Pénteken (július 26, délután 1) közös sajtótájékoztatót tartunk az OBB-vel (Országos Baleset-megelőzési Bizottság) arról, hogy most akkor sok vagy kevés kerékpáros baleset történik-e, hogy nő vagy csökken-e ezek száma. Egyúttal bejelentjük, sőt szándéknyilatkozatot is aláírunk arról, hogy együttműködünk a jövőben.
A meghívó:
http://kerekparosklub.hu/sites/default/files/Sajt%C3%B3megh%C3%ADv%C3%B3...












Jó irány! Remélem, sikerül
Jó irány!
Remélem, sikerül bekerülni vele a hírekbe.
Hajrá :)
Hajrá :)
Remélem nem csak füst lesz,
Remélem nem csak füst lesz, hanem láng is. :)
Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy a két szervezet mit vár el egymástól. Illetve miben konkretizálódik az együttműködés.
Mindenesetre hajrá, holnap többet tudunk!
Mondjuk amíg a drága
Mondjuk amíg a drága (nyugdíjas) időskorú hölgy, utánam szól a Kálvinon a Múzeum krt-n a virágosnál, hogy okosfejem van, én pedig visszamegyek és megkérdezem, hogy mi a probléma oka és mi a forrása?! Erre megmagyarázza nekem, hogy ezért kell nekünk a kerékpársáv a Kiskörútra, hogy ne használjuk, hanem a járdán a szívbajt hozzuk rá, mert neki már kétszer volt infarktusa! Utána a vita végén, azt mondja én hamar meghalok, mint ő, persze durvább szavakkal!
Akkor van értelme itt biciklizni ebben a városban?
óóóóó! Most egy nyugdíjas
óóóóó! Most egy nyugdíjas bácsi válasza következik: így nincs. Mármint értelme partnerségről beszélni! Ha te fiatal létedre a járdán bringázva (ha jól értem) képes vagy egy nyugdíjas néninek visszaszólni ahelyett, hogy egy halk bocsánatkéréssel mennél tovább. És ez tök független igazságtól, sávoktól, írott szabályoktól. Kizárólag az íratlan szabályokhoz van valami köze.
Ott a pont!
Ott a pont!
Mélységesen egyetértek.
Mélységesen egyetértek.
Amúgy hány éves vagy?
Amúgy hány éves vagy?
hátigen én épp igy jártam ma
hátigen én épp igy jártam ma is kezdik már bitorolni a gyalogosok a biciklis utakat nagyon kivan a faszom velük már de msot monmolyan a fejembe nem fér bele hogy miért csinálják ezt a járda sokkal szélesebb mit a biciklisút eszem emg áll mit esznek benne nem látják az autósok az nike felsöjét vagy mi a faxom :))) nagyon feltudnak idegelni vele
és itt a beszámoló:
és itt a beszámoló: http://kerekparosklub.hu/baleseti_statisztika
Köszönjük! Arról van valami
Köszönjük!
Arról van valami konkrétabb esetleg, hogy a gyakorlatban mit jelent majd az együttműködés?
egész konkrétan, ami oda van
egész konkrétan, ami oda van írva a szándéknyilatkozatra: nekiállunk baleseteket mélyelemezni, hogy annak alapján lehessen később az ellenőrzéseket végezni, illetve tervezőknek és önkormányzatoknak állásfoglalásokat végezni a építéshez. A ,ásik egy közös kampány a partneri közlekedésről, ezt már tervezzük, lassan (kb 3 hét) be is jelentjük. Ezeket nagyjából ők finanszírozzák.
nekiállunk baleseteket
nekiállunk baleseteket mélyelemezni, hogy annak alapján lehessen később az ellenőrzéseket végezni
Kíváncsi vagyok, Peta friss, nem kis munkáját tervezitek-e bevonni (ha csak nem működtetek vele is már eleve együtt)?
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20130531/nehany-valaszfele-meddo-vi...
Igaz, pont nem mélyelemzés, de talán van némi köze a témához. :-)
Én is kíváncsi vagyok :D Nem
Én is kíváncsi vagyok :D Nem mély, de az átlagnál mélyebb :)
Itt van :
Itt van :
http://m.mno.hu/fejloves/a-szabalyok-a-pofatlan-bringasokra-is-vonatkozn...
Na igen, ezzel egyetértek. De
Na igen, ezzel egyetértek. De a cél nem ez, hanem az infra fejlesztése, legalábbis ez olvasható ki az MK közleményéből.
Személy szerint én sem bánnám, ha az MK határozottabban lépne fel a szabálytalankodó bringások ellen, de nincs ilyen irányvonal, inkább csak kötelező körök.
"visszaérek örök
"visszaérek örök vesszőparipáimhoz" - mondja őszintén a szerző.
A többi sallang köré azért kell, mert egy mondatért nem fizet a lap.
Tisztelt László János
Tisztelt László János úr!
Ugye valami nincs rendben remélem ön is belátja?
Amíg a rendőr azt kérdezi, hogy ön miért ütött a taxis autójára és a taxist elengedi,
+ miért van az, hogy a 35 éves taxis kiugrik az autójából és elkezdi önt rángatni, az utasok meg azt mondják hülye biciklis és a rendőr az elsőnek megemlített dolgot veti fel önnek?
Mi köze van ehhez az MK-nak?
Mi köze van ehhez az MK-nak? Nem kell ütögetni a taxit, hanem feljelentést tenni. Ha meg már így alakult, tehetsz panaszt a rendőri intézkedés ellen. De ezt nem az MK-nak kell elintéznie helyetted.
Kedves (toreki)! Kérdezd az
Kedves (toreki)!
Kérdezd az elnök urat mi történt tegnap a Bajcsyn, talán emlékszik!
És te vezetted a taxit?
És te vezetted a taxit?
szerinted kiderül mi történt?
szerinted kiderül mi történt? :)
Próbálkozni szabad :)
Próbálkozni szabad :)
Előzmény? Plusz időrend. Így
Előzmény? Plusz időrend. Így értelmetlen.
Lehet, hogy te tudod, mi történt, meg még páran (talán pont páran), de mi csak értetlenkedve olvassuk...
gratu és lájk. remélem ez egy
gratu és lájk.
remélem ez egy lépcsőfok a kresz módosításához is...
http://mno.hu/?block=mno_vide
http://mno.hu/?block=mno_video_popup¶m=media_id=77717
-
-
Arra kíváncsi leszek, hogy mi
Arra kíváncsi leszek, hogy mi lesz a mélyelemzés eredménye. Vajon mik a fő baleseti okok?
Személyes meglátásom szerint rengeteg bringás szarik a KRESZ-re. Persze a KRESZ nem tökéletes, így inkább úgy mondanám: rengeteg bringás szarik mindenre. Mennek, ha látnak egy kis helyet, átgázolnak mindenen. És az a durva, hogy nem is a fiatalok, hanem a középkorúak! Komolyan, nap mint nap ámulok azon, miket csinálnak azok, akiknek inkább példát kellene mutatniuk! És a fiatalok? Hát követik őket, ám a tapasztalatlanságuk miatt épp ők okoznak balesetet, míg az "öregek" vígan tekernek tovább.
Ezt azért írtam, mert a mélyelemzés remélem kitér pár interjúra is a balesetben részt vevőkkel, amennyiben ez lehetséges (adatvédelmi okok).
Nem ily egyszerű ez. Mi ugye
Nem ily egyszerű ez. Mi ugye már úgy születtünk és nőttünk fel, hogy KRESZ az van, és az mindenre jó és szent. De valójában a gépkocsik elterjedésével kellett bevezetni, ahogy a járdát és a közlekedési lámpát is. Jelenlegi filozófiájában pl. épp a - gépkocsik előtt is létezett - gyalogos-kerékpáros viszony szabályozására alkalmatlan (mert ott fölösleges ilyen részletekbe menőnek lenni).
A letölthető anyag bal alsó
A letölthető anyag bal alsó grafikonján 2x szerepel Görögország. Azt javítani kellene.
Izé... "Nőtt a kerékpárosok
Izé...
"Nőtt a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében, s elérte a kimagasló 14 %-os értéket (1 393 balesetet okoztak kerékpárral, a tavalyi 1 353-al szemben). Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi vezetőkön kívül 10 % feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van. A kerékpárosok kirívó helyzetét jelzi, hogy ők több közlekedési balesetet okoztak, mint a tehergépkocsi, az autóbuszvezetők és az egyéb járművek vezetői összesen."
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=753
http://hu.wikipedia.org/wiki/
http://hu.wikipedia.org/wiki/Diszkalkulia
"Az egyén elmebeli működésének széles területeire hat, úgymint a megértésre, emlékezetre; arra a képességre, hogy számokkal manipuláljon, vagy számadatokat kezeljen. "