A következő bejegyzés a HÉV-et használóknak szól
Tavasz óta kezdenek megtelni a vonatok biciklivel, legalábbis a szentendrei viszonylat budapesti szakaszán. Van, hogy hárman férünk el, van, hogy 8-an, néha szép halom bicikli van a sarokban, libasorban, máskor erre merőlegesen gyűlnek, avagy DH-s gépek fejjel lefele figyelnek. Konfliktus nemigen van, bárhányadiknak ugrik fel az ember, csinálnak neki helyet, néha a gyalogság idősebb része morog a bajsza alatt, hogy "mé' nem megyünk biciklivel?!"
kérdések:
- mi lenne az ideális elrendezés, hogy sokan, kényelmesen elférjünk, fel-leszálljunk?
- miért van averzió többekben aziránt, hogy egymáshoz érjenek a biciklik?
-vegyük -e szigorúan a hivatalos kocsinként max 4 kerékpár korlátozást?












- Ideális elrendezés az
- Ideális elrendezés az bringafüggő, szerintem erre nem lehet sok verziót mondani.
- Félnek, hogy leverik egymásról a festéket. Ez egy régi, már-már festésre rászoruló bringánál mindegy, vagy akit annyira nem érdekel, mert közlekedési eszköz inkább, mint hobbi. De van akinek ez az 'életük' és nem szeretnék, ha bármilyen piti karc lenne rajta, meg hasonlók.
- A lóf- :D 4 bringa/kocsi az hülyeség, vagy is úgy értve az, hogy annyi kocsi nincs szerintem, amennyire felférne csúcsidőben az összes bringás bringával. >.<
Ha félsz, hogy leverődik a
Ha félsz, hogy leverődik a bringáról a festék, akkor a legbiztosabb, ha egy vitrinben tartod, ott nem karcolódik meg, és poros sem lesz :p
Én nem féltem... Az
Én nem féltem... Az enyémen sajnos már van elég... :/
Ezt a bringafüggő dolgot
Ezt a bringafüggő dolgot nem értem. Mindnek két kereke van meg egy kormánya keresztbe
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Pl. nem mindegy, hogy 36
Pl. nem mindegy, hogy 36 centi szeles a kormany, vagy 76.
Vagy egy kismeretu BMX-rol beszelunk, vagy egy 22 colos ossztelos DH-s geprol.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
mostanában ilyen kis
mostanában ilyen kis BMX-eket nem látok, valahogy kifújt a divatjuk, vagy nincs szezon, vagy mittomén. Gyakorlatilag csak közlekedésre való gépek vannak: országútik és montik. Ezek elég hasonlóak, nem?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
De tényleg. Miért nem
De tényleg. Miért nem mentek bringával?
+1 ____________________ Gáz
+1
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)
Lassabb. Közlekedünk,
Lassabb. Közlekedünk, megyünk dógozni meg oskolába, nincs időnk annyit sportolni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Sosem jártam HÉV-vel
Sosem jártam HÉV-vel sehova. De amúgy nem lehet az, hogy ezen a vonalon szar az infra és nem lehet biztonságosan bejárni a városba bringával? ^^ Csak így...
A szentendrei vonal mellett
A szentendrei vonal mellett én a Szentendrei úton megyek, annak sem örülnek*. Máshol pedig (a kijelölt, de messze nem kötelező) kerékpárút, vagy útvonal, vagymi, az pedig nem közlekedésre való.
Viszont azzal, hogy a HÉVre felrakom a bringát, (oda vissza max 4 ember helye), azzal a belvárosban legalább 5-6 ember tud felszállni, akinek nem én állok a helyén.
*HÉVen, és a Szentendrein sem volt hangoskodós, vagy durvább konfliktusom. Meg mondjuk sehol máshol sem.
te autóval mész
te autóval mész tókióba?
esetleg júliusban vihetek rajta szánkót, vagy csússzak vele szentendréig?
Jajjmár ezt a dumát...
Jajjmár ezt a dumát...
vagy valami tiltja, hogy a
vagy valami tiltja, hogy a szállítási szabályzatnak megfelelő közlekedési eszközt, érvényes menetjeggyel rendeltetésszerűen szállítsak/tároljak a HÉV-en? Nem?
Akkor meg, milyen duma már ez a "miért nem tekertek".
ha van jegyem és úgy hozza úri kedvem, akkor oda-vissza hévezgetek egy biciklivel egész álló nap.
Problem?
Már kérdést sem szabad
Már kérdést sem szabad feltenni?:)
jó akkor elmagyarázom
jó akkor elmagyarázom neked, mert én pl csillaghegyi vagyok. van ugyan többé kevésbé használható bringaút, viszont aki rendszeresen arra közlekedik, kurva unalmas és egyhangú már azon a szakaszon végigtekerni. mert a távolság relative elég nagy ahhoz képest, h utána pl körút mentén intézed az ügyeid. Főleg ha pl már ezek után estefelé elég fáradtan szeretnél már hazaérni és enni... ja, meg sokkal gyorsabb.
az túlhasználat!!! mit
az túlhasználat!!! mit képzelnek azok, akik naponta kettőnél többször mernek igénybe venni egy kifizetett szolgáltatást... hihetetlen.
Bizonyos esetben ugyebár
Bizonyos esetben ugyebár van értelme autóval menni akár Tókióba (biciklivel Szentendrére, vagy Varsóba, gyalog Érdre stb.), ha az időd megengedi. Ezt szokták tenni, ha magát az utazást is élményként szeretnék megélni. Régebben ún. zarándoklatnak nevezték az ilyesmit. (Más kérdés, hogy a mai emberek 96%-a nem érti, mi értelme ennek.)
Persze ha csillaghegyi lennék, és minden nap ezt próbálnám tenni, akkor hamar elvesztené a varázsát. :-)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Én el tudom képzelni hogy
Én el tudom képzelni hogy néha azzal vinném a saját bicajt és ennek egyszerű oka van:
Ha túrázni megyek valahova és ezt Szentendrén keresztül teszem, akkor tudom magamról hogy legkevésbé azt az 1 órát élvezem amíg kijutok Budapest központjából Szentendrére. Ha nem lennék vele úgy, hogy szeretek mindenféle tömegközlekedési eszközt kihagyni még ilyenkor is, akkor tuti hévvel vinném ki...
Múltkor egyik csaj NR-en eléggé elfáradt és kapóra jött hogy haza tudott menni hévvel. Nem csak olyan emberek vannak ám, akik napi 150-et letekernek és nem árt meg nekik még plusz 15 km :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Multkor 100+km es majd'
Multkor 100+km es majd' 2500m szint terepezes utan hazafele HEV-re szalltunk, mert tul keson ertunk volna haza. Szegyelltem is magam rendesen, plane mikor egy srac beoltott minket a noje melett, hogy o mar bejarta az egesz Pilist (OMG :). Aztan hozzatette, hogy motorral. Miert nem motoozott akkor, miert HEV-ezett? Kerdezne Shag... :)
Egyebkent regebben a kallerek mindig beszoltak, ha 4-nel tobb bringa volt. Hogy akkor hova fog felszallni a tomeg, es mitkepzelunk. Aztan felszalltak a Batyiig 10-15-en, azok is masik ajtoknal :)
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ez így van. Mikor elkezdtem
Ez így van. Mikor elkezdtem túrázni, tök jó volt hogy van egy olyan lehetőségem, hogy:
-ha elfáradok, a visszaúton fel tudom rakni a HÉV-re.
-Ha idő szűkében vagyok, akkor is segíthet.
Persze ott a másik oldal, hogy nincs bérletem, és úgy meg nagyon drága ha megveszem a jegyet. Nekem anno nagyon tetszett, hogy egyáltalán lehet bringát szállítani rajtuk.
1.: Kényelmes elrendezés
1.: Kényelmes elrendezés nincs, nem is ez a célja (és ez nem baj). Szerintem a legjobb a kocsi bal oldalához támasztott bringa, és onnantól pedig mind egymásra.
2.:Én meg szoktam kérdezni, szabad-e? Általában megengedik, és volt, hogy rendszeres útitársa akadtam így, akivel mindig lehetett beszélgetni. Szóval csak a szokásos idegenkedés a másiktól.(Lábon sem szereted, ha hozzád simul egy idegen a tömegben. A bringád a tested ;])
3.:Csak annyira szigorúan, mint a kalauz. Általában látják, hogy nem jókedvünkből sűrűsödünk pont ott (egy CM-re menet mind a két kocsi megtelt, és a többi kocsiban is sok bringás volt, nem szólt semmit a kaller akivel találkoztam).
A ráckevei hév sem
A ráckevei hév sem semmi..ott szinte sosem lehet elférni,szerintem nem a max 4 bringás matricával van a baj , inkább kéne mellé egy olyan is hogy tessék átadni a bicikliseknek a helyet :D Mert általában azért nem lehet odaférni mert pofátlanul beűlnek a biciklisrészbe..
Haveromék is ezért
Haveromék is ezért szívtak párszor a vonaton, ott is a tahó gyalogok beültek a bringás vagonba, meg még a bringatároló részben is ott ácsorogtak. Egészen addig, míg egyszer meg nem jelent vagy 10-15 DH-s arc, ilyen 20 kilós szörnyekkel, mindegyikről csak úgy szüttyögött a sár, meg a koszos lötty, egyből kiürült a vagon...:D
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
azért van ott még pár
azért van ott még pár jogosult utazó: nyanyamobilosok, babakocsisok, én túrahátizsákkal is szívesen megyek oda (meg persze az automatikus reflex, hogy a bicajos részhez megyek, mint a Daltonok lovai a bankba), hogy a pakk ne foglaljon még egy ülést. Ha a leülőkre gondolsz, az nem szokott zavarni, ha berögzítettem a járművet a nem nyíló ajtóhoz, bárhol máshol le tudok ülni, azt látnám, beljebbről is, ha valaki megpróbálna leugrani vele
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Az országútisokat le kell
Az országútisokat le kell zavarni, tekerjenek...:D
Én sem vittem sosem HÉV-en a bringámat, azért olyan nagy távok nincsenek, ahova a HÉV jár.
Aki meg olyan 'szalonbiciklis', hogy fosik a festék karcolástól, az tekerjen vele, vagy vigye kocsival. Ezek általában úgyis azzal hordják nagyrészt.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
nem csak a festékről van
nem csak a festékről van szó.
láttál már olyan parasztot aki a küllők közé támaszt, majd habzó szájjal tépi ki a pedált, ami értelemszerűen beragadt? (vagy féktárcsának, vagy váltónak, stb.)
na mert én rendszeresen látok olyat a fogason.
aki nem tud vigyázni más értékére az tényleg inkább ne támassza az enyémnek.
Láttam. Ha az övével
Láttam. Ha az övével csinálják ugyanezt, fel van háborodva. Nyakon kell vágni, aztán majd észhez tér.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
hát azért ha rendszeresen
hát azért ha rendszeresen 1-2 naponta közlekedsz azon a távon, akkor bizony kurva unalmas mindig végigtekerni, főleg este, amikor már éhes vagy minden bajod van és szeretnél már otthon lenni. ja meg lassú.
nos akkor kicsit más, de a
nos akkor kicsit más, de a témához kapcsolódó
én azon vagyok felháborodva, h plusz jegyet kell váltani, és természetesen mindig el is kerülöm, amikor csak tehetem. szerencsére a szentendrein nem nagyon jön kaller (kopkopp).
én úgy gondolom, h én teszek szivességet a városnak, bevitetem magam a belvárosba, és ott a továbbiakban bringával közlekedem, nem terhelem a tömegközlekedést.
többször volt olyan h belváros szentendre között kellet ingáznom, és mielőtt elkezdődne az észosztás, nem sport, hanem ügyeket intéztem és sietnem kellett, és nem, nem fogok végigtekerni. oda vissza közel 1500 v ilyesmi, azért az kicsit húzós. visszafele mondtam is a kallernek h leszállok békásnál, persze mentem tovább.
szóval, aki pl szentendréről jár be napi szinten bicajjal héven, azért elég felháborító havi összegre sarcolják meg, ahhoz képest, h inkább támogatni kéne...
LOL
LOL
te mit nevetgélsz itt? nem
te mit nevetgélsz itt? nem közlekedsz bringával, kocsival közlekedsz... csak trollkocc itt.
És ha? Nem lehet
És ha? Nem lehet véleményem?
Btw, épp ma pattantam fel újra bringára, igaz edzési célzatból:) Tavaly gyakran jártam Budakeszi - Déli pu. közt bringával, de a 35 fokban jobban féltettem az egészségem annál, hogy feltekerjek a hegyre. Tavaly előtt meg sokat túrázgattam, még itteni arcokkal is. Sajnos azóta elgyengültem, nem bírnám a tempót :(
Szóval nem, nem használom napi közlekedésre a bringát, de a fenti az pont olyan volt, hogy "a francnak vegyek még autópályamatricát is, örüljenek, hogy nem a főúton megyek, még nekik kéne érte fizetni, mer jófej vagyok!".
35 fokban jobban féltettem
35 fokban jobban féltettem az egészségem annál, hogy feltekerjek a hegyre.
Nem lesz attól semmi bajod, ha nem hajtod túl magad, és viszel elég vizet :)
Sportszegény életmód,
Sportszegény életmód, túlsúly, dohányzás. Azt hiszem van mitől félnem :)
Ezt csak a félelembiznisz
Ezt csak a félelembiznisz mondatja veled! :-)
havi öccá' a
havi öccá' a bringabérlet. helómi, egy jobb sör ára.
De ehhez rendes bérletet is
De ehhez rendes bérletet is kell venni...
viszont a
viszont a hozzászólásából az jött le, hogy ő is sokat használja a hévet.
"szóval, aki pl szentendréről jár be napi szinten bicajjal héven, azért elég felháborító havi összegre sarcolják meg, ahhoz képest, h inkább támogatni kéne..."
ebből pl. 20 munkanappal számolva 320*40=12800Ft csak a jegyköltség, kiegészítőjegyet nem is számolva. úgy már a bérlet éri meg.
Nem latom a kepletben a
Nem latom a kepletben a hasznos kerekparos osszetevot.
En egyebkent ezentul nem allok meg egy pirosnal se. Ha jon a rendor, majd eloszor beadom neki, hogy nekem igy biztonsagosabb, majd ha nem hiszi el, vagy nem erdekli, akkor kozlom vele, hogy nekem olyan csekket toltson ki, amivel penzt tudok felvenni, ugyanis rengeteg hasznot termelek a varosnak azzal, hogy nem kisfurgonnal jarok, es ezaltal neki magasabb fizetes jut. Es ha meg mindig meg akar buntetni, akkor odebbteleportalok.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Jogos, a második sorban a
Jogos, a második sorban a plusz szót lehagyta az agyam... (és úgy értelmeztem hogy mindig bliccel, amikor teheti.)
heti 2-3 alkalom
heti 2-3 alkalom egyáltalán nem éri meg bérletet venni. és igen, természetesen bliccelek, mint a héven szinte mindenki. soha életemben nem láttam, h vki a bringájának jegyet váltott vna itt a szentendrein. és igen, kva soknak tartom pl csillaghegy szentedre oda vissza, kb 1300 v kicsit több, 10 km ért. viszont ha siecc akkor egyszerűen gyorsabb hévvel, főleg h a bringaút az egy negativ legenda. egyszerűen nem értem, h miért kell pénzt kérni a bicaj szállitásáért egy elővárosi vonaton???
"és igen, természetesen
"és igen, természetesen bliccelek, mint a héven szinte mindenki."
hát, ezzel itt nem leszel menő.
amúgy, igen, szívesen fizetem helyetted az adómból, hogy legyen HÉVed (aminek a fenntartását ugye a főváros fizeti, az agglomeráció csak elvárja, hogy legyen, meg hogy szuperfasza legyen. fizetni érte viszont még utasként sem, ahogy a mellékelt ábra is..)
Remélem orvoshoz is jársz, meg majd suliba a gyerkőceid.
+1 Jávor
+1
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
én úgyszoktam hogy veszek
én úgyszoktam hogy veszek egy megállóra bérletet diákot aminek csak a hátulján van hogy mettől meddig ugyh nemlátszik. ez 590 ft,és rá a bicós matrica..és igy egy hónapig megvagyok egy ezresből kb..de ez a ráckevei, a többire nemtudom mikell.
a játszótérről a padot
a játszótérről a padot nem viszed haza az otthoni kertedbe?
vagy a közintézmények vécéjéből miért nem szereled ki a villanykörtét, hogy hazavidd?
+1 Jávor
+1
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Minden esetre nem így
Minden esetre nem így kellene szállítani a HÉV-en a biciklit, tudtommal. http://picplz.com/5zHQ
Ma este lőttem a szentendrein. A bringáknak fenntartott helyen nem volt egy sem.
--------------------------------------------------
Bordó Puch Clubman, lánc, és agyváltós. Én így szeretem.
ez tufa dolog. meg igazabol
ez tufa dolog. meg igazabol neki sem tul praktikus.
de lathatoan egyetlen utasnak sem jutott eszebe a citizenship hogy odaszoljon neki.
Tegnap este 10 bringa volt
Tegnap este 10 bringa volt az utolsó héven egymásnak támasztva. Élmény volt.
14 bicajt pakoltunk fel egy
14 bicajt pakoltunk fel egy barcelonai villamosra. mondjuk ebből 6 folding brompton. de nem nagyon csinált senki sem ügyet belőle...
Rég nem szólt senki... Ma már
Rég nem szólt senki...
Ma már nem kell alapban utas-bérlet a bringához (nem matricát ragasztgatnak),
a bringabérlet 540, a fogason is jó, a bringás meg magának vesz jegyet persze.