Mostanában elkezdtem gondolkozni azon, hogy a 17. kerület, azaz egy külső kerület kerékpáros közlekedését hogyan lehetne javítani. Sok helyen úgy látszik, hogy a kerékpározást nagyban segítené egy-egy meglévő földút kerékpárral jól járhatóvá tétele valamilyen módon. Viszont aggódok ezeknek a megoldásoknak a környezeti hatása miatt. Itt leírom, hogy mik az elképzeléseim és várom a nálam tájékozottabbak véleményét.
Egyrészt az utak leaszfaltozása, mint legkézenfekvőbb megoldás a környezet számára rossz lehet. Az aszfalt tartalmaz mérgező anyagokat és meggátolja, hogy a víz alatta elérje a talajt. Ugyanakkor lehet, hogy a mérgező anyagok olyan kis mennyiségben vannak jelen, hogy a negatív hatásuk elhanyagolható, az pedig valószínűnek tűnik, hogy egy 3 m széles aszfaltcsík víz beszivárgását gátló hatása olyan helyen nem okoz problémát, ahol ez az egyetlen nem vízáteresztő felület a környéken.
Az aszfalt helyett lehetne más burkolatot is használni. Sem a térkő sem a zúzottköves megoldás, sem a nagy betonlapokból álló út nem tartalmaz (feltétlen) mérgező anyagot és a vizet is átengedik valamennyire, így a környezet szempontjából jobbnak tűnnek. De kérdés, hogy ezek a megoldások mennyire működnének jól a felhasználók szempontjából. Kibírná a térkő/zúzottkő ha autóval is járnának rajta néha? A pl. Ausztriában néhol használt zúzottkő utak jó minőségűnek tűntek, de kérdés, hogy mennyibe kerül egy ilyen út építése és karbantartása. Aggaszt az is, hogy a hóeltakarítás megoldható-e egy ilyen összetömörített zúzottkő úton. Van egyáltalán Magyarországon tapasztalat ilyen útburkolattal?
A másik aggodalmam az, hogy a kerékpárosok zavarhatják az út mentén élő állatokat. Ma bejártam az egyik útvonalat, ahol kitűnő kerékpárutat lehetne létesíteni, de egy biciklisen kívül találkoztam kb. 5 szarvassal (már majdnem teljesen sötét volt). Tartok tőle, hogy ha ott sokan (mondjuk napi pár száz ember) bicikliznének akkor a félénkebb állatok már nem maradnának meg a környéken, de azért ebben nem vagyok biztos, végülis a biciklisek nem túl ijesztőek és ha a pár száz méterre menő M0 autóút nem zavarja az állatokat akkor talán egy pár biciklis sem okoz problémát. Próbáltam interneten keresni tanulmányokat a témában, de egyelőre nem találtam semmit.
Örülnék, ha tudnátok mondani valamit a felvetett problémákról.













http://kerekparosklub.hu/kozl
http://kerekparosklub.hu/kozlekedes/kerekparosbarat-foldutak
Gyakorlatilag felsózzák az
Gyakorlatilag felsózzák az utat. Ez mitől lesz környezetbarát? A kalcium-klorid higroszkópos anyag, azért szereti megkötni a vizet, kalcium nincs benne,csak kalcium-ion.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Szerintem túlizgulod. Az
Szerintem túlizgulod. Az út nem veszélyes, és a víz is lefolyik róla, bele a földbe mellette. A szarvas is -mint írtad- alkonyatkor aktív, a forgalom zöme pedig fényes nappal bonyolódik. Akkor ő amúgy is fél a barlangi oroszlántól meg a farkasoktól, mivel senki nem szólt a genomjának, hogy az már nincs. A holland nemzeti parkok teli vannak bicikliutakkal, márpedig ők nagyon őrzik azt a keveset, ami megmaradt nekik, ők még egy folyómentéből is csak azért nemzeti parkot csináltak, mert a saját természetes medrében folyik
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Ezzel egyetértek.
Ezzel egyetértek. Belgiumban, Hollandiában több vízpart melletti, természetvédelmi területen lévő kerékpárúton tekertem már, és a környezet tele van például vadlibákkal, kacsákkal, egyéb vízimadarakkal. Igaz, az életmódjuk más, mint a szarvasé, de halál nyugodtak és jól érzik magukat a bringások között (a végtermékük pedig csodaszép szőnyeget képez az úton :D).
https://picasaweb.google.com/100187624104164287423/BelgiumiKerekparosKor...
https://picasaweb.google.com/100187624104164287423/BelgiumiKerekparosKor...
---
Kertvárosi Bringajárőr
Sajnos itt nem feltétlen
Sajnos itt nem feltétlen tájvédelmi körzetekről van szó, hanem az utolsó városi erdődarabokról. A kérdés az, hogy merjünk-e még egy centit elvenni ezekből (akár egyetlen akácot kivágni) azért, hogy nekünk aszfaltozott bringautunk legyen.
A tájvédelmi körzetenél pedig jobb lenne talán megszoknunk az aszfalttalanságot.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Kerékpározás
Kerékpározás szempontjából aszfalt.
Magyarországon sem térkövezni,sem karbantartani nem tudnak. Néha aszfaltozni sikerül.
Ha van rossz burkolat a zúzott kő biztosan. A Római part egy részén az van bár az nem kerékpárút csak EuroVelo nyomvonal.
A Városmajor szélén zúzott kővel fedték be a parkolókat, az autók széttapossák felhordják az úttestre.
Németországban láttam ilyen.
https://picasaweb.google.com/saganbp/Wiesbaden#5511229458894995042
Annyira nem tetszett,de bringával nem próbáltam.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
olaszoknál láttam ennél
olaszoknál láttam ennél jobb minőségűt, az egyik helyen a Comoi-tó partján, egy gáton, a másik egy kb. 15km-es szakasz volt Brunicoban (Dél-Tirol) ami a várost elhagyva ment, murvás volt, de jó, külön csak bringásoknak széles alagút, kivilágítva, meg hasonlók, egy festői völgyben, egy kis folyó mellett, és nagyon jól használható volt.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ezt felvetettem pár éve
Ezt felvetettem pár éve itt, akkor letrolloztak.
teeee, troll! Kóródy
teeee, troll!
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Merre láttad a szarvast,
Merre láttad a szarvast, már ha lehetek féloff? :)
lehet, hogy egy "szar vas"
lehet, hogy egy "szar vas" volt alatta ;)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
http://www.gmap-pedometer.com
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5344685
Remélem nem vadászni akarsz. :)
Mondjuk nem tenném a nyakam arra, hogy szarvas volt. Lehet, hogy őz. Az első csapatról először azt hittem, hogy az M0-on haladó autókon lévő fényvisszaverők fényét látom, csak nem értettem, hogy hogy kerül az autók oldalára zöld fényvisszaverő.
A vadászat eszembe se
A vadászat eszembe se jutott, de most, hogy mondod... :D
Csak természetmegfigyelés a cél, meg minél több olyan hely megtalálása Budapesten, ami miatt megáll az eszem, hogy hogy lehet a fővárosban :)
Inkább őzre tippelek, a
Inkább őzre tippelek, a szarvas azért alapvetően erdei állat. Őz bőven van mindenféle ligetes részeken, sőt még az Alföldön is.
Amúgy ha akkora volt, mint a biciklid, akkor őz. Ha kétszer akkora, szarvas.
Akkor én valószínűleg
Akkor én valószínűleg egy őzzel futottam össze egyszer a bicikliúton Füred és Almádi között valahol a sötétben. Szerintem én jobban megijedtem tőle először, mint ő tőlem. Egy ideig egymás szemébe néztünk a halványan pislákoló led lámpám fényében, aztán kitámasztottam a biciklit, hogy odamenjek hozzá megsimogatni, csak ő ennek nem örült olyan nagyon, és inkább beugrott a bokrok közé. Pedig mondtam neki, hogy nem akarom bántani, ne féljen, mégis eltűnt örökre. :)
Nem értette meg?? O.O
Nem értette meg?? O.O Esszülye :)
Szerintem azért nem
Szerintem azért nem értette meg, mert én voltam az első, aki meg akarta simogatni. Valószínűleg addig mindig csak bántották. :)
Most jutott eszembe, hogy ez aznap este volt, mint az alsóörsi lövöldözés, és kb. fél órával elöbb mentem el a helyszín mellett.
Az egy mekkora rohadtság
Az egy mekkora rohadtság volt... Mindig sokkolódok, ha megyek a 71-esen ott. És nem nyilvánították hősi halottá, mert valami barom firkász benyögte, hogy biztos buzi volt.
Nagyon gáz volt az egész.
Nagyon gáz volt az egész. Az én őrangyalom meg rendesen dolgozott.
A gyilkos rendőrre utazott,
A gyilkos rendőrre utazott, te meg nem az voltál akkor, nem? Bár az autó utasai sem rendőrök voltak.
Sorozatlövés volt azt
Sorozatlövés volt azt hiszem. Ha pont akkor tekerek el a bicikliúton mellettük, akkor én is kaphattam volna belőle...
A téma tragikusságának
A téma tragikusságának elbagatellizálása a lehető legtávolabb álljon tőlem, de!
Ha ezt valós veszélyként ítéled meg így utólag (mármint hogy valahol, ahol te is jártál, utána fél órával valaki automata fegyverrel fog lövöldözni, aminek valamelyik lövedéke akár téged is eltalálhatna, ha épp nem fél órával előbb lettél volna ott), nossssh...
Egy szavad nem lehet, hogy a közlekedési balesetek lehetséges következményeit sisakkal kívánom enyhíteni :)
Dehogyis, teljesen igazad
Dehogyis, teljesen igazad van, pont még írni is akartam, hogy a golyóálló kukásmellény fejlesztésében több lehetőséget látok, mint a sisakokban. :)
Egy maratoni
Egy maratoni forgalomszámlálás során, mikor már szokás szerint eldurrant az agyunk unalmunkban éjjel, megtaláltuk elméletben a piaci rést: szabvány láthatósági elrendezéssel készített öltönynadrág, mellény, és zakó, csak a legigényesebb forgalomszámlálóknak, művezetőknek, építkezésre kiérkező mérnököknek, ill. ott a tévének nyilatkozó szóvivőknek. Itt az üzlet, nem Komatykoma gyökér sapijánál!
:DDD Remélem kosztümöt is
:DDD
Remélem kosztümöt is terveztetek mellé. :) Vagy nincsenek talán női forgalomszámlálók, művezetők, építkezésre kiérkező mérnökök, ill. tévének nyilatkozó szóvivők?
Itt ment el amúgy az előbb az ablakom előtt lovon egy Petőfi kinézetű egyén, mögötte Júliával (+ Jókai talán) sisak nélküli! korabeli viseletben, amit szintén golyóállóvá kellene tenni, és belecsempészni egy kis láthatósági csíkot is. Mert mi van, ha egy őrült forradalmár anakronisztikus módon géppuskával támad rájuk. Meg egyébként is behajtani tilos táblával mentek szembe, ami alatt nincs "kivéve lóval" kiegészítő tábla. Felháborító!!!
Komatykoma sapija nekem nagyon jól áll. Mindenki utánam fordul, és sokan kérdezgetnek is, hogy hol szereztem. :)
Ja, és a golyóálló kukásmellényhez kellene még egy full face páncélsisak is, hogy mindenképpen túl lehessen élni egy ilyen szerencsétlen kimenetelű véletlent. :)
Na most hogy egy kicsit
Na most hogy egy kicsit aktuális legyek, pont 5 éve készült rólam egy kép, amely ma úgy szerepel wiwen, hogy "kerékcsere március idusán". Mivel még ha akarnád, sem tudnád megnézni :P, ezért annyit elárulok róla, hogy a láthatósági mellényre sem felejtettem el kitűzni a kukárdát :D
Nem érdekelnek a hülye
Nem érdekelnek a hülye képeid. :P
Az állatok miatt ne
Az állatok miatt ne aggódj. Meglepően okosak, tudják pl. azt, hogy aki bringán ül, az nem veszélyes. Próbáld ki mondjuk egy varjúval vagy szarkával. Lassan eltekersz mellette: szemmel tart, de nem repül el. Megállsz: szemrehányó tekintettel arrébb röppen.
A varjak egyébként állítólag még azt is meg tudják különböztetni, hogy puskát vagy kapanyelet fognak rájuk. Mondjuk ebből rögtön látszik az is, hogy nem is olyan okosak. Nem ismerik azt a mondást, hogy a kapanyél is elsülhet :)
A vízát(nem)eresztésen nem értem, miért agyalsz annyit. Ahol az út van, ott úgysem nő semmi, csak mellette. Ott meg éppen hogy még kicsivel több víz is jut a talajba, hiszen oda folyik le az útról. Mondjuk ha a sós lé folyik le télen, az annyira tényleg nem jó...
A víz elzárását fel
A víz elzárását fel szokták hozni problémaként, de szerintem sem jelent ilyen helyen valódi problémát. Városi részen inkább, ahol esetleg az utolsó szabadon lévő földterületet aszfaltozzák le.
Na úgy igen. De egy mezőn
Na úgy igen. De egy mezőn egy 3 méter széles aszfaltcsík szerintem nem oszt, nem szoroz.
A környezeti hatásokat
A környezeti hatásokat minél tágabb szinten kell nézni. Pl. az egész Rákoskeresztúr-Budapest forgalmat tekintve, ha épülne egy ilyen kerékpárút, akkor hosszú távon csökkenne a légszennyezés, zajterhelés az egyéb útvonalakon, mert erősebb alternatíva lenne az autóval szemben. Így csökkenne a nagyforgalmú utak barrier hatása, ami a vadállatok populációi szempontjából igen lényeges. Lehet, hogy tíz év múlva nem kellene plusz egy sávot hozzátoldani a keresztúri/jászberényi úthoz, ami a nettó leaszfaltozott felület kisebb növekedését jelentené. A belsőbb kerületekbe is kevesebb autó menne be erről a részről, így a hatások távolabb is érvényesülnének. Az itt élő állatok amúgy is alkalmazkodtak a kultúrtájhoz, és valamelyest urbanizálódtak is, azaz etűrik a zavarás olyan mértékét, amit egy motorizált járművek által nem használt út jelent. Apropó: az egyik fontos kérdés, hogy a robogók áthaladását mi akadályozná meg egy ilyen úton?
----
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
"Apropó: az egyik fontos
"Apropó: az egyik fontos kérdés, hogy a robogók áthaladását mi akadályozná meg egy ilyen úton?"
KRESZ ;))
Egyébként megfelelő szélesség esetén még szerintem a robogók is beleférnének. Valamelyik holland képen/videón láttam ilyen robogó-bringaút táblát.
Nálunk csak ilyet:
https://picasaweb.google.com/saganbp/KulsoSzilagyiUtMegyeriHid#566010517...
és persze robogós is volt rajta.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
"Így csökkenne a
"Így csökkenne a nagyforgalmú utak barrier hatása, ami a vadállatok populációi szempontjából igen lényeges."
Fontos minden út alatt, úgy minden ilyen tervezett bicajút alatt is, állat aluljárókat létesíteni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wildlife_crossing
Szarvasnak is, mi? :) Nem
Szarvasnak is, mi? :) Nem csak a békáknak barrier egy főút.
Igen. Törődő országokban
Igen. Törődő országokban létesítenek olyant. Talán még elefántnak is. Vájá... még dinoszaurusznak is!
:-)))
http://www.dot.state.wy.us/wydot/engineering_technical_programs/environm...
http://www.google.co.uk/search?q=fauna+underpass+deer&hl=en&gbv=2&um=1&t...
Én arra számítok, hogy a
Én arra számítok, hogy a benzin árának növekedése tovább fog folytatódni, emiatt pedig az autóforgalom csökkenni fog a jövőben, így nem lesz szükség útbővítésekre. (Ez nem jelenti azt, hogy nem fogják bővíteni az utakat.)
A robogósokat szerintem fizikai akadállyal nem lehet távoltartani egy ilyen úttól, mert amin nem tudnának átmenni az már biciklivel is kellemetlen lenne. (mondjuk pár lépcsőfok fel-le) A robogósok távoltartását a törvényre és annak őreire kell bízni. Egyébként ahol voltam ott pl. lehet, hogy más járműveket is be kell engedni majd, mert jelenleg is használják az utat. Nem lenne nagy gond, ha az úton néha elmenne egy traktor, csak azt kell megoldani, hogy ne legyen az úton nagy (átmenő) forgalom.
Egyetértek. Amin a
Egyetértek. Amin a robogósok nem tudnak átmenni, azon a bringautánfutót szállítók sem. Elég nyűgös lennék, ha egy újonnan épült bringaúton nme tudnék két gyereket utánfutóban vinni.
A Rákos-patak mentén is
A Rákos-patak mentén is sok helyen használják gépjárművek a töltést, de szerintem ott a legtöbb helyen még el is férne egy a mostanihoz hasonló rossz földút az aszfaltos kerékpárút mellett, a kérdés hogy meg tudnak-e egyezni a tulajdonosokkal.
A környezettel, legalábbis a Rákos-patak mentén jót is tehetne a kerékpárút, ha elegen használnák, mert most kb. szemétlerakónak van használva a patak környéke, talán visszaszorulna a környezetkárosítás (kábelégetés, meg ki tudja milyen illegális tevékenységek folynak arrafele). Szóval erre a szakaszra talán nagyobb visszatartó erő az aszfaltos bicikliút.
Hosszabb olvasmány a patak környezetéről: http://kobanya-kertvaros.hu/index.php?option=com_content&view=article&id...
Nem kérdés, hogy a
Nem kérdés, hogy a környezetnek jót tesz, ha autó helyett bringával haladunk tova.
Most azt a fontos részletet vesszük górcső alá, hogy amikor nem az autó, hanem a természet felől közelítünk, akkor mit engedhetünk meg magunknak.
Lehet fontosabb a bringázás a környezetvédelemnél?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
"Lehet fontosabb a
"Lehet fontosabb a bringázás a környezetvédelemnél?"
Nem.
egyéni megítélés
egyéni megítélés kérdése, elvben sok helyen a szeparált bringautakat is beleépítik a zöldbe.
személy szerint úgy vagyok vele, hogy biztosan lehet ideális megoldást találni -persze kevés ebből a magyar példa, ami jó is.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ilyen
Ilyen átjárókkal
http://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.0004bb308e9277...
nem zavarják /nagyon/ egymást bringások, őzek, autók. Már nálunk is vannak ilyenek pl. az M1-en.
Pont itt a CM-en volt szó
Pont itt a CM-en volt szó 1-2 éve az erdei bringautak aszfaltozásáról. Volt egy érdekes megfigyelt jelenség, hogy ha aszfalttal darabokra választod a (jellemzően alacsonyabb rendű) élőlények populációit, hogyan lesznek a lecsökkent létszámtól érzékenyebbek, instabilabbak; meg hogy szélsőséges esetben egy négyzet alakú erdőt mindkét irányba megfelezve egy-egy aszfaltcsíkkal ki is lehet pusztítani az egészet. Megvan ez valakinek?
Amúgy cukik vagyunk, hogy ezen aggódunk, miközben pont a Rákos-patak egész budapesti medre le van betonozva (így már csak a neve utal szép múltjára).
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
A Rákos-patakban igenis
A Rákos-patakban igenis vannak rákok most is, minden szakaszán. Persze nem olyan sok faj, és nem olyan nagy számban, mint eredetileg volt.
Az utak hatása, az általuk okozozzott élőhely fragmentáció kisebb tudományterületté nőtte ki magát az ökológián belül. Azonban lényeges az aszfaltcsík szélessége. Egy kerékpárúton a legtöbb alacsonyabbrendű élőlény átjut, nagyságrendekkel kisebb akadályt jelent számukra, mint akár a 2 sáv széles országút.
----
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
nem csak a Rákos-patak
nem csak a Rákos-patak ilyen, hanem az Apenta-patak is, meg az Ördög-árok is, meg egy csomó másik.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ha erre gondolsz:
Ha erre gondolsz: http://criticalmass.hu/forum/20080618/bringas-infrastruktura-zoldben , akkor abban a topikban még egy csomó dolgról nem tudtunk valódi infókat, pl. az itteni legelső (mk-s) link kapcsán, a a vegyszeres utakról.
Szóval azóta én még szkeptikusabb és talán még határozottabb vagyok.
De ha nem erre a topikra gondoltál, akkor kérem a másik linket. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
*CMS* RABIC
MK - KP
"Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Akkoriban még nem olvastam
Akkoriban még nem olvastam a CM-et (csak felvonulások előtt), és hozzászólást sem látok a jelenlegi évtizedből. Az lehet, hogy valaki mostanság belinkelte, és úgy olvastam. Ellenőrzésként végigolvasni csak később tudom.
Ha tudnék róla bármi konkrétat, nem lettem volna lusta magam megkeresni.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ezeket az erdőket be fogja
Ezeket az erdőket be fogja kebelezni a város. Ez megnézhető az Ázsia Centernél, vagy a Rákospalotai határút melletti új bekötőútnál. Mindkettő óriási zöldterületeket vett el belőlük.
Az utolsó esélyük, ha tömegek számára tesszük vonzóvá (mert most alig járnak ki oda mert egyre szemetesebb és tele van csövessel meg kutyáikkal). Ez ahol nem károsítja jelentősen a környezetet ott akár bicajúttal is lehetséges.
Ez szerintem is fontos érv
Ez szerintem is fontos érv a bringautak mellett. Ha gyakorlatilag senki sem ismeri ezeket a területeket, akkor nagyjából bármit meg lehet csinálni ott, alig lesz tiltakozás. Ha viszont sokan járnak arra minden nap vagy legalább néha, akkor már komoly tiltakozással kell számolni az erdő (erdő esetén) kivágása és beépítése ellen.
Szeged mellett van egy
Szeged mellett van egy ilyen:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5350315
végig kiváló minőségű aszfalt fut:
https://lh5.googleusercontent.com/-Gb1ctZVDndM/T1ZeN8S7_hI/AAAAAAAAMxM/E...
a kép a múlt héten készült, pedig már évek óta le van aszfaltozva a töltés, bírja a "strapát". apropó töltés, ennek előnye és hátránya is van. előnye hogy egy-egy szimpla sorompóval 100%-ban távol tartható az autós közlekedés, csak a legvégén a parti üdülőknél lehet felhajtani, na nem mintha sokaknak errefele lenne az úticélja. szépen belátható a táj, egyik oldalon a Tisza, másik oldalon a végtelen róna. egyik hibája viszont hogy a szelet mindig megkapod a víz közelsége és szélfogó hiányában, a másik hogy magas vízállásnál a közegek seperc alatt elkaphatnak, ugyanis olyankor kifejezetten tilos bármivel rámenni a védműre.
fogalmam sincs hogy a semmi közepén miért aszfaltozták le a töltést és hogy onnan a földek között miért fut bekötőút Tiszaszigetre, de az tény hogy az emberek birtokba vették. jó időben rengetegen sétálnak, kutyáznak, babakocsiznak, görkoriznak, kerékpároznak, futnak errefele. de még a szegedi kerékpáros sportegyesület is a kevésbé forgalmas bekötőútra (odáig azért nem szokás kisétálni a gyerekkel vagy kutyával) viszi ki az utánpótlást edzeni, hogy gyakorolják a gyorsítást, lassítást, bolyban haladást a széles de autómentes úton. óránként 1x jön egy traktor vagy határőr, kánaán! ha rövidet edzek akkor énis erre jövök, de turistákat is ide hordok/hordunk (a fenti képen például az a két kerós kínai). ennek következménye a helyi boltok, cukrászdák, vendéglátó egységek bevételeinek növelése, a környék történelmének és hagyományainak megőrzése, továbbadása gyerekeknek (kollega vitt már komplett iskoláscsoportot is) és felnőtteknek egyaránt.
vadállatokat nem tudom mennyire zavarja a dolog, én a mai napig látom őket ahogy kuksolnak a fák között vagy átrohannak egyik erdősávból a másikba. régóta folyik itt földművelés, szerintem hozzászoktak az ember közelségéhez.
általánosságban szerintem szinte lehetetlen mérlegre tenni egy zöldben futó kerékpárút előnyeit és hátrányait. a legtöbb előnye ugyanis pénzben nemigazán kifejezhető. kicsit olyan mint a városon belüli kerékpáros infrastruktúrák, nem lehet mindenhova ugyanazt tenni.
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)