Ma eljuttattuk a sajtónak az MK véleményét a Margit híd kerékpáros közlekedésének tervezéséről, a kompromisszumokról, a maradék lehetőségekről.
http://kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-akadalymentes-es-biztonsa...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ma eljuttattuk a sajtónak az MK véleményét a Margit híd kerékpáros közlekedésének tervezéséről, a kompromisszumokról, a maradék lehetőségekről.
http://kerekparosklub.hu/magyar-kerekparosklub-akadalymentes-es-biztonsa...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
esetleg meg lehetne mutatni
esetleg meg lehetne mutatni egy nyugalmas hétvégi délelőttön, hogy mi történik, ha elözönli pár kerékpáros a járdát...
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Vagy rendezik, vagy
Vagy rendezik, vagy kerülgethetnek engem tovább a forgalmi sávban.Ennyit az áteresztő képességről.Legközelebb az EMPAPO a fújolás helyett tüntessen velünk, hogy ne szívassák őket az ostobán kialakított infrákkal, ahol tervezési hiányosságok miatt a vétlen felhasználók egymással veszekednek, ahelyett, hogy a lökött megrendelőket, kivitelezőket, tervezőket püfölnék mindketten.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ugyan az Empamo ahhoz is
Ugyan az Empamo ahhoz is hülye, hogy kitöröljék a seggüket!
Korrekt írás, hajrá! Ha
Korrekt írás, hajrá! Ha lesz fejlemény kéretik közzétenni itt is!
Ebből a legfontosabb a
Ebből a legfontosabb a kerékpáros nyom felfestése, örülök, hogy benne van.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy akkor lesz kevesebb konfliktus a déli járdán, ha felfestenek rá egy sárga csíkot. Akkor már lehet hogy jobb, ha semmit nem festenek rá. Talán jobban érvényesülnek az udvariasság szabályai, nem pedig az "ez az én területem" elv.
Számomra azonban marad továbbra is az úttest, mint egyetlen lehetőség. Függetlenül a kerékpáros nyomtól. A két forgalmi sáv a Margit-hídon semmiképp nem teljes értékű, inkább csak 1,8 sávként funkcionál. A belső sávban nem igazán férnek el a 2,55 m széles járművek, a kanyarban a csuklós busz elfoglalja mindkét sávot. A kerékpárosok itt a legkisebb kellemetlenséget jelentik: ha 30-nál lassabban halad a dugó, akkor nem kell őket előzni. Ha pedig olyan kicsi a forgalom, hogy lehet 40-50-el menni, akkor van hely kitérni a belső sávba az előzés során.
Ha jól rémlik a KRESZ-ben
Ha jól rémlik a KRESZ-ben most az van, hogy a bringagyalogutat nem vagyok köteles használni, ha gyalogosok vannak rajta, nem?
40-50-nel amúgy sem nagyon szabad végighúzni a hídon, mert asszem a feléig 30-as tábla van kitéve,nem? Vagy csak a kanyarban?
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
Én úgy láttam, hogy csak
Én úgy láttam, hogy csak a kanyarban van 30-as tábla, utána feloldás. Legalábbis Pestről Budára menet.
Régen csak a közepén
Régen csak a közepén volt, a kereszteződés feloldja. Legalábbis Pestről Budára menet.
Viszont akkor sem foglalkozott vele senki, "ötvennel is elfér".
Jánoséknak köszönet.
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...
3 kérdés: 1
3 kérdés:
1 kereszteződésnek számít-e a Margit-Szigeti lehajtó?
2 kereszteződésnek számít-e a két hídfőnél a lehajtó, ill a kereszt irányú forgalom?(pozsonyi út, ill a szobornál lévő, vagy azzal szemben.
3 Elfér-e a sebességmérő traffipax a bringagyalogon?
köszönöm. :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Egy elegánsan telepített
Egy elegánsan telepített traffipax nekem is szimpatikus gondolat.
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
Népfelkelés lenne. Eleve
Népfelkelés lenne. Eleve tök hülyeség ilyen alacsonyan meghatározni a sebességkorlátokat.
Egy modern autóval városon belül simán lehet 80-al menni, autópályán meg 200-al. Aki meg béna, az ne üljön volán mögé, hanem békávézzon, vagy biciklizzen.
