Még mindig nem tértem magamhoz. Megyek át reggel a Széchenyi lánchídon, és erre

NINCS BRINGATILOS!!!!!!44!!nééégy

Pestről jöttem amúgy, és fásultan nyugtáztam, hogy biztos kidöntötte valami barom. Aztán belegondoltam, hogy várjunk csak a többi tábla megvolt, ... –

a túloldalon balra nézve épp mászik le a létráról egy BKK Közút feliratú krapek A TÁBLÁVAL a kezében.
mire megkerültem a clarkot, már el is rakta a kisbuszba, és ott feszengett, h mit akarok én fotózni meg minden.

de bakker, ekkora ziccert hogy lehet kihagyni!!
erre sajtótájékoztatót kellett volna összehívni, meg happymasst, meg minden. erre képesek csendben leszedni egy álmos szombat reggelen, amikor még a kiskörtét is csak 47en rakták meg (najó valszeg többen, csak pont a számlálón vészvillogott valaki :S)

én meg annyira meg voltam illetődve a történelmi pillanattól, h azt is elfelejtettem megkérdezni, mit kérne a tábláért. pedig fel tudtam volna ajánlani egy szarvasost cserébe :P

hűlt helye

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
asztalosgabor képe

Így kell táblát lopni,

Így kell táblát lopni, BKK feliratú ruhában fényes nappal sem szól senki rád vagy hívja a rendőrséget :)

2
jurta képe

Vagy akár egy-két valódi

Vagy akár egy-két valódi BKK-s munkás önkényes gerillaakciója is lehetett.

Jávor Tamás

3
Pontagy képe

de hát az csak egy tábla

de hát az csak egy tábla volt.
amúgy, tudtok valakiről, akit ott a bringatilos megszegése miatt megbüntettek?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

4
Icarus képe

Pénzbüntetésről nem

Pénzbüntetésről nem tudok - volt már hogy ott lecentízve előztek és amikor utolértem rákérdeztem akkor a bringatilosra fogták. A sügérek nem veszik észre a tiltótáblához hogy csak este volt tilos.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

5
asztalosgabor képe

majd a tábla hiányát

majd a tábla hiányát észreveszik?

Amúgy is "köztudott", hogy a hidakon nem lehet kerékpározni.

6
Icarus képe

Remélhetőleg az új

Remélhetőleg az új emberek nem fognak egyet odahallucinálni a semmiből :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

7
dhpage képe

Bizony, többször kaptam

Bizony, többször kaptam már ott dudát nappal is.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

8
sagan képe

Nekem eddig a Máltai

Nekem eddig a Máltai Szeretszolgálat sofőrje volt a csúcs :)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

9
dhpage képe

Biztos szeretetből tette.

Biztos szeretetből tette. :)

-----------------------------
http://dhpage.hu/

10
Györgyi képe

tudok. ......................

tudok.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

11
beked képe

Nem, de olyan volt, hogy az

Nem, de olyan volt, hogy az alagutat elállták rendőrök, de engem bringával átengedtek (többször is).

Beke Dávid

12
aron képe

szuper! * mindig van

szuper!

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

13
ppayter képe

Már csak egy másik tábla

Már csak egy másik tábla kell a helyére 30 km/ó sebességkorlátozással és szinte* ideális lesz a helyzet :) (Azért remélem holnap nem lesz egy másik bejegyzés arról, hogy visszaraktak egy frissen festett példányt a leszedett helyett, mint annál az aluljárós történetnél...)

*a tökéletes a behajtani tilos, kivéve BKV (és bringa) lenne

--
Read 'n' Ride

14
dhpage képe

A 40-es sem segített semmit

A 40-es sem segített semmit a Margit hídon...

-----------------------------
http://dhpage.hu/

15
ppayter képe

Nem tudom, arra nem járok

Nem tudom, arra nem járok túl gyakran. Összesen talán ötször mentem keresztül rajta a felújítás óta, ebből egyszer viszont tényleg ki akart nyírni valami gyökér, mert zavarta, hogy csak harmincöttel megyek előtte föl az amúgy tök üres hídra. Viszont a 40 és a 30 között arányaiban elég komoly különbség van, szerintem számítana.

--
Read 'n' Ride

16
Prof.gruppetto.hu képe

Szerintem a többségnek fel

Szerintem a többségnek fel sem tűnt. Egy ilyen helyen nem elég a táblázás, kell egy kis akciózás is. (Pár hétig figyelmeztetés, utána büntetés.)
De még jobb lenne egy-két fizikai forgalomlassító eszköz. (Bringával átjárható terelősziget, fekvőrendőr, stb.)

www.gruppetto.hu

17
toreki képe

Sáv közepére bazinagy

Sáv közepére bazinagy 40-es pikto, azt talán észrevennék.

18
sagan képe

Ja észreveszik. Ezért

Ja észreveszik. Ezért mennek csak 70-nel a Erzsébet híd budai hídfőjében ;)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

19
bembo képe

Sajnos az előzéskor nem

Sajnos az előzéskor nem megfontoltan döntenek. Ha a bringás 28-cal megy a 30-as korlátnál, akkor muszáj megelőzni. Ha 30-cal megy, akkor muszáj gyorshajtva megelőzni. Mert bringást előzni muszáj, hiszen az egy lassabb jámű, mint az autó.

20
asztalosgabor képe

Bárkit muszáj

Bárkit muszáj megelőzni.

Lámpához üresben gurulásnál is mindig van pár faszkalap, aki megelőz, hiába vagyok autóval és hiába látja hogy piros a lámpa még egy jó ideig.

Sajnos túl olcsó az üzemanyag.

21
ppayter képe

Azért messze nem ilyen

Azért messze nem ilyen rossz már a helyzet. A Nagykörúton is simán jönnek mögöttem negyvennel előzés vagy útról letolás helyett, mostanában legfeljebb egy-kéthavonta találkozom csak előzési kényszeres autóssal, cserébe persze ők tényleg veszélyesen csinálják.

--
Read 'n' Ride

22
Biros képe

Ahol lakom, van egy utca,

Ahol lakom, van egy utca, ahol 30-as tábla van, meg zebra. 30 körül szoktam tekerni, nagyon sok hely sincs az előzésre, jobbra parkoló autók, de egy pirosnál feltorlódott kocsisor van mindig mögöttem, amikor erre a szakaszra érek, és mindig elhúznak mellettem. Tapasztalataim alapján bringásokkal szemben az összes autósnak előzési kényszere van, attól függetlenül, hogy a bringás mennyivel megy és mennyi a sebességhatár.

23
Ѣ képe

Bizony ám! Az az aluljáró

Bizony ám! Az az aluljáró a Ferencvárosi pu. alatt van, a Gyáli úton. Itt volt szó korábban róla:

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120425/jovo-hettol-15eft-lesz-az-...

A büntetések azóta is folytatódnak, a korlátot a déli oldalon megjavították, lefestették, az új táblák jól láthatóan virítanak a bejáratoknál. A gyalogosok némelyike azóta beszólogat a bringásoknak. Természetesen bebizonyosodott, hogy nem lehet ezzel a módszerrel a bringásokat bringatologatásra kényszeríteni az aluljáróban, de az ellenségességet sikerült jól felszítani.

Kapcsolódó hír.
A Gyáli úton, a METRO áruház előtti lámpát már vagy egy hete kikapcsolták (sárgán villog). Ez nagyon jó hír, az a lámpa teljesen fölöslegesen állította meg a Gyáli út forgalmát az elhanyagolható keresztező forgalom miatt. Akár le is lehetne szerelni már.

24
SzCiklon képe

Kéne rá piktó. ****

Kéne rá piktó.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

25
Prof.gruppetto.hu képe

Isten ments! Aztán tovább

Isten ments! Aztán tovább terjed a téveszme, hogy úttesten már csak ott lehet bringázni, ahol van felfestés is!

www.gruppetto.hu

26
JakiHUN képe

A járdáról nem terjedt

A járdáról nem terjedt el, hogy csak ott szabad rajta menni, ahol kerékpárút.
A nyom jó dolog, a biciklisnek jelzi, hogy le a járdáról, a gépjármű vezetőjének pedig azt, hogy igenis van keresnivalója a kerékpárosnak az úttesten.

27
sagan képe

Akkor miért szeretnek

Akkor miért szeretnek mutogatni járdára a nemlétező kerékpárút gyanánt?

Nyom oda kell,ahol fontos,de nem kell minden 0 forgalmú utcába. A Lánchídon belefér,de festegetés előtt az aszfaltot kellene megcsinálni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

28
Lunkwill képe

Sajnos még a piktó sem

Sajnos még a piktó sem mindig elég. A Clark Ádám tér felől mentem a Batyi irányába az úttesten, amikor a Halász utcánál keresztbe elémvágott egy autós, de az utolsó pillanatban megállt, amikor majdnem nekimentem. Ahogy előtte elhaladtam elkezdett dudálni, majd kiordibált az ablakon, hogy "Ott a kerékpárút!". 3 méterre az orrom előtt volt egy piktogram, rámutattam és megkérdeztem szerinte mit ábrázol és mit jelent. Csak hajtogatta az előbbi mondatot. Mit lehet ezekkel kezdeni?

Ezúton is elnézését kérem az illetőnek, amiért pöcsfejnek neveztem. Nem indulatból tettem, de viszonylag rövid idő állt rendelkezésemre a magyarázkodáshoz és ez volt az első kifejezés, ami eszembe jutott róla. Bár nem hinném, hogy olvassa a CM-et, mert akkor kívülről fújná a gyalog- és kerékpárút kötelező használatával kapcsolatos szabályt. :)

29
sagan képe

A piktó jó, az idiótákra

A piktó jó, az idiótákra nem lehet infrát alapozni.

Mosolyogva kell nekik integetni (ez nekem is nehéz) és lehetőség szerint megoldani, hogy kellő távolságban legyen előtted.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

30
Lunkwill képe

A piktó jó, csak nem

A piktó jó, csak nem mindig elég. Én általában mosolyogva szoktam integetni és ez egyáltalán nem nehéz. Elég ütős. Ez most nem tudott kellő távolságra lenni előttem, mert oldalról jött. Így aztán alkalom nyílt egy rövid eszmecserére, amit ő kezdeményezett. :)

31
SzCiklon képe

És ha a nyolcvanhatos busz

És ha a nyolcvanhatos busz jön, annak mit mutogat? A menetrendjét?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

32
sagan képe

Ne is mondd, ma is

Ne is mondd, ma is feltartott a Bem rakpart szűkebb részén :)).

Egyébként ami benzinnel megy az nyugodtan tolathat is akár. De a bringást azt muszáj megelőzni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

33
Prof.gruppetto.hu képe

A piktó szar, az

A piktó szar, az idiótákat a közösségnek ki kell magából löknie. Én minden járdán 30-al száguldozónak, minden zebrán gyalogosok között szlalomozónak elmondom, hogy nem helyes, amit csinál. Az autósoknak ugyanígy kéne kitaszítaniuk az idiótákat...

www.gruppetto.hu

34
Hotyhogy képe

Köszönöm. Aktív

Köszönöm. Aktív bejegyzéseid az elmúlt napokban mint erős naptevékenység. Az értelem jóindulatú napkitörése! Bölcs arany ember vagy.

Itt is fölmerült ez a veled közösen tartott szellem. 37., 39. sz. hozzászólásaim.

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070501/tomegkozlekedes-tenyleg-al...

35
Prof.gruppetto.hu képe

Bár kicsit túlzónak

Bár kicsit túlzónak (már-már talán ironikusnak is) érzem dícséreted, de azért köszönöm az elismerő szavakat.

www.gruppetto.hu

36
Prof.gruppetto.hu képe

Nem, a járdáról az

Nem, a járdáról az terjedt el, hogy csak ott lehet menni, az úttesten nem. És ez pont a járdán vezetett kerékpárutak miatt. A piktogrammokat oda kell rakni, ahol egyébként tilos lenne bringázni. (Pl. a Margit-híd sajnos most ilyen, mióta ott is van a járdán út.) Bár ennél is jobb gyakorlat lenne, hogy ha csak az lenne jelölve, hogy hol tilos, és mindenhol máshol (buszsáv, úttest, egyirányúba szembe stb.) szabad. (Kivéve persze autópályát, meg hasonló helyeket.)

www.gruppetto.hu

37
Miló01 képe

Vagy buszsávot ráfesteni,

Vagy buszsávot ráfesteni, aztán ki is van tiltva minden, ami nem kell oda!

38
dhpage képe

Kivéve a centizős taxisok.

Kivéve a centizős taxisok. Egyébként utóbbiak szoktak dudálgatni, akik aztán beleállnak a dugó végébe, de legalább elmondhatták, hogy 10 másodpercig gyorshajthattak.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

39
Shag_Beckur képe

Ez olyan, mint a bringás

Ez olyan, mint a bringás pirosozás. Sok előnyöd nem származik belőle, de legalább elmondhatod magadról, hogy "haladsz".

40
dhpage képe

Az autóst, aki ilyenkor

Az autóst, aki ilyenkor leelőz, azt 99%-ban később beérem és lehagyom.
Fordítva nagyon nem ez az arány.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

41
Shag_Beckur képe

A bringást, aki ilyenkor

A bringást, aki ilyenkor leelőz, azt 99%-ban később beérem és lehagyom. Fordítva nagyon nem ez az arány. Természetesen egyenlő körülmények közt - bringával.

Ritka az olyan pirosozó, amelyiket ne érném utól igen hamar. Pedig én csak egy elhízott zsírdisznó vagyok, nulla edzettséggel.

42
dhpage képe

Na látod ez nálam nincs

Na látod ez nálam nincs így, mert 99%-ban nem előznek le, se lámpánál, se máshol. :)

Múltkor az 1%-ba tartozó vékonyka leányzó, akit tucatbringásnak néztem a nőivázas bringájával, az rendesen meglepett az emelkedőn. :)

-----------------------------
http://dhpage.hu/

43
feb képe

Múltkor lehagyott egy

Múltkor lehagyott egy csákó. Még nyomta utána vagy 200 métert, majd kifújt és sípoló tüdővel belassult.

Furcsálltam, hogy miért volt ez jó neki.

Eccer megnézném, ahogy segg visszaelőz, miután otthagyom a pirosnál.

44
dhpage képe

Pulzusmérőre akart egy

Pulzusmérőre akart egy besztoffot. :))))

-----------------------------
http://dhpage.hu/

45
sagan képe

Ezért kell mindkét

Ezért kell mindkét irányból behajtani tilos kivéve BKV tábla,akkor nincs taxis :)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

46
dhpage képe

Akkor a tábla maradhatott

Akkor a tábla maradhatott volna, csak a bringát kellett volna lefesteni a közepén. :)

-----------------------------
http://dhpage.hu/

47
Kuku képe

Most várunk egy hetet, és

Most várunk egy hetet, és ha nem jön revízió, örülünk. :)

48
Frenki képe

Azért ilyenekről

Azért ilyenekről írhatnátok néha, hogy a mezei gyaloghajdú is lássa mi folyik.
Saját köziges gyakorlatom azt mondja:
beadvány, javaslat, panasz,kérelem-döntés-határozat-jogerő 16 (nap) a posta miatt-utána jogerős döntés ergo végrehajtható.
Na most forgalmi ügyekben a jogerős döntést még revízionálási határidő köti? Mi ez?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

49
jurta képe

Gondolom, a Budaörsi úti

Gondolom, a Budaörsi úti buszsáv jellegű magas (párt- vagy minisztérium-)szintű utó-belharcokra gondolt...

Nem is kéne ezt itt így tolnunk, ha már a BKK is titkolja, hamar eltelik az az egy hét észrevétlenül. :-)

Jávor Tamás

50
Frenki képe

Jó, csak közben hallom

Jó, csak közben hallom hogy szar az MK kommunikáció, meg rajtuk kívül senki sem tudja mit csinálnak...na ilyenekkel talán érzékelhető volna, hogy mekkora cirkusz van egy ügy mögött, meg mi is az érdekvédelem.Ha valaki már tudja mi van, akkor ossza is meg amikor lehet.Ez így annyira informatív mint rádiócsendben a statikus zörej a fülhallgatóban...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

51
atomboy képe

Szegeden nem latok ilyen

Szegeden nem latok ilyen torekvest az onkormanyzat reszerol. :/

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

52
Peta képe

A cím láttán azt hittem,

A cím láttán azt hittem, hogy az átépítéshez kapcsolódóan megvalósítják a gépjárműforgalom korlátozását. De ez is valami :)

53
Törzsmókus képe

azt még ki kell

azt még ki kell lobbiznunk.
mostanában magyarázta egy barátom, h ha vmit szeretnénk elérni, gondoljunk rá úgy, mintha már biztos lenne. franc tudja, ezen kipróbálhatnánk ;)

54
sagan képe

Tegnap 19 50 körül mentem

Tegnap 19 50 körül mentem át még néztem is a táblát,nem hittem volna hogy ez egy búcsúpillantás lesz :))

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

55
dhpage képe

http://iho.hu/hir/bringazhato

http://iho.hu/hir/bringazhato-a-lanchid-120825

"BKK - Budapesti Közlekedési Központ ‎@Balázs: a cikk utolsó mondata gyorsan megvalósuló kívánság lesz. ;)"

"A következő lépés pedig lehetne mondjuk az Alagút."

:)))

-----------------------------
http://dhpage.hu/

56
JakiHUN képe

Eközben a

Eközben a Facebookon:

Arnold Balázs - Terjesztjük, terjesztjük, a jó hírt mindenkinek! :-) http://iho.hu/hir/bringazhato-a-lanchid-120825 (19 perce · Tetszik)

BKK - Budapesti Közlekedési Központ - ‎@Balázs: a cikk utolsó mondata gyorsan megvalósuló kívánság lesz. ;) (15 perce · Tetszik · 1)

(Az utolsó mondat: "A következő lépés pedig lehetne mondjuk az Alagút.")

57
Uray M. János képe

Az Alagúton is

Az Alagúton is leszedték!
----------------
C++11 és kerékpárosbarát Budapest: e kettő kell nekem!

58
dhpage képe

Igeeeeeeeen!

Igeeeeeeeen! :))))

-----------------------------
http://dhpage.hu/

59
Zsurmi képe

Igen? Haha!!!!!!! -

Igen? Haha!!!!!!!

-
Zsurmi

60
sagan képe

Na egy szlovák rendszámos

Na egy szlovák rendszámos kresztudornak sikerült ledudálnia, a nője meg mutogatott a járdára.

És végigtekertem szabályosan az úttesten az Alagútban oda-vissza :)).
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/08/25/szabalyos_a_kerekparozas_a_lanch...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

61
jurta képe

Na, ezt tényleg nem hittem,

Na, ezt tényleg nem hittem, hogy máris!

A BKK korábban egy-egy rövid busz-kerékpársávból is sajtóhírt csinált, erről a tényleg történelmi pillanatról még a honlapjukon sem látok semmit. A Facebookon írnak róla valamit? (én nem látom)

Most pedig kérek tisztább levegőt az Alagútba.

Jávor Tamás

62
asztalosgabor képe

Talán ha a sok bringás nem

Talán ha a sok bringás nem lélegezné tele CO2-vel, tisztább lenne :)

63
jurta képe

Sőt, ha lezárnánk a

Sőt, ha lezárnánk a forgalom elől... (beleértve természetesen a gyalogosforgalmat is, hisz ő bocsátja ki a legtöbb szén-dioxidot. Kivéve persze, ha hajléktalan ember is lakik ott.)

Jávor Tamás

64
JakiHUN képe

A BKK is megosztotta ezt a

A BKK is megosztotta ezt a blogbejegyzést, és kommentelte, hogy meg lesz nyitva az Alagút is hamarosan.

65
jurta képe

Most az jutott eszembe, hogy

Most az jutott eszembe, hogy hihetetlen hálás lennék, ha valami történész vagy hivataliadat-bányász hajlamú ember kikutatná, mikor tiltották ki a hídról a kerékpárokat. (Aztán már írhatnánk egy igényes gyászjelentést is! :-))

Jávor Tamás

66
dhpage képe

+1 Jó

+1 Jó ötlet!

-----------------------------
http://dhpage.hu/

67
Biros képe

Hát komolyan fülig ér a

Hát komolyan fülig ér a szám. Elég gyakran használom az alagutat és a Lánchidat is, el se hiszem, hogy most már nem "gerilla akciót" hajtok végre, ha nem a járdán közlekedek :D.
Mondjuk a budai irányba azért az alagút elég kemény, az emelkedő miatt megnövekedett oxigénhiány, és a bentrekedt kipufogógázok miatt volt, hogy a végére majdnem leszédültem a bringáról. Vajon megoldható lenne, hogy szellőző turbinákat szereljenek a plafonra, mint amilyen az autópályák (leginkább nyugatabbra fekvő országokban) alagútjaiban található? Vagy ne legyek ilyen telhetetlen? :)

68
SzCiklon képe

Kitiltani az autókat sokkal

Kitiltani az autókat sokkal olcsóbb lenne.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

69
Shag_Beckur képe

Elvenni a nőktől a

Elvenni a nőktől a jogosítványt sokkal olcsóbb lenne.

70
SzCiklon képe

SB ez még tőled is nagyon

SB ez még tőled is nagyon gyenge.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

71
dhpage képe

Elvenni Shag-től a

Elvenni Shag-től a jogosítványt sokkal olcsóbb lenne.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

72
asztalosgabor képe

nőkből sokkal több van

nőkből sokkal több van mint Shaq-ből, így az a korlátozás hatékonyabb lenne.

73
dhpage képe

"nőkből sokkal több van

"nőkből sokkal több van mint Shaq-ből"

Tegyük hozzá: szerencsére! ;)

-----------------------------
http://dhpage.hu/

74
Peta képe

De seggtől (1db)

De seggtől (1db) egyszerűbb bevonni egy jogsit, mint sok nőtől sokat. :D

75
Miló01 képe

Álljon meg a menet, nem

Álljon meg a menet, nem lehet azt tudni, annyi segg közlekedik az utakon, hogy hajmeresztő.

76
Peta képe

Oldalt vannak a

Oldalt vannak a légbefúvók. Egyébként meg a kéményhatás c. jelenség intézi :)

77
dhpage képe

Kéményhatás: 3D-ben és

Kéményhatás: 3D-ben és CO2-ben hamarosan a mozikban! :)))))

-----------------------------
http://dhpage.hu/

78
j_gergo képe

A neheze még csak most

A neheze még csak most kezdődik. A kb két évtized alatt járdára szoktatott biciklisek még legalább ennyi ideig fogják a gyalogosokat terrorizálni és magukat szivatni a járdázással. Őket visszaszoktatni nem lesz könnyű.

––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

79
jurta képe

Gyalogosból nem túl sok

Gyalogosból nem túl sok van ott (van eszük, meg könnyebben másznak át a hegyen, én is szoktam), és amikor dugó van odabent, nem annyira önszívatás az a járda. De én már a következő alkalommal az úttesten fogok menni, örülsz nekem? :-)

Jó megoldás lenne a Ciklon által a hídra javasolt kerékpáros nyom (1,5 év után akár le is szedhető).

Jávor Tamás

80
sagan képe

Az utóbbi időben szerintem

Az utóbbi időben szerintem szaporodnak a gyalogosok is. Pest felé szűkebb a sáv ezért jobb előzni a járdán a dugót. Buda felé annyira nem szokott dugulni és mivel ott megszüntették a járdát szélesebb a sáv is.

A jelenleg használt technológia alapján a nyom kb. egy év alatt lekopik.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

81
j_gergo képe

Én a hídra gondoltam, nem

Én a hídra gondoltam, nem az alagútra. A hídon mindkét oldalon mindkét irányba ...cisok gyalogos és bringás megy. És múltkor gyalogoltam ott át, rettentő szar folyton ugrálni a csilingelő biciklisek elől. Úgy a tizediknél megjön az ember kedve arra, hogy biciklivel együtt hajítsa be a vízbe.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ

82
Frenki képe

Mondjuk a vasúti

Mondjuk a vasúti átjárókban használt kerengők a járdák végeinél?Hátha most is győz a lustaság mint a pirosozásnál....? Vagy lennének annyira hülyék hogy a kerengő után felugratnak a magas járdaszegélyre ahelyett hogy tovább mennének egyenesen az úttesten?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

83
sagan képe

Van rá példa kerékpárút

Van rá példa kerékpárút esetében. Néhol a gyalogosoknak van kitéve,hogy ne fusson a kerékpáros elé.Szerintem semmi szükség ilyen birkaterelőkre.

A megoldás szerintem az,hogy a buszsáv az úttestre vezet,így aki a buszsávban teker az egyre inkább az úttesten fog. Aki meg járdázni akar, annak építhetsz bármit az útjába úgyis a járdán fog menni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

84
otapi képe

Itt is így kezdődött:

Itt is így kezdődött: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120511/jovo-hettol-15eft-lesz-az-...

Aztán a következő héten vadiúj táblákat és térfigyelő kamerát szereltek fel, a gyalog-rácsot pedig megerősítették...

85
Oversize Load képe

Zsír :)) Szénhidráttal

Zsír :))

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

86
Miló01 képe

Azért nem kell ennek

Azért nem kell ennek örülni annyira, igazából akkor leszek boldog, ha "nem tiltják", hanem kijelölik az helyét a közlekedésben a kerékpárnak. Mondjuk úgy zárják le a hídat, hogy buszsávot kap, alagútat nem is kell, akkora már nem is lesz akkora forgalom.

87
Prof.gruppetto.hu képe

Ki van az jelölve. A

Ki van az jelölve. A kerékpár jármű, a számára kijelölt hely az úttest. Mindenhol.

www.gruppetto.hu

88
Frenki képe

+1 Az egész szeparált

+1
Az egész szeparált infrás dolgot 4 dologra vezetem vissza:
Félénk kerékpárosok igénye
Eu pályázati lóvé
Autós lobbi nyomása a "forgalom lassító" bringásokkal szemben
Ottós lobbi nézetei osztó településfejlesztők akik szeretik az Eu-s lóvét...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

89
Prof.gruppetto.hu képe

Nem kell ide autós lobbi,

Nem kell ide autós lobbi, elég csak hozzá néhány régen megcáfolt téveszme, amelyet egyes helyeken még tanítanak is. Pl. hogy a közlekedés kizárólag az autók közlekedését jelenti.
Az EU-s lóvét amúgy simán fel lehetne használni anélkül is, hogy béna szeparált infrát készítenének. Abból a pénzből simán lehet magán az úttesten kerékpárosbarát forgalmi rendet is kialakítani. Pl. széles, bringázható leállósávok. (Szlovákiában sehol nincs bringaút a települések között, mivel az úttesten magán el lehet férni.) Ahol szükséges, ott meg forgalomcsillapítás. (Bringával átjárható terelőszigetek, stb.) Meg lehet bringásbarát kampányokat csinálni. Ezeke 100x többet érnek, mint a legtöbb infra. És még lenyúlni is könnyebb belőle a pénzt, mert nem kell semmit építeni, szinte csak szellemi terméket kell gyártani.

www.gruppetto.hu

90
Törzsmókus képe

> Az EU-s lóvét amúgy

> Az EU-s lóvét amúgy simán fel lehetne használni anélkül is, hogy béna szeparált infrát készítenének.

járdaépítésre nem...
(pedig arra szeretik lenyúlni, a bringaút csak alibi)

a többire amúgy +1

91
Prof.gruppetto.hu képe

Ez sajnos igaz. De erre is

Ez sajnos igaz. De erre is létezik jó megoldás. Ha már járdát csinálnak belőle, nem kerékpárút táblát kell rá rakni, hanem behajtani tilos kivéve kerékpárt.

www.gruppetto.hu

92
monster képe

Lakott területen belül

Lakott területen belül mindenhol. Települések között had ne legyen muszáj mindenhol.
:-((-------))-:

93
Prof.gruppetto.hu képe

Na jó, az autópályáktól

Na jó, az autópályáktól esetleg eltekinthetünk.
Települések között viszont olyan ne legyen, ami követi az eredeti utat, (persze azért nem teljesen, mer a bringás úgyis ráér,) közben meg a bringást letiltják az úttestről, a bringaút meg egyik oldalról a másikra, meg az út menti dombokra fel/le csalinkázik, meg keskeny. A balatoni körút elég sok szakasza ilyen gyász, meg a 12-es út mentén is (Vác-Szob viszonylat.)
Ha már épül valami, az tényleg legyen jobb a bringásnak közlekedés szempontjából is, különben a lényege veszik el.

www.gruppetto.hu

94
Miló01 képe

Hagyjad már ezt a hülye

Hagyjad már ezt a hülye dumát! Infastruktúra építését tartanám ideális célnak.

95
Peta képe

Hát ja. Attól, hogy mi itt

Hát ja. Attól, hogy mi itt páran elmegyünk a 10-esen Esztergomig 90-nel dübörgő kamionok közt, még nem jelenti azt, hogy más is. Sőt, ettől garantáltan nem lesz vonzóbb a kerékpározás.

96
Prof.gruppetto.hu képe

Mit keresnek a 10-esen a

Mit keresnek a 10-esen a kamionok? (Az m1-esen lenne a helyük.) És hogy kerülsz te közéjük? Mellettük kéne legyél, a széles leállósávon. A normál úttestet sokkal egyszerűbb kerékpárosbaráttá tenni, mind mindenhova gyászos elválasztott infrastruktúrát erőltetni.

www.gruppetto.hu

97
monster képe

Jójó. Edzés, közlekedés

Jójó. Edzés, közlekedés jó. De túrán van gyerek, utánfutó, trike, egymás mellett tekerve beszélgetés. Kéne néhány olyan túravonal, ahol ez végig mehet. Országonként pár darab, a legszebb helyekre, víz mellé.
:-((-------))-:

98
Prof.gruppetto.hu képe

És erre alkalmasak

És erre alkalmasak szerinted a jelenlegi gyakorlat szerint létrehozott elválasztott bringautak? Két normál bringás alig fér el rajtuk általában. Túrázásra a közúthálózattól független helyeken kell útvonalakat építeni. Bár megmondom őszintén, én ezeknek sem örülök annyira, mert általában jelentős természetrombolással jár egy ilyen útépítés.
Inkább olyan meglévő közutakat, erdészeti utakat kell ilyesmire alkalmasabbá tenni, amelyek erre megfelelőek. Pl. osztrák példa, hogy túrázásra természeti környezetben vezető szekérutakat jelöltek ki és aszfaltozás helyett zúzott követ döngöltek a felszínére. Az országúti bringás sportoló nem fog erre menni, de a túrázóknak tökéletesen megfelel.

www.gruppetto.hu

99
monster képe

Valóban, osztrák és

Valóban, osztrák és német bringautak lebegtek a szemem előtt amikor írtam a hozzászólást. Esetleg még Tisza-tó. De Balaton semmi esetre sem, azt komplett szarnak tartom, igyekszem is kivonni magam a kommentezéséből.
:-((-------))-:

100
Prof.gruppetto.hu képe

Fontos paramétere ezeknek

Fontos paramétere ezeknek az utaknak, hogy nem követik a normál forgalmat bonyolító közút vonalvezetését, és természetesen nincs is tiltás más utakon miatta. Teljesen más logika mentén van bringás útvonal kialakítva pl. a Mura völgyében, persze megint csak Ausztriában. Ott a folyó egyik partján megy a rendes közút, a másik oldalon pedig egy keskeny, de kiváló minőségű gazdasági út, végig bringázást segítő, gépjármű forgalmat lassító műtárgyakkal, összefüggő útvonalként. És még így sincsenek letiltva a bringások a másik útról. Mindenki szabadon dönthet, hogy melyiken megy. A túrázók nyilván mennek a gazdasági úton maguktól is.

www.gruppetto.hu

101
monster képe

Hát igen, volt szerencsém

Hát igen, volt szerencsém a Murától hazafelé a hetes úthoz Kanizsáig bringatilosban. Amíg egyszer meg nem büntetnek, nem nézem a bringatilost. Kíváncsi vagyok majd a rendőrrel a párbeszédre. "Biztos úr, hol menjek akkor?" "Nem érdekel, ne itt, menjen ahol bringaút van."
A kerékpárral behajtani tilos táblától mindig nagyon ideges leszek.
:-((-------))-:

102
Prof.gruppetto.hu képe

Én azt tapasztaltam, hogy a

Én azt tapasztaltam, hogy a rendőrök addig, amíg nem adnak nekik kifejezetten utasítást rá, nem szoktak ilyenek miatt szívózni. Ők is emberek, van agyuk, gondolkoznak. Persze vannak azért kivételek, amibe sajnos bele lehet futni.

www.gruppetto.hu

103
Prof.gruppetto.hu képe

Én is. Csak nem

Én is. Csak nem használhatatlan elválasztottat. A meglévő infrastruktúrát is át lehet alakítani kerékpárosbaráttá. Javaslok egy tanulmányutat az egzotikus Szlovákiába, ahol úttest közelében 0 db elválasztott kerékpárutat láttunk eddig, pedig több ezer km-t bringáztunk már náluk. Helyette széles, jó minőségű utak vannak mindenfelé, ahol elférnek a kerékpárosok is külön elválasztás nélkül a leállósávon.

www.gruppetto.hu