Tarlós 20 pontja

http://www.origo.hu/itthon/20131106-tarlos-20-pontos-feladatlistat-adott...

Idemásolom:

1. A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni.
2. Jelentős hatást kell elérni a jelzőlámpa programok következetes újratervezésével és programozásával, mert nyilvánvaló, hogy korábban (1994 előtt) még jól működő rendszereket vertek szét.
3. Felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan, vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot.
4. Forgalomtechnikai szempontból átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat.
5. A Nagykörút közúti átbocsátó képességét növelni kell (főként az Árpád híd korlátozásának idejére), illetve a fonódó villamos elkészültéig a 90 másodperces fázisidő visszaállításával.
6. Növelni kell a Szent István körút → Váci út zöld időt, akár a Váci út → Teréz körút letiltásával, melyet például a Podmaniczky út - Bajcsy Zsilinszky út balos kapcsolat megadásával lehetne pótolni.
7. Le lehetne tiltani a BAH csomópont 3. fázisát, így a közlekedési főirányokban növelhető a zöldidő.
8. Megszüntethető a Hegyalja úti autóbuszsáv a Sánc utca és a Krisztina körút között.
9. Felfüggeszthető a Budaörsi úti buszsáv használata.
10. Lehetővé tehető az Árpád fejedelem úti buszsáv használata a Komjáditól az Üstökös utcába indulók számára.
11. Sürgősen javítani kell a Bécsi út lámpa hangolásait. Most a Vörösvári úttól kifelé rendszerint „piroshullám” van.
12. Hasonló a helyzet a csepeli gerincúton.
13. A Máriaremetei út – Hidegkúti út kereszteződésben csúcsidőn kívül teljesen rossz a lámpák programozása.
14. Az 5-ös busz a Pasaréti úti végállomáson nem fér el a megállóhelyen, így a körforgalom nem tud működni. Megfontolandó, indokolt-e a budai oldalon a csuklós járat.
15. Az Alkotás utcában a metró átadása után meg kell szüntetni az autóbuszsávot.
16. Ésszerű a Szent István körút → rakpart kapcsolat megadása a Jászai Mari téren.
17. A Kútvölgyi úton a Széll Kálmán tér irányába teljesen felesleges a buszsáv, mert a busz kétszer is kénytelen átsorolni a másik sávba.
18. Folyamatosan kell felügyelni az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat.
19. Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a „két híd” effektus.
20. Felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése következtében milyen jelentős változások szükségesek a fővárosi forgalomszervezés egészében.

Elképesztő. És nem Hírcsárda. Ez komoly.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
manomano képe

És én még rá szavaztam

És én még rá szavaztam :(
Mondjuk akkor még nem voltak ilyen pontjai azzal kapcsolatban, hogy hogyan kell "élhető várost" csinálni.

2
KésmárkiM képe

A 15. pontot szinte látom

A 15. pontot szinte látom magam előtt: ahogy nem 2x2, hanem már 2x3 sávon dübörög/áll az Alkotás úton az autóforgalom, mivel a gyalogosokat sikeresen eltüntettük a föld alá a metróval. Éljen. Csináltunk egy új Kossuth Lajos utcát.

Mégis csak vicc kell hogy legyen ez, nem lehet komoly.

3
szabomikulas képe

Én is rá szavaztam, pedig

Én is rá szavaztam, pedig sejtettem, hogy nagy marhaságokat szeretne sok tekintetben. Viszont ő nevezte ki Vitézit, aztán úgy látszik sikerült törököt fognia. :)

4
venyerin képe

"ő nevezte ki

"ő nevezte ki Vitézit"

Mondjuk ebben az önálló és szabad, tisztán szakmai döntésében azért nem kizárt, hogy befolyásolta némileg a halántékának szegezett revolver.

Vitázy elég klasszikus politikai eltőernyős, csak szerencsénk volt vele, dolgozott is valamit, ha már ott van. Tarlós ezen láthatólag nagyon megdöbbent, azóta se tér magához...

5
Kuku képe

Vitézy Dávid az EMTA

Vitézy Dávid az EMTA elnökségének valaha volt legfiatalabb tagja is egyben, és már újraválasztották erős mezőnyből. http://iho.hu/hir/vitezy-david-ujra-az-emta-elnoksegi-tagja-131010
Pedig oda nem ér el az a stukker.
De épp most veszi át a BKK a világ legjobb tömegközlekedési rendszerátalakításáért járó díjat is.
Ezen kívül javaslom nézz be pár konferenciára ahol felszólal.

6
venyerin képe

Nálam nem 100%-ban pozitív

Nálam nem 100%-ban pozitív minden húzása, maradjunk annyiban. Pl. az elsőajtós buszokat konkrétan feldughatja magának, a nagysikerű kijelzők mellé.

Az EMTA-nak meg itthonról közelébe se mehet, aki nem BKK vezér, azt vágod. :)

De mondom: szerintem mázlink volt vele, mert nem egy betokosodott vaskalap, jár az agya, és dolgozik, ha hagyják. Ez magyar viszonyok között már nagy érdem!

Úgy tűnik, eddig tartott a csoda, ezentúl nem hagyják dolgozni... Az eredményei mennek a levesbe, a hülyeségei megmaradnak nekünk, és így leszen teljes e korszakocska öröksége.

7
Törzsmókus képe

majd akkor szólj be az

majd akkor szólj be az elsőajtókra, ha nem lesz általános felfogás, hogy „ingyen van a békávé” :S

a kijelzők meg köszönik jól vannak, nemtom mi bajod velük. még a tesztfázisban tart a hatalmas FUTÁR rendszer kiépítése, amiből ez csak a jéghegy csúcsa. szerintem magyar viszonyokhoz képest azzal is egész ügyesen haladnak.

8
venyerin képe

Első ajtó: a 65 feletti,

Első ajtó: a 65 feletti, vidékről származó mamák körében nagy siker, dolgozni és suliba járóknak nagy gáz, a sofőrök szopnak mint állat, a bliccelőknek kb. mindegy (kézzel is rajzolok olyan bérletet, amit a sofőr eredetinek lát oldalt fordulva, üvegen át). Három gyerekkel, babakocsival például kifejezett élmény.

No de elvek szintjén is érdemes megvizsgálni a mókát: a feltételezett csalók miatt mindenkit alaposan megszivatsz, eredmény nem számít, csak mert lehet. És persze véletlenül se erre tervezett beltereket használsz, az mégiscsak túlzás volna...

A FUTAR-t meg inkább hagyjuk, égés égés hátán az egész. A semmit-kijelzőkön röhög a város, de az tényleg csak a jéghegy csúcsa. Buszos ismerőseim cifrábbakról számolnak be...

9
Icarus képe

A futárt tudtommal jelenleg

A futárt tudtommal jelenleg indítják be. Addig mit vár az ember?

Milyen területen dolgozol egyébként? (Mint informatikus teljesen meg tudom érteni azt, hogy a rendszer nem működik egyik napról a másikra)

10
venyerin képe

Informatikus vagyok magam is,

Informatikus vagyok magam is, csak "kicsit" mást gondolok egy normális rendszer bevezetésről, mint a BKK... :)

11
Törzsmókus képe

> eredmény nem számít, csak

> eredmény nem számít, csak mert lehet

végülis az 1,6 milliárd forint pluszbevétel mint eredmény télleg nem számít, bagatell.

12
venyerin képe

A pontosság nagy erény,

A pontosság nagy erény, kérlek alássan. Ezt írja a BKK:

"és más, a jegyellenőrzés szigorítását szolgáló intézkedéseinkkel együtt ezzel összesen 1,6 ..."

Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy halovány fingjuk sincs, az első ajtózás hozott-e egy kanyit is. Ha lemérted, utána vond le a kapott számból a menetidő növekedés és a szolgaltatás minőség romlás (potenciális utasvesztés) forintosított adatait, oszt csodálkozz a negatív számokon... :)

Amúgy a "más intézkedések" pl. olyasmiket jelent, hogy soha nem látott mennyiségű talpas ellenőrt vezényeltek ezekre a buszokra. Annak speciel elhiszem, hogy volt némi hatása, korábban ugyanis gyakorlatilag 0 volt a lebukás kockázata ezeken a járatokon.

13
Törzsmókus képe

köszönöm a pontosítást,

köszönöm a pontosítást, részben igazat adok.
de mivel épp most vázoltad, hogy neked sincs fogalmad az eloszlásról, hadd legyen nekem az a véleményem, hogy az elsőajtózás nem negatív, hanem pozitív irányba mozdította az eredményt. :)

14
venyerin képe

A vélemény szabad! :)

A vélemény szabad! :)

15
Torpedo képe

+1 SAJNA

+1 SAJNA

16
Vid képe

"Én is rá szavaztam, pedig

"Én is rá szavaztam, pedig sejtettem, hogy nagy marhaságokat szeretne sok tekintetben. Viszont ő nevezte ki Vitézit, aztán úgy látszik sikerült törököt fognia. :)"

Azért az elmúlt majd 4 év eseeményei nem azt mutatják hogy ez(a mostani 20 pont) lett volna a fő irány. Remélem hogy itt most csak valami autós választókra alapozó "választási lámpahangolásról" van csak szó.

17
Törzsmókus képe

az MKnak adott válasza kb ezt

az MKnak adott válasza kb ezt valószínűsíti.
de akkor is nagyon gáz.

18
biktop képe

1994-es közlekedési adatokkal

1994-es közlekedési adatokkal jön? Hát ez igen! Szinte ugyanannyi autó van a városban!

Szerk.: Tarlós is egy barom. Biztos manapság állandóan beragadt a dugóba a 100 hengeresével, és ideges volt, mert akadozott a mobil internet. Ilyen polgármester kell BP-nek? Jobbnál jobbak jönnek egymás után...

19
biktop képe

Az MK remélem előjön egy ütős

Az MK remélem előjön egy ütős 20 ponttal, akár összefogva környezetvédelmisekkel, Levegő Munkacsoporttal, stb... !

20
Kuku képe

Igen.

Igen.

21
Törzsmókus képe

wow, nagyon helyes. esetleg

wow, nagyon helyes.

esetleg ünnepélyes átadás, riadóhíradóval, a nyomaték kedvéért?

22
Toti képe

+1

+1

23
Vid képe

Olyat nem lehet hogy az MK

Olyat nem lehet hogy az MK összefogva dán, holland, esetleg német követségekkel rendezzen néhanapján előadásokat az élhető városról Tarlósnak és fontos döntéshozóknak? Persze úgymond nem az MK tartaná mert akkor biztos nem mennének el, valahogy úgy kelelne az egészet megcsinálni, hogy elmenjenek (ezért az ötlet a követségekkel akik néha eddig benne voltak bringás dolgokban), és ne valami belterjes összejövetel legyen. Szerintem nagyon sokan változtatnának a nézeteiken, ha többet tudnának meg néhány BP-nél élhetőbb helyről.

Az egyik CM után(a főpolg. választás előtt) volt egy ilyen rendezvény a gödörben egy nagyon jó kis összeállítással Koppenhágáról, szóval hasonlókra gondoltam.

24
Hubor72 képe

Szerinted felfogná?

Szerinted felfogná?

25
Vid képe

1. Azért az eddigi 3 év nem

1. Azért az eddigi 3 év nem azt mutatja hogy nincs meg a fogékonyság.
2. Bár nyilván senki nem fog egy jól sikerült bemutató után teljes hátraarcot csinálni, azért biztos hogy rengeteg előnye volna a hosszútávú szemléletformálásnak.
Nem tudom manapság a közlekedési szakembereket hogyan képzik, és azt sem hogy abból ők mennyit tudnak átadni a politikusoknak. De még ha valaki papíron tanul is arról hogy hol mi hogyan működik a világban, egész más a saját bőrünkön (és a saját orrunkal) érezni hogy milyen egy élhető kellemes város, ezt nem lehet papíron statisztikákkal átadni. Ehhez egyszer ott kell állni egy ilyen helyen és és feltenni magunknak a kérdést hogy "miért kell Budapestnek egy rideg bűzfészeknek lenni amikor így is lehet?".
Pld. én bár azt korábban is észrevettem hogy alapjában véve kelemesebben érzem magam bizonyos északnyugateurópai városokban, konkrétan talán a 2006-os CM közben jöttem rá amikor ott álltunk a lezárt Blahánál tömegben hogy mi is lehet az ok. Az egyébként egyik legkellemetlenebb helyén a városnak hirtelen a sokezer jelenlévő ember ellenére csend lett, kitisztult a levegő és azon kaptam magam hogy jól érzem magam egy olyan helyen ahonnal amúgy menekülök. (És ahonnan mindenki menekül a külvárosokba akinek pénze van, hogy aztán naponta visszajárjon, és mégrosszabbá tegye a helyzetet, miközben megtakarításának sokszor jelentős részét erre a folyamatra költi, amely megtakarítások természetesen 1000-el áramlanak ki az országból).

Szerintem mindenkinek van egy ilyen pillanata aki ezért tenni akar valamit, és önmagában senkinek nem az autóval mint gépezettel van a baja, és senki nem azért álmodozik afféle "autóval rémálom" városokról mint Koppenhága (Lásd Kükü eszámolóját) mert elment az esze.

Szóval ha ezt az érzést át lehetne adni a döntéshozóknak, akkor azzal rengeteg munkát, hadakozást, és időt meg lehetne spórolni a jövőben. Ha sok pénzem lenne kivinném őket pár hét fizetett kényszerlakásra néhány helyre, hogy eljusson a tudatukig, bár erre nyilván nincs mó, viszont sokminden másra van.

Amúgy meg rengetegféle csoport lobbizik a politikusoknál, és nem hiszem hogy az összes kenőpénzekkel működik. Egy jól megcsinált bemutató, előadás rendkívül meggyőző tud adott esetben lenni.

26
Toti képe

Gyűjtsünk Tarlósnak egy

Gyűjtsünk Tarlósnak egy Bogotái tanulmány útra.

27
Vid képe

:D Bár gondolom Bogotát így

:D
Bár gondolom Bogotát így európai szemmel főleg az tudja értékelni aki látta hogy mekkora káosz volt ott azelőtt.

28
László János képe

pont ezt tettük 2012

pont ezt tettük 2012 szeptemberében a design centerben, hát nem jött el, de még a kollégái sem. Pedig remek szakemberek jöttek Hollandiából. Idén meg éppenséggel pont dán és holland összefogással a világ legjelentősebb szakembere jan Gehl volt itt, na ki volt a fővédnök, aki nem jött el? Igen, ő.

29
Vid képe

Meg még emlékszem egy egész

Meg még emlékszem egy egész jó előadásra a gödörben is, a "főpolgármesterjelöltek vitájában" az egyik CM után. Ott a dán mintát mutatták be a 60-as évektől, amikor még nagyban kűzdöttek az autókkal.
Valószínűleg túl fontosnak érzi magát ahhoz hogy látogatásával túlságosan sok megtiszteltetésben részesítse a meghívókat.De az is lehet hogy egyszerűen ciki neki hogy esetleg olyan külföldiekkel kellene társalognia akik nem tudnak magyarul, mondjuk az tényleg kellemetlen helyzet lehet.
Bár még ez is jobb mint a fordítottja, aki minden eseményen ott van, mosolyog, ígérget, aztán magasról letojik mindent.
Talán azt kéne megpróbálni hogy ne az MK hívja meg, hanem valamelyik követség, azt nehezebb lemondani.

Meg ha még a kollégái sem jelennek meg, (gondolom sok esetben őket is fegyelmezi ha már a BKK-t is)akkor ki lehet bővíteni a meghívottak körét amennyire csak lehet, ha az 5 munkatársa nem jön el a stábjából, az sem baj ha minden vezetőcske ott van a közlekedésszervezésből. Egyszer ők is kerülhetnek magasabb beosztásba. Meg nem biztos hogy jelenleg a városvezetés túl sok kellemes beszélgetős ingyenvacsorás kellemes programot szervez nekik ahol egymást is megismerhetik, szóval ha a program olyan hogy a fő témától függetlenül is érdemes elmenni(esetleg vihetik családtagjaikat is, tehát munkaidőn kívül valami kellemes programnak is betudható a dolog, már az is jelenthet valamit.

Persze lehet hogy ebből már minden ki lett próbálva, de gondoltam leírom, hátha mégsem.

30
jurta képe

De az is lehet hogy

De az is lehet hogy egyszerűen ciki neki hogy esetleg olyan külföldiekkel kellene társalognia akik nem tudnak magyarul, mondjuk az tényleg kellemetlen helyzet lehet.

Hát ez nem kifogás! A tolmácsokat mire találták ki?

31
Vid képe

Tolmáccsal elég vicces egy

Tolmáccsal elég vicces egy összejövetelen valakivel csak úgy szóbaelegyedni, pláne ha többen beszélgetnek. Gyakorlatilag szerintem nem működik.

32
venyerin képe

"A főváros közlekedési

"A főváros közlekedési infrastruktúrája kétségtelenül 20-30 éves lemaradásban van a fejlett Nyugat-európai városokhoz viszonyítva. Ezért a BKK nem teheti ugyanazokat a lépéseket, mint ma ezek a városok, mert bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni - írja Tarlós István"

Fordítok magyarra: hosszú távú terve a lemaradás felelős megőrzése, lehetőség szerint gyarapítása.

33
KésmárkiM képe

Kíváncsi lennék hogy éreznek

Kíváncsi lennék hogy éreznek azok a szakemberek és lelkes amatőrök, akik azért dolgoznak, hogy modern, XXI. századi szemléletű városfejlesztés valósuljon meg Budapesten. Már azt gondolták, hogy végre kicsit elmozdultak a dolgok a jó irányba, talán kicsit hátra lehet dőlni, erre becsapódik egy ilyen Tarlós-levél az 1970-es évekből.

Mik lehetnek az első gondolatai például László Jánosnak vagy Kürti Gábornak, mikor ezt meghallják?

34
Peta képe

Kizártnak tartom, hogy tarlós

Kizártnak tartom, hogy tarlós írta ezeket a pontokat. Egyszerűen életszerűtlen, hogy egy ennyire felsővezető (mert ha tetszik, ha nem, az) egyedi csomópontok fázisterveinek felülvizsgálatával bíbelődjön. Ezt valami forgalomtechnikához értő őskövület írhatta. 94 előtt?? Mi a francról beszél ez? Forgalomtechnikai tervezést egy (!!!!) évnél régebbi adatokra alapozni is jogszabályellenes, ha már a józanész-ellenesség nem nem lenne elég.

35
venyerin képe

A magyar közigazgatás

A magyar közigazgatás életvitelszerűen életszerűtlen, szóval én simán elhiszem, hogy ő a szerző. No meg amúgy is, ha a nevét adta hozzá, akkor nem mindegy, honnan veszi?

A gondk azon a ponton lettek egy vak komondor számára is nyilvánvalóak, amikor Tarlós letiltotta a BKK-t a sajtóról. Igazából fura is, hogy ennyit késett a coming out...

36
martin_bp képe

Érdekes, a problémák zöme

Érdekes, a problémák zöme Észak-Budán lép fel. Kissé egyenletlenül fejlődött ez a város.....
És vajon melyek azok a kerületek, ahol a legtöbb autóhasználó él? És nem a III. kerületnek volt polgármestere a mostani főpolgármesterünk? Lobbiérdek?

37
biktop képe

Csak a horizontig lát el...

Csak a horizontig lát el... vagy addig sem.

38
tranyo képe

hátvaze, ez nemgyenge. ha ezt

hátvaze, ez nemgyenge.
ha ezt bevezetik, mert a főnök monta, akkor itt megint elindul az illegál!

39
Icarus képe

Ez hülye - és akkor még

Ez hülye - és akkor még enyhén fogalmaztam. Kicsit az az érzésem, mintha azokat az útvonalat említette volna meg, amerre közlekedik és úgy véli 5 másodperccel gyorsabb is lehetne.

"Forgalomtechnikai szempontból átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat." Egyébként mi ez a faszság? Azok a kerékpársávok amik vannak pesten, nagyon is jó helyeken vannak. Átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpáros infrákat valóban - nem szar bringagyalogokat építeni hanem pont hogy sávokat csinálni.

40
KergeKacsa képe

"Budapesten nincs szükség a

"Budapesten nincs szükség a CM-re, már nem kell bizonygatni, hogy szükség van biciklis infrastruktúrára", hallottuk nemrég...

Ja, látjuk... :(

41
pere képe

Miért kellene bizonygatni?

Miért kellene bizonygatni? Aki nem látja az vagy vak,vagy hülye.Tarlósnak meg tudtommal nem vak.

42
Kuku képe

És ha tavasszal lenne CM,

És ha tavasszal lenne CM, akkor ez a levél nem jelenik meg? Tarlós nem is a bringásoknak ment neki, hanem egyenesen a többségi tömegközlekedésbe szállt bele páros lábbal. Ezen semmi sem segíthet, ő már így fogja leélni az életét. Számítógépet sem használ, és nem beszél idegen nyelvet.
Ő egy ilyen főpolgármester.

43
Icarus képe

Egy ilyen őskövület, hogy

Egy ilyen őskövület, hogy lehet egyáltalán ilyen pozicióban.

Nagyim sem beszél idegen nyelvet és számítógépet sem használ, de maximum arról dönt, hogy mit főzzön ebédre, nem pedig egy város sorsáról.

44
venyerin képe

Ő úgy lehet ilyen pozícióban,

Ő úgy lehet ilyen pozícióban, hogy egy értelmes jelöltek nélküli versenyben olyan zászló alá állt, ami alatt mikiegereket és macilacikat is simán megválasztottak azon az őszön.

A zászló alatti hely egyik ára volt, hogy kinevezze Vitézyt, ezzel speciel nem kifejezetten jártunk rosszul.

Most úgy tűnik, a bácsinak már nem kell ez a pártos támogatás, függetlenedőset játszik, és szabadjára engedi teljes tulok önmagát. Szép látvány...

Megaszondom őszintén, fogalmam sincs, hogy ki szoríthatná meg jövő őszre, szóval a maga szemszögéből lehet igaza.

45
Hubor72 képe

"Egy ilyen őskövület, hogy

"Egy ilyen őskövület, hogy lehet egyáltalán ilyen pozicióban."

Úgy, hogy a legtöbbena rá szavaztak.
Pedig elég lett volna elnézni Óbudára, hogy a regnálása alatt mi lett a Római partból és az egész III. kerületből.

46
Toti képe

Azért szavaztunk tarlósra,

Azért szavaztunk tarlósra, mert nem volt neki alternatívája.

47
monster képe

Azért szavazott mindenki arra

Azért szavazott mindenki arra akire, mert ha a Miki Egér és a Donald Kacsa lett volna a szavazócédulán, akkor is a pártpreferenciák és nem a személyes kvalitások alapján húztak volna ixet.

48
Peta képe

Milyen pártpreferenciákról

Milyen pártpreferenciákról beszélsz? Egy csapásra mindenki szdszesből fideszessé vált? Ne röhögtess. Azért szavazott mindenki erre az alakra, mert a másik oldal látványosan lebőgött.

49
KergeKacsa képe

Igen, szerintem is inkább

Igen, szerintem is inkább demszky (meg a bandája) látványos semmittevése szólt bele ebbe a dologba.
Lássuk be - bármekkora baromságot is képest tarlós most mondani - az eddigi 3 év alatt több jó dolgot látunk, mint előtte sok-sok éven át. Mindegy, hogy bkk, bkv, tarlós, Vitézy nevéhez kötjük-e a dolgokat, de az összkép jelentősen jobb.

50
Toti képe

+1

+1

51
monster képe

A válaszodban ugyanazt írod

A válaszodban ugyanazt írod amit én. Oldalakról hablatyolsz, nem személyekről. A Tarlós ellen nem a Demszky indult mellékesen. A Demszkyt akkor is megválasztották (én nem tudom miért, de ott valahogy lehetett valamiféle személyes oka is ennek, ahányszor indult mindig nyert ugyebár) amikor az SZDSZ már gyorsuló sebességgel a leszálló ágon volt, sőt tulajdonképpen az első megválasztásán kívül az SZDSZ sohasem volt erős, beálltak mögé a szocik is valamiért. Mellékesen megjegyzem én alapliberális beállítottságom ellenére utáltam a Demszky-t, pl szavaztam ellene a Snittplagi bácsira amikor lehetett. Milyen jó kis polgi lehetett volna belőle, senkise vakargatta volna a doktoriját, nem kapaszkodott volna a számára ritka levegőjű magasságokba.
Akkor már idefűzném azt is hogy a Vitézy klán junior tagjától kinevezésekor nagyon idegenkedtem, de gyakorlatilag meg vagyok elégedve azzal amit csinál. Egyedül a jegyrendszer átalakítását hiányolom valamilyen arányosra és átszállásfüggetlenre, de szerintem az sincs már messze, feltéve ha nem engedi el a kezét a magas polcon lévő rokon.

52
Peta képe

Nem én hoztam be a csevelybe

Nem én hoztam be a csevelybe a pártok kérdését. Hanem te :) Mindegy. Demszkij első igazán elegáns, (önkritikus?) húzása az volt, hogy nem indult újra. Érezte, hogy már elfogyott a 2006-os paraszthajszálnyi előny is. Egyébként meggyőződésem, hogy azért nyert zsinórban, mert sármos volt. Öregecskedőn viszont már nem annyira. Mondjuk eme logika mentén 2010-ben a jobbikos Staudt Gábornak kellett volna nyernie, nem ennek a protkóbajnoknak. XD

53
Toti képe

Én nem ugyanannak a pártan

Én nem ugyanannak a pártan szavaztam a főpolgármester jelöltjére, mint amelyiknek a listájára. Tarlósnak tényleg nem volt alternatívája.
És nem a közlekedés az egyetlen szempont, amit figyelembe veszek a szavazáskor.

54
Drake Ramoray képe

Egész Budapesthez képest

Egész Budapesthez képest akkoriban Óbudán igenis minden rendben volt.
Ugyanígy Budapestet tekintve az elmúlt 3,5 évben fényévnyivel jobban rendben mennek a dolgok, mint előtte Demszkijvel 20 évig.

55
Toti képe

+1

+1

56
venyerin képe

Sose tudhatjuk meg, mi lenne,

Sose tudhatjuk meg, mi lenne, ha lenne CM.

Ahogy azt se, hogy mi lenne, ha sose lett volna...

57
Vid képe

Látod öröm az ürömben, ha a

Látod öröm az ürömben, ha a tettek is követik ezt a levelet lehet hogy megint lesz CM :))

58
Miló01 képe

kezdődik a kampány, maj

kezdődik a kampány, maj meglássuk azután ő lesz e vagy eltűnik a pártjával együtt...

59
feb képe

Minek ennyi pont? 1., A

Minek ennyi pont?

1., A tömegközlekedést meg kell szüntetni.
2., A kerékpározást be kell tiltani.

És MINDEN probléma megoldódik.

60
Miló01 képe

Még ez is sok, elég csak egy

Még ez is sok, elég csak egy pont. :)
1., Minden olyan közlekedési fajtát, ami nem dobozzal történik be KELL tiltani.

61
Törzsmókus képe

várjál, a busz is doboz. meg

várjál, a busz is doboz. meg a taxi. sőt, bizonyos értelemben a metró is. ;)

62
feb képe

Szavazás az Origón: Tarlósnak

Szavazás az Origón:

Tarlósnak van igaza 8784

Vitézynek van igaza 3143

63
tranyo képe

najó feladom, linkelnéd hol

najó feladom, linkelnéd hol lehet szavazni, 10 perce keresem :(

64
feb képe

Most akartam javítani, hogy a

Most akartam javítani, hogy a Zindexen van

65
tranyo képe

fene, azóta túrom azt a

fene, azóta túrom azt a ...khm... oldalt.
:)

nos, köszi :)

66
csgy képe

Most olvastam, hogy

Most olvastam, hogy Koppenhágában (igen, pont ott) is majdnem ugyanez a cirkusz zajlik. Az autóslobbi teljes tűzerővel támad kampány idején.
http://www.copenhagenize.com/2013/11/copenhagen-election-2013-cars-vs-bi...

67
Vid képe

Azért náluk jelenleg nem

Azért náluk jelenleg nem lehet akkora károkat okozni mint nálunk. Mivel az autók száma egész Európában (Németországban is) csökkenőben van, nehéz lesz a sok autós szavazatára alapozni városok autósítását. (A cikk szerint Kopenhágában a lakosok 29 százalékának van autója)

68
Uray M. János képe

Na jó, hirtelen felindulásból

Na jó, hirtelen felindulásból billentyűzetet ragadtam: http://urayjanos.wordpress.com/2013/11/07/tarlos-irany-a-pattintott-koko...

69
Süviv képe

Teljesen jól látod a dolgot,

Teljesen jól látod a dolgot, miközben olvastam az írásod, végig bólogattam.

70
aghla képe

Tarlós és Friderikusz. Még a

Tarlós és Friderikusz. Még a végén barátok lesznek.
http://www.atv.hu/videok/video-20131106-friderikusz-2-resz-2013-11-05

71
Törzsmókus képe

a beszélgetőtárs kifejezetten

a beszélgetőtárs kifejezetten értelmes volt, rosszabbra számítottam.
azt persze ő se merte kimondani, hogy az elmúlt 3 évben kezdtek jó irányba indulni a dolgok a bp-i közlekedésben...

72
Kuku képe

Friderikusz tipikus

Friderikusz tipikus véleményformáló autófej. Nagyon kevés ember nagyon erős szava. Én azt csodálom, hogy mit csinálnak ilyenkor a tömegközlekedők. Csóválják egyáltalán a fejüket?

73
aghla képe

Érdemes figyelni a

Érdemes figyelni a testbeszédét amikor belegondol abba hogy esteleg egyszer ő is buszra száll, ne adj Isten fizikai kontaktusba kerül azzal a kapaszkodóval amit mások is fogdosnak.

Ezek olyan, még a tudatalattinál is mélyebben levő averziók amik nagyon sok emberben meg vannak, nem csak a burokban élő gazdagoknál. Felróni nem igen lehet, felvilágosító kampánnyal áttörni pláne nem.
Majd a kényszer, esetleg...

(mondjuk ő a cirkusz kedvéért hajlandó volt rovart enni, akkor még vagy nem volt finnyás, vagy a pénz mégis felülírja az undort)

74
Shag_Beckur képe

Nincsenek tömegközlekedők.

Nincsenek tömegközlekedők. Ahogy nincsenek autósok, nincsenek biciklisek, nincsenek gyalogosok, csak emberek, akik el akarnak jutni A-ból B-be.

75
venyerin képe

+1

+1

76
Törzsmókus képe

egyfelől +1, másfelől viszont

egyfelől +1, másfelől viszont ha azt értem alatta h „minden ember akiknek nem büdös a közösségi közlöködés”, akkor tök érthető, mit akart mondani Kükü...

77
venyerin képe

Hát, egy ausztrál

Hát, egy ausztrál kiruccanásért a rémes közös repülőre csak felül(ne), onnantól meg nem az a kérdés, hogy közösségi közlekedő-e, hanem csak az, hogy mennyire... :)

78
KésmárkiM képe

Ez egy jó beszólás volt,

Ez egy jó beszólás volt, végre okosabban trollkodsz mint szoktál!

79
Toti képe

Ezt a mentalitást nem

Ezt a mentalitást nem szeretem. Hajlandó vagyok tömegközlekedni, ha ugyanúgy háztól házig visz, mint az autó, ugyanannyi csomagot elvisz, mint az autó, ugyanúgy nem kell átszállnom, mint az autóval. Utazom BKV-val, ha a taxik is a részét képezik a tömegközlekedésnek.
Az eszébe sem jut senkinek, hogy a közösség, az élhető város, a tiszta levegő, és ezeken keresztül a saját érdekemben hozzak némi áldozatot, tegyek némi erőfeszítést?

80
Toti képe

Még mindig a leginkább

Még mindig a leginkább tömegközlekedést használók vannak többen ebben a városban, mégsem képviseli őket senki.
Ha a Hegyalja úti buszsáv megszűnik, akkor én fogok aláírásgyűjtésbe kezdeni, mert rendszeresen ott utazom.
De miért nem foglalkozik ezzel semmilyen civil (vagy nem civil) szervezet?

81
venyerin képe

Még mielőtt hivatalos

Még mielőtt hivatalos fontoselvtársat csináltak belőle, Vitézy pont ilyen civilkedéssel próbálkozott. Nem mondhatni, hogy tömegeket mozgatott meg...

De mondjuk ez általános, az "éljünk nyugisan, normálisan" sajna nem az a téma, amire tömegmozgalmak alpozhatók.

82
Toti képe

Tényleg. Létezik még a VEKE?

Tényleg. Létezik még a VEKE?

83
Icarus képe

Létezik - erre egyébként úgy

Létezik - erre egyébként úgy reagáltak: "Nem tudjuk eldönteni, hogy reagáljunk erre az egészre, mert van benne igazság meg őrület is, vagy fölösleges. Egyelőre no comment, aztán majd meglátjuk."

Ami jelent valamit, annak a tudtában, hogy általában minden alkalmat felhasználnak arra, hogy Vitézyt és a BKK-t ekézzék.

84
Toti képe

Igazság? Ebben? Mi? És akkor

Igazság? Ebben? Mi?

És akkor most a VEKE kit képvisel?

85
Icarus képe

Pl ebben a kettőben van

Pl ebben a kettőben van valami, de csak azért mert annyira általánosan vannak megfogalmazva:

"4. Forgalomtechnikai szempontból átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat.

20. Felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése következtében milyen jelentős változások szükségesek a fővárosi forgalomszervezés egészében."

Az elsőt egyébként úgy értelmeztem, hogy átgondoltabban kell fejleszteni a bringás infrákat és inkább bringasávokat építeni, mint bringagyalogokat. Úgy már van is értelme ennek a mondatnak.
A második adja magát :) Felülvizsgálat nem feltétlen azt jelenti, hogy az autóközlekedés javára döntenek.

86
monster képe

Pl. ma reggel volt egy óra

Pl. ma reggel volt egy óra hosszat a vezetője a Klubrádióban 9-től 10-ig.
http://www.klubradio.hu/bview.php?bid=archiv_n

87
venyerin képe

Nagyon jó beszélgetés, köszi!

Nagyon jó beszélgetés, köszi!

88
jurta képe

Létezik. Amennyi számomra

Létezik. Amennyi számomra látszik belőlük, semmit nem csinálnak apró projekteken kötözködő, vagy nagy projektek apró részletein kötözködő durcás közlemények kiadásán kívül. (Amíg Vitézy is náluk volt, kissé komplexebbnek tűnt a tevékenységük.)

89
jurta képe

Vitézy pont ilyen

Vitézy pont ilyen civilkedéssel próbálkozott. Nem mondhatni, hogy tömegeket mozgatott meg...

A tömegek megmozgatásához valamivel több kell, mint aláírásgyűjtés.

90
Toti képe

Most olvasom, hogy máris

Most olvasom, hogy máris megszűnik a Hegyalja úti buszsáv. Állítólag az amúgy is ideiglenes volt. Kíváncsi leszek, hogy érdemes lesz-e arra busszal menni.

91
Toti képe

Szerintem a 4-es metró

Szerintem a 4-es metró semmilyen jelenlegi járatot nem fog teljes egészében kiváltani.

92
feb képe

Ezt a 20 pontot nem az EMPAMO

Ezt a 20 pontot nem az EMPAMO írta?

93
venyerin képe

Mondjuk én már ott ledobtam a

Mondjuk én már ott ledobtam a láncot, hogy mióta ír nyílt levelet az ember egy alárendeltjének, pláne olyannak, akit előzőleg letiltott a nyilvános válaszról...

A fentiek miatt aztán az egyes pontok mélyebb elemzése felesleges is, a populár demagógia dagonyájába nem biztos, hogy be kell mászni a varacskos desznó mellé...

Szóval azt akarom mondani, hogy nem biztos, hogy a pontonkénti, részletes szakmai elemzés a hatékony válasz a trollkodásra.

95
venyerin képe

Tetszik!

Tetszik!

96
tranyo képe

+1

+1

97
biktop képe

Én azt látom, hogy

Én azt látom, hogy Tarlóséknál elgurult a gyógyszer. Tarlós úgy berágott az egész BKK-ra, hogy leszarva mindent (főleg szakmai szempontokat), nekik megy, ahol csak tud. Nem nyilatkozhatnak, jött a 20 pont, aztán a BUBI bemutatón sem volt ott senki a BKK-tól (pedig BKK.hu/BUBI (ahol nincs is cikk a bemutatóról), ugye?).

Ám lemondatni nem meri, eddig tartott a merészsége:
http://www.origo.hu/itthon/20131108-tarlos-nem-akarja-eltavolitani-a-bkk...

98
jurta képe

Vasárnap ebédnél barátokkal

Vasárnap ebédnél barátokkal beszélgettünk, egyikük a BKK-nál vezető. 2 szinttel van Vitézy alatt. Arról panaszkodik, hogy már az ő (!!!) munkáját nehezíti a Tarlós-Vitézy ellentét.

Nekem világosnak tűnik, hogy ennek a közleménynek semmi köze a közlekedéshez.

Arról szól, hogy a homokozóban a nagygyerek odaáll a kisgyerek elé, és megparancsolja neki, hogy saját maga kezdje el rombolni a homokvárát, amit előtte felépített, csak mert ebben a homokozóban a nagygyerek az úr.

99
tranyo képe

ilyenkor oda kell menni

ilyenkor oda kell menni mégnagyobbgyerekkel.
vagy sokezer átlagossal...
asszem a kritikus tömeg a jó szó rá...

100
Röptömben_Szedtem képe

Jönnek a választások,

Jönnek a választások, józsaru/józsaru-t játszik Tarlós. Akik gyalogolni, tömegezni vagy bringázni preferálnak azok majd azért szavaznak rá, mert ugyan őt nem csípik, de ott van a Vitézy-féle BKK, mint csatolt fájl, azt meg nem tudhatni, az ellenzéki jelöltek kit-mit hoznak. Akik meg dobozban szeretnek ülni azok saját maga miatt szavaznak rá. Win-win. Úgyis nézhetjük, hogy kompromisszum van a város közlekedésfejlesztésében, meg jelen vannak a különféle érdekek; valami torz ungarische politikai logika mentén.

Arról nem beszélve, hogy Tarlósnak nyilvánosan kell ekézni Vitézyt, nehogy a srác kitúrja valamikor a jövőben a bársonyszékből (víziója nyilván van, meg hátszele is, tudjukkinek a tudjukkicsodája). Ezért is nem engedi nyilatkozni, valszeg.

102
Vid képe

"Egyébként tisztelem a

"Egyébként tisztelem a Kerékpáros Klubot, kíváncsi is vagyok véleményükre kerékpáros ügyekben, ápolhatják barátságukat is a BKK cégvezetőjével, örülök, hogy aggódnak érte."

:)

103
Drake Ramoray képe

"ebben a szakmában

"ebben a szakmában tevékenykedtem akkor, mikor a cégvezető úr még meg sem született... elég kiterjedt szakmai ismeretséggel rendelkezem"
Vagyis a szakmai őskövület barátaitól származik ez a 20 pont. Olyan is.
Mérnökként tudnia kéne megújulni Tarlósnak is, szerintem egy jó mérnök elengedhetetlen ismérve, hogy mindig nyitott és kiváncsi az újra is. Ha így volna, nem született volna meg ez a 20 pont.

104
Peta képe

Pontosan!

Pontosan!

105
Toti képe

+1

+1

106
biktop képe

Hát ez volt az egyik

Hát ez volt az egyik legnevetségesebb válasz, amit eddig olvastam. Szűk, értelmetlen, tele hibákkal és sértődéssel... most komolyan, 3 perc alatt leírta és közzétette? Indulatból? Hát wow!!!

107
Fly képe

Korrekt válasz :) Ezt

Korrekt válasz :)
Ezt faluhelyen egy szóval úgy mondják: "nepofázzábele!"

108
szabomikulas képe

Legalább látszik, hogy nem a

Legalább látszik, hogy nem a szóvivő által kitalált szabványválasz.

109
venyerin képe

Ja, "válasz". Mire is? Ja,

Ja, "válasz".
Mire is? Ja, semmire.

110
jurta képe

Huhú, ebbe bele lehetne

Huhú, ebbe bele lehetne kapaszkodni. Ha letakarnák a szerzőt, akkor is felismerhető lenne, ki írta. :-)
Biztosra vettem, hogy megválaszolatlanul hagyja.

112
biktop képe

EMPAMO: "Megyünk az úton azt

EMPAMO: "Megyünk az úton azt a rohadt biciklista nem feltart?!"

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=199405200089024&id=185...

113
tranyo képe

á, és amikor a bedugult autók

á, és amikor a bedugult autók tartanak fel, akkor rögtön "rohadt autósok"?

ilyenkor mindig remélem, lesz annyira pipa, hogy csökken az élethossza a stressz miatt annyival, amennyire rosszat kíván másnak.

114
Hotyhogy képe

Az én húsz pontom: 1. A

Az én húsz pontom:

1. A biciklizési ágazat érdekét nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ez az ágazat merőben a közösségi közlekedés. Prioritása nem viszonylagos, hanem abszolút. A biciklizés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását és akadályozását haladéktalanul meg kell szüntetni.

2. El kell érni, hogy a gyalogos zebrán a zöldnél átkelő gyalogosok sarkára ne hághassanak rá a szintén zöldnél induló és kanyarodó járművek. Ki kell hajítani azt a degenerált francia-közép-kelet-balkáni szabályt ami ezt megengedi, és a tökéletes brit szabályt kell beiktatni. Csakis ez utóbbi biztosítja a zöldnél átkelő gyalogosok kizárólagos tartózkodási jogát az ő zöldjüknél a zebrán, és úgy a törvényes védelmüket a vadbarmoktól.

3. Felül kell vizsgálni a buszok útvonalait és azokon mindenhol indokoltnak tekinteni buszsáv létesítését. Ez óriási közúti előnyhöz vezetne, mivel hogy buszokon és kerékpárokon haladhatna ott a nagy népi többség.

4. Legfőképpen kerékpáros biztonsági szempontból, és kerékpáros forgalom technikai szempontból is, átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat.

5. A Nagykörút közúti kerékpáros átbocsátó képességét növelni kell az optimális fázisidő beállításával.

6. Növelni kell a Szent István körút → Váci út kerékpáros átfolyást akár a Váci út → Teréz körút gépjármű forgalmának letiltásával, melyet például a Podmaniczky út - Bajcsy Zsilinszky út balos kerékpáros kapcsolat megadásával lehetne pótolni.

7. A BAH csomópont 3. fázisát kizárólagos kerékpáros szabad-irány fázissá kell változtani, meg is növelve azt alaklmas mértékben. Így a közlekedési főirányaiban, azaz a kerékpárosok célirányiban lesz ténylegesen növelve a zöldidő.

8. A Hegyalja úti autóbuszsáv a Sánc utca és a Krisztina körút között meg kell maradjon. Ugyanis fontos a buszon utazóknak és a lesikló kerékpárosoknak az a védett útvonala ott.

9. Nem függeszthető fel a Budaörsi úti buszsáv használata. Buszon utazók és kerékpárosok érdeke ez. A többségi közlekedő nép érdeke ez.

10. Lehetővé tehető az Árpád fejedelem úti buszsáv használata a Komjáditól az Üstökös utcába induló kerékpárosok számára, egy alkalmas kerékpáros felálló hely létesítésével ott.

11. Sürgősen javítani kell minden forgalmi lámpának a hangolását. Piroshullám segítségéval is meg kell valósítani a gépjárműves forgalom csillapítását.

12. A csepeli gerincúton is.

13. A Máriaremetei út – Hidegkúti út kereszteződésben csúcsidőn kívül is legyen teljesen jó a lámpák programozása.

14. Az 5-ös busz a Pasaréti úti végállomáson nem fér el a megállóhelyen, így a körforgalom nem tud működni. Megfontolandó, hogy a BKV felelőseit el kell küldeni árkot ásni. Az új felelősökre kell bízni a buszmegálló és a busz méreteinek rendes össze illesztését, ami ennek növelésével vagy annak csökkentésével érhető el, már elemi iskolás tudás anyag szerint is.

15. Az Alkotás utcában az új féregvasút hipotetikus átadása után is meg kell tartani az autóbuszsávot. Minden ami már van, az jó, és ne szűnjön meg.

16. Ésszerű a Szent István körút → rakpart kerékpáros kapcsolat megadása a Jászai Mari téren, eltántorítandó a bicikliseket a nehéz vagy veszélyes lépcsőzéstől.

17. A Kútvölgyi úton a Széll Kálmán tér irányába egyáltalán nem felesleges a buszsáv. Ne kényszerüljön ott a busz kétszer is átsorolni a másik sávba valamily idétlen tervezés miatt. Tervezze azt meg egy alkalmas tervező.

18. Folyamatosan kell felügyelni az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. Vissza kell szorítani a közép-kelet-balkáni munka stílust mi szerint félmeztelen emberek henyélnek, azt szétszórnak deszkákat meg mindent, míg üszkös, füstöt okádó roncs teherautók hordanak sarat mindenhova, és a közlekedők a foghíjas, hevenyészett palánkok között és ingatag deszka hidakon, mint egy harctéren át, bukdácsolnak buckákon, bombatölcséreken keresztül. El kell tanulni a tiszta, rendes építkezés módját a fejlett országoktól.

19. Jelenjék meg a sok híd effektus, miszerint a két part között zavartalan a forgalom. Természetes az, hogy minden munkát úgy kell ütemezni. Csakis alkalmas ütemező mesterek, mit mesterek, professzorok által. Van is erre asszem még mindig MicroSoft Project. Vagy ha nincs már, akkor kell legyen más. Katt-katt.

20. Naná, hogy felül kellett volna már tervezésekor vizsgálni, hogy a 4-es számú féregvasút üzembe helyezése következtében milyen jelentős változások lesznek szükségesek a fővárosi forgalomszervezés egészében. Fel kell készülni, kisapám. Mint az úttörő. Légy résen!

:-)

115
biktop képe

Reagálás Tarlós 20 pontjára

Reagálás Tarlós 20 pontjára és a válaszlevelére:

http://www.youtube.com/watch?v=0azECuZBvDc

116
biktop képe

Levegő Munkacsoport is

Levegő Munkacsoport is beszállt. Mondjuk én eléggé vártam is... :)

http://www.levego.hu/hirek/2013/11/tarlos_istvan_nem_ismeri_a_budapestie...

117
venyerin képe

Jó ez is! Még megsajnálom

Jó ez is!

Még megsajnálom Tarlóst ebben a kokizáporban... erre játszana? :)

119
Drake Ramoray képe

Tibi bá meg jön a kőkorszaki

Tibi bá meg jön a kőkorszaki "alul-felüljáró-autópályákat a városba" szlogennel. Nálam nem jobb, mint Tarlós.

120
tranyo képe

szerintem az a sor irónia

szerintem az a sor irónia volt.

nekem tetszik a cikk, ilyenek miatt:

"Nincs rosszabb annál, ha az ilyen stratégiai kérdések a napi politika áldozatai lesznek. Higgyék el, a Totalcar egy autós lap, de a világért sem szeretnék több autót a belvárosba, meg még büdösebb levegőt. Egyszerűen nem ez a jövő."

121
Peta képe

Nem hinném, hogy irónia.

Nem hinném, hogy irónia. Szvsz a cikkíró is le van maradva egy lépéssel a szakma aktuális állását tekintve :)

122
venyerin képe

Szerintem igen jó kis írás,

Szerintem igen jó kis írás, örülök neki. (Pár mellékszálon lehetne kötözködni, a bringások mentalitására tett kiváló beszóláson tán kellene is, de kihagyható.)

Ez volna a lényeg amúgy, és nem csak Budapesten, és nem csak közlekedési szempontból, hanem osrszágosan és mindenre:

"A legsúlyosabb probléma, hogy mi budapestiek sem tudjuk, mi lesz két év múlva, vagyis azt, hogy mihez kéne alkalmazkodnunk. Ki tudja, addigra hol lesznek a mostani vezetők? De mi még akkor is szeretnénk itt élni."

123
Törzsmókus képe

http://index.hu/belfold/budap

http://index.hu/belfold/budapest/2013/11/19/internetes_humorokkal_nem_fo...

Tarlós István nem érti, miért BKK- (és nem BKV-) bérletnek hívják azt a cédulát, amivel a BKV, a VT-Transman, a Volánbusz és a MÁV járatain lehet utazni, és amely szolgáltatás megrendelését és értékesítését a BKK intézi.
Továbbá egy fiatal cégvezetőnek nem feladata, hogy a szakmai életben a topon tartsa magát (konferenciákra járjon), inkább vezesse a céget és kussoljon.

...WTF?

Az index hülye kérdését a bérletár-csökkentésről nem bírta azzal lecsapni, ami közgázos alapvetés, ti. ha valami olcsóbb lesz, többet vesznek belőle.
Ja, és azt hiszi, azért megyek át a piroson, mert nem tudom, mit jelent. De ebbe a flémbe most ne menjünk bele.

124
Drake Ramoray képe

Mindeközben a BKK-nál: Jön a

Mindeközben a BKK-nál:
Jön a MOL-Bubi.

125
Peta képe

Érik a következő nyílt levél

Érik a következő nyílt levél :D

126
Vid képe

A Vitézy el lesz fenekelve!

A Vitézy el lesz fenekelve!

127
monster képe

"A komplex kerékpárosbarát

"A komplex kerékpárosbarát fejlesztési terv az alábbi intézkedéseket tartalmazza:

a főútvonalakon és a gyűjtőutakon (beleértve a hidakat) is kerékpározhassanak;

csomópontok felülvizsgálata, előretolt kerékpáros felállóhelyek kialakítása;

egyirányú utcák megnyitása a kétirányú kerékpáros forgalom számára;

forgalomcsillapítás: sebességcsökkentő intézkedések, a gyalogos és kerékpáros övezetek bővítése;

akadályok felszámolása a kényelmes kerékpározás érdekében: szegélysüllyesztések, rámpák, tolósínek, kerékpáros átkötések kialakítása;

kijelölt autóbuszsávokon is lehessen kerékpározni;

kerékpártámaszok és a MOL Bubi gyűjtőállomások környezetének forgalomtechnikai tervezése."

Különösen az 5. pont érdekes számomra, mert az nem a kényelmes kerékpározás érdeke, hanem pont ellenkezőleg.

128
Peta képe

akadályok felszámolása a

akadályok felszámolása a kényelmes kerékpározás érdekében: szegélysüllyesztések, rámpák, tolósínek, kerékpáros átkötések kialakítása;

Ez? Mi ebben a kényelmetlen?

129
Nuvanda képe

Mert nem az útra, hanem a

Mert nem az útra, hanem a járdára (gyászok) vonatkozik. Abból meg ne legyen már több! Persze a gyalogosok (pl babakocsi, kerekesszék) miatt is lehetne több ilyen, csak ne bicikliseket tereljék rá!

130
Peta képe

A szegélysüllyesztés minden

A szegélysüllyesztés minden közlekedőnek jó. Akadálymentesítés. A tolósínek, rámpák kiépítése nem azt jelenti, hogy ezentúl csak tolósneken lehet közlekedni, hanem pl. hogy egy állomáson az aluljáróból nem kell vállon cipelni a bicajt. Ugyanez pl. az Erzsébet-híd pesti hídfőjére is igaz.

131
monster képe

Ja, pontosan.

Ja, pontosan. Szegélysüllysztés mindenkinek jó, de a kerékpárosoknak nincsen rá szüksége. Ne már rájuk hivatkozva, az ő költségvetésükből valósítsanak meg nem nekik szükséges infrákat. Rámpa, tolósín, anyám kínja a kerékpárosok kirekesztéséről, útból eltakarításáról szól. A nagyon nagy kellemetlenségekből kevésbé nagyot csinál.
És hogy kerül a kerékpáros aluljáróba?

132
pere képe

Mondjuk úgy,hogy Hévvel a

Mondjuk úgy,hogy Hévvel a Batthyányi térre érkezel ?

133
venyerin képe

Mondjuk fel szeretne szálni

Mondjuk fel szeretne szálni egy vonatra?

134
monster képe

Vasútállomások

Vasútállomások akadálymentesítése, tolókocsisok, mozgássérültek, babakocsisok, kerékpárosok mozgásának megkönnyítése a MÁV feladata. Meg a BKV/BKK duóé. Semmi köze a központi kerékpáros bulikhoz. Pláne BUBI-val összekötve.
Eleve minden rampa és toláskönnyítés az: babakocsi, tolószék. Ezt esetleg kihasználhatják a kerékpárosok ha véletlenül arra van dolguk.

135
pere képe

Azért az megvan,hogy a BUBI

Azért az megvan,hogy a BUBI az BKK projekt? :)
Egy intermodális csomópontnál meg gondolom közös.

136
monster képe

Aszittem MOL reklámfelület

Aszittem MOL reklámfelület csak.

137
venyerin képe

Megmondom neked a frankót: a

Megmondom neked a frankót: a bringás meg a babakocsis az nem feltétlenül két különböző ember.

138
monster képe

A 2 halmaznak van közös

A 2 halmaznak van közös része. A járdaszegélyeket nem a bringák, de még nem is a babakocsik, hanem a tolókocsik miatt kell szintbe hozni. Az akadálymentesítés a szerencsétlen embertársaink miatt szükséges, amivel aztán élhetnek a többiek is. De ne magukra gondoljanak az akadálymentesítéskor.

139
Kisember képe

+1 Szerintem egy közösség

+1
Szerintem egy közösség fejlettségének a fokmérője, hogy hogyan bánik megváltozott képességű embertársaival. Minél inkább az önálló élet és boldogulás, a társadalmi hasznosság felé segíti őket, annál életrevalóbb lesz maga az "egészséges" társadalom is.
Sajnos ma Magyarország ebben rosszul teljesít. :(

140
venyerin képe

Magyarország a fogyatékkal

Magyarország a fogyatékkal élőkkel pont úgy bánik, mint a városi bringásokkal, a kisgyerekesekkel, a legális munkából élőkkel, az aktívan gondolkozókkal és az összes többi kisebbséggel.

Alapvetően szarik a fejükre, aztán néha nagy levegővel csinál egy nagy lufit, még csak nem is a legolcsóbbat, és szépen lefotózza magát vele, és így pár évre "rendben" a lelkiismeret. Lásd pl. a soproni bringás "fejlesztést". Hát nem tesznek meg mindent érettünk? Hát nem kurvajó nekünk? Légy erős, a többiekkel ugyanígy törődik ez a társadalom.

És nincs hülyébb magatartás az összes között, amikor két ugyanúgy kiszolgáltatott közösség, akiknek sok mindenben közös is volna az érdekük, olyannyira közönyös egymással szemben, hogy gyakorlatilag egymás létét, az érvényesítendő érdeket vonják kétségbe...

A CM már halott, a tagjai is jól haladnak.

141
venyerin képe

"nem a bringák, de még nem is

"nem a bringák, de még nem is a babakocsik, hanem a tolókocsik miatt kell szintbe hozni"

Szerencsére - még a jelen nyomorult demográfiai helyzetben is - sokkal-sokkal több a babakocsi és a járdán bringázó óvodás, mint a tolószékes polgártárs. Nem tudom, mi bajod velük, de kezeltesd magad szerintem...

142
monster képe

Érzéketlenséged

Érzéketlenséged visszataszító. Hogy egyéb reakcióidat ne is minősítsem.

143
venyerin képe

Ha rám hallgatsz, veszel egy

Ha rám hallgatsz, veszel egy tükröt.
Tudom, elvből nem hallgatsz senkire, hát ilyen a szelaví, kis tökös.

144
monster képe

Ha rám hallgatsz, akkor vita

Ha rám hallgatsz, akkor vita során a másik mondanivalójával vitatkozol, nem a vitapartnert minősítgeted hanem amit mond.

145
Hotyhogy képe

Es azzal lehet eljutni az

Es azzal lehet eljutni az altala legeloszor atjart termeszetes szulocsatotna kimeneti nyilasanak megemlitesehez? :D

146
Peta képe

Turbólol :DD

Turbólol :DD

147
monster képe

Fogadatlan prókátornak ebszar

Fogadatlan prókátornak ebszar a bére.

148
venyerin képe

Bírom, amikor egy érzéketlen

Bírom, amikor egy érzéketlen tahó emgem érzéketlen tahóz le.

Sok mindenben megerősítenek az ilyen pillanatok... :)

149
monster képe

Hát, nem emlékszem hogy hol

Hát, nem emlékszem hogy hol írtam volna azt hogy tahó vagy. De az önkritikád méltánylandó. Én nem vagyok se érzéketlen, se tahó.

150
venyerin képe

Egy ilyen fórumban az a

Egy ilyen fórumban az a szuper, hogy nem kell emlékezz, bármikor visszaolvashatsz bármit, akár magadat is. :)

151
chicoye képe

Mondjuk azért az döbbenetes,

Mondjuk azért az döbbenetes, hogy abból indulsz ki, hogy számszerűleg kiből mennyi van egy társadalomban, és nem abból, hogy valójában kinek is jelentene igazán nagy segítséget a szintbe hozás...

Én kerékpárosként vagy babakocsit tolóként is simán elvagyok a padkákkal, bár bosszantóak, de megoldom, mert van két kezem, meg van két lábam.

Egy tolókocsis nem tud sajnos kiszállni a kocsijából, majd feltenni azt a padkára, ezután szépen visszaülni bele és továbbmenni. Emiatt is láthatatlanok az utcán, vagyis alulreprezentáltak a járdán közlekedők között, illetve egyáltalán a közlekedők között, és sajnos emiatt gondolod azt, hogy mennyire kevesen élnek tolókocsiban.

152
venyerin képe

Szerintem a jó

Szerintem a jó akadálymentesítés nem arról szól, hogy vesszük a leginkább korlátozottakat, és addig reszelünk, amíg a "mindent kibíró normálisak" mellett ők is átjuthatnak valahogy a honlapon/aluljárón/rendelő kapuján, hanem arról, hogy eleve nem csinálunk felesleges akadályokat, semmiben és sehová, és emiatt aztán mindenkinek jó lesz az adott fejlesztés, mindenféle megkülönböztetések nélkül.

A tolószékes meg a babkocsis nem azt akarja, hogy építsenek nekik mindenhova egy külön átjárót, hanem át szeretnének menni ugyanott, ahol a többiek. Ez pont ugyanaz a probléma egyébként, mint hogy külön bringagyász legyen-e, vagy hagyjanak minket szépen menni az úton, aminek a tervezésében a mi szempontjainkat is figyelmbe vették...

Az ilyen "csak a tolószékeseknek" szemlélet kitűnő példája, bringásokra persze, a friss soproni förmedvény. Kiválóan látszik rajta, hogy miért nem szabad szigorúan szeparált csoportokban gondolkodni.

153
chicoye képe

"eleve nem csinálunk

"eleve nem csinálunk felesleges akadályokat, semmiben és sehová, és emiatt aztán mindenkinek jó lesz az adott fejlesztés, mindenféle megkülönböztetések nélkül."

Azért én kerékpárosként örülök a megkülönböztetéseknek, és nem akarom, hogy rajtam kívül olyan is használja azokat, akinek nincs szüksége rá. Én sem parkolok a mozgássérültes helyre, és nem használom a mozgássérültes klotyót sem, bár kétségkívül kényelmesebb lehet az a nagy tér. Amiről te beszélsz, az a Margit-híd. Az lett ebből a "mindenkinek jó lesz" mentalitásból.

154
Peta képe

Miért, a Margit-híd nem lett

Miért, a Margit-híd nem lett jobb?

155
monster képe

Budáról Pestre nem

Budáról Pestre nem szerencsés, se így se úgy se sehogy.

156
chicoye képe

Én meg pont az ellenkező

Én meg pont az ellenkező oldal miatt vagyok kiakadva, hogy hagyják lekopni a pikto festéket. Már másik hídon vagyok kénytelen Budára menni az önjelölt igazságosztó gépjárművezetők miatt. A déli oldallal nincs bajom, de egy széles biciklisávnak, amiben előzni is lehet, jobban örülnék.

157
monster képe

Tulajdonképpen igen. Nekem

Tulajdonképpen igen. Nekem nem probléma Budáról Pest az úttesten, de asszonykám járdára ment fel (na és ki járdázott vele szemben? Kerékpárosklub nagymenő főmarketinges PR elnöke, nem ugrik be a neve most). Viszont így kétségtelenül tudtunk beszélgetni egymás mellett tekerve. Viszont átverekedni az északi járdabringaútra, na az lehetetlen.
Pest-Buda nekem meg nézegetése a folyónak, gyakran a járda részen megyek a korlátnál ha nincsen sok gyalogos.
Még egyszer se mentem Pest-Buda irányban az úttesten, de legközelebb megpróbálom.

158
venyerin képe

Külön bringás hidat

Külön bringás hidat szeretnél? :)

159
chicoye képe

Nem, hanem széles

Nem, hanem széles bringasávot. Vagy akár busz- kerékpársávot.

160
venyerin képe

No de akkor min vitatkozunk?

No de akkor min vitatkozunk? :)

161
chicoye képe

Hát azon, hogy ne olyan

Hát azon, hogy ne olyan dolgot építsenek ebben a városban, ami mindenkinek jó lesz, hanem ami elsősorban annak lesz jó, aki használni fogja, akinek építjük, mert rá van szorulva, függetlenül attól, hogy milyen arányban élnek a társadalomban. Olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen. Például a vakvezető sáv olyan legyen, ami megfelel a vakoknak és gyengén látóknak, de egy tűsarkúban közlekedő ne legyen felháborodva, hogy most akkor neki jobban oda kell figyelnie az orra elé.

Szerk: Vagy máshogyan fogalmazva, reszelgetni kell a járdaszegélyeket, amik nincsenek szintbe hozva, meg a különböző akadályokat és elsősorban nem a babakocsisok, banyatankosok, vagy kerékpárosok miatt, hanem igenis a tolókocsisok miatt.

Ha pedig szükséges, akkor meg építeni kell külön az igényeiknek megfelelő infrát, amiknek tervezésébe (igazán) hozzáértő szakembereket is be kell vonni.

162
venyerin képe

De a bringa meg ne legyen

De a bringa meg ne legyen külön terelve, hanem mehessen a forgalomban, mint minden rendes jármű, ééééértem... Mindenki mást viszont szigorúan terelgetni, szeparálni. Logikus! :)

163
chicoye képe

Hol írtam én ilyet??? A

Hol írtam én ilyet???

A bringa a közlekedésben egyfajta öszvér. Lehet jármű is és lehet a gyalogos cyclechic kiegészítője. (Amúgy láttam már motorizált kerekesszékest menni az Árpád-hídon, az úttesten!, mert ha jól tudom, ott szabályos neki.)

Szeretem az összes szakszerű biciklis infrát: bringasávot, biciklis közlekedési lámpát, bringatámaszos bicikliparkolókat, mind külön nekem építették, hozzáértő szakemberek tervezték. Ha tolókocsis lennék (bármikor lehetek), akkor szeretném az összes mozgássérültes parkolóhelyet, wc-t, szintbe hozott járdaszegélyt, liftet, amit segítség nélkül is használni tudnék, teljesen egyedül.

Tehát, legyen a bringás "külön terelve", de szakszerűen, hozzáértőn tegyék azt.

164
alcedo képe

Nem csodálkozom. Kíváncsi

Nem csodálkozom. Kíváncsi voltam, hogy a nagy port kavaró ulánbátori címlapos fejlesztés után mikor tűnik fel a 120 budapesti utcát és 60 csomópontot érintő hír. Egy minúszosnak ide jó lett, de ebből is csak a szegélysüllyesztés az érdekes. (Bár bringagyalogot nem terveznek.)

165
monster képe

Már miért kéne milyen

Már miért kéne milyen szegélyeket süllyeszteni hol?

166
Vid képe

Egyébként igazad van, mert a

Egyébként igazad van, mert a Tarlós húsz pontjával szemben ez mégiscsak örvendetes hír! Amúgy blogot bárki felrakhat, úgyhogy az hogy akik pld. a rosszhírt felrakták nem kürtölik ezt villággá téged még nem kell hogy megakadályozzon hogy te megtedd. Vagy rakjam fel én? :)

167
pere képe

Hoppá.változott a térkép,már

Hoppá.változott a térkép,már külön jelölik a sávot és a nyomot,stb

168
tranyo képe

de a szabhídra miért nem

de a szabhídra miért nem alakítanak ki vmit?... nekiszalad két irányból is a nagy forgalom
(hamár a petőfin meg igen...)

nomind1, ennekisörülök.

169
Icarus képe

Azért az MK megkereshetné a

Azért az MK megkereshetné a BKK-t, hogy a Szabadság hídra, legalább egy kerékpáros nyom kerüljön az útra ha már szabályos. Ugyanezt szívesen látnék a Lánchídon is.
Erzsébet híd északi oldalán az úton lehetne nyom, a délinél teljesen jó, ha a padkákat rendezi normálisra.

Én egy picikét a Petőfi hídtól is félek. Túl szűk a járda és ha már bringagyalognak lesz táblázva, akkor az utat sem lehet ledudálások nélkül használni (nevezzük Margit híd szindrómának)

170
pere képe

van ott pikto,csak max

van ott pikto,csak max lekopott

171
tranyo képe

hol kopott le?

hol kopott le?

172
Peta képe

Az gerillaakció keretében

Az gerillaakció keretében került oda.

173
Icarus képe

Egyrészt nem hivatalos -

Egyrészt nem hivatalos - másrészt ahogy mondod lekopott - mindenképpen újra kellene festeni és örülnék akkor, ha már hivatalos lenne :)

174
monster képe

Egy kis pozitívum: November

Egy kis pozitívum:
November 30-án, szombaton adják át a Thököly út Baross tér és Dózsa György út közötti felújított szakaszát, ami így személyautóval is újra járható. A buszsáv középen lesz, és mindkét oldalon lesz kerékpársáv is.
http://14.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/131129/szombaton-atadjak-thoko...

175
tranyo képe

ez a buta tarlós megint

ez a buta tarlós megint alkot.hallottátok?

176
venyerin képe

Rájött ő is, hogy a nyílt

Rájött ő is, hogy a nyílt levele ciki volt, ezentúl zártan szeretne üzenni.
De választ továbbra sem vár, ehhez formálja a szervezetet éppen.

178
Fly képe

Tarlósnak egy kis

179
Torpedo képe

Köszi, nálam a kedvencek közé

Köszi, nálam a kedvencek közé landolt!

180
urijimi képe

+sok :-)

+sok :-)

181
alcedo képe

Nem hasznos elfelejteni, hogy

Nem hasznos elfelejteni, hogy Penalosa egyértelmű szakmai eredményei mellett sem volt politikusként különösebben sikeres. Ha az lett volna (pl. két cikluson keresztül lehet polgármester), még többet tehetett volna Bogotáért.