Egy régi cikkben - amit azóta sem találok - olvastam egy külföldi kísérletről. A lényege az volt, hogy az autóvezetők kisebb oldaltávot hagynak a bukósisakos, profinak látszó bringásoknak, és nagyobbat a hétköznapi ruhás, bukósisak nélküli, vagy lány bringásoknak. Szeretném reprodukálni a kísérletet. Most a módszertanon gondolkozom, természetesen abba is bele lehet szólni. Addig is keresek egy kormányra erősítve könnyen kezelhető, nagy, és lehetőleg jobbra 90 fokkal elforgatott kijelzős, de nem túl nagy darab lézeres távolságmérőt, amit a tulajdonosa 2-3 alkalommal, vagy egy 2 hetes időszakra kölcsön tud adni. Természetesen teljes anyagi felelősséget vállalok érte, csak ahhoz túl drága cucc hogy emiatt vegyek egyet. Amúgy telefonon, headsetbe mondaná be a bringás az eredményeket autónként, vagy ha zűrös a leolvasás, minden második autónként amit egy vagy két segítő jegyzetelne szintén headsettel. Az egészet a Külső Váci úton tervezem, de lehet hogy egy belvárosi helyszínt, mondjuk a körutat is kipróbálnám. Köszi ha segítesz az eszköz beszerzésében.












szerintem városszerte több
szerintem városszerte több helyen lenne érdemes kipróbálni, nehogy egy-egy útszakasz sajátosságai elferdítsék az eredményt.
legyen benne soksávos nagyforgalmú, egysávos nagyforgalmú, egysávos kisforgalmú is.
a kivitelezéshez sok szerencsét!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Szia! Qal tud adni egyet, 30
Szia!
Qal tud adni egyet, 30 méterig mér :), de úgy, hogy ha a lézer előre mutat, akkor olvasható le a kijelző, és csak egyszerre forgatható az egész kütyü. Ha ez jó, akkor mehet kölcsön hosszú távra is!
nagyjából ilyen:
http://gepnet.hu/hirek/Bemutat%C3%B3/bosch_dle_50_digitalis_lezeres_tavo...
Borcsa- a képregénylány az egysebességes Kék Villámmal
"tükörre irányítva a
"tükörre irányítva a sugarat elég vicces távolságadatokat ír ki a folyamatos hosszmérés közben"
Néha kikészülök a mérnököktől. Hogy jut ilyen az eszébe? :))))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Hú, ez nagyon klassz,
Hú, ez nagyon klassz, főleg a folyamatos mérés, mert úgy nem kell nyomkodni, csak leolvasgatni...
Két hétre kellene. Szerintem ha alapos a specifikáció, akkor ennyi idő alatt mindent lemérünk.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
OK, írtam a kapcsolati
OK, írtam a kapcsolati fülön elérhetőségeket! :)
Borcsa- a képregénylány az egysebességes Kék Villámmal
Óvatosan szoktak ilyet
Óvatosan szoktak ilyet használni, nehogy a szembe kerüljenek a sugarai.
Érdekel, hogy mire jó, ha igazolod vagy cáfolod ezt az állítást?
Én is emlékszem valami ilyesmire, és arra hogy egy szőke parókával próbált női kerékpárosnak tűnni a szerző.
Kükü,
Kükü, gépkölcsönzősöknek nincs?
Meg lézeren kívül,használnak ultrahangosat is az a szemre sem veszélyes.Mindkettőnél fontos viszont a pontosság, te sokkal kisebb távolságra akarod használni amire ezeket az iprban gyártják.Ilyen kis távolságra ott a mérőszallag, collstok.Szóval kérdezz rá a távolságataok szórására is.
Talán FishÚr tud segíteni, most ritkán van itt, de tvaly még írt be ide.Neki van kölcsönzős ismerőse.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ezt az anyagot több
Ezt az anyagot több alkalommal csatoltam már:
http://www.drianwalker.com/overtaking/overtakingprobrief.pdf
Ő meg a srác, aki csinálta:
http://www.drianwalker.com/
nekem is megvolt, de most
nekem is megvolt, de most sokáig kerestem
Itt a hivatkozás: Accident Analysis and Prevention, 39, 417-425.
Itt meg egy kis videó Annak aki szereti a vicceskedő előadásokat érdekel a sisaktéma :)
Beke Dávid
Köszi. Az én régi
Köszi.
Az én régi blogom:
http://criticalmass.hu/forum-tema/20060912/kotelezo-bukosisak-meglepo-uj...
Olgicsq-é:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071104/buko-vagy-nem-buko
Hú, nagyon köszi! Sokat
Hú, nagyon köszi! Sokat segítettél.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Szívesen, semmiség volt.
