Talán történik valami a budapesti MÁV állomások körül, talán lesz idén végre bringatároló némelyiken. Minden esetre megkezdődött a tervezés. Ennek kapcsán az MK egy felmérést indít, szeretnénk kicsit többet tudni arról, hogy mennyire használjuk a már létező szolgáltatásokat, hogy vagyunk megelégedve vele, stb. Ha van kedvetek és pár percetek, válaszoljatok a kérdésekre. A cikk és a felmérés itt található: http://kerekparosklub.hu/kerekparosbarat-fejlesztesi-tervek-a-vasutnal












Kitöltöttem, ami baromira
Kitöltöttem, ami baromira kimaradt belőle: az árak! Énnekem pedig csak ezzel van bajom. Úgyhogy mikor lesz már vége, hogy a megjegyzésbe írhassak erről érzésem volt míg kitöltöttem. Legyen diákbérlethez diák kerékpárbérlet!
a diákjegyhez is van
a diákjegyhez is van kedvezmény, mivel a bringajegy ára mindig a jegyár negyede. Tehát ha diákjegyed van, akkor a bringajegy ára már eleve kedvezménnyel van.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Micsoda? Ez az info honnan
Micsoda? Ez az info honnan van?
MÁV-os ismerős mondta,
MÁV-os ismerős mondta, hogy a bringajegy árképzése régen más volt mint ma, most találtam én is:
http://www.mav-start.hu/kerekpar/jegyek.php
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
En itt diak-kerekparjegyrol
En itt diak-kerekparjegyrol egy szot sem lattam, ami ott kedvezmenyes kerekparjegy neven szerepel, az tudomasom szerint ettol fuggetlen dolog, es pl. kerekparos klubtagsaggal lehet olyan venni.
+1
+1
Én sem! Nagyon félnek,
Én sem! Nagyon félnek, hogy a diákok biciklivel akarnak járni. De ha van ellentétes infó akkor leírhatnátok!
Az állomási
Az állomási utastájékoztatással (hogyan jut el kerékpárral a peronhoz, a kerékpárszállító kocsi pontos helyének előrejelzése a peronnál, stb) a legtöbb esetben... *
Hmm... Van tajekoztatas? Milyen formaban? Eddig sose talalkoztam ilyennel.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Menetrend a falon. Álló
Menetrend a falon. Álló formátum, két és fél méter magasságban. Vigyél mindig egy sámlit. De úgy se biztos, hogy el tudod olvasni a legfelső sort, mert egy rögzített szemét kuka lehet éppen alatta, úgy hogy a sámli nem fér oda. Vigyél kis színházi távcsövet is magaddal mindig! :D
Hatha mas se tud
Hatha mas se tud rola:
[15:12:57] [nerror] a peron aszfaltjara szoktak bringapiktot festeni
[15:13:12] [nerror] vagy bemondjak, hogy hol talalhato bringakocsi
[15:15:15] [atomboy] elobbit sose lattam, utobbi nekem nem nyero
[15:15:30] [errorka] ja, ilyen tenyleg van, de nem mindenhol
[15:15:33] [errorka] kelenfoldon pl van
Szerintem legyen egy vasút
Szerintem legyen egy vasút első sorban és lényegében általánosan utasbarát. Ha megvan az az alap, akkor arra épülhetnek a további speciális utasbaráti politikák, mint például nagybőröndös- vagy kutyás- vagy bringásbarátság.
Az alap utasbarátsághoz pedig első lépés az állomások peronjainak és a jármű parkanak a teljes modernizálása, egy szintű, tehát nem magas lépcsős, be- és kiszálláshoz.
A legfontosabb, legelső program tehát ez legyen:
Építse újjá a MÁV minden személyforgalmi állomás peronját magasított, a haladó világban elterjedt peronra.
Ezzel egyidőben pedig cserélje le az összes személyszállító járművét korszerű, egy szintről be- és kiszálló típusúakra.
Igaz, már most, egy ilyen program teljes befejezése előtt is törekedhet kerékpárbarát üzem megvalósítására a kerékpár szállítás szélesebb engedélyezésével.
Ám attól még nem könnyebb a kerékpárokat fölemelgetni az elmaradott ázsiai vonatokra az ugyanolyan elmaradott ázsiai állomás peronokról. Még az ember önmagában, csomagok nélkül se bír könnyen fölkapaszkodni a fél méteres lépcsőkre!
Kezdjen tehát a MÁV inkább a legalapvetőbb európaiasodási lépésekkel, és arra, mint szükséges alapra rá, következzenek a további utas barát törekvései.
Csak ne a Siemens vonathoz
Csak ne a Siemens vonathoz hasonló, belül több szint, egy légteres megoldás legyen. :) Valahogy elveszi a vonatozás feelinget az ilyesféle kocsi. Legyen magasan az alapja, csak a peron is legyen magasítva, az elég jó megoldás, szerintem :)
——
A gumi kopjon, ne a lelked!
