még biciklivel is megoldható egy költözés. de ezt úgy beadni mint normális tevékenység, hááát, szerintem marhaság.
Már megint a hiszti...
Már megint a hiszti... annyira divatos szó lett, meg is fogom a mellem nem lettem-e nő, de nem.... akkor nem értem.
A kategórikus kijelentésekkel továbbra sem értek egyett. "fogjátók már fel végre, hogy budapest jelenleg nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre" Ismerős? Talán te irtad még fél évvel ezelőtt? :) az tök jó lenne, de szerintem nem.
De ha maradunk a költözésnél, még ebben az esetben is, bár természetesen egyet értek, hogy legtöbb esetben a legegyszerűbb megoldás, általad választot priorítások szerint nézed és lehülyézed, aki másként gondolja... "Nem az a baj, amit mondtál, hanem ahogy mondtad..."
Szerintem jó lesz.. remélem ott leszek. De esni fog :(
Beke Dávid
molyfing eso, bagatell! :))
molyfing eso, bagatell! :))
igen, szerintem lehetetlen
igen, szerintem lehetetlen biciklizni a fővárosban. picsába, most lebuktam... :)
amúgy nem hülyézem le azt aki tényleg biciklivel költözik. inkább irigylem hogy ennyi pénze és szabadideje, valamint ilyen sok cargo bike-os barátja van, akik segítenek neki.
vagy ilyen kevés cucca :D
"inkább irigylem hogy ennyi
"inkább irigylem hogy ennyi pénze és szabadideje, valamint ilyen sok cargo bike-os barátja van, akik segítenek neki"
Ott a pont.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
szemét dánok megint milyen
szemét dánok megint milyen szerencsések, hogy nekik ott, koppenhágában, így maguktól nőttek ki a földből a cargo bike-ok.
Ja, azok ott úgy
Ja, azok ott úgy fürtösen nőnek.
Mint Tolnában a tarhonya.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Ne feledd, arrafelé egy
Ne feledd, arrafelé egy csomóan "csak" közlekedési eszköznek használják a kerékpárt. Akkor még akár praktikus is lehet egy, bár én azt hiszem, napi munkába járáshoz is kényelmetlennek találnám a méretét és a súlyát. Márpedig a bringám nem tartom az utcán, ellenben emeleten lakom, ahogy szerintem rajtam kívül jópáran. Az a bringa még egy átlagliftbe se fér be, és a liftig is valahogy el kell juttatni, jellemzően lépcsőn. De két nyomtávosnál (ami ténylegesen használhatónak tűnik) már a folyosók mérete is probléma lehet.
Mi a helyzet itt, Magyarországon?
1. nem sok helyen kapni cargo bike-ot, ahol igen, ott egészen horribilis áron. A legtöbb ember már százezret is sokall egy bringáért, akkor a sokszázezres cargo bike-ot mégis miért vennék meg?
2. ha már valaki ilyen elszánt, biciklizést szerető ember (más meg minek venne ilyet), az valószínűleg szeretné szabadidős tevékenységekre (pl. alkalmi túrázás) is használni, de még ha nem is használja rá, a lehetőséget nem akarja magától megtagadni. Tehát valószínűleg nem ezt választja, vagy a cargo bike mellé vesz egy "csakúgy kerékpározásra" is alkalmas járgányt.
3. közlekedési kultúra: mindig frászt kapok, ha (fényképen) meglátom a gyereket a kereszteződésbe kidugós cargo bike-okat. Pl ha kereszteződést nem látom be egy oda parkolt furgon miatt (nem szabad, de akkor is odaparkol, tudjuk jól), mégis hogy a francban tudok meggyőződni arról, hogy nem az lesz életem utolsó kereszteződése? Szálljak le és menjek előre megnézni?
De hogy leegyszerűsítsem a problémát, vegyünk konkrét esetet. Ha én mondjuk két hónap múlva költözni akarok (sok cuccal), és amúgy egy évben mondjuk kétszer lenne szükségem nagyobb, hátizsákban vagy oldaltáskában nem elférő dolgok szállítására, mondj egyetlen egy nyomós okot, miért vegyek méregdrágán egy cargo bike-ot ahelyett, hogy egyszer kibérelek egy furgont, illetve kétszer taxizom.
- - - - -
TamásGáborZoltán
értem, hogy rugózni akarsz
értem, hogy rugózni akarsz a témán de alapvetően mást akarsz ide belelátni, mint ami van.
attól, hogy egy 50+-os nő megmászta a mount everestet, attól még nem fogja minden nő megmászni. csak el lehet majd mondani, hogy megLEHET csinálni.
egy kísérlet ez, egy performansz ha úgy tetszik, egy példabemutató előadás, nem kötelező érvényű bringasovinizmus.
a cargok elterjedése jót tesz a városnak, mert még több és több helyen lehet motorizált járművet kiváltani.
Ezen az úton viszont valahol el kell indulni, és arra teljesen megfelelőek az ilyen "érdekességek", mint ez.
régebben egy bármilyen forgalomban megjelenő bicikli puszta látványa elegendő volt, ahhoz hogy bizonyíték legyen, hogy lehet ilyet, ma már az öltönyös bicajosoknál tartunk, és majd eljön a cargok ideje is.
Jó az everestes hasonlatod,
Jó az everestes hasonlatod, kb. erről van szó.
Mindössze annyi, hogy ne az everestet mászó 50+-os féllábú nénikéket gondoljuk normálisnak vagy tömegesen követendő példának.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
szóval akkor az a cél hogy
szóval akkor az a cél hogy megmutassák, hogy meglehet csinálni? tényleg jó a Mount Everest példa, mert azt is meglehet mászni fél lábbal, de értelme az nincs.
ha a cargo bike-ok elterjedése a cél, akkor viszont ennél rosszabbul nem is lehetne csinálni.
szerintem inkább az előnyeire kéne felhívni a figyelmet, és hétköznapi példákon keresztül emggyőzni az embereket, hogy ez nekik miért jó.
gondolok itt arra, hogy be kell rakni egy ilyen szerkezetbe egy 6-os pakk zsugorfóliázott másfeles ásványvizet, egy kiló kenyeret, két liter tejet, lisztet, cukrot, ojást satöbbi. vagyis egy átlagos nagybevásárlást.
mert mindenhol írják a népek, hogy nekik azért kell az autó hogy tudjanak nagybevásárolni. erre meg látnák, hogy jé, ezt bringával is meg lehet oldani. na annak lenne értelme.
de egy ilyen költözködést még egy hardcore bringás is száz helyen leérvel, nem hogy egy autós.
szerintem.
és a felsorolt
és a felsorolt javaslataidat hol zárja ki a dolog...?
sztem mély levegő, két lépés hátra, újraelolvas a projekt, tiszta fejjel átgondol, aztán majd te is látod, hogy kb ugyanaz fog történni, mint amit most leírtál.
nem zongorát fognak cipelni fogvicsorítva.
(egyébként, arra nem megy ki a sajtó, hogy karton vízzel bicajozik valaki, de arra igen, hogy ha egy fotel van elöl a bringában, azon meg a nagymama. és vágóképnek máris be lehet mutatni a karton vizeket a háttérben)
mindenki ezen a
mindenki ezen a költözésen van fennakadva.
a cargoba bele lehet tenni a bevásárlást, a gyereket, a strandcuccot, a befőttesüveget is, stb... azért ezeket gyakrabban szállítjuk, mint a gardróbot, nem?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Igen, de ezekhez nem is kell
Igen, de ezekhez nem is kell akkora cargo, mint egy költözködéshez. Vagy egyáltalán nem is kell cargo, elég egy-két jó nagy csomagtartótáska, vagy gyereknek gyerekülés.
+1 --------------------------
+1
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
nem tudod te, hogy én miket
nem tudod te, hogy én miket szoktam vásárolni...
komolyra forditva: a cargok
komolyra forditva: a cargok tomeges elterjedese azert igenyel nemi infrat es szabalyozott kornyezetet, ami kevesbe vadregenyes, mint jelenleg budapest.
meg persze szukseges az utcan tartott biztonsagos tarolasuk. (erre lasd a peldat az auto alaku cargo-bringa tarolokrol koppenhagaban)
de a cargonak elonye, hogy siman beleul a ket gyerek+nagybevasarlas es talan meg egy par uveg befott is. tehat majdnem ugy ki lehet hasznalni, mint egy autot (hagyjuk a hegymenetet, mert akkor en meg eloveszem ezt: http://img10.indafoto.hu/9/1/44671_9209d9f3516cb004ae00cb39cfe27fa5/8014...)
Én imádom a cargot, minden
Én imádom a cargot, minden formájában. Hollandiában addig nyaggattam az ott élő haverokat, amíg leszervezték nekem hogy kipróbálhattam egy bakfietset. Majdnem vettem egy ún pékbiciklit, amin elöl nagy tartó van (ott viszi a zsemléket tálcán). Augusztusban akartam venni egy Yuba Mondot, de aztán rájöttem, hogy évi három használathoz nagy lom a lakásban. De azért fájt a szívem. Szóval rajongok értük, mint hatéves a dínókért.
Mégis azt gondolom, hogy az átlagemberek 99%-nak egyszerűen nem reális alternatíva a cargo. Három dolog miatt: egyrészt annyi, de annyi dolgot meg tudsz oldani egy sima bringával, másrészt pedig olyan ritkán kell, harmadrészt pedig nagyon hamar eléred azt a pontot, amikor már kevés (pl költözéshez). Ha racionálisan belegondolsz, akkor nagyon szűk az a sáv, ahol a cargobike a megoldás. Nekem is csorog a nyálam, amikor cargot látok, de költség-haszon alapon nem racionális beruháznom ilyenbe.
Engem Kükü azzal siám
Engem Kükü azzal siám meggyőzött cargo ügyben: "most van egy ilyen kis villanyszerelő céged, az ahhoz szükséges cuccokat egy ilyen cargoban minden további nélkül el tudod vinni".
És egy cargo azért még elektromos rásegítéssel és zárható dobozzal együtt is jóval olcsóbb, mint a legolcsóbb autó (újonnan).
Ne csak 'civil' magánszemélyekben gondolkozz.
A yuba promó filmjeiben pl kapásból bemutatják a tuttit: a srác azzal viszi le a partra a szörfdeszkáját, amit gondolom többször használ, mint évi 3.
Vagy a hátulra beültett két gyerkőc is meggyőző.
Sztem maradjunk annyiban, hogy SZÁMODRA az jött ki, hogy neked nem éri meg a cargo.
Én aszerint agyalok, hogy a dánok meglehetősen praktikus és takaros népek, nem hiszem, hogy luxusból, nagyzolásból, vagy butaságból tartanak annyi cargot...
És egy cargo azért még
És egy cargo azért még elektromos rásegítéssel és zárható dobozzal együtt is jóval olcsóbb, mint a legolcsóbb autó (újonnan).
De minek vennék a kis villanyszerelő cégemhez egy vadiúj furgont? Mikor 1 millióért kapok valami furikázós személyautót használtan. Amiben el tudom vinni két munkatársamat is (mikor nálunk legutóbb villanyszereltek, akkor egy 50m2-es lakáshoz hárman jöttek).
A yuba promó filmjeiben pl kapásból bemutatják a tuttit: a srác azzal viszi le a partra a szörfdeszkáját
Nem akarlak elkeseríteni, de gondoltál arra, hogy ez egy megrendezett reklámfilm? :-) A mosópor reklámban is bemutatják a tutit, de fogok ez alapján dönteni :-)
a dánok meglehetősen praktikus és takaros népek, nem hiszem, hogy luxusból, nagyzolásból, vagy butaságból tartanak annyi cargot...
Ezt senki sem mondta, nem tudom kivel vitatkozol itt.
A cargonak megvan a maga alkalmazási tere. Biztos vagyok abban, hogy Budapesten is lesz előbb-utóbb belőle egypár. Ugyanakkor nem hiszem, hogy tömegesen lesznek. De ez úgyse azon múlik, hogy én mit hiszek, hanem az emberek döntésein.
Bicajért nem kell
Bicajért nem kell parkolási díjat fizetni (egyelőre).
de persze a biciglisek adót sem fizetnek.
A bicaj még mindig mozgékonyabb, mint bármilyen kis szuzuki. (motor meg ugye nem megoldás)
tom, hogy reklám, de nem egy olyan reklám volt, mint a hófehér fogú háziasszony MILF, hanem pont hogy simán láttam magamat amint így nyomatom. én elhittem, simán.
arra gondolok, hogy mivel a dánok ilyen kis praktikus népek, ezért nem véletlenül preferálják a cargokat, hanem mert tényleg praktikusak. ha tényleg csak olykor-olykor lenne hasznuk, akkor nem hiszem, hogy ennyi futna belőle.
sztem a cargoknak egyelőre a 400.000+-os áruk ami leginkább határt szab.
meg az hogy max kertesházban tudod parkoltatni, társasházban még a pincébe se tudod levinni (jó eséllyel) mert lépcsők vannak, stb.
na, a projekt pedig az emberek döntéseinek igyekszik példákat bemutatni (nem példát mutatni, hanem bemutatni. apró, de fontos különbség)
http://farm5.static.flickr.co
http://farm5.static.flickr.com/4122/4923756645_c44b6e7340_z.jpg
ezen a képen pl remekül meg van jelenítve a cargok egyik praktikus felhasználási módja.
igen, ott van a képen egy cargo bike, ha sokáig nézed akkor egy idő után észre fogod venni.
tényleg sokáig kellett
tényleg sokáig kellett néznem mire észrevettem :)
Én kizárólag a hossza
Én kizárólag a hossza (tárolás) miatt nem váltottam bakfietsre. De egyszer lesz egy Bullittom az tuti. Sokkal jobb lenne az utánfutónál a két gyerekhez. És hát ovi minden reggel van még 4 évig, de gyerekhordásra szerintem 7-8 éves korig is használható és többet bír. Az utánfutóm most 45 kilót visz minden reggel és ennyi a hivatalos teherbírása, szóval tavasszal már kihízzák... :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
kihízzák :)
kihízzák :)
Azok a téli kabátok marha
Azok a téli kabátok marha nehezek ám. :)
- - - - -
TamásGáborZoltán
Hamrosan költözünk haza
Hamrosan költözünk haza Svájcból, tudna valaki segíteni költözni? :-)
Jó vicc egyébként, tetszik. Csak világossá kell tenni, hogy ez vicc.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
:DDD ------------------------
:DDD
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
én anno a görgős
én anno a görgős fotelemet cipeltem haza, csomagtartón.. érdekes látvány volt felszerelve, a 70*70*20as doboz, de simán megjártuk az utat..
illetve tálca sör is simán szállítható, csak nem szabad egyből célbaérkezés után inni belőle :)