Maximum ego, zéró tolerancia és nulla empátia – ez a magyar autózók jelentős többségének ideológiai szentháromsága, és ebbe a tötymörgő nem fér bele. Mint ahogy az sem, amikor csúcsforgalomban a zebránál megállok, hogy átmehessen az ott dekkoló szerencsétlen. Garantált, hogy tízből egyszer harsan mögöttem a duda, félreérthetetlenül tudatva velem: aki alatt másfél tonna acél van, az éljen az erősebb kutya jogaival, a lúzer gyalogos meg csak várjon a sorára.
forrás.: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/11/24/a_poroszkalok_gyilkolnak/
Nos velem is ez történt minap, csak nem vártam, hanem szép léptekkel mentem, persze, hogy egy kresz vizsgázott, rendszámmal ellátott autó se akart megállni. Aztán valahogy egy megállt, muszáj volt, mert akkor már előtte voltam, következő sávban még 3-an elszáguldottak, igen ahogy a cikkben is, dögöljön meg a másik mentalitás. Felháborító, inkább neki kéne egy alapos bevizsgálás.
3. autó már annyira közel volt, hogy engem súrolt, még féloldalasan beletudtam rúgni, épp ott találta el, ahol "sokba fáj" A hátsó kerék fölött, az ürge rögtön satuzott, persze most már megtalálta, addig az se számít, ha elcsap.
Kiszállt, megvizsgálja hoppálé, "gyere ide, behorpadt" Hívott volna, de nem érdekelt, csak vissza mondtam, hogy "most bezzeg megtudtál állni" Aztán mentem tovább a dolgomra. Pár percre rá ő is elhajtott.
Magyarország én így szeretlek.
Ui.: Egy költői kérdés, a Totalcar hány hülyét tart el?












tök szépen kerreg az abs,
tök szépen kerreg az abs, én is szeretem meghallgatni. sok fasz meg inkább 4 keréken csúszik, minthogy lassítson időben.
És ha 1X egynek nem
És ha 1X egynek nem sikerül megállnia? A balesetiről fogsz felháborodott blogot írni?
Lehet hogy én vagyok a lúzer, de én csak akkor lépek le, ha látom hogy egyértelműen meg fognak állni. Biztos hogy így én káromkodok meg állok többet, de a testi épségem biztosított valamilyen szinten.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
akkor hátralépek egyet. ki
akkor hátralépek egyet. ki van ez találva. :)
Na így b-tervvel együtt
Na így b-tervvel együtt már jobban hangzik.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
de egyébként tényleg,
de egyébként tényleg, szélső keréknyom vonalában megállok, amíg nem észlelek lassítási szándékot. onnan könnyű korrigálni.
Megfelelő reflexszel
Megfelelő reflexszel történő visszalépés esetén marad idő lábváltásra és jobbelső ajtón talpas elhelyezésére is. Végülis praktikus.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Jól tetted, hogy
Jól tetted, hogy belerúgtál. Én lassan már ott tartok, hogy vascsővel fogok sétálni, és ha ennyire agresszívan nem engednek át a zebrán, lendületből a tükröt célzom majd. Lehetne ez új sport is: Zebraball
GTA2-höz van egy kód, ami
GTA2-höz van egy kód, ami a gyalogosakat őrült manusokká változtatja. Na, nekem ez jutott eszembe rólatok.
Eco is csak addig horpasztgat be autókat, amíg az egyiknél nem lesz szintén egy vascső.
Update: Igen, ez a napi betevő Ecozásom.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Miló az autóba rúg bele,
Miló az autóba rúg bele, te Milóba.
Ha beléd rúg egy autós, a kör bezárul.
Egy vascsőpárbaj a szebrán azért vicces lenne. Hungarian pipe duel :)
A hangja tutira jó. Mint a
A hangja tutira jó. Mint a déli harangszó.
Én már védekeztem kormányzárral baseball-ütő ellen. Az csöndesebb volt.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Majd vesza papa gta3-at,
Majd vesza papa gta3-at, tudod az olyan újkori tízéves gém, már szemből ütöl nem fentről, karácsonyra ellesz intézve.
Válaszd inkább az
Válaszd inkább az ártalmatlan szivacstéglát. Vállmagasságból izmozzál vele az autós szélvédője felé, mint egy bulgár súlylökőnő.
http://themagicwarehouse.com/FO2716/Sponge-Brick.html
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
ez jó cucc
ez jó cucc :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Nekem azért a kamera -
Nekem azért a kamera - fényképező, meg a kamu bakocsi szimpatikusabb megoldás.
Az erőszak erőszakot szül, és minden ilyen rúgással teszünk egy kicsit érte, hogy Magyarország ilyen is maradjon.
+1 --------------------------
+1
-----------------------------------------
smile-s bukó & zöld corvus, békásról
Én is így kezdtem, de
Én is így kezdtem, de aztán a törvényesség útjára léptem.
Nem mondom, hogy csináld, azt se, hogy ne csináld. De egy dologra nagyon vigyázz: ha rúgsz, nehogy véletlenül a sebesen haladó autó továbbmenjen, mint gondolod és a lábad beszoruljon a sárhányó és a kerék közé. Ezért, ha már mindenképpen agresszívan akarsz viselkedni, mindig az első ajtót célozd.
Ha már megszelídültél, akkor szeretettel várunk legális akcióinkon.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Persze szeretnék segíteni,
Persze szeretnék segíteni, legközelebbi akcióról kérlek értesíts.
Ja és nem mellesleg még
Ja és nem mellesleg még azt is megtehetted volna, mikor megállt (ha ráérsz), hogy ordítani kezdesz, a
lábadat fájlalod és "elütöttél, mentőt" kiáltásokkal sokkolod. Majd sziszegve hozzáteszed: személyi sérüléssel járó közlekedési bűncselekmény, az minimum felfüggesztett!
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ami nem teljesen igaz így,
Ami nem teljesen igaz így, de hátha betojnak tőle.
CSI
Tanulj a focistáktól. Azok
Tanulj a focistáktól. Azok olyan jól nyomják ezt hogy oscar járna.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Hadd legyek egy kicsit
Hadd legyek egy kicsit pozitív.
Az a tapasztalatom biciklisként-gyalogosként-autósként, hogy lassan-lassan, de azért javul a morál. Zebráknál egyre többször engednek át. Persze én is megtanultam kezelni ezeket a dolgokat. Határozottan lépek a zebra széléhez, kimutatom, hogy mit akarok, és próbálom felvenni a szemkontaktust. Nyilván nem lépek le, amíg észre nem vettek, de határozott vagyok, nem töketlenkedem, ahogy pl. biciklisként és autósként sem, ha elsőbbségem van. De fel vagyok készülve arra, hogy a másik esetleg nem figyel oda/hülye/nem tudja a szabályt stb. És kikapcsolom magamban azt az érzést, hogy de-nekem-csak-azért-is-igazam van. Mert észrevettem, hogy ego erősítésként szükségem van néha arra, hogy igazam legyen. Alig várom, hogy valaki szabálytalankodjon velem szemben, hogy ledudálhassam, anyázhassak, és boldog lehessek, hogy nekem volt igazam. Ez viszont csak agresszivitást szül.
Arról nem beszélve, hogy nem mindig direkt köcsög a másik fél. Sokáig bosszantott, hogy miért nem engednek át zebránál, ha este van. Aztán autósként rájöttem, hogy azért, mert nem is látnak! A gyalogosok teljesen elvesznek a sötétben, egyébként a legjobb lenne, ha mindenki fényvisszaverő mellényben mászkálna, mert ijesztően nem láthatóak az emberek.
Másik autós példa, hogy mondjuk megyünk egymással párhuzamosan, a másik autó be szeretne elém jönni, és indexel, hogy engedjem be. De éppen olyan szögben van, hogy én pont nem látom a szélvédő oszlopától a villogását. Megyünk egymás mellett, ő arra vár, hogy végre lassítsak és beengedjem, és anyázik, hogy mekkora tapló vagyok, hogy pont olyan távolságot tartok, nehogy véletlenül beférjen. Ekkor úgy voltam köcsög, hogy nem is tudtam róla. Megtörtént eset :)
Aztán persze vannak azok a napok, amikor szükségem van rá, hogy rossz hangulatom legyen, és direkt bosszantom magamat. Néha olyan is kell.
Természetesen nem azokat védem, akiket a helyszínen főbe kéne lőni, mert olyan stílusban közlekednek, csak mondom, hogy azért az egymásra figyelés sokat számít.
----
| http://vital-apartman.hu || http://patkosdaniel.hu |
"De fel vagyok készülve
"De fel vagyok készülve arra, hogy a másik esetleg nem figyel oda/hülye/nem tudja a szabályt stb."
Ezek nagyon enyhe okok. Minden ezekből eredő vétek olyan bocsánatos, mint az utastársunk véletlen hozzánk érése a vonaton, amire ő bocsánatunkat is kéri egyből.
Továbbá nagyon siet/nem akar elengedni/centizve ki akar kerülni/meg akar ölni/egyszerűen átmegy rajtam
"Természetesen nem azokat védem, akiket a helyszínen főbe kéne lőni, mert olyan stílusban közlekednek, csak mondom, hogy azért az egymásra figyelés sokat számít."
Talán az utóbbiak pont azok. Ám honnan tudjuk, hogy melyik melyik...? :-(
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
"ztán autósként
"ztán autósként rájöttem, hogy azért, mert nem is látnak! A gyalogosok teljesen elvesznek a sötétben, egyébként a legjobb lenne, ha mindenki fényvisszaverő mellényben mászkálna, mert ijesztően nem láthatóak az emberek."
Ennyivel jobb szemük lenne a dánoknak meg a németeknek? Ott ui. sokkal nagyobb arányban veszik észre az embert, a zebránál, pedig sötétebb is van és gyakrabban is esik a csapadék.
--------------------------
www.barzongorista.eu
"Ennyivel jobb szemük lenne
"Ennyivel jobb szemük lenne a dánoknak meg a németeknek? Ott ui. sokkal nagyobb arányban veszik észre az embert, a zebránál, pedig sötétebb is van és gyakrabban is esik a csapadék."
Nem. Ennyivel jobb a közvilágítás.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
hát igen, nem tudom ez
hát igen, nem tudom ez mennyire általános a németeknél/dánoknál, de itt mellettünk a kelet-ausztriai kis falvakban a gyalogátkelőhelyek fényárban úsznak napnyugta után...
Nem állítom ,hogy
Nem állítom ,hogy mindenhol ívfény süti a zebrát, de klasszisokkal jobb a helyzet mint nálunk.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
A látszik-nem látszik
A látszik-nem látszik vonal végére érdekességképp. Van gyalogátkelőt megvilágító lámpa hazai forgalomban is, csak nem alkalmazzák:
http://www.schreder.hu/files/products/pics/1029_zebra_utca2.jpg
http://www.schreder.hu/refprod.php?P_Show=705&FromScope=14
Na igen, vmi ilyesmi
Na igen, vmi ilyesmi kéne.
Olyan borzamasan nem lehet drágább egy sima utcalámpánál, hogy lespórolódjon.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Gondolom a zebrák is fel
Gondolom a zebrák is fel vannak festve rendesen.
A világítás sok helyen tényleg para:(
A gyalogátkelőt úgy kell
A gyalogátkelőt úgy kell megközelíteni, hogy elsőbbséget tudjon adni a járművezető a gyalogosnak. Ha rossz a közvilágítás, akkor lassítani kell. A gyalogátkelőt meg nem a felfestés, hanem a tábla jelöli ki (persze a felfestést könnyebb észrevenni).
Igen, de ilyen helyekre fel
Igen, de ilyen helyekre fel kell hívni jobban a figyelmet, mert sokat jelenthet, ha valaki egy pillanatra nem figyel akkor egy táblát kihagyhat, de a zebra figyelemfelkeltőbb, ha meg meg is van világítva biztos kevesebb baleset történik. Ha meg nem akarja megadni az elsőbbséget akko mindegy hogy van-e bármi is :( Szerintem ezek olyan dolgok, amiken életel múlnak és ezért nagyobb figyelmet kéne kapniuk tervezésükkor.
Sok táblát takar el faág, vagy rossuzl parkoló furgon...
ez jogos, meg amugy tetszik
ez jogos, meg amugy tetszik a gyalogatkelomegvilagito lampa is :)
Már ne keverjük a szezon a
Már ne keverjük a szezon a fazonnal, kresz mit ír, hogy bármilyen esetben meg KELL állni, vagyis készülni kell rá, ha nem belátható az útszakasz, akkor lassabban kell menni, ha 50-el nem tudsz már megállni, ha látod, akkor menj 30-al. ez diktálja a józan ész és a kresz is írja.
Azért ez a szabály minden
Azért ez a szabály minden helyzetben nem 100%-osan betartható. Be lehetne tartani, de ez esetben a forgalom átlagtempója harmadára csökkenne.
