Talán a leghasznosabb kellék kerékpározáskor egy pótgumi, na meg, az a pár szerszám, amivel megjavítjuk.
Első alkalom, remélem utolsó is, hogy defektet kapok télen.
Amikor defektet kaptam szerencsésnek éreztem magam, hogy az nyáron történt, süt a nap 30 fok van, szépen előveszek mindent és ideális körülmények között megcsinálom. De télen? Eddig elkerültem, örültem is neki, de mindig bennem volt, ha most kapok defektet hogy megyek haza? Nos itthon vagyok nem telefonról írom a minuszokban:D
Nem volt egy leány álom, de nem is volt vészes megcsinálni.
Mindenkinek jó tekerést és el ne felejtsétek a belső gumit!












Megvolt, még régebben,
Megvolt, még régebben, -10°C-ban.
Azért a viharos jégesőben történő defektszerelés überelte, bár nem sokkal.
Én inkább arra gondolok
Én inkább arra gondolok hogy minden gond nélkül célba jutok, a lezárt biciklimre pedig rendszeresen borítok láthatatlan üvegbúrát.
Eddig működött.
Vagy lehet hogy csak a defektvédős Schwalbe Marathon Plus gumimnak és az U lakatnak volt köszönhető?
Hmm, nem tudom.
Bízom benne mindkettő.
:)
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Minden lehetséges! Nincs az
Minden lehetséges!
Nincs az a defekt védelem amit a Murphy törvényével ki ne lehetne játszani!
Én a minap kaptam (két év után először) defektet egy szép méretes rajzszögtől.
Valaki kiszámolhatná hogy mennyi az esélye annak hogy egy 10 méter széles úton 5mm-es futófelülettel telibe verjen valaki egy 0,8mm-es rajzszöget. :-)
...ami ráadásul égnek is
...ami ráadásul égnek is állt?
Egyáltalán, van még rajzszög az(áru)forgalomban?
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
... és a több száz
... és a több száz 4x200mm-es futófelületű autók közül egy sem ment bele, vagy lapította ki. :-)
nekem idén volt olyan hetem
nekem idén volt olyan hetem hogy 4 defektet kaptam. elöször edzésböl hazafele a versenygép adta meg magát. aztán elökaptam a montit ami félúton nekiállt szuszogni (esett az eső ugyhogy vicces hangja volt). aztán kértem egy kölcsönbringát merthogy nagyon lusta vagyok ragasztgatni, de azzal is sikerült pórul járnom. ekkor már kénytelen voltam megcsinálni legalább a montit munkábajáráshoz, de az első 100 méteren(!!!) újabb defektet kaptam. azóta eltelt lassan fél év, ugyanazokon az útvonalakon járok és megúsztam mindenféle kellemetlenség nélkül. nemtudsz rá mit mondani mert nemtudsz:)
Defektvédős gumi,
Defektvédős gumi, defektvédős gumi, defektvédős gumi :)
ezeröccázé vettem két éve, egyszer ment át rajta valami. És nem is rossz, csak kicsit nehéz (Continental Travel Contact)
Mentem már Marathon Plus-al
Mentem már Marathon Plus-al rajzszögbe. Azt vettem észre, hogy valami kattog minden fordulatnál. Megálltam, kihúztam, elraktam emlékbe, továbbmentem.
Hát nemtom azt milyen
Hát nemtom azt milyen felrakni a Marathon XR-hez/Winterhez képest, de én remélem ezekkel nem kapok defektet, mert nehezen tudom elképzelni, hogyan raknám vissza a felnire -10 fokban a nedves gumit az utcán...
A Marathon Wintert és a
A Marathon Wintert és a Plus-t kb. ugyanolyan felrakni. Kézzel nem megy, de szerszámmal nem gond. Persze -10 fokban és latyakban más lenne a helyzet.
Lehet, hogy fura, de én az
Lehet, hogy fura, de én az ilyen nagyon makacs gumikat könnyebben tudom kézzel felimádkozni a felnire, mint gumileszedővel izomból feszegetni (és ilyenkor a külső diszkréten jelzi a leszedő masszív elhajlításával, hogy ebben a módszerben nem lesz partner :) )
Milyen leszedőd van? Én
Milyen leszedőd van? Én Schwalbe-t használok és jól használva nem hajlik el. Marikoo-val én sem boldogultam, mert egyrészt vastag volt, nem lehetett bedugni a megfelelő helyre, másrészt meg gyenge volt az anyaga és elhajlott.
Rema Tip Top :)
Rema Tip Top :)
Én meg amióta eltörtem a
Én meg amióta eltörtem a gumi leszedőmet kést használok.
De most kivételesen nem azt használtam, mivel nem volt nálam, helyette csavarhúzót használtam:D
Nekem télen nem tudom
Nekem télen nem tudom miért, a pumpám válik használhatatlanná. Úgy, hogy irtózom a téli defektektől. Vagy a bőr dermed meg, vagy nemtudom...
