Tegnap láttam ezt a műsort:
http://www.echotv.hu/video/110206/20160122_Melymagyar
(a videó első része főleg a BKV-ról szól)

Én úgy veszem észre hogy jelenleg a kormánytól sem idegenek azok az elképzelések amiket itt hajtogatunk már évek óta. Akkor már csak az a kérdés mikor kapcsol nagyobb fokozatba az élhetőbb város kialakítása.
A Lánchíd kapcsán itt a fórumon is felmerült hogy ez csak is kizárólag azért nem történik meg , mert a vezetés nem akar ilyen irányba elmenni, hiszen fél az autósok dühéből akadó szavazatvesztéstől. Gyakorlatilag már csak ez az egyetlen érv maradt amellett hogy nem történnek komolyabb átalakítások a főútvonalakon.
(És egyéb területeken) Természetesen ide értődnek a bringás beruházások a főútvonalak mentén.

De azt mindannyian tudjuk, hogy a belvárosban rendszeresen autózók egy kisebbség, ami sokszor nem is budapestiekből áll.
Akkor mire várunk?
Vannak már kész, átfogó tervek az élhető városra, vagy megvárjuk amíg a kormány a szokásos sebességgel előrukkol valami óriásberuházással teljesen átgondolatlanul, és utólag csak pislogunk, amikor már alig lehet valamibe beleszólni. Léteznek valahol már fórumok a lehetséges elképzelésekről?
Most ez alapján a műsor alapján az az érzésem, hogy legalábbis a kormány részéről egyre többen rá fognak mozdulni a témára, úgyhogy ha most a civil szakemberek, érdeklődők nem kapcsolódnak be ebbe, akkor utólag már mindenki csak magát szidja ha nem tetszik amit kap. (A'la energiastratégia.)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
mkm képe

Nekem az a problémám, hogy új

Nekem az a problémám, hogy új ötletek nem jutnak eszükbe, mindig a már meglévő dolgokat alakítgatják. Nekem például rohadtul tetszene egy olyan metróvonal, ami összeköti a XVIII. kerületet a XVII. és XVI. kerületekkel sőt, XV, IV, és III kerületeket akár. De indulhatna mindjárt Csepelről, Erzsébeten (Soroksáron) át és a fenti vonalon folyatódna. És úgy kötném össze, hogy a hármas metrót kivinném valameddig - akár a reptérig, akár csak a Szarvas Csárda térig- ott érne össze az újjal, aztán a kettes metrót kivinném legalább Mátyásföldig és ott lehetne közös állomás az új metróval, aztán rákosmegyer, vagy mi az isten van északon, ahová sosem jut el a metró, ott is lehetne egy megállója és esetleg kikötne Óbudán, de ez nem muszáj. Ja és nem basznám tele ötven méterenként megállóval, hanem viszonylag hosszú távolságokat hagynék, hogy fel tudjon gyorsulni a jármű és lehessen haladni.

Másrészt azt gondolom, a belváros már elég sokat fejlődött, igazán kaphatna most a külváros is némi figyelmet és törődést, mégis csak szerves részei a főfalunak. - Még akkor is, ha én már rég nem ott élek.

2
Vid képe

Gondolom mindenki szívesen

Gondolom mindenki szívesen építene mindenfelé metrót, csak kissé drága. Az első kör ugye az kéne hogy legyen hogy kiviszik Budaörsig, csak hát arra sincs pénz.
Mondjuk Paks árából.. Na de nem akarok most megint egy belpolitikai átokszörcsögést.
Ugye volt ez az összejövetel meg vonulás a Lánchíddal kapcsolatban, de azóta arról sem hallottam. Ott mindenesetre elmondta egy srác aki valami városfejlesztési hatóságnál dolgozik mérnökként, hogy igazából nincs átfogó elképzelés arra, hogy milyen legyen a város. De én azt sem tudom hogy akár a BKK-nál vagy bármilyen civil szervezetnél létezik e bármilyen átfogó elképzelés. A Rákóczi villamosításának terve talán még a BKK-tól ered.
Szóval nem tudja senki hogy merre akarunk menni, kis fejlesztések vannak elpotyogtatva itt ott, de senki nem mer hozzányúlni a nagy szerkezetekhez, ami tényleg változást hozna.

Én is örülnék ha a lepusztult nyomasztó külvárosi területekre lenne összpontosítva a pénz. Ha lennének nagy, kényelmesen és biztonságosan bringázható behordóutak a központba az is rengeteget jelentene.
Pest külvárosából bebringázni a központba nem egy felemelő dolog.

Amiket említettek, pld. a villamosvonalakat a Bécsi úton, vagy Rákóczin, oda
milyen bringautak vannak tervezve?

Egyébként a külvárosokban, ahol annyira nem zavarja a látképet lehetne telepíteni metró helyett egy olyan függővasutat mint ami a düsseldorfi reptéren van. Gyakorlatilag csak oszlopokat kellene letenni, és lehetne
ringatózni a házak felett. Szerintem a villamosnál is olcsóbb lehetne, pláne ha úgy volna megoldva, hogy megállóperon sem kellene, mert a megállóban, egyszerűen leengedhetnék a kabint a földre. Nem tudom létezik e már ilyen.

3
mkm képe

Én nagyon remélem, hogy

Én nagyon remélem, hogy Budapestet nem rondítják el overgrounddal, akár külváros, akár belváros, szerintem undorítóak azok az oszlopon közlekedő cuccok és fölöslegesen rombolják a már amúgy is meggyötört látványt.

Igen, nyilván drága minden fejlesztés, és új vonal kiépítése, én épp ezért csak álmodozok és gondolkozom, mi lehetne jó, mitől lehetne élvezhetőbb a közlekedés. (például a lerohadt, de vasútnak még mindig ideális Nagy-Burma simán lehetne alapja egy modern, kerületeket összefogó vonalnak.)

Sok ötletet láttam már mindenfélére, de tény, hogy az egész várost egységesen elképzelő, fejlesztő tervet nem mutatott senki. Én sokszor gondolkozom ezen, de csak, mint Móricka a pizsamában.

Nem szeretnék semmilyen a külvárosból a belvárosba vezető kerékpárutat. Köszönöm, elég volt. Felejtsék el! Az üllői út tökéletes, ahol az útfelület nem megfelelő, kérem javítani. A probléma csak annyi vele, hogy unalmas pl. Pestszentlőrincről betekerni a belvárosig egy szögegyenes úton hosszú kilométereket. Sokáig a legdemotiválóbb dolog volt a városba betekerés ami miatt inkább csak porosodott a bicaj, és nőtt a sörhas nálam. :)

4
Vid képe

Figyelem, én nem

Figyelem, én nem magasvasútról beszélek, az szerintem is ronda. Megnézted a düsseldorfit amiről beszéltem?
Nem feltétlenül külön útra gondolok, lehet az sáv is, az ellen senkinek nincs kifogása. De legyen olyan, amin a kezdők is be mernek tekerni, mert az üllői úti az szerintem nem ilyen. Sokaknak még a Bartók is kihívás. Örülök hogy legalább ott lesz most valami. Már kíváncsian várom, az szerintem rengeteg embert fog átültetni bringára.
Koppenhágában bárki bringára mer ülni, sajnos nálunk nem olyan az egész rendszer hogy így legyen.

5
mkm képe

Szerintem az emberek agyát

Szerintem az emberek agyát kell átkattintani, elég egy paca vagy valami az Üllőire. Vagy csak tudatosítani, hogy az út mindenkié. Nem vagyok híve semmilyen külön biciklis infrának, mert látom, hogy itthon csak rosszabb tőle minden.

6
Vid képe

Ha megpróbálsz újoncokat

Ha megpróbálsz újoncokat bebicikliztetni ilyen helyeken, akkor rájössz hogy mire gondolok. De egyébként én sem egy járdára vezetett bringautat képzelnék oda.

7
mkm képe

Én vittem újoncot az Üllőin,

Én vittem újoncot az Üllőin, és egyből megszerette, hogy végre ott is tekerhetett biztonságban, ahol addig nem mert, és megtapasztalta, hogy milyen jó. De persze, anyámat képtelenség rávenni, hogy egy pillanatig is bízzon önmagában.

8
Vid képe

Az én ismerősömnek még a

Az én ismerősömnek még a Bartók is sok volt.

9
Hotyhogy képe

Egyet ertek. A biciklise is

Egyet ertek. A biciklise is az ut, es nem kell neki kulon ut.

En a vadallatokat fognam el elve. Foleg az ulloin, ahol sokszor lattam degeneralt pszichopata motorosokat egykerekezni boszen. :(

10
Hotyhogy képe

Erdekes, hogy a parizsi metro

Erdekes, hogy a parizsi metro magasvasut szakaszai megsem rondak. Sajatsagosak, de nem kifejezetten rondak. Kulonosen a diszes vasszerkezetek es hidak miatt nem rondak, amik nem csupan funkcionalista, nyers epiteszeti vagy mernoki elemek, hanem kecses latvanyuaknak is tervezettek.

