Biztos többen észrevettétek, hogy biciklisek által sűrűn használt útvonalakon is feltűntek az aszfaltba rögzített, kb. 2-3 centiméter magas kis fényvisszaverő izék. Ezek a autósoknak rossz látási viszonyok között is jól jelzik az út szélét, ráadásul a kormányon is érezni lehet, ha ráhajtanak. Szóval van ennek előnye, az kétségtelen.

Ha viszont nem autóval megyek, hanem biciklivel, akkor nagyon nem tudok neki örülni. A kocsik között való szlalomozást pluszban nehezíti, hogy igyekszem elkerülni ezeket az izéket, mivel van egy olyan érzésem, hogy el lehet esni, ha úgy kapja el a kerék. Csúszós úton, havas pályán meg ez a hatás meg fog sokszorozódni. Tehát már nem csak a bal- és jobboldalon álló kocsik tükreit kell figyelni, de ezeket az akadályokat is kerülgetni kell szlalomozva.

Ti hogy látjátok ezt? El kell fogadni? Nem kell? Az Üllői út végén a Kálvin térnél pld. ahol napközben mindig áll a 2 kocsisor, biztosan kellettek ezek az izék középre? Van esetleg más technikai megoldás? Vagy nem is veszélyes, csak parázok miatta feleslegesen?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Vírus képe

Kanyar. Föleg kanyarban

Kanyar. Föleg kanyarban élvezem az "ízék" jelenlétét.

Magyarországon az egy főre eső bunkók száma kettő.

2
AttentoRedaz képe

Az alagútban is legyetek

Az alagútban is legyetek résen.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

3
Hotyhogy képe

Ha ott éppen nem azon

Ha ott éppen nem azon lennének mindig, akkor nekimennének a falának! :-)))
_____________________________
Legyen csengőd! Hangos?

4
Hilfy képe

Eegen, nekem is az ugrott be

Eegen, nekem is az ugrott be elsőre. Bár ott engem inkább motorral zavar, bringával mindig a jó irányba megyek, a járdán.. nemigen szokott ott sétálni épeszű ember..

5
otapi képe

Ahogy elkezdtem olvasni a

Ahogy elkezdtem olvasni a posztot, nekem is az Üllői vége ugrott be :) A fényvisszaverő műanyag izék mondjanak le!

6
j_gergo képe

Nekem úgy tűnt, hogy bár

Nekem úgy tűnt, hogy bár kicsit ellöki oldalra a kereket, de mivel hamar átmegyek rajta, ezért fel nem dönt. Kanyarban nem próbáltam.

Zebrák elé nagyon jó hogy tesznek. (bár nincsenek illúzióim, ha eddig a tábla+felfestés nem állította meg az autókat, akkor ezek se fogják)

7
Rumma képe

Biztos én vagyok a béna,

Biztos én vagyok a béna, de egyszer nem jutott eszembe, hogy azok a vackok zavaróak lennének.
Kocsik között meg nem szlalomozunk... :)
Tetszik, nem tetszik, ez van. Nem hiszem, hogy az egész várost egy nagy kerékpárúttá kéne átalakítani és minden szarságot legyalulni, ami kicsit is zavarja a megállás nélküli bringázást...

8
stp1 képe

te be szoktál állni a

te be szoktál állni a dugó végére bringával is?

9
Vírus képe

Talán akkor probálj meg

Talán akkor probálj meg egy outival nedves időjárási körülmények között ráhajtani egy ilyen számodra nem zavaró "vacakra" 35 km/h órás sebességgel. Ha mindezt pl a kelonál lévő nagyposta előtti kanyarban teszed külön gratulálok neked.
Ha te meg nem szoktál szlalomozni akkor csak annyit mondhatok: NE JÁRDÁZZ!!!

Magyarországon az egy főre eső bunkók száma kettő.

