Fogunk ilyen híreket olvasni néhány napon belül?

Lassan két hete van nyom a Margit hídon. Két hét elég szokott lenni egy forgalomtechnikai beavatkozás tesztelésére,ha egy buszsáv megszüntetéséről van szó. Ha a belvárosi forgalomcsillapítást műdugóként ismertetjük még annyi sem kell.

A Margit hídon bebizonyosodott,hogy a megoldás működik és a kerékpárosok napi szinten gyakorlatilag gond nélkül használják. Lehet folytatni.
CsImi mappájából a mintát is levehetik hozzá. Ő már 2009-ben megálmodta :)). A Thököly út és a Vámház körúti tervei után reméljük ez is valóság lesz nemsokára.

https://picasaweb.google.com/imre.csullog/TrajzoltValosagBudapest#538031...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
atomboy képe

Pesten akarok bringazni,

Pesten akarok bringazni, Pesten akarok bringazni.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

2
sagan képe

Ez még a csak a CsImi-féle

Ez még a csak a CsImi-féle párhuzamos univerzumból való kép. :))

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

3
elfroland képe

Látszik is hogy fotosopp.

Látszik is hogy fotosopp. Nem thermoplasztik a nyom. :-)

4
atomboy képe

Tudom, de a csapbol is a

Tudom, de a csapbol is a Margit hidas kerosnyom omlik... (Imi most publikalta a pesti kepeit)

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

5
Miló01 képe

Ennek nincs akadálya,

Ennek nincs akadálya, toljuk be Szegedet Budapest mellé 24. kerületnek, egyel több vagy kevesebb már nem számít:D Aztán bringázhatsz álom infrákon.

6
tatabike képe

Elég bulvárosra sikeredett

Elég bulvárosra sikeredett a cím...:/
__________________

- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -

Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...

7
sagan képe

A cím az nem bulváros

A cím az nem bulváros önmagában csak a rögvalóság miatt válik azzá. :((

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

8
tatabike képe

Igen, úgy értettem én

Igen, úgy értettem én is.
Már kezdtem örülni...
__________________

- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -

Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...

9
Vegha képe

miért? nincs is benne

miért? nincs is benne kérdőjel.

10
sagan képe

Hogy bulváros lehessen

Hogy bulváros lehessen :)).
Az első mondatban van a kérdőjel.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

11
err képe

Halalos aldozatok szama:

Halalos aldozatok szama: zero pont zero.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

12
Peta képe

Sztem a körútra sáv kell,

Sztem a körútra sáv kell, nem nyom, mert a nyomon is ugyanúgy fog állni a dugó, mint ha ott se lenne. És sztem ezt nem csak én gondolom így, hanem valódi közlekedésszervezők is, csak még nem merik meglépni.

13
sagan képe

Imi azt sem fél behúzni

Imi azt sem fél behúzni :))
https://picasaweb.google.com/imre.csullog/TrajzoltValosagBudapest#530270...
A valódi sávhoz részben (öblös megoldás) vagy teljesen meg kellene szüntetni a parkolást és azt nem merik meglépni.
A nyom szerintem elsősorban a járdázás csökkentésére és az együtt közlekedés erősítésére lenne alkalmas a teljes szakaszon. Minimális költségből kivitelezve egy kicsit kerékpárosbarátabb formát adva a körútnak.
A kereszteződésekben akár ilyenekkel kiegészülve.
https://picasaweb.google.com/imre.csullog/TrajzoltValosagBudapest#546252...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

14
szabomikulas képe

Nem a parkolást kell

Nem a parkolást kell megszüntetni, hanem a két sávot az autóknak.

15
toreki képe

Ne pazaroljuk a piros

Ne pazaroljuk a piros aszfaltot. Csak oda tegyünk, ahova tényleg szükséges.

16
Peta képe

Múltkor voltam egy

Múltkor voltam egy aszfaltkeverő telepen. Ott mondta a főmérnök, hogy kevés színes aszfaltot jobban utálják, mint a sokat, mert a gyártásához az egész keverőüzemet át kell állítani, szóval a kevés fajlagosan sokkal drágább.

17
jurta képe

Sztem a körútra sáv kell,

Sztem a körútra sáv kell, nem nyom

Bizony, a hídon ugyebár a szélesség kőkemény korlát volt, ezért is lett végül nyom, míg a körúton még van keresztmetszet-tartalék (parkolósáv...)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

18
j_gergo képe

Szerintem is. A hídon is az

Szerintem is. A hídon is az kellett volna. Mindennapos, főleg csúcsidőbeli közlekedőként félig örülök a nyomnak, viszont amikor a forgalommal araszolok, akkor meg sajnálom, hogy egy új híd árába kerülő gyakorlatilag új hídon, amit 50 évig még így fogunk használni legalább, nem lehetett megoldani, hogy ne a dugóban álljak biciklivel. És ne jöjjön senki azzal a magyarázkodással, hogy miért nem lehetett mit megszélesíteni. A híd tervezésekor még leszarták a bringásokat, majd a híd átadása előtt egy picivel végre olyanok kerültek döntési helyzetbe, akik a már lezárult lehetőségek helyett az így elérhető legjobb megoldást nyújtották nekünk.

És nem, a villamossínezés nem megoldás, ezzel az erővel az autók is ráhajthatnának. A járdás kerékpárút sem, az inkább a szigetre kacsázó hétvégi bringásoknak elég.

Mivel a híd szűkület, ott viszonylag felgyorsul a forgalom, a Nagykörűton még ehhez képest is jobban beáll a dugó, és ilyenkor hiába a kerékpáros nyom, az élelmes biciklisták inkább a sínen-járdán mennek. Az meg nem jó.

19
pata képe

A híd tervezésekor még

A híd tervezésekor még leszarták a bringásokat

Ha jól tudom a jelenlegi formájában a hidat a 2. vh után tervezték és építették meg, erre az alapra épült a mostani renováció, szóval bármennyire is sajnálom hogy nem látták előre 1946ban hogy Budapest 2011ben megint egyre jobban bringás város lesz, hajlamos vagyok ezt elnézni a tervezőknek.

a híd szűkület, ott viszonylag felgyorsul a forgalom

Ez nem törvényszerű. Van egy áteresztő képessége a hídnak, ezt nem feltétlenül a leggyorsabb haladás maximalizálja (követési távolság/balesetveszély trade-off).

20
Zsurmi képe

A híd konzolos részét a

A híd konzolos részét a déli oldalon is lehetett volna néhány 10 cm-el szélesebbre venni.

Természetesen tervezés idején, statikai számításokkal igazolva.

Ha más nem a világítást sem úgy kellett volna megoldani.

De a műemléki szempontok fontosabbak voltak, mint az emberek. Ha a déli oldalon is csak ugyanolyan széles konzolos rész, akkor a drágán felújított szobrok kevésbé lennének láthatók.

-
Zsurmi

21
nrc képe

Nem azért nem lett sáv,

Nem azért nem lett sáv, mert a déli oldali járdát nem lehetett kiszélesíteni. Hiába lett volna szélesebb a déli oldali járda is, attól még a gépjárművek nem hajthattak volna fel oda sem. Tehát, ha a déli oldali járdát kiszélesítették volna, akkor is csak szeparált infra lehetett volna ott.

Az, hogy a szeparált kerékpárút átvezetéseit mennyire sikerül jól megoldani, majd kiderül az északi járdán épülő bringaút átadása után. Amennyiben jól, akkor ez a bringaút bizony alternatívát jelenthet a viszonylag gyors átkeléshez, akkor is mikor az útpályán dugó van. Persze jó lenne ha maradnának a piktók az északi oldalon is az úttesten, de erre jelenleg nincs garancia.

A déli oldalon viszont lesznek piktók a bringagyalog kijelölése után is, így gyászolásra csak dugó esetén szorulhat a gyakorlott kerékpáros.

Egyébként biztos vagyok benne, hogy ha az útpályát lehetett volna szélesíteni, akkor megtették volna, na nem a bringások miatt, hanem, mert a két forgalmi sávon való autózáshoz már kényelmetlenül szűk lett híd miután a felújítás során szélesítették a villamospályát is.

szerk.:
A lámpaoszlopok elhelyezésével kapcsolatban igazad van, azt sikerült alaposan elbaltázniuk, viszont lehet, hogy pont ennek köszönhetően könnyebb lenne kiharcolni, hogy maradjanak a piktók az északi oldalon is.

22
sagan képe

https://picasaweb.google.com/

https://picasaweb.google.com/10percbringa/FrankfurtbanAKerekparosIsCsakE...
Ehhez hasonlót lehetett volna csinálni. Gyakorlatilag ez egy emelt kerékpársáv. Ez sokkal inkább az úttest része a jelenlegi színezett járdákhoz képest. Tehát a gyalog nem ténfereg rá az autós meg nem hajt rá. Hátránya,hogy a lassabb kerékpárost sem lehetne rajta előzni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

23
nrc képe

Ehhez hasonló volt az a

Ehhez hasonló volt az a terv amit a Kerékpárosklub is jóváhagyott a híd átépítése kapcsán, miután kiderült, hogy sáv nem lehet. Ezt a változatot valóban a műemlékvédelemre hivatkozva torpedózták meg.

A végleges átadás után tök jól össze lehet majd hasonlítani, hogy az északi oldali szeparált kerékpárút, vagy déli oldali úttestre festett bringapiktók jelentenek jobb megoldást a hídon kerékpározóknak.
Tulajdonképpen lesz egy demó hidunk, amin háromféle kerékpáros infra használhatóságát lehet tesztelni. :)

24
Belzebúb képe

mi a fasznak kétszer két

mi a fasznak kétszer két sáv az autósoknak? elég lett volna egy sáv nekik oldalanként, mellé kerékpársáv, ahol két bringás is elfér egymás mellett, mellé meg egy európai színvonalú gyalogosrész.

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

25
pata képe

Hosszú távon egyetértek,

Hosszú távon egyetértek, de szerintem ez még nem realitás. Ha a a tervezők túlságosan elébe szaladnak a dolgoknak, az könnyen visszaüthet. Amit írsz az később is olcsón megvalósítható, ha annyira teret nyernek a bringások (remélem egy évtizeden belül).

26
j_gergo képe

Nem. A híd mostani

Nem. A híd mostani állapotát a kétezres években tervezték. Mint ahogy említettem, ez a "felújítás" az időtartamát és árát tekintve egy új híd építésének felel meg. Amennyiben volt pénz az ideiglenes villamospálya kétszeri (!) kiépítésére, kanyar kiigazítására, lehajtókon egy teljes autósávnyi bővítésre, lett volna pénz kerékpársávra is. Akár az úttesttől szintben elválasztottra, akár az úttest szélesítésére.

Amikor egy komplex dolgot tervezel, pl egy házat, akkor egyszerre veszel figyelmebe több tényezőt, hálószobát is beletervezel, meg gyerekszobát is a gyereknek, meg garázst. Nem utólag magyarázkodsz, hogy a gyerek azért alszik az előszobában, mert a házat már nem lehet bővíteni, hanem kisebbre veszed a szobákat, vagy nagyobbra építed a házat, még mielőtt alapozni, falazni kezdesz.

Teljesen világos, hogy amennyire nagy gesztust tettek most a kerékpárosoknak, úgy szarták le ezt a tényezőt a tervezés legtöbb korábbi fázisában. Most rámpát építenek meg bontanak viszza utólag, meg a nagykönyvben leírt létező összes kerékpáros infrastruktúra kombinációját festik fel. Amikor egy is elég lett volna, ha azt a tervezéskor a civilekkel és működő külföldi egyeztetik.

Kb úgy folyhatott le a dolog, hogy a tervezők agyában végig egy egyoldalas-kétirányú bringajárda volt, a civilek minden tanácsát leszarták, aztán végül mégis csak a civilek győztek, csakhogy addigra megépült a híd...

"Ez nem törvényszerű. "

Nem, csak anekdotikus bizonyítékaim vannak, de abból heti 5 minimum. A híd előtt tötymörgés, a hídon kis gyorsulás, a középső lámpa után meg vágta. Valahol a Nyugati és az Oktogon között (másik irányban még hamarabb) pedig megint beáll a dugó.

27
toreki képe

Használd az első

Használd az első lámpádat villogó módban. Nekem pont tükör magasságra van beállítva. Hihetetlen, de működik. Csak azt a pár birkát kellene bedobni a Dunába, akik a két sáv között csalinkáznak. Miattuk az autós nem tudja, merre soroljon. (A motoros meg nem érdekel, a motor ugyanúgy büdös, mint az autó.)

28
Puding képe

A nyom csak ajánlás,

A nyom csak ajánlás, biztonságosabbnak tartják páran a motorossávozást, mert kisebb eséllyel ugrik ki az anyós, plusz ugye a motorosok is azt használják, és előzni általában balról szokás (mondjuk ez a villamossíneket kéne hogy jelentse).
Ha jól emlékszem, a kresz-változás egyik eleme az volt, hogy álló kocsisort bringával lehet bal szélen előzni, ha ezt kijelölték. A bringanyom kijelölésnek számít? Ha igen, akkor szabályos, ha nem, akkor meg inkább motorossávozz.(szerintem TM)

29
atomboy képe

Nem

Nem jobb?

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

30
Zsurmi képe

Nem kötötték

Nem kötötték kijelöléshez, hanem forgalmi helyzethez.

Gyakorlatilag álló kocsisor.

-
Zsurmi

31
nrc képe

A KRESZ szerint álló

A KRESZ szerint álló kocsisort bringával csak jobbról lehet előzni.

"36. § (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."

32
Puding képe

Köszönöm, megint okosabb

Köszönöm, megint okosabb lettem :)

33
toreki képe

Az a baj, hogy sokan vannak

Az a baj, hogy sokan vannak így, mint te, hogy olvasás helyett emlékeznek valamire. :(

34
dhpage képe

Akkor is lehet, ha nincs

Akkor is lehet, ha nincs kijelölve. És jobb, nem bal.

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

35
dhpage képe

És frissítünk, mielőtt

És frissítünk, mielőtt beírunk. (ezt csak úgy magamnak) :)))

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

36
Puding képe

Azért írtam balt, mert a

Azért írtam balt, mert a módosítás előtt még ugye nem lehetett jobbról előzni, autóval is balról szokás.

37
szabomikulas képe

Ha véletlen tovább

Ha véletlen tovább találnák festeni a Körúton, akkor nagyon fontos, hogy - a parkoló autók miatt - sávközépen legyen a nyom. Nem kötelez ugyan semmire, de jobb ha oda festik, ahol a biciklisnek érdemes mennie a biztonságos közlekedéshez.

38
CsImre képe

Szvsz az is nagy szó, hogy

Szvsz az is nagy szó, hogy Budapesten kerós nyomokról, meg sávokról van szó. Kb. a főváros az egyetlen ilyen az országban, másutt mindenhol arról van szó, hogy a bicikliseket ki kell tiltani, és el kell távolítani az útról mindenáron, és erre az EU-tól kell pénzt szerezni.

A múltkor tapasztaltak vizuális megjelenése, és összevetése a máshol látott újdonságokkal, külföldi példákkal:

https://picasaweb.google.com/imre.csullog/BudapestKiskorutMargitHid2011J...

CSI