Végre arra használják a sárga festéket amire való.
Készül a kerékpáros nyom a Thököly út - Hungária út kereszteződésében.
Sikerült újra valódi kerékpárosbarát intézkedést végrehajtani fillérekből.
Újra szabályosan a buszkerékpársávon lehet áttekerni az egyik irányban.
A másik oldalt pedig kerékpáros nyom orientálja a közlekedőket.

Újabb piros pont a BKK-nak.

Nappali képek:
https://picasaweb.google.com/saganbp/BringabaratThokolyHungariaKeresztez...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
tengoo képe

Végre! Már csak az

Végre! Már csak az útburkolattal kéne valamit csinálni, de nagyon gyorsan!

2
aron képe

a sajtóköziben (elozo

a sajtóköziben (elozo vmelyik poszt) az volt hogy jovore ujitják

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

3
tengoo képe

igen olvastam, de addig is

igen olvastam, de addig is amortizálja a bringámat, meg a csuklómat..

4
Shag_Beckur képe

Kisujját nyújtja...

Kisujját nyújtja...

5
sagan képe

Javasolhatom,hogy az

Javasolhatom,hogy az autósok által használt részt hagyják meg a mostani állapotában, és sokkal olcsóbban csak két kerékpársávnyi helyen cseréljék ki az aszfaltot?

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

6
Shag_Beckur képe

A szomszéd tehene

A szomszéd tehene is...

Nem, nem is.

Kisujját nyújtja...

Ez a helyes.

7
Cseya képe

Jahogy ez szívességszámba

Jahogy ez szívességszámba megy? A normálisan járható útfelület?

8
Shag_Beckur képe

Ahogy itthon áll a helyzet:

Ahogy itthon áll a helyzet: igen.

9
asztalosgabor képe

Vagy ez van, vagy Láng úr.

Vagy ez van, vagy Láng úr. Esetleg a demszky féle sosem lesz itt amsterdam ballib bagázs.

Az LMP-t leszámítva nehezen találnál olyan erőt, akik ennél jobban pártolják a bringásokat. LMP meg nem komoly tényező.

Tessék több súJadót fizetni, akkó' lesz jó út is :)

10
tengoo képe

megvoltam eddig is a

megvoltam eddig is a felfestés meg a lámpák nélkül, ok, hogy kerékpáros fejlesztés, de jobban örülnék, ha az út lenne normális

11
Shag_Beckur képe

Én is :(

Én is :(

12
sagan képe

Viszont neked nem volt tilos

Viszont neked nem volt tilos átmenni ott ha autóban ültél.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

13
Shag_Beckur képe

"Az élet nem habostorta,

"Az élet nem habostorta, Pelikán."

14
sagan képe

Majd jusson eszedbe amikor

Majd jusson eszedbe amikor végre bevezetik a dugódíjat vagy autómentesítik a belvárost. :P

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

15
Shag_Beckur képe

Amennyit én kocsival arra

Amennyit én kocsival arra járok, akár holnap is :)

Mondjuk abban nem lennék biztos, hogy nem lennének holnapután tüntetések, útlezárások és nem omlana össze rögtön a(z elő)városi tömegközlekedés.

16
Miló01 képe

Egyszer úgyis hazamennek,

Egyszer úgyis hazamennek, tömegközlekedés meg miért omlana össze?

17
Shag_Beckur képe

Mert most X embert kell

Mert most X embert kell elszállítania és azt is nehezen tudja ellátni. Ld. teli volánbuszok, teli BKV buszok, teli villamoso, HÉV-ek, metrók, állandóan késő vonatok, stb.

Namost, ha erre hirtelen ráengednek 2-5X embert, akkor az egész menthetetlenül átalakul heringkonzervvé, nem beszélve a túlcsorduló megállókról, megnövekedett menetidőről (sokáig tart a fel és leszállás a töbött buszról/ra, emberek ezreinek a munkahelyről való elkéséséről, stb. stb.

18
asztalosgabor képe

Mert a csúcsban így is

Mert a csúcsban így is túlzsúfolt. Ha még száz-kétszázezer ember pluszban megjelenik, akkor még gázabb lesz.

És a Hungária körgyűrűtől kifele sem ártana néhány harántoló út. Mert a külső kerületek között jelenleg a hungária a leggyorsabb, amely zsúfoltabb lezs a dugódíj után.

19
aron képe

pöpec * mindig van

pöpec

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

20
tatabike képe

'Kisujját nyújtja...'

'Kisujját nyújtja...'

Tipikus autós felsőbbrendűség. Az nem elég, hogy az autósokat is a nem autósok tartják el, mert sajnos annyit nem tudnak összedobni maguktól, hogy legyenek utak, de autózni azt szeretnének rajta.
Majd ha kétszer annyi adót fizetnek, mint a nem autósok, akkor lehet ilyeneket nyilatkozni, addig meg szerintem el kéne halkulni, amíg a más pénzéből (is) épült utakon bohóckodnak.
Ha meg az egyenrangú közlekedési partnerséget vesszük figyelembe, direkt sértő a kifejezés, olyan, mintha dobnánk valamit kis maradékot szerencsétleneknek.
Csak ezek a szerencsétlenek tesznek róla, hogy a hülye autós unokájának is jusson még esetleg levegő, a hülye autós meg csak arra jó, hogy a kerékpáros/gyalogos unokájának se jusson levegő...

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

21
felder87 képe

már egy ideje gondolkodom

már egy ideje gondolkodom egy szlogenen, ami az autósokat célozza, valami olyasmi lenne, hogy "én spórolom meg az üzemanyagot a mentőautóba ami érted megy", mert idegesít, hogy a közvélemény szerint a bringás bohóckodik, az autós meg közlekedik.

___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

22
Cseya képe

Ehhez mit szólsz hogy:

Ehhez mit szólsz hogy: "Egyszer úgyis kiszállsz..."

23
felder87 képe

ez olyan biztonsági öv

ez olyan biztonsági öv promós, de annak nagyon tuti lenne, mert nem erőltetett.

___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

24
sagan képe

Ma sem fizettem többet a

Ma sem fizettem többet a tankoláskor.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

25
felder87 képe

ez meg nem sokkol , úgy

ez meg nem sokkol
, úgy értem, hogy emlékszel a valamelyik fórumban/blogban folyt beszélgetésre, ahol valami felmérésből kiderült, hogy milyen benzinár kell ahhoz, hogy az autósok kiszálljanak? valahogy mással lehet őket gondolkodásra késztetni.
___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

26
hefi képe

Remélem mostantól nem

Remélem mostantól nem fognak dudálni a buszok, ha a buszsávban megyek...

--
Nyerd meg az 1 millió Ft összértékű bringák egyikét!

27
zoldszem képe

kisujjat ráznék a bkk-val.

kisujjat ráznék a bkk-val. nem sokat nyújtanak, de elég :)
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3

28
tatabike képe

Majd kialakul, szerintem

Majd kialakul, szerintem eddig elég jól nyomják.
Remélem nem unja meg valaki 'fent', és tesz alájuk. Mert ugye sosem a nép érdekeit nézik, hanem a sajátjukét.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

29
tatabike képe

Amúgy meg kitehetnének

Amúgy meg kitehetnének (felfesthetnének) valamit, hogy tudatosuljon az autósokban, hogy az ott nem két sáv, hanem egy. Állandóan egymás mellett két sorban várják a zöldet. Miért nem tudják megtanulni, hogy a sávok száma nem attól függ, hány autó fér el az úttesten egymás mellett, hanem a felfestés határozza meg? Ha szegélytől-szegélyig nincs felfestés, akkor nincs két sáv sem, ez olyan bonyolult?

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

30
z.zoli képe

A forgalmi sávok számát a

A forgalmi sávok számát a KRESZ nem a felfestés, hanem az úttest szélessége alapján határozza meg:
1. számú függelék, I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
"e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része."

-------
http://rideafuckingbike.com/

31
tatabike képe

Igen, az ilyen

Igen, az ilyen meghatározásoktól tudok a falra mászni. Matízból elfér 3 is egymás mellett, ahol Merciből csak kettő. Egy S80-as Volvo 2 méter széles, Egy Corsa meg 1.5, most akkor melyik a mérvadó? Egy baromság ez a meghatározás, látszik, hogy fingjuk nem volt, mit írjanak.
A kerékpárút is azért kerékpárút, mert tábla jelzi. Röhejes.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

32
sagan képe

Cserébe táblával kell

Cserébe táblával kell jelölni, az meg nincs.
Ott egy sáv van.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

33
asztalosgabor képe

A norc-os képen még van

A norc-os képen még van tábla.

34
asztalosgabor képe

És mégis miért zavar ha

És mégis miért zavar ha két sávban állnak? A kereszteződés után is 2 sáv megy tovább.
Vagy csak a bringások mehetnek egymás mellett? Csak ők mehetnek el a kocsisor mellett, ha van hely?

35
tatabike képe

Azért, mert nem férnek el.

Azért, mert nem férnek el. Induláskor meg lecentiznek, hiába nem állok ott be direkt az autók mellé, csak mögé, de aki utánam jön kocsival, már a várakozásnál betolja mellém az orrát, zöldnél meg mindenáron meg akar előzni. Szerinted egészséges dolog 30centis helyen tekerni?

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

36
asztalosgabor képe

"már a várakozásnál

"már a várakozásnál betolja mellém az orrát"
Állj be te is a külső kocsisor közepére, és nem lesz semmi baj. (de ha be tudja tolni az orrát közéd meg a mellette lévő közé, akkor mégiscsak elférnek.)
Vagy azt gondolod, alanyi jog hogy mindenhol elmehess a kocsisor mellett?

"Szerinted egészséges dolog 30centis helyen tekerni?"
Eddig mindig azt hallottam itt, hogy az úttest a legbiztonságosabb. Valószínüleg ezért látok egy csomó bringást a Váci úton a 3,5 m széles forgalommentes szervízút helyett a középső útpályán tekerni, ahol kb 30 cm oldaltávval előzik meg őket.

Reklamálj a BKK-nál, hogy szélesítsék az utat.
Vagy fordulj az empamohoz, nekik garantáltan van valami jó ötletük az olyan helyzetekre, ahol 2 autó mellett nem fér el a bringás.

37
tatabike képe

Más dolog állni és várni

Más dolog állni és várni a zöldet úgy, hogy 10 centire van a lábadtól egy lökhárító, és megint más ugyanilyen feltételek és méretek mellett haladni, ugyanis sem az autó, sem a kerékpár nem egyenes vonalon halad, főleg elinduláskor.

Amúgy meg ez nem a 'magyar népmesék' blogja, nem kell hozzákölteni ahhoz, amit írtam. Nem képzelem, hogy alanyi jogon bármi is járna nekem. Meg azt sem írtam, hogy ott én két autó mellett akarok elférni.
Szóval ha kérhetlek, hagyjuk ezeket a gondolatolvasási kísérleteket, általában mellémegy az összes...

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

38
Gilran képe

csak egy kis csámcsogni

csak egy kis csámcsogni való történetecske:

számtalanszor volt már hogy jött a piros, én meg szépen sávközépre húzódva megálltam, erre a mellettem lévő parkoló autó jelezni kezd az idexével, a kerék kifelé fordul és lassan elkezd felém haladni (jelzem már megálltam tehát azután akarna kiállni), nézek rá értelmesen, hogy akkor most mi van, de ő csak közelít, mert ő úgy gondolja elmegyek onnan vagy épp megszűnök létezni, elöll autó hátul autó és ez meg felém tart, tisztára mintha ott se lennék

az eset már volt személyg.-val, kisteherrel, és nagy busszal is (aki valszeg nemigen nézett a viszapillantóba)

láttam már hasonlót gyaloggal is, amikor parkoló autó szabálytalanul akart egy zebránál kihajtani az útra

Gilran a térképész

39
Puding képe

A Váci út nekem mindig

A Váci út nekem mindig fejtörést okoz, és az alábbi kérdés alapján szoktam dönteni:
Sietek?
Ha a válasz Igen: a középső úttest szélső sávjának szélső 1 méterében tekerek, mert az autósoknak is van helyük, én is elférek, és nem vagyok lassabb egy trabantnál
Ha a válasz nem: a szervizúton megyek, gyökkettővel, és minden egyes helyen elsőbbséget adok, és megvárom a lámpát.

Remélem látszik, miért teker valaki a szélső sávban és nem az úttesten. A logika szerintem áll az Andrássy út külső szakaszára is, csak ott akár a sebességkülönbség sem akkora.
--------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

40
asztalosgabor képe

JA és a norc-on lévő

JA és a norc-on lévő utcaképen van egy jelzőtábla, ami kétsávosnak jelzi az utat.

42
Shag_Beckur képe

Annyira jó. Egyszer az a

Annyira jó. Egyszer az a baj, hogy mindenki baszik a másikra és szar a közlekedés, másik alkalommal meg az, ha odafigyelnek egymásra az emberek és próbálnak közösségben gondolkozni, egymásra odafigyelve közlekedni...

Van rajta sapka, nincs rajta sapka tipikus esete :(

Tök mindegy mivel, de lehessen szidni azokat a kuvra kiaszott gici faszpalak faszopó autósokat, IGAZ?!?!

43
sagan képe

Ja persze. Az autós az

Ja persze. Az autós az lehet szabálytalan, mert van KRESZ vizsgája.

Sajnos nem tehetek róla,hogy ott nincs két sáv.

Egyébként ez a topik pont arról szól,hogy az eddig az ott tekerő köcsögszabálytalanjárdázóvagyazúttestentekerő bringásból szabályos közlekedő lett.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

44
Shag_Beckur képe

Tehát a szabálytalanság

Tehát a szabálytalanság csak addig engedhető meg "a közlekedés folyamatossága" vagy a "kényelem" érdekében, amíg azt bringások követik el. Értem.

Az a szabálytalanság, ami amúgy senkit se veszélyeztet, sőt, még csak talán nem is szabálytalanság, az rögtön elítélendő, ha a rohadt szappandobozosok csinálják.

Kicsit elszaladt a ló itt pár emberrel. A kettős mérce nem menő.

45
sagan képe

A KRESZ az autósok miatt

A KRESZ az autósok miatt van :P.

A Thököly és Hungária keresztben nem volt bringatilos aztán egyszer csak lett.
És lett hozzá úttesten szabálytalanul tekerő vagy szabálytalanul járdázó bringás. Senkit sem veszélyeztettek,de szabálytalanok voltak.
A belinkelt képen lévő bringatilos táblát háromnegyed éve kitörte egy bringabarát autós és az út kezelője nem pótolta (most megspórolták a leszedést). A kerékpáros pedig innentől szabályos lett.
A táblázás alapján (bár ugye én csak egy KRESZ nem ismerő kerékpáros vagyok), ott nem lehetséges a párhuzamos közlekedés.
Lehet,hogy volna rá hely. Lehet,hogy nem veszélyeztet senkit. Nem szabad párhuzamosan közlekedni.
Ennyi

levezetésként
http://www.youtube.com/watch?v=YSsRmxc0ImM

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

46
Fly képe

+1

+1

47
asztalosgabor képe

norc.hu konkrét képet nem

norc.hu

konkrét képet nem tudom belinkelni.

A vasúti felüljáró előtt van egy tábla, ami azt is jelzi, hogy a két egyenes irányú sáv összeszűkül.

48
sagan képe

Igen az a tábla egészen a

Igen az a tábla egészen a Mexikói útig érvényes.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

49
asztalosgabor képe

a táblán látszik, hogy

a táblán látszik, hogy alulról megy két egyenes nyíl, a jobboldaliból jobbra kiágazás, majd utána a két nyíl összehúzódik. Ergo a kereszteződés után helyzetet mutatja meg.
És enélkül is párhuzamos közlekedésre alkalmas, ha simán elfér 2 autó. És a szélesség kb. annyi, mint a Nagykörúti villamosmegállóknál lévő szűkítések. És ott mindenhol 2 sáv van.
Itt. esetleg egy 30-as táblát érdemes kirakni, a szar úton amúgy sm érdemes gyorsabban menni.

50
sagan képe

És ezt,hogy találja ki egy

És ezt,hogy találja ki egy Mexikói útról érkező közlekedő?
De a felfestés akkor sincs meg (lehet sose volt vagy lekopott).
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

51
tatabike képe

Kereszteződés utáni

Kereszteződés utáni helyzetet csak egy kereszteződés után kitett tábla jelezhet, ugyanis az addigiakat maga a kereszteződés feloldja, érvényteleníti.
Ahogy sagan is írta, aki a Mexikóiról kikanyarodik, az majd a kisujjából kiszopja, hogy ott mi a pálya...
Szóval ott egy sáv van, sem felfestés, sem tábla nem jelöl két sávot.
És nem fér el simán két autó, ha megfigyeled, csak addig vannak két sorban az autók, amíg várják a zöldet. Utána már, akik zöldben érnek oda, eszük ágában sincs egymás mellett menni, mert haladáshoz szűk, csak ácsorogni elég.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

52
sagan képe

Az új tábla egyértelműen

Az új tábla egyértelműen az egy sáv mellett áll ki.
https://picasaweb.google.com/saganbp/BringabaratThokolyHungariaKeresztez...
(A norcos képen a jobbra nyílnak is volt egyenesen menő ága.)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

53
Puding képe

Ha két autó elfér, legyen

Ha két autó elfér, legyen meg az örömük, a bringás úgyis mindenhol elfér (legfeljebb legelőre csorog, álló kocsisor mellett megteheti). Indulásnál azért szoktak az emberek figyelni, 20 km/h felett meg már ők sem centizgetik egymást.

Az autós is értelmes lény, látja, hogy két sávnyi hely van, főleg matizzal (busszal meg csak egy). Ez viszonylag rugalmas dolog, ha bringával a "szélső sáv" közepére állsz be, egy-kettő talán dudál, de egyébként értik a dolgot. Ezt mindkét (bringás és autós) oldalról is tapasztaltam.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

54
Gilran képe

jejeee jeeee, végre bár

jejeee jeeee, végre bár nemigen menek arra :) de egyre többet ilyet, valaki nem akarja a közbülső körútra is kibulizni ezt a felfestegetést (kis álmodozás)

Gilran a térképész

55
Lunkwill képe

Közben a Margit hídon

Közben a Margit hídon lassan le is kopik. :)

56
Gilran képe

mit számít akkor is arra

mit számít akkor is arra megyek :D

Gilran a térképész

57
Hotyhogy képe

Hol van az a nyár? Hol van

Hol van az a nyár?
Hol van az új sárga jel?
Hol van az a jel?
Rásuhansz az úttesten!

Itt van az a tűz,
ami karjaidba űz!
Itt van ez a láz!
Hisz nem lesz már bringa gyász!

Szívemben a száz gyönyörű remény,
Sárguló száz kicsi színes jelkép.
Egy forró május, egy édes nyár,
Lefestett drága, sárga jelek már!

58
sagan képe

Csodás :)) Amúgy

Csodás :))
Amúgy tényleg.
Egy hete még magamban bosszankodtam,hogy kihez kellene fordulni,hogy legalább az értelmetlen bringatilos táblát levegyék, most meg kerékpáros nyom megy keresztül a Hungária körúton.
https://picasaweb.google.com/saganbp/BringabaratThokolyHungariaKeresztez...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

59
Zsurmi képe

Rinyáljanak csak az autós

Rinyáljanak csak az autós trollok, jó irányba haladnak a dolgok bringás ügyben.

El jött az idő, amikor fillérekből (más szemlélettel) kell eredményeket produkálni, nem pedig iszonyat pénzköltéssel. A kerékpáros közlekedés előnye kidomborodott.

-
Zsurmi

60
zenmacska képe

Tudja valaki véletlen, hogy

Tudja valaki véletlen, hogy mit terveznek a Keletihez bringás infra ügyben (kvázi a Thököly sáv folytatásaként - vagy nem)? Ugye most istenes mert az autók elöl el van zárva, de a nem tudom, mennyire véglegesek ott a felfestések, a padkákból meg nem tudok következtetni semmire.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

61
airdace képe

Thököly: a Keleti-Dózsa

Thököly: a Keleti-Dózsa közötti részt a főváros saját keretből fogja felújítani jövőre elvileg (ez már nem fért bele a 4-es metró keretbe). Az elfogadott javaslat szerint kerékpársáv vagy busz-kerékpársáv lesz rajta.

Baross tér: ez nehezebb ügy, a 4-es metró felszínrendezési terveiben csak egy Bethlen-Festetics utcákat összekötő bicikliút van a gyalogos zónán keresztül a Keleti előtt (a pályaudvar elé autók nem hajthatnak majd be, Bethlen sétáló lesz a Garay utcától). Ez nyilvánvalóan kevés, ráadásul kicsit megszaladtak a sávokkal is (Thököly felőli oldalon parkolóval együtt 7 sáv lenne). Ahhoz, hogy ezt kicsit átrajzolják, a 4-es metró terveibe kell belenyúlni, ami uniós támogatási szerződésből megy. A BKK-ba sikerült benyomni, hogy vizsgálják felül, ők próbálják győzködni a DBR-t (4-es metró projektiroda), akik nem nagyon akarják beadni a derekukat, plusz az EU-s támogatást nyújtó szervezet sem igazán támogatja a szerződésmódosítást, mivel már annyi szabálytalanság volt a metróépítés körül, hogy félnek bármilyen módosítástól. Hát itt tartunk.

Annyi jó hír van, hogy állítólag a BKK megvizsgálja a 4-es metró állomások felszínén a bringatárolóhelyek lehetőségét - ez szintén kimaradt a tervekből.

______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

62
zenmacska képe

Köszi. 7 sáv????? Kell ez

Köszi. 7 sáv????? Kell ez nekünk, mint egy falat kenyér.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts