Talán történik valami a budapesti MÁV állomások körül, talán lesz idén végre bringatároló némelyiken. Minden esetre megkezdődött a tervezés. Ennek kapcsán az MK egy felmérést indít, szeretnénk kicsit többet tudni arról, hogy mennyire használjuk a már létező szolgáltatásokat, hogy vagyunk megelégedve vele, stb. Ha van kedvetek és pár percetek, válaszoljatok a kérdésekre. A cikk és a felmérés itt található: http://kerekparosklub.hu/kerekparosbarat-fejlesztesi-tervek-a-vasutnal

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
rasotamas képe

Kitöltöttem, ami baromira

Kitöltöttem, ami baromira kimaradt belőle: az árak! Énnekem pedig csak ezzel van bajom. Úgyhogy mikor lesz már vége, hogy a megjegyzésbe írhassak erről érzésem volt míg kitöltöttem. Legyen diákbérlethez diák kerékpárbérlet!

2
Pontagy képe

a diákjegyhez is van

a diákjegyhez is van kedvezmény, mivel a bringajegy ára mindig a jegyár negyede. Tehát ha diákjegyed van, akkor a bringajegy ára már eleve kedvezménnyel van.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

3
Icarus képe

Micsoda? Ez az info honnan

Micsoda? Ez az info honnan van?

4
Pontagy képe

MÁV-os ismerős mondta,

MÁV-os ismerős mondta, hogy a bringajegy árképzése régen más volt mint ma, most találtam én is:
http://www.mav-start.hu/kerekpar/jegyek.php
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

5
Wolfy80 képe

En itt diak-kerekparjegyrol

En itt diak-kerekparjegyrol egy szot sem lattam, ami ott kedvezmenyes kerekparjegy neven szerepel, az tudomasom szerint ettol fuggetlen dolog, es pl. kerekparos klubtagsaggal lehet olyan venni.

6
Anti képe

+1

+1

7
rasotamas képe

Én sem! Nagyon félnek,

Én sem! Nagyon félnek, hogy a diákok biciklivel akarnak járni. De ha van ellentétes infó akkor leírhatnátok!

8
atomboy képe

Az állomási

Az állomási utastájékoztatással (hogyan jut el kerékpárral a peronhoz, a kerékpárszállító kocsi pontos helyének előrejelzése a peronnál, stb) a legtöbb esetben... *
Hmm... Van tajekoztatas? Milyen formaban? Eddig sose talalkoztam ilyennel.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

9
Hotyhogy képe

Menetrend a falon. Álló

Menetrend a falon. Álló formátum, két és fél méter magasságban. Vigyél mindig egy sámlit. De úgy se biztos, hogy el tudod olvasni a legfelső sort, mert egy rögzített szemét kuka lehet éppen alatta, úgy hogy a sámli nem fér oda. Vigyél kis színházi távcsövet is magaddal mindig! :D

10
err képe

Hatha mas se tud

Hatha mas se tud rola:

[15:12:57] [nerror] a peron aszfaltjara szoktak bringapiktot festeni
[15:13:12] [nerror] vagy bemondjak, hogy hol talalhato bringakocsi
[15:15:15] [atomboy] elobbit sose lattam, utobbi nekem nem nyero
[15:15:30] [errorka] ja, ilyen tenyleg van, de nem mindenhol
[15:15:33] [errorka] kelenfoldon pl van

11
Hotyhogy képe

Szerintem legyen egy vasút

Szerintem legyen egy vasút első sorban és lényegében általánosan utasbarát. Ha megvan az az alap, akkor arra épülhetnek a további speciális utasbaráti politikák, mint például nagybőröndös- vagy kutyás- vagy bringásbarátság.

Az alap utasbarátsághoz pedig első lépés az állomások peronjainak és a jármű parkanak a teljes modernizálása, egy szintű, tehát nem magas lépcsős, be- és kiszálláshoz.

A legfontosabb, legelső program tehát ez legyen:

Építse újjá a MÁV minden személyforgalmi állomás peronját magasított, a haladó világban elterjedt peronra.

Ezzel egyidőben pedig cserélje le az összes személyszállító járművét korszerű, egy szintről be- és kiszálló típusúakra.

Igaz, már most, egy ilyen program teljes befejezése előtt is törekedhet kerékpárbarát üzem megvalósítására a kerékpár szállítás szélesebb engedélyezésével.

Ám attól még nem könnyebb a kerékpárokat fölemelgetni az elmaradott ázsiai vonatokra az ugyanolyan elmaradott ázsiai állomás peronokról. Még az ember önmagában, csomagok nélkül se bír könnyen fölkapaszkodni a fél méteres lépcsőkre!

Kezdjen tehát a MÁV inkább a legalapvetőbb európaiasodási lépésekkel, és arra, mint szükséges alapra rá, következzenek a további utas barát törekvései.

12
mkm képe

Csak ne a Siemens vonathoz

Csak ne a Siemens vonathoz hasonló, belül több szint, egy légteres megoldás legyen. :) Valahogy elveszi a vonatozás feelinget az ilyesféle kocsi. Legyen magasan az alapja, csak a peron is legyen magasítva, az elég jó megoldás, szerintem :)

——
A gumi kopjon, ne a lelked!

13
Frenki képe

Ha tudom hogy a bringa a

Ha tudom hogy a bringa a közelben van (kartávolság) akkor általában hazaalszom magam, az alatt a röpke 5-6 óra alatt amíg még az államhatárt se sikerül 10 km-re megközelíteni.
Ez a másik oka annak hogy hülyét kapok az átszállástól.Engem a Siemens egyáltalán nem zavarna, részemről a lőtéri kutyát se érdekli, hogy milyen a vonatozás feeling ha nem fagyok meg,nem sülök meg, működik a WC,nem az Onedin család technikai szinvonalán kell berakodni,kb pontosan indul, és érkezik,nem kell átszállni feleslegesen, és nem ragad a kosztól, ja és eltudom helyezni a bringámat látótávolságben.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
mkm képe

Arra az egyre nem

Arra az egyre nem reagáltál, hogy a Siemens vonat belső járószintje hullámzik, mint a tenger hajnalban. Engem ez jobban irritál az új vonatokban.

És még pár dolog, ami szerintem nem elhanyagolható:
Az ülés kényelmesebb szerintem a régiekben, mint a combinoszerű ülőalkalmatosságok. A régi típusú vonatokban ha meleged van le tudod húzni az ablakot, ha fázol, be tudod csukni. Az új vonatokon meg felveheted a télikabátod, ha fáznál a légkonditól. :)
——
A gumi kopjon, ne a lelked!

15
Frenki képe

Az IC-ben is szar az ülés

Az IC-ben is szar az ülés és csak légkondi van.
A hullámzást még nem vettem észre.Én lelököm a bringát a Wc elé,és levágom magam az ülésbe.Még nem tűnt fel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
Hotyhogy képe

Nem úgy érthette a

Nem úgy érthette a hullámzást, hogy föl lépcső meg le lépcső, vagyis a kocsi padlószintje nem egyetlen, hanem több szintű?

Gyöngyös felé utaztam Budapestről két éve vagy úgy egy ilyen vonattal. Amikor fölálltam az ülésből és léptem egyet, óvatlanul akkorát léptem le a magas szintről az alacsonyabbra, hogy egy pillanatra elvesztettem az egyensúlyomat és majdnem elestem.

Az él nem volt kiemelve egy élénk színnel, és a szintkülönbséget nehéz volt észrevennem. Valószínű, hogy mások is bele estek ebbe a csapdába, mert szokatlan is, és vizuálisan is csalóka. Úgy hogy nem csak kényelmetlen, hanem veszélyes is az ilyen belső tér egy vasúti személy kocsiban.

17
Stiggs képe

A kedvencem, a felszállni a

A kedvencem, a felszállni a vonatra kerékpárral válaszai. Ha jól emlékszem, nagyon könnyű, egyszerű, és nehézséget okoz. Valahogy nincs köztük a lehetetlen... Pedig aztán 45 kilós nő 20 kilós bringát fej fölé emelve a marhavagonba berak egymaga, majd fel is száll mindezt fél perc alatt...

"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"

18
chicoye képe

Én hallottam már olyat egy

Én hallottam már olyat egy okleveles villamosmérnök Férfitól, hogy egy 55-60 kilós nőnek simán fel kellene tudni rakni egyedül egy 20 kilós biciklit a vagonra, mert ő már állítólag többször is látott olyat. Most akkor kíváncsi vagyok, hogy mennyire kellene magamat szarnak éreznem, hogy én csak pár centire tudom a földtől megemelni a tanyabájkomat.

A piros vonatokkal barátságon túli viszonyt folytatok. :)

19
Miló01 képe

20 kiló nagyon sok, biztos

20 kiló nagyon sok, biztos meglehet valahogy oldani, aztán két órát süppedhetsz a székben, hogy kiheverd a sérvet:)
Amúgy miből van a bringád ólomból?

20
Stiggs képe

Van egy sérvem 20 éve,

Van egy sérvem 20 éve, hiába, nem lehet kiheverni műteni kell... :-)

"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"

21
chicoye képe

A tiedet egy kézzel is

A tiedet egy kézzel is feldobnám a vagonra, mert a gyártásánál elkeveredett valahol a periódusos rendszer táblázata, így nem tudták, hol van a Pb. :D

22
KésmárkiM képe

Szerintem ennek a

Szerintem ennek a minősített esete, amikor a marhavagon zárva van és a szomszédos személykocsiba kell felrakni a biciklit, a középen korlátos ajtón át, majd a zsúfolt személykocsin végigtolni, és az átjárón át végre megérkezünk a paradicsomba, a marhavagonba.

Na aki erre azt mondja, hogy ez "szolgáltatás" volna, amiért Európában pénzt szabad kérni, az téved.

23
boci képe

már ha nyitva van a

már ha nyitva van a marhavagon :P

Boci
----------
MK-Belváros
...akrat icob, icoB
3:-O

24
ízirájder képe

Ne bántsátok a

Ne bántsátok a marhavagont! Nincs is annál jobb, mint ott szétdobni a bicajok közt a polifoamokat és verni a blattot

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

25
BeMark képe

2 év alatt egyszer sem

2 év alatt egyszer sem fordult elő ez velem, pedig hetente 2-3-szor felszállok vonatra bringával. Olyan sem volt még, hogy valaki nem tudta elég magasra emelni a bringáját. Lehet, hogy szerencsés vagyok? :)

Nem kell mindig sírni, mert bár Ausztriában szálltam fel vonatra felmálházott bringával úgy, hogy le sem kellett szállni, de ez nem Ausztria. 10-15 évvel ezelőtt mindig volt valami konfliktus, ha bringát szállítottunk vonaton, most nincs. Ez is nagy javulás.

26
pere képe

Kérem szépen,hogy

Kérem szépen,hogy felejtsük már el ezt a "nem kell mindig sírni" dumát. Nem sírás,ha elmondjuk mi miért rossz vagy hogyan lehetne jobb,miközben a MÁV veri a mellét,hogy mekkora bringabarát cég. ÉS nem,nem mindig pénz kérdése,hogy jobb vagy normálisabb legyen.

A magas padló vagy inkább az alacsonypadló hiánya nem csak a bringásokat érinti,hanem pl az időseket,nehezebben mozgó embereket is.

27
KésmárkiM képe

A Siemens-eken a

A Siemens-eken a kerékpárszállítás hasonlít a magyar bicikliutakhoz: látszik a szándék, hogy valami jót akartak, de sosem próbálták ki. A legszűkebb helyen van, ott, ahol a legnagyobb a forgalom is egyébként (WC). Ráadásul 3-4 felhajtható ülőhelyet foglal 1 bringa, és az utastársak nem véletlenül néznek csúnyán, mikor egy csomóan amúgy állnak. Biciklis-nem biciklis konfliktusgerjesztés felsőfokon.

Persze ezt is megjegyzésként írtam be, mert csak nem kérdeznek rá, hogy

Ön szerint a Siemens vonatokon a bicikliszállítás
[ ] nehezen használható
[ ] útban van mindenkinek
[ ] tervezési hibás
[ ] konfliktusokat gerjeszt az utasok között

Pedig itt ezt mindet beikszeltem volna

28
atomboy képe

Hasonlo a tapasztalat az

Hasonlo a tapasztalat az Ugyzsikon...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

29
Frenki képe

Ti meddig jutottatok

Ti meddig jutottatok vele?Engem a 10.-ik kérdés után nem enged tovább de az sincs kiírva hogy end, vagy küldés.Nem értem.
Kedvenc kérdésem eddig:
Ön melyik szállítási módot választja?
-fellógatja a kampóra és rálát
-nekidönti a vagon oldalának

a:És ha nincs kampó, mert kocsi sincs hozzá?Csak és kizárólag személyszállító vagonok mennek?
b:próbálnám csak az oldalának dönteni a vagonnak, ahogy elindul el is dől a sínek közé.Bent meg hol?Ott vannak az ülések, azért mert pár vonalon járnak alacsony padlós vonatok, nem azokhoz kellene csak mérni a lehetőségeket.A legtöbb vonaton sajnos utolsó kocsi utolsó peronja.Ott meg max az ajtónak lehet neki támasztani.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

30
atomboy képe

Menj fel az oldal

Menj fel az oldal tetejere.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

31
Frenki képe

Kösz.Nem tudom mi alapján

Kösz.Nem tudom mi alapján állították össze de a legfontosabb kérdés kimaradt a preferenciák közül:
Az ön választását negatívan befolyásolja-e ha át kell kerékpárjával szállnia a vasúti utazása alatt?
Tavaly mérgemben már direkt a legolcsóbb díjtételben utaztam: személy vonat+2.osztály.Debrecenig.
Hszoboszlónál el kezdtem összerakni a gépet, Debrecenben már készen málházva szálltam le,be a városba, egy gyors ebéd és irány 76km haza a 471-esen.Miután csatalakozás csak a személy után két órával jövő IC-nek volt keltre így mire vonattal értem volna haza pénzért ingyen értem haza lábon.
Idén ha bírom lehet hogy legalább oda lábon megyek.
Elegem van, 10 ropi oda-vissza kerékpárjegy nélkül, csak 4:30 kor van átszállás nélküli közvetlen járat, de előző nap menjek ki jeygért mert km-es sorok vannak, és csak egy van amin nem kell átszállni akár oda akár vissza,a vagonok koszosak,nincs kerékpárszállító vagon, 5 óra alatt csak akkor tudok pl WC-re vagy büfékocsiba menni ha két város között vagyok, hogy ne tudják ellopni a gépet, alvás szintén.A festék mindig lemegy valahol.Legutóbb teljes úton állnom kellett, a tandem vázzal decemberben a hideg peronon.
Tavaly nyári áron a fater kocsival ugyanennyiért megjárta autóval oda-vissza 3-3 óra alatt, csak nem akarom a 66 éves apámat 6 órán át kocsikáztatni az országban.
8 óra alatt meg bírok járni 200 km-t ha formában vagyok,12 alatt elvileg mennie kell a 300-nak.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

32
pere képe

Budapest-Passau kb 550 km,6

Budapest-Passau kb 550 km,6 óra 50 perc
Budapest - Vásárosnamény : kb 330 km 7 óra

33
jurta képe

Bécs-Mariazell pedig 150

Bécs-Mariazell pedig 150 km, 3 és fél óra. Ugyanannyi az átlag, mint Bp-Vnamény.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

34
Frenki képe

Igen, látom van aki érti

Igen, látom van aki érti tavaly óta....:)
Jövőre egy másik túra arrafelé?Lejöhetnétek velem lábon, aztán valahol szétválunk, én haza ti meg túrázni.Nekem nem lesz lefelé sok csomagom,jól bírom a szelet törni elől.
Valahogy úgy képzeltem el, hogy egy etap Tisza tó, átkelés fürdéssel,majd Hortobágyon ebéd,nyomáskiegyenlítés Debrecenig,és egy utolsó etap a 471-es.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

35
ízirájder képe

20 másodperc alatt

20 másodperc alatt kényelmesen lefutok 100 métert. 1 óra 40 perc alatt meg kell lenni a 30 kilométernek

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

36
err képe

Ezt en is neztem, csak

Ezt en is neztem, csak mertem nagyban gondolkodni. Pl. 2500km 100 ora :)

37
sagan képe

Micsoda kérdések,nálam

Micsoda kérdések,nálam egy része nem szerepelt,de jött a küldés gomb.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

38
JakiHUN képe

"igen, legtöbb esetben

"igen, legtöbb esetben úgy, hogy a kerékpáromat magammal viszem a vonaton"
A HÉV az vonat? Gondolom itt nem, mert MÁV-ról van szó, de azért nem lenne rossz átfogalmazni!

39
Anti képe

Én ezt nem értem

Én ezt nem értem igazából:
"A kerékpárjegyek árai a megtett út hosszának megfelelően alakulnak"
majd: "50 km alatt egységesen 235 Ft"
Most akkor, hogy is van ez?
Vajon ez előremozdítja a bringával-vonattal-bringával közlekedést, ingázást az elővárosból-városba?

40
Icarus képe

Ez úgy van, hogy mondanak

Ez úgy van, hogy mondanak egy árat, ami nekik megéri :)

Szerintem ezt a kérdést feltenni olyan, mintha azt kérnéd számon a BKV-n hogy miért kell jegyet venni, hisz a jegyvétel nem mozdítja elő a tömegközlekedés terjedését a városban.

41
jurta képe

Szerintem pedig ez nekik sem

Szerintem pedig ez nekik sem éri meg. Ez egy hatalmas öngól (és ezt a kérdőívbe is beleírtam, pedig nem kapcsolódik szorosan a tárolókhoz). Lehet, hogy egyszer valaki bevezette, aztán úgy felejtették.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

42
rasotamas képe

Gondolkozzatok! Ha nem így

Gondolkozzatok! Ha nem így lenne fennállna a veszélye, hogy nem egyszeri alkalommal szállítod el nagypapádnak a vadiúj használtbringáját Hajdúszoboszlóra, hanem azt a bűnt merészeled elkövetni, hogy bringával akarsz INGÁZNI! Bejárni a munkahelyedre, vagy suliba!
Szóval ha ez így lenne tele lennének az ingázó vonatok bringával, pl az enyém (MÁVé) Isaszegtől.

43
Icarus képe

Nem egyszeri alkalommal

Nem egyszeri alkalommal szallitom :) Mivel szeretek biciklivel jarni, de 30 kilometer egy iranyba reggel es este neha tul sok lenne, ezert vettem egy bringaberletet es azzal teszem meg Pesten az utat a munkahelyemig.

Elfogadtam, hogy mint minden szolgaltatasnak, ennek is ara van :) Nem ertem miben kulonbozik ez attol, hogy azon lennetek felhaborodva, hogy a bkv nem ingyen viszi az utasokat.

44
monster képe

Érdekes, Hollandiában alig

Érdekes, Hollandiában alig látni kerékpárt a vonatokon. Ha mindenki vinni szeretné, nem férnének el. Náluk 2 kerékpár kell, a vonatozás két végére. Már a kerékpárparkolóban se férnek el, mi lenne a vonaton.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

45
Icarus képe

Erdekes, naluk egyebkent is

Erdekes, naluk egyebkent is sokkal tobben hasznalnak biciklit mint naluk...

Erdekes, naluk kicsit a minimalber is, 1200 euronal magasabb. Erdekes...

Meg egyebkent is minek vinne valaki magaval a biciklijet a vonaton, ha megengedheti maganak hogy kettot tartson, egyiket itt lakatolja le, masikat ott...

Erdekes

46
chicoye képe

Érdekes, hogy nem is lehet

Érdekes, hogy nem is lehet látni azokban a tárolókban olyan bicajt, mint a tied. :P
Érdekes, hogy ott sincs kolbászból a kerítés, de a tehetősebbek lehet, hogy ingáztatják a biciklit. :)

Mennyibe kerül a bicaj bérleted havonta egyébként?

47
Pontagy képe

a BKV-s bicajbérlet az

a BKV-s bicajbérlet az érvényes szelvénnyel egy 500-as. MÁV-ra nem tudom, de ha valaki a város szélén lakik, és HÉV-el jár, hasznos lehet az is.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

48
err képe

Jo dolog +500-ert a bringa,

Jo dolog +500-ert a bringa, csak az a baj, hogy kell melle sokezerert masik berlet is.

A HEV berlet az agglosoknak havi 6-21k. Mondjuk ha Szentendrerol jarsz be meg haza minden nap, es Pest tulvegen melozol, ami azt jelenti, hogy a HEV szukseges, akkor havi 21400+500 forint a bringaberlet+HEV. Ranezesre marhasok, de ha belegondol az ember, hogy ez tulajdonkeppen 60km-re 1000ft.

6 literes fogyasztassal jelen aron ha jol szamolom, akkor ez kb. 1500 forint. Ha igy nezem, mindjart nem olyan sok, raadasul igy nem kell Budapest berlet +10k-ert, illetve nem kinlodok a dugoban, ahol tovabbi vaskos penzeket lehet elpofekelni.

http://www.bkv.hu/hu/hev_berletek/hev_berletek_5_10_15_20_25_30_km

Valami miatt megsem divat ez a megoldas. Ennek mi lehet az oka? Ez itt a nagy kerdes...

Valoszinuleg az is kozrejatszik, hogy 4 bringa/kocsi, ami nyaron finoman szolva is enyhen keves, a kallerek pedig nem restek szova tenni, akkor sem, ha a vegallonal felszalltak mar 4-en, te meg felszallnal, de egyebkent szinte ures a kocsi, mert hetvege van. Persze igazuk van, de en mondjuk biztos nem kezdenek el gyerekeket oltogatni, hanem inkabb jeleznem a fonoknek, hogy vazeg minden hetvegen telthaz, emeljunk a limiten...

Egyebkent az is erdekes, hogy a Csepeli HEV ~7km, vegallotol vegalloig. Fix 10k+500, mert ugye budapesti havi berlet kell.

Ha viszont csak a Lagymanyosi-Szent Imre vonalon hasznalsz HEV-et (hogy megusszad a Szabadkikotot, es ezzel a lenyegi ingazos tavot - elobbire persze majd megoldas lesz a bringas infra), akkor belefernel a (kornyeki) 5km-be, megis minimum "10km-es" berletet kell venned, azt is dragabban, mint a kornyekieknek, megha csak minimalis is a difi.

Ez viszont az elcseszett arkepzest bizonyitja, amiert mar nagyon sokan sirtak, jogosan. Foleg a menetjegyek tekinteteben persze, de ha igy szamolgatsz, a berleteknel is kijonnek a furcsasagok. (Hacsak el nem neztem valamit :)

49
Icarus képe

Bocs, hogy nem 5e forintos

Bocs, hogy nem 5e forintos devecseri bringam van, hanem felretettem a fizetesembol es osszeraktam egy jobbat. Szarul erzem magam.

Havi 4500 amit szerintem maximalisan kihasznalok.

50
chicoye képe

Jaj már, én nem azt

Jaj már, én nem azt mondtam, hogy legyen egy trash bicajod, ez a te döntésed, csak azt, hogy ott nem derogál a vezérigazgatónak azzal járni, pedig lehetne neki akár millás gépe is.

De ennyiért én is ingáztatnám a bicajt a helyedben. De csak addig, amíg megépítik azokat a hatalmas kerékpártárolókat. :)

51
Icarus képe

Nem az, hogy derogál, de

Nem az, hogy derogál, de nincs kulturált megoldás ahol egy másik bringát lehetne hagyni az állomáshoz közel :) Amint lesznek kerékpártárolók tecsómontimat majd beköltöztetem oda :D

52
monster képe

És hányan ingáznak veled

És hányan ingáznak veled együtt reggelente azon a járaton? Ha mondjuk 50 ember szeretne ugyanúgy bringát vinni magával, akkor az már egy plusz tehervagont jelentene?
Szerintem ez a probléma már megjelent a fogaskerekűn. Igaz, ott úgy veszem ki a downhillesek foglalják a helyet. De végül mindegy is, a jelenlegi tömegközlekedésen való bringaszállítási módszerek csak addig működnek, amíg relatíve kevés kerékpáros akar ezzel élni.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

53
Icarus képe

Es ekkor fog elterjedni ez

Es ekkor fog elterjedni ez az allomasokon letesitett nagyobb bringaparkolo...

Azt nem ertem, hogy mire fel volt az a kezdo felhaborodas, hogy ha valamit szallitani akarunk, annak ara van.

54
monster képe

Én eddig életemben egyszer

Én eddig életemben egyszer mentem bringával vonaton, az ominózus etyeki bejáráskor sodródtam Frenki után.
Első pillanat óta berzenkedek a bringa vonatra felrakásától. Csajok, gyengék, elegáns ruhában, fent eldől, stb. Macera.
Szerintem marha olcsó a kiegészítő jegy, örüljünk neki. Úgy is lehetne okoskodni, hogy egy bringa elfoglal legalább annyi helyet mint 2 ember és ezért a bringajegynek a normál jegy duplájába kéne kerülnie. Huh.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

55
Pontagy képe

akkor kerüljön majd

akkor kerüljön majd duplájába, amikor a gépemet nem összekaristolva szedem le, plusz esetleg kényelmesebb a fel-le szállás. Ha a szolgáltatás olyan színvonalú lesz, akkor, esetleg. Az én gépem könnyű és keskeny, nem is szoktam szívni vele.

emlékszem még, hogy a '80-as években, mikor kölök voltam, még ennél is vackabb volt a MÁV: tömött vonatok, amik ritkán jártak, és lepukkantak voltak, gyakran még a lépcsőkön is lógtak az emberek. Szóval, ma a töküres (akkori viszonyokhoz képest) vonatok mellett csak ne panaszkodjunk.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

56
Frenki képe

Te merre járkélsz? Mert

Te merre járkélsz? Mert Szolnok felé nem ez a helyzet.Bár úgy járnának mint a 80-as években volt 6 vonat csak haza, délután volt 12:45,13:05 gyors,15:30 Gyors.Hajnal 1-kor postavonat,4:30,9:30,11:00 ha jól emlékszem.És ezek lementek Mszalkáig,nem Debrecennél ért véget vasútvonal.
Most meg van egy IC 15:23 kor.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

57
Icarus képe

Nem lehet lekérdezett

Nem lehet lekérdezett menetrendet linkelni.
Egyébként én tudom mi a helyzet. Reggel munkábajáráshoz átlag 10-15 perc kihagyással mennek a személyvonatok be Pestre. hétköznap napközben fél óránként megy, este meg egy óránkánt. Hétvégén szintén óránként közlekedik a Nagykáta-Újszász-Szolnok vonalon.

Ingázáshoz szerintem pont jó, csak meg kell egyszer szokni a menetrendet :)

58
Icarus képe

Nem hinném, hogy reális

Nem hinném, hogy reális lenne az, hogy bárhová isten háta mögé el tudunk jutni átszállás nélkül. Az is teljesen normális szerintem, hogy nagyobb távolságokra ritkábban járnak a vonatok, mivel jó közelítéssel távolsággal fordítottan arányos az utasok száma.

59
Frenki képe

Látod itt a gond a MÁV-val

Látod itt a gond a MÁV-val is, húznak egy vonalat Nyíregyháza-Debrecen tengelyben aztán az ország többi része már nincs is.Én csak egy évben talán 6X megyek le és random időpontokban se lehet normális járatokat találni.Nem mellesleg ezen az isten háta mögötti helyen lakik az ország második legnagyobb munkanélküliségi rátával rendelkező megyéjének a lakossága.Jó hogy ennyire segítik őket.
Ha busszal nézem dettó vagy Nyíregyházán szállok le, vagy Szatmárnémetiben.Nyíregyháza-Csenger 86 km ,Debrecen -Csenger 106 km.Hegyeshalom-Csenger 489 km.
Ráadásul Bp-Debrecen pálya 120-80 km-es IC kb 80-nal megy.Debrecen-Mátészalka meg 30-as!Lassan 30 éve!Bp-Debrecen 270km/3 óra, Debrecen- Mátészalka 76 km 2 óra!+Átszállás ugyanannyit fiztenek a km-ért mint bárhol máshol, pl Gyesev.
Lehet hogy rosszul látom de az ország teljes hosszkiterjedésének 1/5-ét normális közlekedés nélkül hagyni nekem kissé furának tűnik, pláne hogy Záhonyban van az ország egyetlen vagon átrakója a széles nyomtávról a normálra.A keleti irányú vasúti összeköttetés zöme ott megy át.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

60
Pontagy képe

Frenki, a "szoktam" az

Frenki, a "szoktam" az túlzás, de kb egy lista, Budapest felől: Balaton, Miskolc, néha Hatvan vagy Salgótarján, a szobi vonal, és Tata felé menő. Jellemzően hétvégén, reggel, és nem volt tömeg. A Balatonról nyáron igen, de egyébként nem jellemző, és egészen gyakran járnak vonaton mindegyik vonalon.

egyszer buktam be egy utolsó vonatot a Balassagyarmati vonalon, augusztus 20-án, na az szar volt, nem is tekertem le Vácra, hanem értem jöttek, de a kiírt időpontban nem volt vonat (Borsosberényben) én meg akkor már 160km fölött voltam, és fáztam is, kajám se volt, nem volt jó, na.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

61
Frenki képe

Támogatom.Ha már megveszik

Támogatom.Ha már megveszik ezt sok lepukkant vacakot akkor max erre jó.Most vesznek egy leharcolt vacakot 18-20-ért (holland import) a másik végén gyalogol két hónapig, a megspórolt lóvéból vehet még egy vacakot és kiszáll.
Hosszú távon én se akarom hazacipelni a gépemet Szabolcsba,hanem építeni akarok egy oda való igényekhez tervezett gépet.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

62
Icarus képe

Nem-e ennek a kezdo lepese

Nem-e ennek a kezdo lepese az, hogy kialakitanak bringatarolokat az emlitett allomasokon?

63
Frenki képe

Elméletileg.De most a

Elméletileg.De most a városban ahol nincs tároló ott nem is lakatolsz?
Egyébként a MÁV helyében átgondolnám a tároló építést a szokásos módon.
Szinte minden pályaudvaron van un. tároló vágány, rendező vágány.
Selejtes vagon is kerül néhány.
Mielőtt elfogy a hasznos négyzetméter a peronon, átgondolnám azt a lehetőséget hogy vagonban fedett! helyen alakítanám ki a tárolókat, ráadásul ha a pályaudvarok között lesz forgalom különbség a tárolók átcsoportosíthatók, értékesíthetők.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

64
Icarus képe

Dehogynem, ott is lakatolok

Dehogynem, ott is lakatolok valami tereptargyhoz (mondjuk oszlop a kozelben), de azt nem is tekintem annyira kulturalt megoldasnak mint a telepitett P betuket.

Termeszetesen allomason is lehet tereptargyakat talalni, de altalaban elviszik az oda lakatolt bicajt es nem is tartom jo megoldasnak. Annal inkabb a jellemzoen agglomeracioban allomasok mellett elterjedo fedett valtozatokat.

Pesten palyaudvarokon sokkal inkabb el tudnek kepzelni egy olyan rendszert, mint amilyen parkolohaz van a bevasarlokozpontok alatt (van par nagyon jo kis holland video ezzel kapcsolatban). Orzott, bekamerazott megoldasert meg hajlando is lennek fizetni. Nyilvan minel tobben hasznalnak annal olcsobb lenne egy emberre. De ennek akkor lesz szerintem ertelme, amikor mar tenyleg az ingazasra hasznalt vonatok is savszelessegi gonddal kuzdenek majd - most nem ez a helyzet)

Jelenleg nem ebben latom a problemat elsokezbol :) (akik itt irnak, nem hinnem hogy igazan ingaztak volna bringa-vonat parossal :))

65
Frenki képe

Valóban, nem hinném én

Valóban, nem hinném én sem hogy az ingázók lennének itt többségben.
De a probléma sem csak erre korlátozódik.Tavaly -tavaly előtt nyáron is volt több alkalom amikor az általam utált megoldással közlekedtünk túrákra, vagy oda HÉV-vonat vagy vissza. Valószínű, hogy turistákat is érinti vagy azokat, mint én akik bringát visznek el az ország másik felére és vissza évente kb 4-6X.
Így én azt mondanám a lakatolás is fontos, de összességében a szállítás még fontosabb.Ez sztem áll az árból, a szolgáltatás meglétéből, ill minőségéből, valamint kapacitásából.
A MÁV vagonparkjának túlnyomó többsége egyszerűen nem alkalmas a feladatra.
Ami azért is szomorú,mert ha belegondolsz szinte egy az igény e tekintetben az akadálymentesítés követelményeivel.
A pár Siemens csak szépségtapasz.
Ha körülményes és drága szállítani akkor nem fogják ezt a módot választani.Az igény pedig vonzza a tárolókat, ha nincs igény könnyű azt mondani hogy minek építeni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

66
Icarus képe

Igazából szerintem ez két

Igazából szerintem ez két probléma
1) Ingázás - Valószínűleg erre a nagy bringatárolók lennének a megoldások és áttérünk arra a megoldásra amit a hollandok alkalmaznak. Állomáson vagy állomásokon tároljuk a bicajt és úgy használjuk a tömegközlekedést.
(Én pl Gyömrőn sétálnék az állomásig és csak a keletitől mennék tovább bicajjal)

2) Egyszeri szállítás valami esemény (tura, verseny, stb) miatt. Ha az első megvalósulna, szerintem inkább ezzel kellene foglalkozni) - Ezzel az a bajom, hogy nagyon öszvér megoldások vannak.

A siemens a legkisebb rossz, mert ez legalább alacsony padlós nagy ajtóval.
Ezek után jön a marhavagon, ahol van nyitható ajtó és azon keresztül fel lehet tenni. Az a baj, hogy ezeknél szinte sosincs tájékoztatás és nem lehet tudni, hogy hova fog állni és mekkora a kapacitása - ezen bemondással lehetne javítani.

Ami az igazán rossz, az úgy kialakított bringavagonok, ahol ugyanolyan ajtók vannak, mint a sima felszállásra használtak. Általában alig lehet kinyitni és biciklivel elég nehéz felszenvedni magunkat, majd pedig le, főleg hogy általában lépcsők nehezítik a dolgunkat. Ezeket ki kellene dobni a francba mert csak dísznek vannak kb.

67
Frenki képe

Miután a vasúti vagonok

Miután a vasúti vagonok nem pneumatikus rúgózásúak nekem egy rámpa hiányzik igazából a fel és leszálláshoz.Ha turista vagy tuti van csomag és nem kevés.
Az a baj a gazdasági élettel együtt alakult a MÁV.Régen minden pu volt egy lejtős rámpa betonból amin az olyan rakományt vagonírozták amit nem lehetett másképp, pl lábasjószág, vagy járművek.
A kisebb helyeken még látom ezeket de városokban már nem nagyon.A nyugatiban pl West-End építése előtti dózeroláskor tűnt el a baloldali MÁV épületekkel együtt.
Valami gurítósat össze lehetne azért tákolni zártszelvényből meg OSB lapból.
Az akadálymentesítést meg azért hoztam fel hogy érzékeltessem a MÁV szolgáltatási palettája igazából egyetlen elemből áll : eljut a-ból b-be.Ennyi és nem több,még annyira se hogy pontosan ekkora.Ezért írtam a Siemenset az csak szépségtapasz,van belőle x db 20?-50? 10? Ez nem a MÁV csak annak egy kis része, az is csak itt jár a környéken.Szolnokról is jönnek ingázni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

