Tegnap, amikor egy autos – megszokott modon – nem adta meg az elsobbseget a Vaci utrol a Tesco fele jobbra kanyarodva, csak satufekezessel tudtam elkerulni az utkozest, pedig max. 20 km/h-s sebesseggel haladtam (mindig figyelek, s onvedelembol sosem szamitok arra a – szazbol egyszer elofordulo – valoszinutlen esetre, hogy megall valaki).

Mivel annyira nem siettem, utana gurultam, s megkerdeztem tole a parkoloban, vajon ismeri-e azt a haromszog alaku kozlekedesi tablat, mert annak jelentese: elsobbsegadas kotelezo. Erre a nagytudasu kerdon ramnezett, s felvetette, hogy normalisan kellene biciklizni, s hogy nem kepzelem, hogy fektavolsagon belul neki meg kellene allnia a fenti tablanal, csak azert, hogy engem elengedjen. Ekkor mar ereztem, eselytelen lesz “felvilagositani”, barmit is allitok. Tovabb sulyosbitotta az elmeallapotarol-KRESZ tudasarol alkotott kepet azzal, hogy peldakent felhozta, a gyalogos a hibas, ha fektavolsagon belul a zebran ele lep. Kerdeztem, hogy vajon mire gondol, miert allhat egy gyalogos a zebranal, talan satrazni szeretne? Erre adta a cimben szereplo valaszt, miszerint o nem gondolatolvaso, s kulonben is, 1985 ota vezet balesetmentesen. Kozoltem: most sem rajta mult, valamint javasoltam neki, ha nekem nem is hisz, kerdezze meg egy-ket ismeroset, esetleg egy jogaszt a fentiekrol. Bar, ahogy ereztem, javasolhattam volna neki kezeloorvosat, gyogyszereszet is.

Nem vagyok kifejezetten buszke ra, de azt kivantam neki, hogy legkozelebb egy nagy dzsip vagy egy kamion soforje is hasonloan gondolkodjon, mint o, amikor neki lenne elsobbsege...

Az is eloremutato lenne, ha az ilyen veszelyes helyekre fekvorendort telepitenenek, mert a tabla csak jelkepes, legfeljebb arra eleg, hogy birosagi ugy eseten a biciklisnek/gyalogosnak legyen igaza, ami nem ad tul nagy boldogsagra okot, ha a balesetben ossze-vissza tori a csontjait a serult, netan meghal (Vaci ut mindket oldala, ZP melletti felhajtosav, stb.)

Hazafele eszembe jutott a mar sokszor feltett kerdes, hogy a KRESZ vizsgat vajon miert nem kell megismetelteni legalabb 10 evente? Minden megyeszekhelyen egy vizsgakozpont, nagy terem, tele szamitogepekkel, ahol egy idoben 100-150 ember tud vizsgazni. Sok kerdes, eredmeny (jogositvany bevonasa vagy meghosszabbitasa) azonnal. Egyszeru. Ennek koltsegeit pedig beepiteni a vizsgadijba.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
norbijúzer képe

na igen, szerintem nem is

na igen, szerintem nem is 10, hanem inkább 5 évente kéne újra viszgáztatni az autósokat. már csak azért is, hogy beléjük vésődjön amit a KRESZ vizsgára olyan jól megtanultak. (csak aztán elfelejtik a nagyját, mint az érettségiző diákok)

egyébként úgy veszem észre, hogy teljesen esélytelen elmagyarázni nekik, hogy ők szabálytalankodtak, annyira kötik az ebet a karóhoz...
makacsul állítják a feketéről, hogy az fehér.

lehet, hogy a rádiókba kéne azt bevezetni, hogy óránként nem csak híreket mondanak, hanem 2-3 KRESZ szabályt is felolvasnak. :)
az autóban ülők többsége úgyis bekapcsolva tartja vmelyik rádióadót.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

2
Perillustris képe

10 evente eleg lenne, fele

10 evente eleg lenne, fele ennyi tul surunek bizonyulna. A radios KRESZ-oktatas jo otlet, apro lepesekben talan hasznosnak bizonyulna, s el sem kapcsolnanak az adorol.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

3
RoGeR képe

Mint jogosítvánnyal

Mint jogosítvánnyal rendelkező azt mondom, hogy 5 évente. No meg a próbajogsi lejárta után is egy újabb KRESZ vizsga.

És magát a vizsgát is jóval keményebbre venném. Lenne benne kimondottan sok kerékpáros és gyalogos rész.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

4
Szász Andrej képe

lehet, hogy a rádiókba

lehet, hogy a rádiókba kéne azt bevezetni, hogy óránként nem csak híreket mondanak, hanem 2-3 KRESZ szabályt is felolvasnak. :)

A Klubrádióban van ilyen :) Kvízszerűen teszik fel a kérdést, majd pár másodperc gondolkodási idő elteltével válaszolnak is rá. És a végén mindig iszonyat furcsa hanglejtéssel mondják, mintha szavanként lenne összevágva, mint a MÁV hangosbemondó: "Pesoldt Ferencet, az [...] vezetéstechnikai centrum oktatóját hallották"... :)
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

5
alla cool képe

Tök jó ötlet! A

Tök jó ötlet!
A BanditaRádión meg lehetne a cangásoknak hasonló, mert azért ők se szentek, ami a KRESZ-betartását illeti.Sajna.

alla cool (criticalmass.hu/lakat)

6
saint képe

Elég lenne, ha a

Elég lenne, ha a zsernyákok nem csak a gyorshajtókat próbálnát teljesen hatástalanul kergetni, hanem nagyobb figyelmet fordítanának az ilyen városi, feledésbe merülő KRESZ szíbályoknak is. Esetleg a pénzbeni büntetést minden esetben kötelező vizsga-ismétléssel párosítanák... Razziákat kéne tartaniuk ilyen kényesebb helyeken, és eről a sajtót is informálni (ahhol jól elmondanák mi is a szabály...)

7
Névtelen képe

A rendőrök azzal vannak

A rendőrök azzal vannak elfoglalva, hogy minél többel lopjanak.

8
Névtelen képe

Miböl gondolod?A Rendörök

Miböl gondolod?A Rendörök legalább megadják a kellö büntetést a szabálytalankodoknak,és szerintem megérdemli az aki nem tartja be a sebesség szabályokat!(nem attol lesz menö valaki ha 100 al megy lakott területen)Szerintem ennyi az egésznek a lényege!!!!!nem?

9
Stefidzsi képe

Hát igen. Az ott elég

Hát igen. Az ott elég gyász. Én mindig attól tartok, hogy ha hátranézek, akkor az enyhe ívben keresztülbucskázok a demszky-karón, ha meg arra figyelek, akkor meg jól elcsapnak oldalról. Ezért mindig jól lelassítok és serényen felváltva nézegetek hátra és a karóra.
A legjobb megoldás valóban egy testes fekvőrendőr volna.

10
Hotyhogy képe

Mi az a Demszky karó? Nem

Mi az a Demszky karó? Nem babot, hanem bicajost futtatnak rá? :)

______________

Cut the bull!

11
Tomacher képe

Demszky bot = a kis zold

Demszky bot = a kis zold (leginkább a sakk parasztjaira hasonlító)cölöpök, amit előszeretettel helyeznek el a bringautak közepén.

Tomi.

12
Szász Andrej képe

Én mindig attól tartok,

Én mindig attól tartok, hogy ha hátranézek...

Izé, tükör! Rendkívül megnöveli a magabiztosságot, meg a biztonságot is. Nem a kormányra szerelhető fajta, az pite. Szemüvegre vagy sisakra szerelhető kell! Gyakorlatilag nincs holttere, mert mozgathatod a fejed, és vele mozog a tükör is, továbbá miközben hátra figyelsz, azért előre is látsz.
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

13
saint képe

Hol kapni?

Hol kapni?

