Bevesz pár fokozatot aztán ennyi...minden shimano, szóval még csak keveredés sem lehet.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Bevesz pár fokozatot aztán ennyi...minden shimano, szóval még csak keveredés sem lehet.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Így infók nélkül
Így infók nélkül elállított váltóra, illetve bovdenre lehet tippelni.
Mi a konkrét baj, milyen irányban nem veszi a fokokat? Az összes rossz, vagy scak a teteje, vagy az alja a sornak?
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.
Most lett frissen
Most lett frissen beállítva minden, szerelőtől hoztam és ő mondta hogy 3 napig próbálkozott vele de nem tudta beállítani. A hibát meg magát úgy tudom körülírni hogy váltok és hatalmas késéssel TALÁN beveszi a sebességet, de közbe hangos, és el-el dobálja a láncot mindenfele. Persze nem egy Dura-Ace szettem van, de eddig nem volt vele baj, azon kívül hogy elkopott, a csere is ezért volt szükséges.
Nem szeretnem elvenni a
Nem szeretnem elvenni a kedved, de ha ott volt egy szerelo kezeben a gep napokig, es nem tudta megcsinalni, akkor online nehez lesz :)
Egyebkent ilyenkor azt szoktak csinalni, hogy levaltasz a legkisebb fokozatra, majd 1-et fel. Elkezd csorogni, zorogni. Utana megint elkezdesz valtani, de nem valtasz be, csak annyira nyomod a valtokart, hogy megfeszitsd a bowdent. Ha halkul a csattogas/zorges, esetleg fel is ugrik, akkor fesziteni kell a bowdenen egy kicsit.
Visszafele majdnem ugyanez, csak ott ha levaltasz, es nem ugrik le, akkor lazitani kell a bowdenen, mig le nem esik.
Ezt remelhetoleg tudja egy szerelo is. Ha napokig nem tudta megcsinalni, akkor valszeg nem ez a gond.
Lehet meg bowden bibi (koszos bowden, vagy esetleg megtort), de akkor nem tudom, miert nem cserelte ki. Lehet elferdult valtopapucs, amit mondjuk nehez visszaegyengetni, de nem lehetetlen, de inkabb az ilyet celszeru szakemberrel elvegeztetni.
Meg meg a jo eg tudja mi lehet az ok :)
www.bringakonyha.hu <- ha tudod, vidd be, aztan raneznek ok is...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Amúgy meg lehet attól is,
Amúgy meg lehet attól is, hogy mondjuk HG soron UG lánc van...lassan kéne egy blog arról, hogy hogyan írjuk le a problémánkat helyesen a fórumon..
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.
Szerintem válts
Szerintem válts szerelőt.
Milyen az, hogy úgy adja vissza, hogy nem működik...
Amúgy ennek ezer oka lehet.
Ócska váltó, rossz pozícionálás, rossz láncvonal, váltó nem kompatibilis a sorral, akad a váltóbowden, meghajlott váltófül.
Úgy haladok át az autódugón, mint homok a szitán.
Szerelőd megnézte, hogy a
Szerelőd megnézte, hogy a maga a váltó rendesen fel van e rögzítve a vázra?Akkor is csinál ilyet, ha laza a rögzítő csavar.ezen kívül, ha minden új, bowden, beállítás, vagy váltókar lehet lehet a ludas.
Ha elhozod megnézem, én türelmes vagyok.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Elviekben úgy kell,hogy
Elviekben úgy kell,hogy ráteszed 7-esre bekötöd a bowdent feszesre és utána még lent is fönt is tudsz rajta finoman tekerni. Csak mindegyik finomhangoló legyen betekerve teljesen amikor felrakod,mert tuti lazára kötöd és akkor azokkal még feszíthetsz. Ha szépen veszi az 5-6-7-et akkor nyerő. Én így raktam fel az LX-emet és olyan mint egy álom. De ha gondolod segíthetek, persze ha pesten mozogsz. Ha nem megy dumáljunk össze!