Ha tudom hogy a bringa a
Ha tudom hogy a bringa a közelben van (kartávolság) akkor általában hazaalszom magam, az alatt a röpke 5-6 óra alatt amíg még az államhatárt se sikerül 10 km-re megközelíteni.
Ez a másik oka annak hogy hülyét kapok az átszállástól.Engem a Siemens egyáltalán nem zavarna, részemről a lőtéri kutyát se érdekli, hogy milyen a vonatozás feeling ha nem fagyok meg,nem sülök meg, működik a WC,nem az Onedin család technikai szinvonalán kell berakodni,kb pontosan indul, és érkezik,nem kell átszállni feleslegesen, és nem ragad a kosztól, ja és eltudom helyezni a bringámat látótávolságben.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Arra az egyre nem
Arra az egyre nem reagáltál, hogy a Siemens vonat belső járószintje hullámzik, mint a tenger hajnalban. Engem ez jobban irritál az új vonatokban.
És még pár dolog, ami szerintem nem elhanyagolható:
Az ülés kényelmesebb szerintem a régiekben, mint a combinoszerű ülőalkalmatosságok. A régi típusú vonatokban ha meleged van le tudod húzni az ablakot, ha fázol, be tudod csukni. Az új vonatokon meg felveheted a télikabátod, ha fáznál a légkonditól. :)
——
A gumi kopjon, ne a lelked!
Az IC-ben is szar az ülés
Az IC-ben is szar az ülés és csak légkondi van.
A hullámzást még nem vettem észre.Én lelököm a bringát a Wc elé,és levágom magam az ülésbe.Még nem tűnt fel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem úgy érthette a
Nem úgy érthette a hullámzást, hogy föl lépcső meg le lépcső, vagyis a kocsi padlószintje nem egyetlen, hanem több szintű?
Gyöngyös felé utaztam Budapestről két éve vagy úgy egy ilyen vonattal. Amikor fölálltam az ülésből és léptem egyet, óvatlanul akkorát léptem le a magas szintről az alacsonyabbra, hogy egy pillanatra elvesztettem az egyensúlyomat és majdnem elestem.
Az él nem volt kiemelve egy élénk színnel, és a szintkülönbséget nehéz volt észrevennem. Valószínű, hogy mások is bele estek ebbe a csapdába, mert szokatlan is, és vizuálisan is csalóka. Úgy hogy nem csak kényelmetlen, hanem veszélyes is az ilyen belső tér egy vasúti személy kocsiban.
A kedvencem, a felszállni a
A kedvencem, a felszállni a vonatra kerékpárral válaszai. Ha jól emlékszem, nagyon könnyű, egyszerű, és nehézséget okoz. Valahogy nincs köztük a lehetetlen... Pedig aztán 45 kilós nő 20 kilós bringát fej fölé emelve a marhavagonba berak egymaga, majd fel is száll mindezt fél perc alatt...
"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"
Én hallottam már olyat egy
Én hallottam már olyat egy okleveles villamosmérnök Férfitól, hogy egy 55-60 kilós nőnek simán fel kellene tudni rakni egyedül egy 20 kilós biciklit a vagonra, mert ő már állítólag többször is látott olyat. Most akkor kíváncsi vagyok, hogy mennyire kellene magamat szarnak éreznem, hogy én csak pár centire tudom a földtől megemelni a tanyabájkomat.
A piros vonatokkal barátságon túli viszonyt folytatok. :)
20 kiló nagyon sok, biztos
20 kiló nagyon sok, biztos meglehet valahogy oldani, aztán két órát süppedhetsz a székben, hogy kiheverd a sérvet:)
Amúgy miből van a bringád ólomból?
Van egy sérvem 20 éve,
Van egy sérvem 20 éve, hiába, nem lehet kiheverni műteni kell... :-)
"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"
A tiedet egy kézzel is
A tiedet egy kézzel is feldobnám a vagonra, mert a gyártásánál elkeveredett valahol a periódusos rendszer táblázata, így nem tudták, hol van a Pb. :D
Szerintem ennek a
Szerintem ennek a minősített esete, amikor a marhavagon zárva van és a szomszédos személykocsiba kell felrakni a biciklit, a középen korlátos ajtón át, majd a zsúfolt személykocsin végigtolni, és az átjárón át végre megérkezünk a paradicsomba, a marhavagonba.
Na aki erre azt mondja, hogy ez "szolgáltatás" volna, amiért Európában pénzt szabad kérni, az téved.
már ha nyitva van a
már ha nyitva van a marhavagon :P
Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O
Ne bántsátok a
Ne bántsátok a marhavagont! Nincs is annál jobb, mint ott szétdobni a bicajok közt a polifoamokat és verni a blattot
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
2 év alatt egyszer sem
2 év alatt egyszer sem fordult elő ez velem, pedig hetente 2-3-szor felszállok vonatra bringával. Olyan sem volt még, hogy valaki nem tudta elég magasra emelni a bringáját. Lehet, hogy szerencsés vagyok? :)
Nem kell mindig sírni, mert bár Ausztriában szálltam fel vonatra felmálházott bringával úgy, hogy le sem kellett szállni, de ez nem Ausztria. 10-15 évvel ezelőtt mindig volt valami konfliktus, ha bringát szállítottunk vonaton, most nincs. Ez is nagy javulás.
Kérem szépen,hogy
Kérem szépen,hogy felejtsük már el ezt a "nem kell mindig sírni" dumát. Nem sírás,ha elmondjuk mi miért rossz vagy hogyan lehetne jobb,miközben a MÁV veri a mellét,hogy mekkora bringabarát cég. ÉS nem,nem mindig pénz kérdése,hogy jobb vagy normálisabb legyen.
A magas padló vagy inkább az alacsonypadló hiánya nem csak a bringásokat érinti,hanem pl az időseket,nehezebben mozgó embereket is.
A Siemens-eken a
A Siemens-eken a kerékpárszállítás hasonlít a magyar bicikliutakhoz: látszik a szándék, hogy valami jót akartak, de sosem próbálták ki. A legszűkebb helyen van, ott, ahol a legnagyobb a forgalom is egyébként (WC). Ráadásul 3-4 felhajtható ülőhelyet foglal 1 bringa, és az utastársak nem véletlenül néznek csúnyán, mikor egy csomóan amúgy állnak. Biciklis-nem biciklis konfliktusgerjesztés felsőfokon.
Persze ezt is megjegyzésként írtam be, mert csak nem kérdeznek rá, hogy
Ön szerint a Siemens vonatokon a bicikliszállítás
[ ] nehezen használható
[ ] útban van mindenkinek
[ ] tervezési hibás
[ ] konfliktusokat gerjeszt az utasok között
Pedig itt ezt mindet beikszeltem volna
Hasonlo a tapasztalat az
Hasonlo a tapasztalat az Ugyzsikon...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ti meddig jutottatok
Ti meddig jutottatok vele?Engem a 10.-ik kérdés után nem enged tovább de az sincs kiírva hogy end, vagy küldés.Nem értem.
Kedvenc kérdésem eddig:
Ön melyik szállítási módot választja?
-fellógatja a kampóra és rálát
-nekidönti a vagon oldalának
a:És ha nincs kampó, mert kocsi sincs hozzá?Csak és kizárólag személyszállító vagonok mennek?
b:próbálnám csak az oldalának dönteni a vagonnak, ahogy elindul el is dől a sínek közé.Bent meg hol?Ott vannak az ülések, azért mert pár vonalon járnak alacsony padlós vonatok, nem azokhoz kellene csak mérni a lehetőségeket.A legtöbb vonaton sajnos utolsó kocsi utolsó peronja.Ott meg max az ajtónak lehet neki támasztani.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Menj fel az oldal
Menj fel az oldal tetejere.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Kösz.Nem tudom mi alapján
Kösz.Nem tudom mi alapján állították össze de a legfontosabb kérdés kimaradt a preferenciák közül:
Az ön választását negatívan befolyásolja-e ha át kell kerékpárjával szállnia a vasúti utazása alatt?
Tavaly mérgemben már direkt a legolcsóbb díjtételben utaztam: személy vonat+2.osztály.Debrecenig.
Hszoboszlónál el kezdtem összerakni a gépet, Debrecenben már készen málházva szálltam le,be a városba, egy gyors ebéd és irány 76km haza a 471-esen.Miután csatalakozás csak a személy után két órával jövő IC-nek volt keltre így mire vonattal értem volna haza pénzért ingyen értem haza lábon.
Idén ha bírom lehet hogy legalább oda lábon megyek.
Elegem van, 10 ropi oda-vissza kerékpárjegy nélkül, csak 4:30 kor van átszállás nélküli közvetlen járat, de előző nap menjek ki jeygért mert km-es sorok vannak, és csak egy van amin nem kell átszállni akár oda akár vissza,a vagonok koszosak,nincs kerékpárszállító vagon, 5 óra alatt csak akkor tudok pl WC-re vagy büfékocsiba menni ha két város között vagyok, hogy ne tudják ellopni a gépet, alvás szintén.A festék mindig lemegy valahol.Legutóbb teljes úton állnom kellett, a tandem vázzal decemberben a hideg peronon.
Tavaly nyári áron a fater kocsival ugyanennyiért megjárta autóval oda-vissza 3-3 óra alatt, csak nem akarom a 66 éves apámat 6 órán át kocsikáztatni az országban.
8 óra alatt meg bírok járni 200 km-t ha formában vagyok,12 alatt elvileg mennie kell a 300-nak.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Budapest-Passau kb 550 km,6
Budapest-Passau kb 550 km,6 óra 50 perc
Budapest - Vásárosnamény : kb 330 km 7 óra
Bécs-Mariazell pedig 150
Bécs-Mariazell pedig 150 km, 3 és fél óra. Ugyanannyi az átlag, mint Bp-Vnamény.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Igen, látom van aki érti
Igen, látom van aki érti tavaly óta....:)
Jövőre egy másik túra arrafelé?Lejöhetnétek velem lábon, aztán valahol szétválunk, én haza ti meg túrázni.Nekem nem lesz lefelé sok csomagom,jól bírom a szelet törni elől.
