Tour de TücckőAz igazi túlélőtúra!

  • Hogyan kell sávot váltani az M7-esen bringával?
  • Mi az a tücckő?
  • Előrelátás-e volt az egyik összeváróhelyet a temető kapujába tenni?

Január 25.-én, szerdán, 18:00-kor a Mockba térről indulva ezekre a kérdésekre fogom keresni a választ.

Szabályosan fogunk közlekedni, legalábbis én, mindenkin lesz bukó, legalábbis rajtam;)
Figyelem, a túra útvonala erősen korhatáros, mindenki csak saját felelősségére vegyen részt rajta!

Ez túra, nem pedig demonstráció: ha egy kirándulóbusznak nem kell bejelentenie az útvonalát, nekünk miért kellene? Az út a miénk is.

A 15 napos mai állása szerint mínusz tíz fok környékére fog melegedni az idő, max egy kevéske hóval.

Az útvonalterv itt látható. A fekete a tervezett útvonal, a kékek az összeváróhelyek.

A túra hivatalos logói:
Jakab dizájn
Ropy dizájn
Ropy dizájn II
Gazdagréti meghívó (shot by Jakab)
Ascii ART by Jakab

Gyere el te is, mert az jó neked!

A túra után a Tranzitban fogok teázni.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
RoGeR képe

A polgármester ott lesz?

A polgármester ott lesz?

2
whitehawk képe

Én inkább átmennék a

Én inkább átmennék a kelenföldi alatt, és a bartók bélára rá.... Egyébként az M7-esen kétlem, hogy szabályosan bringázhatnál.... Bár ami az útvonalon szerepel az már nem az M7-es, hanem a budaörsi út. Nem próbálnék ott sávot váltani, mert beteg autósok járnak arra, akik egymást előzgetik össze vissza, mert az egyik begurult, hogy a másik megelőzte az autópályán, pedig neki jobb kocsija volt...

3
KAMA3 képe

Azert akarmelyik terkepet

Azert akarmelyik terkepet nezem, csak szerepel az utvonalban 300 meter autopalya. A Neszmelyi ut vonalatol az Osztapenkoig tudtommal szabalytalanul fogunk kozlekedni. Mondjuk jobban izgat a Balatoni ut nyilegyenes csatlakozasa az Osztapenkonal, ahonnan 80-90 el vagodnak ki az otok a Budaorsi utra. Savot valtani a Petofi laktanya sarkanal fogunk, ott a megengedett legnagyobb sebesseg 50 Km/h. Es van egy jokora forgalomtol elzart terulet, ahol lehet egy biztonsagi osszevarast csinalni. Bar lattam mar olyat, hogy valaki a legbelso savbol ezen a teruleten keresztul kaszalt ki a kulsobe.

Alternativ utvonalkent javaslom a tovabbhaladast a Bocskai utig, ott jobbra at a vasuti sineken, vegig a Bocskain es a Fuggetlenseg parknal csatlakozunk az eredeti utvonlba.

Vagy beallunk steherbe a 41 es busz moge, az ugyis savot valt ott..

4
Szenzsé képe

Ja a Balatoni út tényleg

Ja a Balatoni út tényleg gáz.
Mindennap megyek arra(Gazdagrétre járok suliba),tele van kátyúval.De rájöttem hogy az a legjobb ha a záróvonalon megyek és nem stresszelem magam a sávváltással:)
Csak az szokott bezavarni ha megjelenik egy busz,mert utána pont jön egy buszmegálló,és volt már baj abból hogy le akart szorítani...

Egyébként estefelé be szokott dugulni a M7/Budaörsi.Remélem tartja a jó szokását és akkor majd lehet rakni neki a motorossávban:)

5
whitehawk képe

Ahol átmegyünk az

Ahol átmegyünk az utópálya alatt, ott van bringaút. Azon ki lehet menni Kamaraerdőig... vagy ott arra el lehet menni a kelenföldi felé, ami alatt át lehet menni, és utána bartók béla. Én arra mennék, m1-m7 bevezető szakasra nem. A térképet azóta amúgy énis megnéztem, és láttam, hogy az ott még m1-m7 szóval arra nem kéne, sőt.

6
Szenzsé képe

Én már többször láttam

Én már többször láttam bringást rajta(nem csak futárt) és még egyszer sem szóltak rám a zsaruk pedig ősz óta mindennap 2* megyek rajta.
Nem kell tőle annyira félni,egyébként amíg nem válik ketté addig buszsávban fogunk menni.
Amúgyis túlélőtúra...:)

7
Szász Andrej képe

Az a bringaút amolyan

Az a bringaút amolyan sétapálya, csak bosszankodsz, ha arra mész. Több lámpa is van, amik persze mind rosszkor/ritkán váltanak. Abszolút félősöknek a Budaörsi út felé menve is csak 1x kell sávot váltani, ahol a 70-es út becsatlakozik, de az nem vészes (a lejtő miatt ott jó tempóban megy az ember, belátható az egész környék stb.). A másik, dupla sávváltás kiváltható: a felüljáró mellett gyalog le lehet tolni a bicajt a lépcsőn. Én is ezt szoktam tenni, amikor nem tudok megegyezni az autósokkal a sávváltást illetően (GRR!). Utána a jelzőlámpát kikerülve folytathatjátok az utat a többiekkel a Hamzsabégi úton.

8
Szász Andrej képe

Úgy látom, csak másokat

Úgy látom, csak másokat ismételgetek, magwas hozzászólásában már megtalálható ugyanez a tartalom. Mondjuk annyit azért hozzáfűznék, hogy az a Nagyszőrös u. helyesen Nagyszőlős u., bár a névváltoztatás bizonyára a Tücckő-dologgal van összefüggésben. ;-)

9
Szász Andrej képe

Mondjuk jobban izgat a

Mondjuk jobban izgat a Balatoni ut nyilegyenes csatlakozasa az Osztapenkonal, ahonnan 80-90 el vagodnak ki az otok a Budaorsi utra.

Ha nagyon sokan jönnek, vgay nagyon gyorsan, akkor meg tudsz állni a forgalom elől elzárt háromszögben, és kivárni a sorod. Egyszer elfogynak, mert van nekik egy lámpa nem olyan messze onnan.

10
boci képe

Üdv! Végre hosszú

Üdv! Végre hosszú hallgatás után megint itt (hardware hibás laptop...)
És tök jó lenne, ha tudnék én is menni... de sajna 25-e már tavaly le lett foglalva más, halaszthatatlan programra. Így nem marad más mint, hogy majd mindenkire szeretettel gondolok, a meleg szobában, ahol épp tartózkodni fogok aznap este. :)

----------
...akrat icob, icoB

11
magwas képe

Természetesen bejártam az

Természetesen bejártam az útvonalat, és egyetlen gramm "Autópálya" típusú közlekedési táblát sem sikerült megfigyelnem, sőt "Autópálya vége" tábla sem volt. Mindenhol szabályosan fogunk közlekedni. Akinek nem tetszik az útvonal, az ne jöjjön.

--
a bátor kommutátor

12
KAMA3 képe

Hajozoterkepem szerint

Hajozoterkepem szerint Osztapenkonal kezdodik az autopalya.

Teny, hogy tulelo tura.

A vaci ut elejen is allandoan savot kell valtanom, ha a feluljarorol jovok le, es meg egyszer sem utottek el. De ez ugyebar nem csak rajtam mulik.

13
Szab képe

"Hajozoterkepem szerint

"Hajozoterkepem szerint Osztapenkonal kezdodik az autopalya."

Az autópálya ott kezdődik, ahol ki van rakva az autópálya kezdetét jelző tábla.
Ha ellopták, akkor szívás, de reméljük nem ez a helyzet. :)
A térképek csak tájékoztató jellegűek..

14
magwas képe

Az régen volt, amikor az

Az régen volt, amikor az Osztapenkónál kezdődött. De az autóstopposok hatékony érdekérvényesítésének hála, már jóideje arréb pakolták. Ha figyeltél, észrevehetted hogy a kivezető irányban már több benzinkút is épült oda.

--
a bátor kommutátor

15
KAMA3 képe

Nem kotozkodom. Reg jartam

Nem kotozkodom. Reg jartam arra ugy, hogy a tablakat is figyelnem kellett.

De ez akkor sem tart vissza!

Ott leszek es kesz.

16
ropy képe

Viszem az egyszőrősített

Viszem az egyszőrősített madricát jól! :)

17
ropy képe

Jakab dizánjából is

Jakab dizánjából is készítettem egy ívet, szóval lehet gyünni a kureizumokért! :)

18
Szenzsé képe

Stipi-stopi:)

Stipi-stopi:)

19
bonnie képe

nekem is lecci! bonnie

nekem is lecci!
bonnie

20
Jakab képe

próbálok időben odaérni,

próbálok időben odaérni, ha már az a megtisztelő helyzet állt elő, hogy az én kreálmányom is nyomtatásra került. köszönöm.

21
ropy képe

Neked külön nyomok egy

Neked külön nyomok egy ívet, hogy tudjad osztogatni jól az arra érdemeseknek.

22
bonnie képe

nezzel ra lecci az indecken

nezzel ra lecci az indecken megadott postaladadra! thx!
bonnie

23
ropy képe

Rendben! :)

Rendben! :)

24
Szab képe

Kérem árulja már el nekem

Kérem árulja már el nekem valaki: Mi az a tücckő?

25
Szenzsé képe

Gyere el,majd megtudod ;)

Gyere el,majd megtudod ;)

26
Jakab képe

Ha alaposan megnézed az

Ha alaposan megnézed az útvonaltervet megtudod. ;)

27
magwas képe

Az csak az igazság egyik

Az csak az igazság egyik fele.
--
a bátor kommutátor

28
Jakab képe

igaz :)

igaz :)

29
Szab képe

Áháá: Tűzkő utca! :) De

Áháá: Tűzkő utca! :)
De miért pont arról neveztétek el?

30
Szenzsé képe

De azért lenne egy

De azért lenne egy kérdésem.
Mit vegyek fel,hogy a fölfeléúton megizzadt testemet ne fújja szét a menetszél lefelé.
Vigyünk újságot mint a Tourban?:)

31
Szab képe

Mi ez az ujságosdi a

Mi ez az ujságosdi a tourban? :)

Egyébként halvány lila gőzöm sincs, mi az a tücckő. Ti egyáltalán tudjátok, vagy csak mindenki ugy csinál, mintha csak én lennék a hülye? (valójában meg biztos senki nem tudja, mit jelent a szó...)

Nem hiszem, hogy megyek, nekem ez már tul rizikósnak tűnik. Ráadásul így télen, befagyott utakon, nem megfelelő bicajjal.. :(

32
Szenzsé képe

Hegyi szakaszokon,amikor

Hegyi szakaszokon,amikor felérnek a csúcsra,mindig betesznek egy újságot a mez alá hogy ne fázzanak meg lefelé menet.
Blikk jó lesz?:)

33
Szab képe

Köszi, ezt eddig nem is

Köszi, ezt eddig nem is tudtam.
Szóval a sok-sok pénzből gazdálkodó nagy versenyzők is ilyen egyszerű, de nagyszerű trükköket alkalmaznak? :)

34
bonnie képe

en tudom, de nem arulom el.

en tudom, de nem arulom el. bird ki szerdaig :-) vagy jarj utana magad.
ja, en ma megraktam, es jelentem, tuleltem :-)
bonnie

35
Szász Andrej képe

A baleseteket megelőzendő,

A baleseteket megelőzendő, örülnék ha tartanátok egy rövid elméleti oktatást a sávváltásos dologról. Mondjuk indulás előtt. OK?

36
magwas képe

ACK.

37
Szenzsé képe

A Moszkván hol fogunk

A Moszkván hol fogunk találkozni?

38
magwas képe

Az óra alatt, vagy

Az óra alatt, vagy ilyesmi.

--
a bátor kommutátor

39
Szenzsé képe

oké akkor az óra alatt!

oké akkor az óra alatt!

40
ropy képe

Azt tudtam, hogy a kerósnak

Azt tudtam, hogy a kerósnak általában piros a szeme. Főleg akkor, ha bénán állíjják be a rémképezőgépet lámer fotósok.
Azt is tudtam, hogy némi tekerésért képesek szenvedni, vagy úgy tenni mintha szenvednének, pedig nagyon.
Arra azért még én sem gondoltam, hogy vannak olyanok akik otthonról hozzák el a csillárt kerékpárjukon, hogy azzal rémisztgessék szegény ótósokat a farkasréti temető környékén.
Remek volt a túlélő! Pld. azért, mert túléltem.
Már jó!
A Sárkány hozta formáját, majd a forró kapucsínót!
Képekre vagytok keváncsiak?
Aztokatot megtaláljátok jól a http://kep.tar.hu/roppantropy/50212966/19175904#2 lapon.
Köszönöm a résztvevőknek és a szervezőnek a lehetőséget a túlélés esélyére! :)

41
bonnie képe

magw! a kovetkezo turat

magw! a kovetkezo turat delelottre kene tenni(es nem kene vele majd'2honapot varni),h ropy vegre rendesen fotozhasson. vagy van valakinek protekcioja,h elintezze,h este is susson a Nap?
bonnie

42
Szenzsé képe

Nem volt rossz:) Mondjuk

Nem volt rossz:)
Mondjuk attól a zöldteától még mindig pörgök!
A sztárfotó pedid elmaradt...
Egyébként ha holnap valaki megy a Bocskain akkor az megkeresné nekem az első lámpámat,mert szerintem ott hagytam el.
Ha nem lesz meg, akkor lemásolom Kama3 lámpáját;)

43
Szenzsé képe

De akkor a következő CM

De akkor a következő CM beöltözős lesz!
A báli szezon miatt is...:)

44
vatart képe

apr 22 bali szezon? vagy nem

apr 22 bali szezon? vagy nem erre gondolsz?

45
Jakab képe

Mekkora volt! Megraktuk!

Mekkora volt! Megraktuk! Nyélen!
Csináltam én is fényképet. Egyet. A pótakku otthon maradt.

46
boci képe

Nézem a képeket és fáj a

Nézem a képeket és fáj a szívem, hogy nem tudtam menni. Grat minden résztvevőnek, hogy túlélte! :)

----------
...akrat icob, icoB

47
magwas képe

Mekkorák vagytok! Nagyon

Mekkorák vagytok!

Nagyon jó túra volt. Az a rengeteg boldog arc a Nagyszőrösön önmagában is megérte. Lehet hogy az M7-en a sávváltás nem is akkora nagy para?

Tanultam is egy-két dolgot, pl. új kukásmellény viselési technikát, valamint azt hogy a 8825-ös vagy 8835-ös (jól mondom?) fajta maszk az jó.

--
a bátor kommutátor

48
Szenzsé képe

nem volt para,mert nem volt

nem volt para,mert nem volt sok autó.
Reggeli csúcsban para lett volna:)

49
Szász Andrej képe

Mire gondolsz pontosan? A

Mire gondolsz pontosan? A Budaörsi útra? Szerintem reggel kevésbé para, a dugóban te előzgeted az autókat, esélytelen, hogy elüssön bárki.
Engem jobban megijeszt a kevés autó -- nagy sebesség, mint a sok autó -- kis sebesség :)

50
Huligán képe

egyenest disznóság, hogy

egyenest disznóság, hogy nem lehettem ott. ismét kérem, hogy a szerdát hagyjuk egy ideig, mint időpontot! nektek gratula.
és még mindig itt ülök hülyén egy fél igazsággal... :-)))

51
bonnie képe

az utvonal ismert, egyedul

az utvonal ismert, egyedul is teljesitheto! jarj utana magad, h mi az igazsag masik fele :-)
bonnie

52
Huligán képe

hátdehát pont a

hátdehát pont a közösségi tekerés az egésznek az ő lényege! egyedül jártam már arrafelé, és tudom, hogy nem jó.... :-))))

53
Szász Andrej képe

A maszkra az első találat

A maszkra az első találat a google-ban is azt írja: "prémium légzésvédő". De tényleg jó. Kis ellenállás (nagy felület), körben gumi (ez fontos, ha valamit többször is hordasz, meg ha pontos illeszkedést szeretnél). Az FFP3 a legerősebb szabványos védelem, az SL meg Solid/Liquid. (Jé, az enyém FFP3D. Meg tudja vki mondani, mit jelent a D?)

Sávváltás? Kétféle technikát is "teszteltünk".

  1. beljebb húzódtam a sávomban, egyértelművé téve, hogy nem vagyok előzhető sávon belül;
  2. a sávom bal szélére húzódtam, és ott haladtam; kézjelzéssel tudtára adtam a többieknek, hogy én bizony be szeretnék oda sorolni;
  3. megvártam, amíg valaki egyértelműen le nem mond az elsőbbségéről: kb. az 5. autó szépen lelassított, és beengedett.
  4. megköszöntem neki, bebúzódtam elé, majd GOTO 1

(Utóbbira nagyon már nem volt lehetőségem, mert a 3. sávban egy busz ment, így a 3. sávba "lopakodós" módszerrel kerültem, kihasználva, hogy a 2. és a 3. sáv két széle összeér.)
A módszer lényege, hogy soha nem szabad olyasvalaki előtt haladni, aki nem mondott le egyértelműen az elsőbbségéről!
Megnyugtató, hogy a dolog ilyen szépen működik. A haladási sebességem 20-25km/h között lehetett, 46/28-as áttételű 26" egysebességessel nem is nagyon tudtam volna gyorsabban menni (figyelembe véve az iránytartást és a hátratekintést, ami a pörgetést megnehezíti).

  • Ti, ha jól emlékszem, inkább "adtatok neki", azaz megnyomtátok, ezáltal lecsökkentve a sebességkülönbséget, és a belőle adódó konfliktusok esélyét.
  • 54
    magwas képe

    A 8835-re a 3M oldala is azt

    A 8835-re a 3M oldala is azt írja, hogy FFP3D, de a datasheetjében FFP3SL van. Én ugyanannak a dolognak a különböző megnevezéseinek fogom tekinteni őket.

    Valamilyen szinten mi is úgy váltottuk a sávot, ahogyan azt írod, csak kisebb volt a küszöb ami felett egyértelmánek tekintettük, hogy lemond az elsőbbségéről. Beférek elé és még van néhány métere lassítani is;)

    Ez a mekkora áttétel! Miért pont ilyen?

    --
    a bátor kommutátor

    55
    boci képe

    Kicsitt OFF TOPIC, de ha

    Kicsitt OFF TOPIC, de ha már felmerült itt:
    Jövő hónapban meglesz végre a "NAGY" bevásárlás, azaz bukó! Meg akarok maszkot is venni. Szóval ilyen FFP3D-st érdemes venni mondjuk ott a Duna Plaza mögött vagy máshol, másmilyet? Bukóra 10-15 ezret szánnék. Milyet és hol érdemes venni?

    ----------
    ...akrat icob, icoB

    56
    Szász Andrej képe

    Én MET sisakot vettem,

    Én MET sisakot vettem, nagyon tetszik. Van, aki a CASCO modellekre esküszik. Nézz körül a kedvenc helyi bringaboltodban (angolul "LBS" ;-) ), általában le tudnak hozni bármit a nagykerekből. (A MET sisakot is csak az én kedvemért hozták le, sőt rögtön 2-félét, megmondtam, hogy ezek tetszenek, de nem tudom, melyik, és lehozták mind2-t.)

    A Prowell még egy jó ár/teljesítmény viszonyú márka, de tudni kell, hogy az 'in2mold' technikájú cuccaik alapanyaga nem polisztirén, hanem vmi más hab, ami sokkal nehezebb.

    Ennyi pénzből sokkal márkásabb cuccot legfeljebb akciósan vehetsz (ilyenkor van is rá esély, tél van). Szerintem a legfontosabb, hogy jól passzoljon, sehol se nyomjon, de ne is lötyögjön. Legegyszerűbben ez az állítható fejkerületű rögzítési mechanikás sisakokkal lehetséges (másmilyet nem vennék). Utána jön, mint szempont, a "formába öntöttség" tulajdonsága, a kemény héjhoz nem ragasztva, hanem abba öntve van a hab. Nem elhanyagolható a szín, dizájn sem. A nők jelentős része még mindig a forma/szín alapján vesz autót, pedig az pár millió Ft!

    Maszk: a konkrét modellt (számokat lásd fent) nem is elsősorban az FFP3-assága miatt ajánlottam (elérhető FFP2-es kivitel, a kisebb számú), hanem a többi tulajdonsága miatt, lásd fent. Egyértelműen ez a maszk tanúsította eddig a legkisebb ellenállást a szívással szemben az általam próbáltak közül. (FFP2 vagy 3? Párszáz Ft a különbség. A 2-es a munkahelyi terhelhetőségi határérték 10x-ese koncentrációig, a 3-as pedig ötvenszeres koncentrációig használható, asszem. Talán fölösleges is a 3-ast venni a városba...)

    57
    boci képe

    Ma volt némi dolgom a

    Ma volt némi dolgom a Bécsi úton este és mivel még nem volt 8 óra, egy barátom javaslatára, benéztem a Shop Stop-ban a Mali-ba. Hát annyi bicajt egy helyen cm óta nem láttam ilyen kis helyen... viszon bukójuk volt max 15. Mind valami gagyi cseh, ragasztott (a belső és külső szépen szigszalaggal leragasztva az alsó peremen...). Majdnem sírva fakadtam. Ha valaki elmegy oda és vesz egy tényleg jó cangát és fel akarja magát szerelni rendes cuccokkal még, hát mit tudnak a sz*r "kiegészítőkön" kívül még kínálni?
    Na mindegy, csütörtökön megyek kinézek a decathlonba. Remélem nem hiába.

    ----------
    ...akrat icob, icoB

    58
    ropy képe

    Azért annyit megjegyeznék,

    Azért annyit megjegyeznék, hogy azok a "gagyi" sisakok pontosan olyan alkalmasak funkciójuk betöltésére, mint a tizenezres dizájnerolt nem gagyik.
    4 évig hordtam kínai "gagyit" ami egy bukás során igen jól működött, mert még itt vagyok. Csere után éppen egy szikszallagost használok ami lényegében ugyanaz, mint az előző csak ennek sérülés esetén cserélhető a külseje.
    Boltos ismerősöm modta, hogy azok a "gagyi" sisakok 95%-ban tudják azt amit a "nagyok". A maradék 5% a dizájn.
    Fontos a dizájn, fontos az ár, fontos a használhatóság és a kényelem, de a sisakoknál a legfontosabb az, hogy valóban megvédjen akkor, amikor kell.

    59
    boci képe

    Persze-persze, nem is

    Persze-persze, nem is mondom, hogy funkciójában nem lehet jó, de hát most bemegy oda valaki, vesz egy fél millás biciklit és akkor nincs még 1 db in molddal készült sisak se, csak az ami látszatra mindjárt szétesik... Meg utána hazafelé bementem az Europarkab kaját venni és előtte bekukkantottam a Hervisbe. Na ott is csak ragasztott sisak volt, de messze bizalomgerjesztőbbek voltak. Még bogárháló is volt benne. Ha nem lennék most olyan "sznob", hogy csak in moldoos bukót akarok venni, akkor simán ott vettem volna.
    Báj dö véj, asszem Dekathlont kihagyom, mert este találtam egy boltot (Vadász u. 10 - Arany János utcánál), ahol van Casco Viper és nekem is útba esik ma. Szóval ha tudok, akkor már ma vásárolok :)

    ----------
    ...akrat icob, icoB

    60
    Szász Andrej képe

    Beférek elé és még van

    Beférek elé és még van néhány métere lassítani is;)

    Erre gondoltam én is, hogy valahogy így lehetett :) De azért megnyugtató, hogy kisebb sebességnél is kivárható a dolog, következetes magatartással.

    Áttétel: számold ki, megadtam minden paramétert. Ha azt is figyelembe veszed, hogy a hajtókar 170mm, akkor Sheldon Brown módszerével is számolhatod az áttételt, és összehasonlíthatod tetsz. másik bicajével.

    Úgy alakult a dolog, hogy ez még a gyári első (acélfogas) tányér, amiről lecsavaroztam a két kistányért, ez adva volt. Aztán volt a racsni, ami HG-37 (nem gyári, talán 2.? 3.?), ezen pedig nem volt már más "ép" fog, csak a 28-as. Úgyhogy összeszereltem. :) Nem túl gyors, de nagyon jól gyorsul, és ha fáradt vagyok, akkor is tudok vele menni. Meg hegyre is szépen mászik. Szeretek pörgetni, így ha esetenként (lámpák elérése miatt) szükség van >=30-ra, nagyon rövid szakaszon meg tudom hajtani annyira is.

    Előnyei továbbá, hogy "sosem kopik el". Minél nagyobb az első tányér, annál több láncot mozgatsz, és annál kevésbé hajlik meg [ha van vkinek eldobandó 52-ese, szóljon!]; a nagyobb erőkar miatt kisebb erő feszíti a láncot. Hátul pedig, minél nagyobb a fogaskerék, annál inkább az végzi a munkát. És ráadásul egy másik gépről leszedett "még időben cserélt" PC-51-es lánc pont ráment! 1 fogat sem kellett kiszedni! Szóval csupa praktikum az okok között.

    61
    oxigen képe

    budaőrsi decathlonban

    budaőrsi decathlonban féláron van giro sisak-elvileg :) 20-on valamennyiről tizenvalamannyire írták le, tehát kb egy 10-essel olcsóbb.

    62
    Vajk képe

    Ugy van ahogy irod, kiveve,

    Ugy van ahogy irod, kiveve, hogy a nagyobb erokar miatt a lancon levo ero igenis nagyobb. Minel kisebb fordulatszamon viszel at ugyanakkora teljesitmenyt, annal nagyobb a nyomatek. Szoval a lancot tuti hogy a progetos attelek kimelik. (meg a terdet is)

    vajk

    63
    Szász Andrej képe

    Hehe. Fordítva. Az első

    Hehe. Fordítva. Az első tányérnál, minél nagyobb az erőkar, annál kisebb erővel mozdítja el a láncot ugyanaz a forgatónyomaték. (Vö. minél nagyobb az erőkar a pedálnál, annál kisebb erővel tudod kifejteni ugyanazt a forgatónyomatékot.)

    Az, hogy nagy az első tányér, nem jelenti automatikusan azt is, hogy az áttétel nem "pörgős". Ez pont hogy pörgős, annyira, hogy túl gyorsan nem is lehet menni vele. És én is úgy tartom, hogy ez kíméli a térdet a legjobban.

    (Vö. még a 46:28-at a 23:14-gyel, ugyanaz az áttétel, melyik kíméli jobban a láncot?)

    64
    zsoltee képe

    "Hogyan kell sávot váltani az M7-esen bringával?" nagyon

    "Hogyan kell sávot váltani az M7-esen bringával?"

    nagyon fosósan :D Ma úgy alakult, hogy ezt a részt én is kipróbáltam, és hát igencsak betojtam, amikor jobbról és balról is 80-100-zal süvítettek el az autók. Aztán végülis egy túristabusz beengedett maga elé. Viszont nem sokkal később a buszsáv legszélén haladva egy paraszt buszsofőr kis híján kinyírt. Nagyon kicentizte, közben nyomkodta a dudáját, én meg már láttam magam előtt a 30 centis helyet, ahol el se férnék (montival ráadásul), ugyanis rögtön rámhúzta... szerencsére marha gyorsan ment el, úgyhogy nem kerültem bele a pácba, de nagyon felidegesített a szemétje. Ezentúl csak az egérúton megyek budaörsre.

    65
    KAMA3 képe

    Mert nem a dugóban raktad, és egyedül voltál. 15-en

    Mert nem a dugóban raktad, és egyedül voltál. 15-en már némileg biztonságosabb sávotváltani, mert a hátulja elkezdi, kitakar, és az eleje olyankor szépen besorol.

    Egyedül tényleg gyász.

    Autómentes Nap = Autómentes belváros.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Nyélen rakjad, Ne a járdán!
    ________________________

    66
    Szász Andrej képe

    Az instrukcióimat is olvastad, vagy csak a nyitócikket?

    Az instrukcióimat is olvastad, vagy csak a nyitócikket? :D Én már akkor is egyedül soroltam át, ami nem kevésbé stresszes (elsősorban amiatt az önmarcangoló érzés miatt, hogy "feltartok másokat"), de a technika elsajátítható.

    Viszont könnyen el is felejthető. Sajna ez olyan dolog, amit gyakorlni kell, minthogy mindannyian rosszul tanultuk meg. Az átképzés lassan megy (de nem reménytelen).

    --
    Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni

    67
    zsoltee képe

    Olvastam, de szerintem nem teljesen ugyanarról

    Olvastam, de szerintem nem teljesen ugyanarról beszélünk. Én a nagyszőlős utcáról kanyarodtam az m7-re (budaörsi út), ti meg visszafelé jöttök, nem? Mondjuk mindegy, hogy balra kell szívni, vagy jobbra, a lényeg, hogy nehéz beférni, mert rohadt gyorsan jönnek. De visszafelé találtam alternatív útvonalat, odafelé viszont pont bementem a kellős közepére, és két sávot kellett jobbra húzódni.

    68
    Szász Andrej képe

    Ja, az fel sem merült bennem, hogy arra úgy mész :)

    Ja, az fel sem merült bennem, hogy arra úgy mész :) Próbálom azért betartani a szabályokat, amennyire lehet, és ott van egy kerékpárral behajtani tilos tábla. Így legtöbbször az ott elterülő zebránál erőszakolom ki magamnak az átjutást.... (az sem könnyebb, de mindenképpen biztonságosabb, mert amíg várok az alkalomra, addig sem vagyok az úton)

    Nem mindegy, hogy balra vagy jobbra váltasz sávot; persze elvileg mindegy kéne, hogy legyen, de amikor a szélsőből a 2.-ba váltasz (balra), akkor feltartod a szélső sort, így a 2.-ban megsajnálnak, s.í.t. Ha a 3.-ból a 2.-ba váltasz jobbra, akkor nem nem tartod fel a 3. sávot (beforduló sávot ott a konkrét helyen), és így valóban kétoldalról húznak el, aminél szerintem kevés rosszabb dolog van.
    --
    Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni

    69
    zsoltee képe

    bocs, 2x ment véletlenül

    bocs, 2x ment véletlenül