Nekem is nagyon tetszik az élet a Szabadsághídon, de ezt( http://index.hu/belfold/budapest/2016/0819nepszeruek_a_gyaloghidak_de_bu... )
a cikket olvasva az jutott eszembe, hogy nagy hiba volna
rengeteg pénzből egy új, feletehetőleg -az új építészetet elnézve- förmedvény külsejű gyalogoshidat építeni a város történelmi magjába, amikor ez kiváltható lenne valamelyik történelmi hídunk sétálóhíddá alakításával.
Ami ráadásul ezáltal forgalomátalakítási feladatokat is ellátna.
A Petőfi hídtól délebbre, vagy a MArgit hídtól északabbra persze nem lenne rossz, ám ezeken a helyeken egyelőre legalábbis biztosan
nem volna olyan népszerű mint a történelmi városmagban.
Sajnos, még rendes gyalogos
Sajnos, még rendes gyalogos rakpart sincs, ahonnan egy új gyalogoshídra lehetne föltérni.
Egyet értek a gondolattal, hogy egy történelmi hidat lehetne és kellene talán inkább gyalogos-kerékpáros híddá tenni. Az pedig nyilván a Lánchíd, amit megvisel a modern gépjármű forgalom.
Ha új gyalogos híd kellene, akkor az ugyan elférne valamelyik két budapesti Duna híd között, de túl drága lenne a nép pénzéhez mérten. Egy magán építésű híd pedig mutyik ingoványán állna, ismervén az ország uralkodó rétegének erkölcsét.
Máshol kert-hidat terveznek nagy városi folyamon, melynek költségeit a használatba vevő, élvező nép fizetné meg parány átkelési díj formájában. Ily helyen a turizmus is élénk, és a helyi népek sem éheznek, hanem mindezek seregekben nézik a várost és látogatják az éttermeket, mozikat, színházakat.
Kívánom, hogy az ország jóléte úgy alakulna inkább, hogy csökkenne a helyi munkanélküliség, sőt, angol fiatalok mennének mosogatni oda, meg francia orvosok a kórházakba, meg dán útépítő kátrányozzon, stb.
A Pécs-Debrecen nyílegyenes gyorsvasút is röpítené inkább a belföldi utasokat, más kereszt irányú célpontok között is, fél óránként induló szélsebes vonatokon, egy kis törpevasút helyett egy kis faluban. Úgy nem búsulna a nép otthon ülve, töprengve a gázszámlán meg a gyógyítatlan izületein.
Egy olyan új budapesti gyaloghíd tervezése, építése ezért még ráér.
----------------
Hotyhogy, jótevő. Az egészséges omega három hurkazsír kifejlesztője, a diabetikus vattacukor titkos receptjének megírója, és a napmonokli feltalálója félszműeknek, napfényes nyárra.
Apropos, Szabadság
Apropos, Szabadság híd...
Mindig látom a turistákat, fiatalokat ülni a vas tartón, középen. Utóbb, a lezárt forgalom mellett még magasabbra is merészkednek.
Többször gondoltam arra, hogy a híd hatósága létesíthetne kis léc padokat, fellépő lépcsővel, amik a híddal harmonikus stílusban tervezve nem ütköznének eredetiségi, tervezési konfliktusba. Ez csak egy józan, praktikus, értelmes megoldás és új színfolt lehetne.
Példa a londoni Hammersmith híd padjai, amiknek kissé eltér az elhelyezésük ugyan, de megvilágítják az elvet.
https://1.bp.blogspot.com/-MFjWb1JxNDU/Uu6RtJFKPQI/AAAAAAAAIzc/Sd9-3GZIf...
Ezen a hídon is van:
http://mcmorrisdownunder.blogspot.hu/2012/12/sydney-bridge.html
http://4.bp.blogspot.com/-rHhIm-7ucFg/UMe4wXUlvlI/AAAAAAAADy0/WXZSeLg6Mm...
Meg itt:
http://www.egodesign.ca/_files/articles/blocks/7895_brooklyn_bridge.jpg
Jó ötlet néhány padot oda
Jó ötlet néhány padot oda rakni, bár nekem a hídon ücsörgés még jobban tetszik. Persze idősebbeknek ez nem megoldás.
Amit a terveken írtak, hogy
Amit a terveken írtak, hogy az Óbudai-szigetről lenne egy gyalogos híd az Árpád-hídra, valamint lenne egy híd a XIII. kerületből át, arra szerintem szükség van. Ezek nem történelmi mittomén milyen helyek. Az is jó ötlet, amit délen akartak. És nem tudom, hogy kéne-e a belvárosba még híd, nem elég zsúfolt-e már így is, de egy kis, keskeny híddal ellenék, volt valami fás-növényes-füves megoldás, az menő lenne.
Ettől függetlenül a lánchídról le lehetne terelni a forgalmat a pékbe, de azt a hidat a kocsiknak találta ki a készítője, szóval tiszteletben is lehet hagyni a vágyát az ősöknek.
"de azt a hidat a kocsiknak
"de azt a hidat a kocsiknak találta ki a készítője, szóval tiszteletben is lehet hagyni a vágyát az ősöknek."
A lovaskocsi forgalom engem sem zavarna, szóval ebben egyetértünk.
A külön épített gyalogoshíd magával vonná, hogy nagy valószínűséggel egyik történelmi hidat sem zárnák le a forgalom, elől. Ráadásul a bringás közlekedőknek kerülőt is jelentene. Egyébként én is el tudok képzelni szép megoldásokat, de a Liget terveit elnézve nem fűzök hozzá sok reményt hogy tetszenének.
A másik, hogy ezeket régi mostani hidakat külön érdekes megnézegetni, pláne ha nem a szmogban jazban kell ezt megtenni. Ez most tűnt először fel a Szabadsághídon, hogy hosszabban tudtam nézegetni, meg fogdosni. A csúcsforgalomban ez sosem jut eszembe.
Megfogdostad, megkapirgáltad
Megfogdostad, megkapirgáltad az eredetileg Ferencz József által beütött ezüst szegecset?
Ezt én már régen láttam, de most a minap, meg még ma is, elfelejtettem megint megnézni. Asszem modern korunkban, tán már a háború után, lecserélték egy másikra. Az is ezüst, és egy üveg védte, ami ki volt törve, és a szegecs fej kapirgálások nyomait mutatta.
(Tanúsítom mindeszt a mekfigyelésemet a zezer kilencáz hetvenes évekből.)
Ezt részletesebben! Hol,
Ezt részletesebben! Hol, melyik az, hogyhogy ott van még? HOTYHOGY ILYEN VAN? Sosem hallottam róla :(
Mész a híd pesti végére, a
Mész a híd pesti végére, a déli oldalán. A Vásárcsarnokkal a hátad mögött, megközelíted a járdáról az úttest mellett magosba emelkedő, tetején turult hordozó zöld vas szerkezetet, ami épp ott kezdődik derék magasságban.
Na, annak tetején ott előtted, az úttest felé eső szegecs fejek egyike valamilyen kerek foglalatban van, ami a védő üveget tartja. Ha ugyan még ott van az üveg. Vagy az egész szegecs. Épp tegnap gondoltam, hogy oda karikázok megnézni, de aztán késő volt már az este. Te nézd meg!
Jó hogy mondod, épp valami
Jó hogy mondod, épp valami vasúti távvezetékre pályáztam volna ma este, de akkor megnézem inkább ezt.
Várjá...! Vasúti távvezeték:
Várjá...!
Vasúti távvezeték: réz. Sok méter van belőle és métere sok-sok Dollár.
Ferencz Jóska féle szegecs: ezüst. Csak egy van belőle, és ha sok Dollár is, az mégse annyi mint a réz!
;D
Késő bánat, jó lesz akkor
Késő bánat, jó lesz akkor bemelegítésnek! Amúgy a hídban is van anyag! Tényleg, a rendőrkocsikon miért nincs alu dísztárcsa?
Miért cserélték le másikra?
Miért cserélték le másikra? Kicsi az esély, hogy pont az a szegecs megsérüljön, még ha fel is robbantják az egész hidat. Egyébként mekkora része eredeti a hídnak?
Nem tom. Valahol nagyon régen
Nem tom. Valahol nagyon régen olvastam róla, aztán meg az Interneten is találtam forrást sok évvel ezelőtt, most meg nicsak miről olvasok: mostanában ellopták, meg eltűnt, meg hiányzik, meg pótolták...?
Hát én nem tudom most mi van ott, mek kék nézni. Zűrzavarosak ezek a hírek:
https://www.google.hu/search?q=szabads%C3%A1g+h%C3%ADd+ez%C3%BCst+szegec...
Én nem szeretnék bringás
Én nem szeretnék bringás forgalmat gyalogos hídon. Vagyis nem szeretnék gyalogost kerülgetni bringával. A gyaloglás, bámészkodás meg a biciklivel haladás sokkal jobban eltér, mint mondjuk az autó-bicaj.
Miért, most a Szabadság hídon
Miért, most a Szabadság hídon nem tudsz gond nélkül áttekerni? Gyalogosok a járdán két oldalt, középen meg a bringások. Valami ilyesmi lenne a terv a Lánchídra is, kiegészítve busz meg taxiforgalommal.
"Gyalogosok a járdán két
"Gyalogosok a járdán két oldalt, középen meg a bringások"
Az egy másik Szabadság híd lehet, amelyiken én szoktam átkelni ott mindenütt van gyalogos, kerülgetni kell őket. ;-) Nem mintha haragudnék érte, csak mondom.
Mindenesetre ahhoz, hogy egy gyalogos sétahídon lehessen komoly konfliktusok nélkül bringázni is, ahhoz a Szabadság hídhoz hasonló szélesség kellene.
Jó, igazad van, de szerintem
Jó, igazad van, de szerintem ott most senki nem zavar senkit. Szóval van hely mindenkinek. Taxikkal buszokkal ez már kicsit más lenne, bár ha belegondolok, talán azt is meg lehetne hasonlóan oldani. Ha nincs csúcsforgalom, minden lehetséges.
Viszont nehogy már olyan gyalogoshíd épüljön akárhol, amin két nyavalyás bringasáv sem fér el, az mindennek a legalja lenne. A gyalogosokat sem a bringások szokták zavarni, ha nincsenek egy felületre kényszerítve. Ehhez nem kell Szabadsághídnyi szélesség.
A nyáron nem tudtam
A nyáron nem tudtam gondtalanul átmenni, mert az egész hidat magukévá tették - helyesen - a gyalogosok, hiába csöngettem, vagy mentem normálisan, le volt zárva a híd onnantól nem számítottak forgalomra, bringás forgalomra se. Én sem tettem volna. Gyalogosként, bámészkodóként pedig pláne nem akarnám, hogy egyszer csak a hátam mögül berobbanjon egy bringás. Nem oda való.