Kissé elsikkadt a közbringarendszerrel kapcsolatos "vita" ezért feldobom itt ezt most.
(Lerakatok, bringatípusok, apróságok...)
Tehát először is:
Volt két felvetés amire sem Parkingtól sem senki mástól nem érkezett semmi reakció.
Nevezetesen:
Nagyon hiányoljuk a lerakatokat a Délitől, és a Kelenföldi Pályaudvartól.Mind a kettő nagyon fontos közlekedési csomópont,
metró,villlamos vonatvégállomás, egyszerűen érthetetlen hogy lehetett őket kihagyni.
Kelenföld mellett szól továbbá:
"egyben a 7-es busz végállomása is, és ahonnan kezdődik a bringasáv a Bartókon, és ahonnan 20 perc fél óra alatt pont be lehet
érni a belvárosba, tehát nagyon sok munkába ingázót, külterületen lakót érinthetne. A Volán pályaudvar is itt van, itt landolnak az érdiek, és nagyon sok környékbeli településen lakó aki szeretne bemenni a városba."
"ezen az útvonalon már így is jelentős a bringás forgalom, mindenkinek aki elkezdi, kellemes volna ezen a szakaszon a "rászokás". "
"Ugyanis nem sok ennyire forgalmas(bringaforgalom), ugyanakkor bringás szempontból ennyire kellemesen bejárható valóban hasznos szakasz van a városban,
hiszen ezen az útvonalon egészen a belvárosi bringaút-hálózatig akár járdán akár úton viszonylag kényelmesen és kellemes területeken át lehet eljutni."
(Idézetek magamtól)

2. Magukkal a kerékpárokkal kapcsolatban:
Remélem magától értetődő hogy legalább 7 sebességes agyváltós gépek lesznek. (Enélkül eleve esélytelen lenne a használat Budán, (lehet hogy a 8-as is meggondolandó volna)

Első hátsó csomagtartóról már esett szó, remélem világítás is lesz rajtuk, lehetőelg nem elemes.

Viszont ami nem biztos hogy eszükbe jutott a tervezőknek az a teljesen lezárt láncvonal, amikor a lánc nem csak felülről van letakarva, hogy
ne piszkolja össze az ember nadrágját, hanem teljeseen körbe van véve, hermetikusan le van zárva a külvilágtól.
Egy ilyen megoldás egy különlegesen időtálló lánccal (Pld connex 1r8 ami nemcsak hogy széles hanem hagyományos felépítésű, ami a súlyra nem, de az élettartmra annáll jelentősebb hatással van) megsokszorozhatja a hajtáslánc élettartamát, rengeteg munkaórát, és karbantartási költséget takarítva meg.

A 7-8 sebességes láncok esetén a zárt láncvonallal az átlagos 3-4000 helyet akár több mint 15000 kilóméteres futásteljesítmény is
elérhető. Nem beszélve arról, hogy műanyag takaróelem(és nagyobb tempó) esetén így elkerülhető hogy a lánc verdesse az alső villát,
kellemetlen hangot, és festékleválást okozva.
Ez egy kis apróság, ami azonban jelentősen csökkkentheti a karbantartási költségeket, így szerintem érdemes megfontolni.

További lehetőség a világítással kapcsolatban:
A fényérzékelős, autómatikusan kapcsolódó megoldások említésre méltóak, Koppenhágában is azért látni rengeteg autómatikusan kapcsolódó
indukciós lámpát, mert a rendőrök sokat bírságoltak a lekapcsolva felejtett lámpák miatt.

3.
A tárolók:

Ha már lesz kamera, és távfelügyelet, én hozzácsapnék az egészhez a kamera látószögébe eső P tárolókat, amikhez bárki a saját bringáját is kiköthetné.
Itt mindenki nyugodt szívvel otthagyhatná a bringáját akár esti kiruccanás alkalmával is. A többletköltség elenyésző lenne, 2 legyet ütnénk egy csapásra.

Remélem ha Parkingot nem ilyesztettük el véglegesen még visszatér, és normális építő hangnemben lehet ezt az egészet folytatni.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
shutruk képe

1. Szerintem türelmesen

1. Szerintem türelmesen várni kéne, nem követelőzni. Működés közben úgyis észlelik majd, ha igazunk van.

2. Szerintem nem az számít, hogy hány sebességes, hanem hogy hány fog van az egyes lánctányérokon.

3. Ezt az élet ki fogja alakítani, ebben biztos vagyok.

2
sagan képe

1. LOL ld Magyarországi

1. LOL ld Magyarországi kerékpárutak

3. Sok helyen már meglévő bringaparkolókat kívánnak a dokkolók miatt megszüntetni.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

3
Zsurmi képe

Magyarországon nem

Magyarországon nem jellemző, hogy egy "kész" beruházás után javítják a hibáit. Úgy marad évekig.

Ez az egész közbringa Budapesten túl korai. Az alapozást, a lényeges feladatokat nem végezték el (infrastruktúra javítása). Számos közlekedési lámpa áthangolása csak foltozgatás.

Nekem pótcselekvésnek tűnik az egész. Ne legyen igazam.

-
Zsurmi

4
Vid képe

Hát ha elvileg most van a

Hát ha elvileg most van a szakmai egyeztetések ideje, akkor lehet hogy most kéne eldönteni milyen bringákból szereznek be 1100 -at, és hogy hová teszik őket.
Ha 1-2 év múlva, miután már minden be lett szerezve, kezdünk el arról tárgyalni hogy hogyan kellett volna, az már régen rossz.(Többszörös költség valamit átépíteni, mint eleve jól elrendezni, nem kell feltétlenül a BKV-s beszerzések "szakmai" módszereit követni.
Valóban, a lánctányér is számít, de közel sem csak az. Folyamatos láncmosás-kenés nélkül, ha egész télen kint állnak a gépek a latyakban a sós lében, jóval hamarabb tönkremehet az egész rendszer mint kéne.
Az élet a mi közreműködésünk nélkül semmit nem alakít ki.

5
sagan képe

Csak szavazógépnek

Csak szavazógépnek kellettünk,az érdemi részébe úgy tűnik nem szólhatunk bele.
Én láttam a másik topikban is a kérdésedet,de ilyen körülmények között nem fektetek bele energiát a reagálásba.
Engem a Parkig kft. meggyőzött, hogy megleszek BuBi nélkül is.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

6
Vid képe

Azért azt hozzá kell

Azért azt hozzá kell tenni, hogy egyesek úgy reagáltak Parking megjelenésére, hogy nekem is kinyílt volna a bicska tőle a zsebemben. Szabadidejében fórumozgatott mint mondta, nem is lett volna ötelessége, erre páran jól letorkolták, meg még mintha László Jánossal is elkezdték volna osztani egymást. Ilyen körülmények között én sem járnék vissza. Pár dologban igaza volt persze a támadóknak, de azt nem olyan stílusban kellett volna közölni.
Szerintem még így is talán jobban megéri egy kis energiát belefektetni, mint egy csomoó más topikba amibe a legtöbben csak szórakozásból írogatnak. Hátha egyszer Kükünek (A Mediátornak :) ) is megakad rajta a szeme, vagy Parking visszatér, és talál néhány jó ötletet.

7
sagan képe

Volt a koppenhágai

Volt a koppenhágai kerékpárút téma, ahol komolyabb véleménykülönbség volt, de a végén ott is kialakult valamilyen konszenzus.
Ez után kezdte el nyomatni a szavazós posztokat néha naponta, tehát ha megsértődött elég furcsa, hogy innen vár szavazókat.
A közbringa megvalósíthatósági tanulmányt véleményezésre!! betolta, majd nagy kegyesen válaszolt az általuk igényelt kérdésekre.
Szeptember 17 óta nem volt érdemi reakciójuk (meglett a név).
Parking kft. néven fórumozott, tehát ha szabadidejében akkor is egy céget képviselve (ami önkormányzati tulajdon és az adófizetők pénzét használja).
A közbringa segítése megérne bármennyi energiát/ötletelést, de a Parkingnak segíteni nem.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

8
Vid képe

Parking valószínű így is

Parking valószínű így is úgy is megkapja a pénzét, akkor is ha teljesül valami az ötleteinkből, és akkor is ha nem. Itt csak magunkkal tudunk kiszúrni, ha nem foglalkozunk a témával.

9
airdace képe

A BuBi-t nem is neked

A BuBi-t nem is neked találták ki, inkább azoknak, akiknek nincs saját biciklijük vagy túl messze laknak, hogy azzal jöjjenek be a belvárosba.

Szerintem amúgy korrektek voltak a válaszaik, van egy szabályrendszer, amit felállítottak, ennyi. Később még úgyis lehet bővíteni a rendszert.

Úgy tűnik a dél-alföldiek szeretnek a betonba is belekötni ;)

__________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

10
sagan képe

A közbringát használtam

A közbringát használtam volna.
1. Jó háttérnek, amikor a sajátot nem akarom használni pl. vonathoz megyek és nem akarom otthagyni hétvégére.
2. Ismerős jön én a sajáttal, neki kiveszünk bérbe.
stb.
Ha a szabályrendszer rossz akkor ne is szóljunk, mert van szabály. pfff
Engem nem győz meg az,hogy 600 méter a sűrűség ezért kihagyunk egy pályaudvart.
Plusz úgy tűnik,hogy a közbringának köszönhetően még két hídon kell majd járdázni,mert neked is ott kell menned nem csak a kezdőknek. Mindez 2010-ben tanulmányba kerül.
A rendszert akkor fogják bővíteni,ha sikeres lesz a mostani.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

11
Szter képe

Tetszik, hogy újból

Tetszik, hogy újból felhoztad a témát és jókat írsz / kérdezel!

Nem ástam bele magam a dokumentációba, de gondolom, te igen. Meglep, hogy az ilyesmi részletek (lánc, lámpa stb.) nincsenek még közkinccsé téve, holott egy jövő nyári induláshoz már a finishben kéne lennie minden ilyesminek. Szerintem.

Májusban több francia közbringa rendszert volt szerencsém megnézni (képek itt http://picasaweb.google.hu/budai.e/France#5478233827808226674) és Lyonban az ottani Vélo'v prezentációján is részt vettem.

Én úgy tudom, hogy azt a lyoni rendszert veszik át BP-re... de lehet, hogy tévedek.

A képek magukért beszélnek. Szerintem félig fedett csak a lánc, lámpák tippre dinamósak, lezáró (lakat) a franciáknál csak cérnaszál, de ha van eszük BP-en normálisat adnak hozzá (értelemszerűen nem csak az egyik dokkolóból teszik majd be a másikba, hanem jönnek-mennek vele, majd visszaviszik). Jah, és amúgy egy komplett szerelő apparátus is rész a közbringa rendszernek, akik folyamatosan járják a várost és ellenőrzik az épp használatlan kerékpárokat. Amit tudnak helyben megcsinálnak, ami komolyabb szervizelést igényel meg beszállítják - sajnos teherautóval.

Hát hirtelen ennyi most :)
De jövök még, meg olvasgatok, mert érdekel a téma!

E*
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

12
Vid képe

Úgy tudom a közbeszerzés

Úgy tudom a közbeszerzés még csak most folyik a bringák ügyében, tehát még nem dőlt el hogy pontosan milyenek lesznek.
Mondjuk azt nem tudom hogy az hogy van, hogy a rendszer ára, lerakatok száma megvan, de hogy milyen, mennyibe kerülő bringákból lesz összerakva az még nem....
Nagy bűn, és többletköltség volna a csak félig zárt láncvonal, dinamóból meg remélem agydinamóra gondoltak, ha nem a teljes szervízszemélyzet azt akarja majd egész nap állítgatni az összes bringán. (Nomeg ha szeretnék hogy a népek használják a lámpákat.)

13
Parking Kft képe

Elnézést, 2 hétig

Elnézést, 2 hétig szabadságon voltam, a Parking Kft. költözött, a kollégák pakoltak, mi több pakolnak, de innentől ismét vagyok, vagyunk a neten. A javaslatokat továbbítottam azokhoz, akik a közbeszerzési kiírás elkészítésén fáradoznak, köszönjük a tanácsokat, most nézik át a munkatársak, hátha akad olyan ötlet, amire nem gondoltunk.

14
j_gergo képe

Na, tök jó, megnyugodtunk

Na, tök jó, megnyugodtunk :-)

Ugye a közbeszerzésre pályázó bicikliket ki lehet majd próbálni bárkinek (regisztráció, letét, mittomén után persze)? Nagyon jó lenne előre látni a típushibákat, esetleg hosszasabb városi használat során kiszúrni, hogy mi romlik el.

Ugye az infrastruktúrát érintő ötleteket a Kerékpárosklub is véleményezi, és ugye nem fogtok semmiféle járdára tett kerékpárutat javasolni?

15
j_gergo képe

A gépek szerintem nem

A gépek szerintem nem fognak kinn állni télen. Koppenhágában is csak tavasztól őszig van közbringa, ezért is nem próbálhattam ki.

De igazad van a zárt láncvonallal.

Én valami 3 sebességes agyváltós, teljes lámcvédős, kapcsoló nélküli agydinamós, csomagtartós bringákat tudnék elképzelni. És persze mindenből a legmasszívabb, itt-ott spéci szerszámot igénylő, nehezen szétszerelhető darabokat. Természetesen minden alkatrészébe gondosan beleütve, hogy közbringa, oly módon, hogy ezek az alkatrészek legális kereskedelmi forgalomba soha ne kerülhessenek.

16
Vid képe

Nyáron is esik eleget ahhoz

Nyáron is esik eleget ahhoz hogy pillanatok alatt ússzon a lánc a koszban.
A kapcsoló nélküli agydinamósat úgy érted hogy állandóan be lenne kapcsolva? Az sem rossz. Én olyasmi kapcsolóra gondoltam mint a ketáj új lámpáiban van, hogy mozgás és fényérzékelős a rendszer. Persze ilyet könnyű csináltatni nem kell hozzá márkás rendszer.
Ja és mégegy: Az átlag shimano agyváltós fogaskerekek túl keskenyek ahhoz képest amilyenek lehetnének. olyan kerekekkel kéne szerelni amikre épphogy felmegy a 10.5-ös, vagy 12,4-es lánc. Legalább a hátsó fogaskeréknek ilyennek kéne lennie.

17
feb képe

Agydinamós világításba

Agydinamós világításba minek mozgásérzékelő?
Ha nem megy a bringa (nem forog a kerék), nem termel a dinamó.

18
Vid képe

Gondoltam hogy ne fékezzen

Gondoltam hogy ne fékezzen ha nem muszály. Állítólag rendes teljesítményű lámpák esetén már lehet érezni.

19
Parking Kft képe

Elnézést, 2 hétig

Elnézést, 2 hétig szabadságon voltam, a Parking Kft. költözött, a kollégák pakoltak, mi több pakolnak, de innentől ismét vagyok, vagyunk a neten. A javaslatokat továbbítottam azokhoz, akik a közbeszerzési kiírás elkészítésén fáradoznak, köszönjük a tanácsokat, most nézik át a munkatársak, hátha akad olyan ötlet, amire nem gondoltunk.

20
3llenség képe

A Délis kérdésre már

A Délis kérdésre már megvolt a válasz, de valami tök másik topikban. Valaki keressen rá légyszi! A lényeg olyasmi, hogy meghatározott távra kell lennie egymástól az állomásoknak és a Déli kiesik.
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, hosszú haj, szemüveg. Fekete csomagtartó-táska, néha fehér 3M.

21
sagan képe

Pontosítva a Déli

Pontosítva a Déli szerintük kiesik.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

22
Parking Kft képe

Egyelőre nincs rá pénz,

Egyelőre nincs rá pénz, de ha sikeres lesz a rendszer és a reklám bevételekből futja, biztosan bővítjük.

23
Vid képe

Üdv ismét itt! Ha

Üdv ismét itt!
Ha semmiképp nincs pénz a bővítésre, mindenképpen megfontolandó lenne ezekre a helyekre 2 állomás áthelyezése pestről.(Déli, Kelenföld)

Meg lehet tekinteni valahol ennek az egésznek a költségvetését?

24
Parking Kft képe

Időt kérek a

Időt kérek a válaszadáshoz, lévén a Parking Kft. most költözik, ráadásul van még pár projektünk, futó ügyünk, napi bokros teendőnk, ráadásul tegnap ugye kicserélődött a Városháza, értelemszerűen mindent egyeztetni kell az ottani illetékesekkel.

25
Fly képe

Nem értem... Most az a

Nem értem...
Most az a lényeg, hogy milyen távra vannak egymástól, vagy az, hogy hol lenne rá szükség?
Speciel ha arra megyek, a vonat a délinél tesz le -és nem a megfelelő távolságban levő BuBi-állomáson. És gondolom mást is...
Arról nem beszélek, hogy ha pl. a metróra akar valaki keróval mennni, az is Xméterrel (kilométerrel) arrébb teheti le a kerót -akkor meg már akár gyalogolhatna is...
"ment is meg nem is, adott is ajándékot meg nem is, ..."

26
Szter képe

"Arról nem beszélek, hogy

"Arról nem beszélek, hogy ha pl. a metróra akar valaki keróval mennni, az is Xméterrel (kilométerrel) arrébb teheti le a kerót -akkor meg már akár gyalogolhatna is..."

Ezt nem értem.
Metróra biciklivel? Nem.
Kiveszi a bringát a dokkolóból, elteker a metróhoz, az ott (ideálisan) lévő másik dokkolóba meg lerakja a kerékpárt és metrózik tovább.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

27
Fly képe

Ugyanezt írtam én

Ugyanezt írtam én is.
Feltéve, ha a metrómegállüónál van a dokkoló és nem 500 méterrel arrébb, mert a távolság miatt oda esik...

28
Szter képe

Hátttöööö... számomra

Hátttöööö... számomra érthetetlenek voltak azok a magyar mondatok...pedig ez az anyanyelvem ;-)
-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

29
Vid képe

Én arra emlékszem, hoyg

Én arra emlékszem, hoyg fix a lerakatszám, és nem jön ki több a pénzből. De ebben az esetben is megfontolandó lenne akár 2 lerakat átcsoportosítása Pestről, kevésbé forgalmas helyekről.

Egyébként a Déliből pont 5 perc a Moszkva téri lerakat. Úgyhogy ki nem eshet olyan nagyon. Klenföldről meg 15 perc a Skálánál lévő lerakat.

30
Fly képe

Ha valaki pl. azért veszi

Ha valaki pl. azért veszi igénybe, hogy kitekerjen az állomásra, ahonnan vonattal megy zovább, akkor az az 5/15 perc is sok. Vagy visszafelé...

31
Vid képe

Ha valki azért akkor igen,

Ha valki azért akkor igen, ha nem akkor nem.

32
pixel képe

Nem hiszem, hogy bármiféle

Nem hiszem, hogy bármiféle váltó lesz ezeken a gépeken. Látott már valaki máshol olyan közbringát, amelyiken volt?

33
Fly képe

Nem tudom... De a 7 netán 8

Nem tudom...
De a 7 netán 8 sebesség túlzásnak tűnik...
3 sebis agyváltót eltudok képzelni, de inkább a sima kontrát. Városi közlekedésre, kényelmes tempójú, utcai ruhában tekeréshez nem kell több. És úgy gondolom, a cél ez lesz, nem a hardcore-t célozzák meg a projekttel...

34
Nincsmáritttöbbé képe

Vélib is jól megvan 3-as

Vélib is jól megvan 3-as agyváltóval.

35
airdace képe

Brüsszeli Vill'o is 3 sebis

Brüsszeli Vill'o is 3 sebis agyváltós, agydinamós villogós lámpával (amit nem lehet kikapcsolni :). Emlékeim szerint körbe láncvédős. Elég valószínű, hogy itt is valami ilyesmi lesz.

_____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

36
Vid képe

Pont azért kellene a nagy

Pont azért kellene a nagy átfogású (nem a fokozatok száma a fontos) agyváltó, hogy Budán olyanok is tudják használni, akik nem hc fixisták, és szeretnének erőlködés nélkül mondjuk a Margit hídtól feltekerni a Moszkva térig (ott ugye lesz elvileg állomás), vagy a Onnan a Déliig. Pestre valóban nem kéne, bár karbantartást nem igényel, jelentős komfortnövelő tényező, és úgy érzésre az árba beleférne.
Jó volna ha azok is használnák akik Budáról járnak át Pestre.

37
feb képe

A Margit hídtól van valami

A Margit hídtól van valami keményebb emelkedő a Moszkváig?

38
fattyu képe

Soso. Rég jártam arra de

Soso. Rég jártam arra de emlékeim szerint azért nem olyan vészes az... ( mondjuk akkor még gsxren ültem :D:D:D:D )
-------
Káros szenvedélyektől mentes: avagy milyen unalmas is lettem

39
Vid képe

Én is fel tudok tekerni,

Én is fel tudok tekerni, akármilyen(majdnem :)) fokozatban, de a BUBI nem nekünk lesz.

40
fattyu képe

A tekerést nem véletlen

A tekerést nem véletlen nem mondtam :D Egyenlőre ez a gyenge őszi szellő is kiakaszt :D De mostmár valamelyik nap csakazért is elkúszok arra ha épp nem esik.

-------
Káros szenvedélyektől mentes: avagy milyen unalmas is lettem

41
3llenség képe

Mondjuk ezzel kapcsolatban

Mondjuk ezzel kapcsolatban eszembe jut, hogy esős időben a Bubi célközönsége nem bringázik, akkor kapjon tetőt is a bér-bringa? :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, hosszú haj, szemüveg. Fekete csomagtartó-táska, néha fehér 3M.

42
fattyu képe

Most őszintén? Esőben én

Most őszintén? Esőben én se... Restellem de féltem a lovat :S
-------
Káros szenvedélyektől mentes: avagy milyen unalmas is lettem

43
Szter képe

A templom melletti

A templom melletti kanyartól a Mechwartig egy picikét emelkedik, de egyáltalán nem vészes. Max. azoknak szerintem, akik több éve egy grammot nem sportoltak. Nah, azoknak már az is "mászós" :) Meg a Margit híd is :)

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

44
shutruk képe

Történetünk

Történetünk főszereplője János(31).
Már hetek óta foglalkoztatja a gondolat, hogy milyen is lehet a többiekhez hasonlóan reggelente kipirult arccal megérkezni a dolgozóba, és nem félszemmel becsoszogni a kávéfőzőig, majd riadtan konstatálni, hogy máris fél kilenc, és még 5 kávén kívül semmi sem történt.
Egy hete véletlenül meghallotta, ahogy két kollégája "bringás dolgokról" csevegett, és ők említettek valami bubit, amivel a bringával nem rendelkezők is tekerhetnek reggel a városban.
Nosza, irány a Google, mit is mond a bubiról. Az első találatok valami bringás rendezvényről szólnak, majd szorosan ezt követi a wikipédia cikke a svájci bubiszedő kanalak anatómiájáról, illetve alatta a link, hogy már a vaterán is lehet ilyet venni. Remek, de nekem nem ez kell valószínűleg - dünnyögi János(31). Áh, már meg is van, közbicikli-rendszer. Már kezd rémleni neki, hogy mintha látott volna a buszból ilyen táblákat szerteszét a városban. Csodálkozott is régebben, hogy pont a Déli Pályaudvarnál nincs ilyen lehetőség, de betudta a városvezetés fura tréfájának. Jánosunk megkereste a lakásához és munkahelyéhez legközelebbi tároló címét, felírta magának, majd - érthetetlen... - fütyörészve munkához látott.
A munkaidő végén régen érzett izgalom lett úrrá hősünkön, mint amikor a 90-es évek elején randira indult.
Ahogy közeledett a bringatárolóhoz, a szíve egyre inkább a torkában dobogott. Odaért, lopva körülpillantott, de senki nem nézett rá feddően, sőt, egy szakállas futárnak(?) kinéző kortalan figura még jól rá is köszönt mosolyogva.
Mi a fene? - gondolta.
Követte az utasításokat, és közben csak arra tudott gondolni: Öreg vagyok én már ehhez, Jani, nőj fel végre... .
Ahogy felült a bringára, gyerekkora jutott eszébe, hirtelen megint ott érezte magát a csendes mellékutcában, ahogy édesapja nevetve futott mellette, ő pedig nyelvére picit ráharapva igyekezett egyenes vonalú egyenletes mozgással haladni.
Elindult.
Hát ez nem is rossz... - gondolta.
Miközben óvatosan, megfontoltan tekert, a szeme sarkából lopva megfigyelte a többi biciklist, hogy pontosan mit és hogy is kéne csinálni.
Nahát, eddig is ilyen sok bringás volt? - csodálkozott János(31).
A távolban feltűnt a Margithíd, és egyre nagyobb lett, ahogy közeledett. Jánosunk elszántan kerekezett a bringasávban, követte a tömeget.
A Margithíd előtt kicsit lelassult, csodálkozva vette észre, hogy az út alattomos módon emelkedik, és egyre nehezebb tekerni. János(31) megacélozta akaratát, és elszántan gyorsítani kezdett... No nem úgy, mint a srác, aki most előzte meg, és már a bukósisakján pimaszul vigyorgó béka sem látszott, csak amúgy öregesen, ahogy magában dünnyögte. A híd közepére már rendesen szuszogott, nyitott szájjal lélegzett, és érezte a szívének gyors ütemű ritmusát. Végre lejtőre ért. Komótosan végiggurult, közben próbálta felidézni, hogy vajon a moszkvatérig a villamosról látott-e emelkedőt... Egyelőre semmi - gondolta, így bátran beállt a balra kanyarodó sáv legszélére, mértani pontossággal a csík közepére. Mosolygott. A lejtőn lefelé pillanatok alatt megtanulta értékelni a szellőt, a pihenés örömeit.
A lámpa zöldre váltott, János(31) pedig mosolyogva (még mindig picit szaporábban vert a szíve) elindult.
A templom felé közeledve szörnyű gondolat fészkelte be magát az agyába: emelkedő...
Menni fog ez - biztatta magát, és próbálta beosztani erejét. Mire a Mammuthoz ért, sokszor elátkozta a pillanatot, amikor eldöntötte ezt a bringázás-dolgot, de nem akart saját maga előtt lebőgni, úgyhogy újfent megacélozta akaratát, és hősiesen tekert tovább.
Ruhája teljesen átázott már a verejtékétől, homlokáról is egész folyamok keresték az utat a legkisebb energiájú helyzet felé, ám Jánosunk mégis mosolygott. Igaz, a járdáról szemlélődő ember vélhetően vicsorként értelmezhette a János(31) arcára kiülő grimaszt, de János(31) tudta: EZ mosoly.
Kicsivel később már a Déli mellett haladt el, és a Krisztina körútra ráfordulva végigfutott az agyán a kérdés, hogy miért is nincs itt tároló... Pár perc múlva megtalálta a másik tárolót az Alagút környékén, és ahogy a bringát rögzítette, egy újabb fura érzés kerítette hatalmába. Legszívesebben - bár izzadt volt, halálosan kimerült és poros - hazavitte volna a kétkerekűt.
Ahogy a lakása felé lépdelt, és egyre jobban távolodott a tárolótól, minden lépésnél egyre határozottabban körvonalazódott benne: Másnap beszél a bringás kollégákkal, szerez egy sajátot...

45
fattyu képe

nagyon

nagyon jóóóó
-------
Káros szenvedélyektől mentes: avagy milyen unalmas is lettem

46
Szter képe

lájk!

lájk! :)

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

47
Vid képe

A helyzet pontos

A helyzet pontos vázolásából azért felsejlik, hogy a végkimenetel azért más is lehetett volna. :) De ne nekem legyen igazam!

48
jurta képe

Ez nagyon jó, valami

Ez nagyon jó, valami elsőbb helyre is meg kéne írnod, mint CM-es fórumhozzászólásba (van blogod?). Nagyon szeretem ezt a stílust, amikor a réges-rég "belül" levő, már mindent elfelejtett embereknek felidézed, milyen a "kapu körül ólálkodni". (Magam is írtam ilyet, a templomról.)

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

49
Wadmalac képe

A müncheniek

A müncheniek láncváltósak. Megnemmondom hány gang, 7 vagy nyóc.
Wad

50
Vid képe

Hát az bizony nagy

Hát az bizony nagy baromság volt. Kíváncsi lennék mennyi időnként kell szervízelni. (Vagy milyen állapotban vannak.)

51
Szter képe

Remélem, mindezen

Remélem, mindezen okosságokat látja Parking Kft. és egyeztet a Magyar Kerékpárosklubbal és akár bennünket is meghív egy megbeszélésre / bringa tesztelésre, MIELŐTT aláírják a közbeszerzésről szóló szerződést.

Rengeteg dolog felmerült már mostanáig is, de biztos, hogy lenne még ötlet / javaslat, amikor kiderülnek a részletek. Hangsúlyozom: a szerződés aláírása előtt!

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

52
Vid képe

Addig is gyűjthetnénk ide

Addig is gyűjthetnénk ide az ötleteket.
Pld. el kéne dönteni hogy alu, vagy acél (esetleg CrMo) vázak legyenek. Utóbbiból lehet akár majdnem olyan könnyű vázat készíteni mint aluból és nem fárad el. Ha nagy lesz a kihasználtság ez is szempont lesz. Egy alu váz akár 5-6 év alatt is eltörhetne.
Kontrás legyen, vagy agyfékes? Személy szerint jobban kedvelem a "kézi" fékeket de lehet hogy ezzel más nem így van. Továbbá ha Budát is belevesszük akkor nem árt ha jobb hűtésű fékekkel vannak szerelve. Drága dolog ha besül a kontra.

Szóval egy az egyben átvenni a párizsi, brüsszeli bringákat nem volna értelmes döntés.

53
shutruk képe

Kontrás acél, egysebis

Kontrás acél, egysebis bringákat Budapestnek!
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

54
j_gergo képe

"Koppenhágában is azért

"Koppenhágában is azért látni rengeteg autómatikusan kapcsolódó
indukciós lámpát, mert a rendőrök sokat bírságoltak a lekapcsolva felejtett lámpák miatt."

A koppenhágai indukciós lámpák nem kapcsolódnak automatikusan. Ugyanis egyáltalán nem lehet őket kapcsolni, állandóan villognak, de olyan kevés mozgási energiát emésztenek fel, hogy ez nem is gond. Hoztam is haza egyet, a ritkábban bicikliző hugomék montijára szereltem föl, oda dinamóst nem lehet szerelni, az elemes lámpába meg mindig akkor folyna bele az elem, amikor éppen használnák.

Mivel ezek a lámpák iszonyatosan olcsón állíthatók elő, és karbantartásmentesek (hermetikusan zárt rendszer, külső kábelezés és mozgó alkatrész nélkül), érdemes lenne használni őket. De ehhhez a rendeletet kell sürgősen megváltoztatni, ugyanis ezek a lámpák villognak, és még egyéb előírásokat is megszegnek...

55
Vid képe

Igen, rosszul írtam. Én

Igen, rosszul írtam.
Én meg magamnak vettem egyet előre az osztott új típusból, hogy ne kelljen cserélgetnem az elemeket, és mindig ugyanolyan legyen a fényereje. (Ennek már van kábele, viszont feljebb van, és jó kis tükrös a reflektora - képzavar-)
Egyébként lehet kapni( a régebbi agyra rögzítősből) folyamatosan világítót is. Lehet hogy már az osztottakból is.

56
otapi képe

Nálunk is lehet kapni ilyen

Nálunk is lehet kapni ilyen lámpákat? Érdekelne!

57
feb képe

a pepedálnál van egy

a pepedálnál van egy csomó izgalmas lámpa. Nézz körül náluk.

58
otapi képe

Pepénél még csak dinamós

Pepénél még csak dinamós lámpákat láttam.

59
Vid képe

Nálunk elvileg nem nagyon

Nálunk elvileg nem nagyon lehet kapni, és ha igen, ahogy hallottam elég "érdekes" árakon. Én megpróbálnám valakivel elküldetni Dániából.

Pld a régi agyra szerelhetők ami az olcsóbb kategória, árulódtak elvileg 15000-ért, és hasonlók.
Namost én a drágább fajtát ( http://reelight.dk/Default.aspx?ID=141&ProductID=PROD92&action=ajaxGroup... )

vettem valami 246 koronáért(darab, csak első fény). A villogós tárolósak(pld sl 120) bőven 200 alatt voltak(pár) a boltokban. Mamámnak meg a nem tárolós villogósat(párban) kb 100 koronáért vettem.
Szóval még a honlap árak sem érvényesek, de a 15000 az mindenen túltesz.

60
otapi képe

Aha; hát, ilyen árakon

Aha; hát, ilyen árakon nekem még nem versenyképes az agydinamó + lámpák kombóhoz képest :(

61
feb képe

Egyébként mi az előnye

Egyébként mi az előnye -már ha van- az agydinamóhoz képest?

62
fattyu képe

Gondolom semmi. Nem kell

Gondolom semmi. Nem kell kereket fűzetned hozzá de van egy törődés töltés elemcserementes lámpád. Én is szemezek a 120assal bár drága amortizáció egy perecnél.

-------
Káros szenvedélyektől mentes: avagy milyen unalmas is lettem

63
Vid képe

Az elfogadható árú

Az elfogadható árú agydinamóknál könnyebb,olcsóbb(még az agydinamónál is, nemhogy egy jobb lámpával együtt) nem kell kereket fűzetni, ahogy valaki mondta, és az osztott változat esés esetén is megmarad. Szerintem egyébként a kerék közepi változat is védett vonalban van. Van valahol egy téma már ezzel kapcsolatban, ott is lehet folytatni ha gondoljátok.

64
Szter képe

Keresd / keressétek meg itt

Keresd / keressétek meg itt a cm-en Kama3 (<-- link to kamaz :))! Ő "gyárt" egyedi lámpákat és mindenkitől (pl. Lujka, bonnie stb.) azt hallom folyamatosan, hogy szenzációsak. Dumáljatok vele, biztos szívesen és baráti áron csinál olyan lámpa kombót, amit magatoknak szeretnétek :)

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

65
feb képe

Nekem már van, de nem

Nekem már van, de nem Kama3-tól, hanem egy Csaba nevű embertől. Ő is nagyon érti a dolgát.

Az elérhetőségét nálam tőlem (vagy Frenkitől) lehet elkérni.
Olcsón és lassan dolgozik, de a végeredmény nagyon jó.

bocs az OFFért

66
jurta képe

A Parkingot szerintem el

A Parkingot szerintem el tudod érni máshogy is, hatékonyabban, mintha ide írsz. Itt nekik is ki kell válogatni a rengeteg egyéb témából, meg trollkodásból a lényeget. Szerintem ha építőleg, és NEM az utolsó pillanatban lépsz fel ötletekkel (mint az civil szervezetek gyakori rossz szokása), simán sportszerűek az esélyeid. Az a lényeg, mint bármely szervezetre való ráhatáskor (pl. állásinterjú), hogy kiemelkedj a szemükben a masszából.

(A Délivel kapcsolatban én is melletted vagyok, de csak akkor, ha úttest szintbe telepítik, mert botrányosan sok a fölösleges lépcső az egész területen!)

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

67
Vid képe

Mivel nincs semmi funkcióm,

Mivel nincs semmi funkcióm, és nagy ember sem vagyok, így gondoltam előbb utóbb eljut valaki olyanhoz akinek tényleg van ráhatása. Nameg érdemes megvitatni is hogy kinek mi a meglátása. Jobb ha minnél többen képben vannak hogy hogyan volna érdemes megcsinálni egy ilyet, és nem csak elzárt csatornákon folyna az eszmecsere.
Tudod ebben az országban a plecsni a fontos, és valószínűleg kapnék egy udvarias sablonválaszt.

68
jurta képe

Lehet, hogy én meg naiv

Lehet, hogy én meg naiv álmodozó, de sok helyre bejutottam már egy kis bátorsággal.

Komolyan kérdezem, nem akarsz shutrukkal összeállni, és ha ő is benne van, valamilyen átgondolandó formában és úton elküldeni nekik a novelláját? Ott van benne mindkettő, amit kifogásolsz. (Legfeljebb kicsit jobban ki kell hangsúlyozni, vagy írni mellé pár sort.)

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

69
Vid képe

Shutruk novellájának az

Shutruk novellájának az elküldéséhez szerintem nem kellek én :)
De egyébként nem rossz az ötlet,(pláne ha az egyéb ötletek is beküldődnének) csak valaki olyannak kellene ezt megtenni, akit nem tesznek csak úgy félre.(Akin van valamilyen plecsni, ismert, stb.)

Egyébként vajon meg lehet tekinteni a költségvetési tervezetét az egésznek? (Sebességváltó kérdés, lerakatszám)
Vagy az ilyesmi titkos?

Mert ha ez megvolna, akkor tényleg láthatóvá válna hogy miért nem fér bele a plusz 2 állomás, és nem a levegőbe beszélnénk.

70
Parking Kft képe

Elnézést, 2 hétig

Elnézést, 2 hétig szabadságon voltam, a Parking Kft. költözött, a kollégák pakoltak, mi több pakolnak, de innentől ismét vagyok, vagyunk a neten. A javaslatokat továbbítottam azokhoz, akik a közbeszerzési kiírás elkészítésén fáradoznak, köszönjük a tanácsokat, most nézik át a munkatársak, hátha akad olyan ötlet, amire nem gondoltunk.

71
Vid képe

Nagyjából mikor várható

Nagyjából mikor várható valami fejlemény az ügyben?
(Fentebb említett témakörökben)

72
Vid képe

Üdv! Kaphatunk lassan

Üdv! Kaphatunk lassan felvilágosítást az ügyről? A sajtóhírek kissé szűkszavúan tudósítanak.

73
Szter képe

Nem akarlak elkeseríteni,

Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem jobban járnál / járnánk, ha külön mailben írnál neki (kapcsolati füles és / vagy központi munkahelyi cím). Az van, hogy ha valaki "kapmány szerűen" beregisztrál, betol infot, DE nem minden napi fórumozó itt, akkor hiába kérdezel rá a topicjában többször, hogy Nu what? semmi nem fog történni, hisz nem látja.

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

74
otapi képe

Valszeg több gondja is van

Valszeg több gondja is van annál hogy itt kommenteljen, a Parking Kft vezetőjét is lecserélték a minap...

75
Vid képe

Sajnos nem látom a

Sajnos nem látom a kapcsolat fület. Egyébként nem kétlem hogy sok dolguk van, de talán most lehetnek az utolsó pillanatok, hogy elérjük hogy a Délinél, meg Kelenföldön legyen valami. Nem beszélve hogy gondolom akkor maguknak a bringáknak a milyenségéről is most dönthetnek. Jó volna valahogy megtudni, hogy mi lesz az új kiírásban, stb..

76
Szter képe

Igen, ez így van. Szóval

Igen, ez így van. Szóval lépni kell! Lépsz akkor? :)

Elvi támogatásomat / -sunkat élvezed ebben a nyomozásban / levelezésben, az biztos! Hogy ki mennyi időd-energiát tud belefeccölni ebbe, az kérdéses (én sajnos semennyit, mert sok más civil projektet viszek a vállamon így is, viszont érdekel és örülnék, ha valaki belemélyedne, nyomozna, levelezne)

Leszel Te ez a valaki, Vid?

A komolyság kedvéért javaslom, hogy ha MK tag vagy, akkor bátran írd alá úgy a leveleidet, hogy Magyar Kerékpárosklub tag, kerékpáros aktivista. Ha nem vagy MK tag, akkor a Critical Mass Budapest, kerékpáros aktivista "titulus" is nyom a latban :)

Hajrá!
Én nagyon támogatom, hogy ne hagyjuk annyiban!

Köszi,
E*

-----------------------------------------------------
Jah, és Milli szerda 16-21 + szombat 10-15 és csek disz áut! :)

78
megyeridoki képe

Ha valakit érdekel:

Ha valakit érdekel: barcelonai közbringa

http://picasaweb.google.hu/megyeridoki/PublikusKerekparosKepek#553502448...

"5 évesen fixivel skideltem, csak nem tudtam mi az."

79
László János képe

és ha valakit érdekel az

és ha valakit érdekel az egész, nemzetközi kitekintéssel, olvassa az MK oldalát: http://kerekparosklub.hu/kozbringa
László János
www.kerekparosklub.hu