14
Perillustris képe

Egy tükörgömböt fogok

Egy tükörgömböt fogok belógatni a fejem elé, hogy minden irányba lássak. :)

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

15
Karago képe

ELŐL- DISCO-GÖMBÖT! Jó

ELŐL-

DISCO-GÖMBÖT! Jó nagyot, hogy az egész világ láthatóvá váljék! :)

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

16
RoGeR képe

Ilyen sisaktükör

Ilyen sisaktükör érdekelne.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

17
Szász Andrej képe

ambringa.hu boltban láttam

ambringa.hu boltban láttam ilyet. (Operával az user.css-be * { content: normal ! important } kell az oldalhoz, vagy írni kell a rendszergazdának, hogy a * { content: "" } idióta általános szabályt szedje ki a litebox_hu.css-ből).

A sisaktükör így néz ki, a szemüveges pedig így (ezt láttam a boltban!). Az itthoni árát nem tudom, de számoljátok bele, hogy esetleg jogtisztán került az országba, így a $-os árra 1x% vám és 20% áfa kerül, meg szállítás, meg egy elvárható minimális árrés is lesz rajta...

Én ezt használom, nekem ez vált be a szemüveghez.

18
Stefidzsi képe

S ezt te hol és mennyiért?

S ezt te hol és mennyiért?

19
hf képe

Az a sarok nagyon gáz!!

Az a sarok nagyon gáz!! SOHA nem megyek ott gyorsan, pont ezért.

Viszont arról már leszoktam hogy beszéljek ezekkel a fafejűekkel. Aki így megy, így parkol, azzal nem lehet beszélni úgysem...

---
Ez a zén oldalam

20
anusi képe

Hasonló esetem nekem is

Hasonló esetem nekem is volt már: a zebrán szerettem volna átmenni, jól meg voltam pakolva plusz keresztbe rajtam egy külső. Ennél a zebránál soha senki nem ad elsőbbséget, szóval ha nem látják h határozottan elindulsz, ott szobrozhatsz napestig. Jöttek is sorban az autók, és volt egy ami lassabban indult. figyeltem és elindultam, úgy tűnt h lát, de aztán ahogy a zebrára ért tőgáz és már ott sem volt. Csakhogy centikre tőlem ment el, satufék, cuccok lerepültek rólam, hátsó a magasba, pedál a sípcsontba...azóta van benne egy kis "domb", pedig már nagyon régen történt! persze kisbarátom semmit nem észlelt ebből, sőt a mögötte jövő taxis gúnyos mosollyal intett, h akkor talán fáradjak át... tökjó érzés volt:-/

21
Hotyhogy képe

Köszönhetőn a tömeges

Köszönhetőn a tömeges számu szabálytalan és megbízhatatlan, aggresszív magyar rendszámu autósoknak, én csak szabályosan és óvatosan, féktávolságon kívül lépek mindig a zebrára.

Ott én majdnem mindig araszolva mozdulok előre, míg egymás után húznak el ezek az autók, ahogyan vezetőik figyelmen kívül hagynak engem. Néhányuk észrevesz látszólag, mert manőverezve vagy gyorsítva halad el centikre az orrom előtt.

E veszélyben kitartó s rendíthetetlen az előre araszolásom, mely olyan lehet ezeknek az autósoknak a szemében mint egy alacsonyrendü csimaszé.

Mégis, ez az egyetlen lehetséges aktus amellyel jelezhetem jogom megkövetelését, miután azt megtagadják tőlem az eszetlen, önző és elállatiasodott embertársaim. Hiszen jogomat nem biztosítja ott rendőri jelenlét és segítség.

A konfliktus általános kimenetele az, hogy végül egy jó autós megáll, ahogyan úgyis megállt volna ha korábban talált volna engem, közelebb az útszélhez. Vagy, egy rossz autós megáll, mert már annyira a zebra közepe felé vagyok, hogy az talán már az ő egyfajta hülye tűréshatárát is súrolhatja, s nem lát más kiutat a szorítóból.

Nem szeretném, ha az lenne egyszer a kimenetel, hogy a barmok egymásba rohannak. Ó, nem miattam, éntőlem okozva ám! Hanem saját maguk miatt, vagy az egyikük miatt, maguk közül.

Azt meg főleg nem szeretném, ha nekem esne bajom e vakmerő, bátor cirkusz mutatvány közben. Hiszen ez nehezebb és veszélyesebb mint a tűzokádás, a kardnyelés, és az oroszlánidomítás.

A bugris, bocskoros tahó típusu magyar autóst nem fogja tudni senki se megtanítani szabályosságra és jó autóvezetésre. De a közúti elsőbbség jogát jó ha értelmes emberek mindig és következetesen kikérik.

Annak széleskörü, habituális megtagadásánál pedig jó, ha a joguk biztosítását megkövetelik a rend őreitől. Én még arra is gondolnék, hogy megkérjek egyet, kísérjen a zebrához és asszisztáljon biztonságos átkelésemben.

De hol van egy rendőr? S ha lenne is éppen ott egy, fölírná e a mulasztó autósok rendszámait, s lenne e tanúm egy bágyatag, értetlen bíróságon, két évig huzavonázni..., miről is...? Egy gyalogosnak nem adták meg az elsőbbséget? Hahaha! Kérem ez bíróság. Itt komoly ügyeket tárgyalunk. Menjen a gyalogos a p****ba! :)

______________

Cut the bull!

22
zsoltee képe

Szép hosszan (szokás

Szép hosszan (szokás szerint :)) leírtad a frankót. A lényeg: el kell indulni a zebrán, és érvényesíteni az elsőbbséget, persze ezalatt felkészülve a legrosszabbra: nem áll meg a paraszt... határozottság kell!

Zsoltee

23
Hotyhogy képe

Gondolkodok azon, hogy

Gondolkodok azon, hogy beszerzek egy régi, háboru előtti tentekocsit, beleteszek egy kócbabát indoklásképpen, meg hogy ne legyen má' üres, és azt tolom előre magam előtt a zebrán.

Ha aztat elcsapja a barma, akkor a jó erős tentekocsi biz' elgörbítti nekijje majd a bivalytoló rudazattyát is a Roverje elején, de még ha Hummerje van, azét is! :)

______________

Cut the bull!

24
adamekp képe

Úgy bizony! Azt kell

Úgy bizony! Azt kell csinálni, hogyha egy kicsit nagyobb távolság van a kettő között, akkor határozottan lelépni és köszönésszerűen inteni, mintha ő is intett volna. Ha elüt vagy kérdőre von, akkor azt lehet mondani, hogy
a) zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége
b) úgy láttam, hogy meg is adja, amit megköszöntem.
Ezek után mondja azt hogy ő semmilyen körülmények között át nem engedett volna!

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

25
alla cool képe

erről jut eszembe, hol

erről jut eszembe, hol lehetne kézi stop táblát (be)szerezni, amivel az iskolásokat szokták hozzásegíteni a zavartalan gyalogosátkelő használatához?ha tudja valaki, írja meg, jó?
előre is köszi!

Közelítünk az orosz közl."kultúrához", ahol is, ha kerék alá kerülsz gyalogosként,(pluszba még)Téged büntetnek...nem vicc.Szedni kell a lábad rendesen!Ráadásul 3x olyan széles utakon.Dupla stressz, dupla "élvezet"!üdv,

alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Úgy kell csinálni, mint a kapálást,
egyenletes tempóban:
bebiciklizni a városba."(KK)
Bár kibiciklizni néha nagyobb élvezet...

26
Hotyhogy képe

Sajna nem tudom hol kapni

Sajna nem tudom hol kapni Magyarországon, de meg tudnám találni neked a Brit forgalmazóit, ha kell.

Képes oldalak az Iskolai Gyalogátkelőhely Őrökről (School Crossing Patrols)

http://images.google.co.uk/images?svnum=10&um=1&hl=en&q=School+Crossing+...

Az ide vonatkozó "Megállj!" (STOP) tábla törvényes szabályozása és szabványa Angliában és Walesben:

http://www.opsi.gov.uk/si/si2002/20023020.htm

Az Iskolai Gyalogátkelőhely Őrség 1953 óta törvényes szabályokba foglalt rendszer amely a Brit KRESZ-nek megfelelő Highway Code-ba is be lett iktatva. Autósoknak kötelező figyelembe venni és eleget tenni a tábla parancsának, és meg kell állniuk.

Nem ismerek hasonló magyar kezdeményezést, akár közösségit, akár hivatalosat. Nyilván nagyon kellene egy utóbbi amit a KRESZ is tartalmazna. A szavadból úgy veszem, hogy ilyent használnak, talán itt-ott, közösségi kezdeményezésre. Mi másért nem lenne ismert akkor a táblának a magyar szabványa, vagy gyártói és forgalmazási helyei?

Kérlek, tanulmányozd az anyagot, és ha gyerekek biztonsága téged bármily vonatkozásban érint, akkor előmozdíthatod a rendszer magyarországi bevezetését te is.

A szabványhoz nem feltétlenül igazodó, de a célnak megfelelő tábla 4-5 mm vastag furnérből kivágott, alkalmas átmérőjü, kerek, színesre festett tábla egy hosszabb nyélen.

Egyszerü azonban átvenni a felettébb csatolt Brit szabványt, annak pontos meghatározásaival és méreteivel.

_______________

I pity the fool.

27
KoBold72 képe

Ha nagyon nem találsz kézi

Ha nagyon nem találsz kézi stoptáblát (ha a kis nyeles palacsintasütőre gondolsz), de nagyon vágyasz rá, akkor majd valahogy gyártunk egyet, jó?
És gyere 6É-re, már nagyon hiányzol onnan!

- - - - -
Következő járat indulása: június 8.
www.6efutas.hu

28
anusi képe

én is pont ezt csináltam,

én is pont ezt csináltam, mégis csak egy hajszálon múlt:(

29
Tscheya képe

Hát én ma kitekertem a

Hát én ma kitekertem a Városligethez meg vissza, és azt kellett megállapítanom, hogy ennyi ön- és közveszélyes abderita jószágot még hétköznap csúcsidőben is nehéz lenne összelapátolni. Félelmetes volt. Hozzátenném, hogy a menet félig közúton, félig kerékpárúton zajlott és hát a közút volt a nyugisabb.

30
Mumin képe

A saját (házunk előtti)

A saját (házunk előtti) zebrán (gyalog) ha már megunom az ácsorgást, be szoktam "ijeszteni" egy hirtelen, indulásra hasonlító mozdulattal. Az eredmény általában fékcsikorgás, bár a profibbak egy csuklómozdulattal áthidalják a problémát. Mert azért élesben nem szeretem kipróbálni.

31
Taz képe

Sziasztok Drága

Sziasztok Drága bringások!

Én inkább az autóvezetők körébe tartozom! Utoljára 12 évesen ültem bringán és az is vizibicikli volt!
Mivel autós vok jómagam is, látom h a hajtipajtik,hercehurcások...stb. hogyan tekerik a járművűket ! A legtöbbjükön nincs fék( javítsatok ki ha rosszul informált vok ) akkor hogy akarnak megállni hírtelen fékezésnél! (Az tudom h ha hátratekerik a pedált akkor elvileg fékez és álló helyzetben hátrafele is el lehet vel így indulni ) Félre ne értsétek NEM az autósokat védem, mert köztük is van nagyon sok "Shumi" (cinikusan értve) ! Csak abból induljatok ki, de szerintem már erre rájöttetek ti is, hogy ha leraksz egy nyelvvizsgát azért h bejuss egy egyetemre, utána mennyit fogod használni azt a nyelvet... ugyan ez van a jogsinál is! Lerakják az emberek és csak annyi tudást használnak a KRESSZ-ből hogy még pont ne halljanak meg! Mind autó vs. autó, mind pedig autó vs. bicikli közt vannak megmagyarázhatatlan jelenségek, hogy ki miért és milyen megfontoltságból ment át a piros lámpán, nem adta meg az elsőbbséget stb.
Viszont sokatoknak a biciklizés, az élete vagy maga a megélhetése ( itt a futárokra gondoltam) arra hívnám fel a figyelmeteket, ez csak egy példa, hogy a margít körút amúgy sem egy 8 sávos HIGHWAY ha lehet akkor ne az úton közlekedjetek ! Ebben mondjuk tök igazatok van h a járda kb olyan széles mint a két sáv maga, lehetne ott bicikli út... Valami friss jogsis p***csa el fog b****szni titeket! És nem ő fog sz***abbul járni...
Eddig 5 év alatt (250 000 km csak a városban) egy bicóst ütöttem el, mert a járdáról leugratott úgy h hátra sem nézett...Az volt a mázlija 40en mentem így nem lett különösebb baja, haverjai ki is röhögték...
További balesetmentes közlekedést kivánok mindnyájatoknak!

32
Krisztab. képe

A járdán tilos

A járdán tilos kerékpározni (ez már a Közlekedj okosan!-ban is benne volt). Én nem támogatom a járdán levő bicikliutat, mert szörnyen balesetveszélyes és lassú, inkább a bringasáv, vagy a szélesebb külső sáv jön be.

Csak a fixiken egy részén nincs fék, ők skidelnek, ahogy leírtad.

Abban igazad van, hogy mind a bringások, mind az autósok közt vannak olyanok, akik életveszélyesen közlekednek, és a KRESZt még véletlenül sem tartják be, ez sajnálatos szerintem is.

Neked is kellemes autózást :)
*CMS*

33
zsoltee képe

Nem fogunk a járdán

Nem fogunk a járdán biciklizni, sokkal balesetveszélyesebb! Vesd össze a sebességeket:
- gyalogos - 4km/h
- én, mint gyors bringás - 30km/h
- autó dugóban - 5-20km/h
- autó normál helyzetben - 40-60km/h

Melyikhez áll közelebb a bringás? Ugye? ;)
Másrészt a gyalogos hirtelen irányt változtat anélkül, hogy körülnézne, mert nincs hozzászokva hogy ez veszélyes lehet, az outósoknak meg legalább egy jó nagy része körülnéz mielőtt akciózik.
Kereszteződésben szintén gáz lenne járdán átmenni, mert nem számítanak gyors bringásra az autósok.
Most már érted? Olvashatsz sokat a témáról itt, csak nézz körül...
Mellesleg én nem vagyok futár, csak szeretnék haladni ;)

Zsoltee

34
RoGeR képe

a Nagykörút járdája

a Nagykörút járdája keskeny a gyalogosoknak. Inkább az úttest egy részét kéne a bringások számára kijelölni, és lecsábítani a most járdázó bringásokat oda.
Mert a kerékpár jármű és a jármű helye az úttesten van és nem a járdán.
Amúgy tévhit kering az emberek körében. Sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy bringaúton (pontosabban a járdán, mert a bringaút = járda) haladva rádkanyarodik egy autó, mintsem hogy sávon belül elsodorjon.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

35
Hedgehog képe

"A legtöbbjükön nincs

"A legtöbbjükön nincs fék( javítsatok ki ha rosszul informált vok )"

A futárok által használt bringák elenyésző részén nincs fék. Természetesen attól még igen gyorsan meg lehet állni az általad leírt módon. Egyébként a fixis kollégák többsége is használ féket a munkagépén.

Hobbiból lehet, hogy sokan rohangásznak fék nélkül, vagy munkán kívül azt használják, de a "legtöbbjük" szó használata semmiféleképpen nem felel meg a valóságnak, hiszen -ismétlem- pont a fordítottja igaz.
(:

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

36
dobákpeti képe

A jogosítványod megléte

A jogosítványod megléte azt is feltételezi, hogy forgalomban is tudsz közlekedni, a forgalom többi szereplőjével együttműködni. Tehát például ki tudsz kerülni egy parkoló autót, meg tudsz előzni egy nálad lassabb járművet, ami akár kerékpár is lehet. Mivel már öt éve vezetsz, feltételezem, hogy kialakultak ezek a rutinjaid.
Tudomásul kell venni, hogy mi is közlekedünk. Csak épp bringával (no meg bkv-val, vagy autóval, mikor hogy). Mert nekünk így jó. Ha pedig ennyire zavar, hogy 2 másodpercre feltartunk a gyors autós közlekedésre egyébként is alkalmatlan körúton, akkor állj mellénk, és kampányolj a bringasávért! :)

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

37
magwas képe

Nem lennénk beljebb a 10

Nem lennénk beljebb a 10 évente megismételt kresz vizsgával sem.
A baj ott van, hogy az autós bármit megtehet, meg fogja úszni.