Szívesen, semmiség volt. További Doktor Walker inspirálta bukós blogok:
http://criticalmass.hu/forum/20080628/bukosisakos-biciklisek-mereszebbek
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070514/strange-true-helmets-attra...
Headset helyett javasolni
Headset helyett javasolni akartam a sisakkamerat, aztan elgondolkoztam, hogy lehetne megoldani a merest sisak nelkul... Nemtom, a kormanyra szerelt kamera erzekeli a beszedhangot. Esetleg mas hangrogzito eszkoz, mint pl diktafon. Nem tul elonyos nagy telefonszamlat csinalni, es nem biztos, hogy a hivott fel megerti a szamokat a forgalmi zajtol, ellenben a rogzitett hanganyag visszahallgathato.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ötletet adtál egy
Ötletet adtál egy ultrahangos kütyühöz mikrokontrollerrel. Csak be kell szereznem egy Parallax ping modult ami 9eFt, úgyhogy nem most lesz. 2cm-3m között működik és kb cm-es pontossága van. Az egész kb 30eFt, amiből a többi cucc már van itthon.
Miben látod a lézeres
Miben látod a lézeres mérést alkalmasabbnak a célhoz, mint az úttörő kutatónak az ultrahangos módszerét?
Nem lehetne az adatrögzítés tisztán közvetlen jellegű? Ugyan egy terv szerint hallgathatod a műszer változó magasságú hangját, vagy leolvashatod annak kijelzőjét, majd azt az eredményt diktafonba mondod.
Ám ilyen eljárással az állandóan változó mért távolságnak egy minimumát kell elkapnod, összpontosított odafigyeléssel a hangra, és szubjektív becsüléssel. Szerintem túl sok lehet itt a bevitt pontatlanság lehetősége.
Egy javasolt közvetlen és folyamatos adatrögzítéssel azonban távolság minimumok könnyen megtalálhatók a fölvett folyamatos mérésben, a későbbi kielemzéskor.
Hadd jegyezzem meg a mérést végző kerékpáros testméretének valószínű jelentőségét. Mert az is befolyásolhatja a gépjárművezetőket, megválasztaniuk az oldaltávolságot elhaladásukkor, előzésükkor.
Egy szélesebb vállú vagy magasabb személy háta nagyobb képfoltot nyújt a hátulról közeledő autósnak, mint egy keskenyebb felsőtestű, vagy alacsonyabb biciklisnek a háta.
S most még a szín hatás is eszembe jutott, hogy vajon az is befolyásolja e a vezetők felfogását, hogy mekkorának ítéljék meg a kerékpáros látszólagos képfoltjáról is a megadott oldaltávot. Élénk és halvány színű ruházat más és más ily felfogott képfoltot kelthet.
De mindezt nem aggályként, hanem csupán hasznosítható gondolatként írom ide. Az egységes méréshez nyilván azonos időjárási, látási és útviszonyokat tervezel, és valószínűleg egy személyként magad, mindig azonos öltözékben.
Sok sikert!
Arról van adat, hogy
Arról van adat, hogy évente hány olyan baleset van, ami azért következik be, mert nem tartotta az autós a megfelelő oldaltávot előzésnél?
Mert azt gyanítaná az ember, h ilyenből elenyészően kevés van. Így bármi is lesz a kísérlet eredménye, sok vizet nem kavar. Vagy tévedek?
Szerintem szimplán
Szerintem szimplán tanulságos az közlekedők pszichológiája szempontjából :-) Én legalábbis kiváncsi lennék egy ilyen kísérlet eredményére.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
Biciklizni nem veszélyes.
Biciklizni nem veszélyes. Tavaly egyetlen ember halt meg Budapesten biciklin, és több százezer biciklizhetett. Engem a bringázás terjedésére gyakorolt hatás érdekel. Ha valaki eleve tart tőle, bukót hord és emiatt eleve kisebb oldaltávot kap, akkor megerősítést nyerhet a veszélyérzete. Sok emberről hallottam már aki azért hagyta abba mert "kicentizték" az autók. Pedig szerintem is elképesztően ritka az ebből adódó baleset, mégis ettől a legnagyobb a félelem.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ld. a barátnőm.
Ld. a barátnőm. :(
--------------------------
www.barzongorista.eu
Csak mert tegyük fel, x
Csak mert tegyük fel, x baleset történik amiatt, hogy lecentiztek valakit, ebből kb x/10 azon balesetek száma, amikor a bukó pszichológiai hatása miatt történt a a dolog. Ezzel szemben kb 10x olyan baleset van, aminél a bukónak köszönhető, hogy nem történt súlyosabb baj.
Szóval vigyázni kell majd arra, hogy mit szeretnél kihozni a dologból.
http://www.cyclehelmets.org/
http://www.cyclehelmets.org/
Teli van az oldal cikkekkel, cikkekre való reagálással a témában.
http://video.tedxcopenhagen.dk/video/911034/mikael-colville-andersen
Már linkeltem feljebb. Aranyos kis előadás félelem kerékpározás, bukó valami ilyesmi a téma :)
A tegyük fel helyett szerintem inkább nézzük meg. Nézzük meg mint mondanak az ilyen olyan kutatási eredmények, nézzük meg lehet-e nekik hinni. Nézzük meg az emberi oldalt (félelem a kerékpározástól c. szösszenet, fentebbi videó, bukó törvények hatása) és döntsünk, lehetőleg ki ki egyénileg.
Beke Dávid
http://depts.washington.edu/h
http://depts.washington.edu/hiprc/practices/topic/bicycles/helmeteffect....
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM198905253202101
Linkekkel, tudományos cikkekkel én is tudok dobálózni.
De nem akartam flémet indítani, be is fejezem, sok sikert a méréshez.
Az a baj, hogy ezek a
Az a baj, hogy ezek a dolgozatok a fej védelméről írnak. Én nem kételkedem abban hogy egy hungarocellbe csomagolt fej kisebb mértékben sérül amikor koppan. Viszont ez csak az első szint. Mit okoz a bukósisak látványa, esetleg megkövetelése, az ehhez kapcsolódó kampányok tartalma? Ez már sokkal jobban érdekel. Ebből egy lehet az oldaltáv.
Hirtelen az jut eszembe, amikor a költségvetési szerv ártenderen a legolcsóbb beszállítót választja, mondván így vigyáz legjobban az adófizetők pénzére. De elfelejti vizsgálni, hogy a legolcsóbb ajánlattevő mennyi adót fizet. Nagyon nagy a valószínűsége, hogy az őt eltartó fehér vállalkozásokat eleve kizárja a versenyből, így egyrészt valójában mégis drágább beszállítót választ, másrészt az egész piacot torzítja abba az irányba, hogy a feketézők kiszoríthassák az adófizetőket. Az hatás tehát többszörösen ellentétes a szándékkal is és a látszattal is.
Bukósisaknál olyan összetett kutatásokat szeretnék látni amiben a fejsérüléseken kívül a következő tényezőket is vizsgálják:
- baleset bekövetkeztének valószínűsége
- hatás a kerékpározás választására/elvetésére
- közvetett hatás a kerékpározás terjedésére
- visszahatás a kerékpáros balesetek számára
- a fentiek okán a mentett/vesztett életévek egyenlege
- stb.
Meggyőződésem, hogy a bukósisak viselése egyénileg rövid távon hasznos, hosszú távon azonban egyénileg és közösségi szinten is káros. Sőt, sokszorosan káros. Természetesen igyekszem lehámozni a prekoncepciómat a mérésekről, de szeretnék valahogyan adatokat és ismeretet gyűjteni. Nagyon figyelmesen olvasok minden érvet és ellenérvet. Mivel a radikális, kötelezővé tételt is megfontoló bukósisak párti oldalról jutottam el a jelenlegi álláspontra, talán azt is elmondhatom hogy rugalmasan kezelem a kérdést, és erős érvekkel meggyőzhető vagyok.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Igazság kereső vagy, és
Igazság kereső vagy, és úgy egy igaz bajnok.
"- hatás a kerékpározás választására/elvetésére"
Ez az amitől én nem félek, főleg az egyénileg választható tehát nem kötelező sisak viselésnél.
Mert képzeljük csak el, hogy ha védőszemüveg viselése is valamilyen hatással jár vasbeton szerelői szakma választására vagy elvetésére.
Mondjuk, az országnak kellenek vasbetonszerelők, és az embereknek viszont a megélhetés, munka kell. Tántorítsuk el tehát a vasbeton szerelőket a védőszemüvegtől, hogy anélkül köszörüljenek, hogy több embert csalogassunk ebbe az állásba olyan áron?
Szerintem vasbeton szerelést is és kerékpározást is szabadon válasszon mindenki, és ezekhez is ő maga ítélje meg a neki kellő védő felszerelést. S ha netán olyan az ő nemtetszésére kötelező lenne, akkor annyi baj legyen. Hagyja ott a biciklit vagy a köszörűvel együtt azt a munkát.
Vitatkoznék. Szerintem
Vitatkoznék.
Szerintem minden kizárólag védőfelszerelésben végezhető munka bérében benne van a felszerelés pszichológiai hatásának felára. Messziről hirdetik, ez egy veszélyes munka. Így tehát meg kell fizetni a veszélyt. Amit 100 bányász fejvédőben megcsinál 1000 forintért, azt csak 100-x bányász csinálná meg 800 forintért, miközben 100-(x-y) bányász csinálná meg 800-ért ugyanezt a nehézségű munkát olyan közegben ahol a fejére semmi sem omolhat. Kutatni lehet x-et és y-t, de csak a mértékük kérdéses. Az biztos, hogy a just for fun faktor legnagyobb ellensége a veszély. Mert itt semmit sem fizetnek érte, az ellenszolgáltatás a felszabadultság, szabadság, stb. Ennek pedig az ellentéte a félelem. Marad a bicikli, amit ettől még használ az akinek muszáj, de nem használják azok akik örömmel használhatnák.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Én bukósisak-párti
Én bukósisak-párti vagyok, de érdekel minden álláspont.
Azt hiszem, nagyon boldogan kerékpároznék nélküle, ha úgy is biztonságban érezhetném magam! (külön öröm lenne megszabadulni a raszta-meleg sapka-maszk pántja férjen alá télen- nevezetű problémától, ami egyre küzdősebb...)
Így megy ez.
Borcsa- a képregénylány az egysebességes Kék Villámmal
Mindenképpen úgy biciklizz
Mindenképpen úgy biciklizz ahogy legnagyobb örömöd leled benne. Mivel az alapálláspontom az hogy egyénileg és rövid távon biztonságosabb a bukó, ezért én senkit sem akarok lebeszélni róla. Ez nagy felelősség lenne. Én elsősorban teljes képet szeretnék kapni, és ha összeállt, tájékoztatni.
Talán ha kötelezővé akarnák tenni, akkor kampányolnék ellene.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Itt kb 1000 statisztika van
Itt kb 1000 statisztika van sisakokról:
http://www.helmets.org/stats.htm
Ez érdekes mű lehet, szerinte a kötelező használatból fakadó spill-over hatás nulla:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/pam.20029/abstract
Olvasgattam egy csomót, ami nekem lejött, hogy gyerekeknél jó dolog a kötelező sisak.
És itt darabokra szedik a dán fickó előadását:
http://www.helmets.org/danish.htm
Jah, még valami: a motorosokra milyen hatással volta a kötelező sisak?
Az utolso kerdesedhez egy
Az utolso kerdesedhez egy gondolat: A motorozas onmagaban is veszelyes, mig a biciklizes alapvetoen a tobbi nagyobb es gyorsabb kozlekedovel valo talalkozaskor veszelyes.
Ebbol az kovetkezik, hogy a motorozas veszelyessege a motorosok szamanak novekedesevel nem csokken jelentosen, mig a biciklizese igen. (Ez az utobbi gondolat "tobb bicikli -> kevesebb sulyos biciklis baleset" a legtobbet hangoztatott erv a sisak ellen.)
A veszelyesseget sulyos serulesekre ertem.
"Meggyőződésem, hogy a
"Meggyőződésem, hogy a bukósisak viselése egyénileg rövid távon hasznos, hosszú távon azonban egyénileg és közösségi szinten is káros. Sőt, sokszorosan káros."
A többit értem, de egyénileg és hosszútávon miért káros? Illetve, ha nem általános érvényűen, akkor milyen körülmények esetén?
Hajkorpásodást okoz? ;-)
Hajkorpásodást okoz? ;-)
Sokan a repüléstől
Sokan a repüléstől félnek (megértem), pedig az a legbiztonságosabb közlekedési mód.
Érdekes, amikor én
Érdekes, amikor én repültem,nem volt időm félni.Utánna meg már minek?Felültem az aszfalton és megnéztem, mindem megvan-e?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ja, a repülés tényleg
ja, a repülés tényleg tök biztonságos, mert ami egyszer felmegy, az le is jön előbbutóbb. csak néha fáj a földetérés... :)
szóval a landolás a veszélyes, nem is a repülés.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
szóval a landolás a
szóval a landolás a veszélyes, nem is a repülés.
A kamikazek tanusitjak.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Egy régi talán
Egy régi talán W.Fassbinder film bevezető monológja:
"Egy ember zuhan ki a 100. emeletről a föld felé.
Miközben zuhan azt ismételgeti:
Eddíg minden rendben...
Eddíg minden rendben....
Mert tudja:
Nem az zuhanás a fontos, hanem a földet érés."
Asszem valami terroristás krimi volt.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
La Haine, legalábbis az is
La Haine, legalábbis az is ezzel kezdődik.
Mennyi időre kéne a
Mennyi időre kéne a mérő?