És az a durva, hogy amíg autóval közlekedtem, én is stabilan 80-al mentem a városban, ahol lehetett. 1-2 alkalommal nem sikerült megállnom, de ez nem ért nagy traumaként.
mondjuk az üllőin kifelé
mondjuk az üllőin kifelé a ferenc körúti kereszttől 100 méterre kitennének egy trafit, hamar megtelne a kassza. padlógázzal ott már simán megy a 70-80. pedig ott csak 50, és asszem csak a hungária felüljáró utántól 60.
egy volt kollégámnak mondtam, hogy az 50 az nem a minimum sebességet jelenti :)
Ott láttam már több
Ott láttam már több alkalommal egykerekező motoros hülyegyerekeket.
Jesszus. Pont emiatt a
Jesszus.
Pont emiatt a hozzáállás miatt követelik az autósok a hatsávos autópályát a belváros közepén, és az út szélén biciklizőket, gyaloglókat kis kuglibáboknak nézve száguldoznak, nem felfogva, hogy azok emberek, akik a városban élnek, nem pedig az autóból látható apró díszletek, akiktől érdekesebb lesz a táj, miközben száguldoznak.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Mivel nem látok szmájlit,
Mivel nem látok szmájlit, komolyan veszem, amit írtál.
Tehát: lehet, hogy az autó modern, de te régimódi vagy. A reflexeid és a helyzetfelismerő képességed nem alkalmas erre a tempóra.
És én is régimódi vagyok. Nem szeretem ha egy utcában üvölt az autó motorja és kereke. Nem szeretem, hogy nem tudsz megállni a zebránál (ugye tudod, hogy pont 50 és 60 között van az a lélektani határ, ahol az emberek még szívesen adják meg az elsőbbséget a gyalogosnak?) és nem szeretem azt a plusz környezetterhelést sem, ami a nagy sebesség miatt keletkezik.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Én is teljesen komolyan
Én is teljesen komolyan így gondoltam abban az időben. És éppen ez benne az ijesztő. Teljesen normális volt, kultúrálisan elfogadott.
Amióta biciklizem, és néhány évet öregedtem, már sokkal nyugodtabban és lassabban vezetek. De ez nem jelenti azt, hogy nincsenek mások, akik úgy vezetnek, mint én akkor.
Azoktól szépen el kell
Azoktól szépen el kell venni a jogosítványt és esetleg 5 év múlva újra megpróbálhatják. Fejlettebb országokban ez így megy.
Érdekes, én 17 éves korom óta vezetek, mégsem volt soha olyan késztetésem, hogy nyolcvannal menjek a városban...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ha tudtam volna, hogy minden
Ha tudtam volna, hogy minden sarkon traffipax van, és az összes többi autós ötvennel ment volna, akkor valószínű én is csak annyival megyek.
De miután láttam, hogy nem egyszerűen arról van szó, hogy mindenki nyolvannal megy következmények nélkül, hanem ez egyenesen menő, követtem a példájukat.
Szerintem nem hülyeség,
Szerintem nem hülyeség, hanem nagyon okos döntés, alacsonyan meghatározni a sebességkorlátokat.
A modern autó zabolátlan képessége gyilkos sebességekre, az nem jó alapnak a városi alkalmazását ilyen rosszul meghatározni, hogy símán mehet nyolcvannal ott, hiszen tud.
Egy kávéfőző is meglehet két kiló, de az mégsem jelenti azt, hogy akkor símán kalapálhatunk is vele csak azért, mert azt is lehet.
Legjobb stabilan úgy mennünk járművünkkel, hogy sebességünk nem szabálysértő, és ezért mindig biztonságos. Szerencse, hogy mást sem ért traumaként az elmondott néhány túlcsúszásod a célon.
Egy két bábut leverhettél volna, de a gondviselés rájuk is vigyázott meg terád is, és azzal kérlek vigyázz, ilyent többé ne csinálj.
A gyaloghajdúk meg
A gyaloghajdúk meg pattogjanak mint a reve az acéllemezről?
Van az autósoknak autópálya, meg autóút, ahová csak ők hajthatnak be,menjenek oda száguldozni azőadójukból!
A belvárost konfliskocsikhoz tervezték.A sört még az 50-es évek elején is lovaskocsival hordák itt.
Gondolom a Hungaroring se azért olyan széles mert nem akarták a betont visszavinni a keverőbe...
Motoroztam én is, 80-nál azért kissé szűkül a látótér...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
UI. Az első bekezdést
UI. Az első bekezdést természetesen nem gondoltam komolyan, de mégis túlzás lett volna kitenni egy irónia taget.
Hehhehe. Nem csak nekem
Hehhehe. Nem csak nekem jutott ez eszembe, viszont van, aki komolyan gondolja :)
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/11/24/a_poroszkalok_gyilkolnak/
ez egy kretén. mármint a
ez egy kretén.
mármint a bende.
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
Na ja. Én is azért veszem
Na ja. Én is azért veszem lassan a kanyart, mert benn ül bekötetlenül a kutyám, az erősítőm meg a zongorám, nem azért, mert mazsola vagyok.
Méghogy a lassú jármű sodorja veszélybe? Az autópálya és az autóút kivételével nem tudok olyan KRESZ szabályról, amelyik minimum sebességet írna elő.
Én sem szeretek lassú jármű mögött menni, de nem vagyok idegbeteg. Ha tudom megelőzöm, ha nem, akkor várok.
Régi tapasztalat egyébként, hogy az olyan úton, ahol csak veszélyesen lehet előzni, a következő lámpánál vagy dugónál ott álldigál előttem, aki addig úgy vezetett, mint az állat.
--------------------------
www.barzongorista.eu
ne terjesszünk
ne terjesszünk valótlanságokat, autópályán/úton sincs minimum sebesség előírva
"Kizárólag olyan
"Kizárólag olyan gépjárművek, illetve gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvények közlekedhetnek rajta, amelyek sík úton legalább 60 km/h sebességgel képesek haladni"
Valóban nincs minimum sebesség, hiszen jégesőben nem lehetne gyorsabban menni. Azért egy barátomat a Barkasával már leparancsolta a rendőr az autópályáról.
--------------------------
www.barzongorista.eu
egyébként van olyan kresz
egyébként van olyan kresz szabály, ami minimális sebességet ír elő, de az nem úttípushoz van kötve, hanem táblához.
Hát nem értitek?
Hát nem értitek? *Perceket* vesz el az életéből a tötymörgés! :)
Köszönöm a
Köszönöm a linket.
Nyilvánvalóvá vált hogy ez a Bende egy segg.
Az ilyeneket kötelezném
Az ilyeneket kötelezném MG-i vontatóból sikeres jogosítvány szerzésre.Amikor vezetési gyakorlaton 45 percen keresztül üldöztem az okatóval a kerékpárost egy Zetorral.Végül megelőztem a vasúti átjáró előtt.A kijárt aszfalton leesett a lánca....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A mi kutyánknak van olyan
A mi kutyánknak van olyan hámja, amivel lehet rögzíteni a biztonsági övhöz. A Fressnapfban vettem.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
legalább ott van az
legalább ott van az ellenvélemény is alatta.
Ahhoz képest hogy tc, egész jó szavazataránya van...
A szigeti lehajtó után nem
A szigeti lehajtó után nem sokkal van feloldótábla,de nincs megismételve a 30-as tábla: tehát ezek szerint az 1re nem a válasz,vagy szokás szerint nem ismerik a táblakihelyezők a KRESZ-t.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Kisember képe Kisember 85
Kisember képe
Kisember 85 v, 2010-11-21 22:51
Fél hatkor mentem, tizenegykor jöttem.
Pestről Budára a híd előtt nincs kinn 30-as tábla, csak a margitszigeti leágazás előtt, de azt a leágazás feloldja. Budáról Pestre van egy 30-as tábla, de még a felhajtó előtt, amit az felold. Tehát a hídon 50 km/h-val lehet személygépjárművel haladni. A sávok valóban nem túl szélesek, de nem jelentene gondot egy kerékpáros nyom. --------------------------
www.barzongorista.eu
Na valahogy így gondoltam
Na valahogy így gondoltam én is a 30-as tábla kérdését.:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Ha jól rémlik a KRESZ-ben
"Ha jól rémlik a KRESZ-ben most az van, hogy a bringagyalogutat nem vagyok köteles használni, ha gyalogosok vannak rajta, nem?"
"Ha lehetnek rajta esetleg, de innen nem tudom ezt megítélni, ezért eleve nem megyek rá."
Én így értelmezem, mivel a 13.§ (2) vonatkozó mondata feltételes módot használ.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Ez egy eddig ismeretlen
Ez egy eddig ismeretlen létforma lesz. Ugyanis az egyik oldal bringagyalog (ha elfogadják) ami megengedi az út használatát bringásoknak amennyiben ugye...
De a másik oldal kétirányú bringaút, és ha az úttal párhuzamosan ... ... akkor a köteles .... ...