__________________________________
nagy kempingkormánnyal rakom,oszt?
a defektjavító sprék
a defektjavító sprék működnek -10-ben?
Engem sem kímélt a múlt a
Engem sem kímélt a múlt a héten szerdán... :(
Munkaidő után megyek a paripához, és látom az elsőt eldobta. Eltoltam egy kútra, hogy fújjak bele és eljussak valameddig, de mintha nem is ment volna bele. Hazatoltam.
Az északi összekötőn megállt egy bringás, hogy mi a gond, de mondtam h inkább tolom, nem rabolom az idejét.(ha segíteni akart...)
Meg sem tudtam nézni mi a baja. Másnap utazás vidékre, és várom hogy megnézzem a lovat.
legyen szelepsapkátok is a
legyen szelepsapkátok is a szelepen. ebben a havas-jeges időben anélkül a koszolódó/jegesedő nyitott szelep "észrevétlen" elengedhet a gumiból valamennyi nyomást, majd jön a felütéses defekt.
kulcsszavak : kona láma dome samu arpad sorry zold
Én szerencsére nem hóban
Én szerencsére nem hóban kaptam be az defektem - ami később ki is derült, hogy egyből kettő - , csak -6 fokban.
Kalandos dolog a Deákon a karácsonyi vásár mellett elgémberedett újjakkal szerelni (arról nem is szólva, hogy mennyit szerencsétlenkedtem a lyuk megtalálásával, aztán visszaszerelés után, pumpálás után, és újabb leszerelés után a második megtalálásával...)
Még jó, hogy arra járt egy ismerős, aki megszánt és hozott forralt bort :)
Múltkor az első kerekem 3
Múltkor az első kerekem 3 év (tél) után defektes lett. A szelepen lévő anya úgy berozsdásodott, hogy kézzel nem tudtam letekerni, így nem tudtam belsőt cserélni. Szerencsére volt gumijavítóm is, és elég nagy volt a lyuk, hogy megtaláljam. Az anyát otthon örökre leszedtem.
No, ma megvolt a téli
No, ma megvolt a téli láncszakadás és annak megjavítása is, sötétben, -8°C-ban, 15 km-re otthontól. Szerencsére velem volt két jópajtásom is, így nem volt akkora teher, mint magányosan berhelni az istenadtát.
Tartalék belső. (Ilyen
Tartalék belső.
(Ilyen hidegben vulkanizálódna egyáltalán a gumi?)
én már csak tudom... ma
én már csak tudom...
ma én is sikeresen az veszem észre, hogy pisszeg a kerék a sebességgel arányosan. megállok, mert most még meg tudom nézni, hogy hol ereszt. Hamar meg lett, egy kb.1cm hosszú üvegdarab állt a gumiba.
élvezni való dolog az amúgy is kemény gumit a hidegtől még jobban kikeményedett állapotában lehámozni a felniről, úgy hogy a dzsuvás felniről nem akar lejönni a kezed, mert a jég odaragasztja. A megragasztás nem is volt nehéz, de itt az ujjam vége már teljesen lefagyott, alig bírtam rásimítani a gumira a "matricát".Azt a jó kis fém pumpám sem volt százas, ezért a felfújás elég nehézkes volt, főleg hogy háromszor ráfagyott a kezem.
de megoldottam és ez a lényeg. vigyázni kell, bár erre itt nem lehetett felkészülni.
------------------------------------------
jöhetne már a tavasz, hogy végre az éves felújításon rendbe tegyem a csapágyakat.
Ha agyunk annyira egyszerű lenne, hogy megérthetnénk működését, mi magunk annyira egyszerűek lennénk, hogy nem lennénk erre képesek.
Ünnepekről visszaérvén
Ünnepekről visszaérvén defektszerelés várt rám. Lehámozom a felnit, belső ki, és egy 15 cm-es "vágás" van rajta, a felni felőli oldalán (??)
Megnézem a felnit belülről, lehet a küllő vágta szét(naivan, mivel nem sok defektesdolgom volt még), de az a csík sehol nincs megszakadva/megrongálódva.
Kérdem én, hogy ez milyen defekt? Felütéses? Vagy csak elfáradt az anyag, de hát ott nincs is "varrás".
Én a felniszalag szélére
Én a felniszalag szélére gyanakodnék.
Az a helyzet, hogy sehol nem
Az a helyzet, hogy sehol nem volt elmozdulva/felhajtódva a széle/stb... :S
Csak javaslat, a
Csak javaslat, a legközelebbi összeszerelésnél szórj hintőport a külsőbe és adj a belsőnek is. És óvatosan a felfújással. Elcsavarodás ellen, hátha az végzett vele.
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold