sziasztok, csak egy képet szeretnék megosztani ...

Vitézi valszeg azt gondolta, hogy végigünnepeljük, akármit is csinál ..

az andrássy is csak 50 milla volt ..
most, hogy kiszolgáltuk a közvélemény kutatással, azt gondolják (némiképp jogosan), hogy azt csinálnak, amit akarnak ...

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/10/DSC0172.jpg

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
asztalosgabor képe

kifejtenéd bővebben, hogy

kifejtenéd bővebben, hogy mi a bajod?

2
Szter képe

az a baj, hogy a fotó, amit

az a baj, hogy a fotó, amit jepe linkelt nem mutatja a valóságot - ami amúgy fos. Lsd. sagan fotóalbumát alább. Így, kommentár nélkül, tökre értem, hogy mit nem értesz :)

3
17lako képe

Csak a rend kedvéért

Csak a rend kedvéért belinkelem a bkk-s hírt:
http://bkk.hu/2012/10/obuda-kerekparut/
A lényeg:
- a kerékpárút leírása: "A projekt eredményeként gyorsan és kényelmesen közlekedhetnek a kerékpárosok az érintett szakaszon. [...] Az új kerékpáros útvonal felfűzi Óbuda és Újlak városrész lakóterületeit és oktatási intézményeit, [...] csatlakozik a Duna menti kerékpárúthoz."
- a többi szöveg általános jellegű: "A kerékpáros közlekedés részarányának növekedése hozzájárul a városi életminőség javulásához [...]"

Jó lenne tudni, hogy ez is a BKK által átvett projekt, ami már kőbe volt vésve, vagy lett volna beleszólás. Remélem az előbbi és új projektekben ilyen szörnyűségek nem lesznek, mint amiket sagan albumában láthatunk.

4
sagan képe

A két szakasz Pesti út. A

A két szakasz Pesti út.
A Fehér út.
A Szabadkikötő és Ady út Csepelen.
meg ez Óbudai csoda volt az átvett szakasz.
http://kerekagy.blog.hu/2011/08/16/hat_uj_ut_epul_biciklis_ingazoknak_ok...

Már volt beleszólásuk ebbe is, ezért lett ilyen. Állítólag ezek már a feljavított tervek. :)) Pirosaszfalt a Pesti úton a kiemelt kereszteződések stb.
Amíg járdára építkeznek addig számítanunk kell ezekre sajnos.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

5
17lako képe

Huh, képzelem milyenek

Huh, képzelem milyenek lehettek az eredeti tervek...
Szóval mondjuk az volt fix, hogy járdára kell építeni, és csak ezen belül lehetett valamennyire módosítani?

Akkor azért reménykedhetünk, hogy mostantól legalábbis amit a BKK gondol ki az nem szeparált infra lesz, ugye? Szeparáltból elég az amit a kerületek építtetnek (pl. a most az Árkád mellett reméljük nem megépülő bringagyász), bár van jó példa is (pl. a XVI. Újszász utcai kerékpársáv a Veres Péter úti gyász egy részét kiváltandó, azt hiszem kerületi beruházás).

6
airdace képe

Bogdánfy utat kihagytad, az

Bogdánfy utat kihagytad, az is ebben a csomagban volt.

__________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

7
sagan képe

A kerékagyon sem

A kerékagyon sem szerepelt.
Ha a csomag része,akkor részben OK. A két vége annak is szörnyűség.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

8
monster képe

Ma nagyon agresszívan

Ma nagyon agresszívan kerékpárospártolóan nyilatkozott valamelyik rádióban, le a járdára húzott sárga csíkokkal, stb. Mondjuk valahogy volt egy olyan mellékzöngéje, hogy az eemúttnyóócév miatt vannak a rossz infrák.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.

9
makimajom képe

de ez most miért rossz

de ez most miért rossz infra?

10
monster képe

Szerintem jó infra.

Szerintem jó infra. Eltekintve attól az egy átvezetéstől, ahol ráadásul már tragédia is történt. De szerintem annak nincsen köze az úthoz, illetve nem az út kivitele a tragédia fő oka.
Meg a fekete leves most fog jönni, az Örs Vezér terén való átvezetés ami mínuszba viszi az egész összértékét.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.

13
Anti képe

Atya ég. Mekkora

Atya ég. Mekkora lenyúlás. És ezt az eeuu bizottság aláírta, mint sikeres (ésértelmes) kivitelezés. Már a terveknek meg kellett volna bukniuk...
A parkolós rész a Vörösvárinál, tisztára olyan mint Angyalföldön a Duna partnál.
Még örüljünk, hogy a párhuzamos bécsin nem tilos a tekerés. Ezekben a kis hangulatos óbudai utcákban eddig is simán lehetett sakktáblásan, 'ha nem az adott utcán, akkor a következő elven' elérni célunkat.
Köszönjük szépen a fotókat!

14
Szter képe

tökre jó lenne ismerni azt

tökre jó lenne ismerni azt a mechanizmust, ami alapján egy terv EU pénzt nyer! Én arra tippelek, hogy ezt úgy igazán, mélységeiben senki nem nézi át... hisznek a lokál nagyokosoknak, hogy amit benyújtanak, az oké, és ha egyetértenek, adják a pénzt. Szóval az előtt kellene szakmailag / használhatóságilag véleményezni, mielőtt az EU-hoz megy pénzt kuncsorogni egy-egy terv. Ennek menetét viszont (én meg szerintem legtöbbünk) nem ismerjük...

15
Hotyhogy képe

Mi ez a fasság??? Három

Mi ez a fasság??? Három ollóval négyfelé vágni egy szalagot...

A vastaps és a szalagvágás a régi népi demokratikus rendszerből ragadt meg a jelenben. A világon új repülőterek meg duzzasztógátak lépnek üzembe minden ilyen idétlen teátralitás nélkül. De egy járdára festett sárga csík miatt...

Hiányolom a mezőkövesdi hímzett pruszlikot meg a kokoskát a lányokról. Meg a bársony tálcát az ollókhoz. Meg a fehér asztalos fogadtatást utána az elftársakkal. Amire csak azok a fontos emberek juthatnak be, akik ismernek valakiket... :D

16
elfroland képe

"elftársakkal." Ezt

"elftársakkal."
Ezt kikérem magamnak!
:-D

17
Kuku képe

Ez az óbudai szakasz gáz.

Ez az óbudai szakasz gáz. Kivéve a San Marcos megoldást ami még elfogadható.

Az Őrs egy meglepetés volt, rajta van a Kerékpárosklub, de futunk a dolog után.

A Fehér úti átvezetésben szinte biztos hogy lámpát kell kérni. Ez így nem maradhat.

Nagyon remélem, hogy ezzel elfogyott a régi tervpakk, legalábbis én nem tudok újról, de rákérdezek a közlekedési munkacsoportnál.

Most belváros 9 kerületet érintő átalakítás jön a bubi hullámban, ami már bkk gyerek és remélhetően modern megoldások lesznek, a tervezésbe bekapcsolták a Kerékpárosklubot, most jött a hivatalos felkérés.

18
SzCiklon képe

Én azért el tudnék

Én azért el tudnék képzelni egy akciót, ahol sóval behintjük ezeket a szarokat.
Jó sokan.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

19
Kuku képe

Mikor majd nem takarítják

Mikor majd nem takarítják le a havat? :)

Amúgy szerintem is elértük a küszöböt.

20
Shag_Beckur képe

Hehe:)

Hehe:)

21
Miló01 képe

Azért ilyenkor mindig

Azért ilyenkor mindig jusson eszünkbe sose a infra a szar, hanem a hozzáállás. A közlekedési morál.

22
Miló01 képe

Örsi szakasznál azt

Örsi szakasznál azt tapasztaltam, hogy elsőbbségükről gyakran mondtak le számomra, szóval nagy probléma ebből nem volt. De türelem is kellett. De a lámpa nélkül szerintem is elengedhetetlen.

23
asztalosgabor képe

Ahol normális, látható az

Ahol normális, látható az átvezetés, ott általában bringán ülve is hamar átengednek, lásd pl. a budai bringautat az erzsébet hídnál/Attila utcánál, ahol több átvezetésnél a bringásnak van macisajt.

24
Krisz74 képe

viszont a HÉV átkelőnél

viszont a HÉV átkelőnél a labirint helyett mi a jó megoldás? csak kíváncsiságból kérdezem. tehát ami a gyalogost bringást is megfogja a Hév előtt.

25
KésmárkiM képe

Lámpa, sorompó. Ha kevés

Lámpa, sorompó. Ha kevés a pénz, a lámpa is elég. A teljesen hétköznapi fénysorompóknál sem gyakori a vonat / HÉV elé kiugrató öngyilkos biciklis.

Gyerekutánfutós biciklivel próbáltam ilyeneket bevenni. Nem lehet rajta átmenni. Tandemmel sem. Rekumbenssel sem.

Nem pont itt történt, de a gyerekutánfutóval egy "kerékpárral behajtani tilos" szakaszon tudtam csak keresztezni a síneket. Gondolatban gratuláltam a tervezőknek, milyen szép és biztonságos infrastruktúrát tudtak kigondolni.

26
sagan képe

Ha kevés a pénz az

Ha kevés a pénz az andráskereszt is elég. Egy vasúti keresztezésbe amúgy se rongyol bele az ember,ha van egy kis csöpp esze.
Itt az a vicc,hogy van működő lámpa mégis labirintozni kell. Annyira szűk,hogy normál biciklivel sem lehet átjutni nyeregben ülve.
https://picasaweb.google.com/saganbp/NagyszombatBecsiUtKerekparosBirkate...
Pár sarokkal arrébb meg tud működni így:
https://picasaweb.google.com/saganbp/EV6BudakalaszBelBuda#56818824651751...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

27
Shag_Beckur képe

Szépen beálltak

Szépen beálltak tornasorba:)

28
SzCiklon képe

Nem azért a húsz

Nem azért a húsz fillérért, de én ekkor léptem be az MK-ba, illetve talán néhány héttel előtte, de ez volt az egyik olyan első akció, amitől valóban aktivista lettem:
https://www.metropol.hu/itthon/budapest/cikk/354443

Mi a különbség a két infrastruktúra között?

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

29
László János képe

ez a terv is a 2007-es

ez a terv is a 2007-es csomag része, már akkor SEM támogattuk, sokszor el is mondtuk ezt, ennek ellenére megépült. Éppen ezért sem mentem el a megnyitóra.
Jó, hogy a BKK vezetője itt éppen arról nyilatkozott, hogy neki kell állni megszüntetni a régen rosszul (főleg járdára) festett infrákat, és jó, hogy az új tervek már nem ilyeneket tartalmaznak.

László János
www.kerekparosklub.hu

30
maC képe

Bevallom, én nem értek

Bevallom, én nem értek valamit. Az MK honlapján lévő dokumentumban az van, hogy ezt a szakaszt támogatjátok:

http://kerekparosklub.hu/files/MK_bp_kmop_09.pdf

(Az is igaz viszont ez 2009-es keltezésű dokumentum.)

Valószínűleg benéztem valamit vagy nincs meg minden információm, de mivel sok-sok év után immáron illegálisan bringázok a Bécsi úton, nagyon érdekelne a véleményed! Köszönöm!

31
László János képe

No akkor ezt én is csak

No akkor ezt én is csak részben tudtam jól, a fene vinné el. Úgy emlékeztem, hogy egyáltalán nem támogattuk, nem is találtam ezt a levelet, kösz, hogy feltetted.
Azért látszik ebből is, hogy a Bécsi útra felhívtuk a figyelmet, hogy ez az infra nem helyettesíti azt.
Minden esetre az is látszik, hogy mi is változunk, amit korábban (részben) elfogadtunk, azt ma már sehogy nem támogatnánk.

László János
www.kerekparosklub.hu

32
maC képe

Köszönöm a

Köszönöm a választ!

Valóban említitek a Bécsi utat, szerintem a Bécsin egy, a Margit-hídhoz hasonló kerékpáros nyom teljesen jó konszenzusos megoldás lenne.

33
sagan képe

A Bécsin szerintem

A Bécsin szerintem jórészt szabályos maradt a kerékpározás.
Attól,hogy a szervizúton festettek,tábláztak nem változott át kerékpárúttá. A kerékpárutas rész meg a rossz vicc kategória. A városhatár felől jövet meg sem tudod közelíteni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

34
martin_bp képe

Martin Egyébként: Hogy a

Martin
Egyébként: Hogy a csudába tudja egy nem odavalósi/nem cm-olvasó, hogy ott egyáltalán van valami infra?
Köteles vagyok-e minden négysávos út esetén a forgalomra való figyelem helyett arra központosítanom, hátha valamilyen kereszteződés után kezdődik egy nem irányhelyes infra az út túlsó oldalán, alig láthatóan? Az egész egy vicc...

Németországban ilyen esetben egy sárga táblával jelzik, hogy az út másik oldalán kerékpárút kezdődik, persze azok közül is van sz*ros megoldás.

35
sagan képe

Van nálunk is KRESZ tábla

Van nálunk is KRESZ tábla erre. Addig jó még nincs elterjedve.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__26_28kor$AR$BBMP_0.png

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

36
Szter képe

ezért lehet a Bajcsyn a

ezért lehet a Bajcsyn a Deákról a Nyugati felé vidáman bringázni :)

37
sagan képe

Arra mi a válasz,hogy egy

Arra mi a válasz,hogy egy 2007-es tervet miért kell megépíteni 2011-ben?
A tanulságos esetek ezek. A valóságból látható,hogy hiába a piros aszfalt meg javításra való törekvés és a kompromisszum keresése. Ezek a járdás átcímkézett gyalogkerékpárutak nem lesznek tőle biztonságosabbak.
Ilyeneket nem szabad támogatni semmilyen formában a jövőben.
A Bécsi út környéke ebből a szempontból még istenes,mert jórészt nyomvonal.
A Pesti út melletti szakaszok szörnyűek. Miközben önálló buszsávokat építenek azokon a részen hatalmas pénzekből.
A Fehér úton már volt haláleset.
Az Ady utca katasztrófa iszonyat balesetveszélyes átvezetésekkel.
A Szadakikötő út egyenes szakasza tűrhető. De a két végén a kialakítás teljes lenullázza a használhatóságát. Én ennek az átadásán sem vennék részt.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

38
Pontagy képe

a Szabadkikötő (=Weiss

a Szabadkikötő (=Weiss Manfréd) jó is, csak azt nem értem, hogy a meglevő 4 átvezetésben miért azt csinálták, hogy leöntötték vörös festékkel a régi, szar felületet, de miért fájt volna a kivitelezőnek az a minimális aszfaltmennyiség? Nem értem.. de esetleg meg lehetne említeni, mielőtt át lenne adva, még nem késő.

39
martin_bp képe

Martin Látszik, hogy nem

Martin
Látszik, hogy nem erre mész dolgozni: Talán tegnapelőtt kijavították a Szállítók útjánál való átvezetéseket.
Most már meglehetősen sima, a sárga kerékpáros piktogrammtól eltekintve, de mit ér az egész, ha buszok, teherautók ráálnak, és nem hogy lassítva, hanem egyáltalán nem lehet továbbmenni. De ez már nem az infra hibája...

40
Pontagy képe

Martin, azt a részt is

Martin, azt a részt is kijavították, ami a Kikötő bejárata után van? Ha Csepelről kifelé mész, ott van egy rész, ilyen betonlapokkal, közte szép résekkel keresztbe, az a legrosszabb része az egésznek. Ha nem, ráférne -még átadás előtt.

41
martin_bp képe

Martin Azt sajnos nem, csak

Martin
Azt sajnos nem, csak a piros átvezetéseket a Szállítók útjánal

42
JakiHUN képe

"A Szabadkikötő út

"A Szabadkikötő út egyenes szakasza tűrhető. De a két végén a kialakítás teljes lenullázza a használhatóságát."

Nem értek egyet.
Egyenes szakaszhoz: a tűrhető nagyon enyhe kifejezés. Kellett, mint egy falat kenyér. Úgy tökéletes, ahogy van.
Egyik végéhez: a Corvin út felől érkezem, pont kényelmes, hogy tesz egy kerülőt, így egész hamar rá tudok csatlakozni. A vasúton átvezető hullámzás az gáz, de olyan rövid, hogy összességében nem vészes.
Másik vége: nyilván lehetne jobb is, de arra, hogy elmenjek a Lágymányosi híd fele, elfogadható. Ez a rész se olyan hosszú, hogy lenullázza a használhatóságot.

Ha mondjuk valaki 30 felett akar menni tartósan, akkor szívás, ezt elismerem. Én nem vagyok ilyen, úgyhogy örömmel elmennék az átadóünnepségre.

(Egy mindennapi használó)

43
sagan képe

Miért kellett,mert a 70-es

Miért kellett,mert a 70-es úttesten 90-nel mennek?
Az egyenes szakaszon is rosszak a kereszteződések csak kevesebb van belőlük.
https://picasaweb.google.com/saganbp/BorarosTerCsepel#5765856421359711794
A gyalogos tilos tábla megalkotása miatt persze történelminek is nevezhető a kerékpárutak között.

Gáz a kereszteződés,de közben nem vészes? Nem az számít,hogy milyen hosszú,hanem hogy mennyire biztonságos ott átmenni.
A Fehér út átvezetésére is rá lehet fogni nem vészes,aztán ha úgy alakulnak a körülmények, akkor meg meghal valaki. :((

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

44
JakiHUN képe

Csak lámpával védett

Csak lámpával védett kereszteződések vannak, [szerk: és/] vagy olyan, ahol nincs komoly forgalom. Ide is vonatkozik az, hogy átvezetésben észnél kell lenni, de inkább vagyok észnél abban az 1-2 átvezetésben, minthogy (ha be is tartják a korlátot) 70-nel menő kamionok előzzgessenek engem, aki 20 körül megyek, kényelmesen.

A gáz szót arra értettem, hogy két S-kanyar van egymásután, ami inkább bosszantó, mintsem veszélyes (bár megesik, hogy szemből nem lassítanak, és nekem kell). Az említett kereszteződés a két iparvágányt keresztezi, ha valaki nem veszi észre, hogy jön a vonat, arra nem lehet közlekedést építeni.

Ha te nem érzed úgy, hogy kellett ide ez az egyenes szakasz, én tiszteletben tartom a véleményed - sajnálom, hogy lassítanod kell a kötelező infrahasználat miatt, mikor erre jársz - de elenyésző kisebbségben vagy vele. Ilyet nem lehetett videózni építés előtt: http://www.youtube.com/watch?v=mAH1lc4v6_k Én egyszer éreztem magam biztonságban ott az úttesten; mikor kisiklott egy vonat az iparvágányon, és átengedtek a biciklimmel a két vagon közt; enyém volt a 2x2 sáv. Pedig nem vagyok járdahuszár.

45
asztalosgabor képe

Ez tényleg jó videó,

Ez tényleg jó videó, látszik hogy még egy nem tökéletes infra is mennyire vonzza a bringásokat.
Mondhatnánk azt is, hogy ők a többség, és a kamionokkal túlzsúfolt 2*2 sávos főúton bringázni szeretők a "szélsőséges kisebbség".

Csepelről pont a bringa a legjobb közlekedési eszköz, hiszen bkv-val ált. min 2* szállhatsz át, hiszen a hév nem éri el a metrót és a belvárost.

46
JakiHUN képe

Vagy az én lusta verzióm,

Vagy az én lusta verzióm, a bringa+HÉV-kombó: a nem elhanyagolható hosszúságú Városliget-Csepel távon is közelíti az autós időt (csúcsban; izzadásmentes).

47
asztalosgabor képe

1. a bezzeghollandiában a

1. a bezzeghollandiában a hasonló 2*2 sávos, lényegében lakott területen kívüli út mellett ugyanúgy különálló bringaút van.
2. lehet hogy te szeretsz a kamionok között tekerni, de a bringások min. 98%-a nem. És azok meg főleg nem, akiket még később szeretnénk bringára átültetni.
3. honnan gondolod, hogy egy nagyforgalmú 2*2 sávos úton lévő bringasávon nem lenne ugyanúgy halálos baleset? Menetszél felborítja, vagy éppen bekacsázik és a teherautó elé esik. Szerinted a hollandok is hülyék, ha ilyen forgalmas utak mellet elválasztott infrát csinálnak.

48
sagan képe

1. Hollandiában

1. Hollandiában valószínűleg nem csak az egyik oldalon futna a szeparált infra.
2. Nem szeretek kamionok között tekerni, kerékpársáv esetében nem is kell. A 70-es helyett szeretem az 50-es táblát.
3. Persze, lehet elméleteket gyártani. A példáidra egy LOL-t küldök.
Az USA-ban meg kerékpársávot tesznek az 3-5 sávos sugárútjaik mellé, ráadásul a bal oldalra. Akkor ők is hülyék nem?

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

49
JakiHUN képe

Azt tudom némi rossz

Azt tudom némi rossz érzéssel mondani a 2-re, hogy az te vagy, és nem egy egységsugarú ember/bicikliző. Ez a hely (hivatalosan nem, de egyébként igen) lakott területen kívül fut, nyílegyenes, jó közelítéssel az egyetlen útvonal a belváros felé, a Szabadkikötő miatt nagy tranzitforgalommal. Nem reális elvárás az 50-es tábla meg a kerékpársáv. Főleg ha hozzávesszük, hogy mennyire lenne betartva az 50.

És Amerikában mennek rajta emberek? Lehet olyat videózni, mint a fent linkelt?

Itt egyrészt a természeti adottságok, másrészt a továbbvezetés miatt nem reális a kétoldali infra. Én még azt is megkockáztatom, hogy felesleges. Szívesen kifejtem bővebben, ha van rá igény.

És megint azt tudom mondani, hogy kisebbségben vagy azzal a véleménnyel, hogy ez így nem jó. Ennek az egyetlen komoly hibája az, hogy a Gerincúti csomópont után nem változik (Csepelt átszelő) kerékpársávvá, ez viszont tényleg az.

50
asztalosgabor képe

Hollandiában is egyoldalú

Hollandiában is egyoldalú infra van lakott területen kívül.
Ja, nem kamionok között, hanem attól fél méterre. Sokkal jobba.
Az ugyanolyan elmélet, hogy a bringasáv mindig jobb. Mivel eddig mindenhol különálló, de elcseszett infrák épültek, és még jelenleg is ezek vannak túlsúlyban, ezért pusztán feltételezés az, hogy a bringasáv mindenhol jobb.
A kiskörúton egyértelműen jobb, hiszen sok a kereszteződés, de a Weiss-Manfrédon meg a különválasztott a jobb. Főleg ha tömegeket akarunk bringára ültetni és nem a futároknak akarunk bringasávot. Az emberek jó része még kisebb forgalmú úton is jobban szeretik az elválasztott utat, és bringatudásuk alapján még jobb is. Menj ki pl. hétvégén a dunakanyari bringaútra.

Az amcsi bringasávra hozhatnál példát.

A lakott területen kívüli 50-es tábla meg olyan, mint a Budai felső rakparton a 10-es tábla.

51
Icarus képe

"A kiskörúton

"A kiskörúton egyértelműen jobb, hiszen sok a kereszteződés, de a Weiss-Manfrédon meg a különválasztott a jobb. Főleg ha tömegeket akarunk bringára ültetni és nem a futároknak akarunk bringasávot"

Ezzel speciel egyetértek :) Weiss-Manfrédot igazából majdhogynem lakott területen kívülinek is lehetne tekinteni, annyira kevés ott a gyalogos forgalom és a kereszteződés. Bár imádom a bringasávokat, szerintem jó döntés volt ott az út.

52
sagan képe

http://www.youtube.com/watch?

http://www.youtube.com/watch?v=PiN_n39bGEw
Úgy tűnik a készítőnek nem tetszik :)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

53
asztalosgabor képe

És ez egy sűrűn lakott

És ez egy sűrűn lakott területen vezető városi út és nem egy lakott területen kívüli, mint a WM.

Direkt megnéztem a streetview-t, Hollandiában a lakott területen kívüli utakon egyoldali elválasztott infra van, lakott területen belüli forgalmas utakon (mint pl. a mi Hungáriánk) meg főleg kétoldali kétirányú elválasztott.
A WM-on kb semmi sincs egyik oldalon sem, így felesleges lenne a kétoldali elválasztott infra. Az pl. a Hungárián jönne jól.

Az útminőség persze sokkal jobb, de ez igaz az autók úttestjére is, nem csak a bringaútra.

Néhány közlekedésmérnök/politikus jelenti az egyik végletet, akik még a kihalt úttest helyett is a járdára festik a vonalat, a bringaútfóbok meg a másikat, akik szinte autópályaforgalmú utakra is sávot tennének. Teljesen más, amikor egy személyautó előz 50-nel, mint amikor egy kamion 70-nel.

54
sagan képe

Nem írtam,hogy

Nem írtam,hogy külterület,azt írtam sugárút.

A WM út az autóközlekedésnek van alárendelve nem csoda,hogy nem jött szóba más megoldás. De lehet örülni,hogy 1300 méteres szakaszon nincs kereszteződés a bringaútban.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

55
Hemü képe

Szeretnék eljutni oda, hogy

Szeretnék eljutni oda, hogy ezt gondoljuk rossznak.
De ez miért is volt rossz? Sokszor kellett átengedni a gyalogosokat?

56
atom21 képe

Nem lehetne a Kritikus

Nem lehetne a Kritikus (szemléletű) Tömeg havi bejárásokat ilyen megvalósítások ellen (, illetve nevesített célokért) szervezni?

El tudnék képzelni egy nyilvántartást, táblázatot, akár itt, akár a Kerékpáros Klub oldalán, a következő adatokkal:
Sorszám
Megvalósítás megnevezése
Megvalósítás jellege (pl.: jogszabályi feltételek alakítása, kerékpár-infrastruktúra, ...)
Észrevétel (Pozitív negatív kritika)
Tervezett teendő
Elvégzett teendő
Eredmények
Értékelés
Létrehozás dátuma
Utolsó módosítás dátuma
stb.

A CM (melyik?) összehívásakor, adott esetben, az adott sorra, sorokra hivatkozni és, lehetőség szerint, valamilyen módon a probléma helyszínének közelébe szervezni.

Halomban állnak a "nem jó" dolgok, és a CM mégsincs ezekkel összekötve.

Véleményem szerint a CM-nek nevesített célok érdekében kellene demonstrálni - ilyen mindig lesz - és nem annyira naptár alapon.

A múltkori pesti CM365 inkább tűnt huszonévesek kerékpáros találkozójának, mint érdekérvényesítés alapú demonstrációnak, mások számára figyelemfelhívó eseménynek.