Valami ilyesmi. Szóval, ha nem raknak ki piktót, akkor vajon büntethetnek a déli oldalon az út használatáért vagy nem? ha főútnak minősítik (ami fölösleges lenne) akkor nem raknak ki piktót az tuti
Kiváncsi leszek még bármely oldal végére is. Oké, hogy le és felhajtó, de az épp "nem jó" irányban közlekedővel mi lesz? főleg pesten, ahol nincs hova vezetni. Rég jártam arra nem tudom mit hogyan oldanak meg, ill. megoldották-e de ha eddig annyi minden sikerült szarul megoldani, akkor nem tudom elképzelni egyenlőre, hogy majd itt sikerül jól.
Beke Dávid
A villamos sínen lápákkal
A villamos sínen lápákkal jelezve mikor ér utol a villamos, mikor kell félreállni(mert jön a tuja), persze ennek kell hely is ami a (megállók előtt lehetne) ahol 10-15 bringás félre is tudna állni így nem lehetne bringás út? ha jól látom egy szintben van az úttal nem? remélem érhető valamennyire:)
A 4-6 forgalmas vonal és a
A 4-6 forgalmas vonal és a pálya széle le van kőcicizve. Hova állnál félre egyébként is, a belső sávba?
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Épp azt beszélgettük a
Épp azt beszélgettük a megnyitó mizérián, hogy figyeld meg, végig lesz kőcicizve a villamossín mellett, mert biztos lesz sok olyan autós, aki vagy becsúszkál majd a "nagykanyarba" vagy menekülő útnak fogja használni a síneket, mikor ott visszatér minden a rendes kerékvágásba.
G®in
Bringák
Pólók
Mixek
ahogy ez teljesen bevett is
ahogy ez teljesen bevett is :)
de hat az a fejlodes ha allnak az autok a dugoban.
Összefogott és jó
Összefogott és jó közlemény, jókor. Szurkolunk a közgyűlésre.
kizárólag az autóval közlekedők érdekeit szem előtt tartva a korábbi gépjármű áteresztő kapacitás megtartását tartották elsődlegesnek, evidenciának vették a szegélyek közötti útpálya szélességet és a 2×2 sávos kialakítást
Igen, én is gyakran elfelejtem, hogy azért a fő felelősség nem a miénk abban, hogy milyen lett. A kerékpáros nyom nagy eredmény lenne, kíváncsi vagyok, összejön-e - szerintem ha még a felfestés előtt felfogják a szerepét, óriási ellenállás lesz.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
meg fog hatni valakit az MK
meg fog hatni valakit az MK álláspontja?
nem hinném
tenni kellene valamit végre, nem szakmai álláspontokat közölni, ilyen már volt sok...
ideje erőt is mutatni, nem csak ez a puha komprumisszum arcot...
---------------------------------------------------
Dr Gyulai - Zsigerbeszéd (sorozat)
kordont kéne bontani, vagy
kordont kéne bontani, vagy felgyújtani valami székházat...
lassan járj, tovább érsz :)
kényszerszabi? :)
kényszerszabi? :)
Most hallottam a Kossuth
Most hallottam a Kossuth rádió hírei között, hogy megszavazták a déli oldalra is a bringautat, de nem lesz elválasztva a gyalogosoktól.
"A főpolgármester a
"A főpolgármester a vitában szót adott László Jánosnak, a Magyar Kerékpárosklub elnökének is, aki ugyancsak elfogadhatónak mondta az osztatlan kerékpárút kialakítását. Jelezte ugyanakkor, hogy miután nem lehet jogilag egyirányúvá tenni a kerékpáros közlekedést a híd déli járdáján, ezért számolni kell azzal, hogy a közlekedés adott esetben "keresztül-kasul" történik majd. A helyzet javítására ezért arra tett javaslatot: engedélyezzék, hogy "aki akar és tud", az az úttestet is használhassa, és így csökkenne a bicikliforgalom a járdán. Ezt azonban nem támogatták a képviselők."
http://nol.hu/lesz_kerekparut_margit_hid_deli_oldalan_is
Az MTI aki már minden hírt
Az MTI aki már minden hírt szerkeszt mindjárt épp rosszul tudja, vagy legalábbis ezt mondja H.L. a másik fórumban.
Beke Dávid
Igen, sőt, ha megnézed a
Igen, sőt, ha megnézed a linket, azóta ott is kijavították, és kitörölték azt a részt, hogy "Ezt azonban nem támogatták a képviselők" :)