11
Vid képe

Ha olyan míves dolgokat

Ha olyan míves dolgokat építenénk az valószínűleg megdobná az árát. Egészen pontosan én egyébként a Sky Train nevű szerkezetre gondoltam. középen egy oszlop, és két oldalt közlekednek a szerelvények. Ahol semmiképpen nem fér el semmilyen villamos tehát metró építésére volna szükség, de nincs rá pénz, oda szóba jöhet pótlólagos megoldásként. Na persze nyilván nem a belvárosba.

12
mkm képe

Akkor inkább azt mondom ronda

Akkor inkább azt mondom ronda helyett, hogy nem lehet tőlük szabadon látni. És igen a magas házakkal is ez a bajon, meg a villanypóznákkal is, bármennyire is a fejlődést szolgálják (ha épp). Szóval nyugodtan ledinoszauruzohatsz.

13
monster képe

"Ne figyeljenek oda arra,

"Ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok." Orbán Viktor, 2011. 09. 06.

14
pere képe

Létezik ilyesmi, a Balázs Mór

Létezik ilyesmi, a Balázs Mór terv.Nem tudom a többi része mennyire foglalkozik magával az utakkal, de a tömegközlekedési beruházások egy része, pl Bajcsy villamos, egyből sávcsökkenéssel jár.

1-es villamos befejező szakaszai Kelenföldi pályaudvarig, illetve az Óbudai temetőn túlra
2-es villamos felújítása, meghosszabítása észak felé
3-as villamos meghosszabbítása Angyalföldön át Árpád hídig
42-es villamos meghosszabbítása a Gloriett lakótelepre
Fogaskerekű (felújítás és meghosszabbítása)
Bajcsy-Zs. úti villamos (Deák tér – Lehel tér)
Astoria – Keleti pu. – Újpalota villamos
Trolibuszhálózat fejlesztése (77, 82, 83 vonal
M3-as meghosszabbítása Káposztásmegyerig
M2 és a HÉV összekötése
M1 meghosszabbítása a Csáktornya parkig és a Vigadóig
H6 és H7 bevezetése a belvárosba, az Astoriáig, a H7-es meghosszabbítása déli irányba
Dunai hajózás fejlesztése (Újpest - Nemzeti színház 36 perc)

Ezeken kívül a belső Üllőin kerékpársáv lesz, csak a metrófelújítást meg kell várni. Láttam terveket a Vágóhíd és az Orczy úti kerékpársávról is. A Rákóczi látványtervén is kerékpársáv szerepelt.

15
Hotyhogy képe

Hova hosszabbitanad a

Hova hosszabbitanad a fogaskerekut? A hegyteto utan lemenetbe? :)

Dunai hajozas fejlesztese: +1!

16
Hotyhogy képe

Egyszerubb nekem sajat

Egyszerubb nekem sajat szemmel neznem a dolgot az en szempontombol. :-)

Jonak latom a romos utburkolatok regen vart kicsereleset, pl. Becsi ut. A megdobbent olympiai latogato belet a regi kirazna.

Jonak latom a varoskepet elrondito elhanyagolt romok utobbi helyrehozasat, pl. Rudas furdo, Varbazar.

Rossznak latom a negyedik nagyobb vasuti palyaudvar, a Kelenfold allomas epuletenek evtizedes elhanyagolasat. Ezt a regies, kedvesen falusias epuletet a cinikus felelosok "Vedett Muemlek" tablaja csak meg jobban lehuzza. Az olympiai latogato hanyna a latvanytol.

Rossznak latom a masik ket fo fejallomas, a Keleti es a Nyugati palyaudvarok padlozatanak szurke pocseksagat, a tragyat rajtuk. Erre is rahanyna az olympiai latogato. Minden rendes europai fo allomas sima fenyes kovezetu, amin surog a dolgos nep.

Rossznak latom a Rakoskereszturi koztemeto fo utjainak elhanyagolt burkolatat. Europa egyik legnagyobb sirkertje szebb es jobb utakat erdemel.

Rossznak latom a varnegyed kozponti muzeumositasat es diktatori szekhelyesiteset.

Rossznak latom a fobb gyalogos aluljarokat kivalto felszini atkelohelyek vissza telepitesenek lassusagat, elmaradozasat. Pl. Blaha Lujza ter.

Jonak latom a rendesebb bicikli tamaszok, a forditott U csovek, folyamatos elszaporodasat.

Jonak latom a regi, altalaban minden esetben muveszi erdemu lakohazak ujabban elszaporodo tatarozasat. Pl. Izabella utca 94. Erre torveny kellene, hogy kotelezze a tulajdonosokat, az en velemenyem szerint. Mert nem jo, ha nem csupan ronda az olympiai latogato szamara, de meg ra is esik a kirozsdasodott erkely meg a mallo fal.

Rossznak latom a Ferihegyi repuloter kerekparos megkozelithetosegenek gyakorlati lehetetlenseget. Nem csak kerekparos utasok, hanem az ott dolgozok ezrei is kozlekedhetnenek oda kerekparjaikkal, elomozditva azaltal a kornyezet vedelmet.

Rossznak latom a BKV jegyirodajanak hianyat ugyanott. A kulfoldrol erkezo utasok nem kepesek ott egybol, helyben vasarolni berletet. Minden rendes halado allam fo repuloterein helyben vasarolhato helyi berlet. Az olympiai latogato ertetlenul allna Ferihegyen es megallapitana, hogy a magyaroknak nincs semmi eszuk es logikajuk.

Rossznak latom a tortenelmi varosi diszkutak, Pl. Danubius kut, elhanyagolasat. Ezt meg rosszabb latni az ujabban tervezett es telepitett erdemtelen kozteri szobrok fenyeben.

Rossznak latom a koruti parkolast es az azt megengedo szabalyt. Ki kellene kergetni az autokat onnan a szedetlenbe. Azon tul, meg kellene buntetni minden szabalytalanul jardan parkolot es rokkant kartya visszaelot.

.........

Meg gondolkodok majd, hogy mi mindent latok meg rossznak, es erosebben gondolkodok azon, hogy mit latok jonak. De hatarozottan nem kormanyparti szemmel vagy szemszogbol. :-)

17
Vid képe

Most találtam ezt a

Most találtam ezt a cikket:
http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/tarlosjavaslatok

Elég lehangoló a helyzet, de szerintem "csak" Tarlós részéről. Érdemes megnézni a húsz perces kivágott videót a sajtótájékoztatójáról.
Valamiféle "szakmai bizottság" iránymutatásai alapján szeretné kissé kevésbé bringásbaráttá, kevésbé tömegközlekedésbaráttá tenni a várost. Hisz már olyan jó a levegő, hogy hiányzik egy kis szmog.
Azért megnézném azt a társaságot aki a felmérést készítette, (így kapásból azt mondanám az ő megrendelésére, pláne hogy még a körúti villamosok rendkívül fontos esete is benne van.) gondolom az átlagéletkoruk 60 feletti lehet, a bringás közlekedésről meg nyilvánvalóan gőzük sincs. Legalábbis a bringasáv vs. bringaút kérdésben valószínűleg elég könnyű statisztikákkal megcáfolni azokat amiket állítanak.

Mindenesetre csodálkozom hogy ide a CM-re ezt nem tette fel senki, vagy hogy nem volt ebből nagyobb hírverés,
mert a budapestiek többsége nem hiszem hogy helyeselné azt amilyen irányba el akar indulni.
Én továbbra is népszavazáspárti vagyok az ügyben, nem szabad elfogadni hogy egy autómániás kisebbség mondja mondja ki a végszót a város sorsa felett. Ha rájönne, hogy azzal amit képvisel a városlakók többsége nem ért egyet,
talán kénytelen volna meghátrálni.
Tudom hogy sokan a CM-ből nem kifejezetten a kormány rajongói, de azért remélem ők sem gondolják komolyan hogy minden kormánypárti szimpatizáns/tarlósszavazó (Lásd a beszélgetést Bayerrel, aki ugye Zorbán barátja) arra vágyik, hogy tovább bővüljön az autóutak áteresztőképessége.
(Azt mondjuk el kellene magyarázni Bayernek, hogy nem a parkolóhelyek hiánya, hanem a Rákóczi autópálya mivolta okozza a gondot, amire azért utalt a beszélgetőpartner.)
Ráadásul a második megválasztását nem kis részben köszönheti Vitézynek, nem lett volna az olyan egyszerű ha az ő eredményei nincsenek ott.

Mikor lesz ez a szavazás ezekről a módosításokról? Előtte kéne küldeni a képviselőknek egy kis információs anyagot, mint ahogy tette az MK
még 2008 körül a cd-küldözgetéssel.
Vagy kéne egy CM!!!! Vagy el kéne hívni a képviselőket egy kis közös tekerésre, hogy érzékeljék a különböző szempontokat.
Mindenesetre ha T. így folytatja akkor csak reménykedni tudok benne hogy előbb utóbb ő is kihúzza a gyufát, ami felé jó úton halad.
Mindenesetre ha a széles nyilvánosság értesülne róla, hogy suttyomban szakértőkre mutogatva valójában milyen várost szeretne, egy árva lélek nem szavazna rá. Tényleg egyre inkább Demszky II-vé kezd fajulni, legalábbis ami az elképzeléseit illeti. Ez senkinek sem lehet érdeke.

Amúgy ha azt elismeri hogy a jelenlegi irányelv (Balázs Mór terv?)jó, és jó szakemberek csinálták, akkor nem tudom mire alapozza az egész megváltoztatását ugyanazon szakemberek megkérdezése nélkül.

A netadó ehhez képest egy lényegtelen kis baromság volt, reménykedem hogy hogy valahogy ez az ügy is eljut a szélesebb nyilvánossághoz!

19
pere képe

eléggé, mert nagyon sok

eléggé, mert nagyon sok helyen lehozták :)

20
Vid képe

Egy hónapja a csapból is az

Egy hónapja a csapból is az folyik hogy T. balhézik a kormánnyal a Büdipesten túlnyúló BKV közlekedéssel kapcsolatban,de konkrétan erről a fejlesztési hátraarcról egy szót sem hallottam sehol.
Pedig hosszútávon ez egy sokkal lényegesebb kérdés. Hogy Kölnben kultúrálisan meggazdagították a nőket, azt 3 nap múlva az egész ország tudta, kíváncsi lennék hogy ez a hír hány átlag budapestihez jutott el. Pont a fent hivatkozott beszélgetésből hiányzik ez az apróság de nagyon.
Mikor lesz a szavazás róla?

21
pere képe

TV2, RTL Klub,

TV2, RTL Klub, Origo,HVG,Index,444, inforadio,stb mind lehozta és általában a klub válaszát is.

22
Vid képe

RTL-t, és hasonlókat nem

RTL-t, és hasonlókat nem nézek de most rákerestem pár 444.hus, indexes és egyéb cikkekre:

http://hvg.hu/itthon/20151211_Tarlos_karacsony_elott_egyeztet_Orbannal
http://444.hu/2015/12/11/tarlos-biciklisjogositvanyt-akar-mert-a-bicikli...
http://444.hu/2015/12/12/kerekparosklub-tarlos-hibas-adatokbol-rossz-kov...

Ezek a cikkek főleg arról szólnak a címeikkel egyetemben és bizony nem különösebben nagy számban, hogy Tarlós
kreszvizsgát akar a bringásoknak.
Valaki elolvas egy ilyen címet, és ha nem bringázik rendszeresen, akkor tovább sem olvassa, hiszen kit érdekelnek a
bringások.
A lényeg úgy látom, nevezetesen hogy T. visszafelé szeretné fejleszteni az elmúlt évek eredményeit, meg akarja változtatni
a fejlesztési irányelveket alig kapott hangsúlyt. Az erről szóló írásokak nagyítóval kell keresni. Ez az ami bosszant.

Viszont találtam egy nagyon jó kis írást, ami tényleg rámutat, hogy mi is történik a háttérben:
http://metamorfozisok.blogspot.hu/2015/12/merre-kozlekedik-budapest-avag...

Én is pont ugyanígy látom ezt az egészet.. És a végkövetkeztetés számomra az, hogy még ha vannak is jó tervek, a politika nem meri őket sebesen végrehajtani, mert egy még a wc-re is autóval járó rendkívül erőszakos autós kisebbség elhiteti vele hogy ő a többség, és rengeteg szavazatot jelent. Ami nem lehet így. Ha a budapestiek elsöprő többsége rájönne hogy milyen lehetne a város, éljenezve üdvözölné ennek a mielőbbi megvalósítását, beleértve azokat is akiknek van jogosítványa,és ha feltétlenül szükséges néha autóba is ül. (Mint például jómagam.)
Vegyük ezt a Balázs Mór tervet! Vajh hány budapesti ismeri vagy hallott róla? Ez miért nem a közbeszéd tárgya?

