Még mindig nem tértem magamhoz. Megyek át reggel a Széchenyi lánchídon, és erre
NINCS BRINGATILOS!!!!!!44!!nééégy
Pestről jöttem amúgy, és fásultan nyugtáztam, hogy biztos kidöntötte valami barom. Aztán belegondoltam, hogy várjunk csak a többi tábla megvolt, ... –
a túloldalon balra nézve épp mászik le a létráról egy BKK Közút feliratú krapek A TÁBLÁVAL a kezében.
mire megkerültem a clarkot, már el is rakta a kisbuszba, és ott feszengett, h mit akarok én fotózni meg minden.
de bakker, ekkora ziccert hogy lehet kihagyni!!
erre sajtótájékoztatót kellett volna összehívni, meg happymasst, meg minden. erre képesek csendben leszedni egy álmos szombat reggelen, amikor még a kiskörtét is csak 47en rakták meg (najó valszeg többen, csak pont a számlálón vészvillogott valaki :S)
én meg annyira meg voltam illetődve a történelmi pillanattól, h azt is elfelejtettem megkérdezni, mit kérne a tábláért. pedig fel tudtam volna ajánlani egy szarvasost cserébe :P

Így kell táblát lopni,
Így kell táblát lopni, BKK feliratú ruhában fényes nappal sem szól senki rád vagy hívja a rendőrséget :)
Vagy akár egy-két valódi
Vagy akár egy-két valódi BKK-s munkás önkényes gerillaakciója is lehetett.
Jávor Tamás
de hát az csak egy tábla
de hát az csak egy tábla volt.
amúgy, tudtok valakiről, akit ott a bringatilos megszegése miatt megbüntettek?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Pénzbüntetésről nem
Pénzbüntetésről nem tudok - volt már hogy ott lecentízve előztek és amikor utolértem rákérdeztem akkor a bringatilosra fogták. A sügérek nem veszik észre a tiltótáblához hogy csak este volt tilos.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
majd a tábla hiányát
majd a tábla hiányát észreveszik?
Amúgy is "köztudott", hogy a hidakon nem lehet kerékpározni.
Remélhetőleg az új
Remélhetőleg az új emberek nem fognak egyet odahallucinálni a semmiből :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Bizony, többször kaptam
Bizony, többször kaptam már ott dudát nappal is.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Nekem eddig a Máltai
Nekem eddig a Máltai Szeretszolgálat sofőrje volt a csúcs :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Biztos szeretetből tette.
Biztos szeretetből tette. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
tudok. ......................
tudok.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Nem, de olyan volt, hogy az
Nem, de olyan volt, hogy az alagutat elállták rendőrök, de engem bringával átengedtek (többször is).
Beke Dávid
szuper! * mindig van
szuper!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Már csak egy másik tábla
Már csak egy másik tábla kell a helyére 30 km/ó sebességkorlátozással és szinte* ideális lesz a helyzet :) (Azért remélem holnap nem lesz egy másik bejegyzés arról, hogy visszaraktak egy frissen festett példányt a leszedett helyett, mint annál az aluljárós történetnél...)
*a tökéletes a behajtani tilos, kivéve BKV (és bringa) lenne
--
Read 'n' Ride
A 40-es sem segített semmit
A 40-es sem segített semmit a Margit hídon...
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Nem tudom, arra nem járok
Nem tudom, arra nem járok túl gyakran. Összesen talán ötször mentem keresztül rajta a felújítás óta, ebből egyszer viszont tényleg ki akart nyírni valami gyökér, mert zavarta, hogy csak harmincöttel megyek előtte föl az amúgy tök üres hídra. Viszont a 40 és a 30 között arányaiban elég komoly különbség van, szerintem számítana.
--
Read 'n' Ride
Szerintem a többségnek fel
Szerintem a többségnek fel sem tűnt. Egy ilyen helyen nem elég a táblázás, kell egy kis akciózás is. (Pár hétig figyelmeztetés, utána büntetés.)
De még jobb lenne egy-két fizikai forgalomlassító eszköz. (Bringával átjárható terelősziget, fekvőrendőr, stb.)
www.gruppetto.hu
Sáv közepére bazinagy
Sáv közepére bazinagy 40-es pikto, azt talán észrevennék.
Ja észreveszik. Ezért
Ja észreveszik. Ezért mennek csak 70-nel a Erzsébet híd budai hídfőjében ;)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Sajnos az előzéskor nem
Sajnos az előzéskor nem megfontoltan döntenek. Ha a bringás 28-cal megy a 30-as korlátnál, akkor muszáj megelőzni. Ha 30-cal megy, akkor muszáj gyorshajtva megelőzni. Mert bringást előzni muszáj, hiszen az egy lassabb jámű, mint az autó.
Bárkit muszáj
Bárkit muszáj megelőzni.
Lámpához üresben gurulásnál is mindig van pár faszkalap, aki megelőz, hiába vagyok autóval és hiába látja hogy piros a lámpa még egy jó ideig.
Sajnos túl olcsó az üzemanyag.
Azért messze nem ilyen
Azért messze nem ilyen rossz már a helyzet. A Nagykörúton is simán jönnek mögöttem negyvennel előzés vagy útról letolás helyett, mostanában legfeljebb egy-kéthavonta találkozom csak előzési kényszeres autóssal, cserébe persze ők tényleg veszélyesen csinálják.
--
Read 'n' Ride
Ahol lakom, van egy utca,
Ahol lakom, van egy utca, ahol 30-as tábla van, meg zebra. 30 körül szoktam tekerni, nagyon sok hely sincs az előzésre, jobbra parkoló autók, de egy pirosnál feltorlódott kocsisor van mindig mögöttem, amikor erre a szakaszra érek, és mindig elhúznak mellettem. Tapasztalataim alapján bringásokkal szemben az összes autósnak előzési kényszere van, attól függetlenül, hogy a bringás mennyivel megy és mennyi a sebességhatár.
Bizony ám! Az az aluljáró
Bizony ám! Az az aluljáró a Ferencvárosi pu. alatt van, a Gyáli úton. Itt volt szó korábban róla:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120425/jovo-hettol-15eft-lesz-az-...
A büntetések azóta is folytatódnak, a korlátot a déli oldalon megjavították, lefestették, az új táblák jól láthatóan virítanak a bejáratoknál. A gyalogosok némelyike azóta beszólogat a bringásoknak. Természetesen bebizonyosodott, hogy nem lehet ezzel a módszerrel a bringásokat bringatologatásra kényszeríteni az aluljáróban, de az ellenségességet sikerült jól felszítani.
Kapcsolódó hír.
A Gyáli úton, a METRO áruház előtti lámpát már vagy egy hete kikapcsolták (sárgán villog). Ez nagyon jó hír, az a lámpa teljesen fölöslegesen állította meg a Gyáli út forgalmát az elhanyagolható keresztező forgalom miatt. Akár le is lehetne szerelni már.
Kéne rá piktó. ****
Kéne rá piktó.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Isten ments! Aztán tovább
Isten ments! Aztán tovább terjed a téveszme, hogy úttesten már csak ott lehet bringázni, ahol van felfestés is!
www.gruppetto.hu
A járdáról nem terjedt
A járdáról nem terjedt el, hogy csak ott szabad rajta menni, ahol kerékpárút.
A nyom jó dolog, a biciklisnek jelzi, hogy le a járdáról, a gépjármű vezetőjének pedig azt, hogy igenis van keresnivalója a kerékpárosnak az úttesten.
Akkor miért szeretnek
Akkor miért szeretnek mutogatni járdára a nemlétező kerékpárút gyanánt?
Nyom oda kell,ahol fontos,de nem kell minden 0 forgalmú utcába. A Lánchídon belefér,de festegetés előtt az aszfaltot kellene megcsinálni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Sajnos még a piktó sem
Sajnos még a piktó sem mindig elég. A Clark Ádám tér felől mentem a Batyi irányába az úttesten, amikor a Halász utcánál keresztbe elémvágott egy autós, de az utolsó pillanatban megállt, amikor majdnem nekimentem. Ahogy előtte elhaladtam elkezdett dudálni, majd kiordibált az ablakon, hogy "Ott a kerékpárút!". 3 méterre az orrom előtt volt egy piktogram, rámutattam és megkérdeztem szerinte mit ábrázol és mit jelent. Csak hajtogatta az előbbi mondatot. Mit lehet ezekkel kezdeni?
Ezúton is elnézését kérem az illetőnek, amiért pöcsfejnek neveztem. Nem indulatból tettem, de viszonylag rövid idő állt rendelkezésemre a magyarázkodáshoz és ez volt az első kifejezés, ami eszembe jutott róla. Bár nem hinném, hogy olvassa a CM-et, mert akkor kívülről fújná a gyalog- és kerékpárút kötelező használatával kapcsolatos szabályt. :)
A piktó jó, az idiótákra
A piktó jó, az idiótákra nem lehet infrát alapozni.
Mosolyogva kell nekik integetni (ez nekem is nehéz) és lehetőség szerint megoldani, hogy kellő távolságban legyen előtted.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A piktó jó, csak nem
A piktó jó, csak nem mindig elég. Én általában mosolyogva szoktam integetni és ez egyáltalán nem nehéz. Elég ütős. Ez most nem tudott kellő távolságra lenni előttem, mert oldalról jött. Így aztán alkalom nyílt egy rövid eszmecserére, amit ő kezdeményezett. :)
És ha a nyolcvanhatos busz
És ha a nyolcvanhatos busz jön, annak mit mutogat? A menetrendjét?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Ne is mondd, ma is
Ne is mondd, ma is feltartott a Bem rakpart szűkebb részén :)).
Egyébként ami benzinnel megy az nyugodtan tolathat is akár. De a bringást azt muszáj megelőzni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A piktó szar, az
A piktó szar, az idiótákat a közösségnek ki kell magából löknie. Én minden járdán 30-al száguldozónak, minden zebrán gyalogosok között szlalomozónak elmondom, hogy nem helyes, amit csinál. Az autósoknak ugyanígy kéne kitaszítaniuk az idiótákat...
www.gruppetto.hu
Köszönöm. Aktív
Köszönöm. Aktív bejegyzéseid az elmúlt napokban mint erős naptevékenység. Az értelem jóindulatú napkitörése! Bölcs arany ember vagy.
Itt is fölmerült ez a veled közösen tartott szellem. 37., 39. sz. hozzászólásaim.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070501/tomegkozlekedes-tenyleg-al...
Bár kicsit túlzónak
Bár kicsit túlzónak (már-már talán ironikusnak is) érzem dícséreted, de azért köszönöm az elismerő szavakat.
www.gruppetto.hu
Nem, a járdáról az
Nem, a járdáról az terjedt el, hogy csak ott lehet menni, az úttesten nem. És ez pont a járdán vezetett kerékpárutak miatt. A piktogrammokat oda kell rakni, ahol egyébként tilos lenne bringázni. (Pl. a Margit-híd sajnos most ilyen, mióta ott is van a járdán út.) Bár ennél is jobb gyakorlat lenne, hogy ha csak az lenne jelölve, hogy hol tilos, és mindenhol máshol (buszsáv, úttest, egyirányúba szembe stb.) szabad. (Kivéve persze autópályát, meg hasonló helyeket.)
www.gruppetto.hu
Vagy buszsávot ráfesteni,
Vagy buszsávot ráfesteni, aztán ki is van tiltva minden, ami nem kell oda!
Kivéve a centizős taxisok.
Kivéve a centizős taxisok. Egyébként utóbbiak szoktak dudálgatni, akik aztán beleállnak a dugó végébe, de legalább elmondhatták, hogy 10 másodpercig gyorshajthattak.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Ez olyan, mint a bringás
Ez olyan, mint a bringás pirosozás. Sok előnyöd nem származik belőle, de legalább elmondhatod magadról, hogy "haladsz".
Az autóst, aki ilyenkor
Az autóst, aki ilyenkor leelőz, azt 99%-ban később beérem és lehagyom.
Fordítva nagyon nem ez az arány.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
A bringást, aki ilyenkor
A bringást, aki ilyenkor leelőz, azt 99%-ban később beérem és lehagyom. Fordítva nagyon nem ez az arány. Természetesen egyenlő körülmények közt - bringával.
Ritka az olyan pirosozó, amelyiket ne érném utól igen hamar. Pedig én csak egy elhízott zsírdisznó vagyok, nulla edzettséggel.
Na látod ez nálam nincs
Na látod ez nálam nincs így, mert 99%-ban nem előznek le, se lámpánál, se máshol. :)
Múltkor az 1%-ba tartozó vékonyka leányzó, akit tucatbringásnak néztem a nőivázas bringájával, az rendesen meglepett az emelkedőn. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Múltkor lehagyott egy
Múltkor lehagyott egy csákó. Még nyomta utána vagy 200 métert, majd kifújt és sípoló tüdővel belassult.
Furcsálltam, hogy miért volt ez jó neki.
Eccer megnézném, ahogy segg visszaelőz, miután otthagyom a pirosnál.
Pulzusmérőre akart egy
Pulzusmérőre akart egy besztoffot. :))))
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Ezért kell mindkét
Ezért kell mindkét irányból behajtani tilos kivéve BKV tábla,akkor nincs taxis :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Akkor a tábla maradhatott
Akkor a tábla maradhatott volna, csak a bringát kellett volna lefesteni a közepén. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Most várunk egy hetet, és
Most várunk egy hetet, és ha nem jön revízió, örülünk. :)
Azért ilyenekről
Azért ilyenekről írhatnátok néha, hogy a mezei gyaloghajdú is lássa mi folyik.
Saját köziges gyakorlatom azt mondja:
beadvány, javaslat, panasz,kérelem-döntés-határozat-jogerő 16 (nap) a posta miatt-utána jogerős döntés ergo végrehajtható.
Na most forgalmi ügyekben a jogerős döntést még revízionálási határidő köti? Mi ez?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Gondolom, a Budaörsi úti
Gondolom, a Budaörsi úti buszsáv jellegű magas (párt- vagy minisztérium-)szintű utó-belharcokra gondolt...
Nem is kéne ezt itt így tolnunk, ha már a BKK is titkolja, hamar eltelik az az egy hét észrevétlenül. :-)
Jávor Tamás
Jó, csak közben hallom
Jó, csak közben hallom hogy szar az MK kommunikáció, meg rajtuk kívül senki sem tudja mit csinálnak...na ilyenekkel talán érzékelhető volna, hogy mekkora cirkusz van egy ügy mögött, meg mi is az érdekvédelem.Ha valaki már tudja mi van, akkor ossza is meg amikor lehet.Ez így annyira informatív mint rádiócsendben a statikus zörej a fülhallgatóban...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szegeden nem latok ilyen
Szegeden nem latok ilyen torekvest az onkormanyzat reszerol. :/
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
A cím láttán azt hittem,
A cím láttán azt hittem, hogy az átépítéshez kapcsolódóan megvalósítják a gépjárműforgalom korlátozását. De ez is valami :)
azt még ki kell
azt még ki kell lobbiznunk.
mostanában magyarázta egy barátom, h ha vmit szeretnénk elérni, gondoljunk rá úgy, mintha már biztos lenne. franc tudja, ezen kipróbálhatnánk ;)
Tegnap 19 50 körül mentem
Tegnap 19 50 körül mentem át még néztem is a táblát,nem hittem volna hogy ez egy búcsúpillantás lesz :))
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
http://iho.hu/hir/bringazhato
http://iho.hu/hir/bringazhato-a-lanchid-120825
"BKK - Budapesti Közlekedési Központ @Balázs: a cikk utolsó mondata gyorsan megvalósuló kívánság lesz. ;)"
"A következő lépés pedig lehetne mondjuk az Alagút."
:)))
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Eközben a
Eközben a Facebookon:
Arnold Balázs - Terjesztjük, terjesztjük, a jó hírt mindenkinek! :-) http://iho.hu/hir/bringazhato-a-lanchid-120825 (19 perce · Tetszik)
BKK - Budapesti Közlekedési Központ - @Balázs: a cikk utolsó mondata gyorsan megvalósuló kívánság lesz. ;) (15 perce · Tetszik · 1)
(Az utolsó mondat: "A következő lépés pedig lehetne mondjuk az Alagút.")
Az Alagúton is
Az Alagúton is leszedték!
----------------
C++11 és kerékpárosbarát Budapest: e kettő kell nekem!
Igeeeeeeeen!
Igeeeeeeeen! :))))
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Igen? Haha!!!!!!! -
Igen? Haha!!!!!!!
-
Zsurmi
Na egy szlovák rendszámos
Na egy szlovák rendszámos kresztudornak sikerült ledudálnia, a nője meg mutogatott a járdára.
És végigtekertem szabályosan az úttesten az Alagútban oda-vissza :)).
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/08/25/szabalyos_a_kerekparozas_a_lanch...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Na, ezt tényleg nem hittem,
Na, ezt tényleg nem hittem, hogy máris!
A BKK korábban egy-egy rövid busz-kerékpársávból is sajtóhírt csinált, erről a tényleg történelmi pillanatról még a honlapjukon sem látok semmit. A Facebookon írnak róla valamit? (én nem látom)
Most pedig kérek tisztább levegőt az Alagútba.
Jávor Tamás
Talán ha a sok bringás nem
Talán ha a sok bringás nem lélegezné tele CO2-vel, tisztább lenne :)
Sőt, ha lezárnánk a
Sőt, ha lezárnánk a forgalom elől... (beleértve természetesen a gyalogosforgalmat is, hisz ő bocsátja ki a legtöbb szén-dioxidot. Kivéve persze, ha hajléktalan ember is lakik ott.)
Jávor Tamás
A BKK is megosztotta ezt a
A BKK is megosztotta ezt a blogbejegyzést, és kommentelte, hogy meg lesz nyitva az Alagút is hamarosan.
Most az jutott eszembe, hogy
Most az jutott eszembe, hogy hihetetlen hálás lennék, ha valami történész vagy hivataliadat-bányász hajlamú ember kikutatná, mikor tiltották ki a hídról a kerékpárokat. (Aztán már írhatnánk egy igényes gyászjelentést is! :-))
Jávor Tamás
+1 Jó
+1 Jó ötlet!
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Hát komolyan fülig ér a
Hát komolyan fülig ér a szám. Elég gyakran használom az alagutat és a Lánchidat is, el se hiszem, hogy most már nem "gerilla akciót" hajtok végre, ha nem a járdán közlekedek :D.
Mondjuk a budai irányba azért az alagút elég kemény, az emelkedő miatt megnövekedett oxigénhiány, és a bentrekedt kipufogógázok miatt volt, hogy a végére majdnem leszédültem a bringáról. Vajon megoldható lenne, hogy szellőző turbinákat szereljenek a plafonra, mint amilyen az autópályák (leginkább nyugatabbra fekvő országokban) alagútjaiban található? Vagy ne legyek ilyen telhetetlen? :)
Kitiltani az autókat sokkal
Kitiltani az autókat sokkal olcsóbb lenne.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Elvenni a nőktől a
Elvenni a nőktől a jogosítványt sokkal olcsóbb lenne.
SB ez még tőled is nagyon
SB ez még tőled is nagyon gyenge.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Elvenni Shag-től a
Elvenni Shag-től a jogosítványt sokkal olcsóbb lenne.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
nőkből sokkal több van
nőkből sokkal több van mint Shaq-ből, így az a korlátozás hatékonyabb lenne.
"nőkből sokkal több van
"nőkből sokkal több van mint Shaq-ből"
Tegyük hozzá: szerencsére! ;)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
De seggtől (1db)
De seggtől (1db) egyszerűbb bevonni egy jogsit, mint sok nőtől sokat. :D
Álljon meg a menet, nem
Álljon meg a menet, nem lehet azt tudni, annyi segg közlekedik az utakon, hogy hajmeresztő.
Oldalt vannak a
Oldalt vannak a légbefúvók. Egyébként meg a kéményhatás c. jelenség intézi :)
Kéményhatás: 3D-ben és
Kéményhatás: 3D-ben és CO2-ben hamarosan a mozikban! :)))))
-----------------------------
http://dhpage.hu/
A neheze még csak most
A neheze még csak most kezdődik. A kb két évtized alatt járdára szoktatott biciklisek még legalább ennyi ideig fogják a gyalogosokat terrorizálni és magukat szivatni a járdázással. Őket visszaszoktatni nem lesz könnyű.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Gyalogosból nem túl sok
Gyalogosból nem túl sok van ott (van eszük, meg könnyebben másznak át a hegyen, én is szoktam), és amikor dugó van odabent, nem annyira önszívatás az a járda. De én már a következő alkalommal az úttesten fogok menni, örülsz nekem? :-)
Jó megoldás lenne a Ciklon által a hídra javasolt kerékpáros nyom (1,5 év után akár le is szedhető).
Jávor Tamás
Az utóbbi időben szerintem
Az utóbbi időben szerintem szaporodnak a gyalogosok is. Pest felé szűkebb a sáv ezért jobb előzni a járdán a dugót. Buda felé annyira nem szokott dugulni és mivel ott megszüntették a járdát szélesebb a sáv is.
A jelenleg használt technológia alapján a nyom kb. egy év alatt lekopik.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Én a hídra gondoltam, nem
Én a hídra gondoltam, nem az alagútra. A hídon mindkét oldalon mindkét irányba ...cisok gyalogos és bringás megy. És múltkor gyalogoltam ott át, rettentő szar folyton ugrálni a csilingelő biciklisek elől. Úgy a tizediknél megjön az ember kedve arra, hogy biciklivel együtt hajítsa be a vízbe.
––––––––––––––
ʞoʎƃɐʌ ƃɐʇqnlʞ
Mondjuk a vasúti
Mondjuk a vasúti átjárókban használt kerengők a járdák végeinél?Hátha most is győz a lustaság mint a pirosozásnál....? Vagy lennének annyira hülyék hogy a kerengő után felugratnak a magas járdaszegélyre ahelyett hogy tovább mennének egyenesen az úttesten?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Van rá példa kerékpárút
Van rá példa kerékpárút esetében. Néhol a gyalogosoknak van kitéve,hogy ne fusson a kerékpáros elé.Szerintem semmi szükség ilyen birkaterelőkre.
A megoldás szerintem az,hogy a buszsáv az úttestre vezet,így aki a buszsávban teker az egyre inkább az úttesten fog. Aki meg járdázni akar, annak építhetsz bármit az útjába úgyis a járdán fog menni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Itt is így kezdődött:
Itt is így kezdődött: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120511/jovo-hettol-15eft-lesz-az-...
Aztán a következő héten vadiúj táblákat és térfigyelő kamerát szereltek fel, a gyalog-rácsot pedig megerősítették...
Zsír :)) Szénhidráttal
Zsír :))
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Azért nem kell ennek
Azért nem kell ennek örülni annyira, igazából akkor leszek boldog, ha "nem tiltják", hanem kijelölik az helyét a közlekedésben a kerékpárnak. Mondjuk úgy zárják le a hídat, hogy buszsávot kap, alagútat nem is kell, akkora már nem is lesz akkora forgalom.
Ki van az jelölve. A
Ki van az jelölve. A kerékpár jármű, a számára kijelölt hely az úttest. Mindenhol.
www.gruppetto.hu
+1 Az egész szeparált
+1
Az egész szeparált infrás dolgot 4 dologra vezetem vissza:
Félénk kerékpárosok igénye
Eu pályázati lóvé
Autós lobbi nyomása a "forgalom lassító" bringásokkal szemben
Ottós lobbi nézetei osztó településfejlesztők akik szeretik az Eu-s lóvét...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem kell ide autós lobbi,
Nem kell ide autós lobbi, elég csak hozzá néhány régen megcáfolt téveszme, amelyet egyes helyeken még tanítanak is. Pl. hogy a közlekedés kizárólag az autók közlekedését jelenti.
Az EU-s lóvét amúgy simán fel lehetne használni anélkül is, hogy béna szeparált infrát készítenének. Abból a pénzből simán lehet magán az úttesten kerékpárosbarát forgalmi rendet is kialakítani. Pl. széles, bringázható leállósávok. (Szlovákiában sehol nincs bringaút a települések között, mivel az úttesten magán el lehet férni.) Ahol szükséges, ott meg forgalomcsillapítás. (Bringával átjárható terelőszigetek, stb.) Meg lehet bringásbarát kampányokat csinálni. Ezeke 100x többet érnek, mint a legtöbb infra. És még lenyúlni is könnyebb belőle a pénzt, mert nem kell semmit építeni, szinte csak szellemi terméket kell gyártani.
www.gruppetto.hu
> Az EU-s lóvét amúgy
> Az EU-s lóvét amúgy simán fel lehetne használni anélkül is, hogy béna szeparált infrát készítenének.
járdaépítésre nem...
(pedig arra szeretik lenyúlni, a bringaút csak alibi)
a többire amúgy +1
Ez sajnos igaz. De erre is
Ez sajnos igaz. De erre is létezik jó megoldás. Ha már járdát csinálnak belőle, nem kerékpárút táblát kell rá rakni, hanem behajtani tilos kivéve kerékpárt.
www.gruppetto.hu
Lakott területen belül
Lakott területen belül mindenhol. Települések között had ne legyen muszáj mindenhol.
:-((-------))-:
Na jó, az autópályáktól
Na jó, az autópályáktól esetleg eltekinthetünk.
Települések között viszont olyan ne legyen, ami követi az eredeti utat, (persze azért nem teljesen, mer a bringás úgyis ráér,) közben meg a bringást letiltják az úttestről, a bringaút meg egyik oldalról a másikra, meg az út menti dombokra fel/le csalinkázik, meg keskeny. A balatoni körút elég sok szakasza ilyen gyász, meg a 12-es út mentén is (Vác-Szob viszonylat.)
Ha már épül valami, az tényleg legyen jobb a bringásnak közlekedés szempontjából is, különben a lényege veszik el.
www.gruppetto.hu
Hagyjad már ezt a hülye
Hagyjad már ezt a hülye dumát! Infastruktúra építését tartanám ideális célnak.
Hát ja. Attól, hogy mi itt
Hát ja. Attól, hogy mi itt páran elmegyünk a 10-esen Esztergomig 90-nel dübörgő kamionok közt, még nem jelenti azt, hogy más is. Sőt, ettől garantáltan nem lesz vonzóbb a kerékpározás.
Mit keresnek a 10-esen a
Mit keresnek a 10-esen a kamionok? (Az m1-esen lenne a helyük.) És hogy kerülsz te közéjük? Mellettük kéne legyél, a széles leállósávon. A normál úttestet sokkal egyszerűbb kerékpárosbaráttá tenni, mind mindenhova gyászos elválasztott infrastruktúrát erőltetni.
www.gruppetto.hu
Jójó. Edzés, közlekedés
Jójó. Edzés, közlekedés jó. De túrán van gyerek, utánfutó, trike, egymás mellett tekerve beszélgetés. Kéne néhány olyan túravonal, ahol ez végig mehet. Országonként pár darab, a legszebb helyekre, víz mellé.
:-((-------))-:
És erre alkalmasak
És erre alkalmasak szerinted a jelenlegi gyakorlat szerint létrehozott elválasztott bringautak? Két normál bringás alig fér el rajtuk általában. Túrázásra a közúthálózattól független helyeken kell útvonalakat építeni. Bár megmondom őszintén, én ezeknek sem örülök annyira, mert általában jelentős természetrombolással jár egy ilyen útépítés.
Inkább olyan meglévő közutakat, erdészeti utakat kell ilyesmire alkalmasabbá tenni, amelyek erre megfelelőek. Pl. osztrák példa, hogy túrázásra természeti környezetben vezető szekérutakat jelöltek ki és aszfaltozás helyett zúzott követ döngöltek a felszínére. Az országúti bringás sportoló nem fog erre menni, de a túrázóknak tökéletesen megfelel.
www.gruppetto.hu
Valóban, osztrák és
Valóban, osztrák és német bringautak lebegtek a szemem előtt amikor írtam a hozzászólást. Esetleg még Tisza-tó. De Balaton semmi esetre sem, azt komplett szarnak tartom, igyekszem is kivonni magam a kommentezéséből.
:-((-------))-:
Fontos paramétere ezeknek
Fontos paramétere ezeknek az utaknak, hogy nem követik a normál forgalmat bonyolító közút vonalvezetését, és természetesen nincs is tiltás más utakon miatta. Teljesen más logika mentén van bringás útvonal kialakítva pl. a Mura völgyében, persze megint csak Ausztriában. Ott a folyó egyik partján megy a rendes közút, a másik oldalon pedig egy keskeny, de kiváló minőségű gazdasági út, végig bringázást segítő, gépjármű forgalmat lassító műtárgyakkal, összefüggő útvonalként. És még így sincsenek letiltva a bringások a másik útról. Mindenki szabadon dönthet, hogy melyiken megy. A túrázók nyilván mennek a gazdasági úton maguktól is.
www.gruppetto.hu
Hát igen, volt szerencsém
Hát igen, volt szerencsém a Murától hazafelé a hetes úthoz Kanizsáig bringatilosban. Amíg egyszer meg nem büntetnek, nem nézem a bringatilost. Kíváncsi vagyok majd a rendőrrel a párbeszédre. "Biztos úr, hol menjek akkor?" "Nem érdekel, ne itt, menjen ahol bringaút van."
A kerékpárral behajtani tilos táblától mindig nagyon ideges leszek.
:-((-------))-:
Én azt tapasztaltam, hogy a
Én azt tapasztaltam, hogy a rendőrök addig, amíg nem adnak nekik kifejezetten utasítást rá, nem szoktak ilyenek miatt szívózni. Ők is emberek, van agyuk, gondolkoznak. Persze vannak azért kivételek, amibe sajnos bele lehet futni.
www.gruppetto.hu
Én is. Csak nem
Én is. Csak nem használhatatlan elválasztottat. A meglévő infrastruktúrát is át lehet alakítani kerékpárosbaráttá. Javaslok egy tanulmányutat az egzotikus Szlovákiába, ahol úttest közelében 0 db elválasztott kerékpárutat láttunk eddig, pedig több ezer km-t bringáztunk már náluk. Helyette széles, jó minőségű utak vannak mindenfelé, ahol elférnek a kerékpárosok is külön elválasztás nélkül a leállósávon.
www.gruppetto.hu