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Vidd el a Luongo-ba, ha
Vidd el a Luongo-ba, ha pesti vagy, ott legalább rendesen dolgoznak, nem úgy, mint a Nella-nál, akikben nagyot csalódtam.
Ehhhh. Nem akarok bolt
Ehhhh. Nem akarok bolt flamet csinálni, de Luongoval kapcsolatban az elmúlt fél évben szerzett tapasztalataim:
- sima belsős, peremes külsős bringához, tubeless defektkészlet ajánlása, eladása
- Felújításon ott hagyott bringán mind a két külső menetiránnyal ellentétesen felrakva
- Hátsó agy felújítás -> pár hónap után daráló agy, túl húzott kazetta zárógyűrű (kb lehetetlenné tette a házi javítást...)
Szóval szerintem inkább ne a luongoba:)
-----------------------------------------------------------------
Hétköznap: Kék-fehér-piros csepel apollo fixi
Túra (burkolt): fekete Corratec Corones outi
Túra (terep): pezsgő Kellys Quartz MTB
Nagy dolgokra: CM + BK matricás Citroen Berlingo :)
Üdv. ha már váltás,
Üdv.
ha már váltás, akkor ez hogy lehet:
Vettem egy vadi új, Shimano HG 7-es országúti fogassort, kazettás, 12-21 fogszám. Az eladó megesküdött rá, hogy soha nem használta, és gyári. Úgy is nézett ki, szóval semmi gond.
Ma felpattintottam a bringára, és nem megy a váltás. Elmentem, vettem egy direkt HG láncot, azzal sem megy. Minden ugyanaz maradt a váltórendszerben, csak annyi történt, hogy a régi menetes racsnis hátsókerék helyére betettem kazettás kereket, meg az új sort.
Fél napig állítgattam, semmi eredmény. Fogtam a régi menetes 7-es sort, melléraktam a kazettásnak. A kazettás egyszerűen rövidebb! A hétfokozatú váltókar a 7 fokozatú menetes sort hiba nélkül váltotta, a 7 fokozatú kazettást pedig 7 pozíció helyett 6-ból átéri!
Jobban szemügyre vettem a kazettás sort, és meglepődve láttam, hogy noha a távtartók 7-es sorhoz valók, mert egy másik hibátlan kazettából megmaradt alu távtartó becuppant közéjük, azonban maguk a fogaskerekek sokkal vékonyabb anyagból vannak, mint a menetes sor kerekei. Tehát hiába a 7-es sorhoz való távtartó, a fogaskerekek vékonyabb kivitele miatt a 7 fokozaton egy fokozat eltűnik, kb. 3-4 mm-rel "rövidebb" a kazettás sor, mint a menetes.
Hol a hiba?
Saját tippjeim: Átvert a Shimano...:) (ez vicc akart lenni)
Ez egy 9 fokozatú rendszer volt, csak két kerék hiányzik (ennek meg az mond ellent, hogy a felső 5 fogaskerék fixen össze van szegecselve, a 7-es távtarókkal együtt.)
Egyébként a topicot nyitó
Egyébként a topicot nyitó kerékpárosnak is lehet, hogy az a baja, mint nekem. Nem stimmel valami méret a fogassoron, bár ha az nem lett cserélve, akkor passz. Azért ha olyan gondok vannak, amiket eddig leírtak, azt egy szerelő egyből kiszúrja.
Még azt tudom ajánlani, hogy ki kellene cserélni az összes bowdenházat a váltórendszerben, és új bowdent feltenni. Szerintem egy csapásra megszűnik a probléma.
Ez mind igaz, de az első
Ez mind igaz, de az első fokozatot te állítod be a határoló csavarral, tehát a váltókar az ide álított bowdenhossz után fogja "tudni" hogy mekkorák kell lépnie a következő fokozatokhoz.A nagykerben a láncokat 7-8-as láncként árulják, tehát a széllesség nem zavaró a láncnál.A 9-10-es rendszernél már igen mert azon már csak a 9-10-es lánc fér el.
Miután a váltókat univeriálisan gyárják, mind menetes, mind kazettás sorokhoz a két sor leadási és felvételi pontjai ugyanazok, tehát váltónál se lehet hiba.
Lánc okozhat még gondot de másként.Ide dobnám az ebike gyík-ját a pontosság kedvéért:
".4.3. Használhatok-e IG lánccal HG fogaskoszorút?
Minden forgalomban lévő Shimano kazetta úgy lett kialakítva, hogy az IG vagy HG lánccal működjön.
Minden IG lánc működik a HG fogaskoszorúkkal, fordított esetben (7-es IG kazetta, HG lánccal) viszont jóval pontosabb hátsó váltó beállítást igényel.
Egy kombinációt kell elkerülni: HG lánc, csak IG kompatibilis hajtókarral! Ebben az esetben felléphet az a hiba, hogy nagy tányérról — amikor hátul is a legnagyobb lánckeréken van a lánc — könnyen leesik a lánc, még akkor is, ha nem váltunk lefele. Különösen nagy terhelésnél fordulhat elő ez a probléma."
Hát ennyi.valahogy még a váltókarra tippelnék...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Most akkor az a helyzet,
Most akkor az a helyzet, hogy 7-es menetes sor nem kompatibilis a 7-es kazettással? Mert jelenleg így állunk.
A vékonyabb anyagú fogaskerekek miatt a sor teljes hosszára kijön egy 3.5mm-es eltérés, ennyivel van közelebb a kazettás sor legnagyobb kereke a legkisebbhez, mint a menetes sor legnagyobb kereke a legkisebbhez. És köztük ugyanúgy ott van még 5 fogaskerék.
Akkor lenne jó a kazettás sor, ha minden távtartó mellé még betennék egy fél mm-es spacert, már ha létezik egyáltalán ilyen.
Fiam bringáján ugyanez
Fiam bringáján ugyanez volt a helyzet, azzal az előzménnyel, hogy a gép (egy kis KTM) lomtalanításból származott, tehát jó darabig állhatott valahol.
A baj a váltókarokban (Shimano kétujjas váltókarok) volt. Minimális kenőanyag volt bennük, de az kosszal keveredve egyszerűen blokkolta a váltómechanikát. Semmi mást nem csináltam, csak jó bőven (folyósan) kipucoltam WD40-szerű anyaggal, azóta vált, mint az álom.
Ilyen nem játszhat?
---
„Lehet, hogy nem értek egyet azzal, amit mondasz, de halálomig védelmezni fogom a jogodat, hogy elmondhasd.” /Voltaire után szabadon/
Ja, én sem akarok lehúzni
Ja, én sem akarok lehúzni egy boltot sem, de azért amit a Mekka Bike (XIX., Üllői út 520.) művelt, az elég gusztustalan húzás volt.
Nézegettem fogassor ügyben a boltok kínálatát, és a Mekka Bike honlapján találtam is egy noname oúti fogassort, kazettás, 7 fokozatú. Gondoltam, ideiglenesen jó lesz, a rossz kiosztású helyett, amíg nem találok valami jobbat. Néztem, 1890Ft-ba kerül. Felhívtam őket, hogy készleten van-e, azt mondták megnézik, visszahívnak fél-egy órán belül. Ez volt délelőtt 11h körül. Délután 15h-kor én hívtam őket megint, hogy mi a pálya, erre nagy nehezen kinyögték, hogy nincs készleten, de jövő hét keddre tudnak hozni, csak kicsit módosult az ára. Mondom nem baj, mennyi az új ára? Azt mondja a csóka, 3800Ft...mondom, tessék?? Kicsit módosult az ára?? Azért 1890-ről hirtelen 3800Ft-ra emelni valaminek az árát csak azért, mert valaki venne, elég pofátlan dolog. Persze, kiröhögtem őket, aztán jónapot...
Túl kombinálod a
Túl kombinálod a dolgot.Fogsz egy sima halott menetes sort.szétszeded a lánckerekeit, kiveszed belőle a héztagoló műanyag gyűrűt.