Mert, csak példaként, pakoló kocsisor mellett hajtva gyakorlatilag 20 km/h már veszélyes sebesség, mert a kocsik közül kifutó gyalognak nagyobb tempónál nem tudsz megállni. Ha belegondolsz, hány helyen van az útszélen parkoló kocsisor, szinte mindenhol csak 20-szal lehetne hajtani.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a zebrát hangsebességgel kell megközelíteni. A zebra láthatósága (tábla ÉS útburkolati jel) esetén valóban ezt a csökkentett megközelítési tempót illene alkalmazni.
De a mindenhol így kell hajtani előírás nem betartható.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
akkor meg kell oldani a
akkor meg kell oldani a zebra melletti szabálytalan parkolás felszámolását. addig meg lehet 20szal menni, vagy brembot venni.
végülis nekem mindegy, hogy milyen úton oldja meg a megállást.
de parkoló autókra fogni is felesleges, nekem hót nyílt terepen se állnak meg, csak ha belépek eléjük.
Én nem a zebráról
Én nem a zebráról beszéltem, az állandóan megállásra képes hajtásról.
Mint írtam, zebránál igenis akkoris számítani kell a gyalogra, ha takarásból jön.
A gyalognak meg kötelessége számítani arra, hogy nem számítanak rá.
Az egymás tökéletes láthatósága esetén nem lassítás/megállás meg vitathatatlan taplóság az autóstól. Tessék büntetni.
A frekventált zebrákat legalább a belvárosban kamerázni kéne.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
jahogy tényleg. bocs.
jahogy tényleg. bocs.
:) ércsük mi egymásot,
:)
ércsük mi egymásot, e.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Lehet, hogy most en leszek a
Lehet, hogy most en leszek a totymorgo autos; de amikor nagy ritkan a Dohany utcan vegigmegyek a szukebb helyeken nem szoktam 30 fole gyorsitani. Barmikor elofordulhat, hogy valaki parkolobol vagy keresztezodesbol kidugja kicsit a kocsija orrat.
Van egy 18 eves itt-ott utott kopott autom, de egy koccanaskor a biztosito kb. semmit nem fizetne en meg vehetem az uj alaktreszeket bele...
Ami engem érint, a
Ami engem érint, a tötymörgés problémáját én inkább lakott területen kívül szoktam érezni, amikor 90es korlátozásnál 60-nal battyognak. A kehés forgalmi helyzetű helyeken sztem normális autós felfogja, hogy az adott lassú haladásnak oka van. Ilyen esetben sztem csak a viszketőtalpú buzgómócsingok türelmetlenkednek, azok meg furulyázhatnak egyet.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Egyszer szemtanúja voltam,
Egyszer szemtanúja voltam, ahogy a kb 70-el döngető troli elé kijött takarásból egy fehér furgon, szép csattanás volt...
-----------
Kék fixi, zöld bagaboo
Aha. Itthon akkor miért
Aha. Itthon akkor miért állnak meg nekem a dánok, svédek, németek, stb?
--------------------------
www.barzongorista.eu
Megvigyorogtatsz. Adu ász!
Megvigyorogtatsz. Adu ász! :-)))))))))))))))
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
Mert a SÖTÉTség illetve
Mert a SÖTÉTség illetve ennek hiánya nem csak közvilágítási, hanem morális kérdés is.
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Kisember, én tényleg
Kisember, én tényleg kínosan ügyelek a zebrákra, de néhol olyan pocsék a felfestés, olyan sötét van, olyan helyre tették a táblát, hogy csak az utolsó pillanatban veszem észre, amikor már késő. Pedig nagyon-nagyon figyelek. És nem hajtok gyorsan. Sőt, lassan hajtok.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
"Határozottan lépek a
"Határozottan lépek a zebra széléhez, kimutatom, hogy mit akarok, és próbálom felvenni a szemkontaktust."
Én szoktam néha tüntetőleg az ellenkező irányba nézni, persze szemem sarkából figyelve, hogy megállnak-e. Ha látja, hogy látom, akkor azt hiszi, hogy majd megállok, mert látom, hogy jön. Ha nem arra nézek, akkor inkább megáll, nem akar elcsapni. Ha meg mégis, akkor látom oldalt, illetve hallom a motorzúgás, kerék hangjából, hogy lassít-e vagy se.
Uram, Jézus, nézzétek meg
Uram, Jézus, nézzétek meg a szavazás eredményét.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Megnéztem, 60-40 a bendék
Megnéztem, 60-40 a bendék javára. Sokkal, sokkal rosszabbra számítottam.
Azért utálom tv-ben,
Azért utálom tv-ben, újságokban, mindenhol az ilyen a vagy b kérdéseket, azokat, akik amúgy halmazilag jelentősen átfednek egymáson, a hülye leegyszerűsített kérdésfeltevés véleményükkel nem teljesen egyező két pártba sorolja.
És a szavazás véleményezése ezt még nyomatékosítja. Így lesznek a többi közlekedővel birkajámborságig toleráns egyedekből "tötymörgők", a jogosan felháborodott, csak simán, szabályosan, de haladni akarókból "száguldozók". Ez a szétválasztás nem fedi a valóságot, csak további pártosítást és az ellentétek mérgesítését szolgálja.
Mindezen esetek mögött én már paranoia határát súroló módon a politikai "oszd meg és uralkodj" célt érzem, az egymást maró tömegek nem felfelé reklamálnak, hanem elfoglalják magukat egymás köpködésével.
Ez pontosan az ellentéte a kompromisszumra törekvésnek és a megoldás keresésének.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Úristen! Számítottam rá,
Úristen! Számítottam rá, hogy több lesz a száguldozóké, de azért arra nem számítottam, hogy ennyivel. Más nézőpontból szemlélve még jó, hogy ennyien gondolják, hogy mégis lehet tötymörögni.
----------------------------
Bordó Merida Crossway TFS 500 - fehér piros kék Merida Road 901 kékgumikkal-szerelem 1 szerelem 2-
Még ezen az oldalon is van
Még ezen az oldalon is van aki Bendére szavaz, akkor mégis mennyit várjunk a TC közönségétől?
1. megállok a gyalogosnak
1. megállok a gyalogosnak a zebránál
2. addig megyek a bringás, lovaskocsi, kéktáblás tanulóvezető, sárgán villogó féltérdre ereszkedett autó mögött, amíg biztonságosan nem lehet kikerülni.
3. megállok a padkáról fogalomba kitolató parkoló autónak
4. elengedem a gyalogost a dugóban akkor is, ha nem zebrán jön
De
1. nem vagyok hajlandó elviselni azokat az autósokat, akik passzióból vagy közlekedésre képtelenségük okán feltartják a többi közlekedőt
2. nem vagyok hajlandó eltűrni az olyan elemeket, akár gyalog, akár kocsival, akár bringával, akik helyzetükkel visszaélve vallják és kihasználják, hogy ami nem tilos azt szabad.
Ez nem igaz. A forgalomnak vannak íratlan szabályai is és a morál épp ezek betartásával kezdődne. Aki ezeket figyelmen kívül hagyja, az nem lehet felelős közlekedő.
Ezt nem kéne összemosni a "száguldozással". Ez egy hülye beskatulyázós hozzáállás ami megint csak ellentéteket szít.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
+1 Autózni még mindig nem
+1
Autózni még mindig nem kötelező.
Másikat indokolatlanul feltartani pedig nem illik.
"nem vagyok hajlandó
"nem vagyok hajlandó elviselni"
hanem mit csinálsz?
Pl. itt tiltakozom, de
Pl. itt tiltakozom, de főként dühöngök. Odáig még nem fajult a dolog, hogy megelőzés után leszorítsam, kiszedjem a vasából és éberre rázzam őket. Viszont hajlandó vagyok bármilyen aláírásgyűjtésben részt venni annak érdekében, hogy a rendőrség szűrje a forgalmat indokolatlanul feltartókat is.
És legyenek rendőri akciók, amelyek a szabálytalan gyalogosokat büntetik, ne csak a kerékpárosokon meg az autósokon csattanjon minden. A közlekedők egyenjogúsága jelentsen egyenlő szabályozást és kontrollt is.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
és szerinted az, ha
és szerinted az, ha belerúgsz egy őrült autósba, az építőleg hat majd a bringásokról kialakult véleményére az ilyen embereknek?
lehet, hogy a következő bringást épp emiatt fogja elütni.
nem akarok vizet prédikálni, nem mintha nem küldtem volna már el autóst a kurvaanyjába (amellyel úgyszintén nem lehet jobb belátásra bírni senkit), de ez már sok.
Ha gyalog vagy, akkor
Ha gyalog vagy, akkor semmiképp. :)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem biztos hogy telitalálat
Nem biztos hogy telitalálat ezt a tc cikket összekötni a zebrán áthajtókkal. A forgalmat feltartó, dugót és veszélyhelyzetet teremtő "tötymörgő" autósok valóban létező probléma és valóban nagy probléma. Ebben az esetben viszont nem a zebránál megállás a gond, hanem a forgalomban indokolatlan lassú haladás.
Létezik olyan kresz tábla, ami az adott útszakaszon megadja a minimális sebességet, amivel adott szakasz használható, de ez a tábla szinte csak a kapaszkodósávra kényszerítést szolgálja, máshol nem alkalmazzák. Hivatalosan előírt minimális haladási sebesség autópályán van, normál utakon tulajdonképpen nem létezik. Ott, ahol kerékpár, lovas kocsi, robikapa haladása megengedett, általános, minden járműre kiterjedő ilyen szabályt gyakorlatilag nem is lehet hozni.
Mégis, tőlünk nyugatabbra, Németo. vagy Ausztria területén a forgalmat feltartó "tötymörgő" autóst a rendőr kiveszi a forgalomból és meginterjúvolja, miért csak ennyivel halad, műszaki probléma van-e, jól érzi magát, fogyasztott-e alkoholt, és ha semmi szabályokat sértő gond nincs, továbbengedi azzal a figyelmeztetéssel, hogy legyen szíves tempósan haladni mert feltartja a forgalmat.
Nos, nálunk ilyenről nemigen hallottam.
Ez egy valódi probléma, és ez nem a gyalogosok, a zebra és a kerékpárok forgalma ellen van.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Én meg azt mondom, induljon
Én meg azt mondom, induljon el mindenki hamarabb, ha meg nem sikerült, akkor meg tűrjön.
Joga van 90 helyett 60-al menni, 50 helyett 25-el menni. Ilyenre én is emlékszem, mikor a busz 25-el ment a Keresztúri úton, merő hóbortból, mögöttünk meg száz méteres sorok:D Van ilyen, és még joga is hozzá. Ha feltart? Miért a biciklis nem tartja fel pár másodpercre néha az autót, vagy a zebra? De csak azért nincs rinya. Ha előttem megy egy biciklis nagyon lassan követem, még akkor is, ha ezer lehetőség volt már megelőzni, miért? Nem tudom, de később megelőzőm, de ha már minden autó elment stb, biztonságos. Autóval is ugyanúgy lehet biztonságosan vezetni, csak Magyarországon más a morál.
Itt nem igazán a bringás a
Itt nem igazán a bringás a probléma, azt klasszisokkal több helyen ki lehet előzni. De a forgalmat ok nélkül feltartó autósok valóban gondot okoznak. És ez nem morális kérdés, mint írtam, ezeket nyugaton kiszedik a forgalomból, mert náluk is gond, moráltól függetlenül. Ezek nem pár másodpercre tartanak fel, hanem kilométereken át, kocsisort produkálva, ami aztán, és ez már morális kérdés, kiváltják az indulatokat, veszélyes előzéseket stb. Lehet hogy a morállal is gond van, de NEM KÉNE PROVOKÁLNI. Egy lovaskocsi , egy bringa nem téma, ott egyértelmű, hogy annyival halad, amennyivel tud. De aki tudna gyorsabban haladni, csak nem mer, mert olyan öreg hogy nem látja a kocsi orrát (kérdés, egy bizonyos életkor után nem kéne újravizsgálni az autóvezetési képességet?), vagy mert a jogsija ellenére örök analfabéta a vezetéshez, vagy simán tojik rá, hány embert tart fel, az dühítő és nem forgalomba való.
A tanuló vezető, az elakadásjelzővel araszoló hibás autó belefér a tolerancia kereteibe, de ez nem.
Mint írtam feljebb, jogokkal lehet élni és visszaélni. Ez visszaélés.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
"Hivatalosan előírt
"Hivatalosan előírt minimális haladási sebesség autópályán van..."
Nincs.
Hogyne volna? "Kizárólag
Hogyne volna?
"Kizárólag olyan gépjárművek, illetve gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvények közlekedhetnek rajta, amelyek sík úton legalább 60 km/h sebességgel képesek haladni."
Ami erre nem képes, fel sem mehet.
És ha ott ezt nem tartod, meg is büntethet a rendőr.
Sőt, ennél lassabban csak FORGALMI OKBÓL haladhatsz, műszaki okból nem. Amennyiben műszaki okból nem tudzs ennél gyorsabban haladni, ezt csak a leállósávon teheted, sárga villogó jelzéssel és legfeljebb a következő lehajtóig.
Szal VAN.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Nincs. Ha lenne, akkor úgy
Nincs. Ha lenne, akkor úgy fogalmazták volna meg, hogy ez egyértelmű legyen. Ez nem egyértelmű, illetve de, egyértelműen kimondja, hogy csak olyan jármű hajthat fel, ami tud sík úton 60 km/h-val közlekedni (mi van az emelkedőkkel? ott nem tud 60-nal menni az, ami csak sík úton képes; jogos lenne a bünti a 60 alatti sebességért?). Ha megbüntet a rendőr, az nem a fent idézett miatt lesz, hanem az indokolatlanul lassú haladás miatt:
"3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
vagy a műszaki meghibásodásra vonatkozó rendelkezések miatt.
Teoretikus kérdésen
Teoretikus kérdésen bitkózunk a gyakorlati igazság helyett: autópályán 60nál lassabban csak forgalmi okokból lehet haladni. Aki nem képes rá, fel sem hajthat, vagy ha ott válik rá képtelenné, köteles takarodni róla mert büntethető.
Végeredmény azonos, a vita innentől grammatikai.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Tehát, ha a sík úton
Tehát, ha a sík úton 60-nal haladni képes emelkedőn 30-cal tud csak haladni, akkor büntethető?
Mivel az egész téma
Mivel az egész téma egyértelműen az INDOKOLATLAN lassú haladásról szól, az általad leírt helyzet nem az, plusz autópályán nálunk nem éppen gyakori jelenség a 10%-os emelkedő, elszőrözgethetünk rajta, hogy betű szerint mit jelent vmi a KRESZ-ben, de a téma szempontjából lényegtelen (az autópálya is). Az autópályára vonatkozó KRESZ szabályok azért olyanok, amilyenek, hogy lassú jármű ne legyen ott. Akkor, miről beszélünk?
Egy teljes komment egyetlen, ráadásul témaszempontból nem elsőrangú mondatába belekötni sztem csak annak a jele, hogy vki tulképpen nem tud az egész témára ellenérvet, csak q-ra ráér.
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Arrol beszelunk, hogy van-e
Arrol beszelunk, hogy van-e eloirt kotelezoen betartando minimalis sebesseg autopalyan, vagy nincs. En azt mondom, hogy nincs. Miert? Mert a kresz nem mondja ki egyertelmuen. Csak a jarmu teljesitmenyere ad konkret szabalyozast (sik uton 60). Ezt miert? Igy szuri ki pl. az smkp-t.
Miert nem szabad ettol fuggetlenul lassan haladni az autopalyan? Ezt mas szabalyozza. Az egyik az indokolatlanul lassu haladas a kreszben, a masik a meghibasodott gepjarmuvekkel valo kozlekedes.
Miert kotottem ebbe bele? Mert sok feligazsag kering a szobeszedben a kreszrol, ld "egyszamjegyu fouton tilos biciklizni". Persze en se vagyok tevedhetetlen, ha valaki mutat hivatalos ertelmezest, ahol le van irva, hogy van minimalis sebesseg eloirva a kreszben, akkor termeszetesen meg leszek gyozve.
Egyebkent A 60 a fentebbi kommentem miatt se lehet a minimum sebesseghatar, hiszen azt sik utra irja elo, hogy teljesiteni kell. De ott az M7-es elejen az erdi emelkedo mindket iranybol, azok azert eleg hosszuak es meredekek. Az m1-es szinten tele van huzos emelkedokkel. M3 is, talan m5, m6, ami vegig viszonylag sik. Ezeken a sik uton 60-at tartani kepes jarmu visszalassul, tehat ha a 60 lenne a minimum sebesseghatar, akkor buntetheto lenne.
Ok. De akkor itt simán egy,
Ok. De akkor itt simán egy, a forgalmat akadályozó joghézagról beszélünk. Vagyis tulképpen nem, mert az indokolatlan lassú haladás fogalma szerepel a KRESZ-ben. Mert igenis szükség lenne rá, hogy az ilyen, adott témában felkapottan "tötymörgésnek" nevezett tevékenység ellen lépjen fel a rendőrség. Nem feltétlenül büntetéssel, de azzal ,hogy az ilyen autósokat figyelmeztesse. Ez többek közt a szokványos traffipax mérésekkel együtt megtehető lenne.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Így már egyetértek :)
Így már egyetértek :) Mostmár csak az "indokolatlanul lassú"-ra kéne valami meghatározás:)
Rögtönzésként: adott
Rögtönzésként: adott útszakaszra előírt megengedett maximális sebesség 80%-át el nem érő sebességgel történő folyamatos haladás, mely forgalmi, műszaki vagy időjárási/látási voszonyokkal nem megokolható és a többi jármú forgalmát zavarja vagy akadályozza.
A KRESZ-ben ez elvileg szerepelhetne( szerepelnie kéne), de ugyanúgy nem szerepel, mint az útviszonyoknak megfelelő sebességű haladás (tehát, időjárási, útminőségi illetve látási viszonyok miatt az előírt max. sebességtől eltérő tempójú haladás) pontos meghatározása sem. Márpedig rendőrségi jelentésekben a baleset után folyamatosan hivatkoznak "nem az útviszonyoknak megfelelő sebesség"-re.
Tulképpen mi alapján? Mert ha utólagosan a rendőrségi szakértő által meghatározott sebességről van szó, én honnan tudom előre, mennyi az annyi? (persze a vezetési rutinból illik tudni, tükörjégen, pocsolyákon, tanktörő kátyúkon mennyivel lehet biztonságosan hajtani, de ez szubjektív saccperkábé érték).
Ehhez képest az indokolatlan lassú haladás elég jól behatárolható és szabályba foglalható.
Szívesen körbeolvasnám a környező országok KRESZ-ét, meglepne ha sehol sem lenne ilyen.
Hm?
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Jónak tűnik. A
Jónak tűnik. A rendőrségi jelentések szűkszavúsága engem is idegesít, de abból a szempontból, hogy nem tudok belőle tanulni.
7. § (1) Autópályán és
7. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.
Bár ez valóban nem mondja, hogy kell is...
Egyszer a 71-esen,
Egyszer a 71-esen, Alsóőrsön volt egy érdekes élményem. Este tekertem, töküres úton. A zebrához érve láttam, hogy egy társaság vonul át jobbról balra, de mivel már túl voltak a felezővonalon, én nem lassítottam, hiszen mögöttük haladtam el. Egyszercsak a társaságból kiugrott egy srác, visszafelé elémvágott üvöltve, hogy "állj meg, te paraszt, zebrán vagyok!". Rövid vészfékezéssel és egy cikcakkal, épphogy ki tudtam kerülni esés nélkül. Az egész kb. nyolcfős csapat üvöltözni kezdett, és három sörösüveg csattant körülöttem a bitumenen. Persze én továbbsprinteltem, nem óhajtottam a kerékpározás mártírjaként intenzívre kerülni, majd az utam maradék 10 km-ében próbáltam megérteni a világot, az embereket, mindent. Belegondoltam, ha azt a barmot elütöm, másnap újsághír lett volna belőlem, a felelőtlen kerékpáros, aki zebrán gázolt és ezért megérdemelten meglincselték.
Amíg ilyen szemlélettel is tud ember a zebrára lépni, én nem csodálkozok semmin, nagy valószínűséggel ebből az élményből ered az, hogy a gyalogosok mellett sem vagyok hajlandó teljes mellénnyel kiállni. A közlekedési mentalitás alacsony színvonala nem csak az autósokon ütközik ki, a gyalogosokon is. Elsőbbséggel lehet élni és visszaélni is. Ha pedig ez megtörténik, dühöt, bosszúvágyat vált ki, a helyzet pedig tovább mérgesedik, és épp mindkét (autós/gyalogos) oldal vétlen résztvevői fogják legjobban megsínyleni.
Nem tudom, mi lenne a végleges megoldás, de az egymásra uszító cikkezés, és az ezekre történő felháborodott visszaköpködés biztos nem az.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
A kresz szerint meg kell
A kresz szerint meg kell várnod amíg átérnek teljesen, az igaz.
Ettől függetlenül a kötekedő ittas hordákat jobb elkerülni, nemcsak a zebrán.
"A kresz szerint meg kell
"A kresz szerint meg kell várnod amíg átérnek teljesen, az igaz."
A leírt szituációban azért fel tudod mérni, mennyi ennek a realitása.
Mint az a gyalogos, aki gúnyos mosollyal megáll előttem a zebrán és lehajol bekötni a cipőjét. És ő nem randalírozó részeg banda volt. Csak talán előtte lefröcskölte egy kocsi vagy nem engedte el, és rajtam állt bosszút. Ezért mondom, hogy a közlekedési morál hibái mindkét oldalon megvannak. Csak konfrontációnál az autós szokta túlélni. Vagy nem: lásd a nem is olyan régi esetet, amikor az etnikum kivégezte a tanárt aki alá a purdéjuk befutott.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Nincs megoldás, csak az ha
Nincs megoldás, csak az ha mindenki változtat. Ugyanis kár megkülönböztetni az embereket autósként, gyalogosként, kerékpárosként, motorosként és még sorolhatnám. A hülye ember, vagy nevezzük alacsony intelligenciájú baromnak, közlekedik autóval, gyalog, kerékpárral stb. Tehát kisgyerek kortól kellene belenevelni az emberekbe egy kis empátiát és kiverni a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" gondolkodást.
----------------------------
Bordó Merida Crossway TFS 500 - fehér piros kék Merida Road 901 kékgumikkal-szerelem 1 szerelem 2-
+1 __________________________
+1
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Én egyszer majdnem
Én egyszer majdnem "megölettem" valakit azzal, hogy átengedtem a zebrán. (Újpest, Tél utca). Kislány volt, vagy anyuka, már nem emlékszem.
Megyek belső sávban, zebránál ember, szépen megállok, ember elkezd átkelni, önjelölt Fittipaldi kivág mögülem, és WROOOM el a külsőben 70-80-al. Szerencsére gyalogos észnél volt és nem történt semmi.
Furcsa dolog, de megtanultam, hogy akár haláleset is lehet abból, hogyha megállsz a zebránál, mert melletted/mögötted haladó 50%, hogy nem fog, pedig kötelessége lenne, szegény gyalogos meg ha gyanútlanul átsétál, akkor vége.
Erkölcsi kárpótlást később kaptam a dologért ugyanannál a zebránál. Szintén belső sáv, gyalogos jön, megállok, mellettem külső sávban fékcsikorgás, CSATT. He-he. Van igazság. Elégedetten tovább haladok.
Szerintem a rendőrségnek nagyon keményen rá kellene mennie erre. Zebrán álló autó mellett elhaladásért szerintem komoly megterhelést jelentő pénzbírság (akár 300e HUF) és/vagy jogsi ideiglenes bevonása lenne a reális. Az emberi élet nem játék.
"Szerintem a rendőrségnek
"Szerintem a rendőrségnek nagyon keményen rá kellene mennie erre. Zebrán álló autó mellett elhaladásért szerintem komoly megterhelést jelentő pénzbírság (akár 300e HUF) és/vagy jogsi ideiglenes bevonása lenne a reális."
Elvileg vmi ilyesmi is jár érte. Ez a legsúlyosabb szabálysértések közé tartozik. Csak sajnos ritka az eset hogy ilyenen rajtakapják a parasztot. _________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
10-30.000ft a
10-30.000ft a büntetés.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Az elvileg a helyszíni
Az elvileg a helyszíni bírság kategória. Ha ez tényleg nincsa az alapból feljelentésesben, akkor gáz van.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Kedves Wadmalac, rosszul
Kedves Wadmalac, rosszul tudod.
Ez a feljelentés és a rendőrségi vizsgálat után kiszabható büntetés.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Tudtommal a helyszíni
Tudtommal a helyszíni bírság árkategóriája a 10-30.000. Attól még biztos igazad van. De a lényeg hogy, mivel sztem is a súlyos szabálysértések közé tartozik a dolog, ennél jóval durvább összeget érdemelne. Mert itt valóban elrettentésre van szükség.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
http://index.hu/bulvar/hirek/
http://index.hu/bulvar/hirek/2010/12/07/elutottek_egy_not_a_zebran_szege...
Itt adtam fel az átlag
Itt adtam fel az átlag feletti intelligenciáról árulkodó cikk olvasását: "előzni csak nettó életveszélyben lehet."
Az előzés nem egy kötelező dolog. Ha olyan helyzetben előz, ahol ez veszélyes, akkor nem az elől levő a nagyonhülye.
Most akkor miről is szól a cikk? Tényleg kötelező egy totálkár blogban világgá kürtölnie valakinek, hogy elmebeteg?
Pedig, ha végigolvastad
Pedig, ha végigolvastad volna a cikket, akkor látnád azt az szép helyzetet, hogy az újságnál sem ért mindenki egyet és ennek a cikk végén hangot is adnak.
Ebben csak az szörnyű, hogy akkor a kerékpárral közlekedőket fikázó cikkekkel mindenki egyetértett?
Beke Dávid
Rossz
Rossz hír:
http://www.kisalfold.hu/dunantul/zebran_gazolt_el_gyalogosokat_egy_autos...
Párás szélvédő, zebra és két súlyos sérült.
"A szóvivő hozzátette: a
"A szóvivő hozzátette: a baleset oka lehetett az is, hogy a gépkocsi szélvédője párás volt."
Pff. A baleset oka inkább a sofőr gondatlansága és figyelmetlensége lehetett.
"Pff. A baleset oka inkább
"Pff. A baleset oka inkább a sofőr gondatlansága és figyelmetlensége lehetett"
-meg az útviszonyok
-meg az autó műszaki állapota
-meg a bla, bla, bla...
szerintem ez a két sérültet valszeg kurvára nem érdeki, utólag (főleg ha másodkézből kapott infómorzsáid vannak) könnyű okosnak lenni
"-meg az útviszonyok" -> a
"-meg az útviszonyok" -> a sofőr figyelmetlensége
"-meg az autó műszaki állapota" -> a sofőr gondatlansága
"-meg a bla, bla, bla..." -> a sofőr gondatlansága és figyelmetlensége
És igen, utólag könnyű okosnak lenni. Sokkal okosabb is lehetnék, ha tényszerűen tájékoztatnának arról, hogy mi történt (akár a nyomozás lezárulása után), hogy tanulhassak belőle.
Másrészt minek neveznél egy párás szélvédőjű autóval közlekedőt, ha nem gondatlannak? (Nevezheted potenciális gyilkosnak is, de az még kevésbé PC).
az útviszonyokról (el nem
az útviszonyokról (el nem takarított hó, kátyuk) mióta a sofőr tehet? he?
hajlamos olyan dolgokat produkálni szélsőségesebb időjárási körülményke között néhány öregebb autó, amik balesethez vezethetnek. Amennyiben az autó műszakija érvényes, az jelent annyit, hogy forgalomba lehet helyezni. Pl ilyen a párásodás is.
"az útviszonyokról (el nem
"az útviszonyokról (el nem takarított hó, kátyuk) mióta a sofőr tehet? he?"
A sebességről tehet a sofőr.
"hajlamos olyan dolgokat produkálni szélsőségesebb időjárási körülményke között néhány öregebb autó, amik balesethez vezethetnek."
Remek. Kezdek félni.
" Amennyiben az autó műszakija érvényes, az jelent annyit, hogy forgalomba lehet helyezni."
Ja, tehát ha van érvényes forgalmim, akkor elkopott, nulla hatékonyságú fékekkel nyugodtan útnak indulhatok?
"Pl ilyen a párásodás is."
Értem! A szélvédő a széltől véd, nem kilátást biztosít.
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
én a magam részéről
én a magam részéről lezárnám ezt a dolgot, mert:
továbbra sem válaszoltál érdemben, nem fogok veled vitázni, baromságokról -továbbra sem tudni a baleset pontos körülményeit, de te azt szajkózod, csak a sofőr hibája lehet. Ok.
Egy kérdést látok, azt
Egy kérdést látok, azt hiszem válaszoltam rá. De ha akarod, leírom szájbarágósan.
Az időjárásról, útviszonyokról nem tehet a sofőr. Nem ő idézi elő a havazást, nem ő teremti oda a kátyúkat. Amit ő választ az a sebesség.
A sebességet, amit az időjárási és útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani.
A sebességet, amelyet a látási viszonyoknak megfelelően kell megválasztani.
A sebességet, amelyet gyalogosátkelő előtt mérsékelni kell.
Párás szélvédő? Pisztolyt nyomtak a fejéhez, hogy nem állhat félre lefújatni, letörölni a párát az ablakról?
Pisztolyt nyomtak a halántékához azzal az utasítással, hogy "márpedig tovább mész, akkor is ha szart se látsz"?
Fordítsuk meg a kérdést. KI A HIBÁS, HA NEM A SOFŐR? Gyalogátkelőn elgázolni két gyalogost KINEK A FELELŐSÉGE?!?!
(Szerk: értékelném, ha válaszolnál a kérdéseimre, ahogy én is megtettem a tiedre).
"a személygépkocsi
"a személygépkocsi vezetője későn vette észre a gyalogosokat, és nem tudta elkerülni az ütközést."
a cikkből idézve.
-ha gyalog vagyok, ezerszer is meggondolom, hogy mikor lépek le, a zebránál is.
-ha az idő szar, akkor ez hatványozottan igaz
ha vezetek, akkor ugyanezek, csak éppen:
-nem azonnal párátlanodik a szélvédő, gondolom sejted
-a látási viszonyokért sem a sofőr a felelős (lásd még: időjárás) legfeljebb azért, amit az autó lámpájánál lát.
-az útért sem
-azt sem tudjuk, belátható volt-e a gyalogátkelő
-nem tudni, mennyivel ment
ezek mellett, nem sikerült a balesetet elkerülni, szóval ha mindent mérlegeltél, utána ítélj -és még mindig nem tudni a baleset _pontos_ körülményeit.
A zebrát fokozott
A zebrát fokozott óvatossággal kell megközelíteni. A lényeg,hogy meg kell adni a gyalogosnak az elsőbbséget. Ha rosszul látsz menj tízzel. A többi szerecsenmosdatás.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
-- törölve -- Öntsünk
-- törölve --
Öntsünk tiszta vizet a pohárba.
"(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs."
"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."
Ennyi. Persze meg lehet indokolni, hogy milyen tényezők játszottak közre a balesetnél, de az tény, hogy a jármű vezetője elütött két embert a gyalogátkelőn. Hogy ez miért következett be, az egyszerű. Figyelmetlenség, illetve gonatlanság. A többi csak részletezés.
Ha a hó miatt nem vette észre a festett zebrát (tegnap volt Veszprémben hótakaró?), akkoris ott van a tábla. Ha megcsúszott, nem megfelelő sebességgel közeledett a zebra felé. Ha párás volt az üvege? Vakon vezetett.
Sokszor párásodik be nekem is az üveg. Mit csinálok? El se indulok addig, míg le nem fujattam róla. Ha menet közben párásodik, akkor vagy lefúvatom időben, vagy félreállok. Gyalogátkelőhelyet csak megfelelően mérsékelt sebességgel és fékpedál fölé helyezett lábbal közelítek meg. Ennyi.
Mindenkinek van olyan dolog a közlekedésben, amit nem tud tolerálni. Nekem ez a gyalogosátkelőhely semmibevétele. Az utóbbi 2 hétben ~6-10 embert ütöttek el kijelölt gyalogosátkelőhelyen? Normális ez az állapot? Nem.
Az autóst a felelősség
Az autóst a felelősség alól nem menti, de az a bizonyos megálláshoz megfelelő óvatos megközelítési sebesség, a szélvédő átláthatósága, az út csúszóssága mind olyan paraméterek, amit konkrétan semmi nem ír elő, nem is lehet. Mind szubjektív paraméterek, az autó vezetőjének pillanatnyi felmérése, döntése szerint megfelelőek vagy nem. Egy sötétben teljesen tisztának és párátlannak látszó szélvédő egy szembevilágító lámpától pillanat alatt teljesen átlátszatlanná válhat, egy csontszáraz úton alattomosan megbúvó jégfolt máris felrúghatja a megfelelő sebesség értékét, sorolhatnám.
Baromi egyszerű rögtön az autós felelőtlenségével dobálózni, de az igazság az, hogy egy ilyen a legóvatosabb, legjobban odafigyelő autóssal is előfordulhat, csak jóval kisebb eséllyel, mint egy alapból felelőtlennel. A ménkű bármikor, bárhova beüthet. Aki azonnal ítéletet mond, vagy nem tapasztalt még eleget mint autóvezető, vagy simán szemellenzősen nézi a témát.
biztos hogy az ilyen balesetek többségét felelőtlen emberek okozzák, de ne rendezzünk már rögtönítélő bíróságot a körülmények pontos ismerete nélkül.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
és is valami hasonlóra
és is valami hasonlóra próbáltam utalni, de hiába...
egy-két-sok tonnát
egy-két-sok tonnát irányítani felelősséggel jár ..
a jelenleg elfogadottnál jóval nagyobbal.
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold
A kona lava az nem a
A kona lava az nem a Profiból van?
--------------------------
www.barzongorista.eu
nem: http://www.google.hu/ima
nem:
http://www.google.hu/images?hl=hu&q=Kona%20lavadome&um=1&ie=UTF-8&source...
Ez igaz, de nem mindenki
Ez igaz, de nem mindenki azonnal elvetemült bűnöző, ha kérdéses körülmények közt hibázik, még akkor se, ha hibájának tragikus következményei vannak. És ha ez a bizonyos hibázó ember épp egy felelősségteljes ember, épp neki lesz élete végéig büntetés a lelkiismerete. És emlékeztetném mindazt a sok iszonyatosan magabiztos embert, aki itt kategorikusan kijelentette, hogy ez minden esetben bűnös felelőtlenség, hogy akármilyen hihetetlen, ez ővele is előfordulhat. Max akkor nem ha nincs jogsija és egyáltalán nem vezet. De akkor meg ne ítéljen úgy hogy semmi rutinja és tapasztalata nincs abban amiben ítélkezni próbál.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
ezert irtam, hogy a
ezert irtam, hogy a legnagyobb felelmem, hogy ez velem is elofordulhat. ezert teszek meg mindent ellene.
A szándék becsülendő, de
A szándék becsülendő, de azért te is érzed, hogy MINDENT nem tudsz megtenni ellene. Épp pl. az ablakpára meg az útviszonyokhoz megválasztott sebesség az, ahol sohasem lehetsz 100%-ig biztos, hogy jól döntesz. Sőt épp az a legveszélyesebb, ha biztos vagy benne hogy mindent megtettél a biztonság érdekében.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Ha valaki úgy vezeti az
Ha valaki úgy vezeti az autót, hogy nem lát ki (nem takarítja le a párát a szélvédőről), az¨inkább súlyosbító körülmény, nem enyhítő. Olyasmi, mint az ittas vezetés.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
index.hu/bulvar/hirek/2010/12
index.hu/bulvar/hirek/2010/12/12/200_baleset_volt_szombaton_a_hideg_miatt/
MTI-Index két jó barát, ha a hülyeséget kell szajkózni: lóf@szt a "hideg miatt" volt annyi baleset. Sokkal inkább a béna sofőrök, a rossz műszaki állapotban lévő kocsik miatt.
Ma történt, a
Ma történt, a feleségemmel sétáltunk a Németvölgyi út járdáján. Egy keresztutcánál majdnem bekaptunk egy jobbhorgot, a hátulról, a Németvölgyiről jövő autó lassítás nélkül kanyarodott ránk. Persze megtorpantunk, de hogy, hogy nem, a kezemben tartott, szerszámokkal teli nájlonszatyrot már nem tudtam visszafogni, az sajnos az autó oldalának csapódott. Ezután mi tovább sétáltunk. A sofőr egyből rátalált a fékre, amit az elsőbbségadáskor hiába keresett, és autójából kiszállva sokáig biztatott, hogy menjek vissza egy kiadós verésért. Megemlítettem, hogy örüljön, ha nem hívok rendőrt, azután magára hagytuk a nyomorával. Feleségem szerint egy randa agresszív vagyok, én meg bizonygattam, hogy embereket ölnek meg, családokat tesznek tönkre így, nehogymár még én lapítsak, úgyhogy jól össze is különböztünk :(
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Én ilyenkor mindig
Én ilyenkor mindig visszamegyek. Érdekes módon akkor már sohasem akarnak megverni.
Kisemberné nálam is így kezdte, de most már a zebraakciók lelkes résztvevője. :)))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Viccesek ezek az
Viccesek ezek az utcasarokról utánamkiabálósok. Én is röhögök rajtuk. Az a tapasztalatom, hogy aki igazán kemény, az nem kérlel, hogy menjek oda. Az veszi a fáradtságot, odajön, és megver.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Ez tényleg így volt? Nem
Ez tényleg így volt? Nem akarta megadni neked az elsőbbséget, aztán meg akart verni? Aztán meg amikor visszamentél, akkor már nem akart megverni?
Ez nagyon romantikus. Hogy így kezdődjön egy szerelem és házasság! Osiris, Ízisz, itt e párnak Ó, égi lelket adjatok!
:-)))
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
Hajjaj! Akkora karambol lett
Hajjaj!
Akkora karambol lett belőle!
:))
--------------------------
www.barzongorista.eu