Emlékeztek még az Erzsébet hídi esetre? A szabályosan közlekedő futárlányt csak másodfokon mentették fel, aki pedig elütötte, kapott 5000 ft pénzbírságot, amit rossz anyagi körülményeire való tekintettel elengedtek neki.

Vagy az én esetem. Az autós ellen, aki majdnem megölt, úgy tűnik felfüggesztik az eljárást.
Azért, mert dühömben letörtem a tükrét, a bíróság vélhetően el fog ítélni. Félre ne értsd, ez utóbbi rendben is van. Csak az arányok...

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

38
Szász Andrej képe

Az a Rákóczi úton volt,

Az a Rákóczi úton volt, valahol a templomnál, persze a rendőrségi jegyzőkönyvbe is egy tök másik hely került... Tudom, hogy a mondanivalódat nem érinti, csak gondoltam megjegyzem, a pontosság kedvéért ;)
[egy tárgyalást járt ember]

39
htmm képe

Szerintem nem KRESZ vizsga

Szerintem nem KRESZ vizsga kellene, hanem forgalmi. Akkor, amikor lejar az orvosi es akkor, mikor lejar a probajogsi. Es nem ilyen "furikazunk kicsit" vizsga, hanem belevinni a delikvenst viccesebb keresztezodesekbe, ahol van: jobbkez, forgalmas zebra, telizold, bicikliut, 30-as sebessegkorlatozas es vasuti atkelo.
En ugy csinalnam, hogy egyszer megbukhatsz, ha masodszor is, akkor ujra kelljen csinalni a jogsit. Ezzel a dugo-kerdes is megoldodna rovid idon belul (es mikor egy KRESZ oktato ismerosomnek mondtam ezt az otletemet, igencsak felcsillant a szeme ;])

40
Hotyhogy képe

Ez nevetséges, hogy rossz

Ez nevetséges, hogy rossz anyagi körülményt állapított meg a bíróság.

Leellenőrizte jövedelmét, ingó és ingatlan vagyonát, bank számláit? Nem hiszem. Kész ténynek vehettek csak egy siránkozó ügyvédi kérelmet.

Hiszen 5000 Ft egyetlen sovány tankolásra, ha elég. Hogyhogy nem lehetett megbüntetni még annak erejéig se?

Éhezni fog a családja, ha nem autózhat oda vissza a munkába néhány napig, mert nam futná benzinre?

Biciklizzen akkor csak egy hétig, és tanulja meg a veszélyt, amit a rossz autósok, mint ő is, jelentenek a kerékpárosokra.

________________

Sajnálom a bolondot.

41
RoGeR képe

Kb egy éve történt, hogy

Kb egy éve történt, hogy a 90-es táblánál 230-al mértek be egy delikvenst.
A mentegetőzés az volt, hogy ő csak a főnöke utasítására hajtott gyorsan (hogy kipróbálja mit bír az autó) és neki az autó munkaeszköz. Ezért nem vették el a jogsiját.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

42
KoBold72 képe

Bravó. Ennyire gyenge

Bravó.
Ennyire gyenge dumát.
Gyorsan menéshez vannak külön erre a célra épített versenypályák.

Annyira nem tud meghatni, hogy valakinek munkaeszköz az autó, és ezért ne vegyék el a jogsiját, akármilyen szabálytalanságokat csinál is.

A darukezelőnek is munkaeszköz a toronydaru. Ha a szabályokat be nem tartva kezeli, és ezzel másokat veszélyeztet, megbüntetik és elveszik az engedélyét. Pedig ebből él szegény!!!

"Szép a jogsid, Laci! De ha nem vigyázol, könnyen elveszítheted."
Ilyen reklám is kéne a tévébe...

- - - - -
Következő járat indulása: július 13.
www.6efutas.hu

43
Hotyhogy képe

"A darukezelőnek is

"A darukezelőnek is munkaeszköz a toronydaru."

"Eriggy fijjam, himbáljad meg azt a beton hídelemet az A0-ás fölött, most jó szél van, hadd lássuk bírja e a toronydaru gémje! Ha lezuhan, monnygyaccsak, a góré montta, ammeg állami vállalkozás, az adófizető állja!"

________________

Sajnálom a bolondot.

44
Hotyhogy képe

Emlegettük is azt az esetet

Emlegettük is azt az esetet többször is itt, a CM-en. Elképesztő. A sebesség mámor iránti vágy a hím emberi egyed infantilis csökevénye.

Most meg egyre többen vannak az őrült motorosok, akik fölveszik vedeóra a saját ámokfutásaikat, hogy azzal dicsakedjenek a cimboráiknak.

A minap láttam a híradóban, hogy vesztik el az uralmukat, és hogy sodródnak ki a kanyarban, meg belerohannak a szabályos közlekedőkbe.

Nem öröm, hanem tragédia a haláluk. De mégis kisebb bánat az, hogyha ők ritkulnak inkább a saját őrületük áldozataiként, mint az ártatlanok akiket veszélyeztetnek.

________________

Sajnálom a bolondot.

45
KoBold72 képe

Sok motoros hord

Sok motoros hord védőruházatot. (Koponya, getinc, térd, könyök...védelem, sőt már légzsák is!!!) A kamerával száguldósak is.
Ez elég kevés gyalogosról mondható el. :-(

- - - - -
Következő járat indulása: augusztus 10.
www.6efutas.hu

46
Perillustris képe

Az igazsag kedveert nem art

Az igazsag kedveert nem art leszogezni, hogy nagyon sok bringas veszi fel videora kozuti szabalytalansagait, szaguldasait. Ezekbol is nagy csokor talalhato a videomegoszto szajtokon.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

47
Perillustris képe

E videó pár perce

E videó pár perce készült, spontán előkaptam a gépet, hátha tudok illusztrálni hasonló helyzetet. Kb. 5 másodpercet kellett várni. Szerencsére átkelni éppen nem akart senki. Ide pl. feltétlenül szükséges egy fekvőrendőr. További magyarázat felesleges.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

48
adamekp képe

Ránézésre megállapítom,

Ránézésre megállapítom, hogy Váci út-Árpád út. Meg a háttérben a házam. :) És valós helyzet, sokszor előfordul.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

49
Taz képe

Köszi a

Köszi a hozzászólásokat!

A körúton bicajozás, azért idegesíti az autósokat, mert ugye az autósok sem 50 km/h -val közlekednek, és nem lehet olyan hírtelen manőverezni hiszen a belsősávban ott a az" audis,bmws,mercis" meg a sok tunnigolt autós f@sz akik azt hiszik hogy az autópályán vannak! Én úgy gondoltam, a körúti bringasávot mint ahogy az Andrássyn meg van oldva! Szerintem kivitelezhető,mert az útból elvenni/levágni már nem lehet ! De a járda elég széles ahhoz! Mivel közös az érdek ezért szívesen " harcolok" veletek, ahogy már az egyik hozzászóló buzdított !
Tegnap én is majdnem összetörtem magam! Story a következő: clk-s mercis csaj és én! Én sem tartottam be az 50-et közben a hülyegyerek (azaz én) telefonál,siettem! a csajt már kiszúrtam a dugoból, hogy itt gáz lesz, láttam a kis tündi-bündi verszaccse, vagy guccsi (tökmindegy) napszemcsijében , ahogy sminkeli magát.... Szal én meg megyek a belső sávban úgy 70 el, csaj hirtelen index nélkül elémvág, meg tudtam még állni, a köv pirosnál hál istennek egymás mellé kerültünk és megszóltam, h " Baby! A visszapillantó nem csak a sminkelésre van! " köpni-nyelni nem tudott lácott rajta h azt sem tudja h mi van!
(amit beszóltam nem egészen tükrözik a teljes valóságot, csak gondoltam fokozom a sztoryt)
Dolgoztam kinnt Salzburgban és amíg jó idő volt biciklivel jártam kb 3 hétig, mintha más világ lenne...
Kiváncsi vok h ez mikor valósul meg mo.n!
Demszky "csöcs"-zártpályás villamos sínt elkerítő kőből készült félgömbök!

