Az MK elkészített egy kerékpáros kisokost, amit itt nézhettek meg:
http://kerekparosklub.hu/kisokos
Ez a kisokos nagyrészt a CM-en összegyűlt infók alapján íródott, ráadásul az első rész egy közösen írt google doksi alapján készült. Tehát minden infó megvolt, ti már megírtátok, mi csak összeszedtük.
A KRESZ-szel foglalkozó rész Horváth Péter munkáját követve és másolva készült - ő írta az általatok már ismert Kerékpáros Kresz doksit.
A "Hogyan közlekedj" részt a Hogyan ne üttesd el magad alapján állítottuk össze.
Az ábrákat Wilika rajzolta.
Azért osztom itt meg, hogy lehessen építő jellegű hozzászólásokkal javítani a minőségen. Amit viszont légyszi vegyetek figyelembe:
A kisokos készen van. Tehát csak apró módosítások lesznek, az 56 oldalas doksiban 1 oldalnyi mozgástér maradt. Tehát "a miért nem került be a..." szellemében írt gondolatokat már nem tudjuk beépíteni.
Köszi mindenkinek,
Lukács













teljesen jo, csak nem
teljesen jo, csak nem talalom benne a bebiciklizes webcimet ;]
Aha, a belvárral
Aha, a belvárral megbeszélt módosítások még ebben nincsenek benne, megvárok minden visszajelzést, és akkor egy füst alatt letolom ezeket. De benne lesz, és klikkelni is lehet a logóra, ami nem bebic, hanem bebiciklizés lesz.
-
www.kerekparosklub.hu
Kifli :) Onmodera
Kifli :)
Onmodera :)
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
"Ha egy
"Ha egy gépkocsinál
figyelembe vesszük
az amortizációs
költséget, a szervizre,
üzemanyagra,
parkolásra, biztosításra
stb. fordított összeget,
akkor egy kilométer
megtétele legalább
150 forintba kerül."
ez már a néphülyítés kategóriába tartozik.
Csodálkozol?
Csodálkozol?
Az a baj hogy rögtön az
Az a baj hogy rögtön az elején ezzel kezdi.
Aki tud kettőig számolni, az ennyire veszi ezek után komolyan.
Abban annyi a lényeg, hogy
Abban annyi a lényeg, hogy drága, ami igaz. Ha jön még visszajelzés, hogy ez csacsiság, finomítom.
-
www.kerekparosklub.hu
finomítani lehet, de attól
finomítani lehet, de attól nem lesz kevesebb az összeg, csak részletezettebb: egy autó átlagosan 2 M Ft, ha az amortizációt 200 000km-re számítjuk, akkor csak ez 25 Ft/km. Egy átlagos fogyasztás 8 l/100 km, ez 28 Ft egy km-re. No ehhez adjátok hozzá a saját havi biztosítási költségetek egy km-re eső részét, a parkolást és a szervizt. Várjuk az eredményt.
László János
www.kerekparosklub.hu
53 Ft/km. Ne már, hogy a
53 Ft/km. Ne már, hogy a járulékos költségek 97 Ft/km-t tegyenek ki.
2 M Ft / 200 000km abból
2 M Ft / 200 000km abból hogy jön ki a 25 Ft/km?
Biztosítás nem egy nagy összeg, nekem kb 4 Ft-ra jön ki (per km), de cascóval együtt, ami ugye nem kötelező. Szerviz szintén 3-4 Ft.
Egyébként van erről már több topikban is részletes számolgatás, 50 Ft-ból bőven ki lehet hozni.
Egy 200.000 km megtételére
Egy 200.000 km megtételére alkalmas autót nem veszel meg 2 millióért. Ha mégis, akkor az időszak végén már durva pénzeket költesz rá pluszban.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Nem olyan ördöngősség
Nem olyan ördöngősség az:
- minél kevesebb hidegindítással üzemeltetni (5 perces útra nem érdemes beindítani)
- minden apró zavaró hangnál megnézetni és javítani/cserélni az alkatrészt
- 10.000 Km-nént olaj és olajszűrő csere
- 50.000 Km-nt görgők, vezérműszíj, gyertyák stb. cseréje
(dízelnél még van plusz dolog, nekem benzines van.)
Tény, a rendszeres szerviz sem olcsó, de olcsóbb mint amit az elhanyagolt hibák tudnának pluszban okozni később.
(Juj, mi ez, bringás oldal? :)
Azert a nagysagrend
Azert a nagysagrend nagyjabol megvan: ha van egy 10 litert fogyaszto kocsim, es a benzint duplan szamolom (hogy az amortizacio is beleferjen), akkor kb. 70 forint/km jon ki.
(Ebben az esetben csak 2-szeres az elteres, es persze az atlag auto kevesebbet fogyaszt, de nem is csak amortizacio letezik stb. stb.)
szerk: Megeloztek reszletesebben...
Legyen akkor 100 Ft/km és
Legyen akkor 100 Ft/km és akkor megengedő vagyok. Az nem 150 :) 50%pontos eltérés az nem hangyafing.
Nekem 130 Ft/km, de a banki
Nekem 130 Ft/km, de a banki költségekkel együtt, és inkább azért mert nem használom annyit. A 150-et is simán el tudom képzelni, de inkább felső határnak. Ha mindenhová autóval járnék (mint valaki biciklire váltás előtt) akkor ez 100 alá menne. Én is a 100 Ft-ra szavazok mint átlag.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
dupla
dupla
És persze ebből még le
És persze ebből még le kell vonni a tömegközlekedést, taxit, vonatot, kiskutya fülét, ha az embernek nincs autója, csak biciklije.
Itt nem átlagautóról,
Itt nem átlagautóról, hanem minimális értékről volt szó. A 150 még átlagnak is sok szvsz.
Akkor legyen 70-150 HUF,
Akkor legyen 70-150 HUF, így mindenkinek igaza van...
ha a "minimum" 70-150, az
ha a "minimum" 70-150, az minimum 70, nem?
ha 70-150, az nem minimum.
Mondjuk ha az lenne hogy 70-100 átlagosan vagy általában, az elfogadható, abban nincsenek benne a szélsőségesen alacsony/magas értékek, de akkor ne is azt írjuk hogy "minimum". A 150 az extrém magas érték (annyiért már taxizni lehet), nagyon drága autó kell hozzá, vagyon nagyon kicsi futásteljesítmény.
Az elméleti minimum valahol 40-50 Ft között lehet.
Nem "minimum 70-150", hanem
Nem "minimum 70-150", hanem "70-150".
Szép munka! Egy apróságon
Szép munka!
Egy apróságon akadt meg a szemem:
a 12 oldal alján a kép eltakarja a szöveget.
kösz! - www.kerekparosklub.h
kösz!
-
www.kerekparosklub.hu
tényleg nagyon szép
tényleg nagyon szép lett!
10. oldal közepén van még egy kép-hiba: kesze-kósza bicska ábra keret nélkül
Nekem fura, hogy a hol
Nekem fura, hogy a hol szabad/tilos kerékpározni a tartalomjegyzékben is maga mögött hozdozza a "-1"-et
--
kossuth - himmel.hu
nem
nem értem
-
www.kerekparosklub.hu
http://centaur.sch.bme.hu/~ko
http://centaur.sch.bme.hu/~kossuth/kisokos.jpg
Más, több oldalon folytatódó fejezeteknél az első mögött nincs szám, nekem az szimpatikusabb.
--
kossuth - himmel.hu
Ja, tényleg,
Ja, tényleg, köszi!
-
www.kerekparosklub.hu
Háttő. Van benne azért
Háttő. Van benne azért néhány meredek vagy igen szerencsétlenül fogalmazott dolog, meg konkrét tévedés is. Pl. nincs olyan a kresz-ben, hogy ha van kerékpáros nyom, akkor nem kötelező a kerékpárút. Sajnos nincs, teszem hozzá... Valamint a járda használata akkor is tilos, ha az úttesten egyébként tilos kerékpározni. (Kivéve a 12 év alatti gyerkőcnek a főúton, ugye.)
Irányjelzésnél sincs sajnos olyan kedvezmény, hogy nem kell kanyarodás közben jelezni. A kresz az irányváltoztatás befejezéséig kötelez az irányjelzésre, a módjától függetlenül.
Ami még nálam kicsapta a biztosítékot, hogy azt írjátok, az MK azon dolgozik, hogy ne épüljenek veszélyes kerékpárutak. Ez jó, de nagyon kevés, mivel ami megvan, annak a jó része veszélyes, és azokat nem fogják átépíteni a kedvünkért még egy darabig. A kötelező kerékpárút használat lazításán kéne sokkal inkább dolgozni, ha nem akarunk még 30 évig szenvedni a bringagyászokkal. Ahogy a németek is mondják: a jó kerékpárutat nem kell kötelezővé tenni.
www.gruppetto.hu
A kanyarodásnál mi lenne,
A kanyarodásnál mi lenne, ha azt ajánlaná, hogy "rövid karjelzéssel és hátranézéssel jelezd kanyarodási szándékod". Ugyanis elengedett kézzel hosszú, nagyívű kanyart megtenni nem túl biztonságos, tapasztalatom szerint egy hátranézés viszont nagyon hatásos szokott lenni.
Habár a szemkontaktust ajánlja máshol.
Azon is dolgozunk, hidd el!
Azon is dolgozunk, hidd el! Nem könnyű! Pl. most mindent meg fogunk tenni azért, hogy a március 15. téren levegyék a kerékpárút táblát a csodás, ámde semmire sem használható pár méter hosszú új bicikliútról.
László János
www.kerekparosklub.hu
Köszi, ez jól hangzik. De
Köszi, ez jól hangzik. De eleve hogy került oda az az út? Épp az előbb írta H.L., hogy ilyenre nem lehet pályázni.
www.gruppetto.hu
Egyrészt amit írtam a
Egyrészt amit írtam a pályázati kiírásról, az Új Széchenyi Terv Közlekedési programcsomagjába tartozó pályázatokra vonatkozik, amiket márciustól lehet benyújtani - ez egy friss dolog, a tervezett kerékpáros létesítményekre vonatkozik, nem a meglévőkre!
Másrészt járdát írtam, amire ráfogják, hogy kerékpárút. Gyalog és kerékpárútra is lehet pályázni, azonban bizonyos szabványoknak meg kell felelni, amiknek eddig nem. Ráadásul ha a kerékpárosklub szakembere nem bólint rá, azzal csomó pontot vesztenek.
Tehát két területen történt módosítás az utóbbi időben: szabványok területén, és pályázatkiírás területén. Pontosítva a lenti kétmondatos összefoglalómat: új kiírással sem teljesen lehetetlen szart csinálni, csak már elég nehéz, és több sokkal energiát igényel, mint egy normális infra létesítése.
de olvasd el a cikket:
http://kerekparosklub.hu/tajekoztato-a-kerekparforgalmi-halozat-fejleszt...
nyiss róla külön topikot, ha részleteiben vitatnád meg!
-
www.kerekparosklub.hu
"Ráadásul ha a
"Ráadásul ha a kerékpárosklub szakembere nem bólint rá, azzal csomó pontot vesztenek."
Ez egy jó hír mára :)
Nagy vonalakban képben
Nagy vonalakban képben vagyok, RSS-ben előfizetek a kerékpárosklub hírekre, át is szoktam futni.
Szép és üdvözlendő dolgok ezek, csak éppen amint az jól látható, hosszú ideig még nem fogja éreztetni a hatását, mert egyrészt a meglévő hálózathoz képest kevés az újonnan épülő, másrészt nem csak ilyen keretek között épülhet bringainfra, és még ezen keretek között is kikerülhető.
Jó helyen van itt egyelőre szerintem, nem hiszem, hogy sokkal hosszabb témát kerekítenénk belőle.
www.gruppetto.hu
Az nagyon jó lenne.
Az nagyon jó lenne. Építettek egy két irányú bicikliutat. Északról dél felé haladva át kellene menni a túloldalra hogy használjuk 200 méteren. Délről északra meg a semmiből a semmibe megy mert nincsen utca ami rávezet (jó a közepénél van) illetve nincsen utca ahol folytatni lehetne a végén az utat. Ráadásul a szabadság hídtól induló egy utca hosszú bicikliúttal se lehet összekötni stratégiai időtávban, mert az a másik oldalán megy az útnak.
Az út ahol meg egyébként elég széles és kis forgalmú hogy jól biciklizhető legyen északról délre. Ellenkező irányba meg ott van a belváros új főutcája ami szintén jó.
-Kerékpáros nyomról: 54.
-Kerékpáros nyomról:
54. § (11)Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
- A járás tilos valóban csak a 12 év alattiakra vonatkozik,ezt egyértelműsítjük, köszi!
- irányjelzés: igaz, kösz! Viszont a biztonság is fontos, ezt átfogalmazzuk.
-MK min dolgozik: A pályázatokat már úgy írják ki, hogy ne lehessen járdákat és szarokat építeni kerékpárút címen - szerintem ez baromi nagy előrelépés.
http://kerekparosklub.hu/tajekoztato-a-kerekparforgalmi-halozat-fejleszt...
A meglévő szarokat nem kell átépíteni, jó lesz járdának, csak a táblát kell levetetni.
Köszi, tök jó megjegyzések, ilyenek kellenek!
www.kerekparosklub.hu
Amikor én a KRESZ-t
Amikor én a KRESZ-t tanultam, akkor az oktatóm azt mondta, hogy irányjelzés végig kötelező, kivéve a kerékpároknak, nekik elég az elején mutatni. Ezt kb. 5-ször elmondta. Szóval szerintem ezzel nincs baj, csak nincs könyvem, hogy megkeressem benne..
Aha, és SMKP-val, amin
Aha, és SMKP-val, amin nincs irányjelző, hogy kell, mit mondott?
www.gruppetto.hu
54. § (11)-et eddig nem
54. § (11)-et eddig nem vettem észre, kösz.
Persze azért nem találtam meg, mert én a definícióban meghatározott "kerékpáros nyom" kifejezést kerestem. Ehelyett itt "kerékpár nyom" van írva. Akkor ezek szerint ahol kerékpár nyomot látok (vagyis valaki már hagyott ott nyomot kerékpárral) akkor ott lehet menni az úttesten. :)
www.gruppetto.hu
nem tudom, melyik
nem tudom, melyik szerencsésebb megfogalmazás, viszont ha a KRESZ-ben így szerepel, akkor nálunk is ez fog, köszi az észrevételt!
-
www.kerekparosklub.hu
Igazából mindegy lenne,
Igazából mindegy lenne, hogy melyik megfogalmazást használja a jogszabály, az a nem mindegy, hogy következetesen teszi-e vagy sem. Sajnos nem. A KRESZ összes többi helyén kerékpáros nyomként említik, pl.:
"1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
h/2. Kerékpáros nyom: az úttesten kerékpárt és nyilat mutató sárga színű burkolati jellel kijelölt útfelület."
www.gruppetto.hu
Szerintem meg pont, hogy
Szerintem meg pont, hogy engedményt tesz kerékpár és segédmotorkerékpár esetén (amikor nincs irányjelző készülék), hogy a kanyarodás biztonságos végrehajtása érdekében beszüntethető az irányjelzés.
Update:
Találtam egy ilyet: Kotra Károly: KRESZ könyv személygépkocsi-vezetők részére (Kotra Kft. 2007)
"Az egy nyomon haladó járművek vezetőinek karral adott irányjelzése azonban szabályszerű akkor is, ha a kellő időben megkezdett jelzés adását - a bekanyarodás biztonságos végrehajtása érdekében - a művelet tényleges megkezdésekor abbahagyja."
_______________________________
BringAlap-om
Újpest blogja - Terjeszd!
Városi cirkálóm
Ilyen nincs a
Ilyen nincs a KRESZ-ben.
Így szól a vonatkozó rész.
"29. §
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen."
www.gruppetto.hu
Még egy: A járdáról
Még egy:
A járdáról úttestre való lehajtásnál nincs olyan szabály, hogy le kellene szállni. Ha egyébként szabályosan halad a járdán a kerékpáros, akkor az egyetlen dolog, amire ilyenkor kötelezve van, az az elsőbbségadás mindenkinek az úttesten. Tehát senki, még a kanyarodó autós sem köteles neki elsőbbséget adni. Persze ha mégis leszáll a bringás, akkor már elsőbbsége van a kanyarodó autóssal szemben.
Ami még engem zavar, az a sisak túlhangsúlyozása. Szerintem ez rendkívül kontraproduktív. Szerintem ebben a témában bőven elég lenne tényszerűen leírni a szabályt, kommentár nélkül. Ha mindenképpen ragozni akarjuk, akkor pl. érdemes lenne kiemelni pl. azt is, hogy pl. mennyire hordanak sisakot a hollandok, és ehhez képest milyenek a baleseti statisztikáik.
www.gruppetto.hu
-a zebrán tolás: persze,
-a zebrán tolás:
persze, ha szőrszálhasogatóak vagyunk, biztos elképzelhető olyan eset, amikor nem kell. De ez a kiadvány pont azért készül, hogy ne szabályokon való lovaglás, és kiskapukeresésről szóljon, hanem a lényeget ragadja meg.
-sisak:
nincs túlhangsúlyozva, ráadásul a margón ott a dániás szöveg, így mindkét álláspont megtalálható.
-
www.kerekparosklub.hu
Nem zebráról van szó a
Nem zebráról van szó a szövegben, hanem kereszteződésről. De sem zebra, sem kereszteződés viszonylatában nincs olyan megkötés, hogy a bringás csak tolva kelhetne át. (Kivéve külterületi főútról balra kanyarodás, amit kötelező indirekt és áttolva megtenni.)
Komolyan úgy gondolod, hogy ha pl. a 12 év alatti gyermekeddel főútvonalon kerékpározol, aki csak a járdán mehet (s így ugyan szabálytalanul, de te is nyilván ott mész vele) akkor minden kereszteződésnél le kéne szállnotok?! Ugye nem?
És mi a helyzet a járdán vezetett kerékpárúttal, ami a kereszteződésen nincs rendesen átvezetve? Tényleg azt várjuk, hogy ott is szálljon le mindenki? Tudok neked ilyen helyet mutatni neked, ha kéred.
Ez bizony igencsak lényeges pont, már csak azért is, mert hiába szeretnénk a járdán kerékpározást visszaszorítani, egyelőre az emberek jelentős hányada ott bringázik.
Szerintem ez megint olyan téma, amivel eleve nem kéne foglalkozni sem, ha a járdán kerékpározást kerülendőnek tekintjük. Leírom, hogy képzelném: "Járdán ne kerékpározzunk, mert általában tilos. Ott ahol mégis szabad, vagy ha a tiltás ellenére mégis a járdát választjuk, akkor azt rendkívül körültekintően tegyük, különösen ott, ahol az úttestet keresztezzük." Ennyi, se több, se kevesebb. Így nincs benne tévedés, és a hangsúly is azon van, hogy ez kerülendő.
Sisak: ebben nem értünk egyet. Én legtöbbször hordok sisakot, de nagyon nem szeretnék sisakpropagandát látni egy ilyen kiadványban, mivel ez nem nekem szól, hanem az átlagos kerékpárosnak, rajtuk pedig nem szeretnék több sisakot látni.
A margón lévő szöveg elkerülte a figyelmemet, ahogy szerintem a többségnek is el fogja. Ehhez képest a sisakviselésről egy egész oldal szól igencsak pozitív hangvételben. Még ha csak semleges lenne...
www.gruppetto.hu
zebra: átgondoljuk,
zebra: átgondoljuk, köszi
De pl. olyat biztos nem írunk bele, hogy "ha a tiltás ellenére is járdán mész", mint ahogy azt sem írjuk, hogy mire figyeljen, ha a tiltás ellenére átmegy a piroson. Ne menjen át
sisak: én meg nem hordok sisakot.
-
www.kerekparosklub.hu
A zebrás résszel nekem az
A zebrás résszel nekem az a bajom, hogy több helyen is van és lényegében azt irjátok, hogy ha a tiltás ellenére a járdán mész..., mert arról ír a kisokos, hogy "járdáról ne ugrass le gyorsan, meg zebránál lassíts... stb.
Szerintem nem. szerintem "ha annak ellenére, hogy tilos és ... valami a bunkóság helyett ... járdán tekersz, arra figyelj, hogy nincs elsőbbséged még a zebránál se... ne menj gyorsan, ne ugrass le a járdáról gyorsan, mert az úttesten közlekedők nem vesznek észre és nem is számítanak rád" valami ilyesmi.
Beke Dávid
Most is írtok ilyet,
Most is írtok ilyet, különben hogy került volna bele, hogy le kell szállni az úttest keresztezésekor? Bizonyos esetekben még szabályosan is kerülhet olyan helyzetbe a bringás, hogy járdán haladva úttestet keresztez bringaút átvezetés nélkül, tehát ne mondjátok neki, hogy ott le kell szállnia, mert ez nem igaz, és szerintem butaság is lenne. Legyen körültekintő. Helyszíntől függően ez akár lehet leszállás is, de semmi nem írja elő.
www.gruppetto.hu
nekem tetszik a dizájn:)
nekem tetszik a dizájn:) nyomtatva elérhető?
__________________________________________________
eladom a bringámat...
Slickel nyomom, oszt?:)
Egyelőre online
Egyelőre online terjesztésre helyezzük a hangsúlyt.
Mindenesetre formailag úgy van kialakítva, hogy egy kétlyukú gyűrűsmappába lefűzhető sorozat legyen, reméljük nemsokára kézbe is lehet majd venni.
-
www.kerekparosklub.hu
épp ezt akartam kérdezni,
épp ezt akartam kérdezni, hogy lesz-e nyomtatott verzió, de itt megkaptam rá a választ. köszönöm! :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
szerintem velem együtt
szerintem velem együtt sokan remélik még:)
___________________________________________________
eladom a bringámat...
Slickel nyomom, oszt?:)
KRESZ temahoz csak annyit
KRESZ temahoz csak annyit fuznek hozza, hogy mindig a hatalyos KRESZ (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm) a mervado.
Teljesen mindegy, hogy egy autosiskola weboldala, egy 2007-es konyv, vagy a kispista.hu/buzibringasok mit ir.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Bár a kisokost talán
Bár a kisokost talán megbolondítaná, de én űgy tudtam, hogy irányjelzést lehet csak balkézzel is méghozzá a jobbra kanyarodáskor a bal felkar párhuzamos, az alkar pedig lefele mutat, függőleges. amcsi aktatófilmeken most is ez van és én úgy tudtam nálunk is szabályos (mert ugye autóból nehéz jobbra kinyúlni, de mondjuk a tólem balra - és éppen rámmászó - haladó autóvezető se nagyon látja a jobbkezem... a balkezem meg nem érti :)
Egyébként én most néztem és nálam összecsúszik sok helyen a szöveg és a kép, meg járdán akkor is szabad kerékpározni, ha az úttesten tábla tiljta. Pedig nem, de erre már felhívták a figyelmet azt hiszem... ja és elütések, bár kevés, de van benne.
Egyébként nagyon jó, és tetszik. Bár engem zavar az erős MK propaganda, ahogy minden más erős propaganda is (BM is az MK, meg a helyben vedd el is az MK meg még sok minden... erre gondolok) de ez azt hiszem egyéni, Azért gondoltam megemlítem.
Beke Dávid
A füzetnek kettős célja
A füzetnek kettős célja van. Az elsődleges nyilván az infók átadása. A másik pedig az MK népszerűsítése. Ez utóbbi szintén fontos, támogatók és tagok nélkül az MK nem tud működni.
De nemcsak az MK-t reklámozzuk, fent van a Bringakonyha, a Cyclechic, a Criticalmass és még több másik is. Szerintem nem agresszív.
-
www.kerekparosklub.hu
Mindenképp. ezzel semmi
Mindenképp. ezzel semmi gondom nincs, sőt, a végén levő MK-ról szóló résznél nem is zavarna ha hosszabb lenne. A széljegyzetnél kicsit zavart engem és itt fontos, hogy engem, főként a megfogalmazás.
Beke Dávid
Ha leírod, hogy milyen
Ha leírod, hogy milyen megfogalmazás zavar, és mit írnál a helyére, akkor jobban érteném.
-
www.kerekparosklub.hu
rossz helyre írtam
rossz helyre írtam
Gratulálok, szép munka!
Gratulálok, szép munka! Nem először látom, de még most is nagyon tetszik a dizájn. :-)
Az én megjegyzéseim:
1. Egy kicsit az az érzésem, hogy minden kétszer szerepel. Ez persze nyilván azért van, mert több külön füzetbe van szánva a külön forrásokból származó anyag. Nem tudom, hogyan lehetne rajta segíteni, csak megjegyeztem. Ha magának nyomtatja az ember, akkor zavarhatja, hogy nem 100 %-osan tömör és precíz az anyag, hanem ismétlések vannak benne.
2. Nyomtatva hasznos lenne, ha szerepelne a teljes link kiírva minden hivatkozásnál. Esetleg egy külön oldalon lehetne összegyűjteni a linkeket. (Lehet esetleg link helyett annyit írni, hogy keress a "Kresz" szóra!)
3. A "hogyan közlekedj" rész 19. oldalának alján van egy érdekes dolog: egyrészt a Kresz már megengedi az előrecsorgást, másrészt a legalsó bekezdés ezt nem javasolja. Ezt valahogyan szinkronba kellene hozni.
4. A 22. oldal első bekezdésében a buszsofőrök és a vagy közé nem kell vesző.
5. Ugyanitt a fülszöveg az MK felelősségbiztosítását reklámozza. Bár ez teljesen elfogadható, meg kellene említeni, hogy szinte minden lakásbiztosítás is tartalmaz felelősségbiztosítást. Nem azért, hogy az MK üzletét rontsuk, de sokkal kevesebb biciklis menekülne el a helyszínről, ha tudnák, hogy a biztosító fizeti az általuk okosott kárt. Ez biztosan javíthatna a biciklisek hírnevén egy kicsit.
6. A Kresz-ben a tévhitek között az elsőt úgy fogalmaznám meg, hogy "Ha nem látnak, nem tudnak elütni". :-)
7. A Kresz 16. oldalán a lakott területen belül legfeljebb 40 km/h-val szabad közlekedni mondatot átírnám, hogy bicikliúton 30-cal, biciklijárdán 20-szal, úttesten 40-nel szabad menni. Az eredetiben ez az elején szerepelt és utána voltak a korlátozások. Itt fordítva van a sorrend, tehát érdemes lehet pontosítani.
8. A Kresz szerintem lehetne részletesebb (persze, mert az enyém részletesebb :-), főleg azért, mert valamilyen referenciaként szerepel. Persze megértem teljesen a terjedelmi korlátokat, csak kérdés, hogy mennyire lehet rövidíteni úgy, hogy használható maradjon. (Gy.K. kinek szól a Kresz rész? Egy gyakorló autósnak vagy egy 10 éves gyereknek?)
9. Az "alapok" rész 9. oldala úgy kezdődik, hogy "Sötétben minden biciklis fekete". Szerintem ez értelmetlen kijelentés, mert nem a biciklisek színe a fontos, hanem az, hogy láthatóak-e. Azt írnám inkább, hogy sötétben a világítás nélküli biciklis láthatatlan. Rögtön ide beírnám azt is, hogy világos színű ruha erősen ajánlott a biciklizéshez, még akkor is, ha mellényt nem visel az ember.
Üdv,
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
6. "A Kresz-ben a tévhitek
6. "A Kresz-ben a tévhitek között az elsőt úgy fogalmaznám meg, hogy "Ha nem látnak, nem tudnak elütni". :-)"
9. "Azt írnám inkább, hogy sötétben a világítás nélküli biciklis láthatatlan."
7. Epp ma neztük a KRESZ-t, es nem volt benne (illetve hat nem talaltuk) lakott teruleten beluli sebessegkorlatozas a kozutakra. Biztos sutak vagyunk, de azert belinkelned, hol irjak a korlatozast?
En egyebkent igy tudtam, marmint hogy 40 a limit, de aztan megsem lattam pontba szedve...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
26. § (1) Az egyes
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
www.gruppetto.hu
Na es tenyleg, csak szetesik
Na es tenyleg, csak szetesik a jogtar-as kiiras. Akkor csak jol tudtam :) Kosz.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
1. kétszer szerepel: nem
1. kétszer szerepel:
nem sok van ilyen, a kötelező bringatartozékok pl feltűnő, h 2x van. De a véglegesben egyszer lesz, és a bringavétel fejezetben egy mérettáblázatot teszek helyette.
2. Linkek - igen még több helyen pótolni kell.
3-4. ok
5. erről nem tudtam, ennek utánajárok, köszi!
6. Nem szerencsés, mert pl az eredeti nothit-ben az egy pozitív tanács, hogy közlekedj úgy mintha láthatatlan lennél. Mi ezt itt nem vettük át, de nem is szeretnénk, h kavarodás legyen.
7. ok
8. Ennél nem lesz bővebb a KRESZ. Azokra van optimalizálva, akiknek már van KRESZ alapismeretük. Akik részletekre kíváncsiak, azokat átirányítjuk a Te oldaladra. :)
9. Szerintem is hülye mondat, cserélem. Viszont ruhát hordjon mindenki olyat, mint amiben amúgy is van - azért a chic vonalat is vinni kell. ;)
A fényvisszaverő ruházatot ajánljuk amúgy, szándékosan nem láthatósági mellényt írtunk.
És köszi mindent még egyszer!
-
www.kerekparosklub.hu
Örülök, hogy segíthettem
Örülök, hogy segíthettem és még egyszer szép munka!
A mérettáblázatra nagy +1.
A világítás témához egy klasszikus:
Yehuda Moon és a bike ninja.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
nagyon kis csecse! * mindig
nagyon kis csecse!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Ha az új szívecskés
Ha az új szívecskés logót szeretnétek inkább bele, küldd el, már egyre több ilyen matricát látni a városban. :)
-
www.kerekparosklub.hu
A 10. és a 12. oldalon a
A 10. és a 12. oldalon a kép takarja a szöveget.
Egyébként szép és jó! (Bár megvalósítható lett volna InDesign CS5 nélkül is)
kösz, javítom. Az honnan
kösz, javítom.
Az honnan látszik, hogy miben készítettük?
Mit ajánlanál helyette?
-
www.kerekparosklub.hu
A 18. oldal szélén a
A 18. oldal szélén a BAM-os résznél: "A Kampány célja, hogy ..." majd itt vége is a szövegnek. :)
--
kossuth - himmel.hu
Szép lett, bár csak
Szép lett, bár csak "átlapoztam". Annyira jó lenne, ha legalább ezt a füzetet átnyújtanák minden frissen vásárolt bringa mellé, és nem csak a sima bringaboltok, meg régi bringákkal foglalkozók, hanem a hiperek, és Hervíz félék is.
Országúton, vagy kempinggel, Törökbálint-Budapest, csaknem minden nap.
bringadivat.blog.hu
nagyon szep munka,
nagyon szep munka, koszonjuk!
Köszi mindenkinek a
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat.
Elvileg javítottam mindent, ha további hibákat láttok, írjatok.
Köszi!
-
www.kerekparosklub.hu