Sziasztok!
Egyre többet sétálunk a gyerkőccel, aki éppen most kezd járni és ugye hol is lehetne ez a legizgalmasabb? a főtéren,a fórum előtti téren,stbstb.
Egy gond van ezzel, hogy sok a biciklis, akik gyorsan elsuhannak melletted,lecentizik az embert, nem figyelnek oda a gyerekekre,babakocsira,lecsengetnek a járdán és még sorolhatnám.
Hiába van kirakva hogy a főtéren a tábla hogy csak a sín mellett lehet menni, semmit nem ér, megy mindenki ott ahol eszébe jut.
Engem az érdekel hogy mit lehet ez ellen tenni?
Mert ez így nem állapot.
Az a meglátásom, hogy büntetni kellene azt aki járdázik (kivétel aki gyereket visz vagy gyereket kísér,mert ők figyelnek másokra is mivel szülök, ők tudják milyen érzés félteni a gyerekedet.)
Főtérről,terekről, sétálóutcákból kitiltani és büntetni ott is.
Gyüjtsek aláírásokat? Vagy keressem meg a szervet?
Érdekelne a véleményetek.












Nem kell tenni ellene. A
Nem kell tenni ellene.
A káosz biztonságos!
Ugyanakkor félelmetes is,
Ugyanakkor félelmetes is, legalábbis akkor, ha nem a közlekedés gyengébb résztvevőinek biztonságát növeli.
Lehet tényleg használnom
Lehet tényleg használnom kellene a sarcasm tag-et.
Miattam nem szükséges, a
Miattam nem szükséges, a válaszom megírásakor tudatában voltam hozzászólásod szarkasztikus mivoltának.
Szerintem nem kellene
Szerintem nem kellene tiltani... inkább azt kellene az embereknek a fejébe verni hogy felelős módon vigyázva közlekedjenek, és nem önzőn mintha egyedül lennének mindenki ellen.
Akkor szerintem még a járdázással sem lenne gond.
vajon milyen
vajon milyen szabályrendszerrel és büntetésekkel lehetne tenni ellene, hogy az emberek bunkók legyenek?
Szerintem csak
Szerintem csak felvilágosult neveléssel... Ha lesz gyerekem tuti úgy nevelem fel hogy ne legyen bunkó... ha sokan ezt tennék talán egy idő után megváltozna az emberek mentalitása, bár egyre kevésbé hiszek benne hogy ez lehetséges...
Pokolba fog jutni ez az ország :D
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Az a meglátásom, hogy a
Az a meglátásom, hogy a nevelés hatását nagyban csökkenti az a tény, hogy mindenhol -médiából, a való életből, a környezetből- azt tanulja, hogy a bunkóság kifizetődő és aki nem bunkó, az egy tehetségtelen lúzer... :(
De ennek ellenére természetesen én is nevelek...
Járdázást büntetni nem
Járdázást büntetni nem etikus, mert sok helyen erre szoktatják az embereket, persze, hogy azon mennek.
És ahogy seggbekúr kollega írja, a káosz tutira biztonságos, csak egy nagy +1 neki:D
Tiltani most is tiltva van,
Tiltani most is tiltva van, csak nem büntetik.
Amúgy is jellemző a rendőrség hozzáállása a dolgokhoz, lásd a Békéscsabán kitett táblákat, ahol nem a járdán kérik fel a kerékpárosokat, hogy csak tolva menjenek, hanem a zebrán, ahol amúgy szabályosan gurulva is át lehet menni (amit legfeljebb a _járdáról_ rászáguldók tesznek veszélyessé).
(Bocs, ha ezzel újabb zebra flamet indítottam volna el.)
Gépjárműnél működik a
Gépjárműnél működik a sebességkorlátozás, kerékpárnál mért csak az automatikus kitiltásig jut el az emberek gondolkodása bármilyen probléma esetén? Mert: ha rendet teszünk egy szabállyal, azt be is kell tartatni, a betartó erő pedig érvényt tud szerezni egy 8 Km/h-s korlátozásnak + kötelező 1m oldaltávolságú előzésnek, óvatos, felelős közlekedés előírásának is éppúgy, mint bármi másnak (betrtatás nélkül pedig semmit nem ér az egész).
Mit jelent a "sín mellett menés" (melyik város, melyik tér?)? Mit jelent az "ott megy, ahol eszébe jut"? Nem inkább arról van szó, hogy az íróasztalnál ülve, egyszerűen nem az emberek tényleges, jellemző haladási irányában jelölte ki a tervező az utakat? Ha így van, mennyire lenne drága korrigálni a hibát?
Két dolog biztos: a szmog át fogja járni a gyerekek tüdejét, akkor is, ha ezt tábla és rendőr tiltja neki. Egy kiterjedt bringatilos övezet biztos következménye pedig az lesz, hogy néhány ezer ember otthon hagyja a kerékpárját, és olyan közlekedési eszközt választ, amivel továbbra is egyszerűen célba ér. Jó esetben buszt, illetve néhány százan vagy ezren beruháznak néhány száz vagy ezer olcsó, öreg autóba.
"Nem inkább arról van
"Nem inkább arról van szó, hogy az íróasztalnál ülve, egyszerűen nem az emberek tényleges, jellemző haladási irányában jelölte ki a tervező az utakat? Ha így van, mennyire lenne drága korrigálni a hibát?"
Ezt kérdezném én is a sok rohadt egyirányúra kivetítve is.
ÓÓ, a legtöbb
ÓÓ, a legtöbb egyirányúban simán elférne a bringás forgalom a másik irányban is, ha eltakarítanák az autókat az utcának legalább az egyik feléről :p
Nem beszéltem bringás
Nem beszéltem bringás forgalomról.
Hát ez a
Hát ez a hozzászólásodból nem derült ki.
(Tudom :p )
Az egyirányú azért
Az egyirányú azért egyirányú, mert az utca vagy keskeny ahhoz hogy két autó, plusz a gyalogok biztonságosan elférjenek, vagy ehhez parkolóhelyeket kéne megszüntetni. Sőt, van, ahol parkoló+1 sáv mellet a gyalogoknak biztonságos hely sem marad (igazából ajtónyitásnyi hely sincs a kijelölt parkoló és a ház között, ahol a gyalognak el kéne férnie).
Ráadás: tapasztalataim szerint az egyirányúak viszonylag logikusan vannak kijelölve. Igen, Budapesten, autóval próbáltam (kedvenc példám a Kiskörúton a Madách tér felől a Blaha felé továbbmenni kijelölt kis útvesztő, amin a táblák végigvezetnek.)
vagy azért, hogy csak a
vagy azért, hogy csak a városi autópályán álljon a dugó, ne lehessen egérutat találni a párhuzamos utcákban, melyek ezáltal kicsit jobban megmaradnak lakóterületnek, illetve lehet csinálni + parkolósávot (vagy kétirányú biciklis közlekedést, de ez nem olyan fontos)
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Kicsit újraértelmezve:
Kicsit újraértelmezve: Sok-sok tágas közterületetek van, ahol a gyerkőc a jó levegőn, napsütésben tanulhat járni, és ehhez még csak nem is kellett egy távoli faluba meneküli a városból, távol a barátoktól vagy a munkahelytől; viszont még nincs megfelelően szabályozva bringás közlekedés: szerintem néhány millió szülő, nagyon-nagyon irigyi ezeket a gondokat!
ha egy 50 kilós ember
ha egy 50 kilós ember bringával 10 km/órával elüt egy 10 kilós gyereket ki sérül meg jobban?
debrecen, nagytemplom. a villamos mellett lehetne menni bringával csak, ennek ellenére mindenki bemegy az üzletek elé.
itt nincs szmog, lehet menni az utakon, van kerékpár út, csak hát könnyebb járdázni.
rossz időben mindenki buszozik,meg kocsiba ül, kevesen tekernek esőben, télen.
Valami együttközlekedésre
Valami együttközlekedésre nevelő kampány kéne. A tiltás baromság, mert ha valaki óvatos, akkor nem veszélyeztet senkit, és sokan a járdán kezdenek bringázni, mert máshol nem mertnek. (Én is így voltam vele, néha még most sem merek az úton mennni.) Persze a helyszín ismerete nélkül nehéz kitalálni hogy mi a jó megoldás, de általában ha a felek kölcsönösen próbálnak vigyázni egymásra, az mindig bejön, és sokkal olcsóbb mint bármi más.
Itt az Üllőin nálunk ez a
Itt az Üllőin nálunk ez a kölcsönösség úgy néz ki, hogy a bringások rakják 25-30-cal a járdán, és a gyalogosok ugrálnak félre.
Ha szűk a hely, vadul csengetnek, mint az eszementek, ha rájuk szólsz, hőzöngenek. Babakocsis anyukára is rácsengetnek, nem számít.
Úgyhogy a kölcsönösség itt elég egyoldalúra sikeredett, vagyis nem működik.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
Vagy fizikailag úgy
Vagy fizikailag úgy kialakítani a járdákat, hogy az gyalogosként ne jelentsen hátrányt, kerékpárral viszont gyakorlatilag lehetetlenné tegye a haladást. Csak rájönnének előbb-utóbb...
Ha egy 50 kilós ember
Ha egy 50 kilós ember nekimegy gyalog egy 10 kilós gyereknek, ki sérül meg jobban?
Aki nem figyel, annál szinte mindegy, milyen járművel (vagy akár gyalog) van. Megdöbbentően sok ember képes szemből nekem sétálni az utcán, mert éppen járva aludt, vagy SMS-ezett.
Ööö térj ki, vagy
Ööö térj ki, vagy legyél jóval nehezebb náluk! :D
Egyszer még súlyfénykoromban egy sarkon befordulva összeütköztem egy szemmagasságom alatti könnyű nővel. Vagy egy métert toltam hátrafelé, mire meg tudtam állni. :)
Mit vársz el egy olyan
Mit vársz el egy olyan társadalomtól, ahol pl. az új egykerekű, magyar szabadalom alapján, magyarok által tervezett/gyártott járműről simán megjelenhet egy olyan cikk egy országos napilapban, hogy "ezzel 25-30-cal lehet cikázni a gyalogosok között a járdán...". Köszi. Már itt, a gyökerénél meg kéne fogni ezt később minden bizonnyal problémává érő dolgot, de mi majd csak akkor kezdjük el vakarni a fejünket és megoldásokat keresni, amikor az említett eszköz miatt hirtelen 2x annyi törött bokájú/lábú/karú ember lesz a kórházakban...
Ez nem törvényszerű, csak példának hoztam fel, hogy nálunk hogyan működik az ilyesmi.
És ugyanez igaz mindenre. Említhetném a roki-kártyákat pl., régen csesztek rá, hogy komolyan kéne venni és szabályozni, most meg milliókba kerül az illegálisan használt kártyákat becserkészni, a tulajdonosokkal szembeni eljárások megint csak pénzbe kerülnek, az amúgy is leterhelt bírókat még jobban igénybevéve más, fontosabb helyekről vonják el az erőt, ami újfent csak költség képében jelentkezik...és mindezt kivédhették volna egy átgondolt, a mai erőfeszítések ezrelékébe sem kerülő koncepcióval annó.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
Sétálóutca Flicka
Sétálóutca
Flicka
sebességmérő és
sebességmérő és fotózós cucc, aztán megy a csekk.
csak hogy azonosítja be? :)
Ez a kép talán
Ez a kép talán beszédesebb ugyanonnan.
https://picasaweb.google.com/10percbringa/FrankfurtbanAKerekparosIsCsakE...
Olyan tömeg van,hogy hiába szabad gyakorlatilag nem teker ott senki. Én egy sarkot próbáltam aztán inkább átmentem a párhuzamos kerékpáros utcába :)).
Egyébként érdekes módon a gyalog-kerékpár zónák itthon is működnek. Az meg furcsa,hogy az 2 méteres járdából bringaút lesz megfelelő tekerésre, a 10 méter széles sétálóutca meg nem.
Esetleg lehetne időkorlátos behajtás is,de nem tiltsuk,mert nálunk csak fekete meg fehér lehet minden.
https://picasaweb.google.com/saganbp/OffenbachAmMain#5512819085608360930
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Pedig ez teljesen normális:
Pedig ez teljesen normális: ha éppen nincs tömeg (pl. hajnal 6-kor), akkor lehet biciklizni, ha meg tömeg van, akkor meg korlátozó tábla nélkül is inkább tolják vagy kerülnek.
Hasonlóan néz ki a Balatonfüredi Tagore sétány is főszezon idején, pedig ott külön bringaút van jelölve. Más kérdés, hogy itt nem mindenki száll le, másik oldalról meg a borfesztivál pavilonjait képesek konkrétan a bringaútra rakni.
Borfesztivál? Pár éve
Borfesztivál?
Pár éve meglepetten tapasztaltam, hogy a fehérvári alsóvárosi bringaút egy szakaszára települt a karácsonyfavásár...
Konkrétan két oldalt fenyőfák, középen meg a vásárlók. És az eladó még a kerósokat szidta, akik közlekedni szerettek volna a "nekik" épült flaszteren... :(
Mondtam neki, ehhez már pofa kell.
Nekem ez az abszolút
Nekem ez az abszolút kedvenc Frankfurtból.
https://picasaweb.google.com/10percbringa/FrankfurtbanAKerekparosIsCsakE...
Ha már arra megy a villamos,akkor megengedik,hogy behajtson a sétáló övezetbe ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
itt is a sétálón megy
itt is a sétálón megy át.
és van hozzá ilyen
és van hozzá ilyen tábla?
Egyébként Debrecenben is simán meg lehetne oldani,hogy a sínek között legyen a kerékpáros forgalom átvezetve.
A gyalog-keró zónában kijelölés nélkül egyébként max. 10-zel lehet menni,tehát kb. a német gyalogtempónak felel meg.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
az nincs. de a sín mellett
az nincs. de a sín mellett lehet menni és a főtérről kivezető részeken.
Lehet én nem gondolom jól,
Lehet én nem gondolom jól, de egy éppen járni tanuló gyerkőcöt egy forgalmas helyen tanítani járni, ahol "sok a biciklis, akik gyorsan elsuhannak melletted,lecentizik az embert, nem figyelnek oda" , kábé olyan, mintha a kezdő, 13 éves bringást ráküldenénk egy 2x3 sávos, 70+km/h-s főútvonalra, aztán meg fújni az autósokra, ha elütik. Nem ismerem a környéket, biztos nem így kéne lennie, de a leírtak alapján sajnos ez van.
Ettől függetlenül nyilván sokkal jobb lenne, ha nem suhannának az emberek között centizgetve, és nyugodtan tipeghetne a gyermek egy főtéren, de sajnos ehhez tényleg a fejekben kéne először rendet rakni, ami nálunk még nagyon sokáig fog tartani.
Esetleg egy posztoló rendőr kéne oda, aki rendre utasítja a cikázgatókat (vagy akár meg is bünteti), csak abból meg nehogy megint az legyen, hogy MINDEN bringás cikázik, úgyhogy jól büntessük meg őket razziaszerűen..ööö..névtábláért mondjuk!
Meg aztán a rendőreink épp nyilvánvalóan a bűnözőket hajkurásszák ugyebár, úgyhogy nem nagyon érnek rá ilyesmi népmegnyugtatási posztolásfélére..
Jártam párszor Debrecenben
Jártam párszor Debrecenben ezen a helyen. Nagyon szép sétálóövezetet alakítottak ki, parkkal, padokkal, ha jól emlékszem.
http://www.templom.hu/legifoto/legifoto/debrecen-ref1.jpg
http://www.templom.hu/legifoto/legifoto/debrecen2.jpg
http://www.udulesicsekkutazas.hu/udulesicsekk/kepek_debrecen-magyarorsza...
Nem hinném, hogy ide bármilyen járművel, bármilyen indokkal bárki jogosan behajthatna. De a bringások állandóan a szabályokon és a jóérzésen felülinek tartják magukat, ahogy látom.
Ne érts félre, én is
Ne érts félre, én is elítélem a gyalogosok közt cikázókat, elve minek kell köztük gyorsan menni, én lassan megyek ilyesmi helyeken mindig, ha kell meg is állok, sőt, akár leszállok és tolom. Ugyanakkor az sincs kizárva, hogy egy kisgyermekét féltő szülő cikázásnak és centizgetésnek látja az én megfontolt stílusomat is, pusztán azért mert kétszer olyan gyorsan haladok, mint ő.(miközben én gyökketővel haladok a saját tempómhoz képest, odafigyelve, kézzel a fékeken)
De elnézve a képeket itt tényleg bunkóság a cikázás, meg eleve a bringázás is, talán tényleg a strázsáló rendőr (vagy bringás, hogy utol is érje a cikázót) lenne a jó megoldás, amíg le nem szoknak róla.
Ha jól tudom itt régebben
Ha jól tudom itt régebben voltak biztonsági őrök, de lehet, hogy rosszul emlékszem, majd copass kijavít.
Egyébként meg igen, tök mindegy, hogy mennyivel megy, ha meglöki a gyereket véletlen a pedállal, ráesik, mert a másik oldalról egy figyelmetlen bringás, gyalogos ráhúz, vagy a copass által leírt babakocsis eset, akkor ott bajok lesznek.
én is tekerek szóval tudom
én is tekerek szóval tudom milyen az ha lassan lépésben megyek és milyen ha kitekerem a 30-at.
a frász jön rám ha ha úgy megy el mellettem egy bringás hátúlról hogy nem számítok rá, mindegy mennyivel megy.
egy gyereket meg számítsd már ki hogy merre megy.esély sincs rá.
a nagyobb részen nincs gond
a nagyobb részen nincs gond annyira a templom előtt.
ami igazán probléma az szélső rész, a fasor és az épületek közötti sétáló.
bazi nagy az a főtér, a gyerek meg megy magától, de még ha ül a kocsiban is, a barom simán elhúz a kocsi
mellett centikre, a gyerek kinyútja a kezét és már meg is a baj.
http://static.panoramio.com/photos/original/15308818.jpg
amúgy tényleg a fejekben kellene rendet rakni.
Na de miért nyúl ki egy
Na de miért nyúl ki egy gyerek a kocsi ablakán? Nekem nem engedték anno a szüleim és én sem fogom a gyerekemnek engedni.
Ugyanígy felelőtlenek az egész karjukat az ablakon cigivel kilógató egyedek, miközben a forgalom során néha csak 5 centi marad a kocsik között...
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Babakocsiról van szó
Babakocsiról van szó gondolom :)
Ohh! Akkor sorry, benéztem!
Ohh! Akkor sorry, benéztem! :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Az a baj, hogy ismerjük a
Az a baj, hogy ismerjük a CM fejének véleményét erről. A káosz biztonságot szül. Szarják le a szabályokat, figyeljen oda mindenki, és akkor nem lesz baj.
Sarcasm:
Ugye, hogy sokkal nyugisabb a száguldozó biciklisták közt gyalogoni a gyerekkel, mintha mindenki betartaná a szabályokat? Tökéletesen biztonságban érezheted magad, hiszen csak figyelni kell és remélni és imádozni, hogy a másik is figyel.
/Sarcasm
Szarják le a szabályokat,
Szarják le a szabályokat, figyeljen oda mindenki, és akkor nem lesz baj.
Ebben a helyzetben egy úgy néz ki, hogy bár biciklizik mindenki mindenfele a járdán meg a tereken, a gyalogosokat, és különösen a gyerekeket nagyon lassan és nagy odafigyeléssel közelítik meg, hogy ha váratlanul irányt változtatnak, meg tudjanak állni, vagy ki tudják kerülni.
Esténként előfordul, hogy a Lánchídon (a hülye szabályok miatt) a járdán megyek át. Tele van fényképezkedő turistákkal. Érdekes módon még sosem mentem neki senkinek, pedig olyan is volt, hogy volt bennem egy-két sör. Biztos óriási szerencsém volt eddig.
Ezt vesd össze a
Ezt vesd össze a topicnyitó tapasztalataival.
Azt a várható élettartam rövidülést, amit a stressz okoz neki és a gyereknek a száguldozó / szlalomozó bringások miatt ki fogja megtéríteni?
vö: -nagyjából szarunk a
vö:
-nagyjából szarunk a szabályokra, illetve nincsenek is nagyon táblák, felfestések, és lámpák, de nem stresszelünk, mert tudjuk, hogy nem fognak bringások átszlalomozni a téren játszó gyerekek között (aki mégis, azt a tömeg lerángatja a bringáról :) )
-az egyik gyerekedet kézen fogva, a másikkal a babakocsit tolva, a harmadikkal a harmadik gyereked kezét fogva megindulsz a lámpa zöld jelzésénél, majd észreveszed, hogy még a zebra felénél sem tartasz, de a visszaszámláló már csak kettőt mutat, és a tőled balra lévő autósok már kezdik bőgetni a motort.
vö: -az egyik gyerekedet
vö:
-az egyik gyerekedet kézen fogva, a másikkal a babakocsit tolva, a harmadikkal a harmadik gyereked kezét fogva megindulsz a lámpa zöld jelzésénél és örülsz, hogy nincsenek pirosozó bringások, nincsenek zebrán álló autósok stb.
Most majdnem leírtam, hogy
Most majdnem leírtam, hogy mit gondolok erről a "CM fejének" kifejezésről, de meggondoltam magam, mielőtt a kerékpáros társadalom fundamentalista része máglyára küldene eretnekség miatt. És asszem, ez ITT off lenne...
igen egyetértek, még nincs
igen egyetértek, még nincs gyerkőcöm, de némely kollégát úgy küldeném el a búsba mert az orrom előtt ilyet csinál, komolyan, a 2 legveszélyesebb dolog a GYEREK és a KUTYA, amire nagyon oda kell figyelni
komolyan volt már olyan hogy hangosan figyelmeztettem valakit hogy még egyszer ilyet ne merészeljen megtenni gyerek mellett, jelzem én is bicóval voltam és épp a házunkba akartam bémenni
Gilran a térképész
A kollegáimat gyakran én
A kollegáimat gyakran én is elküldeném a búsba ;)
Értem, mit mondasz. Nekem
Értem, mit mondasz. Nekem van pici lányom, de már előtte is volt egy olyan szabályom, ami még a KRESZ-nél is erősebb: a babakocsi szent és sérthetetlen.
Függetlenül attól, hogy sok szülőt főbe lehetne lőni, ahogy és ahol képesek tolni, vitán felül a közlekedés legsérülékenyebb résztvevőjéről van szó. Alapból nem igazán mozgékony és akár a legkisebb érintkezés végzetes lehet a benne tartózkodó kis ember számára. Én úgy vagyok vele, hogy semmiféle járművet nem engednék 1m-nél közelebb hozzá...
vannak elvetemült szülök,
vannak elvetemült szülök, az tény.
kb.1 hónapja egy túró kis mellékutcának a járdáján amin épp elfértünk ketten egymás mellett, vmiért megálltunk, elindulunk és centire mellettem elhúz egy bácsika. egyrészt megijedtem mert lányom keze épp kint lógott a kocsiból, szerencsére visszahúzta gyorsan.
Elzsibbadt a balkarom mint az állat, a nejem is ideges lett picit(nála ez elég ritka, én vagyok főleg az idegbajos :D), mondom hogy nem kéne ezt így ott az útstbstb, erre ő hogy nem mer kimenni az útra, hát de itt? szombaton délután? barom mind1.
Azóta az csináljuk hogy a babakocsival fal mellett én meg kívül, lehet paranoiás, de biztonságos.
Azért így is volt már egy hüje aki be akart furakodni én meg néztem rá azzal a bizonyos "ezt te se gondoltad komolyan" fejjel. :D
Nálam elsődleges utasítás: akinek megérzem a menetszelét a karomon, mert túl közel jön hozzánk a bringával, kitaposom a belit.
A helyszínt látva jogosnak
A helyszínt látva jogosnak tűnik, egyszer vagy kétszer jártam is itt, a villamossal párhuzamos közlekedés itt tényleg védhetetlen.
Viszont ha jól látom, egyáltalán nincs megoldva a behajtás a tér (szemből nézve) bal oldaláról nyíló kis utcákba, viszont hely lett volna bőven, ez viszont javítandó hiba.
És hát maga Debrecen... Az alapelv olyannak tűnik itt is, mint a többi alföldi városban, a kerékpárosok menjenek bárhol, csak ne az úton, mert az (vagy) életveszélyes (vagy néhány autósnak, időnként padlótól eltérő helyzetbe kellene hozni a gázpedálját). Ezt propagálják a zárójeles rész nélkül, önkormányzati, rendőrségi, stb forrásból (az autóval közlekedő vezetők), és ennek a járdára szoktatásnak sajnos így Ti szenveditek a hátrányait, a szennyező autóval járók pedig az előnyeit.
Megoldás: elvárni a városvezetéstől, hogy olyan, kerékpáros szempontból is akadálymentes várost építsenek és ismertessenek meg minden közlekedővel, ahol az emberek nem menekülnek reflexből a járdákra, a templom előtti téren pedig (és a többi sétálóutcában is) érdemes lenne kerékpárutat kijelölni a valódi úti célok között, a "hagyományos" utcákkal ellentétben, itt éppen megvan hozzá a biztonságos hely.
Hogy ki mit mond, teljesen
Hogy ki mit mond, teljesen mindegy. A kerékpárosnak is ismernie KELL a KRESZ-t és tudatában kell legyen, hogy hol a helye.
A szóbeszédeken alapuló szabályismeret a legrosszabb.
én kisvárosban nőttem fel
én kisvárosban nőttem fel (hajdúnánás) 2007-ben költöztünk be debibe, már kölyökként is kimertünk menni az útra eszünkbe se jutott járdázni, itt is ki lehet menni,csak meg kell találni a kis utcákat ahol nincs forgalom annyira, mint mondjuk a 4 sávosokon, ott azért elég veszélyes csúcsban, főleg tanítási időben, reggel, akkor van megveszve mindenki és 16-18-ig. nah ekkor én se merek kimenni, kisutcákban, óvárosban el lehet csalingázni és büdös sincs,nyugis,csendes.
Jah mikor a blahán
Jah mikor a blahán áthaladtamban itt is beszól a kedves taxis hogy mért nem megyek a járdán :P - Mondtam neki: Gondolkodjál! - és ezzel a lendülettel ott is hagytam a francba mert váltott a lámpa :P
Gilran a térképész
Egy rendesen megszervezett
Egy rendesen megszervezett társadalomban a lakosság erre a célra rendőrséget foglalkoztat. Azzal a rendet alkalmas büntetésekkel közösségileg fenntartja.
Rendesen kell tehát megszervezni a társadalmat, és akkor az ilyen közösség ellenes viselkedés kigyomlálására remény nyílik majd.
Addig sajnos nincs remény, mert a másokat büntetlenül elnyomó nyehó rendszegők serege az rengeteg.
___________________
á é í ó ö ő ú ü ű
Á É Í Ó Ö Ő Ú Ü Ű
OFF Megláttam az
OFF
Megláttam az aláírásodat és ez jutott eszembe
http://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rv%C3%ADzt%C5%B1r%C5%91_t%C3%BCk%C3%B...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
azoknak mellé állok, akik
azoknak mellé állok, akik szerint a kultúra kialakítása az egyetlen megoldás. A tiltások nem segítenek, ez látható, hiszen járdázni tilos, piroson átmenni tilos, és tömegesen teszik. Szerencsére Budapesten rohamosan javul a kultúra. Itt a fórumon már többször jutottunk arra, hogy érdemes venni a fáradtságot és "nevelni". Többen mesélték, hogy mint álltak le megbeszélni a közlekedési konfliktusokat pl piros lámpánál, és általában jó lett a vége. Úgyhogy ha szóváltás alakul ki, és kulturáltan, konstruktívan végigviszed, már tettél te is annyit, amennyit tehetsz
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Én rendszeresen idegrohamot
Én rendszeresen idegrohamot kapok, mikor a Baross-Nagykörte sarkán azon az egyméteres járdán valaki bringázik. Legszívesebben megrugdosnám mind. Ráadásul az a terhesek vonulási útvonala a klinika miatt.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
"a terhesek vonulási
"a terhesek vonulási útvonala"
Ez tisztára NatGeo szövegnek hangzik. :))))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Debrecenben több
Debrecenben több összetevős a dolog, egyrészt a járdák nagy része széles, jól belátható, így rászoktak az emberek.(outival a forgalom tempója vígan tartható ergo én ott közlexem)Másrészt ha a főtéren keresztül visz utad(észak-dél,kelet-nyugat irány) nincs alternatíva a tér értelmes kikerülésére, ahol bringaúton lehetne minden gyalogos járdának nézi.(modem) Sok szempontból kellemetlen bringázni a városban, de pozitívumként meg kell említeni, hogy az autósok számítanak a bringásokra, és előzékenyek.(deb-ben csak tanulok, az eddigi 3 évben nem volt rossz tapasztalatom, míg otthon volt egy komoly balesetem is)
Őőő, ha outival lehet
Őőő, ha outival lehet tartani a forgalom ritmusát, akkor miért is járdázol?
Szerintem az ott alatt ő
Szerintem az ott alatt ő utat ért :D
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Igazad lehet. Kicsit
Igazad lehet. Kicsit félreérthető a dolog, de újra átolvasva tényleg arra gondolhatott.
az a gond hogy a rendőr is
az a gond hogy a rendőr is pont lexarja, hogy az emberek között csalingáznak bringával ahol nem is lehetne.
Tegnap du.6.kor a telenor előtti részen cammongtunk,kb.10-15 emberrel együtt, a kis hüjepicsa citybike-al, furakodik előre, igaz 10-el, de érted. oda be a tömegbe.
Nekem ilyenkor egy egyszerű
Nekem ilyenkor egy egyszerű módszerem van. Jó hangosan elmondom neki hogy ez mennyire értelmetlen :-)
(Hadd hívjam fel egy kis dologra a figyelmedet ami viszont engem meg szokott őriteni - a lehet és a szabad más jelentéssel bír - olyan helyen ahol nem lehet, ott definícióból következőleg nem fognak téged zavarni biciklivel, ahol nem szabad ott már igen)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
általában rászólok egy
általában rászólok egy "MITCSINÁSZ?!"-t :D
kivétel aki gyereket visz
kivétel aki gyereket visz vagy gyereket kísér,mert ők figyelnek másokra is mivel szülök
ööö...
ööö, mi nem kerek?
ööö, mi nem kerek?