Minden hír arról szól, hogy ülj bringára!



Észrevettétek, hogy minden második hír közvetve vagy közvetlenül arról szól, hogy "Itt az idő, hogy bringára ülj!"?

Nem lehet tiszta az öröm, hiszen az egyéni önkéntes szemléletváltás vagy a globális fenntarthatóságra való törekvés helyett az új trendek oka inkább a gazdasági bizonytalanság és a széleskörű fizetésképtelenség.

Ugyanakkor a jelenlegi magyarországi gazdasági helyzetet vehetjük spontán kialakult fenntarthatósági tanuló időszaknak is, amikor annak is ki kell próbálnia a BKV-t (amíg van még), a vonatot vagy a bringát, akinek nagyon nem volt ez korábban finnyás kedvére.

De talán beépül majd valami az újraélt szabadságból és a stressz- és károsanyag kibocsátás mentes közlekedésből mindenkinek a fejecskéjébe és lesznek olyanok, akik nem azért nem térnek vissza a környezetet pusztító előző életükhöz, mert nem akarnak drága 10 napos matricát venni, vagy mert félnek a lepattant BKV járműparktól, hanem mert ráéreztek a dolgok igazi ízére.

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
feb képe
feb
1 k, 2012-01-10 11:52

Autópálya használat helyett a biciklizés lenne az alternatíva?

ubi képe
ubi
2 k, 2012-01-10 11:56

vonat-bringa kombó. Sokszor tökéletes!

otapi képe
otapi
3 k, 2012-01-10 17:55

Lesz majd Budapest(-Etyek)-Balaton kerékpárút, a nyári hétvégéken teljesen be fog dugulni, meglásd :)

ubi képe
ubi
4 k, 2012-01-10 11:56

A cyclechic-es link helyett de jó lenne valami szép kis régi fekete-fehér recsegős videó mosolyogva tekerő néniről díszes bringán egy olyan világból, amikor nem státuszszimbólum harcban kellett a bringát népszerűsíteni, hanem egyszerűen azzal ment mindenki.

Ha van ilyened, küldd, cserélem!

aron képe
aron
5 k, 2012-01-10 16:42

ne cseéld, inkább tedd hozzá:)

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

sagan képe
sagan
6 sze, 2012-01-11 19:26
Oversize Load képe
Oversize Load
7 k, 2012-01-10 13:41

Népszabadság is a BKV-val foglalkozik, de a bringát meg sem említi :(
http://nol.hu/archivum/20120110-bkv__megoldhatatlanmatematikai_keplet_

Az Indexen szavazásán vezetünk :)))

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

Csigafattyú képe
Csigafattyú
8 k, 2012-01-10 14:26

Nagyon sok embert az tart vissza a biciklitől, hogy tudja, ha egy percre is szem elől téveszti a gépét, azonnal ellopják. Tudom, lakat. De egy jó lakat 6-10 ezer forint, míg a legtöbb ember max. 15 ezret szán biciklire eleve.

stp1 képe
stp1
9 k, 2012-01-10 14:41

jobb is ha nem közlekednek 15ezres bontószökevényekkel forgalomban.

Tomek képe
Tomek
10 k, 2012-01-10 19:08

Trollkodom, de miért is jobb? Van erre is valami KÖHÉM rendelet, hogy csak milliós...na jó, százezres gépekkel lehet csak a forgalomban részt venni? Netán a 40 éves kigyulladó/füstokádó BKV járműpark jobb?
Csak azért trollkodom, mert magam is egy efféle 15 ezres bontószökevénnyel közlekedem (XB3 Fecske, van vagy 30 éves, ötezerbe fájt + kapott két rendes kereket egy tizesért + pár apróság, fékpofák, bovdenek, ilyesmi), tavaly április óta beleraktam 7000 km-t napi szintű melóba járással, úttesten megyek autók között, és egyáltalán nem látom az okát, hogy miért ne közlekedhetnék a forgalomban!? Tehát?:)

stp1 képe
stp1
11 k, 2012-01-10 19:40

akkor írd magad a kivételek közé.
az 5 ezres alaphoz meg gondolom szerencséd volt, 15-20ezres gépekre is teljes generál ráfér egy gyors aprón való körbenézés után.

candy képe
candy
12 k, 2012-01-24 15:04

Igazából az elfogadható kerékpár, amihez nem kell már nyúlni, csak menni vele (kábé három hónap-fél évig), az montiból olyan 30k, országútiból inkább 40k környékén kezdődöik, laikusnak. Persze hozzáértő el tud boldogulni 15k-s montikkal, 20k-s oútikkal is, de ahhoz nem árt, ha otthon van alkatrész -meg szerszámbázis, illetve az sem árt, ha tudja mit vesz, illetve lehet aprókat nézni naphosszat, meg rendelgetni vidékről, látatlanban.

Persze, jó az, ha sokan biciklire ülnek, csak jó lenne, ha az infra és a szabályozás is lekövetné ezt, például a kötelező rekreációs gyászhasználatot nyugodtan eltörölhetnék, így legalább nem kellene félnem attól, hogy a hatvanas vázzal közlekedő egyhatvan magas kislány lefekszik elém, vagy éppen egy kieső küllő átfúrodik a szememen az agyamba bele. Mondjuk akkor egy brilliáns húzással meg lehetne szüntetni minden bike+fashion típusú oldalt, ami arról szól, hogy tök mindegy hogyan mész és milyen fos van alattad, csak az a lényeg, hogy menjen a ruhád színéhez és légy aranyos.

Ott a gond, hogy kerékpárt venni mindenki tud, viszont agyat nem adnak hozzá. Ez annyira nem zavarna, ha csak kirándulni ülnék biciklire, viszont idegesít, mivel közlekedem vele, amit egyre inkább gátol a burjánzó frissbiciklista kritikus tömeg.

Persze minden elismerésem azoknak, akik próbálnak értük tenni, valamilyen szinten a blogom is az oktatásról szól. Csak az a gondom, hogy naponta szembesülök azzal, hogy a biciklis társadalom már lassan az autósok, vagy éppen a gyalogok szintjén van. Bár lehet ez a legbiztosabb jele annak, hogy az underground-ból a mainstream felé hajunk egyenesen.

Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.

monster képe
monster
13 k, 2012-01-24 18:39

Te azt gondoltad, hogy az emberek megváltoznak, ha kerékpárra ülnek? Ugyanaz az átlagmentalitás tapasztalható mint általában a gyalogosok, autósok, üzletfelek, kereskedelemben, szolgáltatásban, közigazgatásban dolgozók részéről tapasztalhatsz.
A dánok nem azért lettek jó fejek,mert kerékpároznak, hanem azért kerékpároznak annyian, mert jó fejek voltak még azelőtt hogy kerékpározni kezdtek, sőt azért kezdtek kerékpározni mert jó fejek.
A "kieső küllő átfúródik az agyamon" egy kicsit túlzás.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

Frenki képe
Frenki
14 k, 2012-01-24 19:36

Küllőfej és anya szakadás egyszerre? Hát ez meghazudtolná Newtont...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

SzCiklon képe
SzCiklon
15 sze, 2012-01-25 17:02

Engem nem zavarnak a kezdők, miattuk nem kell sisakot hordanom.
Elhiszem, hogy pár embernek most más eszközt kell keresnie, hogy a férfiasságát bizonyítsa, de nekem a biciklizés pont nem arról szól.
Amúgy meg ha nem tetszik a bringaút közönsége, jól lemegyek az úttestre.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

Anti képe
Anti
16 k, 2012-01-10 20:06

Fecske +1. Az enyém 77-es születésű, szóval 34 éves elmúlt. (Ajándékba kaptam) :-)

Gilran képe
Gilran
17 k, 2012-01-10 17:56

ja és kb. minden második embereknek van elfekvőben egy bringája valahol :) pl a szomszédomnak, a szomszédom kislányának, stb. stb. az munkatársamnak van 8db, azaz minden családtagnak, a kicsiny piacomon lassan nem tudok parkolni a villanyoszlopnál mert mindenki előkapta otthon a sufnikerékpárt (gyakori a camping fajta), á nem telik, á campingel megy a fél kerület, a szakállas idős bácsitól a gyerekig, pedig a 'nyócba' lakom :)

Gilran a térképész

jurta képe
jurta
18 sze, 2012-01-11 11:06

ja és kb. minden második embereknek van elfekvőben egy bringája valahol :)

+1, szerintem inkább mindenkinek.

Bár az első hetekben, hónapokban a hirtelen megnövekedő igénybevétel és elhasználódás miatt meglepően sokat kell rá költeni. De a pincéből elővenni sokkal kézenfekvőbb és gyorsabb is, mint vásárolni indulni, alacsonyabb a küszöb.

(Én azért nem várom annyira azt a káoszt, ami a BKV-összeomlás után az utakon lenne, de szerencsére nem lesz ilyen, mert most csak az folyik, hogy kőkeményen zsarolgatják egymást tisztelt vezetőink, hogy ki bírja tovább idegekkel, ki enged hamarabb.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

zenmacska képe
zenmacska
19 k, 2012-01-10 18:07

Szerény véleméynem szerint ez csak kifogás.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

feb képe
feb
20 k, 2012-01-10 19:23

Bérletre vagy üzemanyagra mennyit szánnak?

bendeguz gurul képe
bendeguz gurul
21 sze, 2012-01-11 11:36

ezek csak kifogasok, hogy ne kelljen bringara ulni...
mennyibe kerul egy bkv berlet? az altalad emlitett lakat ara...

Fixálda képe
Fixálda
22 cs, 2012-01-12 01:18

Krypto Keeper 12 van 5e-ért, ha nem többszázezres bicajt zársz vele akkor már nem lopják el.

Azokat, akik meg ebben is kételkednek ("úgyis ellopják" meg elég a sodrony is, stb.) meg 15e-nél többet nem szánnak bicajra, nah őket nem fogom hiányolni.

Lehet ennyiért összerakni valami egyszerű városi egysebit, ami atombiztos, de ahhoz tudni kell mit-hogy és szerelés sem árt (csak a szerelő adott esetben többe kerül egy egyedi összerakás - nagygenerál - fűzés esetén).

Pontagy képe
Pontagy
23 cs, 2012-01-12 01:23

én úgy vagyok vele, hogy csak olyan helyre megyek bicajjal, ahol tudom, hogy biztonságosan tudom lezárni, ez is sokat segít, meg otthon is nagyon jó helyen tudom tárolni. Ezek szerintem eléggé lopást megnehezítő tényezők. Éppen ezért sokszor nem is viszek lakatot sem, pedig van.

persze megint más dolog az én 160K-s bringám, meg a csumpi montim, amit már zártam le utcán.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

Frenki képe
Frenki
24 cs, 2012-01-12 01:31

Mi van akkor ha nem tudsz olyan helyre menni ahol biztonságos mert pl pont ott laksz?És mondjuk fejeljük meg azzal hogy gép is drágább 100 ropinál...na, és hogy igazán jó legyen, mondjuk legpechesebb esetben van neki éjféltől reggel 7-ig 7 órája elvinni....na ezzel mit csinál a kryptó?
Mielőtt bringázni kezdtem lakatos is voltam 7 óra alatt páncélszekrényeket nyitottak ki valamikor a mackósok.....ennyi idő alatt az nem viszi el aki nem tudja sehogy sem és semmennyi idő alatt sem.
Két ellopott bringával is azt mondom, hülyeség bármilyen zárban bízni.Nekem pl egyet sem vittek el utcáról.Milyen érdekes.....csak akkor ha tartósan nem tudtam rá felügyelni, vagy annyira el voltam foglalva.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Pontagy képe
Pontagy
25 cs, 2012-01-12 01:34

ha ott van a kecóban mellettem, akkor nincs az a tolvaj, aki elvigye. Ha nem lenne biztonságos a pince, akkor én sem ott tartanám. Ha fontos, talál rá megoldást az ember, csak akarni kell.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

Frenki képe
Frenki
26 cs, 2012-01-12 01:42

Jártál nálam, szted hova fér a 4 gépem + ami idejön+ a cuccaim?
Ha látják hogy értékes és el akarják vinni el tudják vinni.A 30 millós inmobilizeres autókat is el tudják.A kérdés az hogy aki el akarja, ő is el tudja-e vinni?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Pontagy képe
Pontagy
27 cs, 2012-01-12 01:46

nem én még nem jártam nálad, de mondtad, hogy nagyon sok cucc van a lakásban. A plafonra akasztás sem megoldható?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

Frenki képe
Frenki
28 cs, 2012-01-12 02:08

Gumiért nem voltál nálam?Úgy emlékeztem mintha mutogattam volna neked...mindegy.
Egyrészt galériás, másrészt a lakás legnagyobb helyisége 17 nm, de mondom kb 60% galériás és U alakban...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Pontagy képe
Pontagy
29 cs, 2012-01-12 02:12

nem, azokat végül még Csepelen odaadtad nekem, arra emlékszem -azóta is jól szolgálnak azok a külsők.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

Fixálda képe
Fixálda
30 cs, 2012-01-12 07:49

Azt hittem világosan írtam, de akkor mégegyszer: egy közepes kryptohoz van olyan bringa kombináció amit NEM FOGNAK elvinni. Egyszerűen nem éri meg ha ott van 4-5 eladhatóbb bringa szarabb lakattal.

Én pl. a rozsdás acél montimmal ami át van alakítva egy sebességre (azaz ragasztott fix) TELJESEN nyugodtan alszom úgy, hogy az utcán pihen (folyamatosan, 7/24). A műanyag pedált vagy az öntött acél hajtókart nem éri meg lelopni, egyben meg nem viszik.

Alapból nem drága bringa (20-25e-ből lehet hasonlót csinálni, pl. egy rohangálós egysebit vagy kontrást pl. csepel apollóból vagy egy régebbi merev montiból) illetve annyira át van már alakítva (gányfixi), hogy csak az vinné el aki teljesen hülye a bringákhoz. Az viszont nem tud a kryptoval mit kezdeni.

Sok belvárosi szaladgálónak (pl. egyetemre gurul, stb., csak pár km-es utak) nem kell komolyabb bringa, főleg nem váltó. Ha meg tele van matricázva (pl. a panton fényvisszaverő matricáját még lekaparni sem lehet) akkor egy egyedi hulladékért nem koptatják a komolyabb erővágó élét.

gaze képe
gaze
31 cs, 2012-01-12 12:36

Olcsó bringa, drága lakat - Sokáig a tiéd marad!

Frenki képe
Frenki
32 cs, 2012-01-12 15:58

Ok de ismered a gépeimet azokkal mi legyen, 8 kryptó+ pince?
Ha nem 8 ropis gépekkel jársz akkor mi van?
Meg ha a saját házadból viszik el?Egyszer mindenki szokott aludni egy nap, minimum...
Nem volna célszerűbb inkább megtalálni aki ide kapott?Ennyi erővel legközelebb a flexem, a dekopírfűrészem,vagy a hegesztő trafóm viszik el, vagy ha feltörik a lakásom akkor azután arra is teszek egy kriptót?
Ha a passzív vagyonvédelem lenne a járható út akkor nem találják fel a rendőrséget meg a nyomozást.
Az más kérdés, hogy a rendőrség a vagyon elleni ügyekben gyakorlatilag magára hagyta a lakosságot.A passzív védelem védekezés és előbb utóbb minden várat bevesznek....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Icarus képe
Icarus
33 cs, 2012-01-12 16:08

Sajat hazra kot az ember biztositast ami altalaban a betoresbol szarmazo karokat is teriti

monster képe
monster
34 cs, 2012-01-12 19:21

Nekünk a biztosító kifizetett egy biciklit és 2 elektromos szerszámot amit a pincéből loptak el - számlát kellett bemutatni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

Icarus képe
Icarus
35 cs, 2012-01-12 20:50

Igen, ez így megy :)

Frenki képe
Frenki
36 cs, 2012-01-12 23:27

Magam raktam össze a bringáimat, olyan szettekből amiket már lassan 20 éve nem gyártanak, ha nagy ritkán lehet venni valamit számlára belőlük.Túl az anyagiakon ellopták a munkámat és pl próbálj meg RX-100 8-as, nem 7-es! Vázváltókat venni a neten. Ugyanezt eljátszhatod fékkarokkal.Arról nem is beszélve hogy most nincs egy járóképes gépem sem mert pl az agyváltósomról le kellett vennem a váltókart egy javítás miatt kipróbálni egy váltót.
Az idő meg bőven olyan hogy mehetnék agyváltós nélkül is.
Mondjuk a 10 éves trafónak sincs meg már számlája sztem.
De biztosításra sem fussa túlzottan
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Frenki képe
Frenki
37 k, 2012-01-10 21:00

Ez a helyzet kicsit emlékeztet a az élelmiszerpiacon a vegyél közvetlenül termelőtől akcióra.
Miért jobb a termelői élelmiszer?Mert annyira le vannak már gatyásodva a kistermelők, hogy már hallom itt vidéken, hogy kihagynak egy- egy permetezést, műtrágyázást, nincs pénz drága hormonos gyógyszererekre, antibiotikumokra, vegyszerekre, adalékanyagokra.A forráshiány többet tesz a biogazdálkodás érdekében mint a szemléletváltás, akár a bringánál.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Meglátó képe
Meglátó
38 k, 2012-01-10 21:59

Egyelőre nem nagyon látom az életmód váltás nyomait.
Ma este ahogy jöttem hazafelé, több benzinkutat is megközelítettem és azt láttam, hogy hosszú sorokban állnak az autósok és tankolásra várnak.
Lehet, hogy benzinnel csurig tankolt autóval rendezkednek be a hosszú parkolásra? És holnap, csak bringásokkal fogunk az utakon találkozni?
(itt most egy nagyon ártatlan képet képzeljetek el)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

Frenki képe
Frenki
39 k, 2012-01-10 23:13

Áremelés előtt próbálnak spórolni azért voltak ennyien apám ma csak ezért állt ki a kocsival+kannával.Holnap műholddal ütközik a benzin ára...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Stanci képe
Stanci
40 k, 2012-01-10 22:53

http://vastagbor.blog.hu/2012/01/10/500_milliard?fullcommentlist=1#comme...

"gyilkos fűegér" kommentje:
"Asszem, csak felrakom én azt a nyerget a biciklimre... "

:D:D

gkrisz78 képe
gkrisz78
41 sze, 2012-01-11 12:38

Már kb. 4 éve a jobb idő elteltével kombinálom a bkvs és a biciklis közlekedést. Első 2 évben a munkahelyem kb. 10 km-re volt, ez teljesen kellemes reggeli testmozgást jelentett. Tavaly elköltöztünk, így kb. 20 km lett a távolság, de Hévvel kisegítve 7 km-t kellett bicikliznem. Idén nyáron meg szeretném próbálni a teljes távot bringával megtenni. Ez kb 40km minden hétköznap. Van köztetek aki nem futárként ennyit bringázik, nem túl megeröltető, a napi munka mellett?
A HÉV-bicikli kombó jó volna, de igazából sokkalom a bérletárat. Bevezethetnék a csak biciklis bérletet, azaz azokon a járműveken lehetne használni, ahol a biciklit is szállíthatod (HÉV, Fogas), és kb 3-4e. adnák, szerintem kelendő lenne. Mi a véleményetek?

Tomek képe
Tomek
42 sze, 2012-01-11 13:11

Én Dunakesziről járok be a belváros közepére, ez pont 20 km, és szerintem simán vállalható napi szinten, bár ez erősen függ attól is, hogy milyen jellegű munkát végzel (napi 12 óra téglahordás után nem biztos hogy lesz még erőd hazatekerni este).
Néha persze csalok én is és felrakom magam a vonatra, pláne így télen vagy durva esőben/szélben, de egy átlagos kellemes napon jól tud esni reggel a betekerés, este pedig a hazatekerés.
Próbáld ki 1-2 hétig aztán majd meglátod bírod-e!?
A HÉV-re úgy tudom lehet venni bringabérletet párszáz forintért talán (nem járok HÉV-vel, de mintha itt olvastam volna régebben, hogy úgy öccá körül van), de a vonatra tuti van külön biciklibérlet (50 km-re asszem 2600 forint/hó).

gkrisz78 képe
gkrisz78
43 sze, 2012-01-11 13:24

Köszi. Nem téglát hordok, ülőmunka, szóval valóban jól esik egy kicsit mozogni, csak eddig rövidebb távokkal próbálkoztam.
A BKV-s bérletet ismerem, de én olyanra gondoltam, ami csak a HÉV/fogaskerekűre lenne érvényes a bringával együtt és ennek fejében jelentősen olcsóbb mint a teljesárú bérlet. Mivel a BKV-t úgyis csak a belvárosba való bejutáshoz használná a külvárosban lakó kerékpáros, bent már gyorsabb bringával.

blajo képe
blajo
44 sze, 2012-01-11 15:38

Meg egy alternativ elgondolas lehet, hogy veszel hevre bringaberletet, meg varoson kivuli sima berletet; ezzel (hasrautve mondjuk) 8km-t sporolsz a tavolsagon...

jurta képe
jurta
45 sze, 2012-01-11 14:28

Próbáld ki 1-2 hétig aztán majd meglátod bírod-e!?

Vagy hogy egészen kisimítsd a terhelés emelését: próbáld meg először csak hazafelé (azon túl, hogy napi feleannyi, nincs időkényszer, és az sem baj, ha elfáradsz), vagy csak heti két-három nem egymást követő napon, esetleg ezeket az elején még kombináld is.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

jurta képe
jurta
46 sze, 2012-01-11 14:32

Hát, ez edzetté tenne, az biztos. Terep- és magasságviszonyoktól, és a bringádtól is függ. Az edzettség megszerzéséhez javaslatom feljebb.

(A BKV-nál már réges-rég az a probléma (és a cég oldaláról a bliccelések egyik oka is), hogy az egész szolgáltatást meg kell vásárolni adott időtartamra. 10 ezer Ft/hó nem sok azért, amit kapsz érte, csak éppen kevesen vagyunk, akiknek annak egy töredékénél több kell.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

zenmacska képe
zenmacska
47 sze, 2012-01-11 15:57

Az egész tarifarendszer úgy ahogy van xar (elsősorban a jegyrendszer), egyértelműen csalásra motivál. (Nem szállhatsz át, nem szakíthatod meg az utazásod stb.)

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

jurta képe
jurta
48 cs, 2012-01-12 12:00

Mondjuk úgy, hogy korszerűtlen, esetleg elavult.

(Amikor megszületett, nem volt mód az útvonalat és az utazás időpontját a jegykezelés alapján ellenőrizni, csak azt, hogy melyik kocsit használtad. A maga korában megfelelő volt, fejleszteni kellett volna folyamatosan. Egyébként a metróhálózat "egyjegyesítésével" megtették az első lépést, csak hát azóta lehetett volna többet is.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

gaze képe
gaze
49 sze, 2012-01-11 18:43

berlinben 75 euro a haviberlet (AB terulet, tehat nem agglomeracio) es ehhez tudsz venni 9-50ert kerekparberletet, amivel szallithatod a bicajt metron, s-bahnon, villamoson(mar ahol van..), regional bahnon, de meg doubledecker buszon is (ha van rajta hely..)

benjami képe
benjami
50 sze, 2012-01-11 21:19

Nekem nincs 40km a napi bringázás a melóhelyre csak 35. Szerintem simán kibírható, időben nekem még egy picit kevesebb is mint hév/villamossal (Kistarcsáról a XIV. kerületbe járok). Mondjuk télen nem mindig vállalom be a bringát, a jégpályát meg a havat és szutykos/sós sarat nem szeretem. Ahhoz már hosszú ez a táv hogy jégpáncélon/hóban/sószutyokban lassan óvatoskodva menjek, hévre meg nem akarom felrakni a bringát, csúcsidőben szerintem fel sem tudnám tenni rá akkora a tömeg. 1-2 alkalom volt régebben mikor defektet nem volt kedvem útközben javítani és feldobtam rá.

Frenki képe
Frenki
51 cs, 2012-01-12 01:13

A napi 30-35 öm nélkül nem is érzem jól magam...Áruért járok pl csepelre a belvárosból, nem vagyok futár.
2X20km sztem nem problémás, ha aggódsz gyúrjá rá egy hónapig hétvégente mondjuk 60-at szombaton és vasárnap is.
Hó végére annyi lesz a 40 két félben mint leugrani parizerért.Bízz a lábadban és az akaratodban....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

Zoltán-san képe
Zoltán-san
52 cs, 2012-01-12 15:09

Szerintem vállalható, mivel ez a táv még nagyon hamar megszokható.
Kb. 4 hónappal azután hogy elkezdtem anno komolyabban bringázni már megvolt az első délutáni 70-es táv a Gödöllői-Dombvidéken igaz ez hétvégén és csak 4 óra 20 perc alatt (pihenőkkel együtt).

nemethf képe
nemethf
53 szo, 2012-01-14 02:19

Én Újpest és Monor között járok biciklivel, ami naponta kétszer 43 km. Ehhez már elég korán kell kelni, időt hagyni defektjavításra, rossz időre, ellenszélre, zuhanyzásra. Számításba kell venni a sötétedést és a kátyúkat: erős lámpa hordandó. Szerelőkészletemben láncbontó, küllőhúzó, racsnileszedő is lapul.

Puding képe
Puding
54 v, 2012-01-15 17:25

Budakalász-Lágymányos távról tudok nyilatkozni:
Megszokható. Idén október végéig szinte minden nap bringáztam, engem nem zavart.
A HÉV olyat tud, hogy a bringás matrica a vonal teljes hosszán érvényes. Így lehet, hogy megéri, hogy csak Bpest határánál ülsz fel rá.
Olyankor szoktam vegyíteni a kettőt, ha hazafele egy fárasztóbb próba után nem éreztem magamban lelkierőt hazatekerni/volt társaság az útra. Este 10 után már az ellenőr is aluszik :)(lehet hogy korábban is...)

----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)

hefi képe
hefi
55 cs, 2012-01-12 12:58

Újabb hír a kerékpár használatról az indexen:

"László János nem lát ok-okozati összefüggést a benzinár emelkedése és a biciklisták számának növekedése között. Szerinte a kerékpáros klub munkájának köszönhető, hogy újra divatba jött ez a közlekedési forma."

Ezzel ilyen formában nem értek teljesen egyet...

--
Bicikli választó

monster képe
monster
56 cs, 2012-01-12 13:24

Véletlenül egybeesik a kellemes a hasznossal. És egy kicsit erősítik egymás hatását.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

Pontagy képe
Pontagy
57 cs, 2012-01-12 13:28

sem a benzinárak, sem az MK nem játszott abban, hogy bringázni kezdjek -vagyis inkább csak újra elővettem a gépet, 2-3 év szünet után
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

tkacsa képe
tkacsa
58 cs, 2012-01-12 16:06

Pl a batyam se a benzin ar vegett vette elo ujra a bringat...nem a CM hatotta meg...a MKK-rol meg tuti nem is halott, a mai napig semmeit azt se tudna,h eszik-e vagy isszak...

dorcssa képe
dorcssa
59 p, 2012-01-13 01:01

János László: Mit mondtam az újságírónak: " nem látok ok-okozati összefüggést a benzin árának emelkedése és a bringával közlekedők számának növekedése között, Budapesten például 2006-tól nő radikálisan a szám, de ezt sokkal inkább a bringás mozgalom sikerének tudom be." Elég rég óta nyilatkozgatok, de soha nem mondtam olyat, hogy az "MK-nak köszönhető", és ezt elég tudatosan teszem így. Sajnálom, hogy az újságíró nem mutatta meg előre a cikket.

MK facebook oldaláról.

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

gaze képe
gaze
60 p, 2012-01-13 02:59

igen, nekem is elegge furcsanak tunt, Janos tenyleg nem szokott ilyesmiket nyilatkozni.

Kisember képe
Kisember
61 szo, 2012-01-14 06:36

Erről a klasszikus csúsztatás jut az eszembe, mikor a pápa megérkezett Franciaországba és az egyik riporter megkérdezte:
- Mit szól a párizsi nyilvánosházakhoz?
- Miért - kérdezte döbbenten a pápa - vannak nyilvánosházak Párizsban?

Mivel jelent meg másnap az újság?
"A pápa első kérdése az Orlyn: Vannak nyilvánosházak Párizsban?"

--------------------------
www.barzongorista.eu

tkacsa képe
tkacsa
62 cs, 2012-01-12 14:04

Gamekapocs: A számítógépes és konzolos játékvilág legolvasottabb blogja 2011-ben.

1. Haljon meg az összes biciklis

"Úgy tűnik, hogy amíg az autósokat és a motorosokat hosszasan tanítják a közút használatának szabályaira, a bicikliseknek valami istenadta joguk van használni ugyanazt az utat onnantól kezdve, hogy a nagypapa kihúzta a seprűlécet a tanuló-BMX hátuljából."

Nem bunda, de a legolvasottabb bejegyzés tényleg InGené lett, amiben a kolléga a biciklisekről alkotott véleményét ecsetelte néhány bekezdésen keresztül. Nem tudni, hogy kik alkották az olvasótábor nagyobb részét: azok, akik egyetértenek vagy azok, akik nem, de az tény, hogy a poszt minden egyes mondata egyetértést vagy anyázást váltott ki az érdeklődőkből, akik a mai napig terrorral fenyegetőznek. InGen makes impact, mi azt mondjuk.
http://www.gamekapocs.hu/hir/27113/a_gamekapocs_legolvasottabb_blogjai_2...

tkacsa képe
tkacsa
63 cs, 2012-01-12 14:06

"a CM sem olyan mint par eve"...plane,ha tudnad milyen volt 12-13 eve...tudnek rola meselni:)
De ebben a Gamekapocs blogban,pont az a lenyeg,h mar a kockafejuek mindennapi eletebe is be-be szivarog a bringa es ez egy jo jel, ami elkepzelhetetlen volt anno X evvel ezelott...

elfroland képe
elfroland
64 cs, 2012-01-12 17:02

A mekdonaldsz kuponon is ott figyel a
"Biciklivel járok munkába!"
felirat:
http://mcdonalds.hu/kuponok/ (első sor balrol a második)

Pontagy képe
Pontagy
65 cs, 2012-01-12 17:13

ja, meg a Vuelta kft szinte összes rendezvényén szerepel a McDonald's bringamánia reklámszöveg is.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

gaze képe
gaze
66 p, 2012-01-13 02:58

...mivel a vuelta szervezi a mcdonalds bringamania programjait. ez igy szerintem nem annyira meglepo osszefugges...

tkacsa képe
tkacsa
67 v, 2012-01-15 23:30

Ott van valsagos hangulat,ahol az atlag ember a hetkoznapi eletben tobb uzemanyagot (penzt) hasznal el a mindennapos elethez...
Pl: pontosan a mediterran orszagok (robogo) gorog,spanyol,portugal,olasz...stb + usa terepjaro autok.
Eszak europaban tobben bicikliznek naponta tobbet... TUDATOSAN... a mindennapi elethez kevesebb benzint hasznalnak el,tobb penzuk marad orszagon belul EGYMASRA elkoltani...benzin penz kifele megy homokorszag arabokhoz ertelmetlen felhokarcolokba...
Igy EZERT eszak europaban kevesbe erezheto a valsagos hangulat...
Az orszag EDDIGI elmult e'vek evtizedes benzin fogyasztasa befojasolja nemcsak a dinamikus fejlodest, hanem a nemzetkozileg is elo"idezett valsagos hangulatot is.

Tudatosan tudatlan Vasarlo(k) mediterran robogo benzin...

Frenki képe
Frenki
68 h, 2012-01-16 01:06

Csak halkan tenném hozzá Norvégia megfejelte ezt azzal hogy fokozta az olajkitermelését amit gyorsan el is ad a hülye országoknak, a pénzükön pedig környezetbarát és kőolaj független energiahálózatot épít ki.
Nem jöttek rá még az okosok hogy Kínával nem lehet munkerő árban versenyezni, de a nyugat maradék ipara kevesebb emberrel és több géppel jobb minőséget tud termelni (már aki megvan, pl Rolhoff), így ha az energia költséget le tudják nyomni javul a versenyképesség és kiszámíthatóbb a gazdaság mert nem függ külföldi beszállítóktól annyira.Az olaj, és a gáz meg Kínának is annyi.Emberrel, és pénzzel nem lehet mindent helyettesíteni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"