Utóbbi időben olvastam pár zebrás gázolást, mégse írtam ki, de most már elegem lett abból, hogy napi tapasztalatomban is állandóan félve, reszketve kell megközelíteni a fekete-fehér elválasztó vonalat. Olyan hülye lennék, hogy miért nem értem, ez lenne a normális és nem lehet ott lassítani? Esetleg jobban odafigyelni más emberekre, mert adódhat úgy, hogy fordul a kocka és nem lesz kellemes.

Segítsetek megfejteni e rejtélyt, hogy miért létezik ez még Magyarországon?

http://barikad.hu/gyalogosokat_g%C3%A1zoltak_zebr%C3%A1n_kaposv%C3%A1ron...

Rövid időn belül két gyalogost is elgázoltak Kaposváron, az egyik súlyos, a másik könnyű sérüléseket szenvedett.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
asztalosgabor képe

"Segítsetek megfejteni e

"Segítsetek megfejteni e rejtélyt, hogy miért létezik ez még Magyarországon?"

Azért mert az utóbbi 20 évben már 1000x láttam trafipaxot, szabálytalan parkolás miatti büntetést 10000x, de rendőrségi zebraakciót csak 1x.

2
monster képe

A közlekedés a társadalom

A közlekedés a társadalom görbe tükre. Szerződések nem betartása, gyengébbek elnyomása, szegények kifosztása, hajléktalanok börtönbezárása, munkavállalók kizsákmányolása, gyalogosok zebrán elütése...
A közlekedési morálnak semmi köze a közlekedéshez. Annál több a morálhoz.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

3
SzCiklon képe

+1 **** Szereld meg a

+1
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

4
atomboy képe

Kecskemet meg rosszabb. Volt

Kecskemet meg rosszabb. Volt olyan het, amikor 5 gyalogost gazoltak...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

5
sagan képe

Pár hete is két

Pár hete is két gyalogosgázolás volt egy nap. Mindkét ember a kórházba szállítást követően meghalt :((.
Tegnap újabb eset:
http://www.delmagyar.hu/kecskemet/79_eves_sofor_gazolt_el_egy_zebran_atk...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

6
atomboy képe

Megvan, miert van oly sok

Megvan, miert van oly sok gyalogosgazolas Kecskemeten:
http://www.delmagyar.hu/kecskemet/durva_baki_buktatta_le_a_kresz_csaloka...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

7
Hotyhogy képe

Zebrán gázolásos

Zebrán gázolásos balesetek legtöbbször szabálytalan járművezetésből adódnak.

A járművezetők gyalogátkelő helyeken és azok közelében elkövetett szabálytalankodásának egyik fő módja a tudatos és akaratlagos megszegése az általuk ismert, ott érvényes közlekedési szabályoknak.

Ez a felelőtlen és veszélyes viselkedésük erkölcsi alapokon erősen bírálható. A jellem olyan gyöngeségeit, mint a tisztesség hiányát, a haszon hajhászást és abból az okból az önző előny szerzést is megláthatjuk az olyan szabálytalankodó járművezetőkben.

Ismert számukra, s mégpedig legtöbbször formai oktatással és levizsgázással tudatosított az számukra, hogy gyalogátkelő helyeket alkalmasan lassan szabad csak járművel megközelíteni, és hogy ott minden átkelő vagy átkelni szándékozó gyalogos szabad átkelését megállással kell biztosítani.

Mégis, a jellemgyenge járművezetők akik akaratlagosan sértik meg a zebráknál a szabályt, gyakran elütnek ott átkelő gyalogosokat.

Ezeknek a hibázó járművezetőknek nem lehet olyan enyhítő mentségük mint a zebráknál akaratlan figyelmetlenségből hibázó és szabályt szándékosan áthágni nem akaró vezetőknek, akik feltételezetten csak egy kisebb hányadot képviselnek.

Az erkölcsi hiányosságaik formáit és azoknak okait társadalom tudományos tárgyként vizsgálhatjuk meg.

Az önzés, az állatias túlélési készség mások elnyomásának árán is, a rohanásban, a sebességben mutatkozik meg. A gyorshajtás kultúráját a megélhetésért küzdött harc is táplálja, tudhatjuk meg.

Egy járművezetésből megélő ember teljesíteni törekszik és nagy távolságot akar megtenni egy adott idő alatt. Ezért ő tudatosan, és jellemtelen felelőtlenséggel, szabálytalan túlsebességgel hajt, vagy másképpen szegi meg az ide vonatkozó szabályokat.

Egy kisebbségi komplexusban szenvedő másik ember meg úgy akarja emberi értékét kimutatni és bizonyítani a világnak, hogy egy járművet, ami tipikusan lehet nagy, erős, gyors végsebességű, rikító színű, hangos, vagy ritka, drága, vagy egyéb más módon feltűnő, törvény és szabály tisztelet nélkül hajt.

Ő is, mint az előző, szándékosan megkísérelhet lecentizni, kicselezni, túl gyorsan vagy akár még ha lassan is haladva, zebrán átkelő gyalogosokat.

A harmadik, tipikusan bűnöző jellemű, az elvetemült kemény ember, aki talán megfélemlítő testalkatú és viselkedésű, amik veszélyesen erőszakos hajlamot sugallnak, a sötét üvegű nagy fekete autójával nyíltan törvénytelenül viselkedik. Piros lámpa és zebra vagy záróvonal vagy sebesség korlátozás nem számít az ilyennek.

Egy veszedelmes, széles rétege a szabályokra fittyet hányó vezetőknek mégsem e három fajta, hanem az átlagos közember, a lélektelen átlag polgár, aki egyszerűen csak megy mint egy állat. Az az elterjedt filozófia hajthatja az ilyeneket is, hogy szabad szabálytalankodni, feltéve, ha az ember vigyáz.

Ezek tudatába sincs erősen bevésve szülői, tanítói, lelkipásztori neveléssel a tisztességes, jó erkölcsű viselkedés követelménye közlekedés közben.

Egy barbár világ elállatiasítani törekszik az embert, és nincsen meg a szélesebb tömegekben az elvárható tisztesség, rendesség és törvény tisztelet, és a mások iránt tanúsított jóság.

Ennyit a zebrán gázolások morális okairól. Ahol azonban moralitás kérdése nem merül fel, talán viszonylag kevesebb esetben, ott a zebrán figyelmetlenül okozott balesetek bűnöseit olyan elmarasztalás nem is érheti. Érje ellenben őket az igazságos büntetés hibájukért.

Ám végül rendészek, állami vezetők, akiknek nagy mulasztása az, hogy nincs hatékonyan végre hajtva a törvény és a rend, ők a főkolomposok. Ők az elkanászodott állatok talán még állatiasabb, erkölcsileg hasonlóan bűnös félrevezetői.

8
Frajti képe

Meg kell jegyezzem, mint

Meg kell jegyezzem, mint mostanában sokat vezető személy, hiába közelítem meg oly sokszor lassítva a zebrát, a sötét utcákon (tudjátok, tél, rövidebb nappalok) rengeteg a sötétbe öltözött gyalogos. Sok helyen a közvilágítás is problémás. Nem tudom, a fentebbi esetek milyen helyen, időben estek meg, de gyanakodom, hogy a fentebbi dolgok is bejátszanak. (múltkor pl a tábla (+kuka) kombó mögött nem láttam a nénit, csak már utsó pillanatban, és még szerencse, hogy be vagyunk már nevelve gyalogosként, hogy nem lépünk le lassan guruló elé se, ha nem jelzi, hogy enged.

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

9
asztalosgabor képe

Az egyik esetben már az

Az egyik esetben már az úttest túloldalán volt a gyalogos a hírek szerint.
Másrészt úgy közelítjük meg a zebrát, hogy meg lehessen állni. Egy jobbkezes kereszteződésbe sem megyünk be 40-nel, ha a sarkon parkoló autótól nem látunk be jobbra.

Az objektív felelősség bevezetése óta a gyorshajtások jelentős mértékben csökkentek. A zebrának is nagyobb tisztelete lenne, ha ezt is ellenőriznék.

10
gazember képe

Szintén. Egyébként sztem

Szintén.
Egyébként sztem három ok miatt nem állnak meg az autók a zebra előtt:
1, mert bunkók
2, mert bunkók
3, mert nem veszik észre a gyalogost ... mint én:

Egyik este autóval mentem haza a városban, esőben, ismeretlen úton. A szembejövő autók fényszórói ugyan jól voltak beállítva, ennek ellenére nem vettem észre, vagyis csak nagyon későn egy zebrát. Ha akkor lelépett volna valaki elém, akkor most 17 balesetmentesen és felelősségteljesen levezetett év után stól mellett ülhetnék és én lennék a főgenya a cm-en. Pedig egy jóképű, remek fiatalember vagyok :-).

A zebra egy veszélyes üzem. Amíg tuti nem áll meg a konzerv, addig le nem lépek az biztos. Sőt, én áthaladás közben is balra-jobbra tekingetek, hogy nem jön esetleg valamilyen egyéb közlekedő edény. És ezt tanítom az unokaöcsémnek is, mert hihetetlen, de 8 éves és gondolkodás nélkül lép ki a bringagyászra és úgy általában az úttestre. Sajnos a tesóm felelőssége. És gondolom sokan mások sem. Mondjuk én egész életemben "fokozottan balesetveszélyes" munkahelyeken dolgoztam, lehet, hogy innen a mániákus figyelem.

Remélem nem kell külön említenem, hogy ez a hsz nem a linkelt esetekre vonatkozik.

Bagucci fluoreszkáló csuklópánt digitális pulzusszámlálóval

11
monster képe

A zebrát nem a földön

A zebrát nem a földön kell nézni, hanem a levegőben - a kék jelzőtábláját. ha mondjuk azokat a táblákat kicserélnénk elsőbbségadás macisajtokkal, akkor se vennék észre az autósok? Azt vesznek észre amit akarnak. Egyébként ha jól belegondolsz, a zebrajelzőtábla jelentése: ott elsőbbségadás kötelező a gyalogosoknak.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

12
SzCiklon képe

Amíg nem szerzel érvényt

Amíg nem szerzel érvényt az elsőbbségednek, mindig le fogják sz@rni.
Én bizony elindulok, és az autó bizony meg fog állni. Hogy közben lefejeli a szélvédőt és elfogy az abroncs, az nem az én problémám, választotta volna meg a sebességét helyesen.
Tizenöt évig ültem a volán mögött. Pontosan tudom, hogy meg tud állni, csak nem akar.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

13
atomboy képe

+1 atomboy ---- Biciklizes

+1

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

14
Kisember képe

Sok-sok év autós

Sok-sok év autós tapasztalatával a hátam mögött azt mondom, hogy sokkal könnyebb észrevenni azt, amire számít az ember. Ha úgy mész az úton, hogy a szemed a zebra szélére időben vet egy pillantást, akkor észre lehet venni a gyalogost, legyen bármilyen idő is.
Én mindig nagyon figyelek, idén egyszer nem álltam meg gyalogosnak: a Roosevelt térről kijövő sávon mentem éjjel, mikor a Tudományos Akadémiánál lévő zebránál állt egy néger, fekete kabátban és fekete cipőben. . Gyakorlatilag akkor észleltem, hogy volt valami a zebránál, amikor mellette elhaladva egy pillanatra kitakarta az alulról megvilágított akadémiát: mint ahogy a fekete lyukat észlelik. Most nem diszkriminációból, de ha valaki olyan fekete, mint az éjszaka, az legalább egy fehér sálat vegyen fel, szerintem. :)

--------------------------
www.barzongorista.eu

15
SzCiklon képe

Ez azt jelenti, hogy túl

Ez azt jelenti, hogy túl gyorsan mész.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

16
gazember képe

Lehet, de nem hiszem, mert

Lehet, de nem hiszem, mert 15 év alatt egy gyorshajtásom volt, nulla balesettel. Ott az angliai borulós kamion: 30 év hivatásos, millió kilométerek után hibázott, egyszer. Szerintem ez a fajta hibázás benne van a vezetésben, nem kívánom neked. És nekünk ekkor kell észnél lenni.

Egyébként már nem, mert nem vezetek autót. Sőt, jobb egyben sem szeretek ülni.

Bagucci fluoreszkáló csuklópánt digitális pulzusszámlálóval

17
stp1 képe

egy szállal kijjebb

egy szállal kijjebb címezte a választ :)

18
SzCiklon képe

Erre céloztam: rengeteg a

Erre céloztam:
rengeteg a sötétbe öltözött gyalogos. Sok helyen a közvilágítás is problémás.
HÁT NEM.
Több zebraakció után bátran állíthatom, hogy az autósok fényes nappal sem állnak meg, mikor világosan látnak, hogy át szeretnék menni.
zebra-akcio.blog.hu

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

19
atomboy képe

http://zebraakcio.blog.hu/ a

http://zebraakcio.blog.hu/ a jo url.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

20
Meglátó képe

Amikor megszereztem a

Amikor megszereztem a jogsimat, még úgy tanítottak (az MHSz-nél) hogy "fiúk, aki közlekedik, mindegyik* hülye, ezért nektek kell rájuk vigyázni".
(*kéretik nem magatokra venni :))
A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy a forgalomban való (vezetés)tanuláskor, ha pl. kismama, gyerek, idős... stb. a zebra felé kezdett oldalazni, az oktató már bele is taposott a fékbe azzal, hogy "nem látod?! át akar menni!"
Ezzel sulykolták belénk, hogy a járdán közlekedő gyalogost is figyelni kell.
(A vezetés során kifejlődik egy kb. 180 fokot közelítő látószög)
Először nem értettük, de később rájöttünk, hogy az a néhány másodperc előny amit a lassítással, magállással "elvesztegettünk" később behozható és nem kell (esetleg)a baleseti helyszínelőkre várni.
Nem tudom, hogy ma az oktatásokon mi hangzik el, de abban az időben egy tanfolyam 3 hónapos volt sok elmélettel és legalább 30 óra gyakorlati képzéssel...és sok mindenre kitértek. Külön téma volt a forgalom biztonsága.
A vizsgák, meg iszonyú kemények voltak...
Véleményem szerint, ez az oktatói mentalitás (is) hiányzik a gk. vezetői képzésekből.
Állítólag ma már 3 hét alatt is lehet jogsit szerezni?!?!
Ja és még valami, "valamikor réges régen, egy távoli rendszerben" az általános iskolákban volt néhány óra KRESZ oktatás.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

21
monster képe

Respekt az oktatódnak.

Respekt az oktatódnak. Nekem még van olyan barátom, akinek azt mondta az oktatója hogy a zebrát olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy a gyalogosnak eszébe ne jusson lelépni (kivéve a vizsgán).
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

22
Meglátó képe

Hááát, ha nekem is olyan

Hááát, ha nekem is olyan kocsim lenne amiben lakom, Én se szállnék ki belőle soha.
Ott végezném a trágyadomb tetején :-)
Gondolom ez az a kategória, aki aztán gyalogosként is érvényesíti saját vélt jogait.
Olyan "sebességgel" üt be a szélvédőn, hogy az autósnak "eszébe ne jusson" kiszállni :-)))
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

23
Meglátó képe

Lehet, hogy külön

Lehet, hogy külön oktatójuk van a nagy böhöm terepjárós izéknek ? :)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

24
chicoye képe

Miló, az a baj, hogy nem a

Miló, az a baj, hogy nem a megfelelő módon közelíted meg a zebrákat. Én úgy megyek át a zebrán, mint Marla Singer.

"Így ismertem meg Marla Singert. Az volt az életfilozófiája, hogy bármikor meghalhat. A tragédiája pedig az, hogy nem halt meg."

25
stp1 képe

dettó, így szinte mindig

dettó, így szinte mindig megállnak.

hogy kockára fékezett gumival, vagy hörögve lefulladva az már nem az én dolgom.

26
Hotyhogy képe

A Hang Egy mese a

27
Meglátó képe

... és a mese így

... és a mese így folytatódik:
....azóta az autósok talán jobban figyelnek a zebránál. Azonban ahol nincs, ott kiélik vadásszenvedélyüket, bátorságukat -hiszen a VASEMBER csak a zebránál tudja rendkívüli képességét alkalmazni- és a helyszínelésnél arra hivatkoznak, hogy " láttam, de olyan hirtelen lépett elém, hogy már nem tudtam elkerülni a balesetet".... :-)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

28
chicoye képe

Komatykoma, bármilyen

Komatykoma, bármilyen hihetetlenül hangzik, de ez vezet a megoldáshoz, nagyon jól látod a dolgokat. Ez az a
bizonyos "100. majom elmélet".

29
Hotyhogy képe

Tatabánya és Tata is

Tatabánya és Tata is fölzárkóznak a magyar zebrasport első osztályú bajnoki ligájában. Ebben a sportágban nem kell bunda, mert az nyíltan korrupt. :-(

http://hvg.hu/itthon/20111217_tata_baleset#utm_source=hirkereso&utm_medi...

30
atomboy képe

A rendorseg azonnal inditson

A rendorseg azonnal inditson orok ideig tarto orszagos zebraakciot...

(nem ertem, miert akarjak a gyalogosokat is buntetni...)

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

31
imitto képe

Érdekes, egy ilyen

Érdekes, egy ilyen posztnál - ahol nem lehet megmagyarázni hogy a gyalogos/bringás a hülye, egyértelműen az autós - nem kerülnek elő a második hsz. táján az autós trollok...

32
chicoye képe

Azért, mert ők most

Azért, mert ők most pihiznek...

33
Miló01 képe

Vagy várják még a

Vagy várják még a helyszínelőket:P

34
Fly képe

Anno a seregben volt egy

Anno a seregben volt egy mondás: "töltetlen fegyver nincs". Ugyanezt kellene tudatosítani a járművezetőkben a zebrával és a gyalogosokkal kapcsolatban -és akkor nem lenne miről beszélni. És mi az, hogy "nem számított rá"? Egy gyalogátkelőn mire számítson, ha nem gyalogosra???

35
Stiggs képe

Statisztikailag

Statisztikailag kimutatható, hogy a zebra nagyon veszélyes, tehát tiltsuk be a zebrát, mától mindenki ott rohangál át az úton ahol akar, aki meg nem az beszari láma, szülessen a túloldalra, nem való neki a másik... az a biztonságos. statisztikailag nagyon kevés embert ütnek el nem zebrán átkeléskor, pláne ha egy adott szakaszra vetítjük.:-)

"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"

36
gazember képe

Sokat gondolkoztam, hogy

Sokat gondolkoztam, hogy leírjam-e a következő sorokat, végül itt az eredmény. Előre megjegyzem, hogy minden tiszteletem a B.C. életben tartói felé és senkivel nem szeretnék (és nem is fogok) vitába bocsátkozni. A BKV diszpécserház felől a Szabó Ervin tér felé gyalogoltam kollégámmal a Baross utcát keresztező zebrán. Nekünk zöld volt, de hallottam a gumizúgásból, hogy nagy sebességgel érkezik egy jármű a Baross felől. A zebra előtt megtorpantam, kollégám meg kinevetett. Velünk szembe a zebra túloldalán egy babakocsis nő (mivel haladásból kapta a zöldet) körbe sem nézve lépett az úttestre. Jogos, igaza van, zöldje volt. Két óra múlva ugyanez a szituáció csak szembe gyalogos nélkül. Kollégám előttem és láss csodát: úgy nézett ki, mintha a közeledő jármű megállni készülne, de NEM, csak lassított, hogy be tudja venni a kanyart. A piroson! Egyértelmű, hogy bebambult, mert ilyet épeszű ember nem csinál. Ha ugyanez két órával ezelőtt történik, akkor a babakocsis nő a szélvédőnek mondta volna, hogy nekem van elsőbbségem. Szóval én ezután is így fogok közlekedni és ezt javaslom másoknak is. Lehet, hogy most 100 emberből 99 megkövez, de az az egy, akinek ez segíteni fog, majd pár év múlva ír egy köszönöm neked R.P. levelet.

Jeff-fa-fa !!!