50
zsoltee képe

"A körúton bicajozás,

"A körúton bicajozás, azért idegesíti az autósokat, mert ugye az autósok sem 50 km/h -val közlekednek"

Ez most olyan, mintha én azt mondanám, hogy a körúton autózás azért idegesít engem, mert én a forgalmi sávok között szeretek szlalomozni a bringámmal :) szabálytalan, erre nem lehet hivatkozni!

"Én úgy gondoltam, a körúti bringasávot mint ahogy az Andrássyn meg van oldva!"

Hát nem is tudom, hogy létezik-e annál rosszabb megoldás...

"De a járda elég széles ahhoz!"

A járda a gyalogosé, ha ráfestenek egy csíkot, akkor is a gyalogosé marad, mert megszokta már.

"szívesen " harcolok" veletek, ahogy már az egyik hozzászóló buzdított !"
"Dolgoztam kinnt Salzburgban és amíg jó idő volt biciklivel jártam kb 3 hétig, mintha más világ lenne..."

Úgy érzem, te a lelked mélyén egy városi bringás vagy ;) Itthon miért autóba ülsz bringa helyett? Legalább amíg jó idő van...

Zsoltee

51
Perillustris képe

"az útból elvenni/levágni

"az útból elvenni/levágni már nem lehet"

Az utbol nem kell elvenni, az ut ott van most is, csak parkolnak rajta. Na, az a terulet kell nekunk. :)

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

52
dobákpeti képe

"Én úgy gondoltam, a

"Én úgy gondoltam, a körúti bringasávot mint ahogy az Andrássyn meg van oldva!"

Látszik, hogy nem bringázol...

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

53
RoGeR képe

Amikor a jószándék bajt

Amikor a jószándék bajt okoz.

Problémák az Andárssyval:
- Keskeny, csak 1 méter széles.
- A magas szegély és a gombsor közötti keskeny részből nincs menekülési lehetőség
- Az autósok egy része ráparkol, így nem lehet mellette elmenni
- A bringasáv mellett parkoló autóból kiszállásnál nem néznek hátra, rádnyitják az ajtót
- Gyalogosok lófrálnak a bringasávon, meg a tócsák is napokkal később tűnnek el, mint az utca többi részéről

---
Bringasávot a Nagykörútra!

54
SzCiklon képe

"Én sem tartottam be az

"Én sem tartottam be az 50-et közben a hülyegyerek (azaz én) telefonál,siettem! a csajt már kiszúrtam a dugoból, hogy itt gáz lesz, láttam a kis tündi-bündi verszaccse, vagy guccsi (tökmindegy) napszemcsijében , ahogy sminkeli magát.... Szal én meg megyek a belső sávban úgy 70 el, csaj hirtelen index nélkül elémvág"

Bocsi a körút nem ötvennel száguldozásra való.

55
Taz képe

Na pont ezért nem bicózom

Na pont ezért nem bicózom én sem a városban, mert tudom h mennyi állat közekedik az utakon! Azért parkolnak a körúton mert nem tudnak máshova parkolni! Ennyi! Az jó amit mondtam csak be kéne tarta(t)ni a ghyalogosokkal h a bicikli út az nem járda! Az mondjuk igaz h az Andrássyn ráálnak a bicikli útra de nem ez a domináns! Meg is büntetik őket!Ez legyen az ő dolguk... A bringások attól még elférnek, nem hiszem h akkora lenne a forgalom a bringasávban a bringások közt mint az autó úton az autósok közt! Zsoltee !"A körúton bicajozás, azért idegesíti az autósokat, mert ugye az autósok sem 50 km/h -val közlekednek"

"Ez most olyan, mintha én azt mondanám, hogy a körúton autózás azért idegesít engem, mert én a forgalmi sávok között szeretek szlalomozni a bringámmal :) szabálytalan, erre nem lehet hivatkozni!" A biciklis lehet h járműnek számít erre már nem emléxem a KRESSZBŐL, de a saját érdekükben ne szlalomozzanak, dugóban sem amikor áll a kocsisor,mert nem néznek bele az anyósról kiszállók a visszapillantóba, kiszálláskor, mert elvileg nem lehetne ott biciklis, sem pedig motoros!

Dobákpeti! Valóban nem bicózom, de ezzel a megnyilvánulásoddal eltom képzelni h hogy közlekedsz! Te hogy gondoltad a bringasáv megoldását? Írd le és ha kivitelezhető, és ésszerű, akkor esküszöm személyesen nyújtom át a Demszkynek!

Na egy szónak is száz a vége! Igazából itt a magyar mentalitással van a gond! Ha salzburgban (és ez csak 1 a millió példa közül) müködik akkor itthon is működnie kéne!

56
Prof.gruppetto.hu képe

Azért nem néznek körül,

Azért nem néznek körül, meg a visszapillantóba, mert tahók, és szabálytalanok. A KRESZ ugyanis ezt is előírja ám. Tanulmányozásra ajánlom, mert úgy tűnik elég kevéssé ismered...

57
phorvath képe

Csak neked írom, mert aki

Csak neked írom, mert aki biciklizett már arra, az ismeri az Andrássyt.

Az Andrássyn valójában viszonylag kevesen parkolnak a biciklisávon. Annál többen a buszmegállókban. Viszont így nem lehet továbbmenni a sávon sem, kerülni pedig csak a parkoló autókon keresztül lehet. A buszmegállókban parkoló autók kerülgetése miatt sokkal lassabb a biciklisávon haladni, mint az úttesten. A kereszteződések újabb problémát jelentenek, mert a kanyarodó autós nem látja a biciklist. Engem is majdnem ütöttek már el emiatt. A jobboldalon kinyíló ajtók pedig már tényleg csak a habot jelentik a tortán. Sajnos ezek a problémák az ilyen fajta biciklisávoknál nem kikerülhetők.

Egy normális biciklisávon (pl. Karinthy vagy Külső Bartók) szintén rossz a ráparkolás, de messze nem ennyire. Ott ugyanis menetből lehet kerülni, míg az Andrássyn ez teljesen esélytelen, le kell szállni és tolni.

A parkolás valós probléma, de sok helyen találtak rá megoldást. A belvárosba nem kell autóval jönni, aki pedig itt lakik, annak parkolóházakat kell építeni. Viszont azt csak akkor lehet, ha az emberek hajlandóak megfizetni. Addig biztosan nem fogják megfizetni a parkolóházat, amíg az utcán gyakorlatilag ingyen lehet parkolni (a lakóknak).

A bicikli a KRESZ szerint jármű, és az összes kötelezettség vonatkozik a vezetőjére, ami a többi járművezetőre. (Csak jogsi nem kell hozzá.)

Igaz, hogy sok a hülye az utakon, de ez nem feltétlenül akadálya a biztonságos biciklizésnek. Egyetlen autós sem gázol szándékosan, és egyre jobban figyelnek a többi közlekedőre. A balesetek legnagyobb része figyelmetlenségből következik be. Megfelelő közlekedési technikával pedig az autóvezetők figyelmetlenségből adódó balesetek is nagyrészt elkerülhetőek. Persze ez eléggé fárasztóvá teszi a városi közlekedést biciklivel, mert legalább 2-3-szor annyi figyelmet igényel, mint autót vezetni.

58
RoGeR képe

"Persze ez eléggé

"Persze ez eléggé fárasztóvá teszi a városi közlekedést biciklivel, mert legalább 2-3-szor annyi figyelmet igényel, mint autót vezetni."

Szerintem ez tévhit. Mindegyikkel ugyanannyrira kéne figyelni. De sokan nem teszik meg. Ezért is van a sok baleset.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

59
Perillustris képe

Azért autót vezetve a

Azért autót vezetve a kereszteződésnél nem lassít le a többség úgy, hogy elsőbbsége van, viszont én, miközben elsőbbségem van, ha muszáj, akár állóra fékezem a bicajt, s csak akkor megyek át, ha ez biztonságos.

Bár sosem lehet eléggé figyelni, fentiek miatt én nem nevezném tévhitnek az állítást, esetleg a szorzó nem nem pontos.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

60
Krisztab. képe

Mindig direkt a bringasávon

Mindig direkt a bringasávon megyek az Andrássyn: olyan még nem volt, hogy min 5x ne kellett volna kikecmeregnem a parkoló kocsik miatt az autóútra. Abszolút domináns a probléma. Ráadásul mivel a parkolósáv van közvetlenül mellettem, nem tudom csak úgy kikerülni a szabálytalan autóst, azonkívül az egész sávban veszélyezteti az életemet az, hogy az utasoldali ajtók oda nyílnak.

Büntetést emiatt ott még nem láttam, kivéve, ha a bringás kihívta a köztereseket.

Dobákpeti azért írta, hogy látszik, hogy nem bringázol, mert az Andrássyn ezeket az életveszélyes dolgokat csak az veszi észre, aki már végigment rajta bringával, a túloldalról ezek nem látszanak.

61
Szász Andrej képe

Én meg kerülöm a

Én meg kerülöm a helyet.

A múltkor kipróbáltam a Király utcát helyette, visszafelé pedig a Zichy Jenő - Aradi párost. A Király az király volt (reggel volt, dugó sem volt). A Zichy is jó volt, csak marha nagyot kellett kerülni miatta, és az Arany János elég gáz volt, útburkolatilag. Látszik, milyen sáv-fóbiám van, mi? :D
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

62
dobákpeti képe

Nem értem, hol utalt a

Nem értem, hol utalt a megnyilvánulásom a közlekedési stílusomra. Vagy arra gondoltál esetleg, hogy: "el tudom képzelni, hogy közlekedsz: bringával." :)

Na jó, nem kötözködni akarok elsősorban.
Hogy gondolom a bringasávot?
Először is parkolósáv nélkül. Vagy ahol ez (egyenlőre) nem megvalósítható, akkor a parkolósáv menetirány szerint az út jobb szélén, tőle balra mondjuk 60 centi hely az ajtónyitásnak, aztán 1,5 méter bringasáv, és közvetlenül mellette, de jól láthatóan elválasztva a forgalmi sáv(ok). Az ötlet mondjuk nem az enyém, az MK tanulmányában van, hogy miként kellene általakítani a valóban használhatatlan belső Andrássy utat.
Ahol pedig elhagyható a parkolósáv (ilyen szerintem most a Kiskörte, és ilyenné kell tenni a Nagykörtét is), ott az út szélén megy a bringasáv, majd a határozott elválasztóvonal után a forgalmi sáv(ok).

A lényeg, hogy közös útfelületen vezessenek ezek a sávok, mert mi is a forgalom részei vagyunk. De mivel sajnos az autóvezetők jelentős részének szinte megoldhatatlan feladat kikerülni bennünket, és emiatt nagyon sokan félnek forgalomban bringázni, muszály külön sávot biztosítani nekünk. És a végén ezzel az autók is jól járnak, mert könnyebb elmenni mellettünk, amikor nem állnak dugóban, és mi sem a sorok közt megyünk el mellettük, amikor dugó van.

Ez a rendszer gyönyörűen muzsikák Európa civilizáltabbik felén, így szerintem nálunk is ez a megoldás.

"We don't block traffic, we are traffic!"

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

63
Taz képe

Köszi a

Köszi a hózzászólásotokat!
(megint sok új infóval lettem gazdagabb)

Prof.gruppetto.hu!

"nem néznek bele az anyósról kiszállók a visszapillantóba, kiszálláskor, mert elvileg nem lehetne ott biciklis, sem pedig motoros." Ezt így, nem merném kijelenteni h azért nem néznek bele a visszapillantóba, mert "tahók" az emberek! Elvileg a 2 sáv közt ill a belső sávban nem haladhat biciklis csak a külsőben illetve ugye jobbra tarva. Én a belső sávra gondoltam itt, h hirtelen kiszálláskor, -az anyósról- nem néznek bele a visszapillantób mert elvileg védve vannak!Mit keres ott biciklis??? Azért mert elfér??? Ugyan úgy szabálytalankodik némelyik bringás mint autós! De! Valaki már írta, hogy "az a baj hogy az autós mindent megtehet, mert a bringás viszi el úgy is a balhét" kb ez volt a lényege! Erre ennyit tudok én is mondani. Családtagomra is rányitották (egy üzletember) már az ajtót az Andrássyn bicikliúton, valaószínűleg, hogy nem azért mert "tahó" volt az illető, hanem csupán figyelmetlen, ez sajnos benne van a pakliban! De nem kezdett el lázongani,hogy most kinek van igaza! Ez is egy különbség "tahó" és nem "tahó" ember közt!
"A KRESZ ugyanis ezt is előírja ám. Tanulmányozásra ajánlom, mert úgy tűnik elég kevéssé ismered..." Hm! Tök igazad van,valóban nem ismerem teljesen a KRESSZT, de annyira ismerem, hogy másban nem teszek kárt, 5 év alatt
3 balesetem volt, mind a 3X a másik fél volt a hibás! Előszerettetel használom a visszapillantót, mert mindig tudni akarom h mi történik körülöttem!!! Így sokszor mások hibáját ki tudom védeni!

phorvath!

"a kanyarodó autós nem látja a biciklist."-igen az "a" oszlop miatt, a az autós holtterében van a gyalogos, illetve biciklis! Ezért kitaláltak egy olyan "kressz" szabályt, hogy mindig a kanyarodó autóval szemben, akár (van felfestve zebra akár nincs!) a gyalogosnak illetve a biciklijét toló biciklisnek van elsőbbsége!
"A belvárosba nem kell autóval jönni," -ezt hadd döntse már el az autós... "aki pedig itt lakik, annak parkolóházakat kell építeni." hova?!

Perillustris!

Neked is ajánlom ezt figyelmedbe:" Ezért kitaláltak egy olyan "kressz" szabályt, hogy mindig a kanyarodó autóval szemben, akár (van felfestve zebra akár nincs!)gyalogosnak illetve a BICIKLIJÉT TOLÓ biciklisnek van elsőbbsége!" Tehát állóra kell fékezned!

Krisztab.!

"hogy min 5x ne kellett volna kikecmeregnem a parkoló kocsik miatt az autóútra. Abszolút domináns a probléma."-ezt nem gondoltam volna!
"Büntetést emiatt ott még nem láttam, kivéve, ha a bringás kihívta a köztereseket."-akkor rohadt mázlisták, erre ennyit tudok mondani!
"Dobákpeti azért írta, hogy látszik, hogy nem bringázol, mert az Andrássyn ezeket az életveszélyes dolgokat csak az veszi észre, aki már végigment rajta bringával, a túloldalról ezek nem látszanak.",bicóztam már az Andrássy biciklisávjában, de nem annyit hogy ezeket a hibákat észleljem!

64
phorvath képe

Jó, hogy itt vagy! Így

Jó, hogy itt vagy!

Így látjuk, hogy más prespektívából menyire máshogyan látja az ember a dolgokat.

Mivel mi évi több ezer kilométert tekerünk, nekünk sok dolog nyilvánvaló, amiről az autósoknak vagy tömegközlekedőknek fogalmuk sincs. Sok esetben a jó kerékpárút-hálózat meglepően kevéssé intuitív: a látszólag jó megoldások rosszak és rossznak látszók a legjobbak. Hatalmas irodalma van ennek. A jó szándékú javaslataidat azért "hurrogjuk le", mert sajnos már kiderült sok ilyen jó szándékú javaslatról, hogy nem működik jól. Ne vedd személyes sértésnek.

U.I.
Ha az úttal párhuzamos kerékpárúton halad a biciklis, akkor leszállás nélkül is elsőbbsége van a kanyarodó forgalommal szemben.

phorvath
Utak a kerékpározáshoz
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

65
RoGeR képe

KRESZ-t és nem KRESSZT.

KRESZ-t és nem KRESSZT. Bocsi, de nagyon bántja a szemem.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

66
Hedgehog képe

idézőjelben van Süni

idézőjelben van

Süni

67
Krisztab. képe

Andrássyn azért az anyós

Andrássyn azért az anyós felől a bringás, mert ott kell menni, ott a bringasáv :)

"Ezért kitaláltak egy olyan "kressz" szabályt, hogy mindig a kanyarodó autóval szemben, akár (van felfestve zebra akár nincs!)gyalogosnak illetve a BICIKLIJÉT TOLÓ biciklisnek van elsőbbsége!" Tehát állóra kell fékezned!" Ez nem így van, máshova már kimásoltam a KRESZből: Ha a járdán bringaút megy az autósávval párhuzamosan, akkor a kereszteződésben a kanyarodó autóval szemben (akár jobbra, akár balra kanyarodik) ELSŐBBSÉGE van a bringásnak! Csak ezt senki nem tudja, ha akarod, kikereshetem neked megint. Ezt kéne társadalmi célú hirdetésekben reklámozni...

Amúgy nagyon értékelem, hogy van olyan autós, aki veszi a fáradságot, hogy a másik oldalt is megismerje :) Csak így tovább :)

Update: Itt van pontosan:KRESZ 31.§ 5. bek b) pontja:"Elsőbbséget kell adni...jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére"
valamint c. pont:"balra bekanyarodó járművel...az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére."
*CMS*

68
Lathor képe

Én a belső sávra

Én a belső sávra gondoltam itt, h hirtelen kiszálláskor, -az anyósról- nem néznek bele a visszapillantób mert elvileg védve vannak!Mit keres ott biciklis???
1. nem szabályos kiszállni a forgalomban lévő autóból
2. mielött kiszállsz mindig hátra kell nézni
A KRESZ alapból elég biztonságosra lett kitalálva (néhol elavult az igaz) és van benne egy csomó minden amit hasznos lenne ismerni és betartani.

69
Perillustris képe

Bar Kriszta mar valaszolt,

Bar Kriszta mar valaszolt, en is megemlitem, hogy az emlitett helyen a biciklisnek biciklin ulve IS elsobbsege van.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

70
zsoltee képe

Azért parkolnak a körúton

Azért parkolnak a körúton mert nem tudnak máshova parkolni!

"A belvárosba nem kell autóval jönni," -ezt hadd döntse már el az autós...

"aki pedig itt lakik, annak parkolóházakat kell építeni." hova?!

Igen, itt a hova? a legjobb kérdés! Hova fér el annyi autó, amennyit szeretnétek? Most nincs kedvem számolgatni, de majd biztos valaki belinkeli, hogy kb. minden autóban 1,4 db ember ül, egy autónak X négyzetméter kell a haladáshoz 2x Y a parkoláshoz, és ha ezt levetítjük Bp. közterületeire akkor az jönne ki, hogy fizikai képtelenség, hogy ennyi autó elférjen a városban. Az USA-ban már ott a rossz példa, 8 sávos autópályák a városban, tele parkolóházakkal minden. Egyszerűen hely nincs neki, ezt kéne felfogni.... Nem tűnt még fel neked, hogy minden nap dugóban ücsörögsz és hosszú perceket kell eltöltened parkolóhely keresésével?
Városban lehet tömegközlekedni is (igen, nálunk ez is szar, de Berlinben amit tapasztaltam az jóval veri az autós közlekedés kényelmét), vagy biciklivel is járhatsz dolgozni. Bármilyen hihetetlen, kevés gyilkos van az utakon. Ha felkészülsz a legrosszabbra, akkor biztonságosan haladhatsz, és gyorsabban mintha dugóban ücsörögnl. Esőben és télen is lehet viszonylag kényelmesen bringázni, de ez már más téma, az is sokat javítana a helyzeten, ha az autósok jórésze átállna bringa+bkv vagy bringa+autó kombinációra.

Zsoltee

71
phorvath képe

A belvárosban lakóknak is

A belvárosban lakóknak is lehet autójuk, amit pl. hétvégén használnak kiránduláshoz. Addig viszont tárolni kell valahol az autót, ezért kellene több parkolóház. Ennek olyan előnye is van, hogy az ember kevésbé hajlamos autóba ülni, ha nem a kapuja előtt áll, hanem 10 percnyire egy parkolóházban.

Sokkal könnyebb az embereket arra rávenni, hogy az utca helyett egy parkolóházban parkoljanak, mint arra, hogy adják el a kocsijukat.

Persze a parkolóházakat olyan helyekre szabad csak építeni, ahol megmarad a közúti kapcsolat. Ha gyalogos utcává alakítanak egy utcát, akkor az ott lévő parkolóház megközelíthetetlenné válik.

phorvath

72
Perillustris képe

S kepzeljuk el, milyen erzes

S kepzeljuk el, milyen erzes annak a 0,4 embernek autoban ulni...

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

73
zsoltee képe

Hát a statisztika már csak

Hát a statisztika már csak ilyen... ;)

Zsoltee

74
RoGeR képe

Kicsit mobid ötlet, de ha

Kicsit mobid ötlet, de ha mevalósítható miért ne: egy-egy nagyobb, de értéktelen lakótömböt meg kell venni és helyette egy parkolóházat felépíteni a homlokzat stílusának a megtartásával. És a környékről eltűntetni a parkolóház kapacitását az utcákról.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

75
phorvath képe

Egyáltalán nem morbid

Egyáltalán nem morbid ötlet! Szerintem kimondottan jó az ötlet, mert eltakarítja az autókat az utcákról, mégsem rombolja az utcák összképét. Persze biztosan lehetne modern parkolóházat is építeni úgy, hogy illeszkedjen az utcaképbe.

phorvath

76
Taz képe

Ezt már a múltkor is

Ezt már a múltkor is akartam írni!

Perillustris felrakott egy videót ide a hozzászólásokba!
Röhögni fogtok ha betartott az 50et akkor szabályos amit csinált! Valószínüleg betartotta, mert különben elszált volna!De ha nem, akkor is csak azért tudják megbüntetni, mert túllépte a sebbességkorlátozást! Ez egy "Elsőbbség adás kötelező!" tábla! Mivel nem volt kinek megadja az elsőbséget ezért szabályosan cselekedett!"STOP" táblánál büntették volna meg!

77
phorvath képe

Olyan kitétel van a

Olyan kitétel van a Kreszben, hogy ha elsőbbséget kell adnod (pl. tábla vagy zebra), akkor azt úgy kell megközelíteni, hogy meg tudd adni az elsőbbséget. Ha tehát akár egyetlen gyalogos tartózkodott a környéken, akkor már nem tudta volna megadni az elsőbbséget, és szabálytalan lett volna.

A defenzív vezetéshez viszont az tartozik hozzá, hogy mindig hagysz magadnak és másoknak egy kis tartalékot. Jelen esetben a gumi csikorgott, tehát ha fékeznie kellett volna, tutira megcsúszik a fickó. Ez ralliversenyen elfogadható, városban nem.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

78
Krisztab. képe

A zebra előtt emlékeim

A zebra előtt emlékeim szerint kötelező (lenne) annyira lelassítani, hogy meg tudj állni, ha közeledik vki. Ott a bringaútnak is elsőbbsége van, ennél a sebességnél biztos nem nézett jobbra-balra, hogy jön-e vki a bringaúton :)
*CMS*

79
Lathor képe

A főútvonal vége táblát

A főútvonal vége táblát általában két keresztező főútnál szokták alkalmazni, tehát nyugodtan jöhetnek 70-el keresztbe, na meg a bringaút ahol a bicajos is jöhet (és nem kell leszállva tolnia), az ilyen kereszteződést úgy kell megközeliteni hogy meg tudd adni az elsőbbséget, nem ismerem pontosan mennyirre belátható a hely, de simán lehet a 20 is relativ gyorshajtás attól függetlenül hogy volt-e ott gyalogos.

Úgyhogy bocs, de nem tudok röhögni, inkább elszomorit hogy ennyirre nem ismerik / nem tartják be a KRESZt.

Sokan szokták mondani hogy a bringásoknak is legyen jogsija mert azt se tudják mi az a KRESZ, de folyton kiderül hogy a jogsi és a KRESZ ismeret szinte független egymástól :(

80
adamekp képe

A kereszteződés előtti

A kereszteződés előtti szakaszon van egy kanyar az Északi összekötő előtt, ahová 40-es tábla van kirakva, persze senki sem tartja be, mindenki tép tovább hetvennel. A kereszteződésben, még ha le is lassítanak a kocsik, akkor is mennek 30-40-nel, tehát eléggé dinamikusan. Ugye el kéne engedni a gyalogost és a kerékpárost, a keresztbe kanyarodó autósról nem is beszélve. Ja, és még buszok is közlekednek itt, amiknek a kereszteződés után van a megállójuk, tehát a lehető leghamarabb lehúzódnak a legszélső sávba, értsd ahová a jobbrakanyarodó is érkezik.
Mivel viszonylag nagy az íve a kanyarodó résznek, a telefonos doboztól és a fa koronájától nehezen lehet csak látni, ha valaki a keresztező járdán jön. A párhuzamosat látja, de ha többen is ott állnak, akkor sem szokták elengedni azt, akinek járna az elsőbbség. Ezért szoktam amikor arra járok, kitenni a kezem indexként, hogy előre lássák, hogy át akarok kelni, pedig elvileg nem lenne szükséges. Ja meg természetesen állóra lassítok, mert még így is ki kell fogni valakit, aki átenged.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

81
adamekp képe

No ma pont meg tudtam

No ma pont meg tudtam nézni, hogy valójában mennyivel mennek abban a kanyarban. Azonos sebességgel haladtunk a kanyarodókkal (zöldünk volt, nekik csak a tábla), úgyhogy gyorsan a sebességmérőre pillantottam és 2*2*3*5 kilométert tettek meg óránként. Akik nem szeretnének most matekórát, azoknak elmondom, hogy hatvannal mentünk. Ők is.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

82
Hotyhogy képe

Prímán írtad le azt a

Prímán írtad le azt a nagy sebességet, aminek a duplája 5!

S ha csak eggyel is több vagy kevesebb lett volna a sebességérték, nem kellett volna cenzúráznod a csillagokkal! :)

____________

Sajnálom a bolondot.

83
Perillustris képe

Irtam is, hogy nem jott

Irtam is, hogy nem jott senki, emiatt valoban nem volt szabalysertes. Am ha valaki az Arpad uti jardarol vagy a Vaci ut mellett futo kerekparutrol jon abban a pillanatban, akkor mindenkeppen necces lett volna a szitu. Utobbi eseten persze feltetelezhetjuk, hogy a parhuzamos uton halado autos mashogy erkezik a kanyarba. A kovetkezo napokban egyebkent tobbszor tobb orara letelepszem a Vaci uti lehajtok melle, s videozni fogok. Termeszetesen ezek elerhetoek lesznek szamotokra is.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

84
Perillustris képe

A merleg masik (ismert)

A merleg masik (ismert) oldala. Az ilyen esetek rendkivuli modon rontjak a pozicionkat.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

85
Lathor képe

Bringaúton

Bringaúton kereszteződésben ha nem vagy takarásban érdemes lengetni a bal kezed akkor is ha előre mész, tudom hogy ez megtévesztő ami szabálytalan, de általában lassitanak és simán gurlhatsz tovább, persze azért figyelni kell.

86
Perillustris képe

Emberien

Emberien parkoló

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

88
Madár képe

Vicces, hogy egy tök

Vicces, hogy egy tök ártatlan, teljesen nem idevágó postból mekkora biciklis vs. autós flame lett. Bár volt pár hozzászóló, aki után sajna én sem tudtam megállni, hogy leirogassam a véleményem.

Perillustris: jól megmondtad mindenkinek :D

-----------------------------------------------------------
Azt álmodom, hogy egy német nagyvárosban biciklizem.

89
elfroland képe

Egy fickó nagyon ügyesen

Egy fickó nagyon ügyesen egyszerre parkolt a járdán a füvön és a bringaúton és matatott valamit a csomagtartóban.
Elhaladtamban mondtam neki hogy: - Én se parkolnék parkolóba!
Hallottam hogy magyaráz meg mutogat valami táblát ezért visszafordultam hátha valami jó fog kisülni belőle.
Mutogatott a bringagyalogút vége táblára és erre a táblára hivatkozva állította hogy itt nekem tilos kerékpározni és neki szabad parkolni.
Kérdezem hogy szerinte mit jelent ez a tábla.
Válasz: Mivel a bringa meg a gyalogos is át van húzva ezért ez azt jelent hogy tilos kerékpározni meg sétafikálni…
Ezen egy kicsit leakadtam. :-)
Elmeséltem neki hogy mit is jelent a tábla és akkor ha már így lendületbe jöttem akkor már azt is megkérdeztem hogy tudja-e hogy lakott területen belül hol lehet parkolni.
Nem tudta.
Ezt is elmondtam neki majd búcsúztam.
Persze nem vagyok naiv.
Nyílván holnap is így fog parkolni, de talán most rájött hogy nem ismeri a kreszt…

90
jeremy spark képe

Üdv! Én tudom,hogy egy

Üdv!
Én tudom,hogy egy autósnak egy bringás az úton csak egy plusz gond,de azért az nem egyszerű,h már kétszer vittek be úgy egy utcába,hogy az autós előzött meg,csak nem időben,így jobbra fordulva beterelt magával az utcába úgy,hogy az oldalának kellett dőlnöm. Ha fékeztem volna,akkor a kocsi eltűnik mellőlem hirtelen,én eldőlök balra és pont a mögötte jövő autó elé kerülök. Itt nem arról van szó,hogy a holt térben elvesztem,hiszen ő előzött meg,tehát tudta,h merre vagyok. Ennyit erről.

91
Györgyi képe

Már megbocsáss,de én

Már megbocsáss,de én speciel kikérem magamnak,hogy plusz gond vagyok az autósnak! ;) Mikor vagyok gond,amikor a dugóban kikerülöm és ő ott füstölög magában,amikor nem enged át a zebrán ahol én tolom a bicajt,amikor ráparkol a bicajútra,amikor 2 másodperc alatt leelőz fél centire elhúzva mellettem?????

...................................................

No para!Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

92
RoGeR képe

Ilyenkor magwas már

Ilyenkor magwas már megtámasztotta volna EggBeater stoplival az autó oldalát. Tudtad, hogy egy karosszériaelem fényezése 30-50 ezer Ft környékén mozog lakatosmunka nélkül? :)

---
Bringasávot a Nagykörútra!

93
gyorkos képe

Azt hiszem ezt hívják

Azt hiszem ezt hívják jobbhorognak. Ha tévednék mindenkitől bocs. Kanuni Sultan Suleyman

94
jeremy spark képe

Mindenkinek igaza

Mindenkinek igaza van...:D....én viszont jobb megoldást tudok:D...amint bevitt az utcába,a pedállal szép kis hullámot lehet rajzolni az ajtókra:D

95
Perillustris képe

A vegen lehet, az derul ki,

A vegen lehet, az derul ki, hogy az autos gondolatolvaso.