Sziasztok!

Volt már róla szó, hogy a Gyáli úti vasúti aluljáróban tilos bringázni és néha ellenőrzik is, no meg bírságolnak. Mostanában ezek az ellenőrzések sokkal sűrűbbé váltak, hol rendőrök, hol közteresek, hol együtt. A közteresek általában egy ezüst színű kocsiból leselkednek.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Peta képe

Ez elég csúnya dolog a

Ez elég csúnya dolog a hatóságok részéről. Is, mert elsősorban a tábla kihelyezőjétől az. Most voltam arra odavissza, de nem láttam őket.

2
Hotyhogy képe

Pontosan hol van ez a

Pontosan hol van ez a gyalogos aluljaro? Es mi koze a Timar utcahoz? Felteszem, ez valamilyen hasonlat a hirhedten rossz Timar utcai viszonyokra... Kifejtened, megvilagositanad?

3
monster képe

Az Eurovelo nemzetközi

Az Eurovelo nemzetközi bicikliút egy ideig a HÉV egyik majd másik oldalán megy, és a Timár utcánál van egy híd amit a bringásoknak építettek szép rampákkal, gondolom a bringaút költségvetésből. És ezen a hídon tologatják át a kismamák is a babakocsikat egymás mellett csevegve, semmire se figyelve. És volt ottan néhány bringás konfliktus, melyet úgy oldottak fel hogy bringatilos táblát tettek a hídra, cyclist take off and push. És ezt a tiltást az ott gyakran tanyázó hatóság büntetéssel akarja tudatosítani a viszonylag nagy kerékpáros forgalommal. És végülis csak az a hasonlóság, hogy mindkét helyen a rendőrök, közteresek büntetnek gyakran. Azt hiszem a Gyáli útnál is bringaút van az alagút mindkét végén, közte meg hatóságilag erőltetett cyclist take off and push.

4
Hotyhogy képe

Aha, koszonom. Megneztem a

Aha, koszonom. Megneztem a Google terkepen. Mentem en mar arra tobbszor is a Romai part fele es lattam azt a feluljarot. Visszataszito nyersbeton, meg korulmenyesnek, eltantoritonak latszik rajta az atkeles. Hat ezert biciklizek en mindig az uttesten amikor csak lehet.

5
Nuvanda képe

Emlékeim szerint 33 éve is

Emlékeim szerint 33 éve is ott volt és így nézett ki, amikor valószínűleg nem volt a környéken semmiféle bicajos gyász. Nem tudom, mikor épült, de gondolom nem a bicikliseknek építették a rámpát, hanem a gyalogosoknak. Úgyhogy ne pocskondiázzuk a gyalogosokat, ők voltak ott előbb! Nem az ő hibájuk, hogy pár "közlekedési szakember" rávezette az Eurovelot. Ha használnám gyalogosként, én sem örülnék, ha mellettem száguldoznának el. Tudom miről beszélek, gyerekként és ifjúként én is száguldoztam lefelé eleget.

6
monster képe

Hát ez érdekes hogy

Hát ez érdekes hogy gyalogoknak rámpát terveztek lépcső helyett. Márcsak a költségek miatt is. Itt az M3 bevezető szakaszon több felüljáró van, lépcsős, és 2 csík rampa van betonozva a babakocsi kerekének. Na azon ügyességes a kerékpárral legurulás, a feltekerés nem is megy.

7
tranyo képe

nekem sikerült már

nekem sikerült már többszöris... :)

8
monster képe

...elesni. ;-)

...elesni. ;-)

9
tranyo képe

hát... azt is, aztis :)

hát... azt is, aztis :)

10
pere képe

"Évtizedekkel ezelőtt -

"Évtizedekkel ezelőtt - amikor még alig járt valaki biciklivel -, a város szakmai vezetése úgy gondolta, hogy elegendő lesz kanyargós szűk járdákra, turisták kedvelt sétányaira, vagy éppen Óbuda macskaköves főterére, a gyalogos forgalom által használt felületekre terelni a kerékpáros forgalmat, és ezzel a kerékpáros közlekedés kérdése meg van oldva. Ebben a szemléletben építették át 20 évvel ezelőtt az akkori csekély kerékpáros forgalom számára az Árpád fejedelem útja egyik oldalát a rakparttal és a HÉV megállóval összekötő felüljárót is."
forrás: http://kerekparosklub.hu/timarutca

11
Nuvanda képe

Igazából összemosódnak a

Igazából összemosódnak a dolgok, próbálok visszaemlékezni, neten gyorsan nem találtam semmit sem. Az biztos, 26 éve már volt felüljáró, akkor napi rendszerességgel szálltam fel-le a hévről ott. Nem a mostani rámpás oldalt használtam, így elképzelhető, később épült hozzá. Egy felújítás mintha rémlene, de az akkor is már legalább 22 éve volt.
A lényeg, eredetileg legalább 33 éve gyalogosoknak épült, max. később épült hozzá rámpa, de nem szélesítették. Olyan, mikor egy nem túl széles járdára később rákerül egy gyász, és a bicajosok fel vannak háborodva, hogy vannak rajta babakocsis gyalogosok is.

12
pere képe

Itt találod:

Itt találod: http://goo.gl/maps/0Ke6S
A köze csak annyi, hogy itt is rendszeresen előszeretettel bírságolják a kerékpárosokat.
A különbség pedig annyi, hogy kilométereken keresztül ez az egy átkelési pont van, ráadásul nem kell 3 lámpaváltást megvárni mint a Népligetnél. A gyalogos forgalom szinte nulla, a rámpát középen egy vaskorlát fizikailag is kettéosztja, nem kell félni a gyalogosnak, mikor elmész mellette, sőt a "gyalogos" oldalon mini fekvőrendőrök vannak, szóval oda nem megy bringás. Veszélyes pont csak az alagútba való érkezés,itt kell lassítani.

13
monster képe

Azt a mindenit, erről a

Azt a mindenit, erről a linkelt térképedről látom hogy ott a Gyáli utat már ALBERT FLÓRIÁN útnak hívják.

14
Hotyhogy képe

Ezt én is észrevettem a

Ezt én is észrevettem a minapi térkép vizsgálatom során. A Gyáli út egyszerre Gyáli és Albert Flórián út.

Ez az egész út zűrzavaros ezen a térképen. Ketté válik, az egyik része elkanyarodik meg vissza, aztán már vagy fél tucat Gyáli út meg Albert Flórián út kanyarog egymás mellett és körül. Most akkor végül is melyik a Gyáli azaz Albert Flórián út a sok közül?

Különben útálom a csapnivaló Google térképet. Annyi rendes, szép, tisztán követhető és használható nyomtatott térképet forgattam már én a kezemben, hogy ezt a szart soha nem tudom feldühödés nélkül nézegetni.

A folyóvizek meg más részletek nem látszanak, csak ha nagyon bezoomol az ember. De akkor meg a helység nevek, címkék, stb. ide-oda ugrálnak, leméreteződnek meg föl. Szóval a Google térkép object kezelése még tökéletlen.

Aztán az angol "st" meg "way" (érdekesen, soha nem "road") ismétlések az "utca" meg "út" mellé. Vajon miért? És miért nincs akkor következetesen a "híd", a "tér", vagy a "sétány" is angolul? Ahhoz kifutott már az élő emberi vagy gépi intelligencia? :(

15
monster képe

Amerikai, nem angol. A

Amerikai, nem angol. A papírtérképek nekem is gyengéim.

16
dap képe

.

.

17
pere képe

"Budapest Főváros Közgyűlése

"Budapest Főváros Közgyűlése 2013. május 29-én úgy döntött, hogy Albert Flórián aranylabdás labdarúgóról nevezi el a Gyáli útnak a Vágóhíd utcától a Ferencvárosi pályaudvarig terjedő szakaszát." - hallottam már ezt az FTC stadion felújítása kapcsán, de nekem is csak most esett le :)

18
monster képe

Agyarország fővárosa jobban

Agyarország fővárosa jobban teljesít!

19
Peta képe

Most ezzel mi a bajod?

Most ezzel mi a bajod?

20
Hotyhogy képe

Köszönöm, most már látom és

Köszönöm, most már látom és értem. Ez a rámpás aluljáró még tolással is jobb, mint a kicsit arrébb levő lépcsős felüljáró. :-)

21
ízirájder képe

akkor a Lánchíd meg az első

akkor a Lánchíd meg az első kerületi ferencvárosi Tímár utca...?

22
kombi képe

A Lánchíd miért is? Szabad

A Lánchíd miért is?

Szabad rajta bringázni, no meg az Alagútban is.. :)

23
monster képe

Lehet-e a Lánchídon

Lehet-e a Lánchídon bringázni?
Nem lehet mert nincsen rajta pedál.

24
ízirájder képe

nono, fiam, kőből talán nem

nono, fiam, kőből talán nem lehet hidat építeni?

25
kurillas képe

Gyáli-úti aluljárónál ma

Gyáli-úti aluljárónál ma reggel is ott volt két "derék közrendőr".
Persze ama kérdésemre, miszerint mikor lesz megoldva, hogy az onnan Könyves Kálmánra vezető bringaútra nem pakolnak a derék gyalogosok, illetve nem azt használják járdának, csak a vállukat vonogatták.

26
martin_bp képe

Most hozták létre a

Most hozták létre a következőt:
Ráday u. dél irányába, a Kálvin térhez közeli szakaszon : behajtani tilos, 9-től 7-ig (nekem is kétszer kellett megnéznem, hogy jól látok-e), tehát 7-től 9-ig be lehet hajtani.
Ott áll két egyenruhás őr, de engem még nem figyelmeztettek, hogy ez a tábla a bringásokra is érvényes. Igaz, ahogy jön a jó idő és újból kiülnek a vendégek, én is mellőzni fogom a télen jól bevált útvonalat.

27
monster képe

Nincsen alatta "kivéve" tábla

Nincsen alatta "kivéve" tábla is? Mert ha kivéve taxi, engedéllyel, BKV van, akkor kerékpárral is lehet.
7-9 között van az áruszállítás, gondolom.

28
otapi képe

Sajnos nincsen (nesze neked

Sajnos nincsen (nesze neked kerékpárosbarát átalakítások), de egyelőre tényleg nem szólnak az ott posztoló közteresek, még robogósnak sem. Viszont akkor is szokott ilyen lenni a Ráday néhány szakaszán amikor valami rendezvény van és amiatt raknak ki mobil behajtani tilos táblát meg szalagot; olyankor sem szoktak bringásnak szólni.

29
HaraldGormsson képe

Minden nap arra járok melóba,

Minden nap arra járok melóba, úgyhogy megosztanám én is a tapasztalataimat. Az aluljáró szerintem közel sem forgalommentes. Reggel tele van a 103-as busztól a közeli középiskolába igyekvő gyerekekkel, plusz ott van a Merényi kórház, tehát rendszeresen összefutni sérült, mozgásukban akadályozott emberekkel. Meg átlag feletti számú részeggel. Ez vagy a környék sajátossága, vagy a kórház addiktológiai osztály az oka, nem tudom. Viszont szerintem az aluljáró két oldalán elhelyezett sikán jól szelektálja, hogy ki tud vigyázni a gyalogosra és ki nem, szerintem ez elég lenne. Mondjuk így is látok olyan állatot, aki a két méter széles, tök sötét alagúton 30-cal rongyol keresztül. Meg láttam már bent motorost is. :-) Az ilyet én szívem szerint szó nélkül rúgnám le a bicikliről / robogóról.
A körút és aluljáró közti részhez csak annyit, hogy a gyalogos járda botrányos állapotban van: 20x20-as kváderkövek 18xx-ből, teljesen megértem, hogy nem ott mennek a gyalogosok. Mondjuk, hogy a turistabuszok miért oda ürítik a rakományt, az már érdekesebb kérdés.
Na de lényeg, hogy rohadjanak meg, hogy bírságolnak. Legutóbb konkrétan az aluljáró kellős közepén bújtak el, hogy esélyed se legyen leszállni. Nem betartatni akarják a szabályokat, csak a sápra mennek.
Én sem szoktam leszállni, ti se szálljatok! Csak vigyázzunk a gyalogosokra, ha már az ő terepüket használjuk! Meg egyébként is.

