A Lánchidat nem arra tervezték, amire ma használjuk. Budapest egyik legfontosabb jelképe, a világ egyik leghíresebb átkelője azért épült, hogy összekösse és fellendítse az akkor még különálló Buda és Pest városát. A Lánchídon ma szinte lehetetlen átmenni az autóforgalom miatt. Buszra ülni biztos késést jelent, biciklivel a járdára vagy szabálytalankodásra kényszerül, aki haladni szeretne. És még nem is beszéltünk a mentők, tűzoltók, taxik átjutásáról, vagy arról, hogy a forgalom zajától és füstjétől élvezhetetlen Budapest egyik leghíresebb látképe.

A Lánchíd ma nem méltó egy világhírű műalkotáshoz, és nem méltó egy modern fővároshoz sem. Pár évtizede azt gondolták, hogy minél több gépjárművet kell felengedni a hídra. Mára kiderült, hogy minél több autó van a hídon, annál kevesebb ember jut át a túloldalra.

A Lánchidat a közeljövőben felújítják. Itt az idő, hogy ez a helyzet végre megváltozzon. Ezért petíciót indítottunk és biciklis felvonulást szervezünk.
Írd alá és oszd meg online petíciónkat, gyere el a felvonulásra!

Továbbiak, részletek, így tudsz segíteni...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Ѣ képe

Áron, sok sikert és még több

Áron, sok sikert és még több erőt, jóegészséget kívánok az aktivistáskodáshoz!

2
feb képe

a világ egyik leghíresebb

a világ egyik leghíresebb átkelője

Ez biztos?

3
Hotyhogy képe

Valamikor, egy ideig, a világ

Valamikor, egy ideig, a világ leghosszabb függő hídja volt.

4
feb képe

Mikor volt függőhíd? Amikor

Mikor volt függőhíd? Amikor felrobbantották a vízben lévő pilléreket?

5
Hotyhogy képe

Akkor volt, amikor a

Akkor volt, amikor a pillerekre epult kapuzatokon kifeszitett lancokon fuggo hidtestjeit keszre epitette az epitoje. A fugges elven tervezett es megepitett hid tehat mindig fuggohid volt.

A trivialis teny, hogy a pillerek kozotti kozepso hidtest es a partok kozotti hidtestek reszben alatamasztottak is, nem teszi a lanchidat nem fuggohidda.

Ahogyan a "tisztabban" fuggohidaknak hitt kapuzatos felfuggesztesu hidak hidtestjei is reszben alatamasztottak kellenek legyenek, es azert pedansok kerdesesse tehetik azon hidak fuggohid elnevezeset is. :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_bridge

6
mkm képe

Sajnos amíg dinoszaurusz ül a

Sajnos amíg dinoszaurusz ül a megfelelő pozícióban, elég valószínűtlennek tűnik, hogy a Lánchíd értelmesen legyen felújítva. Tudom, az is valószínűtlennek tűnt, hogy kerékpársáv kerüljön a kiskörtére, az Andrássy-ra, vagy, hogy ennyi bringa száguldozzon a városban és a parkolósávokban Bubik sorakozzanak, de ez most valamiért másnak tűnik.

Off: A napokban a köztévé híradójában csapta meg a fülemet, hogy nem tudom mekkora dugódíjat - talán két bkv jegy árát - kell majd fizetni, és ezzel is a kerékpárosbarát várossá fejlődést segítik elő... Szóval egy ügyes fél mondattal meg is oldották, hogy — helyettük — megint a bringásokat utálja mindenki. Legalábbis én egyből elképzeltem, hogy otthon a tévé előtt egyszerre hány autóvezető szisszent fel, hogy a kerékpárosok jó k...
Nagyon fosnak ettől a dugódíjtól és félő, hogy sikerül addig csűrniük-csavarniuk amíg egy értelmetlen, hasztalan hülyeséget valósítanak meg.

7
Miló01 képe

Az úttesten már nem lehet

Az úttesten már nem lehet biciklizni?

8
Törzsmókus képe

elvileg lehet, csak

elvileg lehet, csak gyakorlatilag tele van autókkal :(

9
mkm képe

Speciel nekem mindig rossz

Speciel nekem mindig rossz érzésem van amikor a Lánchídon mennék át. Vagy azt érzem, hogy a mögöttem haladó autókat feltartom, mert nem tud elmenni mellettem, vagy azt, hogy mindjárt beszorulok a magas "peron" és az autók közé.

10
Kisember képe

1. Az autókat nem tartod fel,

1. Az autókat nem tartod fel, mert ha nyernének is 15 másodpercet azzal, hogy megelőznek, a híd két oldalán úgyis beállnak a dugóba. Ha ui. nincs dugó, akkor szembe se jönnek annyian, tehát meg tud előzni.
2. Ne tekerj annyira a szélén és nem fogsz beszorulni.

11
Vid képe

Én el tudom képzelni, hogy ha

Én el tudom képzelni, hogy ha le lenne zárva (az autóforgalom elől), akkor még más hidakról is odavonzaná a bringásforgalmat, hiszen sokan nem utolsósorban azért választják akár a Margit, akár az Erzsébet hidat, mert a Lánchídon egy szenvedés átjutni. És ez gondolom a BKV buszok forgalmára is igaz a nappali órákban.
Egyébként én sem merek áttekerni rajta az autók között. Sőt, talán a Tabánban lakók nagy része is bringára merne ülni ha más lenne a helyzet. Az egyetlen amit sajnálok, hogy az alagút olyan kellemetlen, hogy még bringasávval sem fog sokat változni a helyzet. Oda mindenképpen valami teljesen kezdőbarát megoldás kellene, szintben, vagy akárhogyan elválasztva. Mennyire csökkenne az alagút forgalma ha le lenne zárva a híd? Mert ha nagyon, akkor még meg lehetne próbálkozni egy lámpásított, egyszer az egyik, másszor a másik oldalról való behajtással. Mert úgy volna elég hely mindennek.