68
Icarus képe

Szerintem nem a rampa lenne

Szerintem nem a rampa lenne a jo megoldas, hanem inkabb ha torekednenek legalabb az ilyen kocsik alacsonypadlos kivitelezesere.
(meg arra, hogy az allomasoknak normalis legyen a peronmagassaga)
(kulonosen rosszul nezhet ki, amikor kobanya felson megprobalom felszenvedni a biciklimet a vonat, ugy hogy van legalabb fel meter az also lepcsofok es a talaj kozott es ezenkivul meg 3 lepcsofok magan a vonaton. Gyakorlatilag ott tobb mint 1 metert kell emelni a biciklin... rajuk ferne egy kis gondolkodas, az tuti)

69
Frenki képe

Igen csak a járműpark

Igen csak a járműpark csere gyerekkorom óta halasztódik.Az IC-k kivételével a többségi személyvagonok használt olasz,ésúj kelet-német + valamennyi magyar gyártmány keveréke.93 környékén azt mondták nekem a Józsefvárosin hogy az olasz vagonok kb 15 évesek voltak mikor megvették őket.Most ezeket kellene cserélni mikor akkoriban is csak annyi lé volt rá sokkal kevesebb adóssággal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

70
Icarus képe

Tudom h lassu folyamat.

Tudom h lassu folyamat. Kezdeskent azzal is megelegednek, ha bemondanak, hogy a vonat melyik reszen lehet bringat szallitani :)

71
jurta képe

Ezért írtam a Siemenset az

Ezért írtam a Siemenset az csak szépségtapasz,van belőle x db 20?-50? 10?

Desiro (Siemens) 31 db
Talent (Bombardier) 10 db
FLIRT (Stadler) 60 db

összesen 101

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

72
Frajti képe

Ilyet

Ilyet szeretnék:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=358810214147283&set=a.2137440186...

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

73
Frenki képe

"Álmaimban Amerika

"Álmaimban Amerika visszainteget, álmaimban Amerika nem mondhat nemet!"
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

74
err képe

Az Anti-FB

75
jurta képe

Az Anti-FB különítmény

Az Anti-FB különítmény is látja, mert úgy van megosztva. De nem tesz ez rosszat a felniknek, küllőknek?

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

76
err képe

Szerintem ha mind a 2 kerek

Szerintem ha mind a 2 kerek ki van tamasztva, igy annyira nem gazos, mintha csak az elso vagy csak a hatso lenne.

Meg azt tudom elkepzelni, hogy ott nem zotykolodik annyira a vonat. Hazai vonalon 1-2 helyen lehet kiugrana a likbol :F

77
Frenki képe

Valami akasztó szerű van

Valami akasztó szerű van a kép jobb sarkában.
Egyébként a magyar akasztóson meg egész úton odavagdossa a hátsó kerekét.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

78
err képe

Hat igen. Meg vagy tudod

Hat igen. Meg vagy tudod allitani a magassagot, vagy nem. A sarvedo sem szereti, a teleszkopnak sem tesz tul jot allitolag, stb...

79
Frajti képe

Valahol találtam a neten

Valahol találtam a neten olyat is, hogy ugyanez a stílus, csak P támasz szerű rögzítés NA, az már igen.

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

80
szabomikulas képe

Olyat én is kérek.

Olyat én is kérek.

81
Frenki képe

Én már annak is örülnék

Én már annak is örülnék ha nem kellene átszállni, elég ha lecsatolják a vagonomat velem és bringámmal és hozzácsapják a csatlakozáshoz.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

82
jurta képe

Ilyet szeretnék Hát, néha

Ilyet szeretnék

Hát, néha a magyar vasúton is ennyi az utas.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

83
Pontagy képe

ilyen jegyárak mellett

ilyen jegyárak mellett nincs mit csodálkozni. Igaz, ez a külföldi (nyugati, nem középeurópai) viszonylatban olcsónak számít. Nálunk akkor lenne az, ha átlagban 1000-1500 eurós fizetések lennének. Ki is próbáltuk, de nem nehéz utánaszámolni sem, hogy ha egy kisebb autóban 2 ember ül, és két bicaj, akkor hosszabb távra sokkal olcsóbb. A Balatonra pl. 5-en mentünk le (és ugyanennyi bringa) és fejenként volt valami 2000 forint. Ugyanez vonattal egy embernek 8000 fölött van vonattal. ember + bringa, oda-vissza. Arról nem szólva, hogy tömegnyomor is szokott lenni.

az ilyen kisebb távokra, hogy Vác, vagy Hatvan még talán meg is éri a vonat, de ha valaki meg nem lusta, akkor ezeket a távokat simán le lehet tekerni (csak ugye ha az ember túrázni megy, akkor ez időkiesést, vagy korán kelést jelent).
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

84
Frenki képe

Ha az ember túrázni megy,

Ha az ember túrázni megy, akkor túrázik nem vonatozik.
:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

85
Pontagy képe

azért akadhat pár

azért akadhat pár kivétel, ami (Pesttől) viszonylag messze van, és ha nincs autó, akkor két nap elmegy az oda-vissza útra: Zemplén, Őrség, Pécs környéke, néha érdemes rászánni egy kis plusz pénzt.

tervezek a nyárra olyat, ami ilyen dunántúli három napos, abba mondjuk nem kéne vonat.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán