Felraktam az MK oldalára egy ilyet.-> http://www.kerekparosklub.org/kerekparos-oktatas-oktatasi-munkacsoport
Sokszor beszéltünk már róla, hosszú téli estéken lehet tervezgetni, hogy a szikrázó nyári napsütésben több lurkó karikázzon fel és alá, lehetőleg biztonságosan. És ha egyszer elkezdték...
Szóval sok mindenről beszéltünk, gyakorlatilag oviskortól a felnöttoktatásig, mindenhol lenne mit csinálni. A rövidtávú terv egy egyórás tananyag, amit osztályfönöki órákra lehetne bevinni, 12-14 korosztálynak. A tevékenység itt-> http://groups.google.hu/group/mk-oktat?hl=hu folyik jelenleg.













jó alkalom ismét kimenni a
jó alkalom ismét kimenni a millire.
Firenze előtti nap, tehát utána én spurizok haza a szokásos utazás előtti éjszakai sütést megejteni.
Ki jön még?
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
A kép nem teljesen vág
A kép nem teljesen vág témába. Közlekedés helyett, a gyalogosok között szlalomozva, spéci szerkóban végzett trükkök gyakorlását népszerűsíti környezetkárosító(hány erdő pusztult el, hogy egykerekezhessenek azok a huligánok?) járműveken, ráadásul a csepeli kutyákra is rossz fényt vet. Nincs lámpája, küllőprizmája, csengője egyiknek se, és féket se látok a járműveken. A baloldali fasort építkezés miatt kivágták, a szemetet pedig otthagyták. Sőt biztos vagyok benne, hogy azóta már az összes fát kivágták, hogy még több járművet készítsenek belőle, amit a reklámokkal agymosott polgárok 2 évente lecserélnek, tehát katasztrófa az egész kép :)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Remek osszefoglalo a het
Remek osszefoglalo a het esemenyeirol! Nem is rossz otlet :D
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
jó ötlet! lehetne a milli
jó ötlet!
lehetne a milli a center, mondjuk szombatonként, mint kiinduló, beérkező hely, előtte kis gyakorlás középen, aztán ki a forgalomba, utána jó kis kibeszélés a gébicsben...aaahhh
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nem tudom, meg nem probaltam
Nem tudom, meg nem probaltam hoban bicajozni. Ha egyben maradok addig, megyek.
http://koponyeg.hu/?regios=1
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Gyere nagy, aranyozott
Gyere nagy, aranyozott felnis SUV-val. Stílszerü lenne.:-) Amugy ha nagy a latyak, BKV-zok. Utálom, de ha máskép nem megy...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Mindaddig, mig egy mosolygos
Mindaddig, mig egy mosolygos bringast nem latsz az ablakbol elsuhanni :~D
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
..miközben a velem
..miközben a velem szembeülő savanyú arckifejezésü polgártárs válogatott vírusokat köhög a pofámba. És akkor belém száll a boldogtalanság.
http://www.youtube.com/watch?v=J2eJmQHBSqc
Csak Kispál rajongóknak. Vagy ez a Borz?
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
(http://www.youtube.com/watch?v=VnNvGOnJ8fw&feature=related)
Hóban a keréknyomokat
Hóban a keréknyomokat tudom ajánlani közlekedésre.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Én egy oktatófilmet
Én egy oktatófilmet vizionálok(+ egy tájékoztatót tanárok számára, ami alapján megbeszélhetik a filmet az osztállyal), mert nincs arányban az általános iskolai osztályok száma, az oktatásra hajlandó és alkalmas aktivisták számával. Nehéz friss, a korosztály számára fogyasztható filmet készíteni, de van itt több rendező szakos polgártárs, és szerintem a forgatókönyv ötletekkel hamarosan Dunát lehet rekeszteni, ha elkezdünk róla diskurálni.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Ez (is egy) jó ötlet. Én
Ez (is egy) jó ötlet. Én komolyan hiszek a személyes kapcsolat fontosságában, még ha az csak egy tanórányi is, de ez nem zárja ki a filmet,a legjobb, ha is-is.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Van ilyen, a regi
Van ilyen, a regi kutya-cicas 'kozlekedj okosan" (nekem konyvben megvan, tudom soxorositani, ha nem jogvedett), a Ferjancz Attila-fele kozlekedesbiztonsagi filmek.
Ki kene kerni az MTV archivumbol es kimasolni a bringas reszeket.
Emellett fel kene ujitani a kreszparkokat, es kimenni hetente legalabb egyszer megnezni, hogy rendben vannak-e, en is ott gyakoroltam.
http://www.kozlekedjokosan.eoldal.hu/
itt is van valami, meg el kell olvasnom
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Bocinak volt egy pár rész
Bocinak volt egy pár rész valamilyen számítógépbarát formátumban.
Ha beszélek vele, elkérem, de ha valaki más előbb találkozik vele, akkor ő is említheti, mert a Közlekedj okosan nagyon állat! :o)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
tegnap ott volt a belvárosi
tegnap ott volt a belvárosi alakulón
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Most belenéztem, jónak
Most belenéztem, jónak tűnik az a sorozat is, de nem kifejezetten kerékpáros problémákkal foglalkozik, és ráférne némi korszerűsítés(+ jogdíjas gondolom). Nekem ez nagyon tetszik: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080704/9-ok-amiert-olyan-jo-kerek.... Ha a készítője sorozatra is vállalkozna, nekiállhatnánk közösen megtervezni az epizódokat, összeszedni milyen szituációkra érdemes felkészíteni minden kerékpárost.
Én rövid, humoros epizódokra gondolok, pl. a vázát adhatná: minden epizódban egy közlekedési tábla, egy közlekedési szituáció, egy szerelési, karbantartási jótanács feldolgozása.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
+1, gondolod, hogy vallalna
+1, gondolod, hogy vallalna ingyen? Esetleg Grof Balazs?
ja, szerelesi otlet lehet, az a minimum, hogy a gyerek le tudja szedni a kulsot, sokan ott adjak fel, es vallon viszik haza a bicajt. :~D
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
http://www.kerekparosklub.org/del-pest
Esetleg Patrovics Tamás
Esetleg Patrovics Tamás csinálhatná munkaidőben, a hírszerző meg ezzel szponzorálná az ügyet, és kapna cserébe reklámot. Ha megkérdezzük megtudjuk, de előszőr jó lenne eldönteni akarunk-e ilyet, és ki segítene az epizódok kitalálásában?
Gróf Balázsnál van protekciód? Bevallom előszőr nem tudtam ki ő, aztán megnéztem a honlapját, az animációk által már ismerős volt. Nekem túl depressziós a képi világa egy ilyen sorozathoz, bár a valósághoz közelebb állna a prostihoz bicikliző kivilágítatlan alkoholista megáll defektet szerelni szituáció :)
Áron, a megbeszélésen mire jutottatok? Lehet, hogy előszőr az egy órás tananyagot kellene összeállítani, és az alapján készíteni a forgatókönyveket.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Szóval, a megállapodás a
Szóval, a megállapodás a következő: Egy egyórás szóbeli anyog összeállítása, amivel lelkes aktivisták az MK-nevében iskolákban mesélhetnek. Nyilván nem szeretnénk itt megállni, de az ezermérföldes utazás is... Ha részletek érdekelnek, írj levelet!
Üdv.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Bocsánat, Ádám :)
Bocsánat, Ádám :)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
No
No problemo
:)
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
"no problemo just play all
"no problemo just play all demo"
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Köszönöm az anyagokat.
Köszönöm az anyagokat. Jó lett Wolf témavázlata, nagyon nem is kell kiegészíteni, ennyi elég szerintem egy órára. Jó ötletek vannak benne az esetleges animációhoz is, pl. a nagy állat fejében ülő ember :)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Szia, a film mindenkepp
Szia, a film mindenkepp hasznos lenne figyelemfelkeltonek az ora elso tiz perceben. Amennyire visszaemlekszem, az ora elso tiz perce arra jo, hogy az ember felfogja, milyen oran van. :~) Tehat ha valaki akkor mondana el a lenyeget, abbol nem sok maradna meg a fejekben.
A film vetitese utan pedig lehetne kerdezniuk a gyerekeknek, ha a film jo, akkor biztos felmerulnek bennuk kerdesek a sajat tapasztalataikbol.
Aztan a tobbit nemtom, mert nemtom, mi az anyag, amit le kellene adni nekik.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
http://www.kerekparosklub.org/del-pest
Itt volt az
Itt volt
az ANYAG.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Szia, kertem
Szia, kertem hozzaferest.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
http://www.kerekparosklub.org/del-pest
A miheztartás végütt: én
A miheztartás végütt: én csak az ülésről szóló rövid összefoglalót írtam, ami az elején van, az ez után következő tartalmas szöveg Ádám alkotása.
Mi még nyár elején a
Mi még nyár elején a fejünkbe vettük, hogy ősztől bevisszük a KRESZ-t a gyerekek délutánjába, lehetőleg úgy, hogy aki már egyedül közlekedik, az hasznosítani is tudja. Nem egyszerű a dolog, mert én pl. elsős gyerekekkel vagyok, de lassan haladunk. A délelőtti órákon csak nagyon rövid ideig találkoznak a közlekedéssel, bármelyik évfolyamot is nézem, ezt muszáj kiegészíteni. Ha nem jön közbe semmi, én elmegyek szerdán a Millire. Elviszem könyvben meg akár pendrive-on is azokat az anyagokat, amiket mi kaptunk vagy eddig összeszedtem, hátha segít valakinek. A többit majd személyesen!
aztadejó! * www.criticalmass
aztadejó!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Azért nem kell elkiabálni,
Azért nem kell elkiabálni, még csak most fognak kijönni a gyerekbetegségek. Idén leginkább azt próbáljuk majd a fejükbe tömködni, hogy a kertvárosban is figyelni kell, hogy ne üssék el őket akkor sem, ha gyalog vannak. A többi majd csak később jön. Az lesz majd a jó, ha a mostani elsősök negyedikesek, aztán hatodikosok lesznek, akkora derül ki igazán, hogy jó volt-e az elképzelésünk.
okés csak ne úgy jöjjön
okés
csak ne úgy jöjjön le nekik, hogy szétparázzák magukat
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Hali! Engem leginkább az
Hali!
Engem leginkább az érdekel, hogy szokjuk a forgalmat. Ez nekem még mindig nehezen megy.
Egyéb gyakorlati ügyességi oktatáson is szívesen részt vennék.
Iskolai elméleti oktatásba pedig megpróbálok én is beszállni. Ha lesz ilyen.
Ne járdázz!!!
Hali http://www.oveges.hu Ne
Hali
http://www.oveges.hu
Ne járdázz!!!
Szóval ma van a nagy nap!
Szóval ma van a nagy nap! :) Állatira fáj a torkom, de ennek lehet előnye is: így-talán-nem fogok megállás nélkül végig pofázni. Viszont nyóckor lelépek, mert várnak visza a gyárba... (ez persze ma derült ki...)
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Ahm... Ma megjött a
Ahm... Ma megjött a bringázz a munkába oklevelem + hozzá az áprilisi bikemag különszám. Azt olvasom benne, hogy különböző kerékpáros szervezetek megalapították a Kerékpáros Magyarország Szövetséget. Első projektjük a kerékpáros közlekedés iskolai oktatása. Kész tananyaggal, amelyet hasonló külföldi projektek alapján állítottak össze. RABIC, Bringaút köztük van, Kerékpárosklub nincs. Szóval miért párhuzamosan megy ez a projekt, miért nem ahhoz csatlakozik a klub? Remélem nem személyes ellentétek kísértenek itt.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Rákérdezek. Ádám ________
Rákérdezek.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
amikor a velo is a rabicról
amikor a velo is a rabicról ír, az a megalol.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Miért? A Velóban pl.
Miért? A Velóban pl. állandó szerző a Buppa.
===
bácsi a biciklin
Buppa RaBic? Én nem
Buppa RaBic?
Én nem tudhatom, mit állít magáról. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Nem hinném, hogy rabic.
Nem hinném, hogy rabic. Csak azt akartam mondani, hogy nyitottak a városi kerékpáros közlekedés problémáinak underground megközelítésére.
===
bácsi a biciklin
Ha megnézed, a Bikemag
Ha megnézed, a Bikemag szám egy régebbi darab. Az említett szövetség - ahogy én tudom - ugyan megalakult, de az említett feladatokat nem csinálja, az oktatási program a minisztériumé volt, és nem vagyok benne biztos, hogy folytatódik. Sokat írtunk ide is arról, hogy annak idején azért miért nem csatlakoztunk ehhez a szervezethez.
János
Gondolom addig ment, amíg
Gondolom addig ment, amíg tartott a keret. Mindenesetre az anyagot fel lehetne használni, ne kelljen az energiákat ugyanazoknak a dolgoknak az újbóli kitalálására fordítani.
http://www.vuelta.hu/index.php?id=449
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Ugyanakkor ész nélkül
Ugyanakkor ész nélkül átvenni amár kész dolgokat sem mindig szerencsés. Lehet,h nem pont ebben, de a t-izé egyik biztonsági kiadványában volt, hogy menj szorosan az út szélén! Hát persze..
bonnie
Nem hiszem, hogy MK tagok
Nem hiszem, hogy MK tagok által nyilvánosan készülő anyag ész nélkül lesz összeállítva.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Átvételről és nem
Átvételről és nem össezállításról beszélek.
bonnie
En a temak koze mindenkeppen
En a temak koze mindenkeppen bevennem a kivilagitast. Mivel itt mar sokszor ki lett targyalva a tema, nem akartam uj bejegyzest irni, ugyhogy a sajat blogomba firkaltam a temaban. Tervezek folytatast is. Ha veletlen hasznalhato info vagy eppen nagy baromsag lenne benne, akkor varom a dicsereteket (minden mennyisegben) / korrekciokat (kulturaltan :)) Elobbi esetben akar kitehetjuk ide is, csak nem akartam foloslegesen terhelni a zódalt :)
errorka velemenye a lampas bringasokrol - Szavazzatok is :)
- errorka
Nem tudok szavazni, mert
Nem tudok szavazni, mert egyik kategória sem vagyok. Elől nem villogok, mert zavar. Hátul nem villogok, mert a sofőröket zavarja, és nem is szabályos. Viszont erős fényű lámpám van elől-hátul. Majd egyszer veszek fejlámpát is túrázáshoz. A dinamós lámpákat se húznám le, mert a modernebb megoldások tökéletesen működnek. Én még belevenném a pedálprizmát, hogy lássák milyen széles vagy. Lakott területen kívűl, sötétben a láthatósági mellényt, mert kötelező. Biciklis ruházatot, táskát, mert általában van rajta fényvisszaverő.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Ha hatul nem villog, akkor
Ha hatul nem villog, akkor oda eleg eros megoldas kell. A sima vilagitos lampakat meg bringarol is alig lehet eszrevenni. Errol meg h szabalytalan lenne, meg nem hallottam :o Erre majd visszaterunk, ha elkeszul az egyik weboldalam, amin ugykodok. Majd irok rola itt is mindenkepp :)
Ruhazatokrol/fenyvisszaverokrol majd a hetvegen irogatok. Bar megtettek mar itt is sokan, de minel tobb helyen van, annal jobb.
Ja, es tettem be meg 2 opciot a szavazashoz :)
- errorka
A köhém részletesen
A köhém részletesen leírja,h mi villoghat. A biciklilámpa nem. szerintem alapmű, ha világításról akarsz észt osztani. bonnie
Mindjart utananezek...
Mindjart utananezek... Ellenben, en nem akarok eszt osztani. Csak felhivni a figyelmet arra, hogy mennyien bringaznak szerintuk kivilagitottan, de valojaban szart sem erosen, es az eddig olvasottak/latottak alapjan irtam par kategoriat, hogy mi az, ami lathato.
A szabalyok... Erre nem is gondoltam. De ha a szabalyos kerekparozast es az elvezheto/tulelesi kerekparozast egymas melle tesszuk, akkor eleg sok helyen van elteres. Gondolok itt pl. a KRESZ-re, es ezek szerint ez a KOHEM se teljesen perfekto.
Es ha ezert buntetnek is esetleg, akkor vallalom, mert sokkal feltunobb a villogo hatso, mint a sima vilagitos. Ugyanugy vallalom ezert is a buntit, mint a tobbi, testi epsegemet ovo, de megis szabalytalan tettek miatt (vagy epp csak mert sietek, mert nyilvan en se vagyok szent, aki minden pirost mindig bevar, csak ha raerek, akkor :)).
A bejegyzést természetesen frissitem az uj infok birtokaban. A bejegyzes es a frissites kozti idoben megvezetet birkaktol, akiket idokozben megbuntettek a villogo hatso lampa hasznalataert, atvallalom a buntetest :)
Kivancsi vagyok, hany ember bringaja szabalytalan :F
- errorka
"elvezheto/tulelesi" Szeretn
"elvezheto/tulelesi"
Szeretném, ha a villogóval közlekedők gondolnának a szembejövők "élvezhető" közlekedésére is..
bonnie
Szerencsere (Neked nyilvan
Szerencsere (Neked nyilvan nem, meg meg biztos vagytok igy paran) csomoan jonnek szembe villogoval, es en spec tokre orulok, hogy latom oket, es fel tudok keszulni arra, hogy milyen egyeb akkor meg nem lathato akadalyokra (uvegszilank, katyu, stb.) mikepp tudok majd reagalni. Ha normalisan van beallitva a lampa, es nem felfele villogtat, akkor latod, de nem vakit. Ez ugyanolyan, mint amikor szembejon veled egy autos, es kieg a szemed, mert felfele all a lampicsku. Meg ha mar autos pelda... Az autonal sem a szembejovo reflektorba bamulsz. Vagy ha igen, akkor nem jol csinalod :)
- errorka
Kitárgyaltuk pár topikkal
Kitárgyaltuk pár topikkal arrébb, hogy villogás belenézés nélkül is szemrángást okoz jópárunknak.
bonnie
Meddo eszmecsere. Egyszer
Meddo eszmecsere. Egyszer majd nyomtok egy frontalisat egy alig vilagitos, nem villogossal vagy kivilagitatlannal, es majd atertekelitek, hogy mi a fontosabb: felrenezni arra a kis idore, amig elhalad melletted, es reflexbol menni, vagy elkerulni a szemrangast. Kivanom, hogy ne egy ilyen esettol valtozzon meg a velemenyetek.
Ja, es bocs ha vmeikotoknek szemrangast okozok :F A masik topicot ha belinkeled, megkoszonom, hogy lassam, masoknak mi a velemenye a dologrol, es miert is olyan szemrangatasokozo ez.
- errorka
Látszatprobléma.
Látszatprobléma. Valójában ha az ember sötétben kíván közlekedni, akkor nem teszkó gatdaságos mécsest vesz pár száz forintért -ami kontakthibás néha, beázik, törnek a műanyag részei (föleg hidegben),és folyamatosan leszívja az aksikat, elemeket-hanem invesztál egyszer párezer forintot, és vesz egy tisztességes első és hátsó lámpát, aksikkal. Ha ezeket rendszeresen tölti, simán látszik, ha villog, ha folyamatos fénnyel világít.
Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy Kerékpáros Klub által kiadott anyagban olyan megjegyzések szerepelnek, hogy "bár így szabályos, de csináljátok szabálytalanul, mert biztonságosabb"? Ha tényleg felmerül valamilyen frekventált kérdésben a szabály vsz. biztonság probléma, akkor az úgy kell tálalásra kerüljön, hogy a végső megoldás a szabályt értelmezi, de nem szegi meg, viszont biztonságos is. Senki nem mondta, hogy ez a mai magyar KRESSZ esetében mindig könnyű lesz.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
"Valójában ha az ember
"Valójában ha az ember sötétben kíván közlekedni, akkor nem teszkó gatdaságos mécsest vesz pár száz forintért -ami kontakthibás néha, beázik, törnek a műanyag részei (föleg hidegben),és folyamatosan leszívja az aksikat"
Pontosan ez az amiert a bejegyzest megirtam, ugyanis rengetegen kozlekednek igy, es ez elszomorito. Bonnie nem tul megnyero stilusban a tudtomra adta, hogy ez szabalytalan, de aztan ahogy a beszelgetes tovabb zajlott, inkabb az jott le, hogy ot (es masokat is nyilvan) szemely szerint zavarja a villogo megoldas.
Sokminden mas is utkozik a jelenlegi szabalyrendszerekkel, de aki aktivan bringazik, az tudja, hogy a biztonsag erdekeben ezeket sajnos at kell hagni.
Ettol fuggetlenul ismet elismerem, hogy nem jartam utana a szabalyoknak, hanem a tapasztalatok szerint irtam.
Nem kertem, hogy a Kerekparos Klub az en irasomat vegye alapul, sot... Az uj informaciok birtokaban foleg nem, abszolut nem ez volt a cel. Pusztan annyit irtam oket illetoen, hogy vegyek bele a vilagitast is az oktatasba. Persze, a szabalyok szerint oktassak, ez nyilvanvalo. Aztan az ember majd ugyis rajon - remelhetoleg nem baleset kovetkezteben -, hogy a szabalyok szarok, es megteszi a szukseges lepeseket.
- errorka
Benne
Benne lesz.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
300ftos osan villogóm van
300ftos osan villogóm van hátul, és rohadt erős
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nekem meg a Cateye lámpáim
Nekem meg a Cateye lámpáim a leírt hibák közül csak a törést nem produkálták, a többit igen.
Cateye tl-ld 1000. 10 ledes,
Cateye tl-ld 1000. 10 ledes, autós kollégák is dícsérték, hogy nagyon jó.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Nekem a Kama3 által
Nekem a Kama3 által gyártott lámpát "szidták" a bringások:
ha előttük megyek, nagyon piros van, ha mögöttük megyek, folyton azt hiszik, jön az autó hátulról (holott csak én a zseniális egyledemmel). ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
A Cateye TL-LD1000-et úgy
A Cateye TL-LD1000-et úgy érdemes használni, hogy az egyik sor folyamatosan ég, a másik villog. Így feltűnő is (mert villog), meg megtippelhető a távolságod is (mert nem villog). Egyébként nagyon erős fénye van, úgyhogy tömegben ne használd, mert - tapasztalat! - baromira zavarni fogja őket. ;-)
Sajnos, a magyar utakon csak kis hackeléssel használható, mert - tapasztalat! - zötykölődés közben elmehet belőle a delej, te meg nem veszed észre, hogy kikapcsolt. Hajtogass össze többször két kis sztanioldarabot, egyenként köröm méretűre és 1-2 milliméter vastagra és használd alátétként az elem/akksi tompa vége és az érintkező között. (Még ki fogom próbálni az elem/akksi valamelyik végére rányomott alátétet is.) Így feszesebb lesz a cucc és nem fog kiugrani a helyéről. (A Cateye-nak még anno megírtam a problémát, de nem értették, mert azt válaszolták, hogy vigyem vissza a boltba és cseréltessem ki. Ehhh!)
Eddig nem volt vele ilyen
Eddig nem volt vele ilyen problémám(se). Szerintem erre volt benne gyárilag egy fólia. Az akksi nem fért be tőle a helyére, anélkül a sima elem(ami vékonyabb mint az akksi)valószínűleg lötyöghet.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Én úgy értettem, hogy az
Én úgy értettem, hogy az elem/akksi nem oldalvást lötyög benne, hanem hosszában. És ha nagyot löttyen, akkor leugrik a vége az érintkezőről, és kikapcsol az egész.
Nekem volt ilyenem, nagyon
Nekem volt ilyenem, nagyon para.
Autós a piros lámpánál üvölt rám, az összes felmenőmet szidva, hogy miért nincs lámpám. Már majdnem mondtam, hogy miért nem lát a szemétől, amikor hátramentem és tényleg nem égett semmi.
Úgyhogy előrecsorogtam, megköszöntem, ő továbbra is üvöltött, de ennek ellenére is hálás szívvel gondoltam rá. Ultrapara.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Azt hiszem az MK ill. a CM
Azt hiszem az MK ill. a CM működésének legfontosabb és leghasznosabb projektje ez. Jó lenne úgy megcsinálni, hogy ne csak egy újabb unalmas tantárgy legyen(úgy látom a távlati cél ez, az "aktivista elmondja egy órában" csak a kezdet). (Szerintem nagyon erőltetettek pl. a matematikai feladatok a bringasulis anyagban.)
Hanem olyan gondolatokat kéne profi módon közvetíteni, ami befészkeli magát örökre a majdani akadémikus, városvezető, fodrász, útépítő, könyvelő agyának egy virágos zugába.
Viszont ehhez rengeteg kreatív energiára, szakértelemre és tapasztalatra lenne szükség. Szóval szerintem pénz kéne és profikra kéne bízni. A projekt elindításán és támogatásán túl a más szakterületű, máshol főállású, családos aktivistától nem lehet elvárni, hogy ezt jól megoldja.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Teljesen igazad van.
Teljesen igazad van. Kitüztünk egy rövidtávú célt, amit mindenképpen teljesitenünk kell, hogy
-megerösitsük saját magunkat
-mert az ezermérföldes utazása első lépése
-mert magában is fontos lépés
de nem kéne itt megálni. Akik most benne vannak, részben szakemberek, miszerint mind tanitási, mind kerékpározási tapasztalataik is vannak, és az egyiket foglalkozásszerüen is űzik. A továbblépéshetz sok energia és pénz is kell, ez részben lehet az első sikerek hozadéka... Ami egy kicsit pontosítást igényel, hogy mit értessz "profi" alatt ebben a helyzetben. Futár? Tesitanár? Kerékpáros edző? Rendőr? Rekreációs szakember? egyéb pedagógus? Pszichológus? Mert olyan specifikált képzés, hogy kerékpáros oktató, eddig szerintem egy volt, pont a bringasuli,ami egy egy hétvégés tréning. Akik ezt csinálták, azok ebben is benne vannak. Hol gondoltál profikra, az anyag összerakjásában vagy terjesztésében? Sok kérdés... Ahogy elképzeljük, nagyon nem egy unalmas tantárgy lenne. A bringasuli anyagából-ahogy a többiből is-átemelnénk a használható, és integrálható részeket, hogy ne kelljen újra feltalálni a spanyolviaszt. Amúgy ment munkacsoportos körmél találozoról.
Üdv.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Azért ide írtam és nem a
Azért ide írtam és nem a levlistára, mert itt több szem többet lát, többet tud hozzátenni. Az alapanyag szerintem készen van, amit írtál az alapján már oda lehet állni egy osztály elé, aztán jó esetben az érdeklődés irányítja majd a beszélgetés fonalát, ha nem, akkor meg van mihez nyúlni. Ehhez elegek az MK jelenlegi erőforrásai.
Hosszabb távon, és a teljes tananyag kialakításához gondoltam kevésnek az aktivizmust. Én a profikon, ideális esetben nemzetközi csapatot értek, a legkülönbözőbb szakmákban. Elsősorban olyan emberekre, akik dolgoztak már hasonló projekten, vannak elképzeléseik a témában. A biciklis témát(hogyan közlekedjünk) szerintem gyorsan ki lehet meríteni, a környezettudatos nevelés lehetne nagyobb volumenű része a tananyagnak. Pl. környezetvédelmi mérnök, várostervező(Penalosa?), közgazdász, biológus, éghajlatkutató. A csomagoláshoz filmrendező, kreatív, animátor. Így hirtelen, nem túl átgondoltan.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Hát, én eredetileg
Hát, én eredetileg biológus (szisztematika, evolúcióbiológia, ökológia szakirány) vagyok, és ha egyszer egy ilyen projekt elérhető közelségbe kerül, akkor leporolom a tankönyveimet, ígérem. A szakdolimban egy nagyon picit még klimatológiával is foglalkoztam... Ha az álmoknál tartunk: ugyebár, bármit tanítassz,ha jól csinálod, valójában egy dolgot tanítassz...de ez már majdnem ezo.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
a környezettudatos nevelés
a környezettudatos nevelés lehetne nagyobb volumenű része a tananyagnak
Szerintem
1) Ez hatalmas nagy falat,
2) Emberek nem szeretik, ha "nevelik" őket, jó eséllyel faképnél hagynak. Érdemesebb lenne inkább tájékoztatni, és akkor aki kíváncsi, az majd tanul.
3) Nem minden biciklis lelkes környezetvédő, mindenki más okból biciklizik. Valahol persze sokaknál ez is fontos szempont, de nem biztos hogy a biciklis szervezetek keretein belül van ennek a legjobb helye.
Ezzel nem leszólni akarom az ötletet, értékelem amit csinálsz, csak a fentieken szerintem legalább elgondolkozni érdemes.
Nem akkora volumenre
Nem akkora volumenre gondoltam("Építsünk űrhajót, van egy csomó madzagom!"). Nem az oktatás megreformálására, meg nem is átnevelő táborok létrehozására.
Hanem az "utca embere elmondja" kezdeti lépés után, a "2 bicikli + 3 bicikli az hány bicikli" folytatás helyett, szakterületüket világszínvonalon értők, kutatók, gyakorlatba átültetők(egyúttal humanista gondolkodók), állítsanak össze külön-külön vagy együtt, kapcsólódó, közérthető anyagokat a közlekedésről, élhető városokról, a piac működéséről, jövőképükről stb. Emellé készüljön fogyasztható dokumentum- vagy ismeretterjesztő film, vagy amit sikerül kitalálni és megvalósítani, és a csillogó-villogó csomagolást adja, és az érdeklődést olyanokban is felkelti, akiket egyébként nem foglalkoztat a téma. Nem feltétlenül nem kapcsolódik a biciklihez, Penalosa pl. egészen konkrétan szervezte eköré is a városát.
Pénz kéne, hogy ezt megcsinálják, hogy csak ezzel tudjanak foglalkozni amíg elkészítik, hogy esetleg el lehessen hívni őket előadást tartani(pl. a Velo-City konferencia keretén belül, ha itt lesz). Ha nem lesz rá forrás, akkor meg minimál verzióban megkérhetjük, hogy használhassuk a publikációikat, prezentációikat, és kitaláljuk ingyen hogyan lehet átlépni a tankönyvek nem túl csábító kereteit.
Én így képzelem el, más meg majd remélem elmondja, hogyan lenne jobb, reálisabb, miből lehet finanszírozni :)
(Ha a pénz nem számít, én anime-ot kérek a tananyag mellé :) Egy egész estés animációs film 240 millióba kerül, a rendező szerint ultra olcsón készült Nyócker 100 millió volt.
http://zona.hu/article/1871/manga-anime-kepernyo-ele-szogeznek-a-japanok...)
Azt nem tudom ki és hogyan adná le az anyagot. Nem tanultam tanítani, nem ismerem a modern módszereket. Azt tudom csak, hogy a rajtam alkalmazott módszerek közül mi működött(Kis csoport vagy egyéni foglalkozás, pl. álláspontok kiosztása és mellette érveltetés), mi nem(Felírom a táblára, másoljátok be a füzetbe), és esetleg mivel próbálkoznék(animációs sorozat). A tervezetben egyébként elég konkrétan ki van osztva a különböző tanárok mely részét oktatnák a tananyagnak, nem tudom ez így jó-e. Az biztos, hogy el kell vinni az iskolákba az anyagot, nem lehet arra várni, hogy akit érdekel az eljöjjön a Millire, és ott egy tündér majd mindenkit átváltoztat. Jó lenne, ha olyan tartaná az órákat akinek fontos amiről szól, de minden iskolában nem fogunk ilyet találni, és valószínűleg azt sem lehet megoldani, hogy saját tanárokat alkmazzunk, akik országosan járják az iskolákat.
Most nem tudom tovább gondolni, nem látok az álmosságtól(éjszakás voltam). Megyek aludni :)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Túl sok sci-fit(vagy
Túl sok sci-fit(vagy filmhíradót a népek barátságáról) láttam-e?
A kresztől eltekintve, ez az oktatás országtól, helytől, nyelvtől független dolog, és mindenhol hasznát tudnák venni. Mi lenne, ha megkeresnénk Pakisztántól Pápua Új-Guinea-ig az összes kerékpáros(és zöld) szervezetet, akiknek van angol nyelvű kapcsolattartójuk, és megkérdeznénk részt vennének-e egy közös angol nyelvű tananyag kidolgozásában a jövő helyi Penalosáinak a kinevelésére(The Penalosa Project, In 10 years in your local government, Grow your own green leader :)? Mindenki beleadná szellemileg és főleg anyagilag amit tud, hogy a legjobb szakembereket tudjuk megfizetni? (Amit majd minden ország honosít magának a saját nyelvére, de akár angol tanároknak is oda lehet adni szövegértési gyakorlathoz.)
Egy másik kedvenc hobbim sem marad ki :) Van egy népszerű sorozat, amit milliók néznek tévében, vagy töltenek le hetente, és ami elé a születendő gyermekem is nyugodt szívvel ültetem majd le, a Naruto(a megegyező című manga cselekményét követi). Több generációt is le tud kötni, van benne csihi-puhi(az sem céltalan és gondolkodásra ösztönöz, részletesen kielemzik mindig az alkalmazott taktikát) és epizódokon átívelő megvilágosulás, erkölcsi, lelki fejlődés. Néha kiadnak egy-egy mozifilmet is, ami nem a mangára épül. Szóval, ha egy ilyen filmre össze tudnánk szedni a pénzt(ahol nagyjából meghatároznánk, mit szeretnénk, ha megjelenne), amit garantáltan sokan meg fognak nézni, valószínűleg vissza fogja hozni az árát, aztán pedig szabadon letölthető, felhasználható lenne, akkor az nagyobbra sikerülne mint Gaara keze(ez úgy jön ide, hogy Ádám képe kapcsolta össze bennem a Narutot a kerékpározással, mert csak nemrég jöttem rá, hogy az egy őslény, amit én eddig az egyik Naruto karakter Gaara jellegzetes szörny kezének néztem :)
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
a következő ülésen
a következő ülésen szakmai célú Naruto-vetítés lesz? :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Ha nagyon ráérsz, mert
Ha nagyon ráérsz, mert kiragadott részletek alapján senki nem lehet kompetens a döntéshozáshoz. Végig kell nézned az eddigi kb. 310 részt és a filmeket a felelős állásfoglaláshoz :D
http://www.dattebayo.com/t/
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Naruto 13. outro, Hinata
Naruto 13. outro, Hinata megrakja:
http://www.youtube.com/watch?v=1SMrc6mamho
Oreskaband:
http://www.youtube.com/watch?v=i3Eggr1D0v4
Sing with me:
http://www.jpopasia.com/lyrics/37481/oreskaband/jitensha.html
Japán FTW
----------------------------------
BringaWiki.hu - forgasd, szerkeszd
Valamint autómentes településeket!