Közbenjárásomra remélhetőleg megújul a sok éve gondozatlan Városmajori bringa- gyalogjárda burkolatjel rendszere.

Bővebben itt: http://varosjaro.blog.hu/2013/07/08/remenyeink_szerint

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
biktop képe

Szép munka. :) Ám ez elég

Szép munka. :) Ám ez elég furcsa:

"Indokolt lenne pótolni a Hűvösvölgy felől érkező kerékpárosok blokkolása érdekében a Városmajor utcai villamoshurok elől hiányzó Gyalog- és kerékpárút vége táblát is (jól látható burkolati jelekkel megerősítve), hiszen a hurok által közrefogott járdaszakaszon az útkezelő szándékai szerint tiltott a kerékpáros közlekedés - ám azt észak felől hosszú ideje semmi sem jelzi."

Ha egyszer tiltott a bringás átkelés, akkor miért van az úttestre felfestve a kerékpársáv? Miért kell megszakítani a kerékpárutat (megint, újabb helyen, ismét!)? Ennek semmi értelme. Ráadásul, bár a fotón épp nem látni, mert eltakarja a tábla, ott lámpa van. A lámpán meg ott a kerékpáros piktogram.

A nép értetlenül rázza a fejét...

2
városjáró képe

A Hűvösvölgy felől érkező

A Hűvösvölgy felől érkező bringasáv a Városmajor utca és a villamoshurok közötti háromszögszerű járdán ér véget. Onnan - a pékség előtti postaládás, parkocskás szakasz - végig tiltott terület. És csak a hurok túlpartjánál, a Majorkától indul elvileg újra az útvonal - immáron osztott gyalog- bringajárdaként.

3
biktop képe

Aha! Ezt félreértettem. Akkor

Aha! Ezt félreértettem. Akkor ettől elvonatkoztatva a fenti tábla értelmetlen.

Bár szerintem a háromszögben lévő bringatilos elég erőltetett. Nem tilos tábla kellene, hanem normális nyomvonal + elsőbbségadás. Hisz szinte senki nem fog leszállni azért a pár méterért.

Vagy busz + bringasáv, ahogy már írták. :)

4
Törzsmókus képe

bringapiktókat a párhuzamos

bringapiktókat a párhuzamos buszsávra, ellenkező irányba új bringabuszsávot, aztán hadd szóljon :)
örvendetes, hogy valami haladás várható, de ez még erősen tüneti kezelés. alapvetően rossz megoldásokat toldoznak-foldoznak.

5
Icarus képe

+végtelen

+végtelen

6
Lompi képe

Egyetértek. Az út a miénk is.

Egyetértek. Az út a miénk is. Adják vissza.

7
jurta képe

Nem olyan egyszerű

Nem olyan egyszerű az.

Keskeny a buszsáv, és olyan járatokat szolgál ki, amiknek csúcsidőben létfontosságú a menetrendtartás (nincs elkerülő útvonal), az utasaik 95%-ának pedig tényleg nem alternatíva a bringa (a budakeszi edzőhegy miatt). Volán-járatok is!

Esetleg jöhetne a KRESZ-be az időszakos várakozási tilalomhoz hasonló időszakos busz-bringasáv. :-)

A tartós megoldást az útfelület teljes újraosztása jelentené (fogaskerekű-telep kerítésétől a szemközti házfalakig, a villamospályát is beleértve) - amivel nyilván ki kell várni az útfelület kellő elöregedését. :-) Egy tömegközlekedési sávval (busz-villamos) nyerhetnénk annyi szélességet, hogy a bringasáv is elférjen, de hogy közben az élő fákat hogyan lehetne megőrizni, azt nem tudom.

8
Zsabor képe

De a piktó nem azt jelentené,

De a piktó nem azt jelentené, hogy minden kiránduló család ott menne (főleg, ha a szeparált bicikliút minősége azt reális alternatívává tenné), maximum annyit, hogy a komolyan siető bringások legálisan tekerhetnének ott. Mert amúgy ők most is ezt teszik.

9
Icarus képe

+1 Legalizálná a helyzetet a

+1 Legalizálná a helyzetet a hivatásforgalmi kerékpárosoknak, ahogy azt a Margit hídon is tette.

10
wafff képe

Pontosan. Én pl. hogy

Pontosan. Én pl. hogy elkerüljön ezt a rettenetet, inkább a Szilágyin mentem 2 sarkot (megjegyzem ezalatt egy autó se ért utol a lámpa miatt), itt lementem a Trombitás úton, majd a Pasarétin, legalább idáig lehetne rendezni valahogy. Előtte a Fillér u.-n mentem, de hát az valóban combos felfelé:) De én csak kirándultam, aki mindennap erre jár, annak a völgy lenne jó. A hely valóban szűk - de azért a parkoló autóknak jutott az É-i oldalon... annak helyére pl. elférne a kerékpársáv.

11
Törzsmókus képe

mostanában egyre gyakrabban

mostanában egyre gyakrabban használom azt a buszsávot (mert a Pasaréti útról érkezve még ha akarnék, sem tudnék a Városmajorig rámenni a gyászra, onnan meg már minek).
nagyon nagyon ritka, hogy ott utolérnének a buszok. (akkor viszont télleg szarul érzem magam, ha feltartom őket – ilyenkor kizúzok a forgalmi sávba, mert mást nem nagyon tudok)

12
Prof.gruppetto.hu képe

Minek ezt megújítani? Inkább

Minek ezt megújítani? Inkább hagyják szépen, hogy magától elmúljon, mindenkinek jobb lenne...

13
városjáró képe

Ez is egy opció, de akkor ott

Ez is egy opció, de akkor ott bringásnak többé keresnivalója ne legyen!

14
wafff képe

szerintem most se lenne

szerintem most se lenne keresnivalója kerékpárosoknak a kiránduló, kisgyerekes családok között (persze ha tudna másfelé is menni)
mindenképp külön kellene választani és mivel nem várható el, hogy gyalogosok ne arra menjenek a fogaskerekűhöz, a kerékpárnak kellene egy új nyomvonal vagy az úton vagy a Városmajoron át

15
jurta képe

Mmmmm, mióta ideköltöztem,

Mmmmm, mióta ideköltöztem, azóta én a következő, azaz Széna tér - Városmajor szakaszt nézegetem, hogy állapota jó ürügy lenne a bel-budai MK TSZ összegyűjtésére. Most kaptam egy újabb impulzust. :-)

16
városjáró képe

A Széna - Városmajor szakasz

A Széna - Városmajor szakasz rendebtételét rálőcsölték a Moszkva tér rendezésére. Még öt(ven) év és meg is lesznek vele :)))

17
városjáró képe

A Szilágyin a parkoló

A Szilágyin a parkoló kocsiknak a fák között jelöltek ki annak idején helyet. Ott bringasávot nem lehetne vinni épp a fák miatt. Jó ötletnek tűnik a Városmajori park, de az kissé kerülős lenne, mert a Fogas telepe miatt be kéne vinni kb a Maros utcáig a vonalat, ami viszont a Gimi mögött zavarná a gyalogosáramlást - bár ott több azért a hely. Ráadásul a Majorkás kijövetelnél is konfliktust generálna, és így a Jánosos góc sem lenne orvosolva. Ha meg a parkból a Városmajor utcára kötnék rá - az Acsády Ignác magasságában - ott pedig szintén nem férne el jobban a dolog (pláne két irányban), mint a Szilágyin.

18
wafff képe

ez igaz, a fákra nem

ez igaz, a fákra nem gondoltam (bár ez nem mindenhol zavarja a csíkfestőket, de tényleg nem jó megoldás) nézegettem a google mapsot, hát tényleg nem egyszerű, hogy itt mindenki elférjen és még a fák is megmaradjanak...

nem ismerem annyira a környéket, hogy megvalósítható-e, de az lenne a legjobb, ha valahol a fogaskerekű teleptől délre ki lehetne építeni egy külön kerékpárutat a kiránduló bringásoknak (1-2 gázos átvezetés még mindig kisebb gond, mint végig közösen) egy leágazással a fogaskerekű végállomás felé és/vagy a rutinos tekerőknek meg piktó az útra a sávok újraelosztásával

19
városjáró képe

Igen, lehetne egy kis

Igen, lehetne egy kis tereprendezéssel helyet nyerni, és - a park felől - bekötni egy új bringautat a Fogashoz. De amit én "erőltetek" az max 400 ezres tételt jelent és egy napos munka (bekértem 3 különböző ajánlatot!), a többi viszont több milliós, több hónapos lenne. Persze az lenne az előremutató. De arra kies kis fővárosunkban kicsi a sansz. :)