Én sokat dolgoztam
Én sokat dolgoztam lézerrel, de mozgó célpontot nem mértem, így is elég nehéz volt néha pont a megadott helyre irányítani a fénysugarat. Nem erre vonatkozott a felkérés, de én is inkább az ultrahangra szavaznék.
Ha én előzök autóval kerékpárost, akkor tényleg számít az összkép, ha jobban belegondolok. A "rendezetlen" kinézetűekről valahogy feltételezem, hogy váratlanul elrántják a kormányt (pl. miközben hátranéz), ezért inkább jó messziről kerülöm őket.
Nem tudom... én mindegyiket
Nem tudom... én mindegyiket jó messze elkerülöm, mert tudom, hogy szar, ha közel mennek az emberhez.
--------------------------
www.barzongorista.eu
dettó. Ha kell 300 métert
dettó. Ha kell 300 métert is megyek mögötte 10 el, ha nem alkalmas az út előzésre. És mindig indexel, kórosan áthúzódva a bal oldalra, hogy a mögöttem jövő is észrevegye. És az a tapasztalat, hogy ilyenkor az is nagy oldaltávot tart. :)
Mennyi a közel? Nekem a jó
Mennyi a közel?
Nekem a jó messze az az, hogy teljesen átmegyek a szembejövő sávba. De ha normálisan teker valaki, akkor elég csak félig.
Van egy hirtelen jött
Van egy hirtelen jött ötletem. Alkalmazhatóságáról és a technikai kivitelezéséről nincs azonban semmi bizonyosságom, mert ezekbe nem néztem egyáltalán bele.
Aki tudja az alap kérdésekre a választ, az nálam jobban sejtheti az ötlet alkalmasságát vagy éppen alkalmatlanságát.
A theremin nevű elektronikus hangszer működési elvére épülő távolság mérő módszert vetem itt fel. E hangszer antennái a játékos kezeinek távolságát veszik. A megszólaltatott hang ereje és magassága pontos függvényei e két távolságnak.
Azt kellene most tudni az elv alkalmazhatóságának eldöntéséhez, hogy alkalmas, tehát minden járműre tekintve egységes elektronikus mérési jel képzéséhez mennyire szükséges azon járművek tömegeinek és anyaguknak is egységesnek lenniük.
Ugyanis hamis és haszontalan lenne két járműnél kapott két azonos jelet egyenlő oldaltávolságra értelmezni, ha a járművek eltérő tömegei vagy anyagai a jeleket elhanyagolhatatlan mértékben befolyásolnák.
Van itt valaki, aki jól ért ehhez?
http://en.wikipedia.org/wiki/Theremin
Félig-hozzáértő
Félig-hozzáértő válasz:
A thereminnél ha jól tudom, nem csak a kéz közelsége határozza meg a hangmagasságot. Arról nem is szólva, hogy elég közel kell lenni az antennákhoz.
Arról nem is szólva, hogy Kükünek abszolút hallása kellene legyen és akkor is ilyen bejegyzések születnének:
"Fehér Mondeo, kicsivel cisz fölött"
"Kék Mercedes, A-nál kezdte, de közelebb húzódott Aisz-ig"
"Zöld furgon, én is inogtam, ezért eljátszottuk a Für Elise elejét (E-Disz-E-Disz-E)"
Tehát az ötlet jó, csak nem erre az esetre.
:)
--------------------------
www.barzongorista.eu
ezen hangosan felröhögtem
ezen hangosan felröhögtem :DD
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nem én kezdtem az offot! De
Nem én kezdtem az offot! De azért röhögök, és mértéktartással folytatom. :DDD
Imádom a theremin hangját. Nézegettem egy csomó Youtube fölvételt. Van egy orosz művésznő, aki a kisujját ki-ki bökdösi egy egészen picit, és az olyan mulatságos.
na már látom, hogy itt
na már látom, hogy itt megint bukó/nembukó flémwar lesz...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Nem is értem mit vacakolunk
Nem is értem mit vacakolunk ezzel....Már a megoldást kitaláltuk.
Kucsmát venni lajbival, kék munkásnacival, gumicsizmával, és kétdecis páleszes üveget a farzsebbe!
Enyhe S kanayragós vezetési stílus, és a kedves autóvezető rögtön látja:nem szabad kicentizni, mert bizonytalan!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ennél kicsit egyszerűbb
ennél kicsit egyszerűbb egy hátizsákból balra kilógó láncfűrész. na azt is elég nagy oldaltávval előzik...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Billegősre gumipókózott
Billegősre gumipókózott gázpalack a csomagtartón. Maximális követési és oldaltáv.
-Úton az idő is csak út.-
Tessék minden megtalálható a
Tessék minden megtalálható a népi kultúránkban. lehet meríteni.
Kapakersztbe :D
Kapakersztbe :D
Vagy inkább kasza...
Vagy inkább kasza...
Túlságosan nagy kísérlet
Túlságosan nagy kísérlet nem szükséges..amikor dolgozom(futárcucc, cb rádióval mindennel) olyankor szó szerint megesik hogy centiznek. Amikor nem futárzsákkal vagyok, rádió nélkül, ergo "civilben", sokkal nagyobb távot hagynak tőlem az ottósok.
Fekete futárzsák, fehér sárhányó, favorit fixi, ez vagyok én:)
na ezt akarjuk lemérni.
na ezt akarjuk lemérni.
és videó, ha ketten mentek
és videó, ha ketten mentek egymás mögött?
a hátsó lenne a tesztalany, az elsőnél meg egy hátranéző sisakkamera, persze nem túl szorosan. Vagy ez már befolyásolná a kísérletet?
Jéé ,mégse csak a bukón
Jéé ,mégse csak a bukón múlik?
:D
Ezzel sok bukóellenző kezéből vered ki a bárdot.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Még egy fénysugaras
Még egy fénysugaras mérési módszer:
Egymással valamily alkalmas szöget bezáró, sorban egymáshoz közelebb eső forrású fénysugár-párokat irányítunk a minket előző jármű nagyjából merőleges síkúnak vett oldalára.
Azon sugár-páronként két külön pontba vetett fénypontot látunk, kivéve egyetlen sugár-párnál, ahol e két pont megfigyelhetően nagyjából egybe esik.
Az egybe eső sugár-párt sorrendjéről vagy színéről azonosíthatjuk, és a hozzá tartozó távolságot értelmezzük, mint mért oldaltávolságot.
Az elv, festményen:
http://www.bruce-mackay.com/siteimages/hires/Dambusters_The_Third_Wave.jpg
Nem olvastam végig a
Nem olvastam végig a kommenteket, tolatóradar volt már? Hanggal és ledekkel jelzi a távolságot, és 20e alatt megvan.
Nos, mivel az a halvány
Nos, mivel az a halvány gyanúm van ,hogy az egész a bukósisak elleni kampányból indult ki, sztem kissé túllő a célon.
Egyszerű statisztikai alapon megállapítható lenne a bukó haszna-kára.
Köveltkező statisztikai alapadatok kellenek hozzá:
1. hányan bringáznak. Mármint hányan adnak statisztikai adatot, mint bringás.
2. melyik mennyit ül bringán évente (km)
3. ebből hány hord bukót.
4. ebből hány szenvedett balesetet.
5. hány bukósisakos és hány bukó nélküli.
6. a bukó nélküliből hány szenvedett fejsérülést
7. bukósból hány szenvedett fejsérülést
Ebből megállapítható lenne, tekert km-re leosztva hány baleset született bukóban illetve nélküle, tehát bukóban tényleg nagyobb-e az esély a balesetre.
Valamint az is, hogy aki fejreesett, milyen eséllyel védte meg a bukó.
Természetesen ez is durva összevetés, de legalább általános, mert az eddig mindenhol beidézett teszteredmények egyértelműen arról szóltak, hogy a statisztikát készítők milyen eredményt akartak kihozni.
A legjobban épp ez az oldaltávolság statisztika dühít, mert abszolút nem mond semmit arról ,hogy mennyi valódi baleset történt, mennyi fejsérülés született belőle, simán csak szándékosan azt akarja sugallni, hogy bukóban tekerni veszélyes, de semmi valóban ezt bizonyító ténnyel nem támasztja alá.
És tipikusan csak azért készült, hogy bedobható legyen egy indexféle "brit tudósok" csodahír.
Sokan meg erre hivatkoznak bukó ellen mint a bringabalesetek bibliájára.
Feeeerdííítééésszagot érzek!
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Ez így, amellett, hogy
Ez így, amellett, hogy felesleges okoskodás, mert statisztikai módszerekkel számos módszerrel, sokkal nagyobb bázissal végeztek már elemzéseket, amik nem ilyen ötletelős alapon lettek kidolgozva.
Az oldaltávos statisztika (egyrészt nem statisztika, mérési eredmény), nyilván nem mond arról semmit hány baleset történt, ahogy arról sem, milyen a levegő délután háromkor a dzsungel közepén, mert nem arról szól.
Nem tudom miért akarsz egy tanulmány alapján dönteni, vagy legalábbis abba minden szerinted releváns dolgot bepakolni. Sok tanulmány van sok sok témában, akár a fejsérülés tekintetében, de akár a balesetek számában, és még a kötelező sisakhasználat utáni balesetek számának változásáról is írtak nem egy cikket.
Ha egyéni, de akár ha közösségi (pl. MK hivatalos véleménye, vagy állami... ne ezt most inkább hagyjuk) véleményt szükséges megformálni, akko nem egy tanulmányra kell támaszkodni, hanem a lehető legtöbb tényezőt megismerni és az alapján mérlegelni..
A hozzászólásodat pedig azért nagyon nem értem, Mert egy ilyen mérés pontosan annyit mondhat ki: nagyobb oldaltávval előzik-e a sisaktalan egyént, vagy nem. Ahhoz, hogy ebből veszélyességet kiálthasson bárki, legalább egy olyan statisztikát kéne kreálnia, ami összefüggést hoz ki a hagyott oldaltáv és a balesetek száma között. Ilyen adat azonban nem nagyon van (az elsodorta, mert kis oldaltáv - nulla - volt köztük, az erre nem a legjobb.
Amire szerintem jó lehet (amellett, hogy megismételve egy mérést annak erejét növeljük, csökkentjük), az csupán egy figyelemfelhívás (döntéshozóknak, lakosságnak, mindegy), a túlszabályozás, az egyéni biztonság növelése ellenkező hatást válthat ki (erről is vannak szép szép tanulmányok, nem csak kerékpáros témában) Arra is jó, hogy a forgalomtól rettegő, ezért sisakot viselő de még mindig rettegő egyének esetleg elgondolkodnak azon érdemes-e a forgalomtól való rettegésben egyféle módon védekezni. De ez csak az én véleményem a dologról és örülök, hogy itthon is elvégzik a mérést, akármi lesz is az eredménye. Szerintem a kisebb oldaltáv nem a biztonságomat, csakis a biztonságérzetemet csökkenti, legalábbis városi közlekedés során. Én mindenesetre most sem a bukó elhagyásával, hanem a padkaköves út elhagyásával teszem meg, ott, ahol tudom, hogy zavar.
Beke Dávid
Tulképpen egy véleményen
Tulképpen egy véleményen vagyunk, én csak itt azt a veszélyt érzem, hogy születni fog egy eredmény, ami esetleg valóban bizonyít egy kisebb oldaltávot bukó esetén, erre valakik tömeges sikításba kezdenek: "látjátok, vegyétek le a bukót, mert meghaltok!"
És persze felelősséget senki nem fog azért érezni, ha vki lesz olyan idióta hogy tényleg leveszi, aztán 1 hét múlva szétloccsan az agya a járda szélén.
Ha a cél valóban a biztonságunk növelése, akkor a bukótól független előzési oldaltáv mérés kellene, amit mint tényt be lehet mutatni a rendőrségnek: ilyen veszélyben vagyunk, figyeljétek és büntessétek az oldaltáv-szabálysértőket!
Itt aktív-passzív biztonságról nincs értelme beszélni, a bukó a fejsérüléstől óv, nem a balesettől. A két témát nem kellene egybe keverni.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
szeretnék felvetni egy két
szeretnék felvetni egy két ötletet, hátha érdekes lehet
Sokat hangoztatjuk, hogy ne tekerjen a kerékpáros közvetlen az út szélén, mert (sok más tényező mellett) az sávon belüli előzésre éppen ezért kisebb oldaltávra ösztönzi az autóvezetőt. Ha már mérés, le lehetne mérni, valóban nagyobb oldaltávot hagynak-e az autóvezetők akkor, ha a kerékpáros beljebb húzódik.
Másik dolog arra vonatkozik, ha a lézeres mérés, valamiért nem kivitelezhető (pl. mert nagy, vagy nehezen leolvasható, vagy a látványa befolyásolhatja az eredményt, esetleg használata veszélyes)
Egy, a vázon valahol elhelyezett (hátul, kormányon... ahol jó) kamera, amely az útra van irányítva alkalmas lehet arra, hogy az elhaladó jármű távolsága a felvétel alapján meghatározható legyen. A kamera látószöge, felhelyezési magassága alapján megadható, hogy felvett útfelület a kerékpártól milyen távolságra van. Ennek alapján megadható az elhaladó jármű távolsága is. A mérés pontatlanságát ebben az esetben a kerékpár síkjának a függőlegestől való eltérése adja, ezt minimalizálni lehet tapasztalt kerékpárossal, (elég, ha előzés egy szakaszában egyenesen tudja tartani a kerékpárt) a hiba nagysága pedig megadható, mert egyértelműen hozzárendelhető egy dőlésszöghöz a képen okozott változás is, Vagyis már előre tudható, hogy vajon nagy hibával történne-e egy ilyen mérés, vagy nem.
Beke Dávid
A legjobb az lenne ha egy
A legjobb az lenne ha egy hátul tekerő venné folyamatosan videóra az elöl tekerő oldaltávjait, de az a baj, hogy a két sorban haladó bringást nagyobb távval kerülik (már általában), tehát hamisítaná az eredményt. Talán ha olyan távolságban követné a hátsó hogy 1 autó lazán beférjen közéjük, mondjuk 10 m köv. táv.
Ennél megbízhatóbb, olcsón kivitelezhető megoldást nem látok.
A videó alapján sztem olyan eredmények születhetnek ,ahol 5 cm-es mérési hiba az eredménybe nem szól bele. Egyébként a mérés körülményei miatt sztem egy lézeres vagy ultrahangos mérés sem tudna jobb eredményt adni.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Szerintem, ha másik
Szerintem, ha másik bringáról veszik az rosszabb eredményt ad. a látszólagos távolságot a két bringás távolsága befolyásolná, általam vázolt esetben nem. látszódnia kell valaminek a kerékpárból, pl. a kerék és akkora látószög kell, hogy az előző jármű beleférjen. egy refenciamérés után a kapott kép simán berácsozható (esetünkben inkább vonalazható :) Az előkészület persze macerásabb, de az eredmény szerintem van olyan jó, mint lézeres.
Beke Dávid
Nos az előted tekerő kp.
Nos az előted tekerő kp. méretei attól nem változnak, hogy messzebb vagy, tehát azon kerékpár magassága és a videón látható oldaltáv/kerékpármagasság aránypár mindig jó eredményt ad.
Parasztosan: ahhó képest akkora.
Ötletként: a videóval figyelt kerékpárra felrakni egy, a videón jól látható jelzést, ami a hátsó kerék kötzepe felett pontosan 1 m távol van a talajtól. Máris van minden képen egy egyméteres mérőléced amivel összevetheted az oldaltávot.
Adott mérés pontossági igényéhez ennek elégnek kell lennie.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem
Wad
Kérhetek beszámolót? Hogy
Kérhetek beszámolót? Hogy halad a terv?
Megelőztem most a robotot, előhozni a blogodat! :-)
Kedves Kuku, tudom, hogy sok
Kedves Kuku, tudom, hogy sok a dolgod, és lehetséges, hogy ez a terved elakadozott, mint sokunknak sok más terve is.
Nem is kötelezlek és kérem tőled számon, csak kíváncsi vagyok, mert mostanában sok a centiző tulkokról szóló panasz. Sikerült valamit előre lépned a méréssel?
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!
Egy kanadai baratomnak
Egy kanadai baratomnak sikerult:
http://www.youtube.com/watch?v=sRY4YXwNO3c
Nekem kicsit nagy a cucc, csomgatarto kell hozza.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ez nem rossz, de amatőröknek
Ez nem rossz, de amatőröknek kissé túl tudományos.
A fentebb felvázolt fénysugaras megoldás legegyszerűbb módja jutott most eszembe. Azt talán mindenki könnyen elkészíthetné.
Légyen a bringára egy függőleges tartó rászerelve. Azon, felül, egy oldalra merőlegesen és ferdén lefelé irányított keskeny sugarú piros LED lámpa legyen rögzítve. Alul pedig hasonlóan oldalra de most ferdén fölfele világító zöld színű. Középen pedig egy oldalra kinéző kis vedeo kamera.
Az így felszerelt biciklit be lehet most kalibrálni, ha egy síma meszelt fal mellé állítjuk, attól pont az autósoktól megkívánt minimális távolságra. A két LED lámpa beállított kévéje most találkozzék egy pontban. Ha a faltól távolabb visszük a bicajt, akkor piros fényfolt kerül alulra és a zöld felülre, és ez a jó elvárt állapot. Ha pedig közelebbre, akkor a piros folt lesz felül és a zöld alul, ami a túl közeli, veszélyes állapot.
Utunkon ezután minden elhúzó jármű oldalára rávetítődnek ezek a mérő fénykévék, amit a kameránk fölvesz. Otthon pedig kielemezhetjük a felvételt, és a számos nyert oldaltávolságot statisztikára használhatjuk fel. Mert ugye szögfüggvényekkel dolgozva, a fényfoltok távolságából is hasznos adatunk van.
Nahát! Hotyhogy elkerülte
Nahát! Hotyhogy elkerülte a figyelmemet ez a blog? :)
Köszönöm a linket, Hotyhogy!
(Bár szerintem Küküt jobban foglalkoztatják a sisakok, mint a magas sarkak.) :D