A Magyar Kerékpárosklub és a Budapesti Közlekedési Központ közös sajtótájékoztató keretében adja át a Fóti úti kerékpársávot:

  • Időpont: November 9. szerda, 15 óra
  • Helyszín: Budapest, IV. kerület Fóti út (az Attila út és Káposztásmegyeri út közötti szakasz) térkép >>

    Az átadón részt vesz és beszédet mond Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

    Galéria (A képeket a Bencze-Kovács Virág/BKK készítette):

    Klikk a képre a teljes galériáért

    Mindenkit szeretettel várunk az eseményen! Gyertek el Ti is, örüljünk együtt az új fejlesztéseknek, mint ahogy azt a kiskörúti kerékpársáv átadásakor is tettük. Persze tisztában vagyunk azzal, hogy munkaidőben van az esemény, a sajtóvisszhang maximalizálása érdekében alakult így, de ha tudtok, gyertek!

    Az átadó után a megjelenteket az Észak-Pesti Területi Szervezet az Attila utcai klubhelyiségében vendégül látja egy kis zsírokenyér és tea kombinációra!

    Teljes hír az MK oldalon itt >>
    Esemény a Facebook-on itt >> (hívjatok meg minél több embert!)

  • Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

    A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
    1
    László János képe

    Tudjuk, hogy az időpont

    Tudjuk, hogy az időpont igazán nem szerencsés a részvétel szempontjából, munka, suli, meg messze is van. Most azonban van egy "mentségünk":ez az ELSŐ alkalom, hogy a város (jelen esetben a BKK) és az MK közösen szervez avatást, és nagyon nehéz volt közös időpontot találni. Olyan létesítményét avatunk, amelyikről (végre, ilyen is van) közösen gondoljuk, hogy jó a közlekedés, ezen belül a kerékpáros közlekedés szempontjából.
    De itt most két dolgot is ünneplünk: egy új és ideális infrát, valamint egy valódi és érdemi együttműködés megindulását (reméljük!).

    Ha tudtok, gyertek oda, ünnepeljünk közösen. ( a távolságáról meg csak annyit, hogy végre nem csak a városközpontban történik érdemi fejlesztés)

    László János
    www.kerekparosklub.hu

    2
    SagiK képe

    Gondolom már nem lehet

    Gondolom már nem lehet módosítani, de jobb lett volna a 3D-s piktók helyett sima festék. Ha jól emléXem, volt már olyan, hogy levakarták valahol, és festettek helyette.
    Ezt az apróságot leszámítva valóban jó a dolog.

    3
    monster képe

    Arra kéne odahatni

    Arra kéne odahatni valakinek, hogy azoknak a sablonoknak a közepén amikkel a jelet csinálják legyen egy arasznyi széles egyenes kihagyás amin át lehetne csusszanni.
    ------------------------
    jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

    4
    SagiK képe

    Az is jobb mint a semmi, de

    Az is jobb mint a semmi, de nem értem miért kell kiemelkedjen az aszfaltból? Miért nem lehet sima festés? (azt nem is íromm, hogy a sablont marják be az aszfaltba, és töltsék fel színezett aszfaltal, szintben)

    5
    Peta képe

    A 3D-s jel egyik elnevezése

    A 3D-s jel egyik elnevezése tartós útburkolati jel. Azért ez a neve, mert tartós :D Legalább 3-szor tartósabb, mint az oldószeres festékkel felvitt. Színes aszfaltot meg nagyon drága gyártani, és minél kisebb a mennyiség, fajlagosan annál drágább, mert az aszfaltkeverő telepen teljes technológiaváltás kell a gyártásához, majd vissza. Nem mellesleg a színes aszfalt nem fényvisszaverő anyagú, az útburkolati jel meg igen.

    6
    j_gergo képe

    +1 Inkább rázzon, de egy

    +1

    Inkább rázzon, de egy év múlva is ott legyen, és esőben is látszódjon. Így biztosabb, mint évente panaszkodni, hogy mikor fújják már újra.

    7
    monster képe

    Ezt a 3D-s cuccot elvileg

    Ezt a 3D-s cuccot elvileg lehetne formára kimart mélyedésbe is tölteni? Mennyivel lenne drágább úgy?
    ------------------------
    jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

    8
    Peta képe

    Nem forgalomtechnikai

    Nem forgalomtechnikai cégnél dolgozom, de sztem még eszközük sincs ilyenre. Sokkal. Ez egy olyan probléma, am gyalogostól kamionig senkit sem zavar, csak néhány (típusú) biciklist. Kizártnak tartom, hogy ezzel valaha is foglalkoznának. Egyébként ha ilyen bonyolult bemarás lenne az aszfaltban, akkor a piktó helye az első télen kátyúvá alakulna, az tuti.

    9
    hf képe

    A BKK külön kérte a

    A BKK külön kérte a kivitelezőt, hogy ne legyen vastag a festék. A kivitelező mégis elcs****te. Most már sajnos így marad, én is nagyon sajnálom.
    Pár év (néhány hókotrás) és lelapul...

    Azért azt is megjegyezném, hogy a képek, ahonnan tudjátok, hogy vastag a piktó, nos ezeket is a BKK készítette. Szóval nagyon is tudnak a problémáról, itt már sajnos nem lehet segíteni rajta, pedig mi (MK Észak-Pest) is nagyon szerettük volna.

    Minazonáltal, az, hogy ilyen szuper sáv van, az nagyon jó!!! A vastag piktó egy apróság ehhez képest, bár engem is zavar.

    10
    monster képe

    Hosszanti tenyérnyi rés

    Hosszanti tenyérnyi rés kell a sablonba.
    Sőt, most jutott az eszembe talán egyszerűen lobbizható kis trükk: a hivatalos kreszben, közlönyben, internetes jogforrásokban benne vannak az útburkolati jelek is. Na, már oda úgy kéne belerajzolni, hogy van benne egy hosszanti kihagyás a bringa piktóban. És akik a sablonokat készítik, megnézik a kreszben, hogy hogyan is néz ki a burkolati jel, és önkéntelenül ott hagyják majd meg a sablont összetartó "hús" részeket ahol kényelmesen át lehet gurulni.
    Találtam is egy ilyent nagy nehezen a neten:
    http://lacbc.files.wordpress.com/2010/06/aurisha-sharrow.jpg
    ------------------------
    jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

    11
    hf képe

    szerintem ez jó ötlet!

    szerintem ez jó ötlet! sajnos a Fóti úton már nem segít.

    12
    Cseya képe

    Hú, régen mennyit jártam

    Hú, régen mennyit jártam arra! Azt nem értem persze, hogy azon az adott szakaszon mi szükség van kerékpársávra, mert elég jól elfér mindenki, egy nagygenerál jobban ráfért volna párszáz méterrel odébb a közös villamospályás aluljáróra...
    Azonban- gondolom nem kis- munkátok van benne, így hát hajrá!

    13
    czappa képe

    "Azt nem értem persze, hogy

    "Azt nem értem persze, hogy azon az adott szakaszon mi szükség van kerékpársávra, mert elég jól elfér mindenki"

    Bar en meg soha nem jartam arra, de vmi hasonlot akartam irni. A kepek alapjan eleg szeles az ut ahhoz, hogy ott gepjarmu + kerekpar elferjen.
    Egy picit olyan az erzesem az uj BKK-rol, hogy rendszeresen bevet egy kis parasztvakitast, de erdemi valtoztatast nem tesznek. Ha csak ennyi valtozas tortenik, akkor a belvaros meg mindig nehezen megkozelitheto kerekparral a nagy tomegek szamara (motorossav a nagykoruton nem opcio, bekoto utak (Ulloi, Rakoczi-Kerepesi, stb)), a szmog nem csokken. Az ilyen helyre telepitett savok kis mertekben josag, nagy mertekben kirakat fejlesztes.

    14
    hf képe

    Ne magatokból induljatok

    Ne magatokból induljatok ki. Nagyon sok kerékpáros még gyakorlatlan, és szüksége van a sávra. Másrészt, ugyanez igaz az autókra. Ha ott az infra, akkor egyértelműen igazodik ő is.

    Pl. találkoztam ott egy úrral, aki a járdán ment. Kérdeztem tőle, hogy miért nem az úton. És azt válaszolta, azért, mert nem folyamatos (helyenként kerékpáros nyomban megy, ahol szűkebb az út). Hát képzeljétek, neki még ez is kevés, hogy lemenjen az útra! Ilyen is van.

    15
    Frajti képe

    +1 ~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o

    +1

    ~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

    Solo la AS Roma per sempre!

    16
    airdace képe

    A Fóti út nem kerékpáros

    A Fóti út nem kerékpáros beruházás, hanem egy szimpla útfelújítás, ami egyébként is így volt ütemezve, de most már ezeknél is mindenhol megvizsgálják, hogy javítható-e valahogy a biciklizés az adott útvonalon, ha már úgyis hozzányúlnak. Megvizsgálták, a forgalom nagy, kerékpársáv elfér, minimális pluszköltséggel, szerintem is ez a legjobb megoldás. Tehát nem parasztvakításnak hívnám, hanem egy nemes gesztusnak.

    Az egy teljesen másik kérdés, hogy felújítással éppen nem érintett útvonalon terveznek-e kifejezetten bringás beavatkozásokat (amihez általában külön tervezési és kivitelezési költségeket kell lekötni, ami nem egy gyors folyamat és nem is egyszerű, bár elhatározás kérdése). Ebben valóban lehetne nagyobb aktivitás, elvileg a BuBi-hoz kapcsolódóan lesz is, azóta is várom. Állítólag talán az Üllőire terveznek sávot, de ezt még csak pletykaszinten hallottam.

    ______________________
    Ezüst Magyarország
    Arany a szegélye
    Beteg a királyunk
    De boldog a népe

    17
    Peta képe

    Az üllőiről hol

    Az üllőiről hol hallottál?

    18
    airdace képe

    BKK-s belső infó. Többet

    BKK-s belső infó. Többet nem tudok (melyik évben tervezik stb.)

    _________________________
    Ezüst Magyarország
    Arany a szegélye
    Beteg a királyunk
    De boldog a népe

    19
    asztalosgabor képe

    Remélem egyúttal

    Remélem egyúttal beterveznek egy adag rakodóhelyet, mert anélkül mindenki a brigasávon fog majd állni (még nagyobb arányban, mint ahogy most a külső forgalmi sávban.

    20
    Icarus képe

    Egyébként szombaton

    Egyébként szombaton megörömbicikliztük NR-en (Csinszka kedvéért :D) és egész kellemes jó minőségű lett az út. Szimpatikus, hogy ahol két sávos ott szép kis piktogramok vannak és jelzik, hogy ott szabad közlekedni és utána is amikor összeszűkül az út másfél szélességre, akkor is elég jól elfér egymás mellett a bringasáv és a forgalmi sáv.

    Tényleg tökéletes lenne, ha nem emelkedne ki a termoplasztik az út szintjéből, de hat ha ez évekig ott lesz és jó lesz nekünk, akkor nézzük el ezt nekik :)

    21
    asztalosgabor képe

    Tegnap megnéztem, fasza

    Tegnap megnéztem, fasza lett.

    Bár a középső 2-2,5 m széles szigetet szűkebbre vettem volna, azzal is bővíthető lett volna a sáv/bringanyom.

    22
    hf képe

    A felújítások során

    A felújítások során általában nem mozgatják a szegélyeket. Ja és a kerékpársáv azon a részen van ahol nincs középsziget. Szerencsére a kerékpársáv elég széles lett így is.

    23
    asztalosgabor képe

    Bogdánfynál

    Bogdánfynál mozgatják.

    És úgy elfért volna a bringasáv is a nyom helyett.

    24
    airdace képe

    A Bogdánfy nem

    A Bogdánfy nem útfelújítás, hanem kifejezetten kerékpáros fejlesztési (EU-s) pénzből finanszírozott projekt, 98 millió Ft-ért. Ez egy kicsit más kategória.
    _______________________________
    Ezüst Magyarország
    Arany a szegélye
    Beteg a királyunk
    De boldog a népe

    25
    SagiK képe

    Jó lenne a felmerülő

    Jó lenne a felmerülő ötleteket/javaslatokat összegyűjteni, és továbbítani azoknak, akik a következő beruházásnál figyelembe tudják venni.
    Pl:
    - ne legyen 3D-s burkolati jel (vesszőparipám, de tuto nem csak én örülnék, ha szintben lenne)
    - Mikor megszűnik a sáv, ne "macisajttal" legyen megoldva, hanem szaggatott vonallal menjen tovább. (közös felület, de így talán nem húzódnának ki a gépjárművek a padkához, és előre lehetne csorogni a kerékpáros-felállóhelyre)
    - "egyenesen bringás zöld" (ha jól emlékszem, akkor a Nádor u. sarkán semmi nem indokolja, hogy a bringás egyenesen nem mehet tovább a Duna felé, miközben a keresztező gyalogos forgalomnak már piros)

    - a többit majd még összeszedjük. :)

    Ez nem elégedetlenkedés, félre ne értse bárki. Csak ha már csinálnak valamit jól, amit "ingyen" lehetne picit még jobban, akkor éljünk vele.

    off: csináltam pár képet és videót, előbb-utóbb valahol (youtube, picasa, facebook) elérhető lesz.

    26
    asztalosgabor képe

    A burkolati jelhez a

    A burkolati jelhez a pályázati előírások módosítása szükséges, mert ha jóél tudom, a tartós útburkolati jel van előírva. Ami a sávelválasztónál még indokolt, de máshol a sima felfestés is elegendő lehet. Vagy csak kevésbé vastag piktogramm, esetleg "éles" szegély helyett 30 fokos lecsapása a felfestésnek.

    27
    László János képe

    Az MK-ban tesszük, írjuk

    Az MK-ban tesszük, írjuk össze és jelezzük a megbízó felé. A jelekkel kapcsolatban már tegnap ott a helyszínen is "erősen jeleztük" kifogásainkat (nem elsősorban a "3D-t", hanem a nyomnál használt rettentő rossz formát, javítják is.
    A vastag piktóra (nem nagyon van minőségben alternatívája: http://kerekparosklub.hu/egy-rovid-ismerteto-az-utburkolati-jelekrol) azt az ígéretet kaptuk, hogy megpróbálják magát a sablont vékonyabbra csinálni, hogy a jövőben a jel is vékonyabb lehessen.

    László János
    www.kerekparosklub.hu

    28
    SagiK képe

    Köszi János a korrekt

    Köszi János a korrekt tájékoztatást. Ilyenkor nagyon jó érzés, hogy picit én is támogatom az erőfeszítéseiteket.
    (Tegnap megjött a visszaigazolás, a MK tagságom meghosszabbításáról)

    29
    hf képe

    like! jó hogy ilyen korrekt

    like!
    jó hogy ilyen korrekt fórumtársak is vannak, akik megköszönni is tudnak! :)

    30
    vaandor képe

    Nagyon jó ötlet az

    Nagyon jó ötlet az örömbicózás! Szerdán sajna nem sikerült időt szakítanom (pedig majdnem), de csütörtökön kíváncsiságból megnéztem én is a sávot. Örülünk, Vincent!

    Nagyon jónak tartom, bár tényleg kimehetett volna a Váciig. (Pont onnantól befelé válik vacakká a városba bejövő gykp.)
    Jelekről: Érdekes módon kétféle jelet láttam, mintha pár helyen utólag lennének pótolva a kapukihajtóknál figyelmeztető biciklik. Ezek narancssárgábbnak, rajzukban kerekebbnek, vastagságukban csekélyebbnek tűntek. Bár én megtűröm a másik típust is, utóbbiaknak megy a "lájk"!

    Szerintem pont az a típusú út a Fóti, ahova nagyon is jó a sáv. Szóval hurrá!

    (Féloff: Túlzott kíváncsiságból megnéztem, merre megy tovább a Fóti út. Az az aluljáró életveszély, Rákosborzasztó-felső központja meg egy labirintus... :-) Szóval tényleg kellenek az eligazító táblák a sáv végére!)

    - - - - -
    "Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

    31
    vaandor képe

    Ps.: sajtófigyelek kicsit:

    Ps.: sajtófigyelek kicsit: http://iho.hu/hir/ennek-vegre-ertelme-is-van-111109
    Az MK-szendvicsek menők! :-)

    - - - - -
    "Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."