Valahogy úgy képzeltem el, hogy egy etap Tisza tó, átkelés fürdéssel,majd Hortobágyon ebéd,nyomáskiegyenlítés Debrecenig,és egy utolsó etap a 471-es.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
20 másodperc alatt
20 másodperc alatt kényelmesen lefutok 100 métert. 1 óra 40 perc alatt meg kell lenni a 30 kilométernek
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Ezt en is neztem, csak
Ezt en is neztem, csak mertem nagyban gondolkodni. Pl. 2500km 100 ora :)
Micsoda kérdések,nálam
Micsoda kérdések,nálam egy része nem szerepelt,de jött a küldés gomb.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
"igen, legtöbb esetben
"igen, legtöbb esetben úgy, hogy a kerékpáromat magammal viszem a vonaton"
A HÉV az vonat? Gondolom itt nem, mert MÁV-ról van szó, de azért nem lenne rossz átfogalmazni!
Én ezt nem értem
Én ezt nem értem igazából:
"A kerékpárjegyek árai a megtett út hosszának megfelelően alakulnak"
majd: "50 km alatt egységesen 235 Ft"
Most akkor, hogy is van ez?
Vajon ez előremozdítja a bringával-vonattal-bringával közlekedést, ingázást az elővárosból-városba?
Ez úgy van, hogy mondanak
Ez úgy van, hogy mondanak egy árat, ami nekik megéri :)
Szerintem ezt a kérdést feltenni olyan, mintha azt kérnéd számon a BKV-n hogy miért kell jegyet venni, hisz a jegyvétel nem mozdítja elő a tömegközlekedés terjedését a városban.
Szerintem pedig ez nekik sem
Szerintem pedig ez nekik sem éri meg. Ez egy hatalmas öngól (és ezt a kérdőívbe is beleírtam, pedig nem kapcsolódik szorosan a tárolókhoz). Lehet, hogy egyszer valaki bevezette, aztán úgy felejtették.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Gondolkozzatok! Ha nem így
Gondolkozzatok! Ha nem így lenne fennállna a veszélye, hogy nem egyszeri alkalommal szállítod el nagypapádnak a vadiúj használtbringáját Hajdúszoboszlóra, hanem azt a bűnt merészeled elkövetni, hogy bringával akarsz INGÁZNI! Bejárni a munkahelyedre, vagy suliba!
Szóval ha ez így lenne tele lennének az ingázó vonatok bringával, pl az enyém (MÁVé) Isaszegtől.
Nem egyszeri alkalommal
Nem egyszeri alkalommal szallitom :) Mivel szeretek biciklivel jarni, de 30 kilometer egy iranyba reggel es este neha tul sok lenne, ezert vettem egy bringaberletet es azzal teszem meg Pesten az utat a munkahelyemig.
Elfogadtam, hogy mint minden szolgaltatasnak, ennek is ara van :) Nem ertem miben kulonbozik ez attol, hogy azon lennetek felhaborodva, hogy a bkv nem ingyen viszi az utasokat.
Érdekes, Hollandiában alig
Érdekes, Hollandiában alig látni kerékpárt a vonatokon. Ha mindenki vinni szeretné, nem férnének el. Náluk 2 kerékpár kell, a vonatozás két végére. Már a kerékpárparkolóban se férnek el, mi lenne a vonaton.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Erdekes, naluk egyebkent is
Erdekes, naluk egyebkent is sokkal tobben hasznalnak biciklit mint naluk...
Erdekes, naluk kicsit a minimalber is, 1200 euronal magasabb. Erdekes...
Meg egyebkent is minek vinne valaki magaval a biciklijet a vonaton, ha megengedheti maganak hogy kettot tartson, egyiket itt lakatolja le, masikat ott...
Erdekes
Érdekes, hogy nem is lehet
Érdekes, hogy nem is lehet látni azokban a tárolókban olyan bicajt, mint a tied. :P
Érdekes, hogy ott sincs kolbászból a kerítés, de a tehetősebbek lehet, hogy ingáztatják a biciklit. :)
Mennyibe kerül a bicaj bérleted havonta egyébként?
a BKV-s bicajbérlet az
a BKV-s bicajbérlet az érvényes szelvénnyel egy 500-as. MÁV-ra nem tudom, de ha valaki a város szélén lakik, és HÉV-el jár, hasznos lehet az is.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Jo dolog +500-ert a bringa,
Jo dolog +500-ert a bringa, csak az a baj, hogy kell melle sokezerert masik berlet is.
A HEV berlet az agglosoknak havi 6-21k. Mondjuk ha Szentendrerol jarsz be meg haza minden nap, es Pest tulvegen melozol, ami azt jelenti, hogy a HEV szukseges, akkor havi 21400+500 forint a bringaberlet+HEV. Ranezesre marhasok, de ha belegondol az ember, hogy ez tulajdonkeppen 60km-re 1000ft.
6 literes fogyasztassal jelen aron ha jol szamolom, akkor ez kb. 1500 forint. Ha igy nezem, mindjart nem olyan sok, raadasul igy nem kell Budapest berlet +10k-ert, illetve nem kinlodok a dugoban, ahol tovabbi vaskos penzeket lehet elpofekelni.
http://www.bkv.hu/hu/hev_berletek/hev_berletek_5_10_15_20_25_30_km
Valami miatt megsem divat ez a megoldas. Ennek mi lehet az oka? Ez itt a nagy kerdes...
Valoszinuleg az is kozrejatszik, hogy 4 bringa/kocsi, ami nyaron finoman szolva is enyhen keves, a kallerek pedig nem restek szova tenni, akkor sem, ha a vegallonal felszalltak mar 4-en, te meg felszallnal, de egyebkent szinte ures a kocsi, mert hetvege van. Persze igazuk van, de en mondjuk biztos nem kezdenek el gyerekeket oltogatni, hanem inkabb jeleznem a fonoknek, hogy vazeg minden hetvegen telthaz, emeljunk a limiten...
Egyebkent az is erdekes, hogy a Csepeli HEV ~7km, vegallotol vegalloig. Fix 10k+500, mert ugye budapesti havi berlet kell.
Ha viszont csak a Lagymanyosi-Szent Imre vonalon hasznalsz HEV-et (hogy megusszad a Szabadkikotot, es ezzel a lenyegi ingazos tavot - elobbire persze majd megoldas lesz a bringas infra), akkor belefernel a (kornyeki) 5km-be, megis minimum "10km-es" berletet kell venned, azt is dragabban, mint a kornyekieknek, megha csak minimalis is a difi.
Ez viszont az elcseszett arkepzest bizonyitja, amiert mar nagyon sokan sirtak, jogosan. Foleg a menetjegyek tekinteteben persze, de ha igy szamolgatsz, a berleteknel is kijonnek a furcsasagok. (Hacsak el nem neztem valamit :)
Bocs, hogy nem 5e forintos
Bocs, hogy nem 5e forintos devecseri bringam van, hanem felretettem a fizetesembol es osszeraktam egy jobbat. Szarul erzem magam.
Havi 4500 amit szerintem maximalisan kihasznalok.
Jaj már, én nem azt
Jaj már, én nem azt mondtam, hogy legyen egy trash bicajod, ez a te döntésed, csak azt, hogy ott nem derogál a vezérigazgatónak azzal járni, pedig lehetne neki akár millás gépe is.
De ennyiért én is ingáztatnám a bicajt a helyedben. De csak addig, amíg megépítik azokat a hatalmas kerékpártárolókat. :)
Nem az, hogy derogál, de
Nem az, hogy derogál, de nincs kulturált megoldás ahol egy másik bringát lehetne hagyni az állomáshoz közel :) Amint lesznek kerékpártárolók tecsómontimat majd beköltöztetem oda :D
És hányan ingáznak veled
És hányan ingáznak veled együtt reggelente azon a járaton? Ha mondjuk 50 ember szeretne ugyanúgy bringát vinni magával, akkor az már egy plusz tehervagont jelentene?
Szerintem ez a probléma már megjelent a fogaskerekűn. Igaz, ott úgy veszem ki a downhillesek foglalják a helyet. De végül mindegy is, a jelenlegi tömegközlekedésen való bringaszállítási módszerek csak addig működnek, amíg relatíve kevés kerékpáros akar ezzel élni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Es ekkor fog elterjedni ez
Es ekkor fog elterjedni ez az allomasokon letesitett nagyobb bringaparkolo...
Azt nem ertem, hogy mire fel volt az a kezdo felhaborodas, hogy ha valamit szallitani akarunk, annak ara van.
Én eddig életemben egyszer
Én eddig életemben egyszer mentem bringával vonaton, az ominózus etyeki bejáráskor sodródtam Frenki után.
Első pillanat óta berzenkedek a bringa vonatra felrakásától. Csajok, gyengék, elegáns ruhában, fent eldől, stb. Macera.
Szerintem marha olcsó a kiegészítő jegy, örüljünk neki. Úgy is lehetne okoskodni, hogy egy bringa elfoglal legalább annyi helyet mint 2 ember és ezért a bringajegynek a normál jegy duplájába kéne kerülnie. Huh.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
akkor kerüljön majd
akkor kerüljön majd duplájába, amikor a gépemet nem összekaristolva szedem le, plusz esetleg kényelmesebb a fel-le szállás. Ha a szolgáltatás olyan színvonalú lesz, akkor, esetleg. Az én gépem könnyű és keskeny, nem is szoktam szívni vele.
emlékszem még, hogy a '80-as években, mikor kölök voltam, még ennél is vackabb volt a MÁV: tömött vonatok, amik ritkán jártak, és lepukkantak voltak, gyakran még a lépcsőkön is lógtak az emberek. Szóval, ma a töküres (akkori viszonyokhoz képest) vonatok mellett csak ne panaszkodjunk.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Te merre járkélsz? Mert
Te merre járkélsz? Mert Szolnok felé nem ez a helyzet.Bár úgy járnának mint a 80-as években volt 6 vonat csak haza, délután volt 12:45,13:05 gyors,15:30 Gyors.Hajnal 1-kor postavonat,4:30,9:30,11:00 ha jól emlékszem.És ezek lementek Mszalkáig,nem Debrecennél ért véget vasútvonal.
Most meg van egy IC 15:23 kor.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem lehet lekérdezett
Nem lehet lekérdezett menetrendet linkelni.
Egyébként én tudom mi a helyzet. Reggel munkábajáráshoz átlag 10-15 perc kihagyással mennek a személyvonatok be Pestre. hétköznap napközben fél óránként megy, este meg egy óránkánt. Hétvégén szintén óránként közlekedik a Nagykáta-Újszász-Szolnok vonalon.
Ingázáshoz szerintem pont jó, csak meg kell egyszer szokni a menetrendet :)
Nem hinném, hogy reális
Nem hinném, hogy reális lenne az, hogy bárhová isten háta mögé el tudunk jutni átszállás nélkül. Az is teljesen normális szerintem, hogy nagyobb távolságokra ritkábban járnak a vonatok, mivel jó közelítéssel távolsággal fordítottan arányos az utasok száma.
Látod itt a gond a MÁV-val
Látod itt a gond a MÁV-val is, húznak egy vonalat Nyíregyháza-Debrecen tengelyben aztán az ország többi része már nincs is.Én csak egy évben talán 6X megyek le és random időpontokban se lehet normális járatokat találni.Nem mellesleg ezen az isten háta mögötti helyen lakik az ország második legnagyobb munkanélküliségi rátával rendelkező megyéjének a lakossága.Jó hogy ennyire segítik őket.
Ha busszal nézem dettó vagy Nyíregyházán szállok le, vagy Szatmárnémetiben.Nyíregyháza-Csenger 86 km ,Debrecen -Csenger 106 km.Hegyeshalom-Csenger 489 km.
Ráadásul Bp-Debrecen pálya 120-80 km-es IC kb 80-nal megy.Debrecen-Mátészalka meg 30-as!Lassan 30 éve!Bp-Debrecen 270km/3 óra, Debrecen- Mátészalka 76 km 2 óra!+Átszállás ugyanannyit fiztenek a km-ért mint bárhol máshol, pl Gyesev.
Lehet hogy rosszul látom de az ország teljes hosszkiterjedésének 1/5-ét normális közlekedés nélkül hagyni nekem kissé furának tűnik, pláne hogy Záhonyban van az ország egyetlen vagon átrakója a széles nyomtávról a normálra.A keleti irányú vasúti összeköttetés zöme ott megy át.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Frenki, a "szoktam" az
Frenki, a "szoktam" az túlzás, de kb egy lista, Budapest felől: Balaton, Miskolc, néha Hatvan vagy Salgótarján, a szobi vonal, és Tata felé menő. Jellemzően hétvégén, reggel, és nem volt tömeg. A Balatonról nyáron igen, de egyébként nem jellemző, és egészen gyakran járnak vonaton mindegyik vonalon.
egyszer buktam be egy utolsó vonatot a Balassagyarmati vonalon, augusztus 20-án, na az szar volt, nem is tekertem le Vácra, hanem értem jöttek, de a kiírt időpontban nem volt vonat (Borsosberényben) én meg akkor már 160km fölött voltam, és fáztam is, kajám se volt, nem volt jó, na.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Támogatom.Ha már megveszik
Támogatom.Ha már megveszik ezt sok lepukkant vacakot akkor max erre jó.Most vesznek egy leharcolt vacakot 18-20-ért (holland import) a másik végén gyalogol két hónapig, a megspórolt lóvéból vehet még egy vacakot és kiszáll.
Hosszú távon én se akarom hazacipelni a gépemet Szabolcsba,hanem építeni akarok egy oda való igényekhez tervezett gépet.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem-e ennek a kezdo lepese
Nem-e ennek a kezdo lepese az, hogy kialakitanak bringatarolokat az emlitett allomasokon?
Elméletileg.De most a
Elméletileg.De most a városban ahol nincs tároló ott nem is lakatolsz?
Egyébként a MÁV helyében átgondolnám a tároló építést a szokásos módon.
Szinte minden pályaudvaron van un. tároló vágány, rendező vágány.
Selejtes vagon is kerül néhány.
Mielőtt elfogy a hasznos négyzetméter a peronon, átgondolnám azt a lehetőséget hogy vagonban fedett! helyen alakítanám ki a tárolókat, ráadásul ha a pályaudvarok között lesz forgalom különbség a tárolók átcsoportosíthatók, értékesíthetők.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Dehogynem, ott is lakatolok
Dehogynem, ott is lakatolok valami tereptargyhoz (mondjuk oszlop a kozelben), de azt nem is tekintem annyira kulturalt megoldasnak mint a telepitett P betuket.
Termeszetesen allomason is lehet tereptargyakat talalni, de altalaban elviszik az oda lakatolt bicajt es nem is tartom jo megoldasnak. Annal inkabb a jellemzoen agglomeracioban allomasok mellett elterjedo fedett valtozatokat.
Pesten palyaudvarokon sokkal inkabb el tudnek kepzelni egy olyan rendszert, mint amilyen parkolohaz van a bevasarlokozpontok alatt (van par nagyon jo kis holland video ezzel kapcsolatban). Orzott, bekamerazott megoldasert meg hajlando is lennek fizetni. Nyilvan minel tobben hasznalnak annal olcsobb lenne egy emberre. De ennek akkor lesz szerintem ertelme, amikor mar tenyleg az ingazasra hasznalt vonatok is savszelessegi gonddal kuzdenek majd - most nem ez a helyzet)
Jelenleg nem ebben latom a problemat elsokezbol :) (akik itt irnak, nem hinnem hogy igazan ingaztak volna bringa-vonat parossal :))
Valóban, nem hinném én
Valóban, nem hinném én sem hogy az ingázók lennének itt többségben.
De a probléma sem csak erre korlátozódik.Tavaly -tavaly előtt nyáron is volt több alkalom amikor az általam utált megoldással közlekedtünk túrákra, vagy oda HÉV-vonat vagy vissza. Valószínű, hogy turistákat is érinti vagy azokat, mint én akik bringát visznek el az ország másik felére és vissza évente kb 4-6X.
Így én azt mondanám a lakatolás is fontos, de összességében a szállítás még fontosabb.Ez sztem áll az árból, a szolgáltatás meglétéből, ill minőségéből, valamint kapacitásából.
A MÁV vagonparkjának túlnyomó többsége egyszerűen nem alkalmas a feladatra.
Ami azért is szomorú,mert ha belegondolsz szinte egy az igény e tekintetben az akadálymentesítés követelményeivel.
A pár Siemens csak szépségtapasz.
Ha körülményes és drága szállítani akkor nem fogják ezt a módot választani.Az igény pedig vonzza a tárolókat, ha nincs igény könnyű azt mondani hogy minek építeni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igazából szerintem ez két
Igazából szerintem ez két probléma
1) Ingázás - Valószínűleg erre a nagy bringatárolók lennének a megoldások és áttérünk arra a megoldásra amit a hollandok alkalmaznak. Állomáson vagy állomásokon tároljuk a bicajt és úgy használjuk a tömegközlekedést.
(Én pl Gyömrőn sétálnék az állomásig és csak a keletitől mennék tovább bicajjal)
2) Egyszeri szállítás valami esemény (tura, verseny, stb) miatt. Ha az első megvalósulna, szerintem inkább ezzel kellene foglalkozni) - Ezzel az a bajom, hogy nagyon öszvér megoldások vannak.
A siemens a legkisebb rossz, mert ez legalább alacsony padlós nagy ajtóval.
Ezek után jön a marhavagon, ahol van nyitható ajtó és azon keresztül fel lehet tenni. Az a baj, hogy ezeknél szinte sosincs tájékoztatás és nem lehet tudni, hogy hova fog állni és mekkora a kapacitása - ezen bemondással lehetne javítani.
Ami az igazán rossz, az úgy kialakított bringavagonok, ahol ugyanolyan ajtók vannak, mint a sima felszállásra használtak. Általában alig lehet kinyitni és biciklivel elég nehéz felszenvedni magunkat, majd pedig le, főleg hogy általában lépcsők nehezítik a dolgunkat. Ezeket ki kellene dobni a francba mert csak dísznek vannak kb.
Miután a vasúti vagonok
Miután a vasúti vagonok nem pneumatikus rúgózásúak nekem egy rámpa hiányzik igazából a fel és leszálláshoz.Ha turista vagy tuti van csomag és nem kevés.
Az a baj a gazdasági élettel együtt alakult a MÁV.Régen minden pu volt egy lejtős rámpa betonból amin az olyan rakományt vagonírozták amit nem lehetett másképp, pl lábasjószág, vagy járművek.
A kisebb helyeken még látom ezeket de városokban már nem nagyon.A nyugatiban pl West-End építése előtti dózeroláskor tűnt el a baloldali MÁV épületekkel együtt.
Valami gurítósat össze lehetne azért tákolni zártszelvényből meg OSB lapból.
Az akadálymentesítést meg azért hoztam fel hogy érzékeltessem a MÁV szolgáltatási palettája igazából egyetlen elemből áll : eljut a-ból b-be.Ennyi és nem több,még annyira se hogy pontosan ekkora.Ezért írtam a Siemenset az csak szépségtapasz,van belőle x db 20?-50? 10? Ez nem a MÁV csak annak egy kis része, az is csak itt jár a környéken.Szolnokról is jönnek ingázni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szerintem nem a rampa lenne
Szerintem nem a rampa lenne a jo megoldas, hanem inkabb ha torekednenek legalabb az ilyen kocsik alacsonypadlos kivitelezesere.
(meg arra, hogy az allomasoknak normalis legyen a peronmagassaga)
(kulonosen rosszul nezhet ki, amikor kobanya felson megprobalom felszenvedni a biciklimet a vonat, ugy hogy van legalabb fel meter az also lepcsofok es a talaj kozott es ezenkivul meg 3 lepcsofok magan a vonaton. Gyakorlatilag ott tobb mint 1 metert kell emelni a biciklin... rajuk ferne egy kis gondolkodas, az tuti)
Igen csak a járműpark
Igen csak a járműpark csere gyerekkorom óta halasztódik.Az IC-k kivételével a többségi személyvagonok használt olasz,ésúj kelet-német + valamennyi magyar gyártmány keveréke.93 környékén azt mondták nekem a Józsefvárosin hogy az olasz vagonok kb 15 évesek voltak mikor megvették őket.Most ezeket kellene cserélni mikor akkoriban is csak annyi lé volt rá sokkal kevesebb adóssággal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Tudom h lassu folyamat.
Tudom h lassu folyamat. Kezdeskent azzal is megelegednek, ha bemondanak, hogy a vonat melyik reszen lehet bringat szallitani :)
Ezért írtam a Siemenset az
Ezért írtam a Siemenset az csak szépségtapasz,van belőle x db 20?-50? 10?
Desiro (Siemens) 31 db
Talent (Bombardier) 10 db
FLIRT (Stadler) 60 db
összesen 101
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ilyet
Ilyet szeretnék:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=358810214147283&set=a.2137440186...
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
"Álmaimban Amerika
"Álmaimban Amerika visszainteget, álmaimban Amerika nem mondhat nemet!"
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az Anti-FB
Az Anti-FB kulonitmenynek:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/430465_358...
Az Anti-FB különítmény
Az Anti-FB különítmény is látja, mert úgy van megosztva. De nem tesz ez rosszat a felniknek, küllőknek?
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Szerintem ha mind a 2 kerek
Szerintem ha mind a 2 kerek ki van tamasztva, igy annyira nem gazos, mintha csak az elso vagy csak a hatso lenne.
Meg azt tudom elkepzelni, hogy ott nem zotykolodik annyira a vonat. Hazai vonalon 1-2 helyen lehet kiugrana a likbol :F
Valami akasztó szerű van
Valami akasztó szerű van a kép jobb sarkában.
Egyébként a magyar akasztóson meg egész úton odavagdossa a hátsó kerekét.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hat igen. Meg vagy tudod
Hat igen. Meg vagy tudod allitani a magassagot, vagy nem. A sarvedo sem szereti, a teleszkopnak sem tesz tul jot allitolag, stb...
Valahol találtam a neten
Valahol találtam a neten olyat is, hogy ugyanez a stílus, csak P támasz szerű rögzítés NA, az már igen.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Olyat én is kérek.
Olyat én is kérek.
Én már annak is örülnék
Én már annak is örülnék ha nem kellene átszállni, elég ha lecsatolják a vagonomat velem és bringámmal és hozzácsapják a csatlakozáshoz.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ilyet szeretnék Hát, néha
Ilyet szeretnék
Hát, néha a magyar vasúton is ennyi az utas.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
ilyen jegyárak mellett
ilyen jegyárak mellett nincs mit csodálkozni. Igaz, ez a külföldi (nyugati, nem középeurópai) viszonylatban olcsónak számít. Nálunk akkor lenne az, ha átlagban 1000-1500 eurós fizetések lennének. Ki is próbáltuk, de nem nehéz utánaszámolni sem, hogy ha egy kisebb autóban 2 ember ül, és két bicaj, akkor hosszabb távra sokkal olcsóbb. A Balatonra pl. 5-en mentünk le (és ugyanennyi bringa) és fejenként volt valami 2000 forint. Ugyanez vonattal egy embernek 8000 fölött van vonattal. ember + bringa, oda-vissza. Arról nem szólva, hogy tömegnyomor is szokott lenni.
az ilyen kisebb távokra, hogy Vác, vagy Hatvan még talán meg is éri a vonat, de ha valaki meg nem lusta, akkor ezeket a távokat simán le lehet tekerni (csak ugye ha az ember túrázni megy, akkor ez időkiesést, vagy korán kelést jelent).
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ha az ember túrázni megy,
Ha az ember túrázni megy, akkor túrázik nem vonatozik.
:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
azért akadhat pár
azért akadhat pár kivétel, ami (Pesttől) viszonylag messze van, és ha nincs autó, akkor két nap elmegy az oda-vissza útra: Zemplén, Őrség, Pécs környéke, néha érdemes rászánni egy kis plusz pénzt.
tervezek a nyárra olyat, ami ilyen dunántúli három napos, abba mondjuk nem kéne vonat.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán