2016. április 14., 18:00–19:30

HELYSZÍN: Tütü Budapest, 1051 Budapest, Hercegprímás utca 18.
(bejárat a boltív felől)

ÉLHETŐ VÁROS; KÉT KERÉKEN

Mi a bringázás? Sport, kirándulás, modern közlekedési forma, esetleg egyenesen életforma? A világ elsőszámú bringás nemzete, Hollandia valószínűleg jól tudja a választ. Hogy a bringázásban rejlik-e az élhető városi közlekedés jövője, és hogy mi lehet a módja annak, hogy tényleg mindenki jól járjon - ennek fogunk a végére járni jövő csütörtökön, Hollandiába is ellátogatva.

Az esemény a Holland Királyság Nagykövetségével, valamint a Magyar Kerékpárosklubbal közös szervezésben, az Európai Bringafesztivál bejelentő eseményeként kerül megrendezésre.

Előadók és a kerekasztal beszélgetés résztvevői:

1.) Vitézy Dávid (Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója)
2.) Halász Áron (a Magyar Kerékpárosklub vezetőségi tagja)
3.) Gerrit Faber (a Fietsersbond, a holland kerékpáros szövetség Amszterdam-szakértője)

A beszélgetés moderátora: Winkler Róbert

A Cycling Festival Europe programsorozattal (https://www.cyclingfestivaleurope.eu/) április 14-től június 30-ig szinte az összes európai országban színes és változatos programokkal népszerűsíti a kerékpározást mint modern közlekedési formát a világ első számú biciklis nemzete, Hollandia. Az események célja, hogy az Európai Unió Tanácsának soros holland elnöksége alatt növekedjen a biciklizés elfogadottsága és a biciklivel megtett kilométerek száma az európai nagyvárosokban.
A nemzetközi programsorozat egyik kiemelt hazai állomása a Magyar Kerékpárosklub által április 23-án rendezett I Bike Budapest.

Belépő: 500 forint
aminek megvásárlásával támogatod a Vírus Estek szervezését.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Mi a bringázás?

Mi a bringázás? Kozlekedes.

Az elheto varosi kozlekedes pedig kizarolagosan kerekparos szuper-gyorsforgalmi palyak telepitese keresztul-kasul a varosban, annak kulso hataraig. Tovabba korszeru foldalatti vasutvonalak letrehozasa, szinten keresztul-kasul es koncentrikus korokben az egesz varosban.

Ehhez meg a felszini fo vasutak kiterjesztese, szerelvenyeinek, allomasainak, peronjainak modernizalasa is kell. Aztan a trolibuszok, a villamos palyak es kocsi allomanyuk modernizalasa, es a busz park bovitese es hybridde modernizalasa is szukseges.

A taxi jarmuveket szabvanyositani kell, es taxinak gyartott taxikocsik legyenek, optimalizalt fogyasztassal, kerekes szekes utas es poggyasz terrel, taxi kovetelmenyu manoverezesi kepesseggel, pl. kis sugaru megfordulassal. Az primitive varoskepre vall, hogy csaladi szeria kisautok futnak, mint taxik.

En meg raheftelek valami szogvasakat meg csigat egy hajtanyra es az lesz a daru. Az iparom meg darus lesz, felhokarcolok epitesenel vallalkozok az elemek beemelesere.

Vegezetul sulyos dugodij kell, es a belsoegesu jarmuvek eros megadoztatasa hengerurtartalom es uzemanyag tipus szerint. Ugyanakkor a villanyautok es villanymotorkerekparok kedvezmenyes adocsokkentese is egyutt hozza mindezzel a gyumolcseit. A vizibuszok sebesseget novelni, es menetrendjuket is suriteni kell.

A folyami hidakon automatikus, elektronikus-kameras vamszedest kell bevezetni a magan belsoegesu jarmuvekhez. Kerekparos, villany jarmuves, es tomegkozlekedesi jarmuves utazassal nem kellene ilyen hidvamot fizetni, tehat ez a megszoritas is elhetove teszi a varost. Egyik partrol a masikra kell menni? A kozlekedo meggondolja, hogy mivel menjen.

Na hat en biciklivel megyek.

2
Törzsmókus képe

A villanyautó pont ugyanannyi

A villanyautó pont ugyanannyi helyet foglal el a városból feleslegesen, mint a büdös típus.

3
Hotyhogy képe

Ez igy van. Es a lab hajtasu

Ez igy van. Es a lab hajtasu bicikli is ugyanannyi helyet foglal el mint a budos dongo motoros bicaj. A gyalogok nem tudnak szabadon mozogni toluk.

Apro popos! Az elheto varoshoz biztonsagos felszini gyalos atkelok kellenek mindenhova, a sotet, piszkos, lepusztult aluljarok helyett. Ezeket, az Astoriat, a Blahat, a Corvin negyedit, fol kell tolteni bagi kovel meg folyami kotralekkal, es bejarataikat bedugaszolni vastag beton dugokkal ezer evre, mint a Csernobil reaktort is tettek.

A testi fogyatekos, kerekes szekes kozlekedokre is gondolni kell az elheto varos megteremtesekor. Rampakat kell letesiteni minden hivatalhoz, pl. posta, tanacs, stb.

A rendetlen kisvallalkozo kultura alatt folburjanzott pince uzletek lepcso lejaratait a jardakrol egy esszeru epitesi szabvany kellene, hogy szabalyozza. A fal menten botorkalo feher botos vak ember ne essen le a lukba, hanem ott egy kotelezoen telepitett korlat vedje ot a balesettol.

Vegezetul, a szep gotizalo orszaghaznak epitett nagy haz kornyezetet parkos, fas, ligetes terulette kell viszaepiteni, hogy az is elheto resze legyen a varosnak. Az emberek setalhassanak ott babakocsikkal, leulhessenek diszes padokra, megpihenhessenek az arnyas fak alatt, es a szerelmesek is csokolodzhassanak. A jelenlegi sivar beton placc ott, kikotok kontener tarolo teruletere alkalmas.

4
Törzsmókus képe

a fácséról: Budapest

a fácséról:
Budapest programunkat csütörtök este a Vírus klubban mutatjuk be, gyertek, kérdezzetek, adjátok tovább: Esemény: https://www.facebook.com/events/512154972242903/
Az anyag itt olvasható: http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/szeneczeybalazsszakmaianyag

5
Hotyhogy képe

Budapest ne csak New-York

Budapest ne csak New-York vagy London nyomaba eredve igyekezzen elheto varossa valni azzal, hogy celra gyartott sajat, jellegzetes, a kovetelmenyeknek megfelelo, varost kepviselo taxi kocsijai legyenek.

Hanem pont Amsterdam kerekparos kulturajat is peldakepul kovesse, es letesitsen kiepitett kerekpar utat a fo repulotereihez a varosbol. Egyben letesitsen gyors vasut vonalat oda, modern peron szintu ki es belepessel, csomag terrel es kerekpar terrel kocsijaiban.

A kacskaringos, kertek alatt futo, most lehetseges biciklis megkozelites az turo. Homaly fedi, es lehetetlen, mint banan vasarlas a multban. A vasutazas is nevetseges. Valami hasznalatlan regi repterre vezet egy kofa-segg folnyomo, magas lepcsoju ukran MAV vonat. Az sem London, New-York, vagy Amsterdam inspiralt. :(

6
Hotyhogy képe

Egy fontos pont az elso

Egy fontos pont az elso megjegyzesemhez.

Az egyik rendszeres, nagy varost atszelo utvonalam a budai rakpart menten fut a Romai parthoz. A Gellerttol a Margit hidig, es azon is tul egy kicsit a Hev menten dicseretes a palya. Aztan jon az Arpad hid es ott le kell menni az utra, ahol autos vadallatok mennek.

A 70-es tabla 100-ra batoritja sokukat, es a biztonsagos oldaltavolsag megadasara nincs se kegyes akaratuk se felkeszultseguk. Igy az elheto varosra vagyodo biciklis ott hunyhat el es nem elhet tovabb. Tehat kerlek, ilyen veszelyes vagyis elhetetlen helyeket targyaljatok ki.

Szeretnek csupan ket szot megtanulni hollandul. Aki tudja, segitsen, koszi. "Elheto" es "Elhetetlen".

7
Törzsmókus képe

sajnos a legizgalmasabb

sajnos a legizgalmasabb részről, a kerekasztal-beszélgetésről el kellett jöjjek. remélem láthatjuk majd a felvételt hamarosan

8
tranyo képe

plusszegy

plusszegy

9
Hotyhogy képe

Milyen volt a talalkozo?

Milyen volt a talalkozo? Mirol volt szo amikor meg ott voltal? Folvetodott a tema ami fontos nekem is, a varost szeltol-szelig behalozo bicaj utvonalak kiepitese?

10
Vid képe

Néminemű

Néminemű sajtószemle:
http://kerekpar.mandiner.hu/cikk/20160415_tarlos_a_negyven_evvel_ezelott...

http://kerekpar.mandiner.hu/cikk/20160414_a_politikusok_utaljak_ha_a_var...

http://444.hu/2016/04/15/tarlos-nem-csak-biciklis-kemenymagbol-all-budap...

A kommentek nagyjából felvázolják a háttérhelyzetet is.

Engem pont ez a téma érdekelt, de azért nem mentem el, mert némi apátiát véltem felfedezni az üggyel kapcsolatban. Remélem lesz valami változás, mindenesetre most már sejtem miért nincs még bringasáv a Bartókon.
( Bár még senki nem ereszkedett le az MK-ból hozzánk hogy bármit mondjon ezzel kapcsolatban. )
Tarlós úgy tűnik nincs tisztában azzal, hogy sokan pont a Vitézy által összehozottak miatt szavaztak rá. Remélem a legközelebbi választásig eljut a többség tudatába, hogy milyen várost szeretne. A Vitézy miért nem lehet főpolgármester? Lehet hogy a fidesz is jobban járna vele.

11
pere képe

"Bár még senki nem

"Bár még senki nem ereszkedett le az MK-ból hozzánk hogy bármit mondjon ezzel kapcsolatban. " - Talán mert ők sem tudnak többet, erre nem gondoltál?

12
Vid képe

De, de akkor ezt is el lehet

De, de akkor ezt is el lehet mondani. Bár most így végighallgatva a beszélgetést, azt megtudtam, hogy hogy áll jelenleg a Nagykörút helyzete, de a Bartókról konkrétan most sem esett szó. Alá kéne írnia T-nek, vagy már ez is hivatalosan is el lett kaszálva?

13
Vid képe

Így szólnának a budapesti

Így szólnának a budapesti népszavazási kérdéseim, hogy el lehessen dönteni ezt a kérdést:

-Szeretné e, hogy jelentősen javuljon a város levegőminősége, csökkentve ezáltal az éves szinten ....-ra tehető légszennyezéssel kapcsolatba hozható halálesetek számát, és és élhetővé, kellemesebbé téve a városi élettereket még
azon az áron is, hogy ez a városi autós közlekedés nehézkesebbé válását jelentené?

-Támogatandónak tartja e, hogy városlakók tömegei közlekedjenek kerékpárral, ezzel csökkentve a zaj, légszennyezést, és javítva az európai szinten lehangaló, mozgáshiányból adódó egészségügyi elriasztó magyarországi egészségügyi mutatókat?

-Közlekedne e a városban kerékpárral, ha biztonságban, és kellemes közlekedési feltételek mellett tehetné?

-Jónak tartaná ha a városban kerékpározók a gyalogosoktól biztos távolságra, ám nem a gyalogosforgalomtól elvont útfelületeken közlekedhetnének?

-Előnyös volna, ha a jelentősen lecsökkent autósforgalom folyományaként a tömegközlekedés, a taxik, a közszolgálatokat ellátó gépjárművek (mentő, tűzoltó), valamint a megmaradt autósforgalom dugok nélküli városban közlekedhetne?

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/s2048x2048/130...

Na jó, csak álmodoztam....:
http://img.444.hu/tarl%C3%B3s-istv%C3%A1n-fradi.jpg

14
Oversize Load képe

Mivel nem tudtam elmenni az

Mivel nem tudtam elmenni az eseményre, felvételről hallgattam meg a beszélgetést:
http://totalcar.hu/egester/2016/04/15/eleg_a_bringasterrorbol/
Jó lenne belátható időn belül főpolgármestert cserélni Amszterdammal :)