A nagy területű kelenföldi pályaudvar egy hosszú szakaszon választja ketté a környező városrészeket.
A külső Bartók Béla út és Etele tér valamint a Budaörsi út és Gazdagrét csak nagy kerülő utakkal vannak összekötve. Ez nem nagyon számít az autósoknak, akik öt-tíz perc alatt átjuthatnak e két elszigetelt terület egyikéből a másikba.
Azonban a biciklisek és gyalogosok sajnos szívnak. Tudomásom szerint, közép táján ennek az átjárhatatlan síntérnek, egy gyalogos aluljáró vezet át az Etele térről a másik oldalra. Ez talán alkalmas kerékpár áttolására is.
Viszont volt régen egy aluljáró ami a Bartók végéről nyílt és a Rétisas felé ment. Ez most le van zárva, és lehet, hogy be is van temetve. Ezt nem tudom. De ha nincs betemetve, akkor szerintem meg kellene újra nyitni.
Vajon ki tudna ez ügyben tájékozódni és intézkedni? S vajon ismerte valaki más is ezt a régi és hasznos aluljárót? Ha újra nyitna az most, akkor biztos vagyok abban, hogy annak sokan örülnének.
lafal jegyzete, képpel:
http://forum.index.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=rimaszombati&aq_...












van több is, bár nem mind
van több is, bár nem mind aluljáró, de a vasút alatt mindegyik átvezet:
a pályaudvartól északabbra az Ajáncskő utcánál lehet átkelni aztán:
-rögtön a pályaudvarnál, ami ismert
-Andor utca folytatásában a Csákvár utca, két vonal alatt is
-valamivel lejjebb az Állvány utcánál is van (gyalog/bringa) átjáró
-a Putnok utcánál is van egy (a túloldalon a villamos forgalmi telep van) szintén gy/b
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Köszönöm. Érdekes, mert
Köszönöm. Érdekes, mert ezek a gyorsan hozzá férhető bicaj térképek látszólag csak az Etele térit mutatják.
http://www.bicikliut.hu/terkep.html
http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.futas.net/hungary/Budap...
amiket én mondok, azok
amiket én mondok, azok közül csak a Kelenföldi Pályaudvarnál levő átjárónak van köze bringautakhoz, a többi vagy közutakon megy, vagy kisebb utcákon (bár a Csákvár utcánál van valami benőtt, régi bringaút)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Igazad van. A "kerékpáros
Igazad van. A "kerékpáros térkép" általános fogalma kissé félrevezető. Egy ilyen térkép a kifejezett kerékpár utakat jelölheti csak meg, ami megtévesztett engem.
Szeretném az olyan térképek megjelenését, amelyek a teljes kerékpárral járható úthálózatot mutatják és nem feltétlenül csak a kerékpár utakat.
Egy kerékpáros általában nem úgy akar eljutni A-ból B-be, hogy csak kerékpár utakon szeretne haladni, és ahhoz neki egy azokat mutató térkép kell, hanem bármelyik bicajjal járható úton akar menni. Sőt, gyakran árkon-bokron át ott is, ahol neki nem szabadna! :-)
van nekem egy ilyenem, hogy
van nekem egy ilyenem, hogy "Budapest kerékpáratlasz" és egészen jó: egy A5 méretre lekicsinyített autós atlasz, de zöld színnel jelölve vannak benne a kerékpározásra javasolt utak, és pirossal a bringautak. Attól tartok, elavult egy kissé, mert 2007-es, de a lényeges útvonalak benne vannak, az újabbaknál meg néha meglepődök, hogy: "Jé, bringaút, ez még nem volt itt emlékeim szerint." -majd gondosan elkerülöm. Lejjebb megyek pár utcát. Persze a múltkor pár utcával lejjebb is volt valami bringás szörnyűség..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Ez a Stiggs-féle atlasz?
Ez a Stiggs-féle atlasz?
nem tudom megmondani, ki
nem tudom megmondani, ki állította össze, ez az: http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=Budapest%20ker%C3%A9kp%...
csak épp nekem a 2007-es kiadás van meg, nem a legújabb verzió, de teljesen használható
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Hehe vicces vagy:-)
Hehe vicces vagy:-)