10
Rumma képe

A szlalomozás meg a sor és

A szlalomozás meg a sor és a járda közötti elgurulás két külön dolog szerintem. A kreszben is csak valami olyasmi van, hogy jobbról lehet az álló sort megelőzni... Úgyhogy NE SZLALOMOZZ!!!
Egyébként meg ott volt a szmájli mögötte, de megint bebizonyosodott, hogy itt a humorérzék kihalóban van :)
Azt tudom neked tanácsolni, hogy vizes aszfalton ne menj 35-el ha nem tudod kikerülni azokat a szarokat.

11
Shag_Beckur képe

Szvsz mindkét félnek igaza

Szvsz mindkét félnek igaza van. Egyrészt az út és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni (biciklit is), másrészt meg menjen a fenébe az a sok szar az aszfalton, legyen az kátyú, vagy ilyen pukli.

12
j_gergo képe

Lehet, hogy a KRESZ-ben az

Lehet, hogy a KRESZ-ben az van, hogy jobbról lehet az álló sort előzni, én viszont józan eszemre hallgatva arról előzöm, ahol éppen hely van, és magamat, másokat, illetve magam és mások értékeit (a szent fényezés ugye) legkevésbé veszélyeztetem. Tehát, ha középen van sok hely, akkor középen megyek. Persze nem 35-tel, tehát a vissaverőzbiszbaszok annyira nem zavarnak.

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

13
Zsurmi képe

Azok a kis fényvisszaverő

Azok a kis fényvisszaverő izék nem zavarják az autósokat (elég széles a kerék, 4 van belőle, 2 nyomon haladó a járgány).

Szerintem a gyakorlott bringásokra jó időben, egyenesen haladva nem igazán veszélyes. E három tényező esetén már elkezd problémás, kockázatos akár veszélyes lenni.

Szlalomozni meg azért kell, mert egyes autók nem hagynak helyet jobboldalon. Ez a művelet különben is álló autók között történik, ezért igenis csináljuk.

-
Zsurmi

14
Vegaaa képe

van ennél durvább is.

van ennél durvább is. szeged és klárafalva között több ütemben épült anno egy kerékpárút. a nagyokosok azt találták ki, hogy milyen faszán néz ki (a ránézésre sem szabvány szélességű kerékpárúton), ha x méterenként tesznek egy fényvisszaverös oszlopot középre! arra persze nem gondoltak, hogy a kerékpárosok (főleg a falusiak) nem reflektorral közlekednek és éjjel ez bizony gondokat okozhat. az emlitett települések közötti távolság cca. 6km, ugyhogy az útrakelő kerékpárosoknak nincs szükségük extra tartozékokra, elég ha őket látják. egyszer egy ilyen oszlopot énis beszoptam elég rendesen, mert az autók reflektorai frankón vakítottak végig. nembiztos hogy az én nyomásom hatására (mert kinyitottam a számat), de pár hétre rá a balesetem szakaszán eltávolították a műanyag oszlopokat. a maradék x kilométeren sajnos megmaradtak és késöbb egy kerékpáros olyan szerencsétlenül ment neki az egyiknek, hogy meghalt.

15
j_gergo képe

Sok budapesti

Sok budapesti kerékpárúton (pl 2. kerület, Szilágyi E Fasor) van ilyen út közepére rakott vas (!) oszlop. Azért, hogy ne parkoljanak rá. Nemes cél, de ha eltalálod 20 km/h-val, betörheted a fejed...

16
Ѣ képe

Azt hiszem erről a

Azt hiszem erről a kerékpárútról szól a cikk és mint kiderül a cikkből nem csak az oszlopokkal van gond:

Rossz idők járnak a kerékpárúttorzóra

Klárafalva - Tavaly még úgy volt, tovább tudják építeni uniós és hazai forrásból a Deszk és Klárafalva között félbeszakadt bicikliutat, és Szegedtől Makóig el lehet jutni kerékpáron a 43-as mellett. A beruházás meghiúsult, és most nem tudják, mikor adódik még egy ilyen lehetőség.

2008-ban készült el a kerékpárút Deszk és Klárafalva között, a 43-as út mellett, az aszfaltcsík azonban nem éri el az utóbbi települést: a határban véget ér. Ennek az az oka, hogy a két önkormányzat nem tudott megállapodni közös pályázatról, és így végül csak Deszk vett részt a 120 milliós beruházásban. Már a következő évben arról írtunk, hogy hamarosan folytatódhat az építés. A kistérség érintett települései, Klárafalva, Ferencszállás, Kiszombor és Makó közösen adtak be pályázatot az Interreg nevű uniós–magyar forráshoz a Szeged és Makó között hiányzó kerékpárútszakaszok elkészítésére. Milliárdos beruházást szerveztek, és mint Marosvári Attila makói alpolgármester tájékoztatott, meg is nyerték a támogatást, amely nagyon kedvező volt, mert csak 5 százalékos önerőt kellett letenniük a településeknek. A pályázatot azonban vissza kellett mondani, mert előfinanszírozásra lett volna szükség: a településeknek ki kellett volna fizetniük a számlákat, és csak az után kapják meg a támogatást. Ezt a községek önkormányzatai nem tudták vállalni, nem akadt bank, amely hitelt adott volna az akkori költségvetési viszonyok mellett.

Az új önkormányzati törvény alapjaiban változtatja meg a községek helyzetét, aligha valószínű, hogy a közeljövőben lesz lehetőség a folytatásra – hallottuk a minap Fekete Józseftől, Klárafalva polgármesterétől. Jani János ferencszállási polgármester sem lát esélyt rá – pedig a falubeliek is gyakran kérdezik tőle, mi lesz a tervvel.

Mivel a bicikliút az állami főútvonal mellett húzódik, elvileg nem önkormányzati feladat lenne ez a beruházás, az állam azonban nem épít bicikliutakat: a nagy utak felújítása, karbantartása is feladja a leckét. Mégis történt ezen a szakaszon pozitív változás: az M43-as elkészülte óta ugyanis sokkal nyugodtabb, biztonságosabb az élet a két községben. A korábbi nagy forgalom töredéke közlekedik erre, így a 43-as út sem olyan veszélyes a bringások számára, mint volt korábban.

A cikk itt olvasható egy jó képpel együtt:
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/rossz_idok_jarnak_a_kerekparuttorzora...

17
norbijúzer képe

ja, ezek az izék engem is

ja, ezek az izék engem is idegesítenek, nem elég, hogy a tükrökre kell figyelni, még azt is számításba kell venni, hogy lehetőleg ezekre se menjek rá. nem azért, eddig még megoldottam, meg sokszor az úthibák sokkal nagyobb gondot okoznak a sorok közt haladáskor, de pl el tudnám viselni, ha nem kifele domborodnának az aszfaltból, hanem síkban lennének azzal, ha már mindenképp ott kell lenniük.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

18
Shag_Beckur képe

Ezek pont azért dudorodnak

Ezek pont azért dudorodnak ki, hogy jobban észre lehessen venni. Kocsiban szép doboló hangot hallat a futómű, ha ráhajt az ember. Síkban pont ez veszne el.

Az autópályákon a leállósáv záróvonalát szokták úgy megcsinálni, hogy az is barázdált kicsit és gyors pergő hangot ad a kocsi tőle, ha ráhajt az ember. Figyelmeztet, hogy rossz helyen jársz.

A zenélő aszfalt pedig a megengedett sebességet próbálja betartatni. http://www.vezess.hu/hirek/zenelo_orszagutak/12150/

19
KésmárkiM képe

Az Üllői út végén a

Az Üllői út végén a Kálvin térnél pld. szerintem ez nem igazán fontos funkció. És még sok helyen nem az. Autópálya kihajtónál pótolhatatlan tud lenni, ezt aláírom. De ide minek?

20
Shag_Beckur képe

Jó kérdés, nem tudom:)

Jó kérdés, nem tudom:) Nincs előttem így a hely sajnos. Nincs ott valami kanyar, vagy zebra, vagy lámpa, ami régóta nem volt?

21
beked képe

Még senki nem jött, hogy a

Még senki nem jött, hogy a kerósok már megint hisztiznek.
Ha nem csak hisztizni akarsz, akkor szerintem érdemes megtudakolni, hogy ezeket miért mikor és hova kell, vagy ajánlott kirakni. A legtöbb tartozékhoz van leírás, meg magyarázat, talán ehhez is.
Tekintve, hogy a kerékpárosnak hivatalosan nem sok keresnivalója van ott, ahol ezek vannak, ezért, legalábbis ott nem nagyon lehet felszólalni ellene. Ellenben láttam már ilyen kerékpárút átvezetés, vagy sáv mellett, már nem emlékszem, csak arra, hogy félelmetes
ha nem az elválasztás erősíti, akkor lehet más módszerrel is figyelmet felhívni. Pl. zebrák előtt ezek helyett lehet cikcakkos vonalat festeni (van ennek neve?) Bár nem emlékszem olyan vezetőre, aki tudta volna mit jelent.

Beke Dávid

22
KésmárkiM képe

Amikor az Üllői a Kálvin

Amikor az Üllői a Kálvin térnél 2 sávra "bomlik": az egyik megy egyenesen és balra, a másik jobbra. Nekem az egyenesen és balra kanyarodó sáv kell, ha a Szabadság híd vagy az új főutca felé van dolgom. Ez azt jelenti, hogy a belső sáv jobb szélén, de gyakorlatilag a 2 sáv között megyek, mint mindenki. Na ezt nehezítették meg most kicsit, egy csomó hupnival. Minek?

23
otapi képe

No, azért feltételezem,

No, azért feltételezem, hogy alapvetően nem a bringások szívatása volt a cél, hanem csak az autósok határozottabb szétválasztása, révén hogy ott a jobbra kanyarodó sávból sokszor bevágnak a balra menő sáv elejére. Mondjuk, a bütykök pont ez ellen nem sokat érnek.

24
norbijúzer képe

hát nem. arra viszont jó

hát nem.
arra viszont jó lehet, hogy a sávelválasztó vonal lekopása után is jelzik, hogy hol az elválasztás.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

25
AttentoRedaz képe

Szerintem ne menj ott.

Szerintem ne menj ott. Elcsaphatnak jobbról is, balról is. A te sávodban haladó autó jobb keréknyomát használd, és ne törődj a tutulással.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

26
j_gergo képe

Alapszabály, hogy

Alapszabály, hogy kerékpárosként az előttem haladó autós jobb keréknyomában haladok. Akkor is, ha mögöttem dudálnak, akkor is, ha kényelmesebb lenne kicsit lehúzódni jobbra. Tehát általában a biciklist nem zavarja az út szélére tett akadály. Persze kivételek lehetnek...

27
beked képe

Ez az alapszabály csak a

Ez az alapszabály csak a fejekben létezik és egyből elfelejti majd mindenki, ha a kocsisor megáll. Én akkor sem alkalmazom, ha a úgy ítélem meg, hogy lehúzódni nem veszélyes.

Beke Dávid

28
Zsurmi képe

Ha ilyet látsz, kicsit

Ha ilyet látsz, kicsit befele kell húzódni.
A jobbra-tartási szabály "út és forgalmi viszonyoknak" megfelelő kitétele tökéletesen lefedi.

Persze érdemes előtte "vissza-pillatani", hogy biztonsággal meg tudjuk-e tenni.

Rossz időben eleve óvatosabban kell közlekedni. Havas időben az autók csak araszolni, helyben állni, meg csúszni tudnak. Nem nagyon kell ilyenkor szlalomozni.

-
Zsurmi

29
IPG képe

Amivel Írországban

Amivel Írországban találkoztam, az úgy nézett ki, hogy volt egy fém kerete, azon belül pedig egy gumis rész, abból nézett kifelé két irányba a macskaszem. Ezekre ha ráhajtottál, a gumis rész benyomódott, így nem sérült, ha áthajtottak rajta. Szerintem kerékpárral is kevésbé rázna.
Nálunk amik vannak, azok egy idő után elkopnak, és nem reflektálnak, ahogy észrevettem korábbi építésű utaknál.

Találtam képet is: Ő az.

.
fehér fixi, kék táska

30
Vegaaa képe

szeged közelebb