Most olvastam ezt, ha nem haragusztok, csak a linket rakom ide, mert hosszú a cikk.

http://www.magyarkozlekedes.hu/index.php/varosi-koezlekedes/8296-bkk-har...

Vélemények Vitézy Uramék elképzeléseiről? Sztem nem is olyan vészesek.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Csöre képe

Remélem, hogy azok a

Remélem, hogy azok a tárolók, már a belvárosban bevált P tárolók lesznek, nem pedig lefúrnak pár kerékbefogósat, oszt jóvan' (Mondjuk az igazi az lenne, ha olyanra csinálnák mint a Mechwart ligetnél lévő tároló)

2
ízirájder képe

újabb adag gyász, hála a

újabb adag gyász, hála a jó istennek nem az én útvonalamon

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

3
Zsabor képe

"A fejlesztéssel mintegy

"A fejlesztéssel mintegy másfél kilométer új kerékpársáv jön létre, ennek jelentős része, 1280 méter kiépített út vagy gyalog- és kerékpárút lesz, 145 métert pedig a közúton jelölnek ki."

Szerintem ez elég vészes.

4
atomboy képe

Basszus, egy hozza nem erto

Basszus, egy hozza nem erto ne akarjon tervezni kerekparos infrastrukturat. Nagyon pocsek a helyzet, ha meg ilyen magas szinten is kerekparsavozzak a festett gyaszt... Inkabb hagyjak a tervezesi lehetoseget az MK-nak.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

5
Zsabor képe

Biztos a CycleChic-ről

Biztos a CycleChic-ről tájékozódnak, ott olvastak az All Important Separated Infrastructure-ről, illetve előzetes tanulmányok során is azt találták, hogy az úton vezetett kerékpársáv legalább 5%-al csökkentené a Gubacsi híd áteresztőképességét.
Egyébként is elég bosszantóak ezek a biciklisek, amikor negyvennel kacsáznak előtted az úton. Ma egy 25 perces út során ketten anyáztak vörös fejjel (vicces látvány volt, mert semmi nem hallatszott ki belőle), egy BKV busz pedig 5 centis oldaltávolsággal előzött. 10 másodperccel utána értem a végállomásához, úgyhogy őt is komolyan feltarthattam.

6
Borzaska képe

Csak beszélnünk kellett

Csak beszélnünk kellett róla szombaton, és máris megjelentek? OMG. :-D

Bordó-fehér Puch fixi, vagy ezüst Bianchi arany fékekkel, fekete-narancs Bagaboo

7
Tibor_Nesze képe

albertírsaira kivi leszek.

albertírsaira kivi leszek. sáv kéne oda nem bringaút gyász

8
Miló01 képe

Már megint szórják a

Már megint szórják a pénzt fölösleges dolgokra, remélem nem fog sok épülni, mert szart nem fogok használni!

9
CsImre képe

Nem ismerem ezeket a

Nem ismerem ezeket a helyeket, de ennyi biciklisgettó belterületen már kissé gyanús. Mellékutcákon minek kerékpáros útvonalat csinálni? Az átmenőforgalmat természetszerűleg a gyűjtőutak bonyolítják, és ez nincs másként a kerékpárosokkal sem. Úgy tűnik, megint ásnak egy árkot, ahol a biciklisek elfolydogálhatnak, megy a kampányanyagba, és kész. Minden évben 1-1 teljes körútnak, 1-2 "sugárútnak" kéne kétoldali, széles kerékpársávot kapnia, és 1-1 kerületnek teljesen kerékpárosbaráttá válnia, nem pedig 1-2 km biciklisjárdáknak kéne épülgetnie a élhetetlen, büdös városi autópályák parasztvakító elkerülésére.

CSI

10
Miló01 képe

A fehér út nem kis

A fehér út nem kis forgalmú, meg az Ady sem, de a Fehér út elég széles sőt az út mellett még plusz terület is áll, talán pár évvel ezelőtt, mikor felújították, megépíthették volna biciklisávval 1.2-1.5 méterrel szélesebben, de nem tették!
Most meg bejárdázzák grat, majd kipróbálom milyen lesz, ha rossz, meghagyom a gyalogosoknak!

11
Tibor_Nesze képe

+1 nem is merek arra menni.

+1

nem is merek arra menni. vagy csak nagy levegővel gyorsan rakom neki. szánalmasak...

12
Miló01 képe

Én sem, bár +2 km kerülő

Én sem, bár +2 km kerülő lenne.

13
Drake Ramoray képe

+sok Én a 3. kerületi

+sok
Én a 3. kerületi részt ismerem. Az Anfiteátrumtól szimplán végig kéne vinni a bécsi úton kerékpársávval a Vörösvári útig, mert a kis utcákban, ahol vinni akarják (Zápor, San Marco, stb.) a sok egyenrangú, vagy macisajtos kereszteződés a bicajosoknak csak veszélyt tartogat. Sokszor autóknak sem adják meg az elsőbbséget, nemhogy biciklinek.
Persze ez az én véleményem, ismerek olyat, aki bicajosként pont a kis utcákon menő infrát támogatná, mondván ott jobb a levegő a nagy forgalmú úthoz képest.
A MKK szálljon rá a témára, egyeztessenek, még mielőtt bármi rossz születne belőle. A bringagyalogot meg felejtsék végre el.

14
eszemel képe

Ott van a Kassák Lajos

Ott van a Kassák Lajos példája.
Tök jó, hogy bringasáv meg viszonylag kisforgalmú, de a Dózsán kívül az összes kereszteződés jobbkezes.

Ami alapból azért baj, mert minden második utcán le kell lassítanom és újra felgyorsulnom és ez bicajon nem 3 kuplungolás hanem sok erő :( Pedig sokszor lemondanak az autók az elsőbbségükről :) de akkor már lányegében mindegy ha megálltam.

A másik probléma ezzel az úttal, hogy a Kassák nagyon széles út ebbe jönnek bele az egyenrangú nagyonkeskeny utak és egyáltalán nem látszik a Kassákon menve, hogy ez egyenrangú kereszteződés:( erre fel kéne hívni a figyelmet jobban, vagy a legjobb az lenne, ha végig magasabb rendű lenne.

Sok autót láttam már majdnem ütközni, láttam bicajost is aki mellett helyszínelt a jard :(
Szóval veszélyes útvonal, szerintem a fő probléma, hogy olyan utakat tettek egyenrangúvá amiknek a keresztmetszete nagyon különbözik.

(tudom, hogy minden kereszteződésben meg kell nézni, hogy a másiknak van-e macisajtja, de sokszor annyira berakják a kis utcákba, hogy ez nem is látható csak már a kereszteződésben, szerintem a nagy keresztmetszet különbség félrevezető. Kinek lehet írni ilyen probléma esetén? )

15
toreki képe

A Kassák szándékosan

A Kassák szándékosan jobbkezes. Ha főútvonal lenne, átvenné a Váci forgalmának jó részét, mert amikor a reggeli csúcs van egérútként szolgálna. Főleg, hogy az István, Göncöl, Röppentyű, PappK vonal folytatása.

Miért nem látszik, hogy jobbkezes? Mert szélesebb, mint a mellékutak? Ilyet nem olvastam a kreszben.

Nekem is van barátom, aki itt benézett egy jobbkezest és összetörte a térdét a kihajtó autó. De ennek ellenére maradjon csak egyenrangú, aki meg közlekedik, tanulja meg a kreszt.

Megoldás lehetne forgalom lassító eszközök kihelyezése, és akkor lehetne főútvonal. De szabályozni kell a behajtó forgalmat és a sebességet is, hogy ne legyen újabb városi autópálya belőle. Bár előbb a bringasávra parkolást kellene megoldani.

16
eszemel képe

"Főleg, hogy az István,

"Főleg, hogy az István, Göncöl, Röppentyű, PappK vonal folytatása." a fent említett utak nem jobbkezesek és amíg a bringagyász hullámvasutat nem rakták mellé nagyon szívesen használtam.

A KRESZ megtanulása és a balesetveszélyes forgalom szervezés nincs összefüggésben.

Egy példát, ahol el vannak dugva a macisajtok. Mátyás kir. út (Csillaghegy - Római part)a becsatlakozó utcákon van, hogy 10m van a kereszteződéstól a macisajt tábla, csak akkor látod, hogy elsőbbséged van ha már bent vagy a kereszteződésben.
Ha forgalomlassítás miatt jobbkezesek a Kassákon a kereszteződések akkor illene választani egy kevésbé balesetveszélyeset technikát.

Mindig van nállam egy doboz macisajt, hogy elsőbbségem legyen, de sokszor nem kapom meg.
Lehet nem a táskámban kéne tartani... ;)

17
ízirájder képe

De leaglább nem lesz

De leaglább nem lesz kötelező használni, hisz más utcákon megy

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

19
err képe

A csepeli

A csepeli szakaszrol:

http://maps.google.com/maps?source=s_q&hl=en&geocode=&q=gubacsi+hid&aq=&...

Itt van most perpill vege. Az a feher paca egy benzinkut, aminek a kijaratanal vege is van a kerekparutnak. Ha kicsit beljebb megyunk Csepel fele (balra), akkor lathato egy zebras atvezetes, kozepen pirosas kovekkel. Na, ott kezdodik a bringaut. Buszmegallo gratisz, sok buszjar erre, folyton rohangalnak keresztbe-kasul.

Haladjunk tovabb Csepel kozpontja fele az Ady Endre uton: eles szemueknek bizonyara feltunik, hogy a bal oldalon (a terkepen most alul, tehat a deli oldalon) vegig lakotelepek vannak. Sok-sok keresztezodessel, raadasul ha ezen az oldalon viszik az infrat, oldalt kell valtani a fent emlitett piros teglas zebranal.

A masik oldalon boduletesen sok a hely, igaz egyelore foldut van, de azt viszont teljes egeszeben, egeszen az Ady#Kossuth keresztezodesig parkolonak hasznaljak, ugy, hogy marad egy csomo hely. En ebbol arra kovetkeztetek, hogy inkabb ezen az oldalon lesz a bringagyalog.

Es hogy miert bringagyalog?

A valasz nagyon egyszeru: minden keresztezodesnel vege es kezdete tablakat lehet kitenni, plusz megmarad az autok elsobbsege. Itt kulon fontos, hogy kurvasokan parkolgatnak oda, es mivel az Ady-n van forgalom rendesen, igy aztan orulnek, ha be tudnak kanyarodni a parkolokba. Biztos arra fognak figyelni, hogy valaki bringazik-e a tuloldalon :/

A legelszomoritobb az egeszben, hogy a foldut miatt ugyis aszfaltozni kell ott, es akkor meg mi a tokert nem tudnak savot kialakitani???

Az Ady#Kossuth is nagyon szep lesz, mar most latom. A Kossuthon ugyanis van keros infra, szeparalt jarda es kerout, tehat elvileg kotelezo, nincs mentseg. Eleddig sosem dudaltak itt le, boven el lehet ferni, akkorak a savok. Kivancsi vagyok, mi fog valtozni, ha ebbe belevezetik az infrakat, mert most ugye egy 300 meteres kulonallo darab, ami "log a levegoben".

Raadasul ha tovabb mennenk a Centrum fele, akkor szopika van, ugyanis a Szent Imre ter sarkaig er ez az infra, es ott aztan szevasz van. Megint lehet oldalt valtani. Erosen fognak csodalkozni, ha tovabbra sem hasznalja senki ezt a reszt :F

A Kossuthon kifele - a Szabadkikoto fele haladva - turnak-furnak egy ideje, valoszinuleg a Szabadkikoto melletti keros infra alapjait intezik.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

20
Bundás képe

"valoszinuleg a Szabadkikoto

"valoszinuleg a Szabadkikoto melletti keros infra alapjait intezik" - azzal kapcsolatban tudsz valami aktualitást?

Dátumok, fázisok, ilyesmikre gondoltam.

21
err képe

http://criticalmass.hu/blogbe

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100709/csepeli-kerekparut

Ezekrol tudok, egyebet semmit :/

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

22
Zsabor képe

Valószínű az is komoly

Valószínű az is komoly probléma az úton kialakított kerékpársávval, hogy sokkal olcsóbb, mint egy szeparált bringagyalog, és így nem lehet annyi pénzt lenyúlni a projektből.

23
Miló01 képe

Az még hagyján, de nem is

Az még hagyján, de nem is rongálódik kisebb terhelésre, így foltozni se kell.

24
Pontagy képe

Csepelen a Gubacsi hídhoz

Csepelen a Gubacsi hídhoz én mindig a Kossuth-Jókai-Védgát szakaszt használom, ha a Jókait újraaszfaltoznák és kitennének egy táblát, hogy bringások vannak (figyelmeztető táblát) meg egy sávot a Védgátra a hídig, az bőven elég lenne, és nem kerülne semmibe szinte. Ezek közül egyik sem forgalmas, és nem is kerülő.

25
otapi képe

Amennyire tudom, az Ady-n az

Amennyire tudom, az Ady-n az északi oldalon vezetik majd a bringagyászt. Amúgy ott ment régen Erzsébetre a hév, annak a hűlt helye az a földes rész.
Az MK véleményezte a projektet már 2007-ben (!): ha már bringagyász épül, akkor annyit lehet rajta javítani hogy az átvezetések a bringagyász szintjében és színezve legyenek.
Csak sajnos a parkoló autók miatt így sem nevezhető optimális megoldásnak, legfeljebb kompromisszumosnak...

26
Miló01 képe

MK-t se értem, miért kell

MK-t se értem, miért kell mindig a kompromisszumos kevésbé rosszra törekedni, egyszerűen az éterbe hirdetni, hogy elcseszték, meg pénz pazarlás folyik.

27
atomboy képe

Ritka alkalom, amikor

Ritka alkalom, amikor egyetertek veled.

Orulnek, ha kicsit komolyabb hangon fejezne ki a Kerekparosklub a nemtesztest.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

28
toreki képe

Az Ady-n speciel el kellene

Az Ady-n speciel el kellene tolni a sávokat, vagyis egy sáv szélesen új útalapot kellene csinálni. Ennél olcsóbb a bringaút, mert kisebb terhelésű alap kell hozzá.

Ehhez hozzávesszük, hogy része lehetne a KNY irányú bringás gerincútnak. A kérdés az, hogy kinek épül. Ha családok, gyerekesek számára épül, akik elérhetik vele a pesti oldalról a budai hegységet, és turisztikai útvonal is lesz, akkor elfogadható kompromisszum. Ha a cél egy jól használható hivatásforgalmú út (bringasáv), akkor drágábban, de sávokat kell építeni.

29
otapi képe

A KNY-i gerincúthoz még

A KNY-i gerincúthoz még építeni kellene egy hidat Újbuda felé is, azt már 100 éve ígérgetik :)

Szerintem viszont addig is fontos szakasz lesz ez az Ady, mert a nem profi bringások a lakótelepen keresztül ennek egy részén fognak menni Erzsébetre.

30
Oleever07 képe

a profi bringásoknak meg

a profi bringásoknak meg jó lesz a sáv. szerintem sokkal praktikusabb megoldás, ha sávot építenek, így elfér a biciklis is a sávjában, az autós is, meg a majdani 3-as villamos is. ha a parkoló helyére bringautat építenek, akkor ilyen szempontból átmeneti megoldás, mivel a villamosnak ezáltal nem lesz helye, az autósok meg tiltakoznának, hogy elvették az illegális parkolójukat, és megint rajtunk csattan az ostor...
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

31
otapi képe

A sáv némi fenntartással

A sáv némi fenntartással jó lenne a nem profi bringásoknak is, de itt láthatólag nem az fog épülni, sajnos. Már csak azért sem értem, mert a bringagyászon is lesz ráparkoló/átmenő autó és kisteherautó a helyi üzletek miatt, úgyhogy a bringautat vagy lealapozzák mint egy rendes úttestet, vagy rövid időn belül meg fog süllyedni itt-ott.
Ami biztos rossz a nem profi bringásoknak, az a mostani helyzet: 0 infra az Ady-n, oldja meg mindenki ahogy tudja a hídről jövő bringaút végétől.

32
Oleever07 képe

jaja, sajnos az a bicikliút

jaja, sajnos az a bicikliút is kb. a semmibe vezet. igaz, ha valaki elég bátor, akkor a Duna utcán folytatja útját, és a panelépületek között mehet.
de egyébként szükséges lenne a bringasáv, mivel az Ady Endre út az egyetlen összekötő kapocs Pesterzsébet és Csepel között. csak ne bringaút épüljön!
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

33
Pontagy képe

a fenét: felejtős az Ady,

a fenét: felejtős az Ady, ha Erzsébetről jössz, a híd után le kell menni jobbra a Védgát utcára, és onnan pedig vagy Corvin út, vagy pedig Jókai (azon 50m a Corvinon 250m után ott lesz az Ady is bal kéz felé, de a Kossuthon kell menni) sokkal nyugisabb.

34
Oleever07 képe

tényleg, igaz. a Védgáton

tényleg, igaz. a Védgáton szinte alig van forgalom, a Dunán meg kb. akkora, mint az Adyn.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

35
otapi képe

Dehát Csepel balra van :)

Dehát Csepel balra van :) Elég nagy kerülő a Védgát utca, ha a Bajcsy-Zsilinszky-re akarunk menni.

36
Törölt felhasználó képe

Itt a cikk (ctrl+c,

Itt a cikk (ctrl+c, ctrl+v):

BKK: három új kerékpárút épülhet a fővárosban
2011. február 03. csütörtök, 13:58

Három útvonalon fejleszti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi kerékpáros-közlekedést, a közbeszerzési eljárás megindításáról a hétfői közgyűlésen döntöttek. A BKK további három helyszínen is tervezi a kerékpárút-hálózat bővítését. Az első ütemben három helyszínen: Csepelen az Ady Endre úton, a III. kerületben a Bécsi út - Nagyszombat utca útvonalon, míg Kőbányán a Fehér út és az Albertirsai út között fejlesztenék a kerékpárút-hálózatot – adta hírül a távirati iroda.

