Fizessünk adót!
Elegem van abból, hogy - bár autótulajdonos és -használó vagyok, és így én is megfizetem a gépjárműre rótt közterheket - egyfolytában azt kapjuk, hogy nem fizetünk adót.
Nos én most önkéntes adófizetővé lépek elő.
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény módosításának 93. § (1) A Gjt. 7. §-ának (1) bekezdése kimondja (itt most tekintsünk el attól, hogy nem vagyunk GÉPjárművek):
(1) Az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt, (I want to be forever young)
Mivel a szakirodalom szerint
"Egy vasárnapi könnyű pörgetés a haverokkal kb. 100-200 watt közötti teljesítményt takar." (Ez versenyzőknél van)(forrás: http://forum.bikemag.hu/showthread.php?t=1204&page=70),
így az én teljesírményadóm:
300 Ft/kW x 0,1 kW = 30 Ft/év.
Kötelező felelősségbiztosításom az MK-nál van.
Én holnap megyek és csekken feladom ezt az államkincstárnak.
Csatlakoztok?
Szerintem 60 Ft/év
Szerintem 60 Ft/év összeget kellene fizetni, így elmondhatjuk majd az autósoknak, hogy mi kétszer annyit fizetünk :)
Hogyisne! Ma a rendes adó,
Hogyisne! Ma a rendes adó, holnap a világ?!
Már így is túlbecsültem a saját teljesítményemet. Ráadásul 30+ éves vagyok, tehát rám már bőven a 160 Ft/kW vonatkozna. De az ő kedvükért többet fizetek.
Szerintem ird bele, hogy
Szerintem ird bele, hogy hova kell postazni a penzt!
Amugy itt is tamogatom :)
--------------------------------------------------
errorka fotosblogol neha | errorka okos
--------------------------------------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nekem három évnél
Nekem három évnél régebbi bicajom van (kb 25). Akkor mennyit kell fizetni?
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
93. § (1) A Gjt. 7.
93. § (1) A Gjt. 7. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt."
Aztán meg jönnek a
Aztán meg jönnek a trükközések. " A bringa a feleségem nevén van aki vidékre van bejelentve" , így akarnak majd kevesebb adót fizetni.
Hú az akkor 7*30FT ? :)
Hú az akkor 7*30FT ? :)
E?
E?
úgy értette, hogy 7 bringa
úgy értette, hogy 7 bringa után kéne adót fizetnie.
Nekem kb 12 után. De vonjuk le belőle a sporteszközöket, (pólógép, pályagép) és az üzemképtelen (nem összerakott) gépeket, akkor is legalább 6 gép után kéne adót fizetnem. Hát hol itt az igazság
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
Burzsuj disznó :o) - - - -
Burzsuj disznó :o)
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Hol tartod ezeket??? Pláne
Hol tartod ezeket??? Pláne hogy a belvárosban laksz.
Nálunk a családban összesen 3 bringával is elhelyezési gondok vannak.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Van egy műhelyem a XI.
Van egy műhelyem a XI. kerben, kb 40 m2, ott elég sok cucc elfér. Tulajdonképpen 4 bringa van, amit havi szinten, ilyen-olyan okokból használok, és ebből 3 vesz részt közúti forgalomban.
A többi várja sorsa jobbra fordulását, de ilyen adóterhek mellett aligha jut pénz a felújításukra.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
Azért ne felejtsük el,
Azért ne felejtsük el, hogy autóra is a _maximális_ teljesítmény után fizetünk...szóval sztem van az 90 Ft/év is ;) (30 alatt vok).
(Amúgy szvsz a legviccesebb a témában, mikor útadóznak -az csak az egyik fele, hogy ilyen nevű, és főleg dedikált adónem nincs, de ami még sokkal tréfásabb eleve, hogy a "bringásokat" basztatják, a "kamionosok" meg a "buszosok" helyett :D (ld. még az útpálya-méretezés és a tengelyterhelés 4. hatványa címszavaknál).
Felfoghatnám persze ijesztőnek, hogy emberek ilyen intelligenciaszinttel egyáltalán megérik a felnőttkort, de kösz, inkább nem.)
Megtisztelsz, hogy ekkora
Megtisztelsz, hogy ekkora teljesítményt kinézel belőlem.
De legyen. :))
szerintem van útadó csak
szerintem van útadó csak be van építve a benzinbe. de utána kéne nézni
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
én benne vagyok mekkora
én benne vagyok mekkora már ez :-D
nevetséges ez az adó
nevetséges ez az adó miatti hiszti. az egész kb. azóta téma, mióta kiderült, h. mennyi jövedéki adó van az üzemanyagokban :D
Én is befizetem szívesen,
Én is befizetem szívesen, de csak akkor van értelme (leszámítva, hogy nyilván a sok 60 Ft sokra megy), ha bekerül a híradóba meg újságokba, és eljut az autósokhoz. Máskülönben ha legközelebb valaki odaüvölt emiatt, meg kell állni, és megmutatni, hogy csókolom itt a cetlim, befizettem.
--------------------------------
Függőágy, koktél, homokozólapát!
Bringa utan kell fizetni,
Bringa utan kell fizetni, vagy "fejem utan"? Csak mert ket bringam van...
atomboy
Természetesen bicikli
Természetesen bicikli után. Viszont a biciklinek önmagában nincs teljesítménye. Akkor inkább személy után. De hát a gépjárműveknél is darabszám után kell. Akkor mégis inkább a bicikli után.
Nem tudom. Én felajánlok egy százast.
Ne mondják, hogy smucig vagyok.
Hova fizessük? Az önkormányzatnak, vagy az államnak?
A járművet hajtó motor
A járművet hajtó motor után kell fizetni. :-)
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Ha egyedül adod fel a
Ha egyedül adod fel a csekket, akkor több a pénz továbbításának ktg-e, mint a feladott pénz.
Szerintem kéne csinálni egy szép nagy csekket (mint mikor mutatják, hogy John, a texasi farmer megnyerte a lottón az ötöst), ráírni az utolsó cm-en résztvetteknek megfelelő összeget, és ünnepélyesen benyújtani a kincstárnak. Nekem megérne egy ezrest beleadni ;)
bonnie
Ez már nem az én dolgom.
Ez már nem az én dolgom. Nekem a dolgom kifizetni a 30 forint adót.
Nem vagyok postás, sem miniszter. Nem a feladatom megoldani, mi mennyibe kerül.
BE AKAROM FIZETNI A 30 FORINTOMAT!!!
Ok, csak valami
Ok, csak valami látványosban gondolkodtam. Ha van egy befizetett csekk a zsebedben, azt nem látja az empamo, de ezt a blikk is lehozná, azt meg tuti,h olvassák ;)
bonnie
Ez brutál jó. Én
Ez brutál jó. Én beszállok egy ezressel!
marha jó ötlet! valaki
marha jó ötlet!
valaki unatkozó grafikus, hmm? :)
szerintem egy A3-as színes nyomtatás nem fog ezrekbe kerülni, az meg már pont jó.
csak szervezzünk köré vmi happeninget is, bulvárgyáros riporterekkel...
Zsoltee
Hihihi, nagyon jó. Én
Hihihi, nagyon jó. Én befizetek kétszázat, nagyképűségből. Bringás körökben tuti sikk lenne minnél többet fizetni! :)
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Először is fizetünk
Először is fizetünk adót. Abból finanszírozzuk a közutak fenntartását és fejlesztését, kerékpárosok, gyalogosok, nyugdíjasok, Magyarország és az EU állampolgárai és végül, de nem utolsósorban az autósok.
Magyarországon az országos közúthálózat 30 000 km (ebből majdnem 9000 km települési szakasz), a helyi közutak hossza pedig 105 000 km. A hivatalos és szakmai becslések szerint az országos hálózat vagyonértéke nyolcezer milliárd forint. Ehhez csak a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével további kétezer-nyolcszázhetven milliárdot akar a közlekedéspolitika hozzátenni. Tíz százalékos, Nyugat-Európában elfogadott és indokoltnak bizonyuló amortizációt és ennek megfelelő felújítási keretet számolva ez évente tízezer hatszáznyolcvanhárom milliárd forint. Az útpénztár saját bevétele -pályázatokkal, külföldi teher- és személygépjárművekkel, harangokkal és csengettyűkkel (3 mrd elvonás más költségvetési fejezetektől, 250 millió befizetés az önkormányzatoktól, 4 mrd ingatlanhasznosításiból, 361 millió működési támogatás Kovács néni adójából) együtt- negyvenöt milliárd forint volt tavaly. Ehhez tett hozzá a költségvetés hetvenhat milliárd forintot Kovács néni és a kerékpáros futárok adójából.
Talán látható, hogy az üzemanyaggal befizetett jelképes hozzájárulás és Kovács néni komolyabb befizetése együtt is az országos közúti infrastruktúra jelentős és tartós leromlását képes csak finanszírozni. Csak az országos úthálózat fenntartásáért (leromlásának megelőzéséért) gépjárművenként és évente 400 000 forintot kellene fizetni (egy két autós háztartásban ez 800 000 Ft), hogy arról beszélhessünk, hogy az autósok tartják azt fenn. Ehhez kéne még fedezni a PPP autópálya-építőknek évente fizetett 56 milliárdos "rendelkezésre állási díjat", a 3-4-szer ekkora helyi közúthálózat teljesítményadóval nem fedett fenntartási és fejlesztési költségeit, és a közúthálózat fejlesztésének fentiekkel nem fedezett költségkomponenseit. (Ha ez megvalósulna, akkor természetesen az autósok és nem autósok adójából sem kellene a közutat keresztfinanszírozni, ami mindenki számára igazságos lenne. A teherszállításra használatarányos útdíjat, a külföldi személygépkocsikra pedig a rájuk eső költségeket fedező útdíjátalányt is ki lehetne vetni, csökkentve a fenti összeget. A tranzitkamionok meg mehetnének ROLA módban.)
Addig azonban minden gépjárműhasználó mondjon köszönetet esténként Kovács néninek, az adófizető, de nem autótulajdonos kerékpárosfutárnak valamint a finn adófizetőknek szíves hozzájárulásáért az autós -foglalkozási vagy hobbicélú- közlekedésük anyagi támogatásáért. Az adófizető holland típusú kerékpárosok pedig használják csak kiegyenesedve az infrastruktúrát (többiek pedig a kerékpártípus nyújtotta keretek között, de magabiztosan és öntudatosan).
Persze megértem én, hogy az autófenntartás és az autós közlekedés drága, anyagilag megterhelő. Ez azonban messze nem jelenti azt, hogy elég forrást biztosít ahhoz, hogy egy ilyen méretű -ráadásul bővülő- infrastruktúra önfenntartó legyen. Nem analógiának szánom, de rengeteg luxusberuházás van a világon, amelyiket drágán lehet igénybe venni, mégis csődbe megy.
Azért a helyzet nem ilyen
Azért a helyzet nem ilyen egyértelmű.
Én pl. rengeteg ÁFA-t betermeltem az államnak az elmúlt időben, pont azért, mert az úthálózat lehetővé tette, hogy eljussak a munkavégzésem színhelyére. Tehát az autózásnak (az én esetemben) nem csak externális költségei, hanem externális haszna is volt.
A mi kerékpár utáni adófizetésünknek pont az lenne a lényege, hogy rámutassunk: nem rajtunk múlik.
A fenti számítás minden
A fenti számítás minden szempontból egyszerűsítő. Nem felel meg a használatarányosság elvének (szgk-nehézgépjármű vs tengelyterhelés, hazai-külföldi forgalom), nem bontja ki az összes költségkomponenst, nem alkalmaz egyértelmű elhatárolást a fejlesztésnek a fenti amortizációban megjelenő és meg nem jelenő komponenseire, nem bontja ki az amortizáció tartalmát és pontos komponenseit általában, nem elemzi a közúthálózat fejlesztési forrásainak "történelmi" változásait. Pusztán csak azt mutatja meg nagyságrendileg, hogy a gépjárművel kapcsolatos központi elvonások nem fedezik a gépjárműhasználat közvetlen infrastrukturális költségeit, amit a költségvetés és az EU keresztfinanszíroz, továbbá a kincstár elkönyvelhet a nemzeti vagyon csökkenéseként. Emiatt az autós befizetésekkel kapcsolatos érvelést okosabb lenne felejteni.
(A korrektség kedvéért: az üzemanyag jövedéki adónak is vannak nem címkézett elemei, de az üa. összes jövedéki adója sem adja ki az _országos_ közúthálózat indokolt _fenntartási_ költségeinek kétharmadát sem, persze nem is kerül rá felhasználásra, és még ott vannak az önkormányzati utak és fejlesztési költségek.)
Az externáliák kérdése már a társadalmi költségeket és hasznokat is vizsgáló, gazdasági szempontból helyes elemzés része lenne, amiről érthető okokból általában nem kapunk érveket. (Néha megjelennek a szállítás hozzáadott értékét sokszorosan halmozó ventrotaxiás számítások, de az más tészta.) Az ÁFA befizetés egyébként költségvetési szempontú értékelésnél nem externális, hanem közvetlen haszon. (Zavaró lehet, hogy a költségvetés makroökonómiai "szereplő", az externália pedig mikroökonómiai fogalom, de itt a költségvetés nem harmadik személyként jelenik meg, hanem az útkarbantartás közvetlen finanszírozója valamint az adóbevételeket realizáló szervezet.) Az autózásnak számos közvetlen és externális, a költségvetést vagy a társadalmat érintő hatása van, csak a vita mindig arról szól, hogy ki fizeti és ebből következően ki használhatja az infrastruktúrát, ezért erről írtam. Az általad sugallt elemzés már arra vonatkozna, hogy a közúthálózat milyen felhasználása volna a legkedvezőbb a társadalom számára. Szerintem is ez a jobb kérdés, jó lenne már ide eljutni.
Ne haragudj, de egy
Ne haragudj, de egy magamfajta primitív biciklisnek ne írj ilyen ventro- izéket, hö.
Azt mondd meg, elég-e a teljesítményem/súlyom után befizetni a 30 forintot vagy se?
:))))
A ventrotaxia az
A ventrotaxia az umbilliszkópiával együtt a leggyakrabban használt hazai szakmai számítási módszer. A ventrotaxia magyar megfelelője a hasraütés, az umbilliszkópiáé a köldöknézés.
:DDDDDDD --------------------
:DDDDDDD
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Az externáliákat csak
Az externáliákat csak becsülni lehet. A Levegő Munkacsoport számításából valóban kimaradt az autóközlekedés gazdasági előnyei az adókon kívül.
Azt kell kiszámolni, hogy ha más járművel járnál, akkor mennyi időt és ezáltal pénzt vesztenél. Ha az alternatívák költsége magasabb, akkor indokolt az autóhasználat
Nem nagyon tudnám más
Nem nagyon tudnám más járművel megoldani. Túl sok mindent viszek.
Amikor nyögve pakolászom a kocsiba az erősítőt és a digizongit, mindig arra gondolok: régen minden tisztességes helyen volt legalább egy pianínó. Sokszor álmodozom, most is milyen jó lenne ez. Csak felszállnék egy kisméretű utazóbőrönddel a vonatra (amely ugye tiszta meg kényelmes meg gyors) és borozhatnék munka után a kedves vendégekkel.
Most meg: ásványvíz vagy gyümölcslé meg összepakolás, majd hajnali hazavezetés.
Hajjaj, wo sind die schönen alten Zeiten?
Értem, de akkor a
Értem, de akkor a legnagyobb externális haszna a belélegezhető levegőnek van, ami lehetővé teszi hogy autózhass, és adózhass. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
halkan jegyezném meg, hogy
halkan jegyezném meg, hogy biciklivel nem használhatom az egy számjegyű főutakat, autóutakat és autópályákat se, valamint még ezeken kívül is sok helyen van kirakva kerékpárral behajtani tilos tábla is. Ezt csak azért írtam le, hogy az X km magyar úthálózat hány %-át nem asználhatja biciklis, már csak emiatt is sántít a "biciklista is fizessen" elv.
A gépjárművek meg nem
A gépjárművek meg nem használhatják a kerékpárutakat, valamint a "mindkét oldalról behajtani tilos, kivéve..." jelzésű utakat.
Ez nem érv. Hoci a harmincat!
De érv, mert, ahol bicikli
De érv, mert, ahol bicikli út van, ott van úttest is. Másodikra meg annyit, hogy többször a kerékpárt diszkriminálják negatív értelemben.
Honann veszed ezt az
Honann veszed ezt az egyszámjegyű dolgot? Annyian mondják, de forrást még senki sem mutatott...
bonnie
Forrás nincs, ez
Forrás nincs, ez szájhagyomány útján terjed.
Onnan veszem, hogy szoktam
Onnan veszem, hogy szoktam egy számjegyű úton közlekedni (nem bringával), és kint van majdnem minden település közt a tiltó tábla.
Nyilván nincs ilyen kresz szabály, forrást sem tudok mutatni, de a gyakorlatban az egy számjegyű főutak nagy részén kint van a tiltó tábla.
Volt már erről szó, a bejegyzésnél láthatod is a tiltó táblának a rajzát.
De ha minden áron ragaszkodsz hozzá, akkor mutatok neked forrást :)
További
További sportsikereket!
bonnie
E?
E?
Ilyen megalapozott
Ilyen megalapozott érvelésre nem tudok és nem is akarok mást mondani..
bonnie
Bocs, hogy nem tudok mutatni
Bocs, hogy nem tudok mutatni erről hivatalos .pdf dokumentumot igazságügyi hitelesítéssel, gondolom ilyesmire gondoltál forrásként.
Tudod, van az elmélet, és van a gyakorlat. Elvileg mehetsz biciklivel a főutakon, gyakorlatilag majdnem végig kint van a tiltó tábla. Ezért bátorkodtam megjegyezni, hogy ezen utak nagy része kerékpárral nem vehető igénybe.
De végülis tök mindegy, hogy mit mondok, úgyse vagyok rendes bringás, mert Sopronba nem biciklivel, hanem motorizálva megyek, nem is tudom, hogyan fogok ezek után tükörbe nézni :)
biciklivel nem használhatom
biciklivel nem használhatom az egy számjegyű főutakat
Ebben nem volt sem "általában" sem "majdnem".
Elég lett volna elolvasni a linkelt topik első hozzászólását, ott van a tuti. Bárhol megszívhatod, mert többnyire öteltszerűen rakták ki, ill. felejtették el kirakni a táblákat...
Hogy ki mennyire bicajos, azt nem tisztem megítélni, de a "de facto" hülyeségek mellett nem tudok elmenni. Bocs.
bonnie
ok, legközelebb odaírom,
ok, legközelebb odaírom, hogy "gyakorlatban", és akkor mindenki boldog lesz, bele lehet kötni másba :)
OFF: Sztem, ha tablaval
OFF:
Sztem, ha tablaval tiltjak, akkor nem azt jelenti, hogy szinte minden egyszamjegyu uton tilos, hanem ahol tabla van.
Autopalyan/autouton alapbol tilos, az egyszamjegyu utak altalaban nem szamit annak, legalabbis az 5-oson sosem lattam az "Autout" tablat. Kulonben is, a legtobb egyszamjegyu utak mellett mar kiepultek az autopalyak, igy nem ertem, mire fol a tilalom. Valahanyszor megyek a regi otos uton, annyira gyer a forgalom az M5-os miatt, hogy nyugodt leszedetnem a tiltotablat.
ON
atomboy
jaj de nagy :) [gabikát is
jaj de nagy :)
[gabikát is érdekli]
Én már eléggé
Én már eléggé "kompromittáltam" magam a RAZOR-ral.
Valaki felvállalja a sajtóját? Mutogatja magát meg a befizetett csekkjét.
Szerintem jobb lenne
Szerintem jobb lenne egyszerre min. 20-30 csekket mutogatni. Egy bolond nem nagy hír, ha nem híres ember alapból. Egy csomó ember viszont már amolyan mozgalom, vagy kezdeményezés, aminek már inkább van hírértéke.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Akkor holnap befizetem.
Akkor holnap befizetem. Csekket vajon honnan vegyek?
Rózsaszínű
Rózsaszínű pénzesutalványt kapsz a postán.
bonnie
http://posta.hu/object.9d0150
http://posta.hu/object.9d015005-82cc-4ecf-9d8c-f3e1c51aae92.ivy
ha jól néztem 280 ft 5000ftig a díj
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Ez lesz majd a RAKÉTA
Ez lesz majd a RAKÉTA (RAdikális KerÉkpáros TeljesítményAdózók):DD
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Tovább gondolva egy picit a
Tovább gondolva egy picit a dolgot, lehetne matricákat csinálni, rajtuk az évszámmal, ami "igazolja" hogy erre az évre befizettem az önkéntes adómat. Mondjuk 100 Ft-ért kap az ember egy matricát. A matricát kiadó szervezet (Kerékpárosklub?) pedig minden eladott matrica után befizet 50 Ft-ot az államnak.
Persze ez a "mozgalom" tömegesebb elterjedése esetén kifizetődő, de egy ilyen kezdeményezésnek szerintem már komoly hírértéke lenne.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
ez jó, ez tetszik. a 150
ez jó, ez tetszik. a 150 Ft-os matricán pedig az is szerepelne, h. MK felelősségbiztosításom is van : )
Az jár a Kerékpárosklub
Az jár a Kerékpárosklub tagsággal, és igazolhatod a kártyával. :) Gondolkodtam, hogy ezt is hozzá lehetne csapni, de így 5050 Ft-ra nőne az éves tagsági díj, de nem jó ötlet, mert ezzel mintegy köteleznénk a tagokat egy fakultatív dolog fizetésére, ahogy az MK-tól se kérhetjük, hogy csak úgy vegye be ezt is az 5000 Ft-os éves díjba.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Valami ilyesmire gondolsz?
Valami ilyesmire gondolsz?
:)
:)
Igenigen, pontosan. :D - - -
Igenigen, pontosan. :D
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Az adót a helyi
Az adót a helyi önkormányzat szedi be.
Nagyon fognak örülni a 200 ft-os költséggel feladott 60 ft-os csekkeknek, meg a plusz félórás munkának míg lekönyvelik a bevételt. Aztán 500 ft-os költséggel határozatot hoznak a téves befizetésről és visszaküldik a pénzt.
Ehelyett az EMPAMO részére küldjük el az adót, hogy abból is folytathassák a fasiszta cionisták elleni harcukat. Így őket szivatjuk meg a plusz könyvelési költséggel.
Támogatói számlaszámunk:
ELLA 17000019-11533676
Akinek a bankszámlájáról díjmentes az utalás, az havi 5 ft-os részletekben is fizethet.
Ez első körben nagyon
Ez első körben nagyon tetszett. :) Másrészről viszont szerintem ez sunyiság lenne, bármily jól is esik, míg a matricázós módszerrel amit írtam, nem lennénk gonoszak, max. büszkék. :)
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Tehetek róla, hogy csóró
Tehetek róla, hogy csóró bringás vagyok és csak 10 ft-tal tudom támogatni a parkolóautomaták elleni felszabadító harcot?
Az önkormányzatnak fizetett adóval csak az ott dolgozókat szivatnánk meg. Esetleg demszkynek is lehet küldeni adományokat (aztán feljelenteni ha nem vallja be az apehnek)
Hat akkor legyen az, mint
Hat akkor legyen az, mint bonnie otlete, a nagymeretu csekk. Akarhanyan vagyunk, mind alairja a csekket, odaadja a zset, es jelkepesen atadjuk az illetekeseknek. Az meg nem-jelkepesen elmagyarazza (sajton keresztul is), hogy miert nem kell adot fizetnunk, mire is jo valojaban az az ado, az autosoknak miert kell fizetni. Es a penz visszakerul a zsebunkbe.
atomboy
Ha jelképesen adjuk át a
Ha jelképesen adjuk át a befizetett összeget a végén fel lehetne ajánlani jótékony célra vagy venni egy kis festéket a körúti bringasávhoz (tudom a szegedieket ez nem hozza annyira lázba),de rá lehetne mindig bökni,hogy az én adómból készült :).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
A felajanlas is nagyon jo
A felajanlas is nagyon jo otlet. Lazba perpill ugyan nem hoz, de mivan, ha egyszer en is a te peldadat kovetem, es Pestre koltozok? Ugyhogy a kituzospenz melle adok meg par lyukas garast. :)
atomboy
Ha visszakerülne a pénz,
Ha visszakerülne a pénz, akkor a jótékony cél lehetne a CM vasainak upgradelése, pl.
____________________
http://8ker.blog.hu/
Biztos vagy benne,hogy
Biztos vagy benne,hogy visszaküldik?
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
A kocsiba tankolt bioetanol
A kocsiba tankolt bioetanol jövedéki adómentes. Amit a kocsmában megiszol (tengerész ízű szeszesital formájában), azon literenként több mint ezer ft adó van. Vagyis ha ivás helyett kocsival jársz, az államot adóbevételtől fosztod meg.
Ha nem gyorshajtasz, akkor
Ha nem gyorshajtasz, akkor meg a bírságtól...
Az matróz ízű szeszes
Az matróz ízű szeszes ital.
A normál 95 ös benzin 4% bioetanolt tartalmaz tudtommal. Az E85 ös meg talán 50-50% ebben nem vagyok biztos. Ez utóbbit nem sokan veszik, mert az etanol szétmarja a gumi alkatrészeket a tüzelőanyag rendszerben. A gépkocsi átalakítása után lehetséges csak E85 ről való üzemelés.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
http://totalcar.hu/magazin/te
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/1/#szoveg
A lényeg a Swift, amibe csak bele kell önteni, immár 23e km óta.
Én is támogatom ezt, ha az
Én is támogatom ezt, ha az én számlámra külditek a pénzt...
Egyébként meg miért kéne fizetnem, mert közlekedem saját erőből, ezzel az erővel rollerért is fizetni kéne, na meg a gyalogosoknak.
Ilyenek ezek az adók meg
Ilyenek ezek az adók meg járulékok...
Szerintem a hasonló autós
Szerintem a hasonló autós megváltó mozgalmaknak az a legnagyobb bajuk, hogy a bicikli nem benzinnel megy. Mert az autó fenntartásának a legnagyobb tétele az üzemanyag, amin elég komoly jövedéki adó van.
És itt jön a lényeg: ezt az adót szinte lehetetlen elcsalni!
A teljesítményadó nem nagy tétel, a vaskos regisztrációs adót (ami egyébként szemétség az állam részéről, más Eu országban nincs is, csak nálunk) ki lehet cselezni szlovák rendszámmal, de azt a fránya benzint csak a kútnál lehet venni.
Kerékpárra meg azért hülyeség a teljesítményadó, mert a bicikli teljesítménye 0 Kw. Az én teljesítményem legyen mondjuk 300 Kw, de mi van, ha Mákos komám ül rajta, aki egy szép szál legény, és akár 350-et is tud? Az már kérem kőkemény adócsalás a javából!
Nem 300 kw hanem csak 300
Nem 300 kw hanem csak 300 w.
Amúgy meg 7w/kg egy jó versenyző mérlege.
...és egy nagyon brutális
...és egy nagyon brutális mobiltelefoné is. :)
_____________________________
http://wilika.hu
lol! Mobiladót, de izibe!
lol!
Mobiladót, de izibe! (Tényleg, a mobiltelefonok rádiófrekvenciát használnak. Hát hol az ORTT ilyenkor?!)
6É futás
www.6efutas.hu
Ne félj, megfizeted te a
Ne félj, megfizeted te a mobiladót, csak percdíjnak hívják.
Az én teljesítményem
Az én teljesítményem legyen mondjuk 300 Kw
Az elég combos, ennyivel Talmát simán legyorsulod :D
"Kerékpárra meg azért
"Kerékpárra meg azért hülyeség a teljesítményadó, mert a bicikli teljesítménye 0 Kw."
Akkor legyen súlyadó!
Én az autóm után (1450 kg) kb. 8300 Ft-ot fizetek most. Az kilónként 5,70-
az azt jelenti, hogy a 13 kg-os biciklim után 74 forintot kell fizetnem.
A bringám több, mint 25 éves, de kifizetem érte a normál díjszabást.
Jo, hogy nem az emberi
Jo, hogy nem az emberi testsulyt akartad mondani.
atomboy
Én 430Ft-ot kéne hogy
Én 430Ft-ot kéne hogy fizessek, ha beleszámítom a bringám, jómagam, és egy kisbevásárlást. (szumma~75 kiló)
_____________________________
http://wilika.hu
Nekem 700-at... atomboy
Nekem 700-at...
atomboy
Az autónál se
Az autónál se számították az utasokat...
Nem megengedett össztömeg
Nem megengedett össztömeg alapján van? :O
Nem. Saját tömeg alapján,
Nem. Saját tömeg alapján, ha jól tudom.
.
.
látom megragadtátok a
látom megragadtátok a lényeget, az az ezres szorzó nemmindegy? :)
a gyerekekkel mi legyen? ők
a gyerekekkel mi legyen? ők a járdát rongálják.
én is fizetek.
és ha sajtózni kell abban meg segítek szívesen.
Nagyon jó ötletnek tartom
Nagyon jó ötletnek tartom mind a nagycsekkes-mutogatós, mind a matricás megoldást! Csatlakozom!
Az egyenkénti befizetés is tetszik, de azzal tényleg nagyobb a költség, mint a befolyt összeg, és bár tudom, hogy nem ez számít, de így könnyen támadható. Egyösszegben kellene fizetni többet.
Súlyadónak talán jobb lenne nevezni, mert a motor az ugye én vagyok, én meg fizetek magam után adót, és a "benzint" is rendszeresen veszem (boltban és menzán) :)
-----
atysh
Pont azért lenne jó 1*
Pont azért lenne jó 1* tömegesen (50-60 ember) fizesse be jó nagy költséggel a súly/teljesítmény adót biciklire.
A visszautalás és az adminisztrációs költség is nagyon jó, hogy van.
Mert igazolja, hogy azért nem szednek be ilyen adót mert nem éri meg. Bele lehet számolni az SZJA-ba, ÁFÁ-ba és pont.
-
Zsurmi
És az elektonyos autó? Se
És az elektonyos autó?
Se zöld kártya, se jövedéki adós benzin csak a sima ÁFA-s áram.
Adócsaló-e vagy?! :-D
A nagy csekkes demót jó
A nagy csekkes demót jó ötlet, azt én is támogtom.
De mindenképp kéne neki média viszhang különben felesleges az egész.
Én is csatlakozom. Mutassuk
Én is csatlakozom. Mutassuk meg. :)
Cserébe megmutathatná valamelyik nagyokos "nemfizettekadót-nemmehettekazúton" észkombájn, hogy a pirosnál induláskor a tengelyterhelés és a fellépő nyomaték hatására hol gyűrtük fel az aszfaltot...
Meg hol törtük darabokra a burkolatot a járművünk összetömegével. Meg, hogy hol törtük darabokra a járdát a járművünk tömegével. Olyan kíváncsi vagyok.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Pirosnál indulás? Hát mi
Pirosnál indulás?
Hát mi ott meg se állunk!
Pray for atheism.
már aki... Természetesen a
már aki...
Természetesen a piros lámpát követő zöldnél indulásra gondoltam.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Javaslom, vezessük be a
Javaslom, vezessük be a jövedéki adót is a bringások által vásárolt élelmiszerekre (üzemanyagra) - a "bringás" chipet kap a bőre alá, amit a kassza érzékel, és 60% jövedéki adót terhel a megvásárolt kajákra. Mégiscsak tűrhetetlen, hogy nem adózott hajtóanyaggal közlekednek itt emberek.
De mi van, ha a bringám
De mi van, ha a bringám egyszercsak szervizbe kerül, és én egy hétig BKV-zhatok? Akkor már nem jogos a terhelés. Naponta meg mégsem szedhetik ki/ültethetik vissza a chipet. Meg amúgyis. Honnan számít egy ember bringásnak? Hogy van bringája? Vagy hogy szokott bringázni? Milyen gyakran? Heti két napig kocabringás, felette meg bringás? És ha télen nem teker? Akkor csak kisbringás? Hmmmm alaposan ki kell ezt dolgozni.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
De mi van, ha a bringám
De mi van, ha a bringám egyszercsak szervizbe kerül, és én egy hétig BKV-zhatok? Akkor már nem jogos a terhelés.
Addig leadod a bringarendszámot az önkormányzatnál és erre a időre nem fizetsz adót. :)
Inkább utaljatok, ekkora
Inkább utaljatok, ekkora összegeknél a csekkes befizetés nagy részét vagy egészét lenyeli a posta.
Tudtok adni egy számlaszámot?
Mit írjak a közleménybe? Rendszám nincs, bicaj márkája, évjárata, plusz adóazonosító jó lesz?
Alváz szám elég lesz, a
Alváz szám elég lesz, a csekken is csak annyi van, hogy teljesítmény adó, a címed, meg a gépkocsi rendszáma.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
Ki nem fizet adót? Éves
Ki nem fizet adót? Éves szinten kb4 000 000 forint adót fizetek. Vagy valaki tud olyan adómentességről, hogy ha bringázol nem kell adóznod? Még két szám: magyarországon ma van 2,2 millió regisztrált gépjármű. És van 1,3 millió nem minimálbér után szja-t fizető adóalany. Akkor hogy van ez? Ki nem fizet adót?
Mongoose 450
sakura.hu
wendom.hu
lexuspest.hu
"magyarországon ma van 2,2
"magyarországon ma van 2,2 millió regisztrált gépjármű."
-Ebből kb 80.000 lehet a kerékpár, ha jók a számításaim...
Egyértelműen autókból, meg motorokból van a legtöbb.
Aztán jönnek csak azok a járművek, amik nem szennyezik a környezetet!
Ha fordítva lenne az arány, akkor jobban elférnénk, hiszen gondoljunk csak bele...
pl. egy autó helyére 2 biciklis is elfér (+ egy bébi :P)
Egy biciklis dugó meg olyan szép, mint a Tour de France! :D Viszont csak abban az esetben, ha szép szabályosan van az elhelyezkedés! :)
Ja, és sokkal szmogmentesebb!
-------------------------------------------------------
HAJRÁ GYILKOS LÓDARAZSAK (SE)!!!
-------------------------------------------------------
csak hangosan
csak hangosan gondolkodom:
Bicikliket nem valószínű, hogy regisztrálják.
Nem hinném, hogy a tavaly tavaszi CM-re még a parasztputtonyai bácsika is feljött a tanyabájkjával.
Megaztán lehet, hogy félreértettelek.
_____________________________
http://wilika.hu
Több, mint hárommillió
Több, mint hárommillió autó van Magyarországon. Bicikliből meg több, mint 5 millió, hiszen vidéken szinte mindenkinek van biciklije, még ha nem is használja. Ha jól tudom, még Budapesten is több a bicikli, mint az autó. (Háztartásonként 0.4-0.5 autó van, bicikliből is van ennyi valószínűleg.) Ja, és a bicikli nem GÉPjármű.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Erről (biciklik száma sz
Erről (biciklik száma sz országban és Budapesten) olyan régen keresek adatot.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
"Budapesten a kerékpárok
"Budapesten a kerékpárok száma már meghaladja az autósok számát. A kerékpárosok száma is az utolsó három évben megduplázódott."
Kovács László, az Európai Mobilitás Hét főszervezője
Hírextra interjú 2009. 09. 16.
Egy 2006-os GKM tanulmány* 3,5 millióra teszi Magyarországon a biciklik számát.
* (A kerékpározás fejlesztésének szükségessége és lehetőségei - a holland tapasztalatok tükrében .pdf A lakosságszámhoz viszonyított adatokért lapozz a 49. oldalra)
Az általam itt citált adat
Az általam itt citált adat használható, a főváros által megrendelt, reprezentatív mintán alapuló statisztikai felvételezés az alapja. Hátránya, hogy az adat régi, a felvételezés lassan tíz éves. Budapest közigazgatási határán belül értelmezendő.
Á, kösz! Pedig kerestem
Á, kösz! Pedig kerestem is, de már nem tudom követni a topikokat.
szerk.: Ezt a vizsgálatot nem lehetne megismételni? Baromi kíváncsi lennék rá.
Szerkeszteni nem tudok,
Szerkeszteni nem tudok, ezért magamnak válaszolok. A felmérést itt citálják:
http://www.transman.hu/Projektek/Tarsmegiteles.pdf
A fenti 2000-es mintán alapul. A Studio Metropolitana is készített egy 300 fős mintán telefonos felmérést 2005-ben, címe
"BICIKLIVEL BUDAPESTEN
Kerékpározással kapcsolatos attitűdök
és szokások a fővárosban
„Évszakok” kutatássorozat Kutatási jelentés 2005. május"
Itt a szokásokra koncentrálnak, nem az állományra.
Az autók száma tény, a
Az autók száma tény, a statisztikai hivatal nyilván tud segíteni benne, a biciklikre viszont csak becslés létezik. Szerintem az 4.5-5 millió nem rossz becslés, még ha nem is mindegyik bicikli üzemképes.
Ha már adózni akartok
Ha már adózni akartok akkor a bike kitchen részére utaljátok a zsét srácok
Mongoose 450
sakura.hu
wendom.hu
lexuspest.hu
Az nem úgy megy, hogy
Az nem úgy megy, hogy megmondod mire költsék az adódat :)
Befizeted, választasz hozzá inkompetens barmokat, akik majd eldöntik, hogy lélegeztetőgépre vagy levegőre költődjön.
Esetleg az 1 százalékát,
Esetleg az 1 százalékát, biztos örülnének neki! :P
_________________
Ha esik az eső, vizes lesz a bőröm. Ha meg nem esik, megszárad. Ilyen egyszerű.
Nekem az UNIQA
Nekem az UNIQA biztosítónál van kerékpáros biztosításom.
Egy évre kötöttem, mert úgy olcsóbb volt, meg nem is volt több pénz nálam akkor (Buda Maraton 2009).
Kaptam kártyát, meg egy matricát, ügyfélszámmal.
Fasza! :D
Egyenlőre semmi baja nincs a kerómnak.
De nekem igen.
Multkor történt egy "kicsike" baleset velem.
Ezt majd leírom, és ezzel nyitok ennek a témának egy külön fórumot! :)
-------------------------------------------------------
HAJRÁ GYILKOS LÓDARAZSAK (SE)!!!
-------------------------------------------------------
Megyek fizetni... De
Megyek fizetni...
De sajtóértéke tényleg a jó nagy csekknek lenne, főleg, ha valamelyik híresség prezentálná. Van 1-2 olyan ismert ember, aki köztudottan kerékpáros. És az is biztos, hogy lenne vállalkozó. Akár még nevet is tudnék írni, de inkább nem teszem -gondolom érthető, miért...
Meg lehetne keresni...
Én Hajósra gondoltam...
Én Hajósra gondoltam... valaki felkérhetné erre a nemes feladatra :)
De biztos van más "celeb" is, aki kiállna az ügy mellett. Izzítsátok a kapcsolataitokat!
Zsoltee
Direkt nem írtam nevet. De
Direkt nem írtam nevet.
De ha már te igen, akkor mind1...
IGEN! Én is rá gondoltam...
Én is benne vagyok !
Én is benne vagyok !
És mi lesz a
És mi lesz a környezetvédelmi hozzájárulással? Azt is fizetnünk kéne, merhogy büdösök vagyunk, eztet mindenki tuggya.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
Becsülöm ezt a hatalmas
Becsülöm ezt a hatalmas adózási kedvet, de én úgy döntöttem, hogy a csenddel, a tiszta levegővel, a kevesebb elfoglalt hellyel, kevesebb tüdőrákossal, zajtól kimerült emberrel, összetört útburkolattal kamatostól leadózom a társadalomnak, amit kell, főleg hogy cserébe kapok nyaktörő bicikliutat EU-tól lenyúlt pénzből. Úgyhogy magam részéről nem postázok egy fillért sem.
Amúgy ez a postázás nem adó, és ettől még ugyanúgy szekálnak majd a pléhdobozosok, de ha sajtóba kerül, ... egy poént megér.
Te adóelkerülő
Te adóelkerülő :DD.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Nem az adófizetés lenne a
Nem az adófizetés lenne a lényeg, hanem a demonstráció.
-
Zsurmi
Nem tudja valaki, veterán
Nem tudja valaki, veterán kerékpárra kell-e fizetni?
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
FIZESS!!!
FIZESS!!!
Ha van OT-s rendszámod,
Ha van OT-s rendszámod, akkor nem.. Ha csak szimplán veterán korú a járgány(n > 30), akkor kell.. csak hogy tudd, az OT-s vizsgát is igencsak megszigorították, most már szinte mindennek eredetinek kell lennie.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
most nincs időm
most nincs időm végigolvasni az összes kommentet, de én fizetek, majd írjátok meg hogy hogy és mikor.
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Amúgy meg türelem, a Népliget pedig gyönyörű.
Sőt az is, ahol a 09.12-es nightride végén jártunk hárman.
Szerintem az egyéni
Szerintem az egyéni befizetéseknek is van értelme. Igaz, hogy a Gizikét baszogatjuk csak vele, de ennek szimbolikus értéke is van. A nagy csekk is jó, de csak akkor, ha átmegy a médián, teljes sávszélességgel.
Ráadásul félévente kell megfizetni két részletben, a helyi önkormányzatnak. Egy befizetést mindenképpen eszközlök, hogy tudjam lobogtatni az "adócsalózók"-nak.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
ABSZOLÚT OFF: Nekem erről
ABSZOLÚT OFF:
Nekem erről a fajta eszmefuttatásról az exoterm pokol jutott az eszembe.
ON
-----------------------------
Chubby
Az rendben van, hogy
Az rendben van, hogy befizetjük a gépjárműadót, de mi lesz a környezetszennyezéssel, aminek egy jelentős része egyértelműen a biciklisekhez köthető.
Mégpedig azért, mert az autóknak ugye az elégetett üzemanyag után van szén-dioxid kibocsátásuk.
És a bringások mivel is lihegik tele a körutat? A szűk levegőtlen belvárosi utcákat?
Bizony, bizony, mi is csak úgy okádjuk a szén-dioxidot, ami üvegház-hatású gáz, és bizony nagyban hozzájárulunk a globális felmelegedéshez. És akkor még nem is beszéltem a tekerés következtében megemelkedő testhőmérsékletről, ami olyanná teszi a biciklist, mint egy két keréken guruló fűtőtest...
Nehogy azt higgye akárki is, hogy a 30 forint éves gépjárműadó fedezi azt a hatalmas kárt, amit az ökoszisztémának okozunk a tekerésünkkel...
Dávid
www.polopokol.hu
Szerintem vessünk ki
Szerintem vessünk ki lihegésadót a kutyákra és böfögésadót a tehenekre. :-)
én az empamonak szeretném
én az empamonak szeretném átadni, látványosan. de tényleg. ezt szervezzük meg emberek, legyen sajtó, minden :) + adunk egy szép papírt is, amin le van vezetve, hogy miért ennyit fizetünk, teljesítményünk, stb...
Szerintem hagyjuk az
Szerintem hagyjuk az empamon-t főni a saját levében és ne csináljunk nekik ingyenreklámot. Úgyse számíthatunk pozitív reakcióra részükről.
-----
atysh
Így van, túl sokat
Így van, túl sokat foglalkozunk velük, nem szabad...
+1
+1
+1 empampogó le van tojva
+1
empampogó le van tojva magasról :P
Zsoltee
Theát: Sokan akarunk
Theát:
Sokan akarunk fizetni évi 50-90 forintot.
Többet nem fizetünk. Ez adó, ennyi jár az államnak, ezt állapították meg. Nagyon helyesnek tartom,. hogy mindenki a teljesítménye után adózzon.
Ma (vagy holnap, mert ma egy kicsit megcsúsztam) befizetem a pénzt és elmesélem, mi történt.
(Fenntartva, hogy értem
(Fenntartva, hogy értem ám, miről van szó, és jó móka, amiről szó van:)
Én nem akarok önként (újabb) adót fizetni. Majd ha az APEH/Önkorm törvény/rendelet alapján kiveti.
Ha valakit zavar, hogy a kerékpáros közlekedésért nem fizetek külön adót intézkedjen, hogy legyen ilyen.
Miért én dolgozzak helyettük?! :-)
6É futás
www.6efutas.hu
Bocsika, nekem szlovák
Bocsika, nekem szlovák rendszámú a bringám és egyébként is rokikártyával parkolok a kapualjban.
Favorit forever! (kár hogy azt már eladtam :) )
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
De vártam már valami
De vártam már valami hasonlót :)
bonnie
:)) -------------------------
:))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Terepjáró vagy
Terepjáró vagy sportjárgány?
Vicces ötlet, de a
Vicces ötlet, de a valóság az, hogy az autósok a kifzetett edóval, beleértve a benzin jövedéki adóját is, egyáltalán nem fizetik meg még csak az út karbantartás költségeit sem, nem hogy a keletkező környezeti és egyéb károkat.
Ezeket tehát mindannyiunk személyi jövedelemadójából finanszírozza az állam.
Pontosan! Csak hogy a
Pontosan! Csak hogy a győzikén és maunikán nevelkedő tulok népség nincs tisztában a negatív externália fogalmával...
Bár ők lehet hogy azt se fognák fel, hogy nekünk miért kéne arányosan kb. évi 50 ft-ot fizetnünk az úthasználat miatt.
Zsoltee
lehetne még bővíteni az
lehetne még bővíteni az "adófizetők" körét: babakocsisos, deszkások, görkorisok
Most, hogy mondod... Ott a
Most, hogy mondod...
Ott a Méda babakocsija is. Megyek is csekkért...
Csak az a gond, hogy a kocsi a Médáé, de az anyja az üzembentartója. Akkor most hogy is van ez?
Természetesen én is
Természetesen én is befizetem.
off
Az adóhatóságtól kaptam pár éve 105 forintos adóhátralékról csekket. 100 forintig nem küldik ki, vagy küldték ki anno. Én befizettem 206 forintot, így keletkezett 101 forint túlfizetésem.
Azóta is várom, hogy visszaküldik vagy jóváírják...
on
Sanci
---------------------------------------
Megrögzött bringaúthasználó.
Blog itt: http://criticalmass.hu/blog/6807
sztem ne csekken fizessétek
sztem ne csekken fizessétek be egyesével, mert az felesleges papírfogyszatás
vagy tényleg egy csekken az összes jelentkező 90Ft-ját, pl egy listával mellékelve, hogy kié. de nem lehet valahova bevinni??
Mindenkinek a helyi
Mindenkinek a helyi önko-hoz kell címezni, tehát nem a közös nagy kalapba megy.
bonnie
és nem lehet az
és nem lehet az önkormányzatnál kp-ban befizetni a pénztárba? bár arról meg fizetési bizonylatot adnak..
Gyerekek, mostanság
Gyerekek, mostanság gondolkodtam görkorcsolyába, hogy veszek, noh most az után mennyit kéne fizetnem, ennek a büdös kormánynak?
A kerekek után, vagy a teljesítményért, ami kevesebb, mint a kerékpárral mennék. Szo 45 ft körül tisztességes lenne?
De most gondolkodok, gyalogolni is szoktam, mindennap, tudjátok suliba meg vissza, és hétvégente gyalogtúrázni is járok.
A sétálásért havi 10 ftot hajlandó vagyok fizetni + a túrákért + 5 ftot.
Jah és a beszívott levegőért is fizetni szeretnék, mert azt is használjuk nem de?!
Azért havi 100 ftot a kilégzésért a felét.
Ha, de természetesen éjszaka kevesebb oxigénnel is elvagyok remélem arra kedvezményt is kapok.
Néha szoktam futni a buszhoz, meg egyéb bkv-és járművekhez, akkor megnövekszik a oxigén felvétel, ill a járda is hamarabb megy tönkre, mert nagyobb erővel lépek rá, ha futok, mindezért is hajlandó vagyok fizetni + 50 ft havonta.
Össz vissz 260 ftot még valahogy kinyögöm, majd egy pár napig nem jut tízóraira, de nem baj, hozzá szeretnék járulni a közös kasszához.
Amúgy apropó, a MK mondta, évi 104.000 ft hoz a konyhára egy bringás a fővárosban (vidéken 70.000 ft).
Ha oda adja a s*gg Demszkí havi lebontásban azt a 9.000 ft-ot, akkor abból befizetem a 260 ftomat.
oké eco ;) Zsoltee
oké eco ;)
Zsoltee
Be lehet fizetni ezt az
Be lehet fizetni ezt az adót az egy forintos érmékkel amik a nyakunkon maradtak? :-)
Ki kell rakni a kedves
Ki kell rakni a kedves autós szervezetek elé a Green Bike-os bicajt (ami generátorral tölt, és közben kijelzi a teljesítményedet is), majd a frissen és hitelesen lemért teljesítmény után fizetni be ott helyben az adót :-)
gratis-sold-attic-salt Az
gratis-sold-attic-salt
Az EMPAMO és a KDOE sajtóközleménye 2009.10.28.-án:
"Tűrhetetlennek tartjuk,hogy néhány erőszakos, felelőtlenül hőzöngő bringás semmibe vegye más közlekedők érdekeit, és azok kárára követelőzzön, habár adót nem fizetnek, több milliós beruházásokat akarnak kikényszeríteni!"
A KERÉKPÁROSOK NEM FIZETNEK ADÓT?!
Egyes - egyedül és kizárólag a Kényelem - Gyorsaság, Autó - Motor, Benzin - Gázolaj, Adó - Járulék, Aszfalt - Flaszter "fogalmi keresztmetszetű" igencsak szűkös valóságszemlélet (neo - primitív realitás - veritás perspektíva) "nárcisztikusan ego - centrikus" vagy "nárcisztikusan nos - centrikus" (limitálatlanul bornírt, extrém szubjektivista módon Én - központú vagy Mi - központú, ezért patológiás - patogén, skizoid - skizogén individualista vagy kollektivista) látásmódja alapján "ésszerűen indokolt megalapozottságú" megállapítás - állásfoglalás, hogy a kerékpárosok nem fizetnek adót az utak építéséért és fenntartásáért.
A Kerékpárosok üzemanyag adója az élelmiszerek után fizetett "általános forgalmi adó", "hozzáadott értékadó" /value - added tax, tax á valeur ajouté etc./. (Professzionális kerékpárosok akár 10.000 (tízezer) kcal energiánál is többet elégetnek naponta!)
EGÉSZSÉG - ÉS KÖRNYEZET - POLITIKA - i szempontból, ezáltal az "EGYETEMES EMBERI ÉRDEK" nézőpontjából /jogérvényesítő érdekütközések esetén a lehető LEGERŐSEBB JOGÉRV, minden egyéb jogérvet fölülíró LEGERŐSEBB JUDICIÁLIS ARGUMENTUM!!!/ vásárlásainkkal az ÉLELMISZERIPAR - t (az élelmiszer termelőket /a metán - termelő szarvasmarha tenyésztés kivételével!/) támogatni lényegesen "ésszerűbb - indokoltabb - megalapozottabb", egyszóval bölcsebb választás - cselekedet (Homo sapiens - sapiens), mint a kőolaj - földgáz - kőszén etc. kitermelő - feldolgozó - forgalamzó vagy villamos energia termelő - forgalmazó ipar drámaian egészség - és környezet - terhelő termékeinek közvetlen vagy közvetett vásárlása. (globál - biztonság - politikai szempontokat nem is említve)
A közlekedésben tisztán emberi erővel meghajtott járművekkel résztvevő kerékpárosok (személy - és teher - szállító biciklisták - triciklisták - kvadriciklisták etc.) elsődlegesen TERMÉSZETBEN róják le a KÖZTEHERVISELÉS - sel kapcsolatos JÁRADÉK KÖTELEZETTSÉG - üket. Ez azt jelenti, hogy egyrészt a lehető legkevésbé szennyezik TERMÉSZETI KÖRNYEZETÜKET (GLOBÁLIS KLÍMA - KRÍZIS) ÉS ENNEK RÉSZEKÉNT A LEHETŐ LEGKEVÉSBÉ MÉRGEZIK EMBERTÁRSAIKAT (ORSZÁGOS EGÉSZSÉG - KRÍZIS), másrészt természet - adta testi - lelki - szellemi készségeik - képességeik hasznosításával, EGÉSZSÉGÜK fejlesztésével (biológiai - fiziológiai vitál - kapacitás mint kinetikus vitál - kapacitás, kinesztetikus szenzibilitás - intelligencia), mintegy ÖNKÉNTES KÖZÉRDEKŰEN KÖZHASZNÚ MUNKÁT végezve közlekednek.
Egy EGÉSZSÉGES társadalomban a mind több (pl. biológiai - fiziológiai, szenzorikus - szenzitív, pszichés - emocionális, mentális - intellektuális, spirituális - transzcendentális etc.) vonatkozásban egyre kiegyensúlyozottabban mindegyre magasabb "vitál - kapacitású", ily módon EGYRE EGÉSZSÉGESEBB emberként létezni törekvés alapján, illetve az ezen limitálatlanul progresszív létezés - törekvéshez kötődő TERMÉSZETES igények - követelmények elsődleges figyelembe vételével szerveződik MIND EMBERIBB KÖZÖSSÉGGÉ, EGYRE KÖZÖSSÉGIBB TÁRSADALOMMÁ a máskülönben a "kilátástalanság" ön - és közveszélyes kétségbeesésében őrlődő emberi sokadalom.
"Egyébként az a véleményem, hogy a Kártevő autókat - motorokat a városból ki kell szorítani!" Pl. a budai alsó rakparti útról hétköznap 17 órától, hétvégén egész nap."
(MINTASZERŰ PÉLDA A PROGRESSZISTA - HUMANISTA - EVOLUCIONISTA - EXPANZIONIZMUSRA.)
Ma befizettem 75 forintot.
Ma befizettem 75 forintot. Úgy számolta, hogy 250 W a max teljesítményem és a legdrágább adót, a 300 Ft/kW-ot számoltam rá.
A rózsaszín postautalvány 280 Ft-ba került. :)))
gratis-sold-attic-salt Évekk
gratis-sold-attic-salt
Évekkel ezelőtti olvastam valamelyik újságban, hogy egy (emlékezetem szerint) európai országban (a kerékpáros közlekedésre szoktatás részeként) a munkahelyre kerékpárral közlekedőknek azért fizettek, hogy ne gépjárművekkel menjenek dolgozni.
Egyébként az "adót nem fizetnek" (téves) megjegyzés (Murányi József) mögött az az elvárás áll, hogy a kerékpáros infrastruktúra építését és fenntartását a kerékpárosok közvetlenül készpénzben történő befizetései fedezzék. (kórisme: nárcisztikusan torzított, szimplifikatív redukcionista, monomániás monetarista szemlélet)
(Már az is gyalázat, hogy a végeredményben (at the bottom line) KÖZGAZDASÁGI HASZNOT TERMELŐ kerékpárokra általános forgalmi adót vetnek ki, vagy azt nem utalják vissza valamilyen formában!)
Murányi József úr képtelennek tűnik mélyrehatóbban átfogó, szerteágazóbban sokrétű, kifinomultabban összetett valóság - igazság - szemléletre, mint az Adó - Készpénz, Aszfalt - Flaszter" fogalmi keresztmetszetű értelmezésen alapuló látásmód.
Murányi József úr empátiás úton átélhető "szubjektív igazsága", hogy miért is akarna messzebb látni az orra hegyénél, amikor az orra hegyén túl elébe táruló látvány merőben ellentétes lehetne az általa elképzelt és látni kívánt valósággal.
A fenti dátum 2009.10.28
A fenti dátum 2009.10.28 még meg se történt, te tudsz valamit amit mi nem?:-)
Elképzelhető, hogy
Elképzelhető, hogy helyreigazítást kellene kérni, illetve nyilvános bocsánatkérést, amiért valótlant állított a közlekedés bizonyos résztvevőiről, illetve amiért egy kisebbség ellen hamis állításokkal szociális uszítást végzett.
Dávid
www.polopokol.hu
A helyreigazítás szerintem
A helyreigazítás szerintem alapvető minimum.
Az említett zugszervezetek nyilvánosan adócsalással vádoltak meg mindenkit, aki kerékpárral közlekedik. Ha jól tudom, ez már rágalmazás, ami keményen büntetőjogi kategória...
gratis-sold-attic-salt A
gratis-sold-attic-salt
A fenti dátum 2009.10.28 még meg se történt, te tudsz valamit amit mi nem?:-) (Economist)
Bocsánat! A helyes dátum 2009. 09. 28.
(Futurologist)
gratis-sold-attic-salt chmtx
gratis-sold-attic-salt
chmtx - re
Az ilyen "kultúr - protekcionista" szigor lehetetlenné tenné a miénktől gyökeresen eltérő vélemények, valóságszemléletek, életbeállítottságok, létezésszervezési elméletek - gyakorlatok "őszinte, minden részletre kiterjedő beismerő vallomását", föltárulkozását, mind alaposabb megismerését, ezáltal ellehetetlenítené az eszmék és alkotóik - képviselőik művészeti, tudományos, hitéleti versengését és közösségteremtő együttműködését.
Hát, én csak egy egyszerű
Hát, én csak egy egyszerű zenész vagyok, úgyhogy nagyon nehezen értem meg a mondanivalód. Mi a lényege?
Jaj de jó, nem csak én
Jaj de jó, nem csak én vagyok helikopter. :)
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Kébzejj el akkó engöm,
Kébzejj el akkó engöm, eccerü ökölvívót! Te legalább kiismered a kottát, te inteligencs vagy. Láttam eccő kottát, nekem olyan vót mint a kihányt mákos tészta. Nehezen ismerni ki belülle a jelet.
Én nem vagyok inteligencs, én csak az ellenfél képét ismerem föl homájossan, hogy arra köll rámennem, azt köll péppé vernem. :-D
gratis-sold-attic-salt Válas
gratis-sold-attic-salt
Válasz Kisember - nek.
A lényeg, hogy minél "komolyabb" az előadandó zenemű, annál végtelenebb "BELSŐ MUNKA" kell - szükséges a mind megfelelőbb eljátszásához.
Az egészség - és környezet - kultúrával harmonizáló orkesztráltságú közlekedésszervezési, városrendezési kultúra a legkomolyabb "zeneművek" egyike!
A személygépjármű vezetők (egészség - és környezet - kulturális szempontból) "heavy - techno - metál" zenét harsognak. Hozzájuk képest a kerékpárosok komoly "belső munkát" követelő naturál - harmonikus szanito - szimfóniákat zengenek.
Az "egyenlő emberi méltóság" alkotmányos jogelve alapján, a "negatív diszkrimináció" általános tilalma alkotányos követelményének megfelelően, az "ésszerűen indokolt megalapozottság" és a "szükségesség - arányosság" jogelve jegyében a kerékpárosok művészi kvalitásaikkal arányos színpadi lehetőséghez akarnak jutni.
Amit a "mindenki nótáját jól elhúzó" "heavy - techno - metál" műfaj előadói "önként és dalolva" nem akarnak biztosítani.
Biztos én vagyok a hülye,
Biztos én vagyok a hülye, de most még kevésbé értem. :((
Hogy jön össze a metál a gépkocsivezetéssel? Bár van egy barátom, a Gyula, ő mindig metált hallgat a kocsijában.
Ne vedd magadra! Én sem
Ne vedd magadra! Én sem értem. Biztos esztétika szakos bölcsész vagy irodalmár, az ő szövegeiket szoktam ennyire kevéssé érteni. :-(
Csak neked, titokban
Csak neked, titokban elárulom: értem én, csak nem szeretem. :))))
Vehetjük úgy, hogy a
Vehetjük úgy, hogy a forgalom lényegében diszkrét elemek rendezett mozgása, ami tömeg áram. A mozgás rendezettsége, vagyis a forgalom rendje elsődleges itt. Másodlagos, de szintén fontos a közlekedő elemeknek olyan tulajdonságai, mint például kibocsátott hang és füst szennyezésük.
Analógiádat nézve, én a rock zene hangszereit, és azoknak némelyek számára fülsértő hangerejét és tónusát látom párhuzamba állítva a zajos, füstös, nagy járművekkel. A nyávogó, fémes gitárszólók és a vad dobpüfölések pedig a gyorshajtókat írhatják le virágnyelven.
Egy-egy hamis intonáció pedig a záróvonal átlépését jelentheti. Összességében, a magyar utak forgalmát bármelyik, nekünk nem tetsző, kakofónikusnak és zajosnak érzett zeneműfajhoz hasonlíthatjuk, egyéni ízlésünk szerint. Remélem, jól látom ezt az analógiádat.
E szerint nem kell más vagy több, mint rend, és a zenekar terjedelmének lecsökkentése egy emberibb méretre. Azonban a rendet elég legyen a ritmus megadásával szabályozni csak. Szerintem legyen a közlekedés jazz, ahol a résztvevők előzékenyen teret adnak egymásnak rögtönzött szólóikhoz a ritmus, vagyis a váltakozó fényű forgalmi lámpák rendje szerint.
Mindenki élje ki szabadságát, de ne lépjen ki a közös ritmusból. Járműve szerint játssza, képzett művészként a közlekedés kellemes jazz muzsikáját.
Fizessek még
Fizessek még adót?!Jópofa
Azt nem felejtem el egyszerűen amikor komám kocsiján,mivel nekem nincs, mentünk Tokaj irányába fele mikor nagy tábla kiírás:"Ez az akármilyen szakasz az adófizető állampolgárok pénzéből készült" Na köszi,gondoltam magamban mert nekem csak bringám van s mégis normál leadózom(nem létminimumos trükközés)a keresetem és nem koptatom semelyik országutat,autópályát sem!Még hogy nem fizetünk adót?!Az autósoknak a csőlátás helyett nagylátószögűre kéne cserélni a mmiazmást.
Médiahack fogalmát
Médiahack fogalmát ismered-e? :))
Egy: én nagyon szívesen
Egy: én nagyon szívesen megmutatom bárkinek, bármelyik fizupapíromat, hogy mennyi adót fizetek be, annál többet már tényleg nem vagyok hajlandó.
Kettő: versenyzőként arra törekszem, hogy minél jobb legyen a teljesítményem, tehát saját magammal baszok ki, sőt saját magával baszik ki az összes olyan ember ebben az országban, aki ezt a sportágat űzi...
Három:
ki fogja felmérni azt, hogy kinek pontosan mekkora a teljesítménye???? ma ebben az országnak nevezett valamiben arra nincs pénz a kórházakban, hogy vizes zsemlét adjanak a betegeknek, majd nyilvánvalóan ők még ilyen felméréseket fognak végezni...
gondoljátok már végig lécccci
Négy: lásd pont
Négy: lásd pont fölötted: mediahack ;)
Zsoltee
gratis-sold-attic-salt Nézet
gratis-sold-attic-salt
Nézetem szerint a test, a lélek és a szellem; a szenzorikum, a pszichikum és az intellektus lényegesen kifinomultabb - összetettebb szintézisét - szinergizmusát lehetséges megalkotni a kerékpározás művészetének - tudományának - vallásának művelése során, mint a mégoly professzionális gépjárművezetés esetében (autó - motorsport).
Nézetem szerint a kerékpározás inkább biofil - vitonóm kultúr - egzisztenciális kifinomultságot - összetettséget követelő és fejlesztő létezés - forma, míg a gépjárművezetés inkább nekrofil - kriptonóm kultúr - egzisztenciális beállítottságot igényel és fejleszt.
""Necrophiliac"..means attraction to everything that is dead, everything that is decay, sickness, non - life, non - growth, and only mechanical. /.../ The exact opposite of necrophilia is what I have called biophilia, an exceptional love of life; it is the mark of people who not only want to live like everyone else but have a special joy in all that lives, grows, has structure, forms itself and is not mechanical." Erich Fromm: On Desobedience and other essays, Routledge 1984, page 144)
Nézetem szerint a kerékpározás lényegesen közelebb visz önmagunk és embertársaink megismeréséhez és tiszteletéhez, a TERMÉSZET megismeréséhez és tiszteletéhez, lényegesen sokrétűbb "vitál - kapacitás" kiművelését teszi lehetővé és szükségessé, mint a mégoly professzionális gépjárművezetés. Mindezért a kerékpározás a közlekedés - kultúra lényegesen magasabb minőségszintjét képviseli, mint a bármennyire is professzionális gépjárművezetés.
Nézetem szerint ezen kultúr - egzisztenciális minőségbeli különbségnek mint kulturális fölénynek tükröződnie kell a közlekedés infrastrukturális tervezésekor és a forgalomszervezés gyakorlatában.
Nézetem szerint a "Homo eco - sapiens cyclo - habilis" mint az evolúciós törzsfejlődés legprogresszívebb fejlődési ága javára egyértelműen az "elsőbbségadás kötelező" szabályt kell alkalmazni!
Nézetem szerint nem adóztatással, hanem mind újabb adókedvezmények nyújtásával kell - szükséges elősegíteni a mind kulturáltabb kerékpározás civilizációs expanzióját!
csak egy kis grammarnazi
csak egy kis grammarnazi megjegyzés: ha kötőjeles szavakat használsz, nem kell köztük szünetet hagyni, mert így gondolatjellé alakulnak. Tehát
nem *inkább biofil - vitonóm kultúr - egzisztenciális kifinomultságot - összetettséget*
hanem
inkább biofil-vitonóm kultúr-egzisztenciális kifinomultságot-összetettséget.
Figyelem! Túl sok kötőjeles szó használata elszilvásilajosodáshoz vezet!
http://www.fogyasztok.hu/cikk
http://www.fogyasztok.hu/cikk/20091009/uj-rendelet-teljesitmeny-alapu-kg...
bonnie
gratis-sold-attic-salt Kösz
gratis-sold-attic-salt
Köszönöm Kisember! Igazad van!
gratis-sold-attic-salt teljes
gratis-sold-attic-salt
teljesítmény-alapú-kg.. /bonnie's link
Megítélésem szerint alapvetően nem a motor lökettérforgat, nem a motorteljesítmény, hanem a mindezeknél ésszerűbb megalapozottságú közegészség terhelési, környezetterhelési, közútterhelési összetettségű adó bevezetése, megállapítása lenne indolkolt.
A közegészség terhelési, környezetterhelési adó a kipufogó gázok emissziós adatain kívül figyelembe venné az okozott zajártalmat, zajszennyet is, továbbá figyelembe venné azt is, hogy közlekedésben használatos járműről van-e szó, vagy kifejezetten szabadidős tevékenységhez köthető járműről.
Pusztán "úri passzióból" olyan gépjárművek üzemeltetése, mint a quad, a cross-motor, a cross-autó; a motoros sárkány, a motoros paplanernyő; a jet-ski, a motocsónak etc. nem igazolható ugyanolyan ésszerű indokoltsággal, ugyanolyan indokolt megalapozottsággal, vagyis egyazon jogosultsággal, mint a kifejezetten közlekedési funkciójú gépjárművek.
Magam részéről a jelenligénél súlyosabb, sőt folyamatosan egyre súlyosabb adóval terhelném az ilyen passzió-motiválta gépjármű üzemeltetést, mert a közgazdasági szempontokkal igazolt szükségességű gépjárműhasználatból származó mérgező szennyet még elviselem, de hogy úri szeszélyből rendezzenek körülöttem decibel-derbit vagy köpjenek a tüdőmbe, azt már a "birka-birki" kategóriába tartozónak ítélem.
A kerékpározást mint közegészségi, környezetvédelmi, ezáltal közgazdasági hasznot hozó (László János) "önkéntes közérdekű közmunkát" adóztatni olyan közgazdasági abszurdum, mintha valaki közhasznú ingyenes társadalmi munkát végez, utána pedig kiszámlázzák neki a munkája utáni bérterheket.
Kántálom váltig hiába:
Környezet vakság homálya
Halált vetít a világba!
Nagyon egyetértek.
Nagyon egyetértek.
Ráadásul a pusztán teljesítményalapú adóztatás (Nem tudom itthon ilyen van-e) megnehezíti az ugyan nagyobb teljesítményű, de kisebb károsanyag-kibocsátású motorok fejlesztését.
Én speciel ultrazöld vagyok ebben a kérdésben, és ha rajtam múlna maximálnám a károsanyag kibocsátást és a helyváltoztatásra használt gépjárművek tömegét fejenként.
Nem csak az a baj, ha egy autó sokat fogyaszt, de az is, ha az emberek egyesével durván 1 tonna acéllal furikáznak nap min nap, majd 3 év után lecserélik az 1 tonnás acélkockájukat egy újabbra.
Lehet, hogy a GDP szemszögéből az autógyártás hasznos tevékenység, de a környezet szempontjából az autózás, az autógyártás, az autós közlekedés infrastruktúrájának kialakítása és fenntartása, a hozzájuk kapcsolódó iparágak, és az egész által okozott környezeti és egészségügyi károk helyrehozatala emészti fel a társadalom és a természet által megtermelt javak legnagyobb részét.
Dávid
www.polopokol.hu
1) VÁLASZ gomb, pls! 2) Ha
1) VÁLASZ gomb, pls!
2) Ha bannolod a motorcsónakot, akkor pls gondolj a vizimentőkre is pl!
3) PND!
bonnie
sztem ez full fals: a
sztem ez full fals: a teljesitmeny csak egy veletlenul kivalasztott adoztatos izé.
Ha kiszámolod az externáliákat (és milyen szerencse, hogy a dánok ezt megették) akkor 1 km autózás 2500 forintos kárt okoz a társadalomnak, míg 1 km bringázás 4300 forintos hasznot.
"For every kilometre cycled, society enjoys a net PROFIT of 1.22 kroner [$0.23].
On the other hand, for every kilometre travelled in a car, society suffers a net LOSS of 0.69 kroner [$0.13]."
http://www.copenhagenize.com/2009/08/head-protection-for-motorists.html
Innentől nyilvánvaló, hogy talán éppen dániát kivéve sehol nem fizetnek az autóhasználatért akkora adót, hogy netto befizetők legyenek, és a bringaadó is szerintem meg van beszélve.
Végül a bringás fizet szja-t, áfát és mivel a jövő hollandiáját* kivéve nem az autóhasználatot hanem az autóbirtoklást adóztatják, nagyon nagyon sok bringás fizeti a teljes autós terheket (én is fizettem kb egy évig).
* http://hembrow.blogspot.com/2009/11/paying-to-use-cars-not-to-own-them.html
egy-két nullát azért
egy-két nullát azért lazán odabiggyesztettél a végire...
számold át szerintem mégegyszer...
Sztem 100km-re akarta
Sztem 100km-re akarta kivetiteni, csak nem irta at. Az ugy stimmelos :)
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
jogos, 10 óra munka után
jogos, 10 óra munka után otthon is ugyanaz a hiba: másik decimal delimitert használtam mint a rendszer defaultja volt, szóval persze századannyi.
Szép ez a Holland 5let,
Szép ez a Holland 5let, egyszersmind nehezemre esik elhinni, hogy az ott lakóknak több évtizedes társadalomfejlődési előnyük során sem jutott az értékeik szintjére a helyes viselkedés (rossz belegondolni, hogy akkor mi hol vagyunk még attól). :|
Magyarul nem értem, miért nem meri az állam egyszerűen az üzemanyagárakat felemelni a reális értékre,-gondolom- attól félve, hogy ilyen kis országban szinte a teljes lakosságnak megérné a tankolásturizmus akkor. Avagy súlyozni szeretnének aszerint, hogy _hol_ használ vki autót? De a ma legnépszerűbb szennyezőanyagok mellet ez is majdnem mindegy (főleg az aeroszoloknál).
"Magyarul nem értem, miért
"Magyarul nem értem, miért nem meri az állam egyszerűen az üzemanyagárakat felemelni a reális értékre,-gondolom- attól félve, hogy ilyen kis országban szinte a teljes lakosságnak megérné a tankolásturizmus akkor."
A teljes termelés (és szolgáltatás) értelemszerűen kénytelen lenne a termék (szolgáltatás) árában érvényesíteni a megnövekedett költségét -> hiperinfláció.
Extrém (értsd: mai európai gazdasági környezethez képest) esetben, azaz lokalizált termelés/fogyasztás esetén, amikor a hozzáadott szállítási költségek lényegesen kisebbek ez nyilván nem jelentene ekkora gondot. (globalizáció vs. lokalizáció)
__________________
Mert így kerek a világ.
És az nem lehet, hogy
És az nem lehet, hogy végre egy egészséges gazdasági környezet alakulna ki, mert aki pl. Spanyolországból importálja az almát, az kevésbé lenne versenyképes, mint aki hazait árul (miközben jelenleg fordított a helyzet)?
Nyilván sok múlik a változtatások sebességén, és egy radikálisan gyors okozhat némi "fennakadást" eleinte, de más szvsz. nemigen segít - az a (a Föld jelenlegi állapotához és annak változási gyorsaságához képest) szégyenletesen lassú tökölés, ami most "megy", legalábbis biztosan nem.
Vagy ott van még jurta felvetése a felhasználási cél szerinti árdifferenciálásról, esetleg ceausescu remek jegyrendszere - aztán mindenki azt csinál az övével, amit akar. :P
Magyarul nem értem, miért
Magyarul nem értem, miért nem meri az állam egyszerűen az üzemanyagárakat felemelni a reális értékre
A VOLÁN-ok és a helyi közlekedési társaságok (pl. BKV) buszai is üzemanyaggal működnek, hasonlóan a MÁV-TRAKCIÓ dízelmozdonyaihoz.
Ha meg két árat vezetsz be, felvirágzik a belső csempészet.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Azért abból nem kéne
Azért abból nem kéne engedni, hogy a valójában olcsóbb energia (tehát ha az ökológiai lábnyomát is beleszámoljuk) a piacon is valamennyivel megérőbb legyen. Támogatással, jövedéki adókkal ezt a rést fenn kellene tartani. Pl ne ma', hogy a távhőre/gázra legyen ész nélküli támogatás, passzív-ház technológiákra (hőszivattyú, napkollektor, hőszigetelés) meg épp csak csordogáljon
Egyébként meg vasutat, villamost, metrót! Egy hőerőműben legalább egy adott, jól kezelhető pontforrásnál keletkezik a szennyezés.
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Hollandiáról beszéltem,
Hollandiáról beszéltem, és a hozzászólásom lényege épp az szeretett volna lenni, hogy ijesztő belegondolni, hogy még ott is ilyesmitől kell tartania a kormánynak, miközben elviekben az a nép fejben is évtizedekkel előttünk jár.
A Kilometerheffing ellenzői
A Kilometerheffing ellenzői elsősorban amiatt aggódnak, hogy a gps vevővel minden autó mozgását követni fogja az állam. A bevezetők azt állítják, hogy a regisztrációs adó csökkentésével összességében csökken az adó.
Amugy valoban azert akarjak bevezetni a benzin adojanak emelese helyett, mert igy differencialtan lehet adoztatni a zsufoltabb utszakaszokat es idopontokat.
például csúcsidőben,
például csúcsidőben, városban vagy szűk autópályakeresztmetszeten többet lehet elkérni ugyanazért a liter benzinért, mint ha - jogosan - egy távoli utolsó kis tanyára megy délután kettőkor.
A max teljesítményre kell
A max teljesítményre kell számolni szerintem. ez m*v*v/2, ahol m a tömeged biciklistől- gázpalackostól,, v a sebességed, amire 0-ról fel tudsz gyorsulni. Nálam ez nehéz montival normál terheléssel 1200 W, év 450 Ft. Kibírom
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
1200 w az kicsit sok lesz.
1200 w az kicsit sok lesz. Az m*v*v/2 az a mozgási energiád Joule-ban, és akkor lenne ekkora a teljesítményed, ha 1 másodperc alatt tudnál erre a sebességre gyorsulni.
Ebben a könyvben a 38. oldalon van egy grafikon a kerékpáros teljesítményéről, azon érdemes inkább visszakeresni az értéket.
--------
bringawiki.hu - Szerkeszd te is!
Tök égő, de igazad van.
Tök égő, de igazad van. Akkor az ötöde, 220 W. Persze szinte mindegy, hogy 450 vagy 200 Ft
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Bár a téma itt úgy tűnik
Bár a téma itt úgy tűnik kifulladt, egy kis publicitást mindenképpen érdemel.
http://fenteslent.blog.hu/2010/01/12/a_bringasok_is_fizetnek_adot
--
Critical Mass Szombathely