Teljesen hibás gondolkodással akarnak teljesen hibás törvényt hozni: az új boltoknak kötelező legyen legalább a törvényben meghatározott számú parkolót létrehozniuk. Méghozzá azért, hogy ne nyíljon sok kis bolt a belvárosban és ne okozzon ott nagy forgalmat.

http://index.hu/gazdasag/2013/10/29/parkolo/

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
venyerin képe

Buták, buták, buták. Eleve a

Buták, buták, buták.

Eleve a deklarált cél se semmi, no de hogy az "érdekében" hozott szabály nem abba az irányba fogja terelni a dolgokat, amit állítólag szeretnének, az is biztos.

Aki ezt kiötlötte, valahol a halál micsodáján lakik, és még pisilni se volt soha kocsi nélkül, nem hogy vásárolni...

Persze kérdés, hogy a bringatároló az parkoló-e jelen szabály szempontjából... amilyen bénán szövegeznek mostanság joXabályt, simán megeshet. :)

2
monster képe

Na, a trafiktörvény indoklása

Na, a trafiktörvény indoklása a fiatalkorúak dohányzástól távoltartása volt ugyebár.
Ennél a törvénynél az igazi indok nem az ami le van írva, hanem az, hogy a boltok ne csak az ingatlan bérleti díjukat fizessék, ne adj isten egy magán tulajdonosnak, hanem a környékükön néhány parkoló után is tejeljenek a helyi önkormányzatnak valamennyit.

3
biktop képe

Ez egy teljesen jó ötlet.

Ez egy teljesen jó ötlet. Csak a szövegben a "parkoló" szót ki kellene cserélni a "kerékpáros parkoló" kifejezéssel.

4
Icarus képe

Én is pont erre gondoltam :D

Én is pont erre gondoltam :D

5
Süviv képe

+1

+1

6
Vid képe

Van erről nem indexes forrás

Van erről nem indexes forrás is?

8
Vid képe

Hát akkor tényleg igaz. Amúgy

Hát akkor tényleg igaz. Amúgy nem értem miért baj ha sok kis üzlet nyílik?
Miért baj ha képtelenség autóval bevásárolni a városban, a sok kis üzletben és kénytelenek az emberek tömegközlekedéssel, gyalog, és bringával megközelíteni a sok kis üzletet?

Idézet a rendeletből:
"Amódosítás parkolóhelyek számára vonatkozó,
az országos településrendezési és építési
követelményekről
szóló
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet ben köze lebbről meghatározandó
szigorú szabályozása egyúttal azon célt is szolgálja, hogy az újabb városon belül létrejövő üzletek egyre növekvő vonzása miatt zsúfolt városi forgalmat az üzletek parkoló létesítési kötelezettsége által a külvárosi részek felé terelje. A külvárosi részeket jobban terhelő forgalom a városkép, a
közlekedés, valamint a zajterhelés tekintetében is kedvezőbb helyzetet teremt a települések szempontjából.
Mivel a napi fogyasztási cikkek olyan gyorsan forgó termékek, amelyek rendszeres, ált alában napi, illetve heti szintű szállítást igényelnek, így a városokon belül létrejövő üzletek nemcsak a vásárlói
személyautók, hanem a tehergépjárművek forgalmát is megnövelik, ezáltal terhelik a városi forgalmat és környezetet. A kötelező parkolóhelyek
számának növelése a helyigény miatt kiszorítaná ezen forgalmat a külvárosi részekre, amely megoldás összhangban van a környezeti levegő minőségéről és a Tisztább levegőt Európának elnevezésű programról szóló 2008/50/EK
irányelvvel, és annak akcióterveivel is, amely a városi logisztika körében törekszik a tehergépjárművek városi utakon történő forgalmának csökkentésére
"

Tehát a logika így szól: Mindenki autóval jár be a sok kis üzletbe bevásárolni (még nem haltak ki teljesen a kis üzletek a plázák miatt, ahol ugye van bővel parkolóhely).
Hát ezt úgy akadályozzuk meg hogy megnehezítjük az üzletképződést, és ahol csak lehet parkolóhelyeket is létrehozunk számukra. Nehogy kialakuljon egy kellemes, autóval megközelíthetetlen hangulatos, (autó)forgalommentes belváros.

Nem akar az MK esetleg képzésféleségeket tartani magyar városvezetőknek dán, meg holland meghívott szakemberekkel? Mert lehet hogy ha nyugatról mondja valaki akkor könnyebb elhinni...

9
monster képe

http://www.youtube.com/watch?

http://www.youtube.com/watch?v=ZD2_VUvWuwM

Ott még van egy fa!
Hát vágjátok már ki a picsába,
több hangsúlyt a csomagolásra
Amit eladok neked azt a közösből veszem
A szemetemet pedig ugyanoda: a maradékra teszem,
A reklámomat nézed és az E betűmet eszed
Nem fogyott a levegő, majd azt is tőlem veszed

Nagy ívben leszarom az etruszk vázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!

Szívom az észt és hozom a pénzt
Majdnem az összes szádat befogtam
Amikor hatékonyan és nyugodtan
már az utolsó halat is kifogtam,
Na és ha mindenkit a sírba tesz,
A lényeg, hogy utoljára nekem lesz!

Nagy ívben leszarom az etruszk vázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!

Mint az üres Waynék, pénzből hatalmat,
hatalomból pénzt, semmi sem zavarhat
Mit dumál az az öreg indián, a pénz igenis finom!
Míg sütök egy pecsenéyt Démoclész kardján
Lekuporodhatsz egy száraz tó partján!

Nagy ívben leszarom az etruszk vázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!
Mi a cél? Mindenkinek saját plázát!

10
pere képe

Van olyan város,ahol már

Van olyan város,ahol már sikerült előrejutni : http://kerekparosklub.hu/kerekparos-szakmai-nap-veszpremben-2013

11
Törzsmókus képe

Varga Mihály a felhozatalhoz

Varga Mihály a felhozatalhoz képest viszonylag értelmes figura, szerintem le lehetne ülni vele. MK, hajrá!

amúgy én épp olyan mozgalmat szeretnék indítani, hogy az utcai parkolóhelyeket megszüntetni legyen kötelező, ha felújítanak vmit a Belvárosban. „az úton parkolni luxus – haladnánk!” vagy hasonló szlogennel :P
ez pl a Dob utca felháborítóan keskeny járdája kapcsán jutott eszembe – az összes parkoló autót nyugodtan bezavarhatták volna mélygarázsba (ha kevés a hely, valamelyik bontandó ház helyén lehetne még egy), oszt’jónapot. ja, hogy ott nem adják ingyen a parkolást? én kérek elnézést...

12
Törzsmókus képe

> A napi fogyasztási cikket

> A napi fogyasztási cikket értékesítő új üzleteknél a parkolóhelyek előírása a tárca szerint azért is fontos, mivel ezek cikkek olyan gyorsan forgó termékek, amelyek rendszeres, általában napi, illetve heti szintű szállítást igényelnek, így a városokon belül létrejövő üzletek nemcsak a vásárlói személyautók, hanem a tehergépjárművek forgalmát is megnövelik, ezáltal terhelik a városi forgalmat és környezetet.

ha a tgk. behajtás korlátozva van csúcsidőn kívülre, megoldják.
nem is kell tiltani, elég díjat kivetni rá.
oh wait, a behajtási díjat már leszavazták... de ha minden igaz, az EU-kötelezettség miatt a választások után visszatér, remélhetőleg.

13
biktop képe

Jaja, a dugódíjról beszélt

Jaja, a dugódíjról beszélt egyik reggel a MR1-en Tarlós is, hogy kötelező lesz bevezetni. Ő mondjuk húzta a száját, de nem tud mit tenni, be kell vezetni.

14
venyerin képe

Majd nyit egy újabb

Majd nyit egy újabb szabadságharcot, oszt jónapot.

15
Vid képe

Néha az az érzésem hogy az

Néha az az érzésem hogy az EMPAMPOGÓK stratégiát változtattak és titokban beépültek a várostervezés legkülönbözőbb szintjeire (ezek szerint akkor a várostervezés-vezetés 3-4 különböző szintjére a létszámból adódóan) és titkos összeesküvésük megvalósítására törekednek. Már alig várom a Rákóczy út házainak eldózerolását, a 2x6 sávos út megvalósításának érdekében.

Tényleg még kötelezővé kellene tenni minden vendégláóipari egységnek az autós kiszolgálás megvalósítását, hiszen így parkolóhelyeket lehetne spórolni, és nem kéne a maradék néhány métert sem gyalog megtenni. Ezáltal jóval több idő maradna később a konditeremben a helyybenfutásra/gyaloglásra, és így mindenki egészségesebb lenne!