A közlekedési központ tájékoztatása szerint Csepelnek összesen két kapcsolata van a város többi részével, a Kvassay, illetve Gubacsi híd, ezért a kerékpáros-forgalmat is csak ezeken tudják lebonyolítani. A Gubacsi hídon már meglévő kerékpárnyomvonalhoz kapcsolódik a beruházás, amely megteremti a Gubacsi hídon a kerékpáros-nyomvonalat, és továbbvezet az Ady Endre úton, egészen a II. Rákóczi Ferenc útig. A fejlesztéssel mintegy másfél kilométer új kerékpársáv jön létre, ennek jelentős része, 1280 méter kiépített út vagy gyalog- és kerékpárút lesz, 145 métert pedig a közúton jelölnek ki. Az új szakasz csatlakozik a már meglévő hálózathoz is, és három kerékpártárolót is kialakítanak 32 férőhellyel.
Óbudán a Bécsi út-Vörösvári úti csomóponttól indulna el az új kerékpárút, és az Újlaki rakparttal kötnék össze, ahol csatlakozna a Duna-parti Eurovelo kerékpárúthoz. A fejlesztés megteremti az Árpád fejedelem útján a biztonságos kerékpáros-átvezetést is a közúton és a HÉV-en. A Pacsirtamező utca és az Árpád fejedelem útja között meglevő kerékpárút továbbvezetéseként a nyomvonalat átvezetik a Lajos utca-Pacsirtamező utca jelzőlámpás csomóponton, majd az Amfiteátrum mellett halad (kerékpárútként, illetve gyalog- és kerékpárútként) egészen a Zápor utcáig. Onnan a kisforgalmú lakóutcákon (Zápor u., San Marco u., Reménység u., Gyenes u.) , esetenként egyirányú utcában szembe vezetett kerékpársávként bonyolítják le a kerékpáros-forgalmat. A Bécsi úton a szervizsáv felhasználásával alakítanak ki nyomvonalat, majd a Vörösvári úti csomópontnál önálló kerékpárút épül a Vörösvári utat keresztezve. Az útvonalon 14 helyen létesítenek kerékpártárolót 160 férőhellyel.
Kőbányán az Örs vezér tere és az Albertirsai úti gyalogos vasúti aluljáró közötti szakaszt érinti a fejlesztés. A BKK hangsúlyozta, hogy a vasútvonal és a Vásárváros miatt jelenleg semmilyen biztonságos kerékpározási lehetőség nincs az Örs vezér tere és Kőbánya között, ezt a hiányt szeretnék pótolni. A beruházással 1529 méter kerékpárút létesül önálló kerékpárútként vagy gyalog- és kerékpárútként.
Az Árkád üzletközpont behajtójától a Fehér út keleti oldalán, a villamos mellett 2,6 méter szélességben épül ki az önálló (2x1 sávos) kerékpárút, amelyet jelzőlámpával vezetnek át a villamossal párhuzamosan a Gyakorló utcai becsatlakozásnál. Innen a nyomvonal a járdával párhuzamosan halad az Albertirsai útig. A Fehér út nyugati oldalán haladó kerékpársáv (a Finommechanika gyár és Gyógyszergyári u. között) osztott gyalog- és kerékpárútként épül meg.

37
Hemü képe

"A BKK hangsúlyozta, hogy a

"A BKK hangsúlyozta, hogy a vasútvonal és a Vásárváros miatt jelenleg semmilyen biztonságos kerékpározási lehetőség nincs az Örs vezér tere és Kőbánya között, ezt a hiányt szeretnék pótolni."

Dehogy nincs! Ott van a Fehér út.

_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /

38
Peta képe

Neked, vagy nekem jó a

Neked, vagy nekem jó a Fehér út. Ismerek viszont nem egy embert, aki szeret biciklizni, de ott nem fog. Tök mindegy, mit mondunk itt mi, akik rutinosnak mondhatóak, van egy ennél szélesebb réteg, akik nem azok, és nem érzik magukat biztonságban egy olyan kaliberű úton, mint a Fehér út.

Az a verkli meg nem korrekt, hogy "ha az úton van, jobban szem előtt van". Lehet, de jelenleg a félős/bizonytalan réteg nem arra megy, vagy egyáltalán nem biciklizik közlekedési célból. Lehet azt mondani, hogy ha mindenki lenn menne az úton, biztonságban lennének, de ez két okból sem állja meg a helyét. Egyrészt valóban veszélyes, és félelmetes egy kevésbé rutinosnak, ha 70-nel centiznek le, inkább fogja használni a járdát, vagy a bringagyalogot ott, ha lesz. Másrészt ha mindenki megjelenne az úton, aki majd meg fog jelenni a bringagyalogon, (ahol a kevésbé ügyesek is _mernek_ majd menni), egyáltalán nem biztos, hogy nagyobb lenne a valós biztonságuk. Kettőn áll a vásár. Gyerekek, kevésbé rutinosak meginognak, elrántják a kormányt, amikor 4 centire megy el mellettük a csuklós ikarus, és esetleg saját hibájukból szenvednek balesetet. Ez a réteg nem feltétlenül egy minden bicajos infrát nélkülöző Fehér útra való. Még sávra sem biztos egy ekkora úton. Vagy aki nem atomkirály road warrior, hanem csak az árkádba leugró Liget téri kocalakos, az kapja be, ha nem akar a 2*2-2*3 sávos úton menni? Ne mindig magunkból induljunk ki.

39
sagan képe

https://picasaweb.google.com/

https://picasaweb.google.com/saganbp/Wiesbaden#5511228539697616882
https://picasaweb.google.com/saganbp/Frankfurt#5503878606155848498

Biztos ott is sok a róódvarriör.

A bringaút esetén meg mindenki mehet a térköves oldalváltós, gyalázatos minőségű bringaizé neked épült vackon.
A gyerek az mehet 12 éves korig a járdán (ezt lehet érdemes lenne 14-re módosítani).
De aki nem mer egy kerékpársávon biciklizni,az tényleg gyalogoljon inkább.A szuperbiztonságosnak hitt gyász pedig maximum az első útkereszteződésig véd .

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

40
atomboy képe

az első

az első útkereszteződésig véd
Addig sem...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

41
Peta képe

Úgy látszik, nem sikerült

Úgy látszik, nem sikerült dekódolni a mondanivalómat. Mindegy. Nem engem kell meggyőznöd a sáv biztonságosságáról, hanem azokat, akik rettegnek az úttesttől. Sok sikert!

Annyit azért árulj el, hogy látsz különbséget a német, és a magyar közlekedési morál közt? És ha már így belejöttünk az összehasonlítgatásba, szerinted a németeknél mennyi bringagyalog van? Megsúgom, hogy rengeteg. És miért jobb a városokban a közlekedési morál? Mert az automata fényképezők is minden sarkon ott vannak, amik kattogják a gyorshajtókat, és a pirosozókat. És ez így van már évtizedek óta ott, itt meg szarnak a szabályok betartására, és betarTATására is. Sajnos ilyen körülmények között nem a bicajosok kontójára kezdeném a közlekedésre nevelést, (aka: németeknél van sok bicajsáv is már, koppenhágában nem kell sisak, meg a többi vesszőparipa ami itt szokott menni), hanem pl. hasonló szintű automatizált szabálybetarttatással, hogy ne legyen halálfélelme senkinek, amiért városon belül mennek el mellette 80-nal.

42
sagan képe

-Biztonságos-e a

-Biztonságos-e a kerékpárút a kezdőnek?
-NEM
Biztonságos-e a kerékpárút a haladónak?
-NEM
-Biztonságos-e a kerékpársáv a kezdőnek?
-Igen
-Biztonságos-e a kerékpársáv a haladónak?
-Igen
Tehát,ha a morál rossz hol lesz nagyobb biztonságban a bringás a fasor mögött vezetett térköves,oldalváltós (egységnyi út alatt több kereszteződés) vackon vagy a sávon ahol látja a többi közlekedő?
A hülyének meg építhetsz bármit,mert nincs hülyebiztos megoldás.
Ha pedig szóba kerültek a német gyászok a főbb különbségek:
-kereszteződésben sávvá vált sokszor
-többnyire jó minőségű útfelülettel rendelkeznek
-többnyire mindkét oldalon vannak,tehát lehetséges az irányhelyes használat
-kisebb gyalogosfogalom
-használhatod az úttestet
-általában egy hálózat része
-sok helyen gyalogút van,ahol lehet bringázni

Tehát a bringaút számodra egy mézesmadzag a jövő bringásainak,a valóságban viszont egy nagy kitolás a jelen és jövő bringásaival.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

43
Peta képe

Pff. A süketek párbeszéde

Pff. A süketek párbeszéde c. vicc kezd realizálódni. Szerencsére volt alkalmam megnézni német megoldásokból nem egyet bicajos szemmel, meg élni is ott még annó, nem minden fenékig Teufel ott sem, de ha csak a jót emeljük ki, akkor természetesen csak jó lehet ott minden.
Nekem aztán nem mézesmadzag, ez a valóság, sok ismerősöm azt tartja biztonságosabbnak, és kész.
Mellesleg emlékszel, miből indult a diskurzus? Konkrétan csak a Fehér útból. Hemü használja a Fehér utat most, mindenféle sáv, vagy kpút nélkül. Én erre csak azt próbáltam mondani, h nem mindenki teszi ugyanezt meg, ezért, vagy azért.

