Tegnap volt a KTE-nek egy konferenciája a budapesti kerékpáros közlekedés elemzéséről, illetve a Lánchíd tervezett felújításának mikéntjéről. Az első előadás arról a mérésről szólt, amit tavaly nyáron és ősszel csináltak a a Közlekedésüzemi tanszék segítségével, és ami bicajos kikérdezgetéssel járt. Nagyon érdekes eredmények jöttek ki arról, hogy milyen volt a tavalyi összetétele, és mik voltak a motivációi a budapesti bicajosoknak. Pl. hogy többségében felsőfokú végzettségűek meg hogy a költségek racionalizálása érdekében járnak bicajjal. Jegyzetelgettem, de azért ezt a teljes anyagot nem lenne rossz teljes egészében is megkapni. Mikor a végén erre rákérdeztem, nem tudtak biztosítani, hogy ez publikus is lesz. Utána a Lánchídról volt szó, egy interaktív előadás. Itt az lepett meg, hogy a közlekedési szakma képviseltette magát, és mégis mennyien nem voltak tisztában a KRESZ-szel. Meg az is meglepett, hogy a 60 ember 25%-a arra szavazott, hogy úgy újítsák fel a hidat, hogy a szélesebb járdán menjenek a bicajosok. Mintha nem ismernék az állandó forgalom elvét, vagy legalábbis nem alkalmaznák azt a legevidensebb csoportra, a járdán bóklászó turistacsoportokra. Kb. 50% (köztük nem meglepő módon Kükü) szavazott a Lánchíd felújítás utáni, egyéni motorizált közlekedők elöli lezárására, csak tömegközlekedés, taxi, bicaj, és gyalogos. 25% (én is) arra szavaztunk, amit a főmterves javaslat is tartalmaz, hogy sebességcsillapított zóna legyen a híd, a bicajosoknak legyen nyom az úttesten, és a járda kimondottan maradjon a gyalogosoké. Így a bicajosokat nem frusztrálná, hogy "feltartják" az autókat. Egyébként meg rendszeres használóként az a véleményem, hogy az autók többször tartanak fel engem bicajjal ott. Sok az autó, 18000 körüli jármű halad ott át naponta, ebben ráadásul nincsenek benne a bicajosok. Szerintem a teljes lezárás indokolatlan lenne, még úgy is, hogy a szomszédos hidak áteresztőképessége úgy-ahogy elbírná ezt szétosztva. Elhangzott még néhány elgondolás, híd időszakos egyirányúsítása napszakonként, hídpénz, mint egyfajta forgalomcsillapítás, északi járda bicajúttá nyilvánítása (szerencsére ezt teljes egészében elvetette mindenki, csak mint lehetőség jelent meg), illetve a gyalogosforgalom egyirányúsítása (??!?!??) is. Az ezzel előhozakodó urat azért gyorsan lehűtötték. (Btw. az "ellenérv" a csak sebességcsillapítással szemben az volt, hogy ki tartatá azt be? "Úgyse menne senki ott 20-30-cal". Mert miért nem? Máshol is be lehet ezt tartatni pl. fix trafival. De akkor egy gyalogos egyirányúsítást hogy tartatna be akárki? Repkednének az 5000-res csekkek a megforduló gyalogosoknak? A járdaszélesítés csak akkor lenne elég a bicajosoknak is, ha a jelenlegi 2,2-ről 4 méterre szélesítenék. Ez nyilván nem lesz így, pláne, hogy a műemlékisek inkább a visszacsökkentést preferálják az eredeti 1,8-ra. Hát az is egy remek intézkedés lenne. Még egy fényképezni tilos táblát kirakhatnának, vagy esetleg gyalogsági akadályokat a 2-2 járdavégződésre. Na de összességében nagyon érdekes beszélgetés volt.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Vid képe

Kár hogy ezekről a

Kár hogy ezekről a programokról senki nem szól itt előre. Vagy tilos "külsősöknek" a részvétel?
Azt nem értem hogy az anyag miért nem nyilvános, ki elől kell titkolni és miért?

HA a híd nem lesz elzárva a forgalom elől, akkor egyszerűen nem lesz ott annyi hely hogy akár egy külön bringasávban nyugodtan lehessen bringázni. Nyugodt alatt nem azt értem hogy 10 centire a kormánytól már autók húznak el. Kezdők számára is nyugodtnak kell lennie, különben nem ér az egész semmit. Ráadásul gyalogosként, és bringásként is kifejezetten kellemes lenne a hídon tartózkodni, ha nem lenne ott folyamatos forgalom. Hány bringást kérdeztek ki, és hogyan? Én sosem futok bele ilyen megkérdezésekbe.
Remélem a pesti oldalon is lesz forgalomrendezés, mert ami most van az kissé...

Autómata kamerákkal megoldható az egyirányúsítás a gyalogosok esetén, sőt a legalacsonyabb, legmagasabb sebesség betartatása is, mobil adatok alapján meg már lehet is küldeni nekik azonnal a csekket. Így gyalogosonként akár 100000 forintot is lehetne kaszálni egy-egy fényképezős beszélgetős áthaladásért.
Aki néha elindul visszafele, arra egy millát is rá lehetne varrni.
Az arcpozíció alapján megállapítható hogy valaki merre néz, meg hogy fotóz e, ezekért(kilátásmegmegtekintés) külön díjat lehetne felszámolni. :)

2
Peta képe

Nyilvános volt a rendezvény,

Nyilvános volt a rendezvény, én két különböző forrásból is tudomást szereztem róla, bár az is igaz, hogy mindkettő eléggé inszájder csatorna. De a KTE honlapján is fenn vannak a programjaik, ez is például itt: http://ktenet.hu/esemenynaptar.php?view=detail&id=159
De ha legközelebb megtudok egy ilyesmi programot, majd szólok mondjuk az offban. Bár ez itt a CM-en pont, hogy nem off :D

3
Vid képe

Igen, pont hogy nem az OFF-

Igen, pont hogy nem az OFF- ban volna jó meghirdetni.
Meg amúgy is jót tenne ennek a fórumnak némi bringás téma is. :)

4
Peta képe

Ja és kb. 500 embert

Ja és kb. 500 embert kérdeztek meg a reggeli és délutáni csúcsok idejében. De ezek közül sok kérdőív nem volt teljes, mert pl. nem akarta megválaszolni, hogy honnan hová megy. (Én az ilyenek miatt utálok kérdőíves forgalomfelvételt csinálni. Ezek anonim adatok, még csak meg sem kérdezünk ilyenkor semmi személyest, a kérdezőnek esélye sincs ezekről tudnia. (Kivéve mikor a kedves kollégám az épp arra Bubizó anyámat kérdezte :D). De a telefonján az ilyen renitensnek is sanszos a foursquare azért, meg a fészbukkon bejelentkezik, loller).

5
Kuku képe

Én a Kerékpárosklub

Én a Kerékpárosklub közlekedési munkacsoportban olvastam. Aki szakirányú érdeklődéssel bír, annak azt javaslom, ahhoz csatlakozzon. Ha meghirdettük volna, akkor nem fértünk volna be. kb. 60 mérnök és szaki volt, és az érkezésemkor 3-4 üres szék.

6
Peta képe

Azt még kifelejtettem, hogy

Azt még kifelejtettem, hogy az Alagútra is voltak elképzelések, amiből remélem, hogy az a verzió fog megvalósulni, ami szerint a Clark felé vezető oldalon a (kicsit leszűkített) járdáról leszedik a bicajosokat, és nyom lesz, a hegy felé vezető irányban pedig szintben elválasztott, mondjuk K-szegélyes bicajsávot építenek. Lefelé irányban az általában gyorsabb bicajosokat nem akarják megelőzni annyira a gkvezetők. Egyébként ugyanezt a jelenséget lehet tapasztalni magán a hídon is még közel azonos sebességekkel is. Ha felfelé megyek 30-cal, lenyomnak, lefelé gurulva 30-cal nem.

7
Vid képe

Mi szól az ellen, hogy lefelé

Mi szól az ellen, hogy lefelé is szintben elválasztott legyen? Ha van két műszakilag megfelelő megoldás megkérdeznék néhány nembringást, hogy melyiket merné nyugodtan használni. A legjobb valami leválasztott minialagút lenne, amiben nem az alagútlevegőt kellene szívni. esetleg valami könnyű plexiszerkezettel még megoldható is volna.

(Egyébként mire felfogtam melyik alagútról van szó eltelt némi idő. Első körben a Margit híd alatti jutott eszembe, majd a Lánchíd alatti alagút, csak ott nem értettem hogy kerülnek oda az autók.)

8
Peta képe

Az szól ellene, hogy nincs

Az szól ellene, hogy nincs elég belső keresztmetszeti szélesség az alagútban. Járda, két szinten elválasztott kerékpársáv, és két forgalmi sáv nem férne el. A mellette futó közműalagút kerékpárúttá alakításáról is volt szó, de az nem párhuzamos az alagúttal, és sokkal meredekebb, a logodi utcában van vége. Mellesleg volt szó a budai hídfő alatt vezető kerékpáros alagútról is. Egy 20 méter belső sugarú folyamatos ívű alagúttá építenék át, így megszűnne a beláthatatlan rész a két végén.

9
Vid képe

A szintben elválasztottság

A szintben elválasztottság viszont többlet szélességet nem kellene hogy jelentsen.
Csőrendszeren frisslevegőbefúvatás a bringasávra irányozva?
Én a magam részéről biztosan bevállalnák egy csendes kapaszkodót barlangi levegővel. Ha érdekesre, meg hangulatosra lenne megcsinálva nevezetesség is lehetne belőle.

10
Peta képe

Dehogynem jelentene

Dehogynem jelentene többletszélességet. Ha csak nem azt akarod, hogy a gjvek a jobb kerekeikkel az egy szinttel feljebb levő bicajsávon menjenek. Két sávnak nincs hely, csak egynek. És akkor már inkább felfelé menjünk külön sávon, lefelé meg nyomon. Ez egyébként azt a veszélyt is magában rejti, hogy a lefelé beduguló autók és buszok a nyitott sávunkon dugulnak, szóval a lefelé gurulni vágyó bicajos vagy beragad a dugóba, vagy szabálytalankodik a csökkentett járdán, vagy a záróvonalon.

11
Vid képe

Ja, akkor a Duna felé vezető

Ja, akkor a Duna felé vezető bringasáv gyakorlatilag az autóssávon belül lenne, tehát nem férne el egymás mellett egy bringás meg egy autós?
Mert ha ez így van, akkor ha jól értem most feltehetőleg nem kis pénzből épülne egy olyan rendszer aminek köszönhetően az elkövetkező 20 évben dugó esetén a Duna felé bringával sem lehetne átjutni az alagúton...ettől azért lehidalnék.

Az alagút széleiből nem leszedni valamennyit? Vagy esetleg a gyalogosforgalmat kellene egyirányúsítani, mert ők azért könnyebben kerülik egymást egy nyomon és nincsenek is annyian. Akkor lefelé elég lehetne a járda, kissé kiszélesítve.

12
Peta képe

Lefelé nem lenne külön sáv,

Lefelé nem lenne külön sáv, csak útra festett piktók. A járda nem csökkenthető a végtelenségig, annak is van jogszabályi értéke, nem csak a sávoknak. Nem mellesleg ha egy kerekesszékkel nem férnek el, akkor az megint nem túl szép dolog. Az alagút keresztmetszetét tuti nem fogják átalakítani.

13
Vid képe

Úgy értettem, ha az egyik

Úgy értettem, ha az egyik oldalon van hely rendes járdának, akkor azon az oldalon mehetne a gyalogosforgalom (jelen esetben ahol a kiemelt sáv van) a másik oldal járdáját meg akár kissé kiszélesítve megkaphatnák a bringások. Nincs az az alagút úgy teletömve emberekkel hogy ne tudnák egymást könnyedén kikerülni. Dugóban viszont a bringás nem tud semmit sem csinálni enélkül. Ami azt jelenti, hogy aki ara járna be bringával egy ilyen kockázatos útszakasz miatt akár lehet hogy hagyni fogja a fenébe az egészet. Ha viszont kényelmesen át lehetne jutni, akkor lehet hogy rengetegen nyergelnének át akik arra járnak.
(Én sem merek átmenni most az alagúton, pedig amúgy nem félek forgalomban.)

14
Peta képe

Mindenképpen irányhelyes

Mindenképpen irányhelyes infrában gondolkodtak, nagyon helyesen. Egyébként szerintem akár maradhatna is úgy, ahogy most van, mert tényleg nem akkora a forgalom a járdán. Én mindig ott megyek. Az úttesten vagy dugó van, vagy nincs hely arra, h. előzzenek. Felfelé eszembe se jutna ma az úttest.

15
Vid képe

Hát hogy sok pénzből rosszabb

Hát hogy sok pénzből rosszabb legyen a helyzet, annak tényleg nincs értelme.

16
Törzsmókus képe

budai hídfő alatt vezető

budai hídfő alatt vezető kerékpáros alagútról
mármint a budai hídfő alatt vezető gyalogos alagútról, ahol kb mindenki járdázik?

arról kellene beszélni, hogy most miért nincs feltűnően, ordítva kitáblázva, hogy a Várkert Bazár és a Battyhány között, de legalábbis a Lánchíd hídfőjében a Lánchíd utca – Clark Á. tér – Fő utca / Bem rakpart úttest az ajánlott kerékpáros útvonal.

17
Peta képe

Ezer éve nem voltam arra. Van

Ezer éve nem voltam arra. Van kinn tábla, hogy az csak járda?

18
promontor képe

Igen. Legalábbis november

Igen. Legalábbis november elején volt és nem látom okát, miért szedték volna le.

Kicsit furcsállom is, hogy hozzá akarnak nyúlni, de ha már, akkor szerintem egy második alagút kellene, egy a gyalogoknak és egy a bicajosoknak. És persze az se oldaná meg a legnagyobb problémát, nevezetesen azt a szűkületet a villamossínek miatt a déli oldalon.

Összességében inkább elterelni kéne onnan a biciklisforgalmat, pontosabban a "sétabiciklizés" maradhatna, de a hivatásforgalmi menjen máshol. Aki meg "sétál", attól szerintem elvárható lenne, hogy arra a rövid szakaszra leszáljon...

19
Törzsmókus képe

konkrétan gyalogkerékpárút

konkrétan gyalogkerékpárút vége, alatta icipici tábla, hogy x méter múlva újra lesz gykp.
de semmi tájékoztatás a párhuzamos lehetőségekről. :(

20
ízirájder képe

lehet, hogy forgalomtervezési

lehet, hogy forgalomtervezési szempontból vitatható, de stratégiailag helyénvaló lépés lenne a híd lezárása a fokozatos gépjárműforgalom-csökkentés folyamatában

21
Peta képe

Erre a konferenciát levezető

Erre a konferenciát levezető hidász elnök válasza az lenne, hogy a lényegesen sikeresebben dugódíjazó, és nagyobb forgalmat teregető Londonban a tower bridge-t sem lezárták, csak hasonló módon forgalomcsillapították...

22
Vid képe

Kérdés hogy ízirájder most a

Kérdés hogy ízirájder most a részleges, vagy a teljes lezárásra gondol e. Busz meg taxik (normálisak) olyan sok vizet nem zavarnak.

23
Peta képe

A eljes lezárás szóba se

A eljes lezárás szóba se került, a taxik és buszok felengedése alap. Londonban mindenkit átengednek, csak a híd korára és kialakítására tekintettel lassabban.

24
monster képe

Ha külföldi példa kell,

Ha külföldi példa kell, mindenre van, a teljes lezárásra pl. a prágai Károly híd. Pedig azon is a rendszerváltás körül még menetrendszerű buszforgalom volt. A csehek meg tudták oldani a gépjárművek teljes kitiltását. Az emberek pedig birtokba vették a hidat, élvezik, egy nagy agórává vált.

25
Peta képe

Szóba került a Károly-híd is.

Szóba került a Károly-híd is. Pont az elnök mondta ugyanazt, mint te. Én is mentem át rajta anno még kocsival, aztán gyalogosként is jártam a prágai belvárosban az átalakítás után. Valamint gjvezetőként is... Lehet, hogy agora Prága belvárosa, de forgalmilag sokkal rosszabb a helyzet, mint Budapesten. Nem ismerem az ottani forgalmi adatokat, meg hogy a Károly-híd forgalma mennyire terhelődött át a szomszédos hidakra, de a belvároson átvezető gyorsforgalmi jellegű út (Sokolská), és a kvázi-elkerülőként funkcionáló Prúmyslová és Jizní Spojka is gyakran járhatatlan. Én eddig akárhányszor jártam Prágában, mindig dugóba kerültem, bármerre mentem. Nem állítom, hogy ezen a Károly-híd segítene, ott a városszerkezetből adódnak inkább a bajok, ami legalább egy nagyságrenddel rosszabb, mint Budapesté. Plusz ók megvalósították azt, ami itt szerencsére nem sikerült, hogy egy Hungária-krt mélységű autópálya-félkörgyűrűt csináltak, ami mára jobbára megtelt. Persze ettől még a belvárosa jó gyalogos szemmel.

Kükü azzal érvelt, hogy nem is terhelődne át máshova a forgalom, mert módot váltanának azok, akik most átautóznak, így nem is pöfögnék át a várost a körút, vagy a Bözsi felé. Hátttt... akik Széchenyi-hegy, Orbánhegy, Svábhegy felől jönnek a Belváros felé, azok nem igazán azok a módváltó rétegek.

26
monster képe

Teljesen hibás koncepció a

Teljesen hibás koncepció a forgalomhoz bármit is alakítani. Alakuljon a forgalom a kapacitásokhoz. Pont.
Pl. a Kossuth Lajos utca szélső sávját végig parkolónak alakítanám, egyetlen sávon engedném az autó közlekedést. A jelenlegi városi autósztrádák nuku parkolóval nem jók, csak a tranzitot erősítik. Annál még mindig jobb a szűk utacskákon megközelíthető relatíve több parkoló. Mariahilfer Strasse Bécsben jó példa erre. Amikor először mentem rajta 82-ben kb. olyan autópálya volt mint most még mindig a Rákóczi út, most meg látható mi.
Nem mindig ahhoz az egy szerencsétlen párszáz méterhez kell koncepciót alkotni amit éppen fel kell újítani, mint a Lánchidat, hanem egy komplex koncepciót kell kialakítani és ahhoz illeszteni a felújításokat, átalakításokat.
És azt a koncepciót csak egyszer kell letolni a lakosság torkán, utána már csak hivatkozni kell rá.
Azt nem tudom hogy miért nem lehet elmaradott helyzetünkből előnyt kovácsolni, mások rossz tapasztalataiból tanulva azokat kihagyni?
De ha fogékony lennék az összeesküvés elméletekre, akkor azt mondanám most olcsó ingatlant venni a belvárosban (pláne Rogán Tónitól) aztán amikor már jó kezekben az ingatlanvagyon, majd akkor teszik élhetővé a belvárost.

27
Kuku képe

Bécsben a Kossuth Lajos utca

Bécsben a Kossuth Lajos utca a Lassallestrasse, és most is autópálya. Koppenhágában ugyanez a H.C. Andersens Boulevard. Szerintem lehet cél ezek forgalomcsillapítása, de az utolsó ütemben. Egyrészt minek belevágni a semmiből új funkciót adni egy most halott utcának, ameddig az Andrássy, Lánchíd, Hősök tengely a forgalomé? Pedig ez utóbbi felett összeérnek a fák, maguktól korzóznak a turisták, ott vannak a puccos boltjaik, és a látványosságok, kész parkokkal kilométerenként, alatta egy gyorsreagálású, hipp-hopp kéregvasúttal.
Szerintem taktikusnak kellene lenni, és a Rákóczi utat illetve Erzsébet hidat épp arra kellene használni, hogy tehermentesítse a város többi, forgalomcsillapított részét. A bécsi és koppenhágai példa is ezt teszi.

28
monster képe

A Rákóczi-Kossuth útvonal

A Rákóczi-Kossuth útvonal autópályává válása okozta a mellette lévő területek elhalását. Nem szép dolog arra hivatkozni hogy halott, és azért hagyjuk így. Az Andrássy úti puccos boltok nem vonzanak létszámot, akit meg vonzanak azok a WC-re is autóval járnak.
Az említett városok térképét most nem nézem meg de szerintem Bécsben a Ringen belülre nem vezet "autópálya", irányfüggetlenül. A Mariahilfert a rajta lévő pályaudvar miatt is hoztam fel példának, a Keleti-Erzsébet híd tengelyhez gondolván hasonlítani.
Az Andrássy-t meg a Rákóczi-Kossuth-ot együtt kéne kezelni mert egyikről másikra átmegy a forgalom ha az egyiken csillapítanak.
A nagy probléma hogy a belvárosban, kb. nagykörút vonalon belül TRANZIT utak mennek. A tranzit autófolyam a városban (amilyen a rakpart is) elválasztja az emberek élettereit, amint vidéken az autópályák az állatok életterét. Semmi baj az utakkal amíg odavisznek a belvárosba. Azt kell valahogy megakadályozni hogy ezekkel visszaélve egyik irányból bemegy valaki majd a másik irányba kimegy gyorsan, könnyen, kvázi tranzitál.
Nonszensz hogyha én Zuglóból autóval mondjuk a Balatonra indulok, akkor magától értetődően az Erzsébet hidat választom.

29
ízirájder képe

most elkezdek a semmiről

most elkezdek a semmiről beszélni, mert igazából fogalmam sincs róla, de úgy vélem, azoknak az autóknak a túlnyomó része a városba vagy jön vagy a városon belül jár melózni, legfeljebb a belvárosi terület számít tranzitnak (úgy értem, külvárosból külvárosba mennek). De szívesen olvasnék ilyen motivációs felméréseket, derüljön már ki mondjuk az is az útirány mellett, hogy nem nagymamát kórházba létrával szállító mozgássérültekkel van tele az út

30
Kuku képe

Én úgy tudom, a mérések

Én úgy tudom, a mérések meglepetést okoztak, és a Rákóczin nem az M1-M7 autói haladnak, csak valami tizenegykétszázalékban.

31
promontor képe

Ezek a mérések nyilvánosan

Ezek a mérések nyilvánosan elérhetőek valahol, vagy csak szájhagyomány útján terjednek?

32
Kuku képe

Sajnos szájhagyomány. Hiteles

Sajnos szájhagyomány. Hiteles emberektől hallottam, de sosem láttam. :)

33
promontor képe

Elég szomorú. Az ilyesfajta

Elég szomorú. Az ilyesfajta forgalmi infóknál nehezen tudok közérdekűbb adatot elképzelni, ezeknek kint kellene lenni egy közszolgálati honlapon, lehetőleg google maps-el összeintegrált formában.

Na, mindjárt felébredek... :-(

34
Peta képe

Egy ilyen célforgalmi mérés

Egy ilyen célforgalmi mérés lebonyolítása atomnagy szívás ám. Eszköz és főleg élőmunkaigényes, rengetwg pontatlanságot rejt magában, és még drága is.

35
promontor képe

Igen, de a hozzászólásom nem

Igen, de a hozzászólásom nem erről szólt, hanem arról, hogy amit megcsinálnak, az miért nem elérhető nyílvánosan. Nem hszem, hogy ezek magánmegrendelésre készülnek.

36
Peta képe

Dehogynem készülnek

Dehogynem készülnek magánmegrendelésre. Pontosabban mindenfélére készülnek, de a forgalomszámlálások jó részét a versenyszféra cégei használják fel a saját tanulmányaik, vagy javaslataik elkészítéséhez. Persze azokat már adhatják a BKK-nak, de ott a termék maga a tanulmány, aminek max egy melléklete a számlálás. Nem mellesleg a BKK-nak sem kell mindent egyből kiraknia publicba.

37
promontor képe

Nézd, kicsit keresgéltem és

Nézd, kicsit keresgéltem és ezt találtam: http://internet.kozut.hu/Lapok/forgalomszamlalas.aspx

Ez az országos úthálózatra vonatkozik, a települések belső hálózata nincs benne (ha jól látom). Gondolom közpénzből készült és (nagyon helyesen) nyilvános. Lehetne felhasználóbarátabb a megjelenítés (annak gondolom nem csak a hozzám hasonló laikusok örülnének, hanem egy szakmai felhasználó is), de az első - legfontosabb - lépés, azaz a nyilvános elérhetőség megvan.

Az a kérdés, hogy a fővárosnak vannak-e hasonló - közpénzből készült - adatai. Ha nem, miért nem? (Szerintem kellene, gondolom szerinted is, nem?) Ha igen, hol vannak? Mi indokolja, hogy ezek ne legyenek nyilvánosak?

38
Peta képe

Az a különbség, hogy ezek nem

Az a különbség, hogy ezek nem célforgalmi, hanem keresztmetszeti mérések, és az esetek túlnyomó részében automaták küldik az adatokat burkolatba telepített indukciós hurkokból. Ezek a berendezések fejlettebbek, mint a Múzeum körúti bicajos számláló, nagyjából meg tudják mondani, milyen típusú jármű megy el fölöttük, de azt nem, hogy honnan hová megy. Pedig ebben a mostani beszélgetésben azt akarnánk megtudni, hogy az M7-esről mennyi jm. jelenik meg a Rákóczi úton. Ezt csak sok keresztmetszetben végzett egyidejű rendszámfelírós méréssel lehetne megtudni. Nem lehet automatizálni.
Automaták bpesten is vannak, ezeket a BKK Közút kezeli, őszintén szólva még nem kerestem soha az adatait, de biztos meg lehetne tőlük igényelni. De gondolom, többnyire ezek is csak keresztmetszeti adatok lennének. Szvsz egy laikust ezek csöppet sem érdekelnek.

39
promontor képe

Én laikus vagyok és engem

Én laikus vagyok és engem érdekelne. ;-) Szerintem másokat is.

Értem a különbséget és azt is értem, hogy a rendszámfelírós mérés drágább és nem is feltétlenül kell ugyanolyan rendszerességgel elvégzni, mint egy szimpla keresztmetszeti számlálást. De ha elvégzik és ezt közpénzből teszik, akkor nyilvánosnak kellene legyen. (Ahol lakom, volt pár éve egy kézi számlálás egy vitás fejlesztési szándék kapcsán és némi "ösztönzésre" az önkormányzat nyilvánosságra hozta a számlálás eredményeit.)

A konkrét esetben persze nem tudjuk, ki és milyen pénzből végezte a mérést. Én feltételeztem, hogy ez közpénzes mérés lehetett, mert nem gondoltam, hogy létezik olyan üzleti érdek, amely arra volna kiváncsi, hányan mennek az autópályákról a Rákóczi útra (de persze lehet, hogy tévedek), az viszont egyértelmű, hogy közlekedésszervezési és városfejlesztési szempontból releváns kérdés.

40
Peta képe

Vágom, hogy téged érdekel, de

Vágom, hogy téged érdekel, de mit kezdesz sima keresztmetszeti adatokkal? Szerintem jobban is el lehet ütni a szabadidőt, mint ezeket nézegetve :D :D
Ezeket a méréseket versenyszférában működő cégek végzik. Néha csak a 3-4. szint az állami, vagy BKK-s megrendelés. Valakik lemérik, valakik összefésülik, valakik kiértékelik, valakik tanulmányt írnak belőle, valakik csatolják ezt egy projektbe, stbstb. Egyrészt mire ez mondjuk egy állami megrendelésig eljut, addigra csak egy morzsa lesz. Senki nem csinál célforgalmi mérést just for fun. Annyira nem jó szórakozás. :D Pláne hogy bp-n belül kiszámolhatatlanul sokféle honnan-hová mátrix lehetne, az M7-Rákóczi csak egy cella.
Az is érthető, hogy ha pl. az x cég súlyos pénzeket fizet egy ilyen forgalomfelvételért, akkor nem fogja feldobni a netre, hogy az y, vagy a z cég meg ingyen megkapja.

41
promontor képe

Pl. figyelembe veszem, amikor

Pl. figyelembe veszem, amikor lakást veszek vagy bérlek. Vagy amikor egy helyi közlekedés problémához hozzászólok.

Azt értem, ha magánpénzből végzik, az miért nem nyilvános. Viszont elég szomorú, ha közpénzből nem végeznek ilyeneket, mert talán abban egyetértünk, hogy kellene.

42
Peta képe

Keresztmetszeti igen, de

Keresztmetszeti igen, de célforgalmi már aligha. Rengetegbe kerülne, aminél sokkal fontosabb célokra se jut :/ Plusz gondolkodj egy kicsit az ellenfél fejével. "Nem forgalomcsillapítok, nyalom az átmenőknek is a seggét, de azért egy valag közpénzből prezentálom is a városlakóknak, hogy nekik lenne igazuk, ha ki akarnák zárni a tranzitot". De nem hiszem, hogy ez a fő gondolat. Egyszerűen egy egész városra kiterjedő célforgalmi mérés irdatlan meló és pénz.

43
promontor képe

Nem biztos, hogy kell egy

Nem biztos, hogy kell egy teljes városra kiterjedő célforgalmi mérés. Egyrészt "viszonylag" olcsón lehetne a várost nagyjából lefedő rendszeres keresztmetszeti mérés (ahogy ugye az országra ez létezik, mint láttuk), amiből elég sok következtetést le lehetne vonni. Az adatelemzők manapság csodákra képesek. Lehet, hogy pl. azt is meg tudnák mondani, milyen célzott (azaz nem irdatlan drága) célforgalmi méréssel lehetne fontos kérdésekre választ kapni.

44
Vid képe

Egyébként ezzel az új

Egyébként ezzel az új rendszerrel amiről szó volt, ilyen mérést egyszerűen lehet majd csinálni és olcsón. Már ha lesz valahol belőle az m7 bevezetőjénél.

45
Peta képe

Csak nem fognak, mert az

Csak nem fognak, mert az egyrészt törvénytelen, (nem tárolhatják a rendszámot (fogják, csak más okból, és max. 30 napig a rendőrségi törvény alapján, de az nem kiadható egy civil cégnek méricskélni)). Másrészt nem lesz a cucc alkalmas mindenki leolvasgatására egy belvárosi 3 sávos dugóban.

46
promontor képe

OFF Az első problémára lenne

OFF Az első problémára lenne technikai megoldás, a rendszám helyett egy generált azonosítót lehetne kiadni. Ugyanezt szokták csinálni pl. a mobilszolgáltatók, amikor az adataikat kiadják adatbányászati célokra: egyetlen kuncsaft se azonosítható be. ON

47
Törzsmókus képe

ez egyáltalán nem OFF

ez egyáltalán nem OFF szerintem.
ez a megoldás.

48
Peta képe

Ok, ha legközelebb találkozom

Ok, ha legközelebb találkozom vele, megkérdezem az ORFK ezzel is foglalkozó (szintén közlekedésmérnök) főosztályvezetőjét.
Kálmánolga is nyaggatta őt a remek kérdéseivel a napokban, lol :D
http://www.atv.hu/videok/video-20150206-jambor-nincs-merlegelesi-lehetos...

49
Vid képe

Ha közpénzből készíttet

Ha közpénzből készíttet felmérést valaki, akkor az nehogy már ne legyen elérhető mindenki számára. Az ilyesmiken tényleg nem tudom mit kell titkolni. Bár lehet hogy valami nagy összeesküvést lehet előkészíteni a forgalmi adatokkal, ezen még nem is gondolkodtam. :)

50
Peta képe

Pedig jobban tennéd, ha

Pedig jobban tennéd, ha elkezdenél aggódni, mert a forgalomszámláló automaták hamarosan öntudatra ébrednek, és elporlasztják a fölöttük elhaladókat! :D

51
Vid képe

Az Andrássy-Hősök útvonal

Az Andrássy-Hősök útvonal most is nagyon kellemes gyalogosan is, meg bringával is. Ha a Láncídért CSERÉBE (ráadásul alagút nélkül ahogy kiveszem) hosszútávra bebetonozzuk hogy a Rákoczi egy autópálya maradjon, akkor 200 méter hídért cserébe elvesztettünk egy lehetséges második Andrássyt. Mert bizony a Rákóczi is hamar kivirágzana ha a bkk tervei megvalósulnának rajta.
Én azt látom ha vérge eldöntenénk, hogy akarunk e egy kellemes belvárost, vagy az autóforgalom sokkal fontosabb, akkor nem ilyen vitákat kellene folytatni. És nem totyognánk ugyanitt még 20 év múlva is. Mert szemmel láthatóan ez nincs eldöntve. Én továbbra is budapesti népszavazáspárti vagyok az ügyben.(Sokan ugyanis feltételezem hajlanának a forgalomcsillapításra ha nem félnének a lakosság "bosszújától") Az itt lakók kisebbik részének van csak autója, és őróluk sem gondolom hogy mind megveszekedett autómániások.
Aki kívülről jár be, azoknak elméletleg már pár év múlva is a p+r parkolókat kellene használni és a tömegközlekedést a bejáráshoz, a hivatalos álláspont is ez ha jól veszem ki. Az átmenőforgalmat meg már senki nem a városon belül képzeli el. Úgyhogy nem értem miért húzzuk az időt.
(Én nem arra számítanék hogy T majd talán egyszer lelép és el lehet kezdeni a komolyabb átalakításokat és addig csak tessék lássék, mert az még nagyon sokáig is eltarthat.)

Szerk:
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ha a lakosság orra alá tennék egy kellemes, élhető, forgalomcsillapított város terveit, akkor a többség elkezdene azon lamentálni, hogy de akkor most mi lesz majd az autókkal, és nem szavazná meg. Gyakorlatilag azért nem haladunk, mert mindenki találgat magában, hogy a lakosság összességében mitől érezné jobban magát, és hogyan változnának a szavazati arányok.

52
Kisember képe

Egyszerűen nem tudom

Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ha a lakosság orra alá tennék egy kellemes, élhető, forgalomcsillapított város terveit, akkor a többség elkezdene azon lamentálni, hogy de akkor most mi lesz majd az autókkal, és nem szavazná meg.

De.
Tudod mi volt az utcánkban, mikor az egyik oldalt halszálka helyett úttal párhuzamos parkolásra módosították? Mindenki ki volt akadva. Aztán most is mindig ugyanannyi szabad hely van...

53
Vid képe

És volt a körzetben

És volt a körzetben mindenkire kiterjedő szavazás, vagy csak 5 nagyszájú elkezdett hőzöngeni?
Mellesleg ez azért más mint pár parkolóhely megváltoztatása, ami alapvetően nem okoz jelentős forgalomváltozást.
Nem hiszem hogy a Rákóczin lakók elkezdenének tiltakozni a forgalomcsillapítás ellen. Ha még lakik ott egyáltalán valaki.
Ugyanakkor természetesen, az egész várost érintő teljes átalakításról volna csak értelme szavazást tartani, mert ha körzetenként menne, akkor persze nem lehetne tudni, hogy összességében az egész rendszer egyben tetszene e a lakosságnak.

54
Kuku képe

Szerintem a Rákóczi út

Szerintem a Rákóczi út forgalomcsillapítása újabb "műdugó ügy" lenne. Az Andrássyhoz hasonló adottságok lassan alakulnak ki. A kereskedelem és villamos 5-10, a fák 30, a felfűzött látványosságok és parkok 50+ év múlva érnék el az Andrássy szintjét. Egy cikluson belül nehéz sikert kimutatni, viszont dugót azonnal. Fordítva viszont egy 12 méter széles korzóval az Andrássy jó csali lenne, a földalatti tökéletes hozzá, a boltok az Oktogonig már ott vannak, a fák összeérnek az út felett, és összeköti a 3 legismertebb budapesti landmarkot (vár, Lánchíd, Hősök). De fordítva a Rákóczi kongása épp visszavetheti a kezdeményezést.

55
promontor képe

Azt nem tudom megítélni, hogy

Azt nem tudom megítélni, hogy forgalmi szempontból érett-e a helyzet a Rákóczi "rehabilitálására", tehát összességében nem folynék bele a vitába, de ami a kereskedelem/vendéglátás kérdését illeti, az szerintem már egy ciklus végére is megmutathatná, hogy érdemes volt: hatalmas az átmenő utaskapacitás a buszokkal, továbbá a keresztező/átszálló BKV forgalom (Ferencziek tere, Astoria, Blaha). Ember tehát van dögivel, erre lehetne alapozni. Amúgy sem az Andrássy szintjét kellene elérni, inkább egy másik (hétköznapibb, "átlagemberesebb") profil kialakítására kellene törekedni.

Egyébként szerintem most már érdemes lenne megvárni, milyen lesz a dugódíj és mi lesz a forgalmi hatása. Addig szerintem nem érdemesse a Rákóczin, se a Lánchídon nagyon spekulálni.

Attól viszont félek, hogy a dugódíjat valahogy kiherélik majd, remélem nem lesz igazam...

56
Vid képe

Én is így látom. Az hogy a

Én is így látom. Az hogy a Rákóczi nem egyből, vagy nem pont olyan lesz mint az Andrássy, még nem jelenti azt hogy
ne lehetne viszonylag hamar egy sokkal kellemesebb hely. Szerintem a boltokat már akkor elkezdenék felvásárolni,
kivenni, amikor jönne a hír az átalakításról. A Károlyi-Kecskeméti is pillanatok alatt egészen átváltozott, nem kellettek hozzá évtizedek, még ha nem is érnek össze a fák.A Ráday utca szintén.
És míg most a Rákóczi egy borzasztó autópálya, és egyre inkább kihal, addig az Andrássy már most is egy egész kellemes hely. Sokszor akkor is arrafelé kerülök, ha amúgy a Rákóczi esne útba, mert jó arra bringázni. Persze ott se volna rossz
a még kevesebb autó, csak ne olyan áron, hogy máshol meg cserébe bebetonozzuk a helyzetet.
És a Rákóczi építészetileg legalább olyan gyönyörű mint az Andrássy, szerintem a város szégyene hogy úgy van használva ahogy.
Kükü:"Egy cikluson belül nehéz sikert kimutatni, viszont dugót azonnal."
Ezért mondom hogy el kéne dönteni végre, hogy akarunk élhető várost, vagy sem, mert ha az elkövetkező 50 évben
ugyanennyi autót akarunk a városba, akkor ez az érvelés érvényes.
Aki pedig csak a szavazatvesztéstől tart, az meg szerintem nincs tisztában a teljes lakosság véleményével.Amikor látom
a jobbos sajtóban hogy a dugódíjat úgy tüntetik fel mint valami szükséges rosszat, amiről az eu vagy a Demszky tehet az szerintem nem azért van mert jelenleg mindenki a kormányban autóbuzi, hanem mert akkora hepajt csináltak különféle lezárások alkalmával az autósok, és a hozzájuk kötődő sajtó, hogy a politikusoknak az az érzése, hogy autós=budapesti szavazó lakosság.
Kizártnak tartom hogy a budapesti nem autózó többség a forgalomcsillapítást rossz ötletnek találná.

A dugódíj kiherélésétől én is tartok, és szerintem elsősorban ennek is a fentebbi jelenség az oka. Különben nagyobb lendülettel folynának az ezirányú átalakítások.

57
monster képe

De, a döntéshozók MIND

De, a döntéshozók MIND autóbuzik. Nem tudnak kivetkőzni saját autós világképükből. Egy párhuzamos univerzum az autósoké és magukon kívül semmit sem vesznek figyelembe, nem is vesznek tudomást a parallel létezésekről.

58
Vid képe

Nem így látom, mert

Nem így látom, mert ugyanakkor ők is ebben a városban laknak. Többségükben. De lehet hogy már fölösleges itt görcsölnünk, hogy milyen legyen a város pár év múlva:
http://www.ted.com/talks/jeremy_howard_the_wonderful_and_terrifying_impl...

Olvassátok el a kommenteket alatta, rendkívül tanulságos. És sajnos teljesen logikus. :( Tulajdonképpen észre sem vettük olyan gyorsan történt.

59
Kuku képe

Az Andrássyt én

Az Andrássyt én aszimmetrikusan építeném át. Így az egyik oldalon 12 méter széles járda lehetne, fák alatt, úgy, hogy alatta 2 méterrel megy a földalatti, ha rövidítene. A Rákóczi nálam inkább ilyen nagyáruházas dolog, ahová autóval is érkeznek az emberek. A forgalomcsillapításhoz sikersztori kell, az Andrássy azonnal az lenne, és emiatt lenne Rákóczi. Szerintem nem baj, hogy van egy hely ahol átmehetnek az autók a városon, különösen ilyen budai domborzati adottságokkal (Móricz és Moszkva között összesen két darab K-NY folyosó).
Szerintem sokkal menőbb város lehet Budapest, ha arra erősít ami organikusan is megerősödne és nem frontot nyit bizonytalan eredményért, egy érdektelenebb helyen. Jó korzóhoz start és cél kell, zöld, stb.

60
ízirájder képe

De mondjuk azt lehetne, hogy

De mondjuk azt lehetne, hogy végig lehet rajta biciklizni különösebb harci készültség nélkül?

61
Vid képe

Hát igen, ami most van az

Hát igen, ami most van az annyira véglet, hogy ebből nagybevásárlás sem lesz, épp most hal ki minden.

62
Vid képe

Én úgy gondoltam pont az a jó

Én úgy gondoltam pont az a jó ha az ÁTmenő forgalom megy a kerülőutakon. Ha meg valaki a városba jön, annak nem kell tudni ugyanazon a sztrádán áthaladni, mert akkor lesz átmenő forgalom is.
Jelenlegi formájában a Rákóczin nagyáruházak sem élnek meg, a komoly autóforgalomhoz kevés a hely, a gyalogosok meg messze elkerülik.
A Váci utca már most s sikersztori jópár éve, ettől mégsem lett sétálóutca az Andrássy, a Rákóczi meg csak egyre rosszabb lett.
Neked mi a véleményed a népszavazósdiról?
UI: Vagy a bolygó másik oldalán vagy, vagy jól bírod az éjszakázást. :)

63
Vid képe

Monsterrel együtt én is a

Monsterrel együtt én is a forgalomkorlátozotttt külföldi példákat nézném, ha már csak másolni tudunk valamit. Jelenleg egyébként a Lánchídon is olyan lassú sokszor a forgalom, hogy akár már most is lehet csillapításról beszélni.
Ha ezt nem meri meglépni a városvezetés, akkor még pár évtizedet várhatunk a jó levegőre meg az élhető városra.

Én egyébként azt látom, és erről lehet hogy érdemes volna egy külön blogot indítani, hogy ha csak a jelenlegi tempóban a felújítások mentén épülnek ki a bringasávok /utak akkor még évtizedekig kell várni hogy igazán a kezdők számára is Koppenhágához hasonlóan bringásbaráttá váljon a város. Gerincúthálózat, és a főbb útvonalak nélkül az egész halott ügy, és marad a jelenlegi szinten. Próbál meg te is elvinni magaddal valamikor pár kezdőt a városba és megérted miről beszélek.

64
Peta képe

Én nem vagyok abban biztos,

Én nem vagyok abban biztos, hogy jobb levegőt eredményezne a lezárás összességében. Mint ahogy már írtam, a megtett járműkilométerek számának csökkenését illetően vannak kétségeim. A Várfok utca, a Margit körút, a Tölgyfa utca, meg a Fő utca biztos, hogy kellemetlenebb hellyé válna.

65
Vid képe

Hát ugye az elmélet meg a

Hát ugye az elmélet meg a gyakorlat az, hogy ha kevés az autóforgalom, akkor kellemesebb a városban bringázni (pláne egy ilyen hídon) ami összességében hosszabb távon bizony csökkenti a forgalmat. Lehet hogy nem azonnal, de később mindenképpen. És minél több autó van, a kezdők annál kevésbé mernek bringázni.

Ha a járdáról a Lánchídon ki lesznek tiltva, autóforgalom meg lesz (akár 15-el haladva is) akkor nagyon sok kevésbé bevállalós bringás inkább el fogja kerülni a hidat úgy ahogy van, és még ellentétes is lehet az elért eredmény mint az várva vagyon.

66
Peta képe

Itt valahol írtam, hogy a

Itt valahol írtam, hogy a szgk-val megtett kilométerek száma nem evidens, hogy csökkenne, és a torlódás meg valamilyen szinten biztos, hogy nőne a többi híd felé. A budai hegyekből lejárók nem fogják amiatt letenni az autóikat, hogy a átüljenek tömegközlekedésre, vagy pláne bicajra.

67
Vid képe

Igen, de az egészet kell

Igen, de az egészet kell nézni. Lehet hogy azok akik a hegyekből autóval járnak nem tennék le az autót, de az is lehet hogy sok ezer környéken lakónak (akik most nem bíznak magukban annyira hogy bevessék magukat az alagútba, utána meg a gyalogoskerülgetésbe) akiknek rendszeresen arra van dolguk meghozná a kedvét a bringázáshoz.
Minél kellemesebb a város, és minél nehezebb autóval eljutni bárhova annál többen váltanak át más közlekedési formákra.
A Lánchíd-Alagút útvonal ma az egyik legnehezebb a városban. Pláne nyáron amikor sok a turista.

68
ízirájder képe

én marha bevállalós vagyok,

én marha bevállalós vagyok, és elkerülöm, ha tehetem. Lassú, és a felhajtás is bonyolult.
Az előbb arra akartam utalni, hogy a forgalomcsökkentésről azt mondják a bölcsek, hogy kis lépésekben valósítható meg. A Lánchíd lezárása egy ilyen lépés, és még fokozatosabbá is lehet bontani. Az egész belvárosra nézve jó lenne legalább egy ilyen híd, bár a Szabadság-hídra is ráférne. lehetne egy városi tér a Móricz és a Kálvin között. A Bartókra is volt egy projekt a XI. kerületben, ami több funkciót adott volna neki a gépjárműmozgatási mérnöki terület volta helyett.

69
Törzsmókus képe

a felhajtás is

a felhajtás is bonyolult???
minden reggel arra megyek, mert a legegyszerűbb és leggyorsabb útvonal Bel-Budáról a pesti Belvárosba.
szerintem te rossz helyről érkezel: ha nem a rakparti néha-szabad-10zel-tekerni-néha-meg-le-kell-szállni sétányon tekersz, hanem a sokkal élhetőbb Lánchíd utca – Clark Á. tér – Fő utca/Bem rakpart útvonalon, akkor a Lánchídra való felhajtás kézenfekvő.

70
ízirájder képe

Ha a belvárosba mész, lehet,

Ha a belvárosba mész, lehet, igazad van. Az is igaz, hogy én a Batthyányiról a Nemzeti Színházhoz -ami a napi útvonalam) öt híd közül választhatok, és könnyen találok jobbat a Lánchídnál. De Buda felé mégiscsak körbe kell járni az egész teret, és elég bajos érdemben kikerülni a torlódást is a hídon. Lehet a dugónál gyorsabban haladni, de repeszteni tuti nem

71
Törzsmókus képe

ja jó, nyilván a Nemzetihez

ja jó, nyilván a Nemzetihez én se arra mennék. már az Egyetem tér felé is inkább az Erzsébetet szoktam választani.
a Belvárosból Buda felé általában a Nádor–Zrínyi utcákon át érkezem, nem kerülök a József A. felé.

72
Kisember képe

Arról nem volt szó, hogy ha

Arról nem volt szó, hogy ha szélesítik, akkor hogy lehet majd eső esetén betolni a Lánchidat az Alagútba? :)
A forgalom feltartásáról meg:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20131004/hagyjatok-mar-haladni-felt...

73
Peta képe

Sajnos szerintem sem

Sajnos szerintem sem kiszélesítve, sem a jelenlegi állapotban nem fog beférni a betolhatóság a felújítás költségvetésbébe :D

74
tranyo képe

szkeptikus vagyok. szakma hoz

szkeptikus vagyok. szakma hoz vmilyen döntést, majd politika meg felülbírálja ahogy szokta?
ám köszi a postot.

75
Peta képe

Ez a BKK-nak készült,

Ez a BKK-nak készült, remélhetőleg helyén fogják kezelni. Én (naivan) hiszek még a szakmaiságban. :) Meglátjuk.

76
csergo képe

A régi szép idők.. :) A

A régi szép idők.. :)
A forgalomcsillapítás, mint ötlet a kezdetektől (mikor még nem lehetett Láncon rakni) megosztotta a "szakértő"-ket. Akkor a rendőrség képviselői ugyanezt mondták: mi van, ha nem tartják be? Pár perc huhogás és egy kupac keresztkérdés után aztán a BKV képviselője szemlesütve elmotyogta, hogy a buszok valós áthaladási sebessége átlag 15km/h..

77
Peta képe

Most jöttem az ORFK

Most jöttem az ORFK megbeszéléséről az újonnan beszerzett Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok ismertetéséről. Látva, hogy miket tudnak ezek az új berendezések, egyszerűen nem kérdés, hogy lazán egy ilyen berendezés megoldaná ezt a kérdést. Még a gyalogosok egyirányúsítása is menne vele :D

78
Vid képe

De jó, akkor majd a

De jó, akkor majd a bringásokat is lehet vegzálni majd mindenért mindenhol emberi beavatkozás nélkül? Most nem a súlyos esetekre gondolok, hanem ami a bringázásból adódik.

79
Peta képe

A pirosozás ellen bevethető a

A pirosozás ellen bevethető a cucc elvileg, tehát automata fotót tud csinálni bárkiről, aki átmegy. Gyakorlatilag a büntethetőség csak akkor valósul meg, ha a bringást meg is állítják, mert nincs rendszáma, ami alapján objektív felelősség segítségével lehetne szankcionálható.

80
monster képe

A bringás átmehet a piroson.

A bringás átmehet a piroson. Mindig körbeveszi egy kis darab Idaho.

81
Peta képe

Fizikailag bárki átmehet a

Fizikailag bárki átmehet a piroson.

82
Vid képe

Ha nem lennének kétségeim a

Ha nem lennének kétségeim a főrendőrök hozzáállása felől, akkor azt mondanám hogy így legalább vissza lehetne igazolni a pirosozásos elméletemet.
Bár gondolom, elsősorban a nagyobb kereszteződéseknél lesznek ahol szinte senki nem pirosozik. Lelki szemeim előtt már látom hogy a következtetés ellentétes lesz, és inkább a teljes rendőrséget a pirosozók ellen vetik majd be.

83
Peta képe

Rengeteg lehetőség van ebben

Rengeteg lehetőség van ebben az új berendezésben, a pirosozók kiszűrése csak egy ezek közül. És az is elsősorban a rendszámmal rendelkezők ellen lesz hatásos, szóval emiatt nem kell parázni.

84
Vid képe

Csak nem lesz összekötve az

Csak nem lesz összekötve az INDECT-el? Vagy esetleg annak a keretein belül van támogatva?
Tud már viselkedéselemzést vagy arra még 1-2 évet várni kell? (Nem lennék meglepve ha ezek ingyen lennének hamarosan a rendelkezésünkre bocsátva.)

85
Peta képe

Nem tudok róla, hogy lenne

Nem tudok róla, hogy lenne összefüggés.

86
Törzsmókus képe

mondd, hogy lesz benne

mondd, hogy lesz benne átlagsebesség-számítás!
ha belép egy autós a 30as zónába, majd 2 perc múlva több mint 1 km-rel arrébb jelenik meg, akkor már megy is a csekk :)

a budai rakpartra pedig mehetne egy bringás radar, ami ha 10-nél gyorsabban mész, bemondja, hogy neked a Lánchíd utca/Fő utca/Bem rakpart úttestjén a helyed :P

87
Peta képe

Amire te gondolsz, az egy

Amire te gondolsz, az egy másik projekt, aminek az állapotáról nem tudok sokat, csak annyit, hogy az autópályákon napirenden van a megvalósítás.

88
Pontagy képe

Szedjünk hídpénzt az

Szedjünk hídpénzt az autósoktól, a dugódíjjal együtt már jó lesz. :D

Hagyományőrzés!

89
Vid képe

Valami EU-s pénzt nem lehet

Valami EU-s pénzt nem lehet szerezni egy komolyabb átalakításhoz, ami hosszú távon is megfelelő lenne? Itt van az egyik legszebb híd, ami bevezet a belvárosba, és az alagút miatt rengeteg embertől el van zárva. Remélem nem ez a helyzet lesz bebetonozva hosszú évekre. Rengeteg ember választhatná a bringát ha ez az alagút-híd páros végre emberi módon bringázható volna. Ha meg nem lesz
megcsinálva, akkor építhetünk az alagút mögött akárhányszázmilliónyi bringasávot, akármit, egyszerűen nem lesz értelme a híd felé gurulni Budáról.

90
err képe

Van ott

Van ott hely:

https://www.youtube.com/watch?v=_eeEi8CYgW4&t=1m53s

Az úttest szélét fel lehet újítani, középre meg mehet a kerékpársáv. Nyitott. Használhassák motorral is meg busszal is. Ennek teremtsék meg a feltételeit a KRESZ-ben is, és ha már hozzányúlnak, töröljék a kötelező infrahasználatot. Jaj, a bili...

91
elfroland képe

Széljegyzet: A video alapján

Széljegyzet:
A video alapján a megkülönböztető jelzést használó rendőrautó 32km/h átlaggal tudott átmenni a hídon és 15km/h átlaggal az alagúton.
A 30-as korlátozás tényleg agyrém lenne. :-D