Ingyenvonat a szeptemberi CM-re !!!



A félreértések elkerülése végett, mivelhogy a MÁV telefonos üyfélszolgálata sem mindig tud róla, de ingyen lehet szept. 22-én a bringát szállítani a vonaton, sőt egy forgalmi engedély bemutatásával jegy nélkül lehet utazni is !
Pontos részletek:
https://hirlevel.mav-start.hu/index.php?hrlv_zh=korabbi_levelek_level&id...
A lap alján van a cikk, Európai Mobilitási Hét címmel.
Cső

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
CsImre képe
CsImre
1 p, 2010-09-10 22:13

Nincs forgalmi a biciklimhez sajna. :)

CSI

kboross képe
kboross
2 p, 2010-09-10 22:37

:D
Természetesen. A forgalmi az autódé, ha van. Ezzel bizonyítod, hoy nem autózol, ezért vonatozhatsz ingyen, de ez a cikkben is le van írva!
Karesz

mcysh képe
mcysh
3 p, 2010-09-10 22:39

Tehát autómentes nap alkalmából megjutalmazzák az autótulajdonosokat? :-)
===
bácsi a biciklin

kboross képe
kboross
4 p, 2010-09-10 22:47

Igen! Azt jutalmazzák, hogy nem használja az autót. Szerintem szép gesztus és jól is jön. Mert ha nem lenne ez a lehetőség, két-három ember simán jobban jönne ki anyagilag az autóval, nem olcsó a vasút(220km).
De hogy a célzásodra is reagáljak; az autó szükséges rossz, az autós nem gonosz! Ha ésszerűen használná mindenki, nem lenne semmi baj, dehát ezt már részletesebben és pontosabban leírta előttem már párezer okos ember is...
Karesz

Bendzsó képe
Bendzsó
5 szo, 2010-09-11 11:47

Rock"n"Roll
A városi ficsúr

Szerintem + +1!!!!!!!!!!!!!

www.bendzsobringaruha.hu

gaze képe
gaze
6 szo, 2010-09-11 12:40

tehát valakit azért jutalmaznak mert egy napig nem használja azt a saját eszközét amivel egyébként károsítja a környezetét és kárt okoz a közösségnek, mindezt teljesen szabad akaratából, saját választásából?
radasul az automentes napot azert "kellett" kitalalni mert ez a sok-sok egyeni dontes oda vezetett, hogy a nagyvarosok elhetetlenne valtak az autohasznalat miatt
és akkor ehhez még tapsikoljak is?

de komolyan: miert kellene 'jutalmazni' az autolerakojat? nem kotelezo neki autokazni. sokkal szivesebben latnam azt, hogy a szennyezok szamara valodi erteken van bearazva a szennyezes es a kozos eroforrasokbol valo onzo elvetel, mint ilyen jutalmazos baromsagok, amik abbol indulnak ki, hogy arra az egy napra az autos a jofej ha nem pofogi tele a varost. (ha melohoz kell, vagy rokkant, vagy egyeb, arra amugy is megvannak a keretek)

szal jutalmazzak a jo edes.. sorompot meg dugodijat. egybol nem kene annyi embert 'jutalmazni'

Tomek képe
Tomek
7 szo, 2010-09-11 12:59

'Jutalom' helyett fogd fel 'inspirációnak', hogy legalább azon az egy napon ne üljenek autóba, és máris nem olyan felháborító!
Egyébként teljesen egyetértek veled, engem miért nem jutalmaz meg valaki minden nap, amiért nem autóval járok? Kitalálhatna a MÁV egy állandó 50%-os engedményt, ha mondjuk nálad van a forgalmi!

gaze képe
gaze
8 szo, 2010-09-11 13:08

nem, mert ez pozitivan diszkriminalja azt, aki igazabol az okozoja a helyzetnek.
mintha a cianszennyezo banyanak fizetnenek amikor nem 100, hanem csak 60%-at onti bele a halalos adagnak a Tiszaba.

nagyon nem szeretem ezt a logikat.
arazzuk be a kornyezeti javakat es a szennyezest/terhelest, dugodij, sorompo, uthasznalat, stb.
Na, az megfelelo inspiracio.

de engem az is melysegesen felhaborit, hogy a budepestiek adojabol epuljenek P+R parkolok az aglomeraciobol beingazoknak.
Miert EN fizessek a biatorbagyi autosnak, hogy ne jojjon be a lakhelyemre es pofogje tele szmoggal?
vagy ez ilyen vedelmi penz?
szinten hasonlo a gazartamogatas futes korszerusites, energiahatekonysag es szigeteles csere helyett.

ugyanez a logika vezet a varoson beluli szeparalt kerekparutakhoz, biciklis gettokhoz.

shutruk képe
shutruk
9 szo, 2010-09-11 16:19

A hozzád hasonló, csőlátású méregzöldek számomra antipatikusak.
----

http://www.nightride.hu

Wadmalac képe
Wadmalac
10 h, 2010-09-13 15:06

A Greenpiece is sorozatosan beleesik abba a hibába, hogy úgy kritizál vmit, hogy józan, megvalósítható megoldást ő sem tud ajánlani. Az ilyen üres vagdalkozás pedig többet árt mint használ.
Wad

gaze képe
gaze
11 h, 2010-09-13 18:55

számomra meg az ilyen semmitmondó pöcsök, akiknek a családja már 1100 éve itt él.

shutruk képe
shutruk
12 h, 2010-09-13 19:28

Már megint személyeskedsz. Sebaj, bizonyítvány rólad, iGAZE... ;)

candy képe
candy
13 v, 2010-09-12 15:12

Végülis ez a P+R-es érv elég meggyőző, kérdés mi történne, ha a pöstieknek egyedül kéne megoldani mondjuk a BKV fenntartását, netán a választások előtti évben szokásos teljes városrehabilitációt. Mellesleg aki agglo-ból jár be, az nagyrészt pesti volt, ráadásul feltehetően Budapesten termel adót. Ha nem tudna bejárni, bezárhatna a pösti cég.

Emellett reménykedem, hogy az autósok mennyisége egyszer eléri azt a kritikus számot, amitől fogva a tömegközlekedési monopol csodák végre elgondolkodnak, hogy mit is jelent a ,,tömegközlekedés" kifejezés. Érdemes megnézni a jelenlegi jegyárakat, melyek a diákokon, azokon akiknek a munkahely megveszi a bérletet és az unatkozó milliárdosokon kívül senkinek nem elérhetőek. Egy Érd-Budapest retúr biciklivel 1200 huf, a bérlet szintén így nagyjából 17,500 huf. Ennyiből akkor már inkább autóznék, csak fulladjanak bele a saját fekáliájukba.

gaze képe
gaze
14 h, 2010-09-13 19:05

nem akarlak kiábrándítani de az ország gdp-jének legnagyobb részét budapest adja (a cégek 90%-nak itt van ugye a pénzügyi központja, tehát nem itt van a zoki- és a kenyérgyár) az hogy jó-e ez a vízfejüség az tökre nem közlekedési kérdés.

aki pestről költözött ki a zöldbe, azt talán számolhatott volna előtte, hogy talán mivel is fog járni a vidám kis kizöldülés.
de ugye jön a gyerek, pest meg koszos-büdös, itt nem lehet gyereket nevelni mert élhetetlen.
nosza, költözzünk ki a ződbe, ott még ócsobb is a lakás, mint a koszos pesten.
aztán majd fizetjük a második kocsi részleteit, mindennél jobban kiszolgáltatva és anyagi függőségbe kerülve. Órákat tölteni a szar kocsiban állva a dugóban, jól beszennyezve a várost... és lényegében a költözés okát pont az előző kiköltöző szett okozta, és ez egy mocskos öngerjesztő folyamat.

szál aki kocsival akar bejönni bp-re, az fizesse ki azt a károkozást amit okoz.
vagy a városlakok életterét szétkúrni az fair dolog? aki nagyvárosban lakik az fogadja el a 8 sávos autópályákat? esetleg költse adóját játszóterek és bölcsödék helyett P+R parkolóra, de ingyenesre, meg őrzöttre, meg a metró 1-es vágányától 20 lépésre, hogy a koszt okozó szubrubiás majd TALÁN letegye a kis kocsiját?

Wadmalac képe
Wadmalac
15 h, 2010-09-13 15:03

Ez a minden autós bűnös szemlélet állati egysíkú és csak gyűlöletszításra jó.
Többségében olyanokat akarsz büntetni, akiknek kényszer az autóval járás, és arról nem ők, hanem az elcseszett tömegközlekedésünk felelősei tehetnek.
A vidékről bejárók, akik állításod szerint összecseszik szép tiszta városodat, hát nagyrészt ők mozgatják a városodat.
P+R:
Igen. Mert a várost mozgató agglomerációs dolgozóknak a munkahelyüket adó város adja meg a lehetőséget, hogy ne kelljen összepöfögniük, hanem lerakhassák a kocsit kívül és tömegközlekedhessenek. Mert ez a város érdeke főleg, másodsorban csak az övék.
Wad

gaze képe
gaze
16 h, 2010-09-13 19:00

miért is kényszer az autóval járás?
a gerincébe van építve? vagy vér helyett benzinnel működik?
ez mindig a saját választásod, kifogásokat a végtelenségig lehet sorolni.
ha van p+r akkor a tömegközlekedés szar, vagy sokan vannak rajta, vagy nincsen zuhanyzó, vagy esik az eső, vagy gyerekkel nem merek, vagy befőtt meg nagymama.

baromira nem a külvárosból ide bejárkálók mozgatják a városomat, mivel a belvárost a turizmus nyomja + a hightech és a szolgáltató ipar, a termelés meg nem a belvárosban zajlik.
szóval az agglóból vagy olyan melókért járkálnak be amit a lakóhelyükhöz közelebb is találnának (volt kollégám tördelőként autózott fel mindennap dunaújvárosból..) vagy keresnek annyit, hogy megérje nekik a dugódíjat kipengetni.
szuburbia nem egy alanyi jogon járó kiváltság.

Tudod mi történne budapesttel ha az aglóból egyedül bepöfögők nem tudnának bejönni ide? EGy mocskos jó és prosperáló város lenne amit szeretnek a lakói, egy szmogos-koszos koszlott szarkupac helyett. Amit este az aglós lakásban jól ki lehet fikázni, hogy milyen undorító.

shutruk képe
shutruk
17 h, 2010-09-13 19:30

Szar lehet ennyi keserűséggel élni... :S
----

http://www.nightride.hu

gaze képe
gaze
18 k, 2010-09-14 00:17

te azert kommentelsz mert ingyen van?

na, csuszi vissza az 1100 eves rokonaidhoz aztan nekik osszad az észtet.

vagy akarsz meg itt valami bolcset bemondani?

shutruk képe
shutruk
19 k, 2010-09-14 21:35

Óriási érv vagy az abortusz mellett. Veled felesleges kommunikálni, egy bunkó paraszt vagy. Shutruk kiszáll.

gaze képe
gaze
20 k, 2010-09-14 23:52

haha, szerintem a szánalmas szó alá nyugodtan küld be a fényképed a wikipediára, ha már ekkora érvelési öntökönrúgásokat mutatsz be nagyközönség előtt, hogy én vagyok a bunkó paraszt miközben te ütsz meg ilyen hangot.
mondom, csuszi vissza az 1100 éve itt élő rokonaidhoz, velük nyilván szebb számodra a világ.

shutruk képe
shutruk
21 sze, 2010-09-15 18:09

"hogy én vagyok a bunkó paraszt miközben te ütsz meg ilyen hangot."

Az úgy kezdődött, hogy visszaütött. Olvass már vissza egy kicsit, hogy ki szólt be kinek először. Másrészt valami olyasmin rugózol, amit kurva régen lecsengett már. Egy hülye fasz vagy, aki csak beszólogatni, és sértegetni tud másokat. Fokozzam, vagy felfogtad a mondandóm lényegét? Kinek képzeled magadat, hogy sértegetsz? Állítsál már magadon aranyapám! Kibaszottul elegem van a beszólogatásaidból! Takarodj vissza a vackodra, és ott hőzöngjél tovább, hogy így a köcsög autósok, úgy a köcsög autósok. VÉGE, nem kell reagálnod, mert akkor megint írok, arra a kényszeres pofázhatnékod miatt megint írsz... VÉGE

gaze képe
gaze
22 sze, 2010-09-15 19:00

és akkor most el kell mondani, hogy kinek mennyivel van több érdeme bármiben is? ki milyen régen regelt ide? ki mennyit tett le a CM asztalára? :))

hihi.

szívesen írok neked, hiszen az én energiáimat nem emészti fel teljes mértékben, hogy részt vegyek a szuperszánalmas kis tipródásodban, amivel igazából nem is tudom, hogy mit akarsz kompenzálni, de az egyértelmű számomra, hogy az adott topikokhoz semmi köze.
nem akarlak elkeseríteni, de nálad nagyobb formátumú arcokkal is megvan a magunk kis visszatérő szócsatája, csak velük valahogy az adott topicon belül képesek vagyunk világnézetet ütköztetni, de nálad láthatóan ilyesmire esély sincs, hiszen különösebb érveid nincsenek, csak hogy mekkora köcsög fasz a másik, miközben a te pofikád fröcsögi itt a legnagyobb mocskot.
Mondom, spurci vissza az őseidhez, akikre hivatkozva itt el akartad dönteni, hogy ki élhet itt meg ki nem, most meg új elemként azt is szeretnéd eldönteni, hogy ki írhat és ki nem, miközben magadon kéne erőt venni, hogy meg tudd állni a válaszadást.
Amíg így tolod, a szánalmas alakot a tükörben találod.

kboross képe
kboross
23 szo, 2010-09-11 15:38

Karesz

Nyugi! Ilyen elszántsággal még rosszat teszel a végén...
Amúgy én is autózok, 4 évesen van benne 20.000 km. Ennél többet bicikliztem, abban biztos lehetsz. De vannak helyzetek, mikor kell az autó. Családi kirándulás 3 gyerekkel, kórházba/dokihoz vinni akit épp' kell, bútorvásárlás, satöbbi. Ne kellejen már magyaráznom !
És végül: Mivel vonatozni akarok a pesti CM-re, nyilván vidéki vagyok, tehát nem én pöfögöm tele a városodat!
Ja: sorompót meg dugódíjat! Miért nem mész politikusnak?!

Wadmalac képe
Wadmalac
24 h, 2010-09-13 14:54

Akkor most el lehet gondolkodni azon, hány százaléka adó a benzinárnak, meg a súlyadó, estébé. Az autósok épp eléggé vannak büntetve, annak meg máshol kell keresni a felelőseit, hogy az ebből befolyó pénz hová tűnik el. Szal a "ne jutalmazzuk az autósokat azért ha nem használják a vasukat, hanem büntessük azért még jobban ha használják" szemlélet ugyanolyan káros mint az autósok részéről a "le az útról a bringásokkal" hozzáállás.
A helyzet nem igényel további mérgesítést.
A kezdeményezés pozitív és remélem irányt mutat afelé, hogy a tömegközlekedés gazdaságos és használható alternatívája legyen a kocsival járásnak.
Wad

gaze képe
gaze
25 h, 2010-09-13 19:07

akkor adnál nekem havonta 9800 forintot?

szerintem ennyit igazán megérdemlek.
talán bkv bérletre költeném.

szóval, mikor kezdesz el fizetni nekem?
ja, nem kérdés, hogy akarsz-e, hanem majd lefonják a fizudból. adó formában.

na, még mindig nagyon klassz dolog?

Vírus képe
Vírus
26 szo, 2010-09-11 08:53

-1

Magyarországon az egy főre eső bunkók száma kettő.

Wadmalac képe
Wadmalac
27 h, 2010-09-13 14:35

Kapnak egy ingyenmenetet azért hogy nem füstölnek.
Wad

kombi képe
kombi
28 p, 2010-09-10 22:13

A bicajszállítás ugyan szept 16 és 22 között valóban díjmentes lesz a MÁV és a GySEV vonatain, de ez nem nem jelenti azt, hogy jegy nélkül lehet majd a bringát vinni.

Ezen időszak alatt díjmentes kerékpárjegyet kell a bicajnak kérni.
természetesen a bringafuvarozás szabályait is be kell tartani.

kboross képe
kboross
29 p, 2010-09-10 22:38

Így van, és a linkelt cikkben is le vannak írva a részletek.
Karesz

er13a18 képe
er13a18
30 szo, 2010-09-11 00:27

de ez nem a cm, hanem a mobilitási hét ill az autómentes nap miatt lesz
azért nem mind1

shutruk képe
shutruk
31 szo, 2010-09-11 08:41

Így biztos jobban hangzik. :)

j_gergo képe
j_gergo
32 szo, 2010-09-11 10:56

A cm is az autómentes nap miatt volt. Eredetileg.

er13a18 képe
er13a18
33 h, 2010-09-13 13:07

és ezért, ami ezentúl az autómentes nap miatt van, az a cm miatt??

kboross képe
kboross
34 szo, 2010-09-11 15:40

Persze, de összefügg nyilván a két dolog, vagy gondolod, hogy teljesen véletlen ?
Amúgy meg nem lenne mindegy ?
Karesz

er13a18 képe
er13a18
35 h, 2010-09-13 13:08

sztem nem

kboross képe
kboross
36 k, 2010-09-14 23:03

.

makimajom képe
makimajom
37 cs, 2010-09-16 21:09

mai napon kipróbáltam ezt az ingyenes bringaszállítást, kettő jegyvizsgálóból kettő nem tudott róla.

Illetve az egyiknek valami derengett, hogy "a belső levelezésen volt róla szó" de a dátumokról fogalma nem volt.

Visszafele még ennyire se volt képben a kedves hölgy, viszont beszólt a központba ahol megerősítették neki.

shutruk képe
shutruk
38 cs, 2010-09-16 22:20

Tehát szerencsésen megérkeztél az úticélodhoz. :) Örvendetes.

makimajom képe
makimajom
39 cs, 2010-09-16 22:50

sőt, utána még haza is értem... :D

Krisztab. képe
Krisztab.
40 szo, 2010-09-18 13:03

Az van, hogy gazénak most 100%-osan igaza van. Nem olvastam el a cikket, de ha úgy van, hogy csak az autóval rendelkezőknek ingyenes a bringaszállítás az autómentes nap alkalmából, az felháborító.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

makimajom képe
makimajom
41 szo, 2010-09-18 19:08

nem úgy van, a bringaszállítás mindenkinek ingyenes egy egész hétig.

Krisztab. képe
Krisztab.
42 szo, 2010-09-18 21:55

közben elolvastam, de konkrétan az autómentes napon az autósok ingyen is utazhatnak, az autómentesek meg nem

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

shutruk képe
shutruk
43 szo, 2010-09-18 14:42

Nem lehet olyan akciót csinálni, ami mindenkinek elnyeri a tetszését. Ha a kisujját nyújtja valaki, nem muszáj egyből leharapni a karját szvsz, de ti tudjátok. :)

gaze képe
gaze
44 v, 2010-09-19 00:19

nem arról van szó, hogy kevés vagy sok az amit nyújtanak, hanem, hogy kinek nyújtják és miért.
na, induljunk el újra a kályhától: mi most a szitu? a város élhetetlen mert túl sok az autóhasználó. És hogy kevésbé legyen élhetetlen a város, akkor azok, akik miatt élhetetlenné lett, azok kapnak kedvezményt, hogy egy napra ne folytassák ezen tevékenységüket. Kicsit nekem ez olyan, mintha fizetnék egy kisebb összeget egy tolvajnak, hogy nem lopott (ma) meg. holott ki mondta, hogy neki szabad tolvajkodni? /a tolvaj természetesen félrevezető mert durvább, mint ami ide illene, de hátha segít ez a suta példa/.
Szál értem én, hogy valamit kezdeni akarnak a dologgal, csak ez szerintem egy téves logika, mert azt részesíti előnyben aki miatt szükség van az intézkedésekre. És nem is azt szeretném, hogy inkább az autóval nem rendelkezők legyenek jutalmazva (bár talán a jó példa mutatása megérne ilyesmit) hanem, hogy a helyzetet okozó körülmények legyenek megszüntetve. (a környezeti erőforrásokból és javakból az igénybevételnek megfelelően beárazott költségek = dugódíj, stb)

shutruk képe
shutruk
45 v, 2010-09-19 09:18

Nem szabad az autót szükségtelen rossznak beállítani. Aki egy ötperces bringautat helyettesít autóval, az valóban kárt okoz, de ha az illető nem akar szétázni az esőben, akkor szerintem nem lehet megköpködni, amiért inkább autóba ül és vállalja a dugót.
Én nem a dugódíjban látom a jövőt, hanem a belváros gyorsuló ütemű lezárásában, és az M0 befejezésében.
A változás már elkezdődött, évről-évre több bringás rója az utakat télen-nyáron, de azt még mindig nem kéne erőszakolni, hogy télen is bringázzanak az emberek.
Még egy agglomerációs példát engedj meg, hátha átsiklottál felette: Én autóval megyek Óbudáig, és onnan bringázok. Ha esik, ha fúj, pedig sokkal kényelmesebb lenne végig autóval menni, de akkor le kéne mondanom a csoporttársaim elismerő pillantásáról. Én nem győzködöm őket, hogy bringázzanak, biztos vagyok abban, hogy a hatásomra hamarosan nagyrészük bringával fog érkezni reggelente. Ez is egy módszer szerintem. :)

U.i.: Meg kell állítani a város zöldfelületének a csökkentését, sőt, növelni kéne.

gaze képe
gaze
46 v, 2010-09-19 22:46

nem is szükségtelen rossz, én is pl autózok havonta többször is. csak azt taxinak hívják. mondjuk én nem kertvárosban lakom, hanem a belvárosban.
az, hogy nem akar szétázni az esőben az szerintem nem egy olyan dolog amin az adott egyén ne tudna változtatni ("nincs rossz idő csak alkalmatlan öltözet").
nem is megköpködésről van szó.
csak épp nem az történik, hogy az elázni nem akaró autós nem pusztán annyit csinál, hogy magának gondot okoz azzal, hogy ül a dugóban és késik, hanem ezen tevékenysége közben károsítja a városi környezetet. Ez pedig már rajta kívül másokat is érint.
Ennek a károsításnak van egy még elviselhető mértéke (senki sem gondolja, hogy a XXI. században van nagyváros autók nélkül, ugye) de a jelenlegi szint felette van az elviselhetőnek. Ez jelentkezik életminőségben és konfortérzetben is.
Az ezen a helyzeten való változtatás viszont valakinél mindenféleképpen érdeksérelemmel fog járni. Ha korlátozva lesz a behajtás (anyagilag vagy sorompókkal, stb) akkor az autós érdekei sérülnek ugye, mert eső esetén már nem tudna ugyanúgy beautózni a városba, mint eddig. Viszont jelenleg meg a városban lakók érdekei sérülnek, levegő- por- zajszennyezés formájában, a teleparkolt járdák és zsúfolt utakról nem is beszélve.
A belváros lezárása - szerintem - nem tud megtörténni, autóforgalomnak lennie kell, csak nem mindegy, hogy mekkorának. Az M0 meg az elkerülő utakkal kapcsolatban én némileg szkeptikus vagyok. Valami holland guru mondta: "a dugók ellen újabb utak építésével védekezni az olyasmi, mint elhízás ellen meglazítani a nadrágszíjunkat". Szóval inkább a forgalmat kell csökkenteni, mint újabb és újabb kiszolgáló létesítményeket építeni neki. Az okot kell megszüntetni, nem az okozatot kezelni.
A P+R rendszere egy remek dolog lenne, én támogatom is. Csak nem abban a formában, hogy a belvárosban lakó fizesse meg ennek a költségeit. (nomeg, ezek a P+R-ek ugye forgalmas csomópontok mellett kell, hogy legyenek, ahol a telek árak alapvetően is magasabbak. Olcsón/ingyen szeretnék kapni az 'autósok', meg közvetlen kapcsolattal az intermodiális csomópontokkal, meg legyen őrzött, stb. Tehát még csak nem is egy olyan költségről beszélünk, hogy füves rét, rá drótkerítés meg kapuba lakókocsi+kutya.)
A tömegközlekedés fejlesztése mellett mindenféleképpen szükséges a városi közlekedés alapvető újragondolása, az alternatív közlekedési formák "kitalálása", megvalósítása. Hogy az autót lerakott emberek(P+R vagy dugódíj miatt, mindegy) kapjanak reális alternatívát a közlekedésükhöz.(mondjuk gondolom ebben nincs vita, csak a különbség ott van, hogy ki fizesse ennek a folyamatnak a költségeit. Az elszenvedő akinek érdeke a változás, vagy az okozó.)