30
otapi képe

A Merényi kórház mögé tettek

A Merényi kórház mögé tettek egy hajléktalan központot, meg a környék amúgyis adja az alkesz hangulatot.
Az aluljáró közepén posztoló fontos embereket megúsztad, vagy meg is bírságoltak?
Hát igen, a Hungária felőli szakasznál sosem láttam még se rendőrt, se közterest, akik a bringasávon gyalogló, tébláboló gyalogosokat bűntették volna.
A körút felőli irányból meg konkrétan megállni tilos tábla van, azzal se foglalkozik senki.

Amúgy meg azon filóztam, hogy miért nem tudják rendesen leaszfaltozni azt a 100 métert, meg ne adj isten nyílvános WC-t kialakítani? Igény lenne rá, és mennyivel európaibb érzés lenne az erdélyből érkező buszosoknak. Összevetve a szemközti stadionépítkezéssel, meg a népligeti csilivili távolsági buszpályaudvarral.

31
HaraldGormsson képe

Megúsztam őket. Akkor már

Megúsztam őket. Akkor már napok ott ácsorogtak a kórház felőli oldalon, de aznap nem láttam őket. Gondoltam, átmentek a másik végébe. Nem siettem, fölösleges 5k meg sosincs nálam, inkább leugrottam. Erre ott bujkál a két fakabát középen, a húgytócsák partján. A szembejövő kollégának sajnos nem volt ilyen szerencséje.

32
pere képe

Azt vágjátok, hogy -talán

Azt vágjátok, hogy -talán tavaly - megváltozott a kerékpáros forgalmi rend az aluljéró és a körút között? Az eddig irányhelytelen forgalmat irányhelyesre cserélték. Szóval a körút felől már nem mehetsz a baloldalon, a kerékpársávon , hanem irányhelyesen, a MACSKAKÖVEKEN!

33
Hotyhogy képe

Ne rohadjanak meg, hogy

Ne rohadjanak meg, hogy bírságolnak. Van esélyed leszállni. Az aluljáró bejáratánál utasít téged a szabály és a kulturált viselkedés norma a leszállásra. Szállj le ott egyből ahol megfigyeled a tilos táblát.

Igenis, be akarják tarttatni a szabályokat a bírságolással. Ha ellenszegulsz annak, és másokat is ellenszegulésre bíztatsz, akkor csak buntessenek még keményebben, még gyakrabban, hogy az fájjon. Látszólag most még nem fáj eléggé.

Csak vigyázzunk mindannyian a gyalogosokra, már eleve úgy, hogy ne használjuk szabálytalanul és őket elnyomón az ő terepuket. Aki értetlen fafeju vagy gonosz, az megérdemli, hogy hasonló értetlen, fafeju, gonosz autósok használják az ő biciklis terepuket elnyomón. Éppen ugyanúgy mint ahogy ők nyomják el a gyalogosokat.

Aki kard által él, számítson arra, hogy majd kard által hal. :(

34
HaraldGormsson képe

Nagy általánosságban igazad

Nagy általánosságban igazad van, viszont az adott aluljáró esetében nincs.
Itt a kiépített bicikli út az aluljáró mindkét oldalán hosszan folytatódik és egész egyszerűen könnyebb, olcsóbb volt kirakni két tiltó táblát mint kiépíteni a normális biciklis infrát. Simán elférne egy oda-vissza bicikliút a gyalogosok mellett, amit akár a vaskorlátok meghosszabbításával teljesen el lehetne választani a gyalogos forgalomtól. A két oldalon elhelyezett fekvőrendőrök valami ilyesmi szándékra engednek következtetni, ugyanis azok csak az egyik irányban nehezítik a biciklis közlekedést.
Szerintem nagyon hasonló ez az eset azokhoz a helyekhez, ahol a zebra mindkét oldalán bicikliút van, biciklis átvezetés pedig nincs. Namost ha az összes ilyen helyre odaállítanának egy rendőrt bírságolni, az mennyiben segítené a szabálykövetés interiorizációját? És ha ez a rendőr elbújna egy oszlop mögé mindeközben? Szerintem nem ez a megfelelő reakció a hatóság részéről.

35
Peta képe

Nem a "hatóság" (valszeg itt

Nem a "hatóság" (valszeg itt a büntetést kiszabó szervre gondolsz) helyezte ki a táblát. Jogszabályok betarttatása viszont az ők feladata.

36
Hotyhogy képe

Az adott aluljáró esetén is

Az adott aluljáró esetén is be kell tartani az érvényes szabályokat, bármily hulyén is van az jelenleg megcsinálva. Ugyanakkor lehetséges kuzdeni az általad felvázolt, jobb kialakításért. A civilek egyutt mukodhetnek az általuk megbízott hatóságokkal, döntéshozókkal. Ez a demokratikus folyamat, ami rendes országokban működik. Hassunk oda, hogy Magyarország is rendes országgá váljon.

A rendőr az egy speciális állatfajta ami általában szelíd. Az embereknek tudniuk kell bánni az őket védő és szolgáló rendőrrel. Mint egy tapasztalt sivatagi ember, aki ismeri a kígyó szokásos búvóhelyét, nem lép óvatlanul arra rá. Még jobb, ha be van oltva antiszérummal, kivédeni mindenféle marást.

Én be vagyok oltva antiszérummal, engem nem ér váratlan rendőrmarás. Én nem biciklizek szabálytalanul a gyalogos aluljáróban, ahol az jelezve van, hogy tilos. Mint az állatvilág ismerője, a rendőr természetét is jól ismerem. Ez olyan mint a búvó kígyóé. Ezt el kell fogadni, ezen nem lehet változtatni. Ez az élete, ez a természete. Engem nem lep meg a búvóhelyéről hirtelen kibukkanó rendőr-állat, és hatástalan rám nézve a marása.

Mind akit meglep és megmar a megbúvó rendőr a buntetéssel, az megérdemli, mert nem viselkedett a természet követelte túlélés módján. Mind aki olyan, az lemorzsálódik a természetes kiválasztódás során. Saját gyöngeségét, saját oktalan ellenszuegulését hibáztathatja csupán, amiért ostobán ellene fordult a természet legyőzhetetlen törvényeinek. :-)

37
HaraldGormsson képe

:) Így van, így van. Engem is

:) Így van, így van. Engem is ezért nem mart meg a búvó kígyó. :) A civil kezdeményezés jól hangzik. Kit lehet megkeresni ilyen jellegű ügyben szerinted? Érdemes a Kerékpáros Klubot? Vagy az Önkormányzatot inkább?

38
pere képe

Szerintem az MÁV terület, úgy

Szerintem az MÁV terület, úgy mint pl a Kelenföldi.

39
Hotyhogy képe

:-) Igen, de te játszol vele.

:-)

Igen, de te játszol vele. Bűvölöd a kígyót. Mert nem szállsz le és nem tolod. Eddig szerencséd volt, de nem tudhatod, meddig lesz. Rizikós ott úgy bicajoznod. :-)

Igazából nem tudom, hogy milyen civil erők és szervezetek vannak arra, hogy a nép igényét előadják a közlekedés szervezőinek. Annyit tudok csak, hogy haladó államokban a nagyközönség be van vonva konzultációs procedúrák révén a döntéshozásba. Magyarán, a népnek beleszólása van a népet, vagyis azon belül minden érdekközösséget egyenlőn és igazságosan szolgáló közlekedési rendszer kialakításába.

Én csak szeretném, ha Magyarország is ilyen haladó ország lenne, és társadalma ténylegesen ilyen fokban ön-kormányozó.

40
pere képe

Ha végig lenne vaskorlát,

Ha végig lenne vaskorlát, akkor nem férne el senki, pontosabban két bringás nem fér el egymás mellett, a gyalogosok pedig csak libasorban.

41
otapi képe

Oké, bírságoljanak, de akkor

Oké, bírságoljanak, de akkor ne szelektíven hanem egyenlő esélyekkel mindenkit aki szabályt vét. 50 méterre az aluljárótól a rendszeresen bringasávon gyaloglókat, parkolókat, a körút felől baloldalt tilosban parkolókat sosem bírságolják.

42
Hotyhogy képe

Egyetertek, es ezert kuzdok

Egyetertek, es ezert kuzdok is. Hosszu ideje allhatatosan hangoztatom a torvenyek es szabalyok betartasanak fontossagat a lakossag reszerol, es azoknak vegre hajtasat minden alkalmas modszerrel a hatosagok reszerol.

43
dlac képe

Ma reggel két rendőr állt a

Ma reggel két rendőr állt a kórház felöli oldalon, gyakorló ruhában, rendes rikítós láthatósági cuccban. Úgy beálltak az oszlop mellé a kerítés felöli bokros oldalon, hogy a Körút/Fék utca felől esélytelen észrevenni őket.

Csak óvatosan! Nem elég csak átnézni a sinek felett mert úgy könnyen meglepetést okozhatnak a tisztának gondolt túloldalon.
Persze fontos a szabályok betartása, de aki véletlenül mégis átgurulna ne kerüljön túl sokba az a rövid szakasz....

44
otapi képe

No, sikerült belegurulnom egy

No, sikerült belegurulnom egy ilyen földalatti közúti ellenőrzésbe...
Lenn álltak az aluljáró közepén, de mivel az URH adóvevőnek nincs ott térereje, ezért az igazoltatás/lecsekkolás kissé sokáig tartott. Így negyedóra alatt már tízen vártunk a sorunkra, lenn az aluljáróban.
Legalább alkalmam volt megkérdezni tőlük, hogy ugyan már 50 méterre odébb a bringasávon parkolókat és gyaloglókat miért nem nézik? A válasz egyszerű volt: az nem az ő körzetük. Hát igen, így tényleg érthető minden :(

Közben a rendőr nézegette a bringámat, és a banyatank húzó hátsó kampó láttán még csak ingatta a fejét, de a hátsó kereken nem volt küllőprizmám, azt bizony szóvá is tette. Mondtam neki, hogy nekem úgy rémlik hátra nem is kell küllőprizma, de ragaszkodott hozzá, meg hogy nézzem majd meg a Köhémben. Hazaérve megnéztem és hátra bizony nem kell küllőprizma.

Aztán szépen mindenkit elengedtek figyelmeztetéssel, pedig volt akinek nem is volt ott a személyije, csak fejből mondta be a számát.

ui: egy kis szociológiai statisztika: érdekes hogy a negyedóra alatt összegyűlt 10 bringás között volt egy szerb állampolgár, egy oroszországi születésű, meg egy beazonosítatlan, mert sem magyarul, sem angolul nem tudott. De azért őt is elengedték, sőt ahogy mondták, többször is találkoztak már vele :)

45
Hotyhogy képe

A fogatlan kigyo harapott

A fogatlan kigyo harapott akkor teged most meg. :-)

Neked is ragaszkodnod kellett volna hozza, hogy hazaterve o is nezze meg a Kohemben. :-)

Az a beazonositatlan ficko, az veletlenul nem finnul beszelt? Nem azt mondta, hogy mitä vittua!!? :D

46
otapi képe

Olyan határozottan mondta,

Olyan határozottan mondta, hogy sikerült elbizonytalanítani - mégis az ő szakmája lenne hogy ismerje a jogszabályokat, én csak amolyan kocajogász vagyok...

Nem tudok finnül, de lehet hogy azt mondta :)

47
Hotyhogy képe

:-) A finn halandzsa otlete

:-)

A finn halandzsa otlete innen:

11. sz. hsz.

http://criticalmass.hu/forum/20140512/idaho-stop-avagy-bringasoknak-mier...

Gyanitom, hogy Lemminkainen lehetett megint az a nagy kope! :D

48
otapi képe

Aha, akkor már nem volt hiába

Aha, akkor már nem volt hiába hogy felnéztem ide, legalább egy fontos kifejezést megtanultam finnül :)

49
pere képe

Ma elkapták a haveromat. Gyök

Ma elkapták a haveromat. Gyök kettővel ment, mert egyrészt a macskakő ráz, másrészt nem egy száguldozó őrült. Sajnos két ótvar nagy bunkó rendőrbe futott bele, akik egyből feljelentették, nuku helyszíni bírság.
Ja és külön poén, hogy megemlítette, most i s3 autó parkol a 20 méterre lévő bicikli sávon, mire az egyik közölte, hogy ő is szokott biciklizni, de sose látott ott még ilyet.

50
Hotyhogy képe

Mehetne akkor o gyokkettovel,

Mehetne akkor o gyokkettovel, "vigyazva", az autopalyan is a biciklijen.

51
pere képe

Félreértesz. Nem a

Félreértesz. Nem a szabálytalanságot vitatta vagy vitatom én, hanem az eljárást. Vagyis ha bunkó módon, senkire nem vigyázva berobog az aluljáróba, akkor megérteném, hogy feljelentik és nem egy helyszini 5000 büntivel engedik el. Így viszont ki tudja mennyi lesz a vége.

52
Hotyhogy képe

Szenvedelyes, elszant

Szenvedelyes, elszant rendorok voltak akik megelegeltek mar a biciklisek szemtelenkedeseit. A nem bunko modon es gyokkettovel gyalogos veszelyezteto biciklist most jol megleckeztettek. Ezt az a biciklis elkerulhette volna, ha tisztessegesen kozlekedik.

53
monster képe

Nincs más hátra, állampolgári

Nincs más hátra, állampolgári engedetlenség keretében le kell szerelni a bringatilos táblákat.

54
tranyo képe

én azon gondolkodtam, hogy

én azon gondolkodtam, hogy elég-e lefújni feketére?

55
monster képe

Ahogy nézem a street

Ahogy nézem a street view-ban, a Hungária felé eső villanyoszlopra szerelt az elég macerás. De a másik oldalihoz nem lakatolnám a bringámat, az biztos.
Nem tudom mi rosszabb, kihúzni és ott eldobni a földön, esetleg kidönteni, vagy a rongálás. A közlekedés veszélyeztetése ugye mindkét esetben megáll, rendes országban azért akár börtön is adható.

56
otapi képe

Csak szólok mielőtt valaki

Csak szólok mielőtt valaki pórul járna, a "másik oldalon" egy másfél éves oszlopon figyel egy térkamera.

57
pere képe

akkor maszk is kell :D

akkor maszk is kell :D

58
tranyo képe

aham, mert a bringatolvajokat

aham, mert a bringatolvajokat megkeresik?
amióta csigáék elkezték az ismerdfel játékukat, azóta van esély a kamerák használatának, egyébként szartakrá mind...

59
monster képe

Ha esetleg lopott bringával

Ha esetleg lopott bringával fújná le vagy döntené ki valaki a bringatilost, 2 legyet ütne egy csapással a rendőrség...

60
otapi képe

Bringát lopni x ezer alatti

Bringát lopni x ezer alatti értékben (most így hírtelen nem tudom a határt) még csak szabálysértés, ámde egy közlekedési táblát eltűntetni már bűncselekmény (közúti forgalom veszélyeztetése vagy mi). Nem mintha egyetértenék ezzel a felosztással (az adott bringatilos táblára nézve), de a rendőröket ez alapján mozgatják meg.

61
Fly képe

Hát sok bringatilos táblának

Hát sok bringatilos táblának meg a kihelyezése volt bűncselekmény...azelkövetők mégis a mai napig szabadlábon élik az életüket...

62
Peta képe

http://net.jogtar.hu/jr/gen/h

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0400083.GKM
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100004.KOV
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98400020.KMB

Mazsolázd ki, hogy ezzel a cselekménnyel hány helyen sérted meg ezeket, plusz kresz, plusz BTK közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény, nekem most nincs kedvem :)

63
tranyo képe

hátőőő... elkezdtem, az első

hátőőő... elkezdtem, az első linken a 3. fejezet 4 paragrafusának első bekezésén el is dobtam a hajam.

kérdésem:
ez alapján jelentsünk-e fel minden olyan egyént, aki a bringaút végét megtoldja egy kerékpározni tilos táblával?

sőt,továbbmegyek.
a jogszabályellenesen kint figyelő bringatilos tábla eltávolítása jogszabályellenes cselekedet-e?

na, kérem a ügyvédbojtárok magyarázatát, én ennyire vagyok jó a jogi értelmezéshez :))))

szerk:
tévedtem, helyesen az utolsó linken,
de inkább idézem:

"4. § (1) Az utak forgalmát úgy kell szabályozni (a forgalmi rendet úgy kell kialakítani), hogy a közlekedés résztvevői biztonságosan, gyorsan és zavartalanul közlekedhessenek."

64
monster képe

Azt írhatnád inkább ide be,

Azt írhatnád inkább ide be, vagy te tudod, vagy a kerékpárosklub, hogy mely hatóságnál személy szerint ki dönt egy bármilyen kresztábla kihelyezéséről? Ki rendeli meg, ki helyezi ki, ki fizeti ki a tábla és a munka árát? Hol lehet reklamálni bármilyen (nem csak bringás tábla) kihelyezése miatt? Hol van egy szakmai indoklás pl. a budai Dunamenti bringagyászon kihelyezett 10 km/órás táblához?
Volt Szegeden ügy, azt hiszem Dova leszerelte a bringatilost és bevitte az önkorményzathoz, nagyon csúnyán meghurcolták, itt van is róla topic valahol.
Szóval csak illegál, kapucnis, éjszakai akció jöhet számításba, esetleg az amit itt a Thökölyn is csinált valaki a Hungáriánál, leragasztotta a bringát valami állatos matricával.
Egy tábla leszerelése nem sérti a kreszt.
Ha otthagyja az ember, akkor lopás sincsen.

65
pere képe

A kreszt lehet nem sérti, de

A kreszt lehet nem sérti, de tuti ez alapján kezdenek eljárást: "ha valaki olyan táblát fest le, rongál meg vagy lop el, amelyik befolyással van a közlekedés biztonságára – például megváltoztatja az elsőbbségadást, vagy nagyobb sebességet enged meg –, elköveti a közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése bűncselekményt."

66
monster képe

Ha mondjuk traktor matricával

Ha mondjuk traktor matricával ragasztjuk le a biciklist a behajtani tiloson? Traktorral sokkal nagyobb veszélyt lehet okozni, és így nagyobb veszélyt előzünk meg a tábla módosításával... ?-)

67
Peta képe

A jelzés megváltoztatása is

A jelzés megváltoztatása is megvalósítja a közúti közl. bizt. elleni bcs-t. A táblákat a közút kezelőjén kérd számon, ami Bpesten vagy a kerületi önkormányzat, vagy fővárosi kezelésű utaknál a BKK Közút.

68
Peta képe

Fészen nem láttad a múlt heti

Fészen nem láttad a múlt heti fotómat Füredről a bicajútról? (Bár ahhoz lehet, h ismerned kéne engem :D).

69
monster képe

Ja, láttam. A módosítás

Ja, láttam. A módosítás mértékét gondolom nem határozza a meg a törvény, csak tilos megváltoztatni.

70
Peta képe

Mivel a lehetőségek tárháza

Mivel a lehetőségek tárháza elég széles, ezért külön nem nevesíti a jogszabály, hogy mit tilos. A piros jelzések miatt már így is túlszabályzott az életed, gondold csak el, ha még az is le lenne írva, hogy aki a kerékpárút vége jelzőtáblára brokit rajzol, szabálysértést követ el, és blabla. :D

71
otapi képe

Alternatívaként lehetne egy

Alternatívaként lehetne egy criticalmass-es felvonulást rendezni a szomszédos közúti felüljáróra (M5-ösre vezető út), mint annó a Margit hídon. Ott ugyanis az égvilágon semmi nem tiltja a kerékpározást, csak éppen a mindennapokban kellemetlen az emelkedő + a 70-es tábla.

72
Hotyhogy képe

Beleertve az autopalya

Beleertve az autopalya tablakat is? Mert azok is lenyegeben bringatilos tablak.

73
tranyo képe

hogy lehet ellenőrizni, hogy

hogy lehet ellenőrizni, hogy mely útszakaszokon mely tábláknak kellene kintlenniük?

74
srich képe

Szerintem sehogy. -Úton az

Szerintem sehogy.

-Úton az idő is csak út.-

75
Hotyhogy képe

A gyalogos aluljarokban

A gyalogos aluljarokban eroskodni szabaly ellenesen a biciklivel, mig nem merni eroskodni azzal az autopalyakon, az ugyanolyan mint vedtelen kis nyuszikat kinozni, az o fuluket tekergetni, es nem az oroszlanoket, amiket pedig ugyanugy kiszemelhetne kinzasra az a gyava biciklis. :(

76
Ѣ képe

Glasgow-ban találtak

Glasgow-ban találtak megoldást, hogy gyalogos és bringás is haladhasson az alagútban, egymás zavarása nélkül.

http://youtu.be/tHdCNs8RXIs?t=7m52s