23
pere képe

Mert nem ölnek meg senkit

Mert nem ölnek meg senkit benne, mert nem dugnak meg benne senkit, mert nem lehet gyűlölni benne senkit. Sajnos ez mindig is így volt és így lesz, mivel az emberek többsége egyrészt birka, másrészt az egyszerű dolgokkal tud valamit kezdeni. Nézz meg bármilyen cikket kerékpáros témában, biztos lehetsz benne, hogy előjön a nem fizetsz útadót, nem tartod be a Kreszt, stb, stb, még akkor is ha az eredeti cikk mondjuk arról szól, hogy pirosra festettek egy kerékpárt.

24
monster képe

Hogyne lehetne gyűlölni a

Hogyne lehetne gyűlölni a Balázs Mór tervben? Csak figyelmesen kell olvasni. "Verőczei Balázs Mór, Kohn Mózes (Pest, 1849. március 5. – Remagen, 1897. augusztus 1.) magánzó"
https://hu.wikipedia.org/wiki/Bal%C3%A1zs_M%C3%B3r

25
Vid képe

Á Monster kösz hogy szóltál,

Á Monster kösz hogy szóltál, most már én is megváltoztatom a véleményemet, jobb lenne az egész Balázs Mór tervet megváltoztatni, de különösen a nevét! Fujj! :D
Monster, te mindig próbálsz hozzájárulni az építő jellegű párbeszédhez, nagyszerű munkát végzel.
Na megyek eszem egy narancsot.

26
monster képe

akadjon a torkodon

akadjon a torkodon

27
Vid képe

Csapjon beléd az isten nyila!

Csapjon beléd az isten nyila!

28
Vid képe

Hát... végül is a "nem dugnak

Hát... végül is a "nem dugnak meg senkit" részén lehet változtatni a dolognak, ha ezen múlik szívesen feláldozom magam a közös ügyért, természetesen nem mint elszenvedő alany :)
(Persze csak csinos összeesküvő hölgyeményekkel végzett közös munka keretében)

Mindenesetre a netadóból pár nap alatt kerekedhetett egy hatalmas paláver, pedig az szerintem szintén egy kevésbé lényeges kérdés volt. És ott sem halt meg senki.
Szóval valahogy mégiscsak meg kéne próbálni ezt valahogy beszédtémává tenni. Kéne egy mindenki számára nyilvános
vitafórum, pár óriásplakát, vagy hát legalább egy CM, vagy akár egy kisebb vonulás ami a hírekbe kerülne. Persze nem a
bringás kérdéseket kellene előtérbe helyezni, mert hát nem is csak erről van szó.
Igazából nem csak hogy nem "A BRINGÁSOKRÓL" van szó, még csak nem is a közlekedőkről ahogy szegény László János mindig próbálta hangsúlyozni, hanem hogy ennél is tovább menjek a tiszta levegőről, hogy kellemes legyen a városban élni. Hogy ne egy nagy Hungária körút legyen a város. Mert szerintem azt senki sem szeretné.

29
ízirájder képe

miről beszélsz? A netadó

miről beszélsz? A netadó esetében a HD pornót védte a nép

30
Vid képe

Jó, akkor valahogy be kell

Jó, akkor valahogy be kell venni a dugást a Balázs Mór tervbe.

31
Hotyhogy képe

A varos fejlodesehez kellene

A varos fejlodesehez kellene meg a nemzeti tulajdonu muzeumok es tarlatok latogatasanak ingyenesse tetele is.

Tovabba be kellene vonni a helyi tomegkozlekedesi halozatba a MAV vasutak helyi halozatat is, olyan berletekkel vagy ideny jegyekkel amilyen kiegesziti a rendes villamos, busz es metro berleteket.

A fovonali vasutak varosi bevonasa az erintett allomasok magas peronositasaval kell, hogy jarjon. Ez szazadunk koraba hozna az elmaradott, kofa-segg-nyomo ukrajnai tipusu folszallast a vonatokra.

A varos fejlesztesehez tartozik a szukseges nagy aranyu parkositas es ujra fasitas. Peldaul a Gellert rakpart kiszaradt, kitorott gyer fait kellene potolni surun, alkalmas csemetekkel.

Parkositasra egy pelda az Orszaghaz koruli kopar ko placc fuvesitese. Ne csicskasok hada masirozzon ott alakulatokban mustrara, hanem a nep setalgasson kert szeru osvenyeken, es uljon gyepes ligeti padokon, fak es viragok kozott.