Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
jurta képe

Téli bringásként is azt

Téli bringásként is azt mondom, hogy elfogult és aránytalan cikk, ráadásul sokkal inkább magának a kerékpározásnak az előnyeiről szól, mint a téli bringázás természetéről. Első olvasmánynak a témában esetleg jó lehet.

2
Sanciman képe

Naná, hogy elfogult. ..

Naná, hogy elfogult. ..

3
Nuvanda képe

Én meg azt mondom, van benne

Én meg azt mondom, van benne pár torzítás. Nagy lódítás, hogy annyit spórolsz, hogy fél évente új bicajt vehetsz. Ha mindenhova bicajjal mész (és nem vagy otthon ülő), akkor kopik minden, kell rá költeni eleget.
Az is torzít, aki nem mondja ki, télen bizony rosszabb bicajozni, mint nyáron. Egy rétegben tekerni gondtalanul teljesen más, mint jól beöltözni, megizzadni és ruhákat szárítgatni. Nem beszélve mondjuk egy kellemes hóviharról, jeges útról és más téli nyalánkságokról. :D

4
Vid képe

" Egy rétegben tekerni

" Egy rétegben tekerni gondtalanul teljesen más, mint jól beöltözni, megizzadni és ruhákat szárítgatni."
Én ezért nem veszek fel télen sok réteget, mert nem akarok megizzadni. Bőven elég egy szélálló pulcsi. (Meg kesztyű, sapka,térdmelegítő)
Ja, és bár esőben tényleg kellemetlen bringázni, a hóeséssel nincs semmi gond. Meg a friss hóval sem.

5
Sanciman képe

Minden szavaddal egyetértek.

Minden szavaddal egyetértek. Ugyanígy vagyok én is. Eleinte túlöltöztem, az volt a hiba.

6
Nuvanda képe

Két rétegben járok, egyik sem

Két rétegben járok, egyik sem bélelt, de mivel túl jól fűt a szervezetem, ha intenzíven mozgok, bármibe beleizzadok.
Én mondjuk nem szeretek nagy hóban autók között csúszkálni. Akkor motoros sávozni sem lehet. Hóviharban meg marad a síszemüveg, abban meg bajos hátranézni sávváltáskor. Nyáron nincs ennyi nyűg.

7
makimajom képe

fejetekkel mit

fejetekkel mit csináltok?
mert az öltözetet nagyjából belőttem, de fagypont körül (vagy alatta) nekem az a legkellemetlenebb, amikor a ~0 fokos levegő megy az arcomba és üregeibe. Maszkkal pedig a kilélegzett levegő okoz némi problémákat...

8
biktop képe

Nálam ez bevált: közepesen

Nálam ez bevált: közepesen vastag (kötött) téli sapka, ami nem baj, ha kicsit nagyobb. Erre a bringás sisak, becsatolom. Ezután felveszek egy polár, hátul tápőzáras maszk-sálat, majd rácipzárazom a kabát nyakát és kész.

Ezeken kívül ajánlott egy szemüveg! Én alapból az vagyok, de nélküle elég rossz lenne a mínuszban: könnyezik a szemed, bevág a szél, a hó, stb... Egy hátránya van: pirosnál megállva párásra lehelem, mindig le kell hajtanom a sálat, de ez számomra csak apró kellemetlenség, szinte semmi.

9
monster képe

Valóban, a szemüveg

Valóban, a szemüveg rengeteget számít. Én szemüveges vagyok, de a párom nem, ő ha elfelejti felvenni reggel a (jó nagy) sportszemüvegnek kinéző de valójában olcsó munkavédelmi szemcsit, azzal jön haza hogy mennyire fázott az arca.

10
monster képe

Az a baj a bringásokkal, hogy

Az a baj a bringásokkal, hogy nem szeretnek lassan menni, lassítani, (akár megállni a pirosnál). Tulajdonképpen az autósokkal is ez a baj. Télen csökkenteni kellene az átlag és a maximális sebességet, hosszabb időt szánni az útra. Ez persze csak hivatásforgalmi bringásokra vonatkozik, aki sportol és edz, annak kell megoldást találnia a mozgásmennyiség téli szintentartására, de szerintem ők a görgőzést találták ki erre.

11
Nuvanda képe

Én ugyan megállok minden

Én ugyan megállok minden pirosnál, de elméletileg télen hasznosabb folyamatosan mozogni, mert megállásnál elkezdesz kihűlni. :D
A menjünk lassabbannal is van gondom, a téli úgy 50-55 perces utamat nem szívesen nyújtanám meg, mert várnak otthon, meg fene szeret ennyit a hidegben egy büdös városban tekerni. Tetejében van egy erő (pedálfordulat, ellenállás, ilyesmi), amit megszokott az izomzatom, én nem tudok annál lassabb tekerni, mert jobban fáraszt (ez gyalog is igaz). És nekem bármilyen tempónál elég hőt termel a szervezetem, igazából túl sokat is, ezért izzadok.

12
monster képe

Nyáron mennyi az a téli 50-55

Nyáron mennyi az a téli 50-55 perc? Ugyanannyi?

13
Nuvanda képe

Mondjuk 45. A tél, azaz a

Mondjuk 45. A tél, azaz a több ruha, hideg, bordázottabb gumi (ha van hó) mondjuk 2-3 km/h-val csökkenti a haladási sebességem, ezért alapban lassabb vagyok, és néha vesztek ezzel egy lámpaciklust. Nyáron mondjuk a 30-31 a kényelmes tempóm, télen ez lecsökken. Persze ha sietek haza, akkor tudom tartani a nyári lámpaciklusokat, csak nem esik annyira jól. :)

14
Nuvanda képe

Fejre csősál (mondjuk 2-5

Fejre csősál (mondjuk 2-5 fokig), alatta sapka, nagyon mínuszban kettő kombinációja + sisak. Ha esik, akkor csősál + kapucni. Nyakra tépőzáras sál, nagy hidegben csősállal kombinálva, azt és a fejen lévőt lehet az arc elé húzni. A két évvel ezelőtti -13 fokokban próbáltam a szám elé is húzni sálat, de nem jött be, mert átnedvesedett a lehelettől és úgy túl hideg volt. Így inkább fagyival edzettem a torkom a hidegre. :)

Szemüveget én is használok (télen átlátszó üveggel), lámpánál (mert én megállok) meg letolom, hogy ne párásodjon annyira. Ha esik a hó, nekem a síszemüveg vált be, mert az nem párásodik és az arcot is jobban védi. Egyetlen hátránya, hogy szűkíti a látómezőt és hátrafelé én nem látok benne. Ezért nagy hóban vagy leveszem egy pillanatra sávváltáshoz, vagy megvárom, míg mögöttem a lámpa megfogja az autósokat.

15
Vid képe

"fejetekkel mit

"fejetekkel mit csináltok?
mert az öltözetet nagyjából belőttem, de fagypont körül (vagy alatta) nekem az a legkellemetlenebb, amikor a ~0 fokos levegő megy az arcomba és üregeibe. Maszkkal pedig a kilélegzett levegő okoz némi problémákat...
"

Szélálló, fülvédős polár sapkám van,hunkavédelmi szemüveggel és ennyi. A 0 fokos levegő nem olyan rossz ám mint hiszed, a vérkeringésnek kifejezetten jót tesz, ha nem viszed túlzásba.
Maszknál meg már kitárgyaltuk a légszűrőmaszkos topikban, hogy a cserélhetőszűrős ki és belégzőszeleppel ellátottakkal a legkényelmesebb bringázni, és nem mellesleg a hideg levegőt is előmelegítik, továbbá jóval könnyebben kapsz bennük levegőt és az arcodat is takarja. Egyetlen hátránya hogy hülyén néz ki.

16
feb képe

fejetekkel mit

fejetekkel mit csináltok?

Méter x méteres sálat félbehajtom, és az így kapott háromszöggel kötöm be a fejem. Hogy ne kapjon mindenki röhögőgörcsöt az utakon, sisakot veszek rá,.

17
urijimi képe

Én nyáron a nagy

Én nyáron a nagy napsütésekben szoktam fejkendőben tolni. Ilyenkor sísapka.

18
jurta képe

fejetekkel mit csináltok? ...

fejetekkel mit csináltok?
... fagypont körül (vagy alatta) nekem az a legkellemetlenebb, amikor a ~0 fokos levegő megy az arcomba és üregeibe.

Férfiaknak a szakáll, bajusz tud még segíteni egy keveset, ha amúgy nincs munkaköri, párkapcsolati avagy egyéb akadálya. Tavasszal le lehet vágni. :-)

Én 6 km-nél többet ritkán megyek egyszerre, 12-nél többet télen szinte sosem, mindeddig lusta voltam ismeretlen ruhadarabokkal kísérletezni, elfogadtam, hogy kissé fázik az arcom (ahogy a lábujjam is).

19
chicoye képe

"elfogadtam, hogy kissé fázik

"elfogadtam, hogy kissé fázik az arcom (ahogy a lábujjam is)."

Ezzel én is így vagyok, csak én -10 fok körül szoktam azt érezni, hogy kezd már azért hűvös lenni. :)

20
Biros képe

Nekem az vált be, hogy

Nekem az vált be, hogy felveszek egy polár símaszkot, amit az orromra is ráhúzok. Erre rá még egy csősál a nyakamra és egy polár sapka. Majd a sisak. A szemüveg kérdésben végülis arra jutottam, hogy nem kell. Próbáltam sima bringás szemüveget és síszemüveget is. Mindkettő képes volt bepárásodni menet közben annyira, hogy ne lássak.
Ha az orromon fújom ki a levegőt, a símaszk alól felfelé megy ki a meleg levegő, ami melegíti a szemem környékét, emiatt nincs is nagyon szükség a szemüvegre. Eső ellen elég a sisak napellenzője megfelelő szögben belőve. Hóeséshez még nem volt szerencsém, ott már lehet, hogy hasznos lenne a szemüveg megint.

21
Vid képe

Az alpokban -10 alatt

Az alpokban -10 alatt szélviharban én is így szoktam nyomni,sál nélkül.(ott a maszk) Viszont szemüvegben.
Szerintem neked egy ilyen volna a legmegfelelőbb:
http://www.vedoeszkozbolt.hu/index.php?&tpl=product&prID=368

Vagy egy ilyen:
http://www.vedoeszkozbolt.hu/index.php?&tpl=product&prID=2031

Esetleg mindkettő.

22
Vid képe

"Két rétegben járok, egyik

"Két rétegben járok, egyik sem bélelt, de mivel túl jól fűt a szervezetem, ha intenzíven mozgok, bármibe beleizzadok."

Akkor levehetsz még egy réteget. LEhet hogy neked rövidújjúban a legcélszerűbb télen bringáznod! :)

Amúgy az a síszemüveg elég gáz amiben nem tudsz hátra, odalranézni, jó nagyokat lehet vele csattanni a pályán.
Motorossávozni tényleg nem célszerű csúszós időben, olyankor én biza a járdán előzök.

23
Nuvanda képe

Próbáltál biciklin

Próbáltál biciklin síszemüvegben hátranézni? Mert nem bicajra találták ki, pont nem látod rendesen a melletted lévő sávban jövőket, így kockázatos a besorolás. Síelve az embernek nem kell hátrafelé néznie (miután a hátulról jövőnek kell figyelni), ezért a szemüveget nem is erre tervezték. Viszont jobb, mint amikor egy hódaraviharban nem láttam ki a bepárásodott napszemüvegből (akkor még nem volt nálam sí), levéve meg fájt a szemem a szembe jövő hódarától, és úgy kellett mennem, hogy az első kerék elé néztem pár méterrel, pillanatokra felpillantva.

Járdán én elvből nem megyek.

24
Vid képe

Én csak olyan síszeműveget

Én csak olyan síszeműveget igyekszem venni, amiben szinte tökéletesen látok oldalra. Most megnéztem mind a 3 síszeművegemet (egyik átlátszó duplaüveges munkavédelmi) és teljesen jól látok oldalra is. Síelésnél azért fontos, mert a tipikus carvingbaleset, amikor egymás holtterében kanyarog két ember, majd úgy csattannak össze, hogy azt sem tudják mi van. Szóval ott legalább olyan fontos a periférikus látás, sőt, mivel sokszor 2-3-szor annyival mész mint bringával még fontosabb. Pláne ha többen sokan vannak a pályán.
Nekem amúgy bringázáshoz mindig elég a munkavédelmi, valahogy nem szoktam tele lehellni.

25
Sanciman képe

Azt mindenki tudja szerintem,

Azt mindenki tudja szerintem, hogy télen MÁS biciklizni, mint nyáron. De hogy rosszabb lenne? Én kifejezetten élvezem, hogy csak az igazán elszántak maradtak meg. Élvezem, hogy különleges dolog és főleg azt élvezem, hogy nem hat rám az időjárás. Hogy akármilyen idő van, én vagyok a keményebb...
Idén pl még nem voltam beteg. Volt egy kezdődő náthám, de kifújta a szél belőlem. Remélem, ez így is marad.
A bringa valóban kopik. És lehet, hogy én vagyok szerencsés, de nekem nem kell sokat költeni rá. Amikor kocsival jártam, havi 50 ezres volt csak a megnövekedett szervizköltség. Abból havonta vehetsz új bringát, kéthavonta egy jobbat, félévente egy csúcsgépet.

26
Nuvanda képe

Ja, úgy én is sokat spórolok,

Ja, úgy én is sokat spórolok, ha magánhelikopterrel vetem össze nézem mivel megyek. :D Sose jártam autóval dolgozni, de nekem soknak tűnik a havi +50ezer. Ennyi pénzért évente autót is lehet cserélni úgy, hogy a régit kidobod.
Én főleg bicajjal közlekedek, nem mindegy, hogy a napi 35 kilométert szép időben, vagy zimankóban teszem meg. És télen nagyobb a szmog is. :( És mivel csak az igazán elszántak maradtak meg, több lett az autó is.

27
Sanciman képe

Egy közepes autó

Egy közepes autó szervizköltsége 50 ezres havonta, ha elosztod. Van úgy, hogy hónapokig nincs semmi, aztán 300 ezres egy vezérműjavításra, vagy 80 a gumikra. Ilyesmi. Én sem járok autóval, de jártam. Naon nem éri meg.
És azzal sem vitatkozom, hogy nem mindegy, milyen időben bringázol. Ezt nem is írtam. Arról írtam, hogy télen is lehet biciklizni. Lehet?

28
makimajom képe

az évente 600 000, ami egy

az évente 600 000, ami egy középkategóriás ÚJ autó évi értékcsökkenése, aminek nem nagyon van javítási költsége.
Évente egyszer elviszed "kötelező" szervizre, típustól függően 40-100e Ft, osztjónapot.

Akkor most kiderült hogy újautóval járni olcsóbb...

29
Sanciman képe

Arra azért kíváncsi vagyok,

Arra azért kíváncsi vagyok, hogy melyik márka ad az ÚJ autójához olyan szolgáltatást, amiben benne van a defektes gumi, a kátyúba szaladás miatti csapágycsere, a lezúzott lökhárító.
Hidd el, ha autóval jársz, annak olyan elkerülhetetlen költségei vannak, amiket ha leosztasz, az általam leírt összeg nem is fedi be.
Új autónál amikor kohozod a szalonból, már bux ennyit, erre jön rá a kötelező szerviz.
Évente egyszer? Ha autóval jársz, akkor ez inkább félévente-negyedévente egyszert jelent. A dízeleknek 20000 kilométerenként kell szervizbe menni, így ha naponta csak 100-at jársz be a munkába-haza vele, az 200 nap alatt összejön.
Én naponta 150-et járok (75 be és 75 haza), azaz nekem 130 nap alatt jön össze a 20 ezres. 130 nap az 4 hónap meg egy kicsi...
Helyette vonaton ülök és a vasútig és a vasúttól a melóhelyig megyek bringával.
A bérletem 86%-ban téríti í cég, azaz havonta 7 ezres a munkába járás saját zsebből.
Röviden ennyi.

30
makimajom képe

Hát lehet hogy aki 100e km-t

Hát lehet hogy aki 100e km-t megy évente annak ennyi a szervizköltség, de nem ez az általános, tegyük hozzá, hanem kb 15e km az átlag.

31
Nuvanda képe

Te érdekesen bánsz a

Te érdekesen bánsz a számokkal! Napi 150 kilométerhez hasonlítod a spórolást, miközben heti 7 munkanappal számolsz (úgy jött ki a 4 hónap). Nem vagy véletlenül politikus? :D
Egy biztos, igaz az, amit először mondtam, hogy torzítasz.

32
Sanciman képe

Valóban, nem számoltam ki 9

Valóban, nem számoltam ki 9 tizedesig...
A havi 50 ezres KONKRÉT, megtörtént. Egy évig jártam autóval (én barom) és ez alatt az egy év alatt volt egy gumicserém defekt miatt (az első kettő, mert egy tengelyen ugyebár egyféle lehet), darabja 38 ezres. Aztán volt egy talpas csapágy csere (kátyú), 38 ezres, aztán volt egy bal első kerékcsapágy csere 40 ezres. Volt egy xenon izzó csere 20 ezres, egyszer voltam szervizben az 56 ezresbe került (csak a kötelező dolgokat cserélték ki). Kinyiffant az ABS jeladó, 40 darab ezres. A gumicserénél letörték a guminyomás jeladót, ez szelepenként egy húszas. Mivel előző alkalommal is letörtek egyet és azóta is, gyakorlatilag mind a négyet cserélni kellene, ez betanítással együtt kereken egy 100-as. És augusztus 20-án hajnal 2-kor megállt alattam az autó, mint kiderült, vezérműtengely törés miatt, ami konkrétan 521.514,- HUF. Ez történt 2012. november és 2013. augusztus között, azaz nem egészen egy év alatt. Azt hiszem az 50 ezressel egy kicsit alá is lőttem.
A közvetlen kollégáim közül 1 fő lakik Budapesten, a többiek a környékből járnak be, mint én. Mindannyian ugyanilyen költségekről számolnak be, pedig van az autók között Suzuki, Opel, Peugeot. Tök mindegy a márka és tök mindegy az évjárat. Ha kocsival jársz, az kopik és kábé ilyen összeg havonta. Arról nem beszélek most, hogy az autót megvenni is pénzbe kerül, amit megint le lehet osztani az élettartam alapján havi részletre. Ez egy sokkal magasabb összeg. Egy 3 milliós autónál 5 évre, forint alapon 70 ezres. Ha svájci frank alapon veszed fel a kölcsönt, akkor elszállhat, mint pl nekem, havi 93 ezresre. És előfordulhat, hogy be kell fizess egy kisebb összeget (1.420.000,- forintot) a kamattartozás fejében, amit aztán amikor lejár az autó részlete, majd fizethetsz tovább.
Úgyhogy hidd el nekem, az autó költségeinél kvára mindegy, hogy 7 nappal, vagy 5 nappal számolok. Az én autóm nekem havi 150 ezresembe van. És ki sem lehet szállni belőle, mert többel tartozol rá, mint amennyit ér, így ha nem fizeted a részleteket és elveszik, akkor még úgy 4 évig fizethetsz egy hasonló összeget a SEMMIÉRT.
Ki van ez találva.
Ki találta ki?
Összeesküvés elméleteket nem tárok eléd, így is le lettem hülyézve, hogy vizionálok...

33
Nuvanda képe

Látom, te mindig torzítasz.

Látom, te mindig torzítasz. Bár sose volt saját autóm, de tudom, az általad felsorolt 853ezer forint költés egy autóra a szokásosokon (üzemanyag, adók, stb) felül nem átlagos. Azaz nem ehhez viszonyítunk!
Hogy megértsd, egy átlagos ember azzal, hogy kerékpárra ül autó helyett nem spórol havi 50ezret! Én se ahhoz a héthez viszonyítom a defektjeim számát, amikor 3 is volt (és sírok, hogy szarok a gumik), mert 12 évre kivetítve szerencsére elég évente egyszer foltoznom. Azért, mert volt egy peches autód, éved és baromi messze jársz dolgozni, még nem te vagy az átlagos autósból lett bringás! Csak ezt próbálod beállítani.

34
Sanciman képe

Ha sosem volt saját autód,

Ha sosem volt saját autód, akkor HONNAN veszed a véleményedet? Hallottad? Mesélték?
Csaxólok, hogy én a saját tapasztalataimat írom le, nem másodkézből vettem az adatokat. És ez nem az első saját autóm, hanem a negyedik.
És nem írtam sehol, hogy én átlagos lennék. Leírtam a konkrét esetemet.

35
Nuvanda képe

Leírtad azt azon a blogon,

Leírtad azt azon a blogon, hogy "tény.... félévente új kerékpárt vehetsz". Ez torzítás. Az IGAZSÁG az, hogy ez nem átlagos eset, amit te elhallgattál és általános tényként közöltél.
Ha az említett 4 autódnál is ennyi (853ezer) volt az évi plusz költésed átlagosan, akkor természetesen visszavonok mindent. Persze akkor hülye vagy, hogy megvetted a 2. autód. :D

36
Sanciman képe

Majd ha egyszer lesz SAJÁT

Majd ha egyszer lesz SAJÁT AUTÓD, akkor térjünk vissza a dologra.
Egyébként nem hülye, hanem egy BAROM vagyok, hogy megvettem ezt az autót.
Hagytam magamat becsapni a propaganda által.
Az által a propaganda által, amely elhiteti emberek millióival, hogy autózni életforma. Hogy tartható, sőt követendő magatartás.

37
urijimi képe

Egyébként érdekes dolog ez a

Egyébként érdekes dolog ez a propaganda az autókkal és a használatuk szükségességével kapcsolatban. A múltkorában olvastam, hogy a magyar háztartásoknak csak a felében van autó, és hogy az utazások egyharmada történik autóval. Ehhez az arányhoz képest a közterületek iszonyú nagy részét uralják, és a hangjuk, érdekérvényesítésük is túl nagy.

38
Nuvanda képe

Csak akkor lehet igazam, ha

Csak akkor lehet igazam, ha van autóm? Képzeld, van pár éve. Csak nem én használom. És régen is éltem együtt sokáig autóval munkába járóval, így van fogalmam arról, hogy túlzol, csúsztatsz, torzítasz.

39
Sanciman képe

Én nem írtam, hogy nem lehet

Én nem írtam, hogy nem lehet igazad. Azt írtam, hogy térjünk vissza a dologra. Azért írtam, mert kíváncsi leszek a véleményedre.
(Csak azért, mert nekem is más volt a véleményem azelőtt. Ettől persze még lehet, hogy a Te véleményed nem fog változni, vagy esetleg még kedvezőbb lesz. Kívánom, hogy így legyen és azt mondd majd: mekkora marha voltam, hogy eddig nem vettem autót magamnak. Sajnos várhatóan nem ez lesz. De majd meglátjuk.)
Peace!

40
urijimi képe

Számomra az, hogy egy autóval

Számomra az, hogy egy autóval egy év alatt ennyi baj legyen, az azt bizonyítja, hogy az az autó szar, vagy rossz szervizbe jársz. Félre ne értsd, elhiszem, hogy ez mind megtörtént, de ez nem nevezhető üzembiztonságnak. Én amíg napi szinten autóztam, nagyságrendileg 3 év alatt mentem 100ezret, de a fent említett meghibásodások egyikét sem produkálta az autóm. A kötelező szervizek kivételével egy 17ezres javítás volt a három év alatt. Igaz, ez csak egy lenézett új suzuki.

A hitellel kapcsolatban osztozom a helyzeteden, gyakorlatilag én is ebben a cipőben járok. Felháborító.

Azonban igazat is kell, hogy adjak neked, mert ha a szervizköltség nem is kerül feltétlenül minden autónál havi 50-be, az tény, hogy egy autót megvenni majd fenntartani, az a legkisebb kategória esetén is normál km használat esetén, havi 100ezres nagyságrend, ha mindent beleszámolsz.
Ezt bárki kipróbálhatja. Elkezded írni a költségeket. Első lépésben a vételárat számolod ki havi szintre visszabontva. Mennyi pénzed áll benne, mennyi kamattól esel el, infláció, stb. Ha hiteles, akkor mennyi a törlesztő, stb. Ezután jönnek az adók,biztosítások. Majd a fenntartás. Szervizek, üzemanyag, ablakmosó folyadék, autómosás, szóval minden, ami az autóval kapcsolatos. Ezt vezeted egy évig, majd egy év múlva a végösszeget elosztod 12-vel. Garantálom, hogy lesz meglepetés függetlenül attól, hogy suzukid vagy mercedesed van. Függetlenül attól, hogy új autó, vagy 10 éves.

Aztán végig lehet gondolni, hogy mire is használod az autót.
Munkába járás + egyéb utak. Feltétlenül szükséges-e az egyéb utakhoz az autó? Milyen gyakoriak ezek az utak? Nem lenne-e olcsóbb akár taxival is?
Ha a válasz igen, akkor gyakorlatilag a munkába járásra költesz el annyi pénzt, amennyibe az autó kerül. Ezt az összeget vedd le a fizetésedből, és kérdezd meg magadtól, hogy tulajdonképp menyit is keresel a munkahelyeden.

41
makimajom képe

"a legkisebb kategória esetén

"a legkisebb kategória esetén is normál km használat esetén, havi 100ezres nagyságrend"

ez igaz új autókra, de egy 10 éves swiftre vagy matizra már messze nem.

amelyik autóra 38e Ft egy darab gumi, az nem igazán a leggazdaságosabban fenntarthatóak közé tartozik (kb 17-es gumikat adnak ennyiért), mert pl egy régi swiftre 10-esből kijön egy vadiúj Michelin.

42
urijimi képe

Igen, én fiatal autóval

Igen, én fiatal autóval kalkuláltam. A 10 éves kisautó esetében így a 100ezerből lejön vagy 30-40ezer. De mondjuk a maradék 60-70ezret is jó levonni egy átlag Magyar fizetésből.

43
Sanciman képe

Az, hogy az autómmal ennyi

Az, hogy az autómmal ennyi baj volt egyet jelent: sokat jártam vele. Napi 150 az napi 150. Minden autót kikészít egy ilyen igénybevétel. Tapasztalatból mondom, mert mint azt írtam korábban, a cégemnél a közvetlen kollégáim közül egy lakik csak Budapesten, a többiek - velem együtt - vidékiek. Mesélik reggelente, hogy mi történt velük. Az én történetem teljesen átlagos. Volt náluk motorhiba 200 ezerért, kettős tömegű lendkerék csere 240 ezresért, karambol -ez is benne van ám a pakliban - ahol totálkáros lett a kocsi és egy millát bukott a kolléga.
Szóval engem nem lehet meggyőzni.
És amikor ezekről a dolgokról mesélek azzal egy szándékom van csak, hogy más ne a maga kárán tanuljon.
Ha valaki veszi az adást, akkor jó. Ha meg nem, akkor majd megtapasztalja a saját bőrén.

44
makimajom képe

Hát igen, venni egy hulladék

Hát igen, venni egy hulladék dízelt abban a reményben hogy majd jó keveset fogyaszt, naív ábránd. Ennek az alacsony fogyasztásnak ugyanis megvan bőven az ára, ami majd előbb/utóbb jelentkezeik kisebb nagyobb összegekben (pl kettőstömegű).

Arról nem is beszélve hogy mennyivel rákkeltőbb egy sima benzinesnél.

Örülök hogy megjött az eszed, és nem mérgezed tovább embertársaidat.

Köszönjük.

45
Sanciman képe

Nincs mit köszönni. Magammal

Nincs mit köszönni. Magammal tettem a legnagyobb jót.

46
monster képe

Na, azért az emberek nem

Na, azért az emberek nem tizenéves Swiftekben meg Puntókban gondolkodnak amikor ilyen kettős lendkerék problémák meg vezérműtengelytörések jönnek elő. Viszont előjön a félelembiznisz "biztonság" jelszó formájában, ebből lesznek a jó nagy kocsik, meg a ha majd költözködünk jól jön hogy nagy, meg nyaraláskor, meg a kényelem, meg a légkondi meg az elektromos ablakok meg anyám kínják. Ezek mind elromlanak inkább előbb mint utóbb. A tizenéves Swift tulajdonosakat nem hallom a fenntartási költségekre panaszkodni, csak a sokkal fiatalabb nagyautók gazdáit.

47
Sanciman képe

A félelembiznisz működik. De

A félelembiznisz működik. De közvetlen kollégám éppen pár hónapja cserélte le a Swiftet azért, mert nem volt helye a forgalomban. Azaz mindenki le akarta nyomni. Ilyenek az emberek. Akinek nagyobb kocsija van, az több jogot akar magának. Nem emlékszem, hogy a KRESZ-ben lenne ilyen szakasz...

48
Kisember képe

Szrintem meg nem tud vezetni.

Szrintem meg nem tud vezetni. Nekem egy tizenkilenc éves középkategóriás Mitsubishim van (ma már kiskategóriának számítana, mert nőttek az autók) és még soha nem akart senki úgy "lenyomni", hogy az engem zavarjon. nkább szórakoztat, ahogy erőlködik. Ehhez mondjuk hozzátartozik, hogy több, mint 20 éve vezetek, ebből ötöt hivatásosként.

49
Sanciman képe

Napi szinten jár fel

Napi szinten jár fel Ceglédről Pestre (200 km oda-vissza). 13 éve.
Tud vezetni.

50
monster képe

Ugyan már, ne vegyünk be

Ugyan már, ne vegyünk be mindent, kérem. Az emberek mindenféle változatos okokat találnak ki az autók újabbra, szebbre, jobbra, , erősebbre, gyorsabbra, drágábbra cserélésére.

51
Sanciman képe

Ez igaz. De őt ismerem,

Ez igaz. De őt ismerem, hiszek neki.

52
monster képe

Én meg nem hiszek neki

Én meg nem hiszek neki látatlanban. Azt nyomják le aki tetvészkedik, lassan megy, bizonytalankodik, feltartja a forgalmat. Bármilyen autóval. A Suzuki egy gyors autó. A gázt kell nyomni, akkor nem szorítanak le.
Nem csodálkoznék ha dízelre cserélt volna és most büszkélkedne az alacsony fogyasztással. Mert a Suzukival azért ment lassan hogy alacsony legyen a fogyasztás.
Elnézést a konteoért.

53
urijimi képe

"pár hónapja cserélte le a

"pár hónapja cserélte le a Swiftet azért, mert nem volt helye a forgalomban"
A kollégád szépen be is szopta a félelembizniszt.
Elmúlt bő 20 évben soha nem nyomtak le, pedig pár évet kispolszkiztam is (és ne az elején).

54
Sanciman képe

Csoda szerencsés ember vagy

Csoda szerencsés ember vagy Te...

55
urijimi képe

Nem tartom magam túlzottan

Nem tartom magam túlzottan szerencsésnek, de tényleg nem nyomtak le még a kispókkal sem. Az viszont lehet, hogy ha úgy ülsz be egy kisautóba, hogy egy szarnak tartod magad az úton, akkor azt a nagyautósok levágják és akként is bánnak veled. Szerintem ugyan ez van a bringával is. Egyrészt ha egy bringának van helye az úton, mert azt tudjuk hogy van, hiszen téged sem szorítanak le minden nap, akkor nehogy egy kisautónak ne legyen már helye.
A bringás közlekedésben is észrevehető, hogy ha normálisan az út szélén mész határozott vonalon kiszámíthatóan, akkor nem szaroznak veled, De ha bénázol, félsz, akkor máshogy viszonyulnak hozzád.
De mindegy, különösebben nem érdekes számomra a kollégád döntése, csak megjegyeztem, hogy szerintem butaság.
Reméljük, hogy most, hogy már Ő is nagyautós nem fogja úgy érezni, hogy most már joga van leszorítani, hiszen már Ő is nagyautós, akinek helye van az úton.

Autód van, nem utad.

56
Nuvanda képe

Most Sancimannak kivételesen

Most Sancimannak kivételesen igaza van! :) Egy kis autót jobban semmibe vesznek, mint egy nagyot, és ez az én személyes tapasztalatom. A nagy autó
sofőrje tart esetleg szarnak, ezért nyom le, és ez nem azon múlik, hogyan vezetsz.

57
makimajom képe

hogy kell azt érteni hogy

hogy kell azt érteni hogy "lenyom"?

lehet hogy azért nem érzékelem hogy lenyomnának a kis autóimmal, mert nem tudom mit jelent ez a szó a közlekedésben...

58
elfroland képe

Ez nekem se világos. Valszeg

Ez nekem se világos.
Valszeg nyomulni kell és amikor nem sikerül a másik nyomulós miatt a nyomulás akkor vagyunk lenyomva. :-D

59
elfroland képe

Ez nekem se világos. Valszeg

Ez nekem se világos.
Valszeg nyomulni kell és amikor nem sikerül a másik nyomulós miatt a nyomulás akkor vagyunk lenyomva. :-D

60
Sanciman képe

Lenyomás alatt azt érti a

Lenyomás alatt azt érti a kolléga, hogy míg a nagyobb autóval 90-nel haladva jönnek mögötted türelmesen, addig egy kisebb autóval ugyanúgy 90-nel haladva valahogy mindenki kényszert érez, hogy megelőzzön.
Amíg trabantoztam, ezt meg is értettem, mert a Trabant büdös. Nem jó mögöte menni.
De egy katalizátoros Suzukinál nem értem meg.
Az én esetem: ha az én autómmal megyek (Peu 407 SW 2000 ccm), akkor nem érzem, hogy nagyon nyomulnának rám.
Amikor átülök apám Suzukijába, amivel egyébként még dinamikusabban is szoktam menni, mert élvezem a dodgem-érzést, akkor meg valahogy mindenki elém akar kerülni.
A lenyomás alatt azt értjük, amikor kis oldaltávolságot hagyva elédvágnak úgy, hogy neked kell fékezned.
Kis autóval - állítólag - ez minden úton előfordult 1-2 alkalommal.
Ismétlem, a kolléga millió kilométeres sofőr, évtizedek óta jár ezen az útvonalon és minden követ ismer. Számomra hiteles.

61
makimajom képe

ha swiftben ülnek a hasonló

ha swiftben ülnek a hasonló paranoid beállítottságú emberek, akkor a úgy érzik, hogy azért előzik őket, mert "kis" autójuk van. Ha meg nagyobb, és úgy előzik meg, akkor csak simán gyorsabb a másik...

(mondom ezt úgy hogy nekem is volt swiftem, még a régi mégkisebb)

62
urijimi képe

Azt nem szoktam számolni,

Azt nem szoktam számolni, hogy mennyien előznek meg, és én mennyit előzök meg. Ha megakar előzni, előzzön. Akkor úgy fogalmazok, hogy nem tapasztalom az elémvágással való veszélyeztetésem. De abban lehet, hogy igazad van, hogy többen előznek meg.
De ha így is van, ebbe a versenybe nem szállok be. Én nem fogok azért drágább nagyobb autót venni, hogy kevesebben előzzenek meg, cserébe nagyobb parkolót keresgéljek. Főleg hogy alig autózom. Bár a ma reggeli -9 és jég kombó leszállított a bringáról.

63
elfroland képe

GYÁVA!!!44!!!NÉGY!!! :-D

GYÁVA!!!44!!!NÉGY!!!
:-D

64
urijimi képe

Ezt értem: "GYÁVA!!!" :-) De

Ezt értem: "GYÁVA!!!" :-)
De ezt nem, pedig szeretném: "44!!!NÉGY!!!" (ezt fejtsd már ki légyszi)
Ja, ezt is értem: ":-D"

65
elfroland képe

Jaaa! Így már értem. Ha egy

Jaaa! Így már értem.
Ha egy jármű előtt van egy autónyi üres hely akkor oda be a akar furakodni valaki.
Pont.
De én úgy látom ez járműfüggetlen.
A kerékpárral meg a busszal is ezt játsszák.

66
Vid képe

Engem azóta előznek meg sokan

Engem azóta előznek meg sokan amióta környezetbarát módon vezetek.Mert a bringán mindig nézem, hogy a teljes autósor gázt ad mellettem, elhúz, aztán 20-30 kmh-val utólérem őket a pirosnál, szóval elhatároztam hogy úgy fogok autózni hogy ne kelljen gázt adnom meg fékezgetnem. És sokan nem fogják fel hogy miért tötymörgök. Néha még magam számára is túl lassan. De úgy veszem észre hogy már néha előfordul hogy valaki észbekap és felveszi a ritmusomat, egyre gyakrabban.
Viszont amikor T betűm volt tényleg mindenki le akart előzni, akkor is ha 140-el mentem az autópályán.
(Azért meg kell jegyeznem hogy csak akkor megyek autóval bárhová is ha tényleg szükséges)

67
jurta képe

"A bringa valóban kopik. És

"A bringa valóban kopik. És lehet, hogy én vagyok szerencsés, de nekem nem kell sokat költeni rá."

Mi itt inkább arra gondoltunk, hogy a téli bringázás drágább, mint a nyári.

Első tél előtt ruhaberuházás (és a ruhák élettartama is kisebb, mint az emberé).
A fékpofák gyorsabban kopnak, a láncot többet kell olajozni, a gumi- és bőralkatrészek, de még a fémek is gyorsabban öregszenek. Több a csak szervizben megoldható probléma, vagy ha nagyon tudsz szerelni, akkor meg több időd megy el rá. Az amúgy elkerülhető figyelmetlenségeknek (megcsúszás-elesés, alkatrészbefagyásra való nem figyelés, az 56 ruhadarab egyikének elvesztése) is nagyobb ára van, mint melegben.
S a legtöbben második bringával telelünk, annak is ára van.

Szóval míg a nyári bringázás mindenkinek kikapcsolódás, a téli inkább egy technikai sport. A technikai sportokra pedig tudjuk, hogy tetszőleges összeg elkölthető. :-) Szerintem az első telet szinte lehetetlen a közösségi közlekedés ára alatt kihozni.

68
biktop képe

Valóban több ruha kell, de a

Valóban több ruha kell, de a többi... én személy szerint nem tapasztaltam, hogy télen jobban kopna a fék, sőt... mivel lassabban megyek, épp ezért a kopás is kisebb.

Szerelés sem gyakoribb nálam, mint nyáron. Valójában semmilyen más beállítást nem kell csinálnom a bringán, ugyanolyan, mint nyáron.

A lánc olajozása gyakrabb, de egy flakon olaj nálam évekig kitart. A takarítás miatt persze több mosogatószer és víz kell, mint általában.

Az amortizációt meg nem lehet évszakokban mérni, csak években. Mármint jó esetben. :)

Összevetve magára a kerékpárra én nem töltök többet. Ruhákból több kell, takarítani többször kell, nálam csak ennyi a végeredmény.

69
Vid képe

Ha felszerelsz egy jó

Ha felszerelsz egy jó leffentyűt (ami tényleg csak pár centire van a talajtól), és teszel hátulra egy időjárásfüggetlen féket, (dobfék, görgős fék) akkor a technikai oldalon alig fogsz érezni különbséget a nyári üzemhez képes. A lánc nem kap a trutyiból, a hátsó féknek meg mindegy lesz, bár nekem a hátsó felnim is tiszta. Leffentyűből az EMLT típusait javaslom, ott hosszú évek tudományos fejlesztései, és az alkalmazott tudományok legjava áll a termékek mögött. :/

70
Hotyhogy képe

A meleg oltozek telen a

A meleg oltozek telen a biciklin veszelyes. Azt az uzenetet kuldi, hogy meg lehet fazni telen a biciklin. Ezzel eltantoritja a teli biciklizestol az embereket, akik aztan futott autokba ulnek es elgazositjak bolygonkat. Raadasul egy ozon lyukat is eloideznek vele az egen.

Hat ezert kell csupaszon vagy legalabb lenge oltozetben biciklizni telen. Minden lelkiismeretes es a biciklizest oszinten elomozditani vagyo ember igy biciklizik.

71
chicoye képe

Na, pontosan ezért biciklizem

Na, pontosan ezért biciklizem én szoknyában télen is. :)

(Azt meg úgyis csak nagyon kevesen tudják meg, hogy mi is rejtőzik pontosan a szoknya alatt.)

72
Hotyhogy képe

Ha en kisminkelnem magam,

Ha en kisminkelnem magam, folvennek egy parokat, betennek ket kis dinnyet a pulcsimba es en is szoknyaban bicikliznek, akkor az en esetemben is alig ha valaki sejtene, hogy pontosan mi is rejtozik a szoknya alatt. ;-)))

73
chicoye képe

Igen, aligha sejtené bárki

Igen, aligha sejtené bárki is. :) Mondjuk én a derékmelegítőre, meg az alsószoknyára gondoltam. :D

74
Hotyhogy képe

:D De... Mi van, ha en is

:D

De... Mi van, ha en is pont ugyanezekre gondoltam? ;D

75
chicoye képe

Jogos. :D De miért is ne

Jogos. :D De miért is ne hordhatnál te smink és dinnye nélkül szoknyát, ami alatt kitudjahogymivan? Fölösleges úri huncutságok ezek. Mi nők sokkal inkább értékeljük a férfiasan szoknyát viselőket. :)

http://nol.hu/mozaik/kirughatjak_a_vasutasokat__mert_szoknyaban_mentek_d...

76
Hotyhogy képe

Igen, miert is ne. :-) A sved

Igen, miert is ne. :-)

A sved akcio eredeti volt es a reakcio is haladobb volt, mint a magyar. Remelem nem rughatjak ki oket, mert ez, hogy "kirughatjak", csak egy tipikus huho a konzervativ, repressziv tarsadalomban.

Skot barszek:

http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/800/draft_lens3382402modu...

:D

78
Sanciman képe

Ugyanabban a ruhában

Ugyanabban a ruhában bringázom, amiben gyalog is jönnék. Térdvédőt húzok pluszban a nadrág alá, a bringás kesztyűmet egy síkesztyűre cserélem, mert a kezeimre nagyon vigyázni kell és extrém időjárásban felhúzok egy csősálat. Ennyi.
A legnagyobb hiba, amit bringán el lehet követni az a túlöltözés. Az első méteren megizzadsz és az első megállásnál garantált a tüdőgyuszi.
Nekem magamtól kellett erre rájönni, senki nem világosított fel.
Nézd csak meg azokat, akik bringáznak télen, hogy is vannak felöltözve.
A ruhából meg lehet mondani, ki a rutinos és ki az, aki most kezdte.
(Az meg, hogy a kukásmellény viselését ilyen aljas módon összemosod a téli ruha viselésével nem más, mint trollkodás. A két dolognak SEMMI köze nincs egymáshoz.)

79
Peta képe

Elmondaná valaki, hogy mi

Elmondaná valaki, hogy mi köze van ennek a topiknak a téli bringázáshoz? XD

Na ON leszek, ma téli bringáztam a melóhelyre, sőt, haza is fogok :)

80
feb képe

Ez neked tél? 10°C + eső?

Ez neked tél? 10°C + eső?

81
elfroland képe

Beszippantotta a téli

Beszippantotta a téli bringázás félelembiznisze! :-D

82
Peta képe

Fején találtad a szöget :D Ez

Fején találtad a szöget :D Ez márpedig tél, elég ránézni a naptárra :DD

83
Peta képe

Rettegek a téltől, nekem

Rettegek a téltől, nekem senki ne mondja, hogy ez nem az!!!44!!4

84
chicoye képe

Persze, hogy rettegsz, azért

Persze, hogy rettegsz, azért mert te nem is vagy igazi hivatásforgalmi kerékpáros! :P

85
Peta képe

Elsősorban a síelés miatt

Elsősorban a síelés miatt szoktam rettegni, mert akkor is meghalok. De autóvezetés közben is, bicajon is.
Aztán jön a tavasz, kikerülnek a virágok az ablakokba, és egyből a fejemre is esik a virágcserép. Nyáron meg itt a bőrrák. Ősszel meg megölöm magam.

86
Hotyhogy képe

Tavasszal nem-é gyakoribb a

Tavasszal nem-é gyakoribb a halálos szerelem? :-)

87
Peta képe

Az nálam évszakfüggetlen az

Az nálam évszakfüggetlen az eddigi tapasztalatok alapján :D

88
srich képe

Kipróbáltam végre az

Kipróbáltam végre az esőnadrágomat, kellemesen csalódtam:
A várakozásom ellenére nem izzadtam bele, szinte szárazan csavartam össze használat után.
Úgy gondolom, 10'C alatt, esőben érdemes használni.

-Úton az idő is csak út.-

Ha már az új kesztyűmet és a síszemüveget idén sem tesztelhetem.

89
Sanciman képe

Ide a végére azért hadd írjak

Ide a végére azért hadd írjak le valamit, ami azért csak csípi a csőrömet!
Azt, hogy egy ilyen cikk az átlagos, autofetisiszta magyar társadalom egyes - jellemzően csökkentebb képességű - egyedeinél kiveri a biztosítékot, még megértem. Így lettek szocializálva, adott ingerre adekvát módon reagálnak. Nem vártam tőlük többet.
De hogy - állítólag - sokat kerékpározó, a kerékpározást szerető emberek gyakorlatilag másfél hónapja folyamatosan üssenek azért, mert amikor lehetőségem támadt, akkor kihasználtam a kerékpározás népszerűsítésére...
Hogy személyeskedő hozzászólásokat kapjak és éppen csak az anyámba ne küldjenek el...
Na, erre nem számítottam.
Arra sem számítottam, hogy egy kerékpározásról szóló cikkhez fűzött kommentekben arról fogunk vitatkozni, hogy leszorítanak-e az útról kisebb autóval, vagy sem. Ki nem tojik rá, már bocs?!?
Hogy egy ilyen téma, amihez lehetne hozzáfűzni értelmes észrevételeket (vannak is, azokat meg köszönöm is), ilyen szinten szét legyen offolva. Egy kerékpáros fórumban.
Tudok én a bányászbékák megmentéséről is írni cikkeket, még ugyanannyit is fognak érte fizetni. A bányászbékák megmentéséért harcolók még hálásak is lesznek érte.
Félreértés ne essék, nem sértődtem meg, csak egyszerűen nem értem, mi ez az ellenreakció.
Részemről a témát lezárom, nincs több hozzáfűznivalóm.

90
Peta képe

Spec. a "lenyomós" szálat te

Spec. a "lenyomós" szálat te hoztad a csevejbe :D
Egyébként ma már egy kicsit zorall biciklizni, de nem rossz, tetteinkben kezdünk ontopikok lenni :)