Cikk, és válaszcikk a Totalcaron.

"...a népszerű kerékpáros jelzővel marketingelt bazárhíd megépítése helyett szinte nulla forint beruházással korlátozni kellene a Lánchíd és az Alagút forgalmát, kivéve BKV, taxi, mentő, rendőr, tűzoltó, bicikli, gyalogos. És igen, az Andrássy út minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy korzó legyen egy-egy forgalmi, parkoló és kerékpársáv meghagyásával. A felszabaduló 5-6 métert az egyik oldali járdához csatolva 12 méter széles aszimmetrikus sétány létesülhetne, ami a kiszellőző Alagúton, Lánchídon keresztül összeköti a Tabánt, a szállodasort és a Városligetet. A fák, boltok, biciklisták és sétálók már most adottak. Arról nem is beszélve, hogy ez az egyetlen lehetséges, hatékony és szükséges kerékpáros átkelési lehetőség a szűk belváros Duna szakasza felett, csakúgy, ahogy az Erzsébet híd a személyautóknak."

Tovább a Totalcarra...

Fotó: Stiller Ákos/HVG

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
szoszke47 képe

Navégre:)

Navégre:)

2
KésmárkiM képe

Részben egyetértek, de nem

Részben egyetértek, de nem teljesen. Szerintem most kell erőltetni a Kossuth Lajos utca - Szabadsajtó út forgalomcsökkentését, lassítását is. Most alig van autó, a hatás nagyságrendekkel kisebb lenne mint 3-4 éve lett volna. Ha netán feltámad a magyar gazdaság (egyszer csak fel fog, ugye?), akkor az ismét megjelenő autók már nem fognak kalkulálni a várost éppen kettészelő hatsávos autópályával. Vagy legalábbis nem olyan mértékben, mint most.

2008-ban óriási negatív hatása lett volna a nagykörúti lámpa-áthangolásnak, még lehet hogy meg is hátrált volna a közlekedésszervezés. Ma meg? 1-2 hét alatt mindenki tudomásul vette, hogy ez van.

3
makimajom képe

lehet hogy a gazdaság lesz

lehet hogy a gazdaság lesz még jobb állapotban a jelenleginél, de a benzinár már nemigen fog lejjebb menni...

4
Belzebúb képe

javoll. Kükü 4 prezident!

javoll. Kükü 4 prezident!

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

5
Meglátó képe

+1 --------------------------

+1
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

6
jurta képe

Kükü, türelmed

Kükü, türelmed határtalan, nem győzlek csodálni. ;-)

(nem is tudom, javalljam vagy ellenjavalljam az ottani hozzászólásokat...)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

7
Miló01 képe

Nagyon klassz lett, de

Nagyon klassz lett, de őszintén megírva:), az első cikkben hemzseg az indulat a saját város elképzelés másra erőltetése. Mint pl.: menjen máshová lakni, aki nem viseli el aszfalt dzsungelt stb, ehhez hasonlók miatt kiborult az a képzeletbeli bili.
Te viszont értelmesen indulattól mentes levelet írtál. Sokkal jobban üt, mivel az indulatos megfogalmazás csak akkor nyerő, ha van törzsközönség, aki hasonlóan gondolkodik, de másként vélekedőket nehezen lehet vele meggyőzni.
Okos közeledés volt, hogy ésszerűnek nevezted az előző cikket én nem nevezném annak, kivéve, ha írnom kellett volna, mint neked:) Diplomatikus megkell hagyni. Bravó.

8
jurta képe

az első cikkben hemzseg az

az első cikkben hemzseg az indulat a saját város elképzelés másra erőltetése.

Sajnos, ha csak a karosszérián belülről nézed, a város így néz ki, és az a cikk pontos! Nekem nincs elég hely, nem tudok akadálytalanul eljutni, nem tudok olcsón parkolni. Ezért nyilván valaki más a hibás, kérek több sávot, több elsőbbséget, közben tömegközlekedést másoknak, és lassabb többiek, takarodjatok előlem. Amíg ki nem szállsz, eszedbe sem jut, mekkora alapterületet foglal el egy gépkocsi!!

Analógiának szoktam mondani, hogy nem fogod sosem érteni, mi az akadálymentesség, amíg nem ültél kerekesszékben, vagy nem közlekedtél bekötött szemmel.

(Persze ugyanez a bringába zárkózott egyénre is igaz. Tényleg javaslom, hogy néha vezessetek autót, meg lehet azon is döbbenni. (Taxi nem ér.))

Ezért örülök nagyon, hogy Kükü leírta: ő minden népszerű közlekedési formával él, az autóval is.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

9
Miló01 képe

Ha abból indulok ki, hogy

Ha abból indulok ki, hogy az emberünk önző és csak saját maga pillanatni érdeke számít, akkor igen pontos helytálló. De ha távlatokban gondolkodik, nem csak abban, hogy a fenébe nincs parkolóhely, jah mert fát ültettek meg bokrot helyébe. És valamennyire számít a közérdeke, akkor már nem pontos.

10
jurta képe

Van egy hipotézisem,

Van egy hipotézisem, miszerint a zárt karosszéria, mely fizikailag eltávolít az emberektől (elszigeteli az érintést, a hangot, a hőt, az illatokat, korlátozza a látványt is, és eleve a méretével bizonyos távolságban tartja tőled a többi közlekedőt), szerintem hajlamosabbá tehet arra, amit az elején írsz.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

12
j_gergo képe

"Mint pl.: menjen máshová

"Mint pl.: menjen máshová lakni, aki nem viseli el aszfalt dzsungelt stb, ehhez hasonlók miatt kiborult az a képzeletbeli bili."

Erre jegyezte meg a Kükü, hogy a véleményformálók kiköltöztek. Cégvezető, médiamegmondó, önkormányzati politikus: nagy részük nem Budapesten él. Attól még sokan élnek (dolgoznak, tanulnak, adóznak, szülnek, nevelnek, satöbbi) itt is, csak nem az ő hangjuk hallatszik.

13
eszemel képe

én azon sokat röhögtem,

én azon sokat röhögtem, hogy egy 1,7 milliós városnak 20 évig volt olyan polgármestere aki nem Bp-n lakott :)

14
JakiHUN képe

Viszont így legalább

Viszont így legalább tudott a bejutás nehézségeiről! :O

15
jurta képe

Hol írnak valami konkrétat

Hol írnak valami konkrétat erről az Erzsébet hídi újra-villamosról? Most olvasom először.

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

16
airdace képe

Benne van a hosszú távú

Benne van a hosszú távú fejlesztési tervekben a Hűvösvölgy-Rákoskeresztúr gyorsvillamos. Bár eléggé felhőszerű a dolog, valódi projekt még egy ideig nem lesz belőle. A Bajcsy villamos valószínűleg előbb jön (szintén tervben).

A Rákóczi úton viszont elindult a buszsáv középre helyezésének egyeztetése, úgy is mint a villamos előkészítése. És egy őszi egyeztetésen a többség (még az Autóklub is!) már a felé hajlott, hogy legyen 2x1 sáv + buszsáv + biciklisáv a Kossuthon-Rákóczin.
____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

17
Frenki képe

Lehet hogy rosszul tudom de

Lehet hogy rosszul tudom de a villamost nem azért vették le az Erzsébet hídról, mert hídszerkezet nem díjazta a rezonanciáját?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

18
Peta képe

Akkori villamos, akkori

Akkori villamos, akkori pálya, mai villamos, mai pálya :) Gumibetétes, plazmahegesztett vágányon egy kombino nem olyan lesz, mint egy UV, ami minden sínillesztésnél odavert egyet a hídnak.

19
dhpage képe

Hát ehhez csak annyit, hogy

Hát ehhez csak annyit, hogy a Margit hídon, mikor átmegy a Combino, úgy rázza az embert a híd, mintha kockakövön bringázna...
Állványról fotózni pl. esélytelen.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

20
Peta képe

Nem végeztem

Nem végeztem végeselem-számításokat a kérdésben, de gyanítom, hogy mások igen, és hogy a Margit-híd főtartója nem fog elkezdeni repedezni. Mellesleg pont a napokban figyeltem fel rá, hogy milyen simán megy rajta a kombinó mondjuk a Petőfi-hídhoz képest. A Ferencjóskán is nagyon sokat segített a gumibetét, pedig előtte sem szakadt le a híd nélküle.

21
Frenki képe

A Margit híd, építési

A Margit híd, építési munkáit,ex hídászként követtem amennyire lehetett.A közepén úgy láttam voltak főtartó cserék és megerősítések.Egy másik blogban pont azt veséztem, hogy ha már úgy is kikaparták a belsejét a főtartóknak, akkor tehettek volna a helyére egy szekrénytartós merevítést is az eredeti Stevensoni vasúti híd mintájára ahol a tartóban ami tkp egy óriási fekvő téglatest nyitott végekkel,átrobog a vonat.No itt simán megcsinálhatták volna hogy a villamos a tartó külső tetején megy alatta a tartóban meg van egy 2X2 sávos fedett-zárt bringaút.Bringagyász baromság, nyomostól kilőve.A híd iszonyú erős lett volna tőle,a bringaútról nem kell a havat takarítani.Legalább egy hídon orkánban is át lehet kelni bringával.A híd alatt annak közepén az ívelt régi főtartók között egyenesen futott volna a pillérekre is támaszkodva csúszó sarukon, diletáció miatt, így városkép is becsókolhat.Pillérenként megszakítva és átfedéssel vive szintén a diletáció miatt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
Hotyhogy képe

És ezt a négyszögletes

És ezt a négyszögletes szelvényt te bele tudnád tervezni a parti pillérekbe is? S milyen módon vezetne bele a kerékpáros út, s pontosan honnan?

23
Frenki képe

A pesti oldalon a

A pesti oldalon a hajléktalanok és előttük az utcai táncosok és gördeszkások által elfoglalt alagútból indult volna vagy érkezett volna.Ide a parkon át vezetett bringaúton jöttek volna,úgy ahogy most is csak a megosztott járda helyett a park útján a járda meg ,megmaradt volna a gyalogoknak.Két irányba ment volna forgalom.A behajtó az északi oldali bejárón lépcső helyett rámpán le és híd közepénél be a pályalemez alá.A kihajtás ugyanide de az ő forgalmi irányuk az északi kijárat a másik kis parkba és lekanyarodva a Parlament felé tartó bringaútba.
A Budai oldalon ugyanez csak a trafikok helyén kialakítva a HÉV állomás fölötti átjáróba, ahogyan régen is mentünk szabálytalanul át a híd alatti aluljárón.Mindkét irányban becsatolva a bringaútba ami most is meg van.TKp fel se kellene mászni a hídra, de még a hídfőkre se.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

24
Hotyhogy képe

Az elgondolásod lehet, hogy

Az elgondolásod lehet, hogy kivitelezhető lenne, de ránézésre nem könnyű látnom azt, hogy hogy illeszthető bele a szükséges tér a már meglévő kaphatóba anélkül, hogy a kettő metszete szétessen valahol.

Nincsenek méretezett rajzaim kéznél, de vannak itt fényképek a híd részleteiről. A parti pillérben keresztbe átmenő kis alagút felső részét is átdöfni tűnik az elképzelt kerékpárút, de lehetséges, hogy nem pontosan értettem meg amit írtál.

Mert nem tudom igazán, hogy hol vannak a trafikok meg a HÉV fölötti átjáró. Bocsi, az én hibám.

http://www.klubradio.hu/forum.php?forumid=1452&id=9&step=2&page=5

25
Frenki képe

Szemben a 4-6 -os villamos

Szemben a 4-6 -os villamos megállóiból lejövő és a HÉV megállóhoz és a parkokhoz levezető két lépcsőjével.
Az alagút felett mi van?Nézd meg a park felőli vastagságot.A pályalemez levezetése a hídfőre.
A pályalemez alatt mi van?A hídszerkezet az utolsó pilléren hídfőben.
Tehát az alagútból a hídfő töltésén keresztül kellene átásni magunkat kb 30 méteren keresztül Pest felől a hídszerkezetig.Budán még ennyi se kell mert a hídszerkezet vége a HÉV állomás feletti aluljárónál áll meg.

Tessék, magas kamionok nem járnak majd max alatta:

http://kepfeltoltes.hu/120104/Margit_h_d_32_budai_h_df__Gy_ni_G_za_t_r__...

Hova fért volna?
Ide:
http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Margithid-alulrol.jp...

2-3-4-es főtartó helyére, vagy ha annyira nem akarták volna bolygatni a szerkezetet akkor a három főtartó közé és sávelválasztó se kell.Az oldalmerevítők szerepét maga a bringa híd vette volna át.
De mit számít ez már?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

26
Hotyhogy képe

"magas kamionok nem járnak

"magas kamionok nem járnak majd max alatta"

Nekem is az ötlött szembe. S lehet, hogy márpedig az feltétel volt, hogy járhassanak. De ez csak egy lehetséges akadály azok közül amikre én még gondolok.

A szűk csőben haladó bringások tömegesen is egymásba szaladhatnak, elég ha először csak egy bukik.

Másik, mi van, ha egy magas kamion, aminek nem szabadna alatta járnia, mégis arra jár és bele ront a védtelen, viszonylag vékony kérgű szerkezetbe? Szerintem gyűrődéses roncsolás, biciklisestől vagy anélkül, ha szerencsére nem halad egy se akkor ott...

Még számíthat a dolog, évtizedek múlva, a legközelebbi felújításnál, áttervezésnél. De azokhoz nem csak az ötlet kell, hanem szabványok, előírások kielégítése biztonság céljából, történelmi forma és funkció megőrzése, stb.

Mindezzel nem becsülöm alá az elképzelésed érdemét.

27
Frenki képe

A kamionforgalom kitiltása

A kamionforgalom kitiltása a belvárosi kerületekből évtizedes téma, az egész M0-ás ügy motorja pl ez.
A szűk térben vezetett bringások tömeges bukása érdekes módon nem zavar senkit pl ugyanennek a hídnak bringaútnak nevezett förmedvényén a pesti oldalon a Pest-Buda irányon.Miért ott hova fog esni?A járdát és az úttestet elvásztó kerítés és a híd korlát közé.Csak itt a hídkorlát megáll 1,2 méternél ha jól tudom, ergó simán meg lehet fejelni, egy nagy méretű sík felületet sokkal nehezebb így megfejelni mert gyakran más testrész ér hozzá a felülethez előbb eltérítve a testet a felülettől.
Szűknek se lenne szűk.
Itt megnézhetsz egy elég rossz rajzot a szerkezet keresztmetszetéről.A FŐMTERV rajzán középen 4 db főtartó látható középen.Ezek 3 db szelvényt fognak közre.Egyet középen a felső vezeték tartó oszlopok alatt ez a legszűkebb sima háromszög keresztmerevítéssel.Mellett jobbról balról X merevítéses szelvények vannak.Méretüket tekintve ha méretarányos a a rajz (márpedig a műszaki rajz az) akkor a villamost veheted a rajzon viszonyításnak.A jobb oldali felett a rajz szerint pl elfér egy fél villamos és egy autó.Az több mint egy forgalmi sáv.Nem egy nyom méret vagy bringagyász!A három belső szelvény szekrénytartós kivitelével nyertünk volna egy kétsávos bringautat teljesen szeparált kivitelben és egy szervíz alagutat a híd alá.Kihajtót a régi aluljáró mintájára lehetett volna készíteni a Margit-szigetre.Az ottani szárny híd hídfőjéből jobbra az útpálya alatt kikanyarodva a futópálya irányába a dombon egy lejtős úttal levezetve kb zenélő kút magasságáig, párhuzamosan a futópályával.
Egy ekkora tartónak ami be van jó rész ékelve a híd főtartói közé annyi esélye van elgyűrődni egy hajótól is mint törött szárnyú vadkacsának elrepülni Mexikóba.Pályalemezt 8mm -es lemezből szokás minimum készíteni+ fésűs merevítő bordázat, egy fél villamos és egy autó szélessége kb 2-3 méter közé esik egy ekkora tábla lemezt felgyűrni élbe....és még ott volna a szerkezetbe fel hegesztett oldalfalak és a felső pályalemez ami a tartó teteje.
Maradjuk annyiban a kamionost jó esetben nem kell temetni.Ja és ha egyet felgyűr mellette ott egy ugyanolyan másik.....
Semmit sem számít az ötletem, 70 évig ehhez a hídhoz megint nem nyúlnak ekkora mértékben.
Csak azt mutatja hogy végig a felújítás alatt nem foglalkoztam sokat vele mert hallottam a vitát az MK, CM etc részéről a fővárossal és azt hittem végig beszéltek mindent.Néztem mit hogy miért építenek, aztán amikor már látszott hogy milyen lesz és nem sok volt az átadásig elolvastam a vitákat és rájöttem hogy sztem meglehetősen fantáziátlanul kezdetek hozzá a mérnökök és azt prezentálták amit láttatni akartak.Egy lehetőleg olcsójános megoldást egy promó bringás infrával.
Ha nekem, egy exhidász szakinak ez a megoldás eszébe jutott,ami ráadásul annyira új megoldás kb mint maga a vas vasúti híd, akkor egy mérnöknek simán be kell hogy villanjon.Én csak egy lakatos-minősített hegesztő voltam 4 évig,nem is mérnök.
Sehol a vitában vagy a műszaki tervek között még csak utalást sem láttam hasonló megoldásra, tehát eszükbe se jutott, mert el sem utasították.
Magamra nézve érzem szégyennek, a híres magyar "ötletesség" eme megnyilvánulását.
Lehetett volna egy egyedi és érdekes megoldásunk.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

28
Hotyhogy képe

Említés nélkül is

Említés nélkül is elvethették már a kezdetek kezdetén egy ilyen megoldásnak a gondolatát. Egy zárt csőben való közlekedés lényeges biztonsági feltételekkel jár.

Baleset, és főleg ott egy feltételezhető torlódásos tömeg baleset idején könnyű hozzá férhetőség kell a mentő és más szükség szolgálatok számára.

Ehhez hivatalos, törvénybe illeszkedő és megkövetelt vész-eljárási dokumentumot kell rendesen létre hozni. Ez minden külön eshetőségre egy alkalmas külön procedúrát kell tárgyaljon.

Hiszem az elképzelésed ötletességét, de az ördög a részletekben van.

29
Frenki képe

Ne fárasszuk már egymást,

Ne fárasszuk már egymást, Hotyi!
A Clark alagútban nincsen ilyen gond ugye?És még autók is vann benne 2X2 sávban, tele benzinnel, gázolajjal, a kipufogójuk meg önti a szénmonoxidot.
Szintén nem zavar ez senkit pl Nyugati téri aluljáró bringás lehajtói kapcsán pedig egy rakat gyalogos és hajléktalan galsszál benne.
Ugyanez elmondható A Nyugati Pu mögötti sínek alatt futó alagútról ami szintén részben bringások által használt alagút a sínek alatt.
terjengősen leírod hogy egy ilyen létesítménynek biztonsági előírások kellenek.Igen, és?Csinálnak neki.Úgy tervezik meg.
Tömegbaleset?Az isten áldjon meg, ez egy kizárólag bringás közlekedésre szolgáló két db zárt bringás híd!Egyik az egyik irányban megy a másik a másik irányban.Autók, villamos, gyalogok a fejük felett.Ezen az alapon a szeparált bringaút, még veszélyesebb is ennél.
De nem is ez a kérdés, hanem az hogy ez a förmedvény hogy jöhetett létre ami most van?Szemlátomást még nekem is sikerült más megoldást találni a problémára, erre ez a sok főokos építész ide jut, hogy a két oldalt se sikerül egyformára csinálni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

30
Peta képe

Az alagút 2*1 sávos ;) Az

Az alagút 2*1 sávos ;)
Az viszont tényleg jó kérdés, hogy egy margithíd hosszúságú 1000*2000-res zártszelvény közepéről hogy szedsz ki valakit, ha ott lesz rosszul? Befutnak érte a mentők a hordággyal?

31
Frenki képe

Fent már leírtam, a

Fent már leírtam, a Szigetnek úgy is kellett volna letérő, hiszen bringás célpont, a régi aluljárót használtam volna arra hogy le lehessen térni a szárnyhídnak és aki meg akar fordulni annak ne kelljen kétszer végigbringázni a hidat.Ego fél hídról beszélünk és a szélesség egy autó és egy fél villamosnyi kb.A mentő a szigeten keresztül illetve a két hídfővel tehát önmaga is meg tudja közelíteni minimum fél hídnyi távolságra a sérültet.Ezen kívül zárt de nyitható oldalajtókkal tovább szakaszolhatóak a "csövek" hiszen a középső keskenyebb főtartó közbe ugyanígy lehet egy híd szerviz járdát létesíteni ami meg a következő festéskor spórolna pár milliót mert nem kell egy komplett állványzatot felrántani mint most és utána meg lebontani.A szerviz járda "békeidőben" a két "cső" szerviz alagútja is lehet mint a Csalagutnál a középső 3.-ik szerviz alagút.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

32
monster képe

http://www.copenhagenize.com/

http://www.copenhagenize.com/2009/08/worlds-longest-bicycle-tunnel-opens...
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

33
Hotyhogy képe

Ez szép és jó. Nem azt

Ez szép és jó. Nem azt mondom, hogy zárt, csőszerű bicajos út vagy alagút nem lehetséges.

Az úgy lehetséges, hogy törvényes előírás szerinti, tervszerű forgatókönyvek is léteznek abban előre elképzelhető szükség helyzetekre, és annak forgalmi rendje és biztonsága is rendesen van felügyelve.

Itt látok néhány forgalmat vagy biztonságot figyelő monitort a központban, amily rendszer szintén pénzbe kerül.

Frenkinek csak annyit jeleztem, hogy ezek mind a terv-bírák megfontolásai is lehettek, és nem az én különleges aggályaim amilyeneket a világon egyedül én tudok csak kitalálni.

34
Frenki képe

100% hogy nem ismerem a

100% hogy nem ismerem a döntés előkészítésbe berántott összes érveket ellenérveket.Írtam hogy igazából az elkészülte előtt kezdetem vele kicsit jobban odafigyelve foglalkozni vele.
De az is biztos se itt nem mondott senki olyat hogy erről volt szó se olvasni nem olvastam róla sehol.
Gyanítom hogy a teljes iratanyag áttekintése után se fogok erre utaló információt találni.Persze csak gyanítom.Az oka az hogy látom mi lett a kivitelezett munka formája.Hát nem a tervezői fantázia ékköve.Ezt egy óvodás is összehozta volna egy kék-piros Kohinoor ceruzával....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

36
Frenki képe

Telitalálat!

Telitalálat! Autóközlekedés propagálása a szmogfüstös képekkel.
Mennyit is kellett várni a buszsávokra 1979 óta?
37-et?
Akkor a 4-es metrót 2235 körül saccolnám...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

37
hf képe

Kükü, minden elismerésem,

Kükü, minden elismerésem, hogy van energiád ehhez a sziszifuszi csatározáshoz!
Végül tényleg megváltoznak, kieresztik a gőzt, elgondolkoznak, stb.
Jó lett a cikk, alapvetően egyetértek vele!

38
városjáró képe

Semmi okosság nincs ebben,

Semmi okosság nincs ebben, csak belátta a fővezéretek, hogy kisebb arccal többre mehet. Nem mellesleg örexik és már tudja, jól jöhet neki is ha autózni is tud...

Városjáró Blog

39
Miló01 képe

Miért eddig nem lehetett?

Miért eddig nem lehetett? Talán tiltotta az alkotmány?

40
Icarus képe

Rossz lehet ennyire

Rossz lehet ennyire megkeseredetten elni :) Tekerj inkabb egy jot ezen a kellemes delutani napon :)

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

41
Belzebúb képe

Nincsen neki mivel. Adjuk

Nincsen neki mivel. Adjuk oda neki Terry bringáját, meg egy sodrót, és akkor tekerhet, miközben teker, miközben teker. :-)

http://smokintops.com/img/items/17/image_url09-07-2009-101847.jpg

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

42
Kuku képe

Lebuktam. Átláttak a

Lebuktam. Átláttak a szitán. :D

43
Kisember képe

Na fogadjunk, hogy még a

Na fogadjunk, hogy még a kacsánál is könnyebb vagy! :)

http://www.youtube.com/watch?v=qvzNfKvIG9s

--------------------------
www.barzongorista.eu

44
Icarus képe

Engem autossa valtoztatott!

Engem autossa valtoztatott! De mar elmult!

45
hf képe

"Trollokat, nem etetünk,

"Trollokat, nem etetünk, trollokat nem etetünk. Lenyugszom, lenyugszom..."
huh.

46
Pontagy képe

még hogy odaadni a

még hogy odaadni a belvárost az ilyeneknek:
http://m.blog.hu/su/subba/image/marc12/hipszter.jpg
pfhejj..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

47
Anti képe

+1 Hát még az

+1 Hát még az ilyenebbeknek...

48
monster képe

Most találtam a neten,

Most találtam a neten, hamarjában ide linkelem. Nálunk is bevezethetnék ezt a kresztáblát:
http://bicycledriving.org/wp-content/uploads/2008/03/mayusefulllane.gif
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

49
Peta képe

Kükü: lehet, hogy a

Kükü: lehet, hogy a Kossuth-Rákóczi forgalomcsillapításának elvetésében van valami, de élhetőbbé még lehetne tenni. A hosszanti alagút terve azóta felbukkan, amióta az Y-alagút megépült, mert már azt is hosszában folytathatónak készítették. A hasonló alagutakra van pl brüsszeli példa. Felszínen meg mehetne a bicaj-villamos-gyalogos felület.

Na, ideje ébredni :)

50
erhartsz képe

A Margit hídi bringasávot

A Margit hídi bringasávot próbálgatom, de Pest felé haladva a sziget után mindig izgatott leszek, ahogy nő a sebesség és valaki jön szembe.

Félek, hogy még idén lefejel valaki egy gyönyörő - bicikli útba intergrált - vasoszlopot.

Kinek kell szólni, hogy mozdítsák el a gyalogosút szélére a lámpaoszlopokat?

S

51
Icarus képe

(ott nincs bringasav)

(ott nincs bringasav)

52
j_gergo képe

Tipikus példája annak,

Tipikus példája annak, hogy csakis azért, hogy az úttestet autópályaként lehessen használni, beletettek néhány kisodródó autókat megállító betonpanelt, ami miatt a kerékpárútba került egy bevehetetlen kanyar, fémkarókkal.

Magyarán: az autó hadd vehesse a kanyart 40-nel, ami miatt a kerékpáros tízzel se.

Az úttesten meg kapom a dudálást minden egyes alkalommal.

53
sagan képe

Szombati beszélgetésem a

Szombati beszélgetésem a szigeti lámpánál.
(Nem én kezdeményeztem és nem is dudáltak rám)
Fiatal lány az anyósülésről.
-Figyi ott a kerékpárút,miért nem ott mész,neked is biztonságosabb lenne.
- (én) Van kerékpáros nyom (előremutatok, az erősen kopott útburkolati jelre) olvasd el a KRESZ-ben.
-De a ott kerékpárút. (Valamit kiszólt a sofőr is,de azt nem értettem)
-Van kerékpáros nyom akkor is mehetek az úttesten,ha van kerékpárút. Olvasd el a KRESZ-ben. (Ezt átvettük még egyszer)
-Bocsi (ekkor már zöld volt a lámpa)

Azt már ki sem fejtettem,hogy a sziget után nincs tábla,tehát kerékpárút se.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

54
Oversize Load képe

Jó cikk

Jó cikk :)
Hozzászólásokba kár volt beleolvasni, nettó időpazarlás....

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

55
gaze képe

a kommenteket elnézve:

a kommenteket elnézve: disznók elé az igazgyöngyöt.

az van ezzel, hogy ezek a gondolatok, így, ebben a formában, ilyen bögre vizek öntögetve a lakástűzre, miközben kb locsolófecskendő kellene.
úgy értem, hogy koncentráltan, tervezetten, átütőbben kellene egy nagy rohamot indítani, összehangoltan a témában érintett szereplőkkel.
mert így most vannak ilyen szépségek, amik elvesznek a "takaroggyábringásjogsitnekemtemongyadmegholautózzakmajdhaleszingyenfutottpr" cefet nagy halmazaban.
nem kell sokaig tartania a rohamnak, csak legyen atuto, sokretu, sok-sok teruletet felolo.

es miutan nem hoz attorest a legelso roham (mert nem fog, de valahol el kell kezdeni) akkor johet a kovetkezo.

konkretumot itt most nem irnek, konzultalunk errol ugyis sokat.

de azert respekt, hogy megirtad :)

56
lrdr képe

Ne gondold azért, hogy az

Ne gondold azért, hogy az ilyenkor megjelenő kommentek reprezentatív lenyomatai a valóságnak.

Teljesen természetes, hogy felülreprezentáltak lesznek azok, akiknek a gondolkodásbeli képességei nem érik el azt a szintet, hogy minden egyes kérdést képesek legyenek komplex és objektív módon megvizsgálni, és önálló véleményt alkotni róla (nem beszélve a viselkedésük esetleges megváltoztatásáról ennek nyomán).
Hiszen mikor a hiányosságaik betömésére használt paneleket repeszteni kezdi a kognitív disszonancia, a szó szoros értelmében elkezdenek félelmet érezni - az ilyen ember pedig, mint tudjuk, kiabálni szokott.

(Gondolkodtam, hogy leírjam-e, hogy "Mindenki konzervatívnak születik, csak van, aki továbbtanul.", de végülis a lényeg szempontjából talán nem szükséges ilyen politikai félreérthetőségeket idekeverni.)

57
H.L. képe

Csak a Rákóczi úti

Csak a Rákóczi úti tengelyről mondottakra reagálnék, a többi nagyjából mainstream elgondolás - új drága híd csacsiság, andrássy-alagút tengelyt fejleszteni kell, stb

A cikkben Rákóczis gondolatmenet amolyan kinyilatkoztatás, nagyjából nulla szakmai érvvel alátámasztva. Szembemegy azzal, amiért az LMCS lobbizott sokat - az MK-val közösen. Ráadásul a közösségnek sem volt esélye sem átrágni a dolgot, először leírod mint "Kürti Gábor Critical Mass" a véleményed, utána bedobod a fórumra - ennek fordítva kellett volna történnie.

Ezután elolvastam a facebookon a hosszabb kommentet, amiben már vannak erősebb érvek, mint "lám koppenhágában is van ilyen". (E/1-ben van komment, amit nem nagyon tudtam hova tenni.) Mindenesetre ott tök jó dolgokat írsz, és ott nem is azon van hangsúly, hogy a Rákóczihoz nem kell hozzányúlni, hanem hogy előbb kell megcsinálni az Andrássy tengelyt különböző stratégiai okok miatt. És ezt tök jól leírod. De ez miért nincs bent a cikkben?

Amit ezzel a hozzászólással szerettem volna: hogy egy érdemi vita induljon a kinyilatkoztatás helyett, valamint picit megkongatni a vészharangot, hogy a CM kezd elmenni (és ezt a kifejezést most mástól lopom) a próféta és feltétlen híveinek gyülekezete felé a közösségi gondolkodás helyett - lásd "for president", "a Te forradalmad" stb hozzászólások. Mondom ezt úgy, hogy minden elismerésem és tiszteletem az eddigi munkádé.

58
sagan képe

Nem tudom, én Kürti Gábor

Nem tudom, én Kürti Gábor magánvéleményeként olvastam a cikket,amivel többé-kevésbé egyetértek.
A Critical Mass megjelenítése szerintem olyan szempontból volt csak hiba (bár a beazonosításhoz valószínűleg kellett),hogy a TC kommentelők egy része arra ugrott.
A koppenhágás megjegyzés szerintem is suta volt, és nem adnám fel a Rákóczi utat sem az Andrássy kedvéért.
De egy olyan városban/országban vagyunk, ahol egy kivéve kerékpár felhelyezéséhez is évek kellenek.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

59
gaze képe

mert sajna vagy-vagy szitu

mert sajna vagy-vagy szitu van, es az alagut verzio utan meg lehet rakoczi projekt, de a rakoczi projekt utan mar nem lehet alagut projekt.

60
Kuku képe

Ügyeltem rá, hogy benne

Ügyeltem rá, hogy benne legyen, hogy "személy szerinti" véleményem. A CM azért volt ott, hogy beazonosítható legyen a műhely. A teljes témát sok leveles listás vitában rágtuk azokkal, akikkel a cm döntéseket máskor is meghozzuk. Kontroll nélkül nem írtam volna le, de persze ez így is az ÉN véleményem, bár annyi hónap agyalásom és annyi kikért vélemény van benne, hogy szerintem nyilvános közlésre már alkalmas.Így is elkésett valószínűleg.

61
Peta képe

Kükü már többször írt

Kükü már többször írt itt erről a rákócis elképzeléséről. Nem kevésbé szakmaiatlan a szokásos koppenhágacitálás, mint az egész elsó levél, amit én el sem bírtam olvasni.
Ezzel együtt van abban valami, amit írsz...

62
Kuku képe

Sajnálom, hogy unjátok a

Sajnálom, hogy unjátok a Koppenhágázást, remeg is a kezem mikor hivatkozom rá, de ha jól figyelsz, az előjel itt éppen fordított. Én akkor értettem meg azt a várost, mikor autóztam benne. A Totalcaron mivel érveljek, ha nem ezzel?

63
sagan képe

Mikael egyik legfontosabb

Mikael egyik legfontosabb üzenete az volt számomra,mikor azt mondta,hogy minden városnak a saját megoldásait kell megtalálni.
Én elégedett lennék egy ilyen Rákóczi úttal is :))
https://picasaweb.google.com/10percbringa/FedezdFelAKulonbseget#55067881...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

64
gaze képe

nekem ugy remlik, hogy kuku

nekem ugy remlik, hogy kuku mar elmondta par helyen az erveleset, hogy miert ELSONEK az alagut-andrassy tengelyt, es nem a rakoczi utat tartja fontosabbnak (pl az hogy nekem elmagyarazza miert igy gondolja, abban nem keves munkaoraja fekszik :)

a rakoczi nem hozna akkora atuto es erezheto eredmenyt, amitol elernenk az "alfa-pontot" ahol atfordulna az eddigi folyamat az erezheto es szignifikans forgalomcsillapitott belvaros iranyaba, hanem "csak" egy kicsit kisebb lenne OTT a forgalom, de nem gyokeres valtozas indulna be.
mig az alagut-andrassy megvaltoztatasaval gyokeresen alakulna at a rendszer, erezheto es latvanyos javulas lenne - ami lenduletet adhatna az esetleges tovabbi forgalomcsokkento projekteknek, mint pl a rakoczi.
es azert ez a vagy-vagy felallas mert ismerve a hazai mukodest, valasztani kell, mert nem ugy mennek a dolgok, hogy mivel mindketto logikus lepes lenne, ezert majd biztosan meg is fog tortenni. (kepzelj el egy "mudugos" fiaskot a rakoczival, na azutan pl a budos eletben tobbet nem lehetne forgalomcsillapitasrol beszelni, mert olyan szinten tunne el a hozza szukseges politikai akarat, mig az alagut-andrassy egy gyonyoru referencia lehet konnyen es gyorsan.)

az hogy assimetrikus setany legyen az andrasybol, hat az nekem meg meredek, nem lattam ra konkret peldakat, csak a parhuzamos megoldasra (pl a Rambla barcelonaban)
de ez "reszletkerdes" :)

65
Pontagy képe

való igaz, egy la Rambla

való igaz, egy la Rambla jellegű dolog működhetne, egy forgalomcsillapított út, aminek a közepe a gyalogosoké, a széle autó és bringasáv, de parkolni ne lehessen rajta.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

66
Kuku képe

Ismerem a Ramblát gmapen

Ismerem a Ramblát gmapen és street view-n végignéztem, és szerintem az egy oldalra tolt jobb, mert a két sávval 6 métert lehet nyerni, ami sétánynak keskeny. Aztán 12 méter járda az nem 2x funkcionálisabb mint 6 méter. Az élvezeti érték négyzetesen nő, és a funkcionális is. Gondoljunk csak a teraszokra, padokra, stb... Szerintem maximalizálni kell a sétateret, nem szabad 3 felé értelmetlenül elaprózni. A Rambla csak sétára jó, illetve van néhány terasza a napon. Az aszimetrikus járda árnyas, széles és shoppingolni is klassz. Ezen felül különleges, ami a városimázsnak mindig jót tesz.

--------------------------------
Kürti Gábor

Én azért vagyok Kerékpárosklub tag, hogy fizetést kaphassanak azok, elvégzik azt az aktivista munkát, amit én a szabadidőmben már nem tudok. Legyél te is tám

67
sagan képe

Én a minimalista

Én a minimalista költségek híve vagyok ezért, szerintem csak a Kós Károly sétányig kellene elmenni a mintát levenni. ;))
https://picasaweb.google.com/10percbringa/AdrenalinTuraAVilagKulturalisO...
CsImi át is rajzolta már,tehát ez biztosan megvalósul :))
https://picasaweb.google.com/112863729419227106629/TrajzoltValosagBudape...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

68
gaze képe

//"A Rambla csak sétára

//"A Rambla csak sétára jó, illetve van néhány terasza a napon"
Azért majd egyszer a Ramblát is csekkold le, az mindenre jó csak sétára nem, mert annyira tele van, a néhány terasz pedig egy folyamatos egymásbaérést jelent, ahol a pincérek az autósávon átvágva hordják ki a kaját a házak aljában lévő krimókból.
Az a baj ezzel az asszimetrikusággal, hogy érted, Magyarországon vagyunk. El tudod képzelni milyen összeveszés, lobbizás, miegymás zajlana ha a meglévő tulajok megtudnák, hogy a másik valamiben mást kapna, mint amit ők? Ripityára bombáznák az egész tervet minden létező fórumon és örülhetsz ha az UFÓK nem kerülnek bele az érveléseikbe... Dögöjjön meg a szomszéd tehene is elv érvényesül idehaza, ezt ne feledd.
Az asszimetrikus elrendezés vége kb egy olyan autóút-sétányosítás lenne, mint az ökörhugyozás, ide-oda kacsázva (egyik boltos akar parkolót a bóttya elé, a másik teraszt akar /mivel a mellette lévő boltos parkolóhelyére úgyis be tudnak majd állni a kuncsaftjai, stb../)
Na, akarod még azt az asszimetrikus dolgot? :D

69
gaze képe

vagyishogy az andrássy út

vagyishogy az andrássy út van magyarországon :)

70
Kuku képe

Szerintem a benapozottabb

Szerintem a benapozottabb oldalt illene sétányosítani.
Persze értem hogy viták lennének, de ha összejön a 12 méter, akkor összességében még a másik oldalon is nőne az üzletek forgalma. Ha csak középen lenne 6m sétány, akkor negyedannyi értelme lenne. Kb. mint az NSZK és Nyugat-Berlin közti autópályának. És persze akkor egyik utcafélnek sem lenne jó, de vita nem lenne... :)
A 2x3m plusz szintén nem segítene érdemben, mert korzózni az kevés.

71
gaze képe

tudnál mondani példát

tudnál mondani példát mo-ról az utóbbi 22 évből ahol ilyen méretű projektben közös álláspont, együttműködés alakult ki az érintett felek között? :)

72
Kuku képe

A cikkre válaszoltam, ez

A cikkre válaszoltam, ez még nem frontnyitás.
Ugyanakkor fél év alatt több szakemberrel is megvitattam, felvázoltam sok embernek, akikkel jókat vitáztam rajta. A komolyabb felvetést is meg fogom írni, úgy tervezem, hogy vitanyitó legyen egy építész fórumon. Pl. az Urbanistán.
Egyébként szakembernek tartom magam, hiába nincs papírom. Évek óta olvasok, városlátogatok, kerekasztalozok, vitatkozom a témában.
Az LMCS "elárulása" engem is zavar, de nem vetem el a Rákóczi utat, hanem csak kontraproduktívnak tartom az első helyre emelését a hosszútávú városrendezésre.

74
Vegaaa képe

Osztozzunk nem csak Budapest

Osztozzunk nem csak Budapest útjain! Köszönöm a 4x annyi vidéki magyar lakos nevében, már ha tetszenek érteni...
___________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

75
Kuku képe

En nem ertem.

En nem ertem.

76
Zsabor képe

Valami ilyesmiről lehet

Valami ilyesmiről lehet szó: Burzsoá Nyugdíjasok - Bunkó Pestiek!

77
Frenki képe

Meghallgatván a művet

Meghallgatván a művet erős küzdelmet figyeltem meg sorvégi rímek kivitelezésében.
Ha ilyeneket hallgatsz szerelés közeben tényleg nem fogsz túl jól haladni vele.
Tanulj az öregektől hogyan dolgoztak,könnyed nyári slágerek a rádióból amitől jól ellazulsz és bírod a stresszt a szerelésből.A műhelyt pedig legalább 4 pucér nős naptárral díszíteni (ellenérdekelteknek farkasemeberes naptár)hogy bármerre nézel legyen valami szép is ne csak az az olajos büdös szutyok a kezedben.A nők virágokat raktak az irodákba a melósok meg pucér csajos naptárakat.A megfelelő mentális állapot fontos a szereléshez.
"Japáni motorkerékpár szereléséhez nagy nagy lelki béke szükséges!"
Yamaha motorkerékpár használati kézikönyve első sora Robert M. Pirshing :A Zen Meg A Motorkerékpár Ápolás Művészete c. regényéből.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

78
Hotyhogy képe

A Zastawa szereléséhez is

A Zastawa szereléséhez is a lelki béke feltétlen megőrzése kellhetett. Állítólag olyan szörnyű tervezése volt. Annál még egy ékszíj csere se ment könnyen. :-)

79
Frenki képe

Ez úgy Zsabornak

Ez úgy Zsabornak ment...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

80
Hotyhogy képe

Igen, őneki is. De miért

Igen, őneki is. De miért jegyzed ezt meg? Rosszallod, hogy az én hozzászólásom meg neked és a nyilvánosságnak is ment? Bele léptem, közbe szóltam illedelmetlenül egy magánbeszélgetésbe?

81
Frenki képe

Személyesen ismerjük

Személyesen ismerjük egymást, ő érti.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

82
Hotyhogy képe

Én is értem. S

Én is értem. S valószínűnek tartom, hogy te is hallottál ilyen mondát a Zastawáról.

Ne legyen ez a fórum már olyan, mint az iskola udvar, ahol oda megy egy gyerek a másikakhoz, de egyesek undokul jelzik neki: mit tudsz te erről, mit karattyolsz bele, nem kellesz, menj innen, ez most a mi dolgunk.

Az élet nem lehet ennyire komoly. Azért vannak munkásoknak meztelen nős naptáraik, meg bajlódásaikat a szar Zastawával is azért teszik viccé.