Érdekes módon hazánkban is vannak olyan települések,ahol télen is bicikliznek az emberek.

Persze nálunk mindezt fasorok helyén téglából kirakott járdákon teszik,mert az kell a kerékpárosbarát címhez.

A cikk:
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/telen_sem_teszik_le_a_kerekpart_makon...

A nyilatkozók:
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/a_het_temaja_telen_is_kerekparozunk/2...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
CsImre képe

Ezekben az alföldi

Ezekben az alföldi városokban gyökerezik a régi magyar biciklis kultúra, ezért is fájnak az elgettósítások. Talán túllépünk ezen egyszer, és lesz pénz, vagy politikai akarat belátni a hibákat.

CSI

2
Balu kapitany képe

Egyértelműnek tűnik a

Egyértelműnek tűnik a kapcsolat a biciklis közlekedés aránya, és azon belül az egész évben kerékpározók százaléka között, országon belül is.

3
Meglátó képe

Nem hiszem, hogy

Nem hiszem, hogy gettósodásról lenne szó, pusztán a vidék és város közötti közlekedési különbözőségek teremtettek eltérő közlekedés-eszközbéli használati szokásokat(?).

Srác koromban sokat voltam falun, ahol minden háznál volt legalább egy bringa, ami a boltba való menetelt és akár a zsák takarmány szállítását is szolgálta.
Városon ilyen "kényszer" nemigen volt. Igaz, akkor ennyi város még nem létezett.

A városokban, azt gondolom, hogy a mozgáshiány volt első sorban a motiváció és talán az ilyen jellegű "sokaság" megjelenése húzta magával tovább a városi bringások számának, az utóbbi években tapasztalható örvendetes növekedését.
Szerintem a további növekedésen az üzemanyag árak emelkedése fog még erőteljesen taszajtani és talán ez fogja elősegíteni az ilyen jellegű fejlesztések felgyorsulását(?).
Utakat, utakat, utakat és persze bringabarát munkahelyeket.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

4
atomboy képe

Getto alatt a szeparalt

Getto alatt a szeparalt kerekparutakat kell erteni.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

5
Meglátó képe

Nyugta:-) -------------------

Nyugta:-)
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

6
chicoye képe

Szerintem pedig pont a

Szerintem pedig pont a mozgáshiánynak nincs semmi köze a városi kerékpározás növekedéséhez. Például sokszor jönnek nekem olyan tévképzetekkel, hogy én milyen sportos vagyok. Pedig nálam lustább embert nehezen találnának. Aztán nem értik, amikor azt válaszolom, hogy azért járok csak biciklivel, mert nagyon lusta vagyok.
Az, akit valóban foglalkoztat a testmozgás gondolata, megtalálja a módját, hogy sportoljon, mozogjon valami mást, mint a mindennapos bringás közlekedés, bevásárlás stb. Engem sosem tudott senki rávenni. :D Futni is utálok, bár nagyon ritkán direkt ezért futok egy kicsit. :)

A (téli) városi kerékpározás elterjedésének kulcsa pedig a nőkben rejlik. Csak ezt nem akarja itt senki belátni. :) Minél több nő ül kerékpárra, annál többen fogják követni őket irigység, versengés, csodálat, vagy kényszer miatt. Majd meglátjátok. :)

7
ZsZs képe

"Minél több nő ül

"Minél több nő ül kerékpárra, annál többen fogják követni őket irigység, versengés, csodálat, vagy kényszer miatt. Majd meglátjátok. :)"

Ebben van valami... de egyben szomorú is...

8
Meglátó képe

Miért lenne

Miért lenne szomorú?
Tudhatnád, hogy a történelem során mindig NŐ miatt tört ki a balhé. :-)))
És igenis, legyen mindíg nyár (sajna ilyenkor télen rettenetesen fel vannak öltözve, hiába, a több réteg...)!!! Éljenek a csajok és bringázzanak csak minnél többen.! :-)))
(jót tesz az egészségnek és az esztétikai érzék fejlődésének -is-)
És, ha ez a motiváció, akkor ez....
Na.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

9
ZsZs képe

"Tudhatnád, hogy a

"Tudhatnád, hogy a történelem során mindig NŐ miatt tört ki a balhé. :-)))"

Amennyire én tudom a történelem során a föld, a hatalom, és a pénz miatt tört ki a balhé. A nőket pedig pénzen vették meg... ;)

(A zárójeles részt viszont nem vitatom... :) )

10
chicoye képe

Szerintem nem szomorú.

Szerintem nem szomorú. Teljesen normális emberi reakciók. Mindenkiben megvan az utolsó löket, ami miatt végül felül a kerékpárra, csak elő kell csalogatni. Amint leküzdötte a félelmét, már minden rendben, mert onnantól jönnek majd a szokásos pozitív hatások, amit mi már mindannyian ismerünk, és ami később függőséghez vezethet. Minél nagyobb a függőségük, annál nagyobb az esély, hogy télen is használni fogják. Az már tényleg időjárás és egyén függő, hogy milyen gyakorisággal.
Néha tényleg elég durva pillantásokat kapok a gépjárművezetőktől annál a benzinkútnál, ahol "tankolni" szoktam. De ilyenkor mindig elmosolyodom, mert tudom, hogy miből fakad, másrészt meg szórakoztat. Őszintén tudok örülni annak, ha valakit felidegesít pusztán csak a jelenlétem. :)

Az olyan gondolkodású férfiak, mint a híres furgonos, kénytelenek lesznek majd feloldani magukban azt a rettenetes belső feszültséget, hogy miközben utálják a bicikliseket, találkoznak olyan nőkkel, akik rendkívüli módon megtetszenek nekik, és akikről egy kicsivel később kiderül, hogy biciklivel mennek haza. (Ehhez az is szükséges, hogy ne látszódjon rajtuk egyáltalán, hogy azzal is jöttek.) Ezt a borzalmas szorongató érzést (kognitív disszonancia) háromféleképpen tudják csak csökkenteni:
1. Vagy elkezdenek biciklizni,
2. vagy megutálják a nőket,
3. vagy nagy nehezen találnak egy olyan nőt, aki szintén utálja a bicikliseket.

Egy olyan gondolkodású férfit, mint a furgonos, sohasem fog tudni még a legkiválóbb kerékpáros infra sem biciklire ültetni.

Mindenesetre nem hiszem, hogy egy férfiakban felülreprezentált városi biciklis tömeg mindkét nemre tudna olyan nagy hatást gyakorolni, mint egy nőkben felülreprezentált, (ami idővel majd úgyis kiegyenlítődik :)).

11
ZsZs képe

Értem én, de ahol az ész

Értem én, de ahol az ész helyett a hormonokra kell már hatni az értelmes dolgokban (is), az nekem szomorú... ;-) és nem gondolom azt, hogy a cél szentesíti az eszközt, mert ha csak járműváltás történik, akkor egy sötét autósból lesz egy sötét bringás, miáltal lehet több lesz a kerékpáros (jól mutat a statisztikában, és ezzel sok mindet el lehet érni), de a közlekedők értelme, belátása, bölcsessége nem emelkedett semmit.
A biciklis közlekedés jó dolog, de ha nem jár felismerésekkel, értelmi gyarapodással, (környezet)tudatosabbá válással, akkor ez csak látszateredmény, és nem igazi gyógymód (a Föld számára).
Szvsz... :)

12
chicoye képe

Nem, sajnos nem érted. Ez

Nem, sajnos nem érted. Ez nem a hormonokról szól, hanem az emberi viselkedésről. Szerinted az a nő, aki engem irigykedve, fentről le végigmér a benzinkútnál, aztán ugyanezt műveli a csikklével, abban hol van hormontúltengés? És ki mondta, hogy ez a nő egy sötét autós?

Vagy nézzük a furgonost. Attól miért válna sötét bringássá, hogy autósként sötét volt?

13
ZsZs képe

De én azt hiszem értem,

De én azt hiszem értem, én nem emberi viselkedésről, hanem emberi tudatosságról beszélek. És bár a hormonnal lehet nem jó fogalmat választotam, de mindegy, hogy a férfiak tesztoszteronjára, vagy a nők irigységére akarsz hatni, az ösztönszerű, alacsonyrendű érzelmi világot célzod meg vele (amivel ugyan jól lehet hatni - lásd pl.: Eric Berne: Emberi játszmák), és így nem megértést, értelmi fejlődést hozol létre, ami építő lenne - és nemcsak a biciklizés során.

Nem a cselekedet számít, hanem a tett motivációja, indítéka. Ha csak hormonok/irigység hatására ültetsz valakit nyeregbe, annak a tudata olyan marad, mint volt. Egy területen ugyan elértél valamit (és öntudatlanul tett valami jót és építőt), de ha érdemi változás a tudatában nem történt az milyen eredmény? A környezetért, a jobb levegőért, önmagáért bringázik? Nem, hiúságból, vagy más alacsony rendű érzelem vezérli.
Az hogy Pontagy túráira, vagy a Bebiciklizésre elmegy valaki, megtetszik neki, vagy szűk a költségvetés és faragni akar belőle, vagy megérinti a környezettudatosabb szemlélet, az az, ami érdemi változást hoz. És ez megnyilvánul a biciklizés során és sok olyan területeken is aminek nincs kapcsolata vele, pl. hulladékkezelés, természetvédelem és egyéb öko-szemlélet.

Persze, ha tényleg jól értelek. A furgonos példád, aminek minha valahol lett volna előzménye, azzal nem találkoztam, így csak annyit látok belőle amit itt írtál róla.

14
sagan képe

Szerintem pont akkor lesz

Szerintem pont akkor lesz leginkább elfogadott a biciklizés,ha nem a mögöttes cél lebeg a szem előtt,hanem mindenki egy eszközként tekint rá,ami egy probléma (A-ból B-be jutás) adott feltételek közötti legkedvezőbb megoldása.

http://www.youtube.com/watch?v=CMsAHBqbxJQ
Szerintem ezek az emberek nem a Földet akarták megmenteni a biciklizéssel,egyszerűen az életük része volt.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

15
chicoye képe

Én most őszintén bevallom

Én most őszintén bevallom neked, hogy engem a te magasztos céljaid egyike sem érdekelt akkor, amikor úgy döntöttem, hogy kerékpárra váltok. Most sem lenne ez másképp. Az ösztönszerű, alacsonyrendű érzelmi világom miatt tettem, na meg azért is, mert mentálisan is beteg vagyok egy kicsit.

De nehogy azt hidd, hogy ezt én most azért írtam, mert hű, de fasza csajnak gondolom magam, mert nem így van. Csak azt próbáltam meg leírni, hogy milyen folyamatok indulhatnak el egy nőben, amikor meglát egy másik nőt biciklivel. Az irigykedés szerintem lehet jóindulatú is. Például, amikor évekkel ezelőtt nyaralni voltam, láttam két kislányt robogózni fülig érő szájjal. Ez olyan hatással volt rám, hogy azonnali mosolyt csalt ki belőlem. Aztán rögtön jött a versengés, hogy ezt akkor én is biztos meg tudom csinálni. Végül nem tanultam meg robogózni, mert minek, de nem ez a lényeg, hanem a gondolat, ami aztán nem hagyja nyugton az embert még jó darabig utána.

Vagy az a kislány a Római parton, aki, amikor meglátott, azonnal azt mondta az anyukájának, hogy ő is szeretne egy ilyen biciklit, amire az anyuka reakciója annyi volt, hogy még mit nem, de ez is más tészta.

Ilyen felsőbbrendű környezettudatos maszlaggal soha a büdös életben nem fogsz tudni tömegeket kerékpárra ültetni. Nincs is szükség rá, hogy ezért csinálják.

Egyébként pont, hogy így hozol létre értelmi fejlődést. A furgonos csávó, aki tegnap még meg akart ölni azért, mert utálja a bicikliseket, holnap már lehet, hogy mögöttem áll majd a pirosnál, mert találkozott egy olyan lánnyal, aki miatt kénytelen (ez az a kényszer, amire fentebb utaltam) volt a belső feszültségét feloldani. Ennél nagyobb pozitív személyiségfejlődést el sem tudok képzelni. A lány pedig, akiért odavan, lehet, hogy azért kezdett el már régebben biciklizni, mert látott engem a piros hetesről télen, a tanyabájkon a magas sarkú csizmámban és piros szövetkabátomban. És akkor azt gondolta, hogy ezt lehet, hogy ő is meg tudja csinálni, és nem kell ezzel a sok hülyével együtt utaznia/ebben a hülye dugóban állnia.

A környezettudatosságot az óvodában el kell már kezdeni, ha a szülők nem hajlanak rá, a saját gyerekük fog majd rájuk szólni, és megtanítani őket rá, mint az én unokaöcsém, aki szemrehányóan rászólt 2 évesen az apjára, hogy a járdán menjen, (ne az úton), mert azt azért építették.

16
zenmacska képe

Egyébkéntz, amiről írsz,

Egyébkéntz, amiről írsz, arra van egy - igaz, nem magyar - szó, az empowerment. És tényleg így működik.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

17
chicoye képe

Hm, bevallom, nem hallottam

Hm, bevallom, nem hallottam ezt a kifejezést, de elolvastam a wiki mit ír róla. Hát nem tudom. Szerintem inkább amolyan kortárs művészek ( :) ) vagyunk, 21. századi néma szüfrazsettek, akik pusztán csak a létezésükkel változtatják meg a világot anélkül, hogy tudnának róla. Csak szép csöndben. :)

18
zenmacska képe

Nekem még esélyem sem volt

Nekem még esélyem sem volt nem belátni ezt az eszmefuttatásodat mivel az újdonság erejével hat rám. És meg kell mondjam, nagyon tetszik :)
(Csak azt sajnálom, de nagyon, hogy ha ha valami ilyesmi szóba kerül, mindig van alant legalább egy hozzászólás, amely kb így foglalható össze: csajok vetkőzzetek és riszáljatok, hogy nekem jó legyen)

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

19
chicoye képe

Majd jól lecsapkodjuk

Majd jól lecsapkodjuk őket, ha szóba mernék hozni. :)

20
Greg képe

Na, most jön, "a kerékpár

Na, most jön, "a kerékpár szerepe a nők felszabadításában" eszmefuttatás. Csak hajrá hölgyeim, hátha összejön a kommentekből egy jó kis írás valamelyik gender studies témájú tanulmánygyűjteményben. :)

21
zenmacska képe

Megkérdezhetem, hogy ezt

Megkérdezhetem, hogy ezt most miért mondtad? Nem akarok semmit félreérteni.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

22
chicoye képe

Greg, nem a kerékpár

Greg, nem a kerékpár szerepéről fogok gender studiest írni, hanem rólad, úgyhogy kérlek, ne hagyd itt ezt a topikot, ok? Kell az anyag, ennyi még szart sem ér. ;)

23
sagan képe

(Agykutatók

(Agykutatók kimutatták,hogy a férfiak agyában fokozott aktivitást mutat az agy jutalmazórendszere egy szép nő láttán ;)).
Szóval ez az összefoglalás gyakorlatilag a szépség koevolúciós magyarázatának összefoglalója.)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

24
Pontagy képe

vagyis egy csomó bringás

vagyis egy csomó bringás hím csak azért ül bringára, hogy a csajok "kvalitásait" nézegesse? :D Érdekes elmélet, kíváncsi lennék rá, hogy az öreg, szürke szakállas német bácsi mit mondana rá..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

25
chicoye képe

Melyikre gondolsz? Több is

Melyikre gondolsz? Több is volt. :D Sőt! Csak olyanok voltak! :D

26
Pontagy képe

őrá gondoltam

őrá gondoltam ;)
http://www.freud-museum.at/pics/presse/Schmutzer_Freud001.jpg
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

27
chicoye képe

Jól van, akkor

Jól van, akkor megnyugodtam. Először én is rá gondoltam, csak aztán hirtelen több öreg, szürke szakállas német bácsi képe is előjött bennem, és mind ugyanilyen komoran nézett. :)

28
Greg képe

Csak csendben megjegyezném,

Csak csendben megjegyezném, az említett szürke szakállas bácsi osztrák volt. :)

29
Pontagy képe

kiegyezést javaslok: német

kiegyezést javaslok: német ajkú? :)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

30
jurta képe

(Csak azt sajnálom, de

(Csak azt sajnálom, de nagyon, hogy ha ha valami ilyesmi szóba kerül, mindig van alant legalább egy hozzászólás, amely kb így foglalható össze: csajok vetkőzzetek és riszáljatok, hogy nekem jó legyen)

+1

Az a lány nem neked öltözködik, festi magát, hanem mert szépnek szeretné tudni magát, na, esetleg a párjának. Csodálhatod, helyes. De szánalmas még külön hangsúlyozni is, hogy te azt hiszed, "neked" csinálja, pláne jó tanácsokkal ellátni, hogyan folytassa, hogy te élvezni tudd...
(nem a hozzászólónak szólt, hanem minden bringás és bringátlan férfinak, aki ezt képzeli)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

31
chicoye képe

Igen. A legfontosabb

Igen. A legfontosabb kiegészítőm pedig a csikkle, sohasem indulok el nélküle, és mindig hozzáillően öltözködöm. :)

32
Icarus képe

Az első részével

Az első részével nagyrészt egyet értek. A többség szerintem sem azért választja a biciklit, mert úgy véli hogy mozgáshiányos lenne.

De nekem speciel ez egy indok volt mellette. Kellemes is, hasznos is, közben mozgok is ami programozóként asztali munkával sosem árt. Nekem ez is rész volt az áttérésnek, de realista vagyok és belátom hogy sokan nem gondolkodnak így.

Egyébként lehet benne valami abban amit mondasz, bár én inkább azt gondolom, hogy nem csak a nőkön múlik, hanem mindenkin aki biciklizik. Azon aki ilyenkor télen is megmutatja, hogy alternatíva a bicaj a bkv helyett és azon is aki cyclechic-be illően kiskosztümben teker végig a kiskörúton. Ez egy jó példa mutatás... így is lehet.

33
chicoye képe

Most egy nagyon nagyot

Most egy nagyon nagyot sóhajtottam. :) Sejtettem, hogy jönnek majd a megsértett férfiúi önérzettel átitatott kommentek, de ne aggódj, életképtelen lenne egy férfiak nélküli társadalom, nem fogunk megenni benneteket. :)

A mozgás nekem is nyilván része volt annak a millió pozitív oknak, amit fel tudok sorolni a kerékpárral való közlekedés mellett, de ezek csak akkor tudatosultak bennem, amikor már rendszeresen azzal közlekedtem, és egy negatívat tudok, (ami mellesleg női mivoltom miatt van). De pontosan tudom, hogy nekem mi volt az az utolsó löket. A pánikbetegségem egyik emlékezetes tünete váltotta ki azt, hogy kész, nem bírom tovább, akkor sem használom többet a tömegközlekedést, ha pisztolyt tartanak a fejemhez.

De még mindig nem nagyon értitek. :)

1. Egy férfiakban felülreprezentált biciklis tömeg esetében,

-azok a férfiak, akik félnek a városi biciklizéstől, az utcán pedig ezt az esetet vélik felfedezni, hogyan küzdik le a félelmeiket? Vagy sehogy, vagy a versengés miatt végül csak ráveszik magukat (ezt ő is meg tudja csinálni).

-azok a nők, akik félnek a városi biciklizéstől, az utcán pedig a fenti esetet vélik felfedezni, hogyan küzdik le a félelmeiket? A legtöbb sehogy, mert az "férfi dolog", egyértelmű, hogy miért közlekedik biciklivel, hiszen bátor. Ha véletlenül lát is egy-egy nőt, az akkor biztos egy ufo, vagy sportos, kemény nő,(gondolja magában), úgysem tud vele azonosulni.

2. Egy nőkben felülreprezentált biciklis tömeg esetében,

-azok a férfiak, akik félnek a biciklizéstől, az utcán pedig ezt az esetet vélik felfedezni... itt most ezt nem folytatom, mindenki gondoljon ide, amit akar. :)

-azok a nők, akik félnek a városi biciklizéstől, az utcán pedig a fenti esetet vélik felfedezni, hogyan küzdik le a félelmeiket? Meglátnak a villamosról/autóból a piros lámpánál állni egy tök ugyanolyan öltözködésű, karakterű csajt, mint ők. A következő pirosnál, még egyet, sőt az még jobban is néz ki, mint az előző. A rohadt életbe, azt a csajt még meg is bámulják, őt meg nem, pedig milyen szép szoknyát vett fel reggel, csak senki sem látja, mert bent ül a kocsiban. És akkor elindul a folyamat, hogy nehogy már az a csaj keményebb legyen, mint ő, hiszen, ezt ő is meg tudja akkor csinálni. Sekélyes gondolkodás, de ez van, nem is gondolnátok, milyen sok nő fejében fordul ez meg.

Ezért olyan nagyon fontos dolog, a cyclechic propaganda, mert minél több magassarkús nő közlekedik kerékpárral az utakon, annál több nőt fog vonzani, de a magassarkúsok, nem csak a magassarkúsokat fogják vonzani, hanem a sportcipősöket is, meg az acélbetétes bakancsosokat is, mert ők még úgy tudják, hogy magassarkúban nehezebb (lehetetlen :)) tekerni, akkor nekik még szép, hogy menni fog. Ezt a folyamatot pedig csak fokozza az, ha nagybevásárlásból hazatérő kerékpáros nőket látnak. Ha közben még énekelnek is, az a legjobb, mert lihegve, kifáradva nem lehet szépen énekelni, ugye. Meg egyenesen kell ülni hozzá, legalábbis nekem így tanították még régen. :) Tehát a magassarkús, éneklős, biciklis nagybevásárlás nem lehet akkor egy olyan nagy dolog.

A furgonos esete pedig már végképp szélsőséges, az ilyen gondolkodású embereket már tényleg csak a kognitív disszonancia elmélete mentheti meg, hiszen nem lehet élni huzamosabb ideig olyan tudatállapotban, hogy nagyon szeret egy biciklis lányt, de ugyanakkor az összes biciklist fel akarja akasztani.

Bizonyára mindenki emlékszik még arra a választási időszakra az új évezred hajnalán, amikor mindkét nagy párt az emberek érzelmeire próbált hatni, egymást gerjesztő folyamatokkal, nem gondolva abba bele, hogy mit okoznak vele (az akkori marketinges csapatokat ki kellett volna végezni). Családok, szerelmek, baráti kapcsolatok mentek szét, vagy inogtak meg a kognitív disszonancia fellépése miatt, szóval nagy ereje van ennek.

„bár én inkább azt gondolom, hogy nem csak a nőkön múlik, hanem mindenkin aki biciklizik.”

Mindenkinek respect, aki biciklizik, de a híres "bringa boom" kulcsa a nőkben rejlik. :) Nem tudod elvenni tőlünk. :P

34
Icarus képe

"Sejtettem, hogy jönnek

"Sejtettem, hogy jönnek majd a megsértett férfiúi önérzettel átitatott kommentek"

Én nem érzek ilyent a reagálásomban, pusztán nem értek veled teljesen egyet :)

35
chicoye képe

Nem csak kizárólag neked

Nem csak kizárólag neked szántam. :)

36
sagan képe

Személy szerint örülök

Személy szerint örülök ennek a kommentfolyamnak,bár az eredeti bejegyzéstől már jól elkanyarodtunk. Viszont korábban terveztem írni egy olyan bejegyzést,amire valami ilyesmi válaszokat vártam,így végül is a célom megvalósult :)).
A félelemek általad vázolt leírása és feloldása viszont legfeljebb a fővárosban igaz. És itt is el fog tűnni,ha a kerékpározók részaránya magasabb lesz. Hogy ebben kinek milyen szerepe van azt nehéz megmondani,valószínűleg egy soktényezős önmagát erősítő folyamat. Korábban azt hitték,hogy a kerékpárút kilométerek a döntők, de ez biztosan hibás elképzelés volt. Leginkább a mechanikus viselkedésformákat kellene legyőzni magunkban (jelen esetben inkább ülni 1 órát a dugóban, mint 15-20 percet biciklizni szemlélet). Hogy erre a bringázó nők száma vagy a benzinár vagy más lesz nagyobb hatással azt nem tudom megítélni. Amennyiben a te állításod az igaz,akkor csak azt lehet kívánni,hogy sikerüljön minél több nőt a példamutatásoddal meggyőzni a kerékpározásról.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

37
chicoye képe

Akar a fene példát

Akar a fene példát mutatni, én csak vagyok. Soha eddig senkitől a környezetemben nem kérdeztem meg, hogy miért nem közlekedik biciklivel, mert nem is érdekel különösképpen. Mégis egy csomó mindenkiről megtudtam, hogy miért nem, anélkül hogy kérdeztem volna. Ki érti ezt? :) Egyszerűen csak megfordult a fejükben a gondolat, amit valószínűleg az váltott ki, hogy létezem, és körülöttük sertepertélek. De előfordult néhányszor, hogy még idegen nők is megszólítottak ezért.

Persze, ha kérdezgettek, megosztottam velük a titkaimat. :)

38
sagan képe

Szerintem ez a

Szerintem ez a példamutatás lényege ;)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

39
chicoye képe

Igen, de én azt szeretném,

Igen, de én azt szeretném, ha ez nem így lenne. Ha senki nem venne engem észre, és senki sem szólítana meg ilyen hülyeségekért. :)

40
bembo képe

Nem azért van kulcsszerepe

Nem azért van kulcsszerepe a nőknek, mert a férfiak számára vonzóvá teszik a bringát, mint az óriásplakátokon a modellek. Egy patriarchális társadalomban bármely férfiak által dominált tevékenység/környezet kirekesztő, és nem biztonságos mindenki számára, míg a kiegyenlített vagy nagyobb női arány a neutrális állapotnak felel meg. Ráadásul az erőszak különböző formái összefonódnak: ahogy a személygépkocsi ma a nemi elnyomás egyik fontos eszköze, a bringa a leghatékonyabb út az emancipációhoz.

----
ex-vizipok

« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958

41
stp1 képe

"nagyobb női arány a

"nagyobb női arány a neutrális állapotnak felel meg"

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

42
chicoye képe

Szándékosan hagytam ki azt

Szándékosan hagytam ki azt a részt, hogy a még nem kerékpározó férfiak körében miért lehet, nem is vonzó, hanem inkább nyugtalanító a nőkben felülreprezentált bicajos tömeg, de leírom ide, hogy lássátok, szerintem mennyire nem csak a vizualitásról van szó.

Körülbelül 10 évvel ezelőtt randiztam egy sráccal, akit innen-onnan már ismertem (látásból) régebbről, de nem tudtam róla, hogy bringával mászkál (innen is hello :)). A randin ez különösebben engem nem frusztrált, érdekesnek találtam, de egyszer csak nekem szegezte a kérdést, hogy én miért nem járok bringával. Mivel azelőtt még sosem gondolkoztam el ezen, akkor ott muszáj volt, és a legelső dolog, ami eszembe jutott az az volt, hogy félek. Féltem a megszokottat, (ami nem volt már jó) otthagyni az ismeretlenért. Elképzeltem, ahogyan kilépek az ajtón, és akkor hirtelen merre is induljak, hiszen nyilván nem arra kellene menni, mint amerre BKV-val mennék egyébként. Féltem az esőtől, ha elkap, hogyan is védekeznék. Esernyővel montin? Ne már! :D Tulajdonképpen ennyiben ki is merültek a félelmeim, bár csak 2 évig tartott ez a köztes állapot, mert hiába, a gondolat már ott volt a fejemben, és nem hagyott nyugodni. Ha akkoriban én tömegesen láttam volna tanyabájkos csajokat olyan esőszerkóban, mint amilyen nekem is van, nem tartott volna több évig, míg végre sikerül kiraknom azt a puzzle-t, amin én + a csikkle vagyunk. Mert elleshettem volna tőlük könnyedén a fortélyokat.

De a lényeg, amiért ezt leírtam, az a szereposztás volt. Srác a bringával, én gyalog. Ezt most fordítsátok meg. Srác gyalog frusztráltan, én a bringával kompromisszum készen, ami azt jelenti, hogy ha ő elfogadja, hogy én bringával mászkálok, én is elfogadom, hogy ő meg BKV/autóval. :D Viszont így az együtt utazás gyönyörűsége kizárva. Elég vicces jelenetben is volt már emiatt részem, egyszer egy lovag be akarta tuszkolni a csikklét a csomagtartóba, én meg szétröhögtem magam rajta, mert pontosan tudtam, hogy nem fog beférni, közben mondtam neki, hogy fáj a lábam, és ezért szeretnék minél hamarabb felülni a csikklére, és elindulni, mert akkor már nem fog fájni egyáltalán. :D Persze hogy nem fért be a csikkle. :)
Tehát ha a non-bicajos srácok már állandóan olyan csajokat szólítgatnak le, akikről csak később derül ki, hogy bicajosok, mert nem látszódik ez rajtuk, akkor egy idő után elegük lesz a non-bicajos létből. Persze csak akkor, ha a csajok elég kitartóak. :) Ennek semmi köze ahhoz, hogy egyébként előtte hány gyönyörű kerékpáros nőt szpottoltak a buszról, bár kétségkívül van pozitív hozadéka. :)

Aztán még felmerülhet az a kérdés, hogy akkor ki is a bátrabb, vagy keményebb, annak ellenére, hogy sosem néztem le soha senkit sem azért, mert félt a bringázástól, vagy félt a bringázástól azon az útvonalon, ahol én nem. Ugyanis pontosan emlékszem a saját félelmeimre, és sohasem fogom elfelejteni őket. Viszont egy kicsit elgondolkodtatott. De csak amiatt az érzés miatt, hogy nehezen tudom magam biztonságban tudni, olyasvalaki mellett, aki jobban tart valamitől, mint én.

43
zenmacska képe

Vannak férfiak, akik ezt a

Vannak férfiak, akik ezt a kínzó dilemmát a szokásos módon oldják fel: bicajjal randira menni kurvás. :) Ha hiszed, ha nem épp ma mondta nekem ezt valaki, szó szerint így nagy meggyőződéssel. Erre hogy varrnál gombot? :DDDDD

Amúgy jó az eszmefuttatásod, gondoltam, hozzájárulok én is egy kis élettapasztalattal :D

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

44
Zsabor képe

Jaja, de szerintük

Jaja, de szerintük valószínűleg ha egy férfi biciklizik, az meg buzis.

45
zenmacska képe

Valószínűleg :DDD Kár,

Valószínűleg :DDD Kár, hogy erre nem kérdeztem rá az illetőnél. Mindegy, így is szerzett nekem pár vidám percet :D

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

46
chicoye képe

Remélem, az arcába fújtad

Remélem, az arcába fújtad a füstöt, majd hozattál vele magadnak egy sört. ;)

Volt egyszer egy hegylakó szeretőm (nagyon praktikus egyébként edzés szempontjából, csak ajánlani tudom :)), aki úgy próbálta csillapítani belső nyugtalanságát, hogy őrültnek gondolt engem (ez persze némiképp közelít a valósághoz :)), saját magát pedig egy felelősségteljes apukának, aki sohasem engedi egyik gyerekét sem majd így közlekedni (mindig csak a környező utcákba vitte el őket bringázni). Ja, meg többször hallottam tőle, hogy egyszer régen letekert Pécsre. Pedig sosem kérdeztem, hogy bringázott-e valaha is, nem érdekelt. :)
Reggelente, ahogyan gurultam le a hegyről, többször is találkoztam egy anyukával, aki éppen indulni készült gyerekkel a háta mögött, a tesója meg a saját biciklijén. Sohasem árultam el ezt a titkot a szeretőmnek, nehogy öngyilkos legyen. :)

Persze nevettem én is ezeken, de azért ez valójában rohadt szomorú. Számomra a bicajos létnek ez az egyetlen egy negatív velejárója. Fogalmuk sincs a holland, meg a dán nőknek, hogy milyen szerencsések.

47
Meglátó képe

Szerintem, valakinek erről

Szerintem, valakinek erről beszéltél... :-)))
nézd:
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=mesters%C3%A9ges%20hegy%20hollandi...
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

48
chicoye képe

Jó ötlet. :) Ez olyan,

Jó ötlet. :) Ez olyan, mintha egy Nyírségbe megálmodott löszös tengerpartért lobbizna a strandröplabda szakosztály összefogva a kite-osokkal és surf-ösökkel. Csak annyi a különbség, hogy Flevoland már egyébként is mesterséges terület, tehát még illik is hozzá egy mesterséges hegy. :)

50
chicoye képe

A 6. képen, még a bástya

A 6. képen, még a bástya régi romos formájában otthagytam a szívem egy darabját. Mit gondolsz beleépítették a falba a kőművesek, vagy bedobták a Tiszába? :) Ott volt a gondolkodós helyem. :)

51
sagan képe

CsImrét kérdezd ő

CsImrét kérdezd ő építette a falakat :)).

Az első szegedi CM videót ismered?
http://www.youtube.com/watch?v=T_uQeBxEa58
(a bevezető képsorok)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

52
chicoye képe

:) Bevallom, nem ismertem,

:)
Bevallom, nem ismertem, de nem szabadott volna megnéznem, mert erősen dobogni meg fájni kezdett a hiányos szívem most. :)

53
Meglátó képe

Nem is olyan nagy álom. A

Nem is olyan nagy álom. A lökött szaúdiak már építettek a sivatagba fedett sípályát.
Egy kis pénz kérdése az egész. :-)))
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

54
dirobi képe

Nekem nagyon tetszene, ha a

Nekem nagyon tetszene, ha a lány bicajjal jön randira. :)

55
jurta képe

Szerintem pedig pont a

Szerintem pedig pont a mozgáshiánynak nincs semmi köze a városi kerékpározás növekedéséhez.

Elismerem, lehet, hogy az én megjelenésem a város útjain nem a városi kerékpározás növekedése, de nálam bizony nagyon is köze volt hozzá!

Döntően, hogy az utazással (amúgy is) eltöltött IDŐ vált mozgássá, és nem kellett rá további IDŐt felhasználni. Ez nekem óriási ösztönző volt.

Másodsorban, sokkal jobban szeretem a természetes, szükséges mozgásokat (a bicajozáson kívül pl. gyaloglás egyik helyről a másikra, főleg emelkedőn vagy lépcsőn, terhek pakolása stb.), mint a külön megszervezett sportot (úszás, futás, konditerem), melyekben az eredményesség, a jutalom csak annyi, "hányat" csináltál meg belőle. Ezeken halálra unom magam, ellentétben a biciklizéssel. (Igen, tudom, hogy léteznek szabályokkal leírt játéksportok is, de ahhoz mások is kellenek, és ők mostanában csak nagyon rendszertelenül szoktak lenni.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

56
szürke képe

Szegyen vagy nem, de nekem

Szegyen vagy nem, de nekem nem megy a teli bringazas. kell legalabb 15 fok, hogy jol erezzem magam.
Egyszeruen tul sok ruha es kiegeszito(kamasli, terdvedo, sapi a bukoala, kesztyu, sal, tobb reteg nadrag es ruha+ a valtas irodai ruha). 16km oda es ugyan ennyi vissza es a tekeres idejet kb40 perc amit az oltozessel, zuhannyal toltok, le is kell hulni elotte, ugye.
probaltam tobbszor is, de nagyon nyogve nyelos...
szoval le a kalappal elottetek, de telen bkv vagy auto...
Szürkéskék fixi, piros bagaboo

57
jurta képe

Semmi okod a

Semmi okod a reménytelenségre. Az első télen én is pontosan ugyanezt mondtam, és komolyan is gondoltam. Még a második szezon októberében és novemberében is. Csak mindig "még egy hetet megcsinálok, még 2 fokkal hidegebbet kibírok, még egy ruhát megveszek, de aztán tényleg nem bírom tovább és veszek bérletet". Aztán egyszer csak március lett, és még mindig bringával jártam.

(Megjegyzem, a sapi, kesztyű, sál bicikli nélkül is kell, sőt, nekem -5-től lefelé a több réteg nadrág is.)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

58
Meglátó képe

Azt gondolom, hogy a

Azt gondolom, hogy a motiváció a bringázáshoz sokunknál más és más.
A közös, hogy végül mindenki bringára ült és teker amikor, és ahol, csak lehet.
Nálam egyszerűen úgy indult, hogy nemes egyszerűséggel fellázadt a seggem a sok üléstől.
Vagy az autóban, vagy a számítógép előtt, de sokunknak van olyan munkahelye, elfoglaltsága, hogy keveset tud mozogni.
Amikor haza ér akkor már dög fáradt és semmihez nincs (pláne kimenni az utcára)kedve, ereje.
Szóval, kifogás van bőven.
Majd egy évig vacilláltam, hogy kéne egy kis mozgás, de milyen, mennyi, hogyan stb...?
Futni?!
Az borzasztó fárasztó, és túl hosszú távon nem is nagyon megy, pláne városban a betonon még az izületeknek se tesz jót.
Edző terem?
Sokan vannak, izzadás, esetleg valamilyen cseppfertőző betegség? Szabad levegő hiánya. Ez sem felelt meg.
Szoba bringa?
Unalmas, nem olyan mint kint.
És akkor jött az ötlet: venni kell egy "igazi" bringát.
Azzal jó hosszan lehet menni, kevésbé fárasztó, olyan helyre is el lehet jutni, ahová eddig nem volt ok, lehetőség, vagy kedv és mind eközben lehet nézelődni, fényképezni, terepezni, túrázni.
Na, ez az igazi.
Pár hetes tökölődést, téblábolást követően az egyik dekában a bringa részlegnél egy eladó aztán megkérdezte, mire kellene?
Ecseteltem a kívánalmakat és ekkor mutatott egy 28"-os b twin 5-öst.
Azóta nyúzzuk egymást, ennek már lassan öt éve.
Eleinte fárasztó volt, de jól esett és amikor alakult a kondi is, már nem nagyon volt olyan nap, hogy legalább másfél két órát ne tekertem volna, a hét végeken meg akár 4-6 órákat a Dunánál, vagy a Pilisben.
Az tény, hogy fergeteges esőben, hóviharban, vagy mínusz 5 fok alatt nem megyek, és ha több ilyen "negatív" nap is van egymás után, már hiányzik a mozgás.
És ahogy telt az idő úgy nőtt a figyelem megosztottságának lehetősége is és tetszik, nem tetszik valóban lehet időnként az előttem guruló esztétikai élmény motiváló hatású. Nem szemtelen módon, de megköszönöm az időnként mellettem, vagy előttem bringázó figyelemre méltó hölgynek.
Általában megkérdezik, hogy mit köszönök?
Az utat és az esztétikai élményt.
Mert valóban szépek és jó alakúak a magyar bringás csajok.
Sajna, ilyenkor télen eléggé be vannak bugyolálva, orrig húzott magasnyakú pulcsi, vagy sál, de azért egy-egy intés mindíg van, és a mosoly szemből, így is előbújik. Csüggedés azonban nincs, mert egy-két hónap és megint itt a tavasz...
Szóval nem rázni, nem riszálni kell, csak megjelenni és ez máris meg tudja határozni a nap kezdetét, vagy a végét.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

59
jurta képe

az egyik dekában a bringa

az egyik dekában a bringa részlegnél egy eladó aztán megkérdezte, mire kellene?
Ecseteltem a kívánalmakat és ekkor mutatott egy 28"-os b twin 5-öst.
Azóta nyúzzuk egymást, ennek már lassan öt éve.

Tyű, először azt hittem, azóta alkudozol az eladóval!

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

60
Meglátó képe

Azt, azért nem :-))) De a

Azt, azért nem :-)))
De a szervizelés mindíg ott történik.
Eddig nem csalódtam bennük...
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

61
mkm képe

"Érdekes módon hazánkban

"Érdekes módon hazánkban is vannak olyan települések (...)"

Áruljátok már el mi ez a panelproli hozzáállás a kerékpározáshoz? Nagyanyám hetvenhat éves, és minden télen kerékpározik, ahogyan a Békés megyei városban mindenki, amióta a kerékpárt feltalálták.

Most komolyan. Mi ez a nyálcsorgató mód, ahogy nézitek a hóban tekerőket? Nem különlegesség, vagy fejlődés, csak nem mentetek még ki a lakótelepről. :)

——
A gumi kopjon, ne a lelked!

62
sagan képe

Erősen félreértetted a

Erősen félreértetted a mondatot,de nem baj. Volt benne egy kis irónia,de nem került jelölésre.
Ez a poszt pont arra akart rámutatni,hogy hazánkban is természetes dolog a kerékpározás télen.
Ez volt az előzménye:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120110/miert-eppen-telen-ne-lehet...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

63
mkm képe

Ó, ez esetben kezdő

Ó, ez esetben kezdő fórumozó vagyok. Csak már tényleg kezdett felcseszni, hogy mindenki oda-vissza van, hogy nyugaton már a hóban is bringáznak. :)

——
A gumi kopjon, ne a lelked!

64
otapi képe

Ne félj, a "büdös pesten"

Ne félj, a "büdös pesten" is sokan bringáznak hóban - bár az idei tél nem kényeztetett el minket e téren :(