Továbbra is azt mondom, hogy nem tudom megbecsülni, hogy alakulnának a baleseti mutatók, ha egy Fehér úti sáv benépesülne kezdőkkel. Azt sem, ha ugyanez történne kpúton. Nem is lehet összehasonlítani, mert nem ugyanazok a használók, ezt próbálom vakerolni már az eleje óta. De te sem tudod összehasonlítani ;) Ezért ne mondd, h a sáv a kezdőknek biztonságosabb, mert senki nem ott kezdi. A kpút megépülése után is az úttesten fogunk menni sokan, de akik addig kerékpáros forgalomként nem realizálódtak azon az útvonalon, mert nem tartották biztonságosnak, azok fognak menni azon a kpúton. Az állandó forgalomnagyság elve itt is érvényes, nem csak akkor, amikor rinyálni kell, hogy a több út több autót generál.
A kezdőről annyit, hogy én azért nem a fehér úti kerékpársávon fogom kísérgetni a gyerekemet első körben, hanem egy kicsit kevésbé forgalmas helyen.

44
sagan képe

Egyet mindenképp tudunk, ha

Egyet mindenképp tudunk, ha megépül a kerékpárút,akkor Hemünek és társainak biztosan rosszabb lesz. Mert bármilyen gyalázatos minőség lesz kötelező használni,ha az úton teker akkor pedig az eddiginél nagyobb veszélyben lesz az önkéntes autós oktatók miatt. Szerintem ez túl nagy ár azért,mert egy másik ember nem mer egy kerékpársávos úton tekerni.Gyerek 12 éves korig mehet járdán tehát rájuk hivatkozni megint fölösleges. (A félősöknek meg lehetne csinálni gyalogút kivéve kerékpár megoldást minimális költséggel.)
Kerékpársávon meg tényleg nehéz kezdeni, mert alig van.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

45
Peta képe

Asszem a "szabálytalankodó

Asszem a "szabálytalankodó biciklisek" kategóriájába már eddig is beletartozunk jópáran, ha a kötelező bicikliúthasználat ignorálása c. szabálysértés felől nézzük a kedves közösségünket. :)

46
sagan képe

A sáv esetén viszont mi

A sáv esetén viszont mi lennénk a szabályosak és a félősök a szabálytalanok.
Nekem ez jobban tetszik ;)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

47
atomboy képe

Maxinagy pluszegy. Leszek

Maxinagy pluszegy.

Leszek inkabb onzo kerekparos, mint terezanyu...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden

48
Vid képe

Igen, de kb mi is maradnánk

Igen, de kb mi is maradnánk akik bringáznak a városban.

50
Miló01 képe

Aki nem fér el másfél

Aki nem fér el másfél méteres kerékpár sávon(lehetne annyi, mert van bőven hely, eddig számomra az nem világos, hogy ott miért nincs több (közúti) sáv?) az vagy gyerek, menjen a járdán, vagy a maradék helyen, mert igen még mindig maradna hely, max parkoló autókat kellene kerülgetnie No, de kerülöm a forrókását, az kösse fel magát(aki fél egy jó kiépített széles bringasávon!)

51
Hemü képe

Nem teljesen világos nekem,

Nem teljesen világos nekem, hogy te a kerékpársáv vs. szeparáltról vagy az autók között vs. bármi másról beszélsz. Ha az utóbbi, akkor még egyet is értünk, csak az idézett mondat hozzáállása volt vérlázító számomra. A Fehér út nem veszélyes, nem kéne ezt sugallniuk. Inkább közelíteniük kéne egymáshoz a közlekedés szereplőit, mint mindenáron szétválasztani.

_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /

52
Peta képe

Utóbbiról beszéltem.

Utóbbiról beszéltem. Emellett van, ahol a szeparálás a jobb. Millióegy faktor van, ami ebbe belejátszik, most leírhatnám ide a hálózattervezéstől a közúti pályákon át a forgalomtechnikáig az összes belénk sulykolt változót, de még én is okoskodónak tartanám magam :) Mivel nem állnak rendelkezésünkre itt forgalmi adatok, helyszínrajzok, szabályozási tervek, stb. ezért nem is tudjuk megmondani a frankót.

53
ízirájder képe

Azért nem okés, hogy

Azért nem okés, hogy külön infrát építünk kezdőknek. A város nem tesztpálya. Bringás-Empamos barátaink többször elmondták, hogy jól lehet biciklizni a mellékutakon. Amíg rutint nem szerez a tapasztalatlan kolega, és egyébként lassabb is, mint lesz később, teljesen jó, ha a macisajtos, kisforgalmú utakat használja. Persze ehhez jó lenne, ha végre kiraknák azokat a rohadt bicajjal kétirányúsító táblákat

Kóródy Gergely

------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

54
Peta képe

Nem csak kezdőknek. Egy

Nem csak kezdőknek. Egy ismerősöm napi 30at megy minden nap évszakfüggetlenül melóba évtizedek óta, de csak járdán, v bringagyalogon, mert az úton fél. Igazi sikerélmény lenne számomra ebben a topikban, ha rajtam kívül más is belátná, h ez egy ma létező jelenség. A morál javításának kulcsát pedig nem elsősorban a biciklisek megjelenttetésétől várnám, hanem a szabályok bevasalásától.

55
Nuvanda képe

Nekem is van félős

Nekem is van félős kollégám (úgy napi 20 körül nyomta régen, mondjuk télen nem).
Megnéznék egy korrekt felmérést erről a témáról is. Nem tud vki ilyet?

56
dorcssa képe

Amíg nem fedeztem fel a

Amíg nem fedeztem fel a cm-et és szedtem össze a bátorságomat, én is csak bringaúton és járdán voltam hajlandó menni, pedig mentem sokszor napi 30-40-et is akár, persze a 20 volt a jellemzőbb.

És egyáltalán nem zavart hogy minden kereszteződésben figyelnem és esetleg lassítanom kell, mert legalább nem kellett a kocsik között mennem.

Nehogy azt higgyétek hogy az összes járdázó, bringautazó hamis biztonságérzetbe ringatva magát átszáguld a kereszteken, szerintem elég sokan vannak olyanok mint én voltam.

-----------
Kék fixi, zöld bagaboo

57
blajo képe

Ugy latom ezt az oldalt is

Ugy latom ezt az oldalt is kepviselni kell:
- A biciklisek biztonsaga aranyban van a letszammal
- Kezdo/batortalan biciklisbol sok van
- Megszokas es batorsag kell az autok kozott haladashoz

Kovetkezmeny:
- Szeparalt infraval viszonylag konnyu a kezdoket elinditani (no a letszam) a latszat-biztonsag miatt. Persze fel kene hivni a figyelmet (autosnak es bringasnak egyarant) a talalkozasi pontokra.
- A kotelezo szeparalt infrahasznalatot el kene torolni, hogy haladni is lehessen

Hosszu tavu kovetkezmeny:
- Sok biciklis
- Az uton is nagyobb biztonsag
- A kezdok is mernek az uton tekerni

Johet a flame... :-)

58
Vid képe

Nem vagy egyedül a

Nem vagy egyedül a véleményeddel. Egyébként már az sokat jelentene, ha a bringaUTAKNÁL a kereszteződésekre lenne valami olyan kötelező szabvány hogy mondjuk fekvőrendőröket kelljen elhelyezni a találkozási pontoknál, ami biztosan lelassítja az autósokat. Meg hasonlók.

59
sagan képe

Nem hiszek abban,hogy valaki

Nem hiszek abban,hogy valaki azért ül biciklire,mert mehet egy szeparált vackon.
Falvakban/kisvárosokban azért,mert olcsó és gyors,ráadásul ha nincs autód,akkor a gyaloglás a másik alternatíva,mert tömegközlekedés az nincs.
Nagyváros/főváros viszonylatban ehhez hozzájön még a divat faktor is. Ráadásul egyedül Budapesten vannak kerékpáros szempontból jelentős távolságok.
A szeparált infra biztonsága,főleg a magyaros kivitelezés mellett hazug. Ráadásul úgy megy hozzá a mantra,hogy nincsenek mögötte valós tények. 2011-ben még mindig azok mondják meg mi jó a kerékpárosnak akik életükben nem ültek kerékpáron, és még a véleményét sem hajlandóak elfogadni annak aki napi rendszerességgel teszi ezt.
Nincs egységes egységes koncepció,csak gányolnak egy térköves vackot,hogy örüljél biciklis. Nem érdekli őket,hogy több bringás legyen,csak az hogy kipipálhassák a kerékpáros kérdést az adott évben.
Van ahol a kerékpározás növekedését segítik. Csinálnak hozzá egy két oldalas kiadványt amiben a kerékpározás előnyeit még az is megérti,aki nem tud németül.
https://picasaweb.google.com/saganbp/10percbringa#5441902100150078370
Persze Németországban is vannak jócskán béna megoldások,de legalább látni ilyet is:
https://picasaweb.google.com/saganbp/Frankfurt#5503877483411901330

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

60
blajo képe

Az infrak megvalositasanak

Az infrak megvalositasanak visszasagaban es latszat biztonsagaban egyetertunk.

Olyat naponta latok a kornyekbeli (VII. ker.) kis utcakon, hogy az emberek a jardan tekernek.
Kerdeztek mar tolem, hogy "Tenyleg az uton jottel?" (Mindezt a Dohany es a Wesselenyi utcakra ertve.)

Szerintem akkor ul valaki bringara, ha eleg biztonsagosnak tartja (a valosag nem szamit.) Jelenleg az uton bringazasnak nem eleg jo a marketingje... :)

ui: Majdnem sikerult osszefuggo gondolatokat irnom, de remelem ertheto.

61
sagan képe

"Jelenleg az úton

"Jelenleg az úton bringázásnak nem elég jó a marketingje... :)"
+1 Remek megfogalmazás.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

62
otapi képe

+2 Ennek a fordítottja is

+2 Ennek a fordítottja is igaz, hogy aki még csak látásból ismeri, annak a szeparált bringagyász jó marketinggel bír. Magamból kiindulva én is úgy vágtam bele a napi bringázásba, hogy kerülővel ugyan, de külön infrán tudjak menni. 3-4 hónap alatt megszoktam a forgalmat is, és megtapasztaltam a szeparált infra magyar változatának áldásait, így most már 90% úttesten megyek majdnem légvonalban.

63
Flicka képe

Bizony, bizony. Ugyanezt

Bizony, bizony. Ugyanezt tudom elmondani. Mikor elkezdtem Budapesten bacajozni Őrmezőről az Etele út - Hengermalom út - Szerémi út - Dombóvári út- Rakpart útvonalon jártam be a BME-re, mert arra vitt a bicikliút. 5 km kb. 40 perc volt. Aztán pár hónap múlva rájöttem, hogyha a Bartókon megyek 15 perc a Móricz és mínusz 2 kilométer.

"Kezdő" kerékpárosként a bicikliutak igenis vonzók! Kellett hozzá egy év, hogy átértékeljem a dolgokat, és aszerint válasszam meg az útvonalam, hogy hol nincs bicikliút.

Flicka

64
Pontagy képe

lehet, nekem mázlim volt,

lehet, nekem mázlim volt, mert amikor elkezdtem városban bringázni, akkor a haverok azt mondták, menjünk az úton, meg a túrázgatós múlt miatt ez tűnt a legértelmesebb választásnak. Bringaút azóta is ritkán -csak ha lassan akarok menni, akkor legfeljebb (illetve vidéken, települések közötti, ha olyan főút van).

65
Borzaska képe

Én a Fő utcai buszsávban

Én a Fő utcai buszsávban kezdtem, mert az első reggel rájöttem, hogy ha Budáról Pestre akarok menni, akkor baromira nem praktikus a vállamon felvinni a bringát a Lánchídnál, ráadásul rettegtem, hogy a sétálgató turisták a kerekem alatt kötnek ki. Ezzel szemben a Fő utcán villámgyorsan a hídnál vagyok, és lépcsőzni sem kell. :-)

Bordó-fehér Puch fixi, vagy ezüst Bianchi arany fékekkel, fekete-narancs Bagaboo

66
Peta képe

Azért amiket itt írtál,

Azért amiket itt írtál, annak a jó része vagy nem igaz, vagy minimum alátámaszthatatlan.
Nemtom te milyen körökben mozogsz, de csodálom, h nem találkoztál még azzal a mondattal, h "majd biciklizek, ha lesznek bicikliutak." Elhiheted, h aki most kezdi a városi biciklizést, annak édesmindegy, h az szeparált-e. Komolyan el tudod képzelni azt, h az állampolgár, aki megunva a bkvt, a dugót, vagy a gyaloglást, végre rászánja magát a kerékpáros közlekedésre, azzal fog foglalkozni, h az szeparált?? V esetleg ez a tény eltántorítja? Nagy ívben tesz rá. Minimum.. De sokkal valószínűbb, h örülni fog, h "megvannak a lehetőségei a biciklizésre" és nem kell az úton mennie. A valós biztonság másodlagos, v nem is tud a veszèlyről. De nem kell az embereket akkora kreténnek nézni, h ha felhívjuk a figyelmüket egy veszélyforrásra, akkor is mindenki el lesz csapva a szeparálton is. Sőt, még az is feltételezhető, h van ember, aki felismeri a veszélyt, és figyel, 5034 pikázás webalbum végigböngészése, és németországi elmepallérozás nélkül is :)
Azt meg aztán végképp nemtom honnan szeded, h nem ült még egy tervező sem bicajon. Max. nem ugyanaz a véleménye, mint neked. Gondolom, te már ültél bicajon. És utat terveztél már? (valóságban, nem ebben a topikban). Ha nem, ideje hozzálátnod, ha ennyire tisztában vagy _minden_ feltétellel.
Mellesleg egyre többen adnak az mk szavára. Tehát ők is benne vannak a "mi a jó" - megmondók körében, ebben az esetben is, de lehet, h még ők sem ültek bicajon.
Te is mantrázol. Mintha észre sem vennéd az utóbbi időben létesült sávokat, színezett aszfalt átvezetéseket, stb, megy a viakolorozás.

67
sagan képe

Én nem Budapesten láttam

Én nem Budapesten láttam először biciklit. Vidéken mások a motivációk és csak most készülnek 100 milliókból balesetveszélyes bringautak,holott elég sokan bicikliztek már előtte is.
A tervező-kivitelező-átvevő,de leginkább a megrendelő önkormányzat semmibe veszi azokat,akik tényleg a használói lesznek az adott infrának.
Nem terveztem még kerékpárutat,de a szabálytalan kialakítású, szabvány alatti méretű, a kereszteződésekben megszakított, a semmiből a semmibe vezetett fragmentumokat, a gyűjtőútról a mellékútra terelő kijelöléseket nem is nevezném kerékpárútnak.
Az MK sajnos túl sokszor hajlamos a kompromisszumra,ami továbbra se teszi lehetővé az adott kerékpárút normális használatát. Vagy egyszerűen a kompromisszumos megoldás véletlenül elfelejtődik kiviteleződni az építés során.
Nem tudom,hogy ültek-e bringán a tisztelt tervezők,amikor lehetőségük volt,hogy találkozzam velük egy sem jött el bebizonyítani,hogy igen.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20101207/kerekparos-tervezoi-forum-...
Ott hangzott el az ominózus párbeszéd is,ami pedig jól alátámasztja,hogy nem azért épül egy kerékpárút,hogy a kerékpárosnak jó legyen.
http://criticalmass.hu/comment/reply/14126/396622
Igen meg az egyirányú utcák megnyitását sem veszem észre,mert alig készül. A kiskörúti sáv sem lesz végig sáv, a nagykörúton semmi változás, buszsávban pár méteren lehet szabályosan, a Thököly úton a sáv folytatásaként a Hungária kereszteződésben kerékpárral behajtani tilos van lassan egy éve, a Baross utca elején a gyalog-kerékpáros övezetbe életveszélyes átjutni a szabálytalanul kihelyezett lámpák miatt. Napestig sorolható.
De nyilván mivel nem terveztem még bringautat nem is lehet róla véleményem.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

68
toreki képe

Kompromisszum azért is

Kompromisszum azért is születik, mert a bringások is megosztottak, hogy milyen infra kell. A profi közlekedőknek jó a sáv, a gyerekkel túrázóknak a bringaút. Szóval nem kell fikázni az MK-t, részt lehet venni a szakmai munkájukban.

69
sagan képe

Számtalan példa

Számtalan példa mutatja,hogy a kompromisszumos kerékpárút nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

70
AttentoRedaz képe

Gyerek szállítására is

Gyerek szállítására is legjobb a sáv. Akár ülésben, akár utánfutóban, akár cargo-ban viszed. Kirándulni (pár éves gyereket bicikliztetni saját biciklijén) nem a városban, közúton (vagy mellette) kell. Amikor infráról beszélünk, elsősorban a mindennapi közlekedésről van szó. A többi a parkba való, és igenis nagy szükség van rá. Csak ne azon kelljen napi 45-50 kilométert mennem, mert ne.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

71
toreki képe

Persze, kocsival ki kell

Persze, kocsival ki kell vinni a városon kívülre a 2 gyereket, és a 4 bringát. Logikus...

Én is rühellem a bringautat, mégis használom, mert kötelező. Ezért kell küzdeni a kötelező használat eltörlése ellen.

72
AttentoRedaz képe

Nem teljesen erre gondoltam

Nem teljesen erre gondoltam :)

A parkig el lehetne jutni járdán, avval nincs gond, gyerek úgyse mehet úton. De a bringaút nem megoldás erre, engem legalábbis a frász kerülget, amikor a rakparti izén összeeresztik a biciklizni éppen hogy tudó gyereket a 40-nel repesztő karbonhuszárral. A gyerek nem forgalomba való, és a bringaút forgalom.

Én nem használom a bringautat, mert akkor olyan sokáig tartana beérnem a gyárba, meg haza, hogy nem érné meg bringázni.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

73
Vid képe

Konkrétan én nem kezdtem

Konkrétan én nem kezdtem volna el a városban bringázni ha nem mehettem volna járdán. Most is sok esetben a járdán megyek.
Pedig sok "kocabringáshoz" képest meglehetősen jól uralom a járgányt.
Újabban már sok helyen megyek úton, de pld dugóban nem szívatom magam sorbanállással. Nagyforgalmú helyeken meg már általában a forgalommennyiség és a zaj zavar annyira hogy vagy a járdán menjek, vagy inkább valami elkerülő mellékúton.

74
otapi képe

Pedig jó lenne ha nem

Pedig jó lenne ha nem járdáznál, példát mutatnál. Dugós helyeket általában lehet kerülni mellékúton, vagy ha nem, akkor sem vészes óvatosan elmenni az autók mellett, persze védőmaszk erősen ajánlott.

A minap is láttam a Múzeum körút járdáján kerekezni egy srácot fixin, gondolkoztam, hogy beszóljak-e neki a 2 méterre lévő bringasáv miatt...

75
Vid képe

Azért ahol van bringasáv

Azért ahol van bringasáv ott általában nem járdázok, kivétel az Andrássy.Máshol is csak forgalom függvényében. Járdán meg nem úgy megyek mint az őrült, úgyhogy jó példát mutatok :)

76
Hilfy képe

Nem értelek. Az Andrássyn

Nem értelek. Az Andrássyn pont minek járdázol? Ha óvatosan mész, hogy ne ijesztgesd, és / vagy csapd el a gyalogosokat, akkor ugyanazzal a tempóval, biztonságosan mehetnél a bringaúton is.. Ha meg gyorsan akarsz haladni, miért nem az úton teszed?

77
err képe

+1 Ja es Vid, egy apro

+1

Ja es Vid, egy apro megjegyzes, ha mar szaktopicot szeretnel:

A bringasav nem bringaut/bringagyalog...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

78
Vid képe

Ugyanazzal a tempóval

Ugyanazzal a tempóval szépen megajtóznak, vagy belépnek elém egy fa mögül. 5 km/h-val, (ami a megajtózás biztos ellenszere) meg nem fogok menni.

79
Hilfy képe

Szerintem akkor menj az

Szerintem akkor menj az úton.. Vagy esetleg a Paulay-n.. Persze nem tudom hová tartasz az Andrássyn, 100m kedvéért én sem keresnék másik útvonalat, de gondolom akkora táv miatt nem is írtad volna az Andrássyt..

80
ízirájder képe

jó-jó, megértettem

jó-jó, megértettem mindenkit

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

81
Zsabor képe

Hiába no. Soha nem lesz itt

Hiába no. Soha nem lesz itt Koppenhága. Erre még nem érett meg a magyar társadalom.

82
Vid képe

Koppenhágában szintben

Koppenhágában szintben elkülönített bringasávok vannak, nem véletlenül.

83
otapi képe

Ott is egyben van a két

Ott is egyben van a két irány, vagy az út két szélén van? Ez egy hatalmas különbség!

84
Oleever07 képe

voltam már én is a Fehér

voltam már én is a Fehér úton, nem volt egy leányálom rajta közlekedni. bár én akkor közlekedtem rajta, amikor délután beállt a dugó az Örs felé, szóval nem volt centizés meg semmi egyéb.
de annak borzalmasan sz@r volt a burkolata, mostanában a buszfolyosó építése miatt szinte teljesen sima a burkolata (illetve annak látszik), így lehet rajta suhanni.
no de ha megépül ez a bringaút, az most hol fog menni meg merre? nem mintha használni fogom, csak nem értem a leírást.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

85
perec képe

Megint ennyi pénzből már

Megint ennyi pénzből már akár ingyen ki is lehetne tiltani az óttókat a városból, aztán akkor a "nagy, gyűjtőutakon" sem lenne forgalom, és nem kéne ilyen szart építeni.
Amúgy nekem aztán ne építsenek ilyen kakit, hogy kötelező legyen azon menni, elvagyok én az úton, köszönöm, aki meg dudál, az biztos attól lesz boldog, leszarom.

Minek ez a szerencsétlenkedés még mindig?

szasza

86
Miló01 képe

Lehet, de arra nincs unós

Lehet, de arra nincs unós forrás, meg abból, hogy csurran a zsebekbe?

87
Nuvanda képe

Óbudát nem értem. A

Óbudát nem értem. A Vörösvári-Bécsi csomópontból én a Vörösvárin (dugóban buszsávban) simán elérem az Árpád fejedelem útját (Árpád Hídnál) jó minőségű aszfalton. Ha meg csak nézelődnék, akkor arra jók a kis utcák ma is.

Az Amfi(teátrum) mellé jártam gimibe, szerintem ott vezetnék a bringagyászt, ahol reggel a sárba ment a nép. Gondolom tele lenne diákkal. Emlékeim szerint a Tímár utcán simán (lámpás kereszteződés a Pacsirtamezőn) el lehet érni a Bécsi utat ma is. Mondjuk dugós időben nem tudom ma mi van, de max szüntessenek meg egy parkoló sávot.

Ha akarnának vmi értelmeset tenni, akkor én a Margit hídtól északra megnyitnám a buszsávot a bicikliseknek. Az Árpád fejedelmén eltörölném a részben kötelező (egyik irányból bringaút, másikból gyalog és kerékpárút) kerékpáros infrastruktúra használatát, mert úgy is sok rajta a gyalogos, kutya, meg a kereszteződés. Meg akkor arra felé nem lennék részben szabálytalan.

88
critical mass képe

Borzasztó. :((((( A

Borzasztó. :(((((
A biciklik eltűntetési kísérlete a forgalomból, az ő biztonságuk kárára. Egyszerűen nem értem hogy miért nem lehet hallgatni azokra akik értenek hozzá, vagy legalább a baleseti statisztikákra.

89
Vid képe

Jó a videó. Itt volt

Jó a videó.
Itt volt valami egyeztetési kísérlet, vagy minden ezen a fórumon összpontosul?
Ki keresett kit?

90
beked képe

A videón nem egy, hanem

A videón nem egy, hanem több, egyébként nem a közelmúltban átadott kerékpárút, vagy gyalog-és kerékpárút szerepel. Véleményem szerint egyébként többségében olyanok, ahol az egész infra használhatatlan, vagy legalább az átvezetés veszélyes. Ha volt is egyeztetés már régen és ha jót is mondott valaki, láthatólag nem azt fogadták el.

Beke Dávid

91
Pontagy képe

a baleseti statisztikák

a baleseti statisztikák szerint a bringások a második legnagyobb csoport, akik hibásak (tudom, ez így is egy 37% körüli szám).

egy dolog biztos: sok ismerős számolt be olyanról, hogy a bringás hibás volt, pl. megkarcolta az autót vagy csak rácsapott, és aztán elhúzott. Természetesen nyomtalanul. Soha nem fogja senki megtalálni. Ez is egy probléma, érzésem szerint.

szerk: van egy BKK-s cimbora (osztályvezető, más vonalon ugyan) megkérdezem, kivel lehet fölvenni a kapcsolatot ez ügyben, hogy ugyan hagyják már abba a tervezők az ámokfutást, vagy legalább beszéljenek az MK-val, vagy csak nézzenek rá erre a fórumra, vagy valami.

92
Vid képe

De most vajon csak azért

De most vajon csak azért lesz egyeztetés, mert Pontagy megkereste az ismerősét, más hivatalos megkeresés senki részéről nem történt?

93
Pontagy képe

nagyszerű kérdés, egy

nagyszerű kérdés, egy MK-s meg tudná válaszolni(?)

ha kapok egy mailcímet, ezt a kérdést is fölteszem, és ide fogom irányítani az illetékest, illetve az MK-hoz, ha ez nem történt volna meg.

94
sagan képe

A BKK elérhetősége kb.

A BKK elérhetősége kb. ennyi:
http://www.facebook.com/pages/BKK-Budapesti-Kozlekedesi-Kozpont/12458527...
Az első gugli találat egy wikis szócikk,szánalmas.
(Egyébként mi közük van a kerékpáros infrastruktúrához?)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

95
Oleever07 képe

a BKK olyannak szeretné

a BKK olyannak szeretné beállítani magát, mint a TfL Londonban. a TfL (Transport for London) is ugyanilyen holding, mint a BKK, és ott a bringásokkal is foglalkoznak, nem csak a tömegközlekedéssel. no most a BKK szeretne ugyanilyen lenni, több-kevesebb sikerrel.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

96
Csöre képe

No ezért közlekedem az

No ezért közlekedem az esetek, kb 80 százalékában az úttesten, ott legalább látnak.

97
AttentoRedaz képe

Fos hátán fos. Kezdek

Fos hátán fos. Kezdek belefáradni ebbe az egész szélmalomharcba.
Vitézy is elmehet a picsába, pedig reménykedtem, hogy megérdemli majd a másfél millás fizetését, de nem, nem érdemli meg. Sajnos.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

98
ízirájder képe

Azért még ne bántsd, ő

Azért még ne bántsd, ő bkv-fan, nem feltétlenül szokkott kerékpározni. Majd ha ráuszítottuk az MK-t, utána ítélhetünk

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

99
sagan képe

Akkor reformálja a

Akkor reformálja a BKV-ját, a kerékpáros infrát meg hagyja arra aki kerékpározni szokott.
Az egyébként feltűnt,hogy ez egy 12 napos hír csak valahogy nem sikerült nagydobra verni?

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

100
Pontagy képe

nagyon szép dolog lenne a

nagyon szép dolog lenne a BKV megreformálása, de ahhoz nem csak szép elméletek, hanem némi pénz is kéne. Tervek vannak rogyásig, csak pénz nincsen semmire sem (az okok ismertek)

101
Zsabor képe

http://bedemarton.tumblr.com/

http://bedemarton.tumblr.com/post/3066249696

De aztán óvatosan ám. Én egy viccnek szánt kommentet posztoltam facebook-ra, és perrel fenyegettek. Nem viccelnek.

102
airdace képe

Nem érdemes szerintem se

Nem érdemes szerintem se Vitézyt bántani, sem az MK-t. Ezek legalább 4-5 éve megtervezett infrák, és rég elnyerték a támogatást is, változtatni már nem nagyon lehet rajtuk. A csepeli Ady-hoz mi is hozzátettük a javaslatainkat dél-pestileg, de legfeljebb a szintbe hozást mondták megvalósíthatónak. Amúgy Csepelen olyan érveket is felhoztak, hogy most azért nem szélesítik az utat, mert 20 év múlva majd arra hosszabbítják meg a 3-as villamost, ezért majd úgyis átépítik az egészet. Azért tényleg eléggé sötétség van, és ezen csak lassan lehet javítani..

_______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

103
sagan képe

Az egy jó változat,ha nem

Az egy jó változat,ha nem épül meg.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

104
AttentoRedaz képe

Na most ne vedd

Na most ne vedd személyeskedésnek, csak a példa miatt mondom. Én olyan 4-5 éve elhatároztam, hogy jól seggbe foglak rúgni téged, tettem előkészületeket, edzettem, meg minden. Most te szólsz, hogy az nem jó, mert fájni fog neked. Erre én azt mondom, hogy jó, akkor nem spiccel rúgok, hanem csak belső lábéllel, hogy neked jobb legyen. Boldog vagy-e? Vagy boldogabb lennél, ha hagynám a rúgást a fenébe, és inkább beülnénk egy sörre valahová, esetleg megbeszélnénk, hogy te mit szeretsz tulajdonképp?

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

105
bembo képe

Az MK és a VEKE között

Az MK és a VEKE között volt már valami együttműködés, ha jól emlékszem. Meg azért nem tűnik annyira sötétnek a Vitézy Dávid. Az MK nem kereste meg a BKK-t, hogy egyeztessenek ezekről a tervekről? Mondjuk airdace hozzászólásának fényében, ennek már nem lenne értelme. De ha így működnek ezek a dolgok, akkor nagyon gáz. És vajon amit most terveznek, és most adják be a pályázatot, és 4-5 év múlva fog magvalósulni, az már kissé fejlettebb gondolkodást tükröz? Vagy pár mérnöki diplomával súlytott fickó épp most is 1 m sugarú ívben kanyargó 1 méter széles felfestett bringautakat rajzolgat az íróasztalán?

106
Vid képe

Pont ezért tettem fel én

Pont ezért tettem fel én is a kérdést. Eleve nem így kéne működnie az egésznek. Bár gőzöm sincs hogy működik, mert még ha tag lennék se tudnék elmenni a közgyűlésekre, egyeztetésekre.

Ha Vitézyék nem keresik meg az MK-t akkor az MK-nak kellene megkeresni őket. Én sem képzelem Vitézyről hogy egy értelmes érvekkel alátámasztott rendszert(ha valaki elmagyarázta neki hogy mit miért) lesöpörjön az asztalról. A családi háttere miatt a korrupció sem valószínű.

107
László János képe

A három terv 2007-es, az MK

A három terv 2007-es, az MK annak idején kettőt közülük fenntartással, de támogatott, egyet azonban nem. Ennek a listának a végén megtalálható a véleményünk: http://kerekparosklub.hu/mk-velemenyek
László János
www.kerekparosklub.hu

108
László János képe

és természetesen

és természetesen megkerestem a BKK vezetését, már "hivatalosan " is tárgyaltunk (nem hivatalosan sokszor beszéltünk), és csak reménykedem, hogy sikerült valódi munkakapcsolatot kialakítani. Nem mellesleg a fenti támogató (meg nem-támogató) muzeális leveleinket emlékeztetőül nekik is elküldtük a minap.

László János
www.kerekparosklub.hu

109
sagan képe

A bécsi úti pdf-ben Határ

A bécsi úti pdf-ben Határ út-Pesterzsébet szerepel.
A 2007-es támogatás az örökéletű marad?
2011-ben simán kijelenthető,hogy egyedül a az MK volt kompromisszumkész, viszont az a két bringagyalog akkor se lesz jobb,ha a kivitelezés során véletlenül nem felejtik el figyelembe venni az MK javaslatait.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

110
László János képe

Kösz, ez elég nagy baj,

Kösz, ez elég nagy baj, mert a saját könyvtáramban meg nem találom az igazit. Keresem tovább holnap az eredetit, de a lényeg, hogy nem támogattuk.

Kösz, hogy szóltál, és bocs a figyelmetlenségért

László János
www.kerekparosklub.hu

111
Pontagy képe

nekem a BKK-s haver mondta,

nekem a BKK-s haver mondta, hogy nem találta meg az illetékes elvtársat, aki a bringás ügyekkel foglalkozik. Egyébként ezek a tervek nagy eséllyel még a Főváros elbénázott tervei lehetnek.

(vicces vagy szánalmas, de még a BKSZ is működik, annak ellenére, hogy a BKK elvben január 1-től a jogutódjuk, ők meg megszűntek hivatalosan, egy csomó ember teszi ott a nagy semmit, jó pénzért -magyar valóságshow, kedvellek ám...)

112
toreki képe

Ahelyett, hogy ennyire

Ahelyett, hogy ennyire egymásnak esnénk, arról kellene beszélni, hogy 2011 második negyedévben (állítólag) megint napirendre kerül a kresz módosítása. Ki kellene harcolni, hogy a kötelező bringaút használat helyett választható legyen, és csak ott ne lehessen az úton menni, ahol tábla tiltja (mert a forgalom indokolja).

113
Vid képe

Én nem támadásnak

Én nem támadásnak szántam pusztán kíváncsi vagyok hogy hogyan lehetne valahogy úgy becsatornázni az együttműködést hogy az együttműködés legyen, és ezért megpróbáltam elképzelni, hogy milyen módszerrel beszélnek el egymás mellett a felek.
És ez a bringautakra/sávokra, kreszre, mindenre vonatkozik.

114
toreki képe

A BKK honlapját elnézve

A BKK honlapját elnézve elég nehéz lehet velük bármiről is kommunikálni.

115
ízirájder képe

merthogy? Kóródy

merthogy?

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

116
sagan képe

Mert nincs BKK honlap. Az

Mert nincs BKK honlap.
Az egyetlen elérhetőségük a fentebb linkelt fészbuk oldal.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

117
ízirájder képe

na, adj már nekik egy kis

na, adj már nekik egy kis időt

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

118
sagan képe

?? Fél éve van már

??
Fél éve van már BKK.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

119
ízirájder képe

látod, hogy repül az

látod, hogy repül az idő

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

120
Oleever07 képe

bocsánat! hivatalosan 2011.

bocsánat! hivatalosan 2011. január 1-jétől működik, illetve ekkortól van bejegyezve.
igaz, mielőtt megalakították volna, már elő lehetett volna készíteni a honlap tervét...
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

121
Frajti képe

Mert gondolod a

Mert gondolod a cégalapítás nem idő? Nem jár előkészületekkel?
Gondolod az egyéb dolgok nem idő? Nem volt elég dolguk? Mikor VD mindennap valahol interjút ad, és ezer dologban tárgyal?
Gondolod ez az elsődleges? A honlap?

Nem védeni akarom ezzel őket, csak kicsit felnőttként éljük már meg ezeket a dolgokat és gondoljuk át, mielőtt hülyeséget beszélünk.

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

122
toreki képe

Az nem, de legalább egy

Az nem, de legalább egy kapcsolat, elérhetőség, vagy valami.

123
Frajti képe

Gondolom nincs emberük még

Gondolom nincs emberük még arra, aki ezzel foglalkozzon. (mivel még csak február közepe van, és ugye felvenni embereket se két pillanat műve)

Másfelől levelezni lehet velük, postai úton. :)

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

124
Pontagy képe

ahogy írtam: a BKK a BKSZ

ahogy írtam: a BKK a BKSZ jogutódja. BKSZ hivatalosan nincs is. Ehhez képest a BKSZ él és virul, és nem csinálnak ott emberek semmit, és elvben már mind BKK-s. Van ismerős, aki a mai napig egy BKSZ-es irodában ül. Hogy is van ez?

125
Frajti képe

Hidd el, hogy jobban és

Hidd el, hogy jobban és többet tudok az egész BKK-ról, mint te. Nincs emberük és pont.

~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

126
Pontagy képe

BKV-s haveromat

BKV-s haveromat "önkéntesként" áthelyezték oda jan 1-el, kérdés nélkül. Elég sűrűn találkozom vele, nagyjából vágom, mi megy ;)

127
Frajti képe

Az a haverod ne szóljon

Az a haverod ne szóljon semmit, akinek fingja nincs arról, ki mivel foglalkozik ott. Én itt lezártam a témát.

~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

128
Pontagy képe

zárszó részemről: a

zárszó részemről: a srác most éppen a mindenféle kötöttpályás cuccokért felelős osztályvezető (most a BKK-nál) VEKE-tag, mérnök. A "nem ért hozzá" erős túlzás...

129
Vid képe

Szólhatnál neki, hogy ha

Szólhatnál neki, hogy ha elfelejtették volna, akkor érdemes lenne kijelölni valami kerékpáros felelőst is. Már ha beszélőviszonyban van ott a többiekkel. Gyanítom sokat lendítene a helyzetünkön. Ha már van ilyen vagy terveznek, akkor nem szóltam.

130
Pontagy képe

hidd el, rákérdeztem, és

hidd el, rákérdeztem, és azt mondta, nem tudta ezidáig kideríteni, hogy a bringás ügyeket ki kezeli. Az osztályvezető a cégnél nem egy kimondottan magas pozíció, bármilyen fura is...

131
toreki képe

Mit fizetnek ott? Lehet,

Mit fizetnek ott? Lehet, hogy érdekelne. Ha van infód küldhetnéd a kontakt fülön keresztül. Köszi

132
err képe

Egy WordPress-es oldalt

Egy WordPress-es oldalt felloni es par statikus menupontot betenni, meg kiirni, hogy rovidesen lesz rendes weboldal, ooo max. 2-3 ora.

Es mivel nem VD csinalna, hanem sanszosan valami webfejleszteshez erto, ezert ez az ido 30-60 percre csokken.

Abszolut nem kotozkodeskepp, csak hogy erezzuk, hogy egy weboldal legyartasa mar sokkal egyszerubb, mint regen vala...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

133
Oleever07 képe

dehogyis, nem a honlap az

dehogyis, nem a honlap az elsődleges. de ha már ennyi előkészülettel járt a cégalapítás, egyéb dolgok, stb., akkor erre is fordíthattak volna egy kis időt.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

134
Oleever07 képe

+1. támogatom az

+1. támogatom az ötletet!
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

135
kvir képe

A fent említett

A fent említett kerékpárutakól az MK 2007-ben és 2009 ben is írt szakmai véleményt.

Amit itt olvashattok:
http://kerekparosklub.hu/files/MK_bp_kmop_09.pdf

Virág - Magyar Kerékpárosklub

136
Nuvanda képe

Csak egy egyszerű kérdés,

Csak egy egyszerű kérdés, miért kell olyan ritkább betűtípust használni (verdana), ami nincs minden gépen? Pár szót látok csak. :(

137
pere képe

Napi szinten megyek a Fehér

Napi szinten megyek a Fehér út Albertirsai út között és már éppen ideje volt, elég sok biciklist szoktam látni.Nem is értettem,hogy miért nem csinálták meg a buszsávokkal együtt,hely lett volna bőven.
"A Fehér út nyugati oldalán haladó kerékpársáv (a Finommechanika gyár és Gyógyszergyári u. között)" na ezt nem értem.A Fehér útra a Ladányi utca vezet,a Fehér út és a Gyógyszergyári út között nincs semmi tudtommal.
És ha már itt építenek,akkor jó lenne egy normális átvezetés a Kerepesi úttal párhuzamosan haladó kerékpárútra is.

138
Oleever07 képe

oké, hogy van buszsáv, de

oké, hogy van buszsáv, de miért nem lehetett a két szélére tenni? így legalább a bringás is tudna menni a viszonylag széles buszsávban, és nem kell az út közepén csalinkáznia (hogyha a mostani buszsávot használja).
a Gyógyszergyári utca egyik fele meg egyenlő a Ladányi utcával, csak azt ők nem tudják. :-)
viszont ha jól értelmezem, hogy a villamos mellett fog megépülni, akkor ebből szép kis jobbhorgok lesznek... :S valamint azt sem értem, hogy az a bizonyos "kerékpársáv", az miért csak az említett szakaszon fut végig, miért nem viszik le az Albertirsai útig?
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

139
pere képe

Azért nem lehetett a

Azért nem lehetett a szélére tenni,mert a busz nem tudna rendesen menni.De ha kerékpársáv lesz,akkor jobb is,mert a buszok nem mellettünk mennek el,csak a szgk

140
Oleever07 képe

már miért ne tudna? szinte

már miért ne tudna? szinte a legtöbb buszsáv az út két szélén halad, ld. Soroksári út, Rákóczi út, Fő utca, József Attila utca, stb. és szinte tökéletesen működik.
amúgy meg igazad van, jobb egy sávot megépíteni Nekünk, mint az autók centizését élvezni.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

141
pere képe

Azért nem lehet,mert az

Azért nem lehet,mert az Örsről induló buszok, elfordulnak balra az autó kereskedésnél,hogy ne kelljen együtt araszolniuk a BNV sarka felé az autókkal, az Éles saroktól jövő buszok pedig a Gyakorló utcánál fordulnak jobbra a buszpályaudvarra.Ha a széleken lenne a buszsáv,az életben nem tudnának elfordulni.

142
Oleever07 képe

jaa, így már értem.

jaa, így már értem. köszönöm! :-)
OFF: legközelebb használd a válasz gombot, hogy ne kelljen mindig visszaugrani. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D

143
voiceman képe

Ha már buszsáv, meg

Ha már buszsáv, meg bringagyász, meg kresz módosítás, és egyébb finomságok, nem lehetne esetleg kezdeményezni, hogy legálisan lehessen buszsávot használni, természetesen csak ott ahol az a jobb szél! Én ugyanis tesztként megpróbáltam betartva az előírást a buszsávtól balra eső sáv jobb szélén haladni, az eredmény: a busz dudál mint állat, mert nem fér el mellettem jobbról, ha meg mégis, akkor 5 cm oldaltartás 60 km/h (és nem is hibáztatom hisz hogy tartson nagyobbat???) balról meg az autósok anyáznak, hogy mit keresek az út közepén, főleg akkor mikor még jobban bemegyek balra, mert ugye jön a busz... egy szóval halál! az osztott bringa/gyalogról pedig az a véleményem, hogy kb. semmire sem jó, pláne nem rutintalanoknak, mert a gyalogos, ha csak nincs korláttal elválasztva, nem veszi figyelembe a jelzést, és rezzenéstelen arccal lép eléd, márpedig nem kell ahhoz harmincas utazóval tépő karbonhuszárnak lenni, hogy ez zavarjon, és vagy balesetet okozzon! Bocsi a hosszadalmasért!

__________________________________________
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Fekete bukó, kétoldalt szürke(?) csíkkal. A megtévesztésig hasonlítok egy bringásra.:D

144
Zsabor képe

Bátor vagy, hogy ki merted

Bátor vagy, hogy ki merted próbálni :)
Vegyél fel esetleg egy pólót, amin az van, hogy "Bocs, de csak itt mehetek szabályosan"
vagy
" <--- Autó | Busz ---> " az a kis függőleges vonás meg lehet egy kerékpárost ábrázoló piktogram.

145
voiceman képe

Én egy Ember vagyok én is,

Én egy Ember vagyok én is, közlekedem én is! feliraton gondolkozom, a táskára.

__________________________________________
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Fekete bukó, kétoldalt szürke(?) csíkkal. A megtévesztésig hasonlítok egy bringásra.:D

146
Zsabor képe

A biciklis az utca négere

A biciklis az utca négere :)

147
ízirájder képe

az MK megpróbálta, az

az MK megpróbálta, az empamo és valami városi tömegközlekedési dolgozók szakszervezete vagy hasonló megfúrta. Most az advancedek demonstrálják az út szabályos közepén, mekkora faszság ez, aztán próbálkozunk megint, ha előkerül újra a kreszmódosítás

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

148
AttentoRedaz képe

Mi a tököm köze van az

Mi a tököm köze van az empamonak a buszsávon biciklizéshez?
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

149
Zsabor képe

Hát ők nem szeretnék hogy

Hát ők nem szeretnék hogy ott biciklizz. Persze azt sem, hogy a másik sávban. Vagy bárhol, ami nem az erdő, ahova kiviszed a bringádat kocsival :)

150
ízirájder képe

a másik társaság a fő

a másik társaság a fő hangadó, de együtt léptek fel

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

151
Pontagy képe

tökmindegy, ha civilek,

tökmindegy, ha civilek, akkor a kutya se fogja komolyan venni őket igazán, csak ha pénz is van a dolog mögött. Csak meg kell nézni, hogy akár a CM, akár az MK útja is eléggé nehéz. Vannak eredmények, de a célvonal még messze van.

152
ízirájder képe

hát, végeredményben nem

hát, végeredményben nem került be a buszsáv használhatósága. Persze lehet, hogy az MK volt gyenge és nem ők erősek, de egy döntéshozónak ilyen preferenciái alakultak ki

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?