"Buszsávokat, városligeti felújítást, a kerékpáros közlekedés fejlesztését, kórházi műszerbeszerzést és színházi klímaberendezést is kiradírozott a főváros idei költségvetéséből Tarlós István főpolgármester."

"Nem épül kerékpárút a Szilágyi úton, és nem fejlesztik a fővárosi kerékpár-infrastruktúrát sem."

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/ezekre-mar-nem-ad-penzt-tarlos-2040627

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
sagan képe

Ez pozitív hír addig is

Ez pozitív hír addig is lehet az úttesten közlekedni :)).

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

2
Kovács képe

+1 --- "Úgy érzem, hogy az

+1

---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"

3
H.L. képe

-1 Nekem is jó így, akár

-1

Nekem is jó így, akár én is szarhatnék rá.

De mivel a nem megfelelő infra az egyik legerősebb visszatartó tényező a kerékpárhasználat terén, és én nagyon szeretném, ha minél többen bringára pattannának, így nagyon nem örülök ennek a döntésnek. Ráadásul bringasávok kijelölése nem szívná le a költségvetést. Vagy vezessen be dugódíjat, és máris van forrás.

4
sagan képe

Nem esett szó

Nem esett szó kerékpársávról ebben a hírben.
Kerékpárutat meg kösz nem kérek.

Egyébként szerintem nem az infra hiánya hanem a forgalom mértéke a visszatartó, amihez Budapesten hozzájön a viszonylag nagyok távolságok is.
A belvárosban a egyirányú utcák megnyitása ellenirányból ugyanolyan fontos, mint a nagy gyűjtőutakon a kerékpársáv kialakítása.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

5
H.L. képe

"és nem fejlesztik a

"és nem fejlesztik a fővárosi kerékpár-infrastruktúrát sem."

De nyilván úgy értelmezheted, ahogy jólesik.

6
sagan képe

Mivel nincs semmilyen

Mivel nincs semmilyen közlekedési koncepciójuk kerékpáros meg végképp nincs, ezért az idézett mondat nagyjából azt jelenti, hogy nem fejlesztenek valami olyat, amiről halvány lila gőzük sincs.
Azaz nem lesz jobb, de rosszabb se.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

7
Kovács képe

akkor fog európa ideérni,

akkor fog európa ideérni, amikor emberek nem az infra miatt kerékpároznak, hanem azért lesz infra, mert emberek kerékpároznak.

---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"

8
Zsabor képe

+1! ez nagyon jó!

+1! ez nagyon jó!

9
Hilfy képe

Igenigen, és ha a

Igenigen, és ha a benzináremelés tényleg a várt ütemben folytatódik, akkor azt mondanám, hogy tavasztól annyi bringás lesz a városokban, hogy dugók lesznek :)

10
H.L. képe

Akkor szerinted már itt

Akkor szerinted már itt van.

Pont fordítva van amúgy, nyugaton felülről jövő kezdeményezés volt a kerékpározás terjesztése, a vezetés adta az infrát, hogy minél többen tekerjenek, és csak nálunk van az a fasság, hogy ha már túl sok biciklis lázong, akkor dobnak oda egy csontot kedves politikusaink.

11
kerekeske képe

Aláírást gyűjtök! Írok

Aláírást gyűjtök! Írok egy felszólítást valamelyik nyugati hatalomnak, hogy: Légyszííí, igázzatok le minket a picsába, szálljatok meg és vegyétek át a hatalmat! Könyörgök, hadd szenvedjünk a megszállásotok alatt! Nem állunk ellent ígérem, jók leszünk, csak gyertek ide kormányozni!

Amúgy az is király, hogy mikor azt hiszed már nem lehet ennél lejjebb, mindig jön valaki aki rácáfol. A mostani kormány mottója: irány az egypártrendszer, farral a jövő felé, stb!

Hajrá! Az biztos, hogy legközelebb én is az utcára vonulok, ha megindul a tömeg. Addig meg veszek sok-sok konzervet, és edzem magam a hidegre...

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
bringablog.hu

12
fradizoli képe

Pacsi csak tudd melyik

Pacsi
csak tudd melyik oldalon állsz, ha kivonulsz.
Most beletapostál egykét demokratának, liberálisnak a lelkivilágába.

13
Miló01 képe

Először azt hittem egy

Először azt hittem egy balesetes sztori következik, de nem!

A véleményem az, hogy ha nincs kes, akkor szűkíteni kell, de aztán pótolni, de honnan lehet tudni, hogy a jelenlegi liberál-polgári narancs kormány megteszi-e, vagy így lehet az embereket kifosztani, mert ha minden szolgáltatást csökkentenek, adót miért nem? Persze akinél a hatalom, azt csinál amit akar.

Meggyőződésem, ameddig nem lesz tényleg igazából forradalom, addig nem is leszünk függetlenek, és saját sorsunk önmaga. Mert ez a fülke izé jó kimondani de sz*rt se old meg. Attól még pár milliárd itt és pár milliárd ott egy két politikusnak a nemzetközi pénzpiaci háttérhatalomtól és máris azt csinálják, amit diktálnak. Az embereknek meg beadják szép hangzatos szavakkal, mert belehet, a birka se hinné el, de a magyar még mindig hisz és tűr.

OFF

Most beletapostál egykét demokratának, liberálisnak a lelkivilágába.

Te valamelyikbe beletartozol?

14
Pontagy képe

nem kéne itt nyomatni a

nem kéne itt nyomatni a pártpolitikát, akkor se, ha szidod valamelyiket. Ez még mindig nem az az oldal.

15
kerekeske képe

Tényleg. Bocs. Azért

Tényleg. Bocs. Azért monnyon le! De a portást kivéve mindenki! Köszi! Amúgy szarok rájuk. De ha itt állna előttem megfojtanám. Csak hát nem áll itt. STOP

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
bringablog.hu

16
Miló01 képe

Én az egész magát

Én az egész magát kritizálom, tök mind1 ki ül a bársony székben, neki is van zsebe...

17
Pontagy képe

mindenki tudja, kiket

mindenki tudja, kiket szidtál, ott ül a Parlamentben a főgárdista, ő talán tabu? Baromi jó a kettős mércéd, te ojjektivitás alapköve...

18
monster képe

http://criticalmass.hu/blogbe

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110106/atpolitizalva-honnantol-le...
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

19
Zsurmi képe

Pont nem a liberálisok

Pont nem a liberálisok lelkivilágát zavarja, hanem a mellkasveregetőkét.

-
Zsurmi

20
Pontagy képe

Rohanjuk le Szlovéniát

Rohanjuk le Szlovéniát (van tengeri kapcsolata és eurója) majd pedig azonnal adjuk meg magunkat! Vinni kell táblákat, amin az egyik oldalon valami szidás van, a másikon meg "Éljen a szlovén-magyar únió!" -gyorsan meg kell fordítani. Minden katonánál fehér zászló és maximum vaktöltényes fegyver. A mi jelenlegi politikai vezetésünket nyugodtan elzavarhatják a francba, vállaljuk a szlovén rabigát! Lenne nekik hirtelen kisebbségnek 10 millió magyar, de megoldják. Ezt kéne tenni.

21
ropy képe

Rohanjunk le a

Rohanjunk le a boltba!
Lehetőleg biciklivel, háztizsákkal.

22
sagan képe

"Nem épülhet védett

"Nem épülhet védett buszsáv az Andrássy úton, a Dózsa György úton és a Krisztina körúton."
A Blikktől szívesen megkérdezném, hogyan épül a buszsáv.
Az Andrássyn jár a 105-ösön kívül busz?
Krisztina melyik részén lett volna, mert valahol 2x1 sávos?
A Dózsán már most is van részben, és busz-kerékpársávot kellett volna rá csinálni.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

23
ropy képe

Ne a Blikket kérdezd, hanem

Ne a Blikket kérdezd, hanem a VEKE-t!

http://146.110.10.61/main.php?fc=forum&tn=x0495

Most mit fognak írni a legények?
talán azt, hogy "Kiharcoltuk, hogy ne épüljön felesleges buszsáv!".

24
sagan képe

(Az épül igén próbáltam

(Az épül igén próbáltam volna derülni egy csöppet. Szerintem úttest épülhet, a sávot maximum rá tudják festeni,de ez persze csak kekeckedés.)

A linkelt oldalon a három kimaradt csak opcionális volt,bíztak benne,hogy ezek is benne leszek.
Egyébként,a buszsáv (a jelenlegi KRESZ miatt) megnehezíti a szabályos kerékpáros közlekedést. Kerékpáros szempontból csak a busz-kerékpársáv jó megoldás.
A Szilágy út:ha a Külső-Szilágyira gondolnak,akkor ott épp szakmai oldalról lett a kerékpárút megakadályozva (CM-n is volt téma).Persze a felszabadult pénzt lehetett volna pl egyirányú utcák kiegészítő tábláira fordítani.

Egy a biztos: tavasszal több bringás lesz,a tavaly tavaszi számhoz képest,mindegy mit csinálnak az igérgetőművészek.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

25
Cseya képe

Kerékpáros szempontból a

Kerékpáros szempontból a X. kerület Fehér úti megoldás is megnyugtató, ott ugyanis a buszsávot nem a külső, hanem a belső sávban jelölték ki.

26
zoldszem képe

arra jártamban

arra jártamban meglepödtem:
nocsak, egy darabka Bogota !?
kulcsszavak : amszterdam rozsda fekete

27
Cseya képe

Hova lett a kona lava?

Hova lett a kona lava?

28
zoldszem képe

Kényelem a szerelem

Kényelem a szerelem helyett..
Montenbájk alakban várja a nyarat.
kulcsszavak : kona lava döme vs. amszterdam
Bocs a reklámért.

29
sagan képe

és a külsőben el lehet

és a külsőben el lehet normálisan férni?

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

30
Cseya képe

Mint általában a külső

Mint általában a külső sávban, csak annyiból jobb, hogy a gépkocsivezetők bátrabban kerülnek nagyobb ívben, ha ezért egy gyéren használt sávba kell áthajtaniuk.

31
Zsabor képe

Fészbúkon egyszer

Fészbúkon egyszer odaböktem egy ismerősöm posztjához egy viccesnek szánt kommentet, másnap a VEKE perrel fenyegetett.
Veszélyes világban élünk.

32
Miló01 képe

Vagy egy érvelésük még

Vagy egy érvelésük még régről (Azóta lappangott a fejemben:D), hogy "A fiatalok miért adják át a helyüket az idősebbeknek, ők is fizettek az utazásért" Hihetetlen!
Mit írtál, ha szabad kérdeznem?

33
Zsabor képe

Ennél többet itt nem

Ennél többet itt nem mondok - és azt pláne nem szeretném, ha azt hinné emiatt valaki, hogy komolyan gondolom a zsidózást.
Azt, hogy ettől a számtól milyen szálak vezetnek a VEKÉ-ig, biztosan össze tudod rakni :)
http://www.youtube.com/watch?v=bni_MMk0K7Q

34
Miló01 képe

Hmm, pedig akkor reagálnak

Hmm, pedig akkor reagálnak rá indulatosan, ha igaz!

35
monster képe

Legalább nem építgetnek

Legalább nem építgetnek milliókért külön villanyrendőröket a bicikliutakra, mint pl. a Rákos patak mellett Zuglóban.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

36
ropy képe

Igazad van! Ne épüljön

Igazad van!
Ne épüljön semmi, mert legalább akkor, nem rontják el.

37
pere képe

Már festékre sincs pénz ?

Már festékre sincs pénz ?

38
Wilika képe

"A régi klímával kell

"A régi klímával kell beérnie a Mikroszkóp Színpadnak.
Megszakad a szívem... :')))
_____________________________
http://wilika.hu

(Gumival RAKOm, oszt?)

39
Frenki képe

Van rá pénz, de csak

Van rá pénz, de csak vízfestékre :-)

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

40
ropy képe

Meglepő számomra, hogy

Meglepő számomra, hogy mennyire érdektelen a kerékpáros közösség erre a lépésre.
Anno, 2-3 napon belül szerveződött egy demonstráció vagy tiltakozó irat az önkormányzat vagy a Fő önkormányzat lépései ellen, ha azok negatívan érintették a bringás közösséget.
A Sárkány ( aki ma yariszos) mondta erre, hogy "az egész társadalom fásult, érdektelen a politika lépéseivel szemben.".
A hozzászólásokat olvasva, sajnos többszörösen igaza van.

41
Cseya képe

Szerintem a kerékpárosok

Szerintem a kerékpárosok ambivalensek lettek a "kerékpáros-infrastruktúrákkal" szemben. Amit régen negatívumnak tekintettem volna, ma már örömmel fogadom, például hogy forráshiány miatt egy darabig még nem fognak diszkriminálni a közlekedési módom okán.

Örülök hogy nem törölték a regisztrációdat, bár lehet ha szembesülnek vele, hogy a Blikkből tájékozódsz, még meggondolják magukat.

42
ropy képe

Blikkből tájékozódom...,

Blikkből tájékozódom..., mit tegyek? Sem a kurucinfo, sem a barikád nem tudósított az ügyről.
De más sem.

43
Cseya képe

Hja, a régi szép

Hja, a régi szép emlékek...

http://www.youtube.com/watch?v=cyjlOUxOsTQ

44
sagan képe

párat kattintottam a

párat kattintottam a környéken :DD
http://www.youtube.com/watch?v=DZcMZ4KrEXs

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

45
Zsurmi képe

+1 az első felére. -

+1 az első felére.

-
Zsurmi

46
sagan képe

Fentebb is beírtam,hogy a

Fentebb is beírtam,hogy a szeparált bringaút építését, nagyon helyesen épp az itteni közösség akadályozta meg. Hiszen egy olyan terv valósult volna meg,ahol százmilliók elköltésével a kerékpárosok számára rossz megoldás született volna meg.
A buszsáv kijelölés meg nem kerékpáros kompetencia, és ha nem kerékpározható buszsávot csinálnak,akkor szintén negatív hatású a kerékpározás szempontjából.
Ezek az ügyek semlegesek,de biztosan nem negatívak kerékpáros szempontból,ezért nem is lesz ez ellen itt nagy tiltakozás. Persze lehetnének olyan olcsó beruházások,amelyek nagyban növelnék a kerékpározás lehetőségét Budapesten,de az is elsősorban a jövendőbeli bringásokat érintené. Aki a jelenlegi feltételek mellett is bringázik,az tudja/érzi,hogy gyökeres változásra nem lehet számítani bringás ügyben.Így már annak is örül,ha nem lesz rosszabb egy útszakasz kerékpáros szempontból. És járművezetőként továbbra is használhatja az úttestet.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

47
Frenki képe

Érdektelen?Hát a magam

Érdektelen?Hát a magam részéről elefigyelve a választásokat többen is rápróbáltak a kerékpáros témákra, de Tarlós spec neke nincs meg ebben a témában.Emlékszem is, hogy gondolkodtam miért, aztán jött a közvélemyén kutatás a szavazásra hajlandókról...és rögtön leesett.Annyi szavazója volt, nem volt rá szüksége.Fontos az össze fogás,meg a konszenzus, de ha van elég voks, akkor már csak kényelmetlen.Minek kötelezettséget vállani valamire, ha többlet előny nem jár vele?
Innetől fogva azon hezitálni, hogy most miért nem épít bringautat...nem is hirdette.Pont azért.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

48
err képe

Lehet, hogy talan igazad

Lehet, hogy talan igazad van, de csak 6 eves ciklusban gondolkodva. Esetleg.

----------------------
szmog | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

49
Frenki képe

A költségvetés meg éves,

A költségvetés meg éves, de 4-6 évig a diszponens tervezi meg.Na annyi épp elég.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

50
shutruk képe

Amúgy azzal is tisztában

Amúgy azzal is tisztában vagytok, hogy miért vetette ki ezeket a költségvetésből? Vagy hogy ha ezek bent maradtak volna, mit kellett volna kihúzni? Látom megy a savazás megint, de érzésem szerint egyikőtök sincs tisztában a főváros költségvetésével.

"– Megszorítások nem lesznek, de olyan beruházásokba nem fogunk bele, amelyekre nincs forrás – közölte Tarlós. Szerinte az az adósság az előző városvezetés öröksége."

No, nem is zavarok tovább, folytassátok.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

51
H.L. képe

Sárga csíkot húzni az

Sárga csíkot húzni az útra + piktogramok - szted ez vágná haza a költségvetést?

52
shutruk képe

Ezek projektek - nem értek

Ezek projektek - nem értek hozzá, csak ötletelek -. A projektek meg nem csupán festék-beszerzésből állnak.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

53
ropy képe

Jutalmakra lesz pénz.

Jutalmakra lesz pénz.

54
Frenki képe

Igen és ki és mikor dönti

Igen és ki és mikor dönti el, hogy erre van erre nincs?Miért nem pont fordítva?
Az ördög bá' a részletekben lakik.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

55
Wadmalac képe

Iigen, mondjuk építsünk

Iigen, mondjuk építsünk kerékpárutat abból a pénzből ami a közvilágításra volt szánva.
Asszem sokan nem értik meg milyen magasan áll a szar.
Idén az is eredmény ha a helyzet nem romlik.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

56
Frenki képe

Azt nem tudom mi lesz az

Azt nem tudom mi lesz az idén eredmény, de azt már húsz éve hallgatom, hogy így nincs erre lé, meg így nincs arra lé.Aztán meg később ki derül, hogy helyette mire volt.
Szolgálati autóra, új irodabútorra,mobilra, laptopra,külföldi utakra, jutalomra, tanulmányra,szellemi jogdíjra, osztalékra....nevetséges

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

57
beked képe

Pedig zavarhatnál, mert

Pedig zavarhatnál, mert érzésed szerint te tisztában vagy a fővárosi költségvetéssel. Elmagyarázhatnád.

Mert nem tudom miért vette ki a költségvetésből. azért nem tudom, mert azt nem árulta el. Nem tudom mi lesz a prioritás. Mire muszáj és mire szeretne költeni a főváros. Mert nem mondták még meg.

Ne haragudj, de szerintem az a "dolgunk", hogy savazzunk, mondjuk nem csak itt, hanem ahol lehet, annak érdekében, hogy a főváros arra költsön és azza foglalkozzon, amire szeretnénk, vagy szeretnénk, hogy költsön és foglalkozzon. Nem ezt teszi más egyén, közösség és szervezet is? Szerintem nekem nem kell átlátnom minden igényt és rendelkezésre álló forrást, csak azt kell látnom az van-e amit én szeretnék, hogy legyen, ha nem, jó-e az nekem, ami helyette van. Lenyelem, megvilágosodok, vagy bosszankodom. Nem ezért újulhat fel (igaz nem önkormányzati, hanem állami) pénzből és nem Pesten, de máshol) egy stadion 10 milliárdból és nem ezért "felejtették ki a budai vár állagmegóvását úgy 30 éve?

Szerintem lehet egy városvezetésnek koncepciója (és jó lenne, ha a lakosok is tudnának róla) de nekem mint lakosnak is lehetnek igényeim, épp ezért a vezetés koncepcióját valahol mégis velem kéne elfogadtatni, nem pedig félreagálásokban benyögni.

Beke Dávid

58
monster képe

Sajnos az a baj, hogy azt

Sajnos az a baj, hogy azt hiszik a politikusok hogy a bringás infrastruktúra fejlesztése pénzkérdés. Az is, de nem elsősorban. Először a kerékpárosbarát gondolkodást kéne elsajátítani, ami ingyen lenne.
Egyébként sok minden mással is így van, meg lehet oldani erőből drágán vagy ésszel olcsón.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

59
sagan képe

+1 ---------------------- Hog

60
Pontagy képe

pár száz liter

pár száz liter festékből, egy géppel meg lehetne csinálni a fővárosi hálózat egészét, 10 millió alatt lenne költségben, bőven. Csak sávok, semmi más, talán a táblákkal lenne 10 millió, de az nem pénz

61
sagan képe

Igen, de a valóságban csak

Igen, de a valóságban csak a tervezés 100 milliókat vinne el.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

62
AttentoRedaz képe

Szerintem az MK elég sokat

Szerintem az MK elég sokat segítene a tervezésben ingyért.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

63
Pontagy képe

ha nem is ingyért, de

ha nem is ingyért, de olcsóbban, mint a közbeszerzés-maffia, ami minden ilyenben benne van.

64
Kisember képe

Az ingyértből nem lehet

Az ingyértből nem lehet lopni.

--------------------------
www.barzongorista.eu

65
AttentoRedaz képe

Ezért kevés a

Ezért kevés a kerékpársáv, nyom, busz-kerékpár sáv, satöbbi. Elhanyagolható a lenyúlható pénz, nem éri meg a rizikót. Bezzeg egy EU támogatott másfél kilométeres szeparált út 180 milláért, az már döfi!!!

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

66
Zsurmi képe

Az lehet, viszont a

Az lehet, viszont a döntést bevállalni nehéz. A döntés maga se kerül sok pénzbe, csak a rossz döntés.

Az építenek valamit, meg újraosztják a meglévő útfelületet egész másképp hangzik.

-
Zsurmi

67
Lusti képe

szerintem meg fűtött

szerintem meg fűtött úttestet és világító síneket! lehetne mondjuk kék... politika? háh persze soha semmi nem jó. igyál, tekerj, sportolj járj meccsekre, prütykölj :D amúgy ezeknek nem érdekük, hogy gyorsan hatékonyan elkészüljön a városi közlekedés ideális modellje. amíg telik az idő addig a zsebük is. tengerimalacokat a parlamentbe!

68
Doom3d képe

Tengerimalac nem jó. Az nem

Tengerimalac nem jó. Az nem beszél. Legyen inkább hullámos papagáj. Átlag négy évig él, malacnál kevesebbet eszik, és sokat beszél (igaz, nem érti, hogy mit mond).

69
-ogre- képe

szerintem nem az infra

szerintem nem az infra fejlesztésén kellene, hogy legyen a hangsúly. ha tényleg rendet lehetne valahogy csinálni a fejekben mindegyik oldalról - politikusok (nem hiszem, hogy a háttérapparátusban csak dilettánsok ülnek), bringások, autósok, stb.- az többet érne, mint bármilyen infra.

szerintem most nem az a cél, hogy még több bringás legyen az utakon. persze, az jó dolog. de ha bebizonyosodna, hogy mindenféle plusz rendszabályozás nélkül is lehet biztonságosan közlekedni. emellett ne mondja senki, hogy 10 friss városi bringásból jó esetben nem csak 9 a bkv-t cseréli biciklire, és nem az autóját.

a kerékpársáv felfestése önmagában nem elég.
kispesten az önkormányzat nagyon jó kis bringás infrát dobott össze tavaly, de nem takarítják.
a lőrinci királyhágó úton évek óta van sáv, baromi jó, csak így télvíz idején használhatatlan.

szerintem teljesen mindegy, hogy fővárosi, vagy helyi önkormányzat tart fent egy utat, amin van infra, ha nem foglalkoznak vele. ez többlet költség, még ha nem is számottevő. pl ha nem aggatnának ötvenmillió égőt minden karácsonykor a fákra, már meglenne rá a pénz.

70
beked képe

A hír hallatán nekem az

A hír hallatán nekem az ugrott be, hogy volt szó tavaly arról, hogy a (többek között) kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre lehívható Úniós források hamarost lejárnak. Pl. idén :) én nem tudom, csak kérdezem.

Azért, ha jól tudom. a kerékpársáv sem csak a sárga festék árába kerül. Még az "egyirányú utcák megnyitása" kapcsán is felmerült, hogy bár sáv már nem kell, így egyszerűbb, meg olcsóbb, de a hatósági vizsgálat és engedély továbbra is szükséges hozzá, ahogy a sáv kialakításához is engedélyek tervezések, egyebek kellenek. Azt nem állítom, hogy drágább, lenne a legtöbb esetben, bár hallottam már ilyet is, útszélesítés esetén, mert akkor a sáv aszfaltjának is az úttest többi részével azonos teherbírásúnak kell lenni (ami valljuk be nagyságrendekkel jobb, mint az amit amúgy, sok helyen alánkraknak.

Beke Dávid

71
ropy képe

Témát lezárandó csak egy

Témát lezárandó csak egy kérdésem lenne az illetékes civil kerékpáros "vezérek" felé:

Van köztetek olyan aki az elmúlt 2 nap során megkérdezte a fővárosi vezetés bármely tagját arról, hogy mi is ez a "kiradírozás"?

72
beked képe

Én nem vagyok civil

Én nem vagyok civil kerékpáros vezér, csak kerékpárral közlekedő, ezért én inkább arra várom a választ, de nem a civilektől, Miért is nem lent megindokolva az, hogy mit, miért radíroznak ki? Baj az, ha én azt gondolom, hogy inkább mást kéne? nyilván nem tudom mit, csak azt, hogy nem ezt. Szerintem a vezetés feladata eldönteni mire költ, de elvileg nem magáért, hanem értem (is) költi ezért én akarhatom azt, hogy arra költse, amire én szeretném, ahogy más is akarhat mást, Az önkormányzat pedig saját meggyőződése, vagy a lobbik ereje szerint majd dönt. Ha az én lobbim, vagyis a kerékpáros ügyeket képviselők ereje nem akkora, hogy legyőzze pl. a Rákosrendezői állomás áttelepítését szorgalamazókét, akkor mérges vagyok aminek itt hangot adok, vagy örülök, vagy elfogadom, de mindegyikre megvan a jogom és arra is talán, hogy a nemtetszésemet kifejezzem. Szerintem.

Beke Dávid

73
ropy képe

Részlet Tarlós István

Részlet Tarlós István főpolgármester Budapest Programjából:

"Vissza kell foglalnunk a várost az egyre fojtogató autóáradattól. A belváros forgalmát csökkenteni kell. Előnyben kell részesíteni a közösségi és a kerékpáros közlekedést Budapest egész területén.
A kerékpárosok számára biztonságos tárolók, parkolók, és szervizek is szükségesek. Külföldi minták adaptálásával bevezetjük a kerékpár kölcsönzés fővárosi rendszerét.

...

Megoldandó feladatok:

A kerékpáros és gyalogos közlekedés arányának növelése, e közlekedési módok feltételrendszerének javításával..."

http://tarlosistvan.hu/wp-content/uploads/2010/08/bpp.pdf

Tarlós azt is kijelenti programjában, hogy többek közt a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés fejlesztése kiemelten megtérülő beruházás a város javára.

74
Frenki képe

Értem.Meg azt is hogy a

Értem.Meg azt is hogy a legutóbbi fővárosi kölcsönző ötlet mögött a Bergusson állt.Szó szerint, elől a pulpitusnál a főönkormányzatis dumált,a bergusson tulaja mögötte állt jobbra a tv adásban.Aztán a beszéd közben el is ment.De a cégnév megjelent.
A szervizek döglődnek, többen be is zártak, csak említsem a Pepedált.Nem bírják a versenyt.
Több kölcsönzési kísérlet is megbukott már,mert mindíg azon vitáznak, hogy mennyi és milyen bringa legyen, pedíg nem ez az infra legfontosabb része.
Szóval, Tarlós fogja csökkenteni az iparüldézési adót helyi rendeletben?Mert azt az Önk. veti ki.Meg az építmményadót?Mert abból is kap.Csak hogy versenyképesebbek legyenek a szervízek.Mert már megvannak, nem kell őket létrehozni újonnan mondjuk egy versenytársnak....

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

75
toreki képe

Mert mi csak a nép vagyunk.

Mert mi csak a nép vagyunk. A nép meg buta, nem ért az ilyen nagy dolgokhoz. Ezért választ okos embereket vezetőnek maga fölé, hogy azok döntsenek helyette. De hogy tudja eldönteni, hogy ki ért hozzá, ha azt sem tudja, mihez kell értenie a választottnak? :)

76
Frenki képe

Pontos.Sajnos. "Nem nyúl a

Pontos.Sajnos.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

77
beked képe

Már pontosabb hírek is

Már pontosabb hírek is elérhetőek a költségvetési koncepcióról.
Én nem tényleg nem értek hozzá, de a 200 milliárdos adósságállomány 460 milliárdos bevétel mellet 43%-ot tesz ki. ha százezret keresek havonta és felveszek egy ötszázezres hitelt az kb ennyi. Amellett, hogy én rosszabb feltételekkel kapom valószínüleg a hitelem mint az önkormányzat sem gondolom, hogy ez akkora megrázkódtatás lenne, de biztos jobb, ha nincs is. főleg, hogy a kiadás idén is magasabbra van kalkulálva mint a bevétel.

Útfelújításra tavaly több mint 25 milliárdot költöttek, Idén több mint 26-ot gondolnak, de utána már 10 körül (kicsit kevesebbet, mint előtte általában). Hogy a behajtási díj hova értendő nem tudom, ilyen tételt nem találtam, pedig a négyes metróért cserébe meg kell csinálni... elvileg.

Nem világos számomra, hogy a kevesebb útfelújítás majd kevesebb kerékpárosbarát kialakítás jelent-e? ill, hogy jelenti-e azt, a városban nem fojtatódik a közlekedés átalakítása.

Beke Dávid

78
zoldszem képe

pepitában: origo.hu/itthon

pepitában: origo.hu/itthon Mindenkinek fájni fog
kulcsszavak : a lényeg .. a lényeg .. a cm

79
Tomek képe

Hmm, ez azért érdekes: "A

Hmm, ez azért érdekes:

"A koncepció alapján megváltozik a hajléktalanellátás finanszírozása is. A táblázatokból kiderül, hogy tavaly összesen 14,7 milliárd forinttal támogatta a főváros a hajléktalanokat segítő alapítványokat, az idén erre a célra 14 milliárdot irányoz elő a tervezet."

Semmi bajom a hajléktalanokkal, mielőtt valaki nekem esne emiatt, pusztán csak józan paraszti ésszel gondolkodva hogy a fenében tudnak elkölteni 14.7 milliárdot hajléktalanokra???
Mennyi hajléktalan van Budapesten?

Hasraütésszerűen mondok egy számot, legyenek mondjuk tízezren, ami felér egy közepes község lélekszámával, de biztos nincsenek ennyien!
14.700.000.000/10.000=1.47 millió forint jut egy hajléktalanra/év, ami kb 122 ezer forint havonta!
Ez egy rendes, dolgozó embernek a havi fizetése, amiből megél, lakást bérel (hitelt törleszt), iskoláztatja a gyerekét, nyaralni megy szolidan, ésatöbbi!

Most vagy én vagyok a hülye, vagy a hajléktalanokat segítő alapítványok nem végzik jól a dolgukat ebből a pénzből, és már régen nem kéne egyetlen hajléktalannak sem lennie az utcán!
Sőt ez alapján semmi szükség rájuk (a segítő alapítványokra), hisz ennyi pénzből a főváros simán ki tudna utalni bérlakásokat, plusz havi x összeget, mint egyfajta fizetést, hajléktalantámogatás címén közvetlenül a hajléktalannak!

Valaki homályosítson fel, mert ez nekem így magas!

80
Pontagy képe

van egy cikk, abban

van egy cikk, abban budapesti arányban csaknem 50.000 hajléktalan jut, és találsz ebben az írásban mást is. Régebbi a cucc, de szerintem azóta nem javult a helyzet:
http://beszelo.c3.hu/cikkek/hajlektalanok-a-szavak-es-szamok-halojaban

81
Tomek képe

A nem lakásban élők

A nem lakásban élők száma a közel ötvenezer (44 799 fő), ami nem konkrétan a hajléktalanokat takarja szerintem, de van a cikkben egy ilyen rész is:

A fedél nélküli emberek 2005. évi regisztrációja alapján a Február Harmadika Munkacsoport szakértői becslése szerint Budapesten egy átlagos téli éjszaka

– közel 3000 ember alszik fedél nélkül Budapesten,

– másik 1800 ember éjszakai menhelyeken tölti az éjszakát,

– további 2800 ember átmeneti szállókon lakik.

Összesen mintegy 8000 hajléktalan ember tartózkodik egy átlagos téli éjszaka Budapesten.

Nem olvastam el rendesen, csak átfutottam, de majd tanulmányozom, köszi!

82
Frenki képe

El kell látni a

El kell látni a hajléktalant.Fenn kell tartani a melegedőket, szállásokat,fizetni azok alkalmazottait,fenn tartani a tea, takaró osztogatásra használt járműparkot+tea+takarók+bér az alakalmazottaknak.Ezen kívül fenn kell tartani azokat a szerveszteket akik mindezt koordinálják,és végrehajtják.Lehetőség estén fejleszteni.
Egyébként romákról irtam a szakdogámat a velük foglalkozó alapítványok költségvetése szerint a teljes költség 70-80%-a volt a működési költség (értsd:saját bérük, juttatásuk, költségtérítésük, fénymásóló, telefon, sz.gép, szoftver...etc, tehát ami az alapítványt működteti nem a tevékenységét.)Na ezért nem adok karitatív szervezeteknek egy fillért se, 100ft-ból 70-80 benyel,20-at odaad a támogatottnak.Inkább odaadok 50-et a hajléktalannak kézbe.Elissza?Kit érdekel?
Ő se mondja meg nekem milyen fogkrémet vegyek.
Milyen alapon mondjam meg neki mire költse?Éltem én az utcán?

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

83
Györgyi képe

na, ha nem csinálnak

na, ha nem csinálnak semmit, legalább nem rontják el.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

84
Frenki képe

Itt? :-) Ha csak azt nem,

Itt? :-)
Ha csak azt nem, hogy nem csinálnak valamit amikor meg kellene. :-)
Szia Györgyi, jó téged néha látni!

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

85
ropy képe

Tarlós azt nyilatkozta a

Tarlós azt nyilatkozta a Szigettel kapcsolatban, hogy "Senki nem kap ingyenes közterület-használatot".

Akkor a CriticalMass felvonulás sem?

86
Frenki képe

Akkor tavasszal se lesz

Akkor tavasszal se lesz felvonulás, hanem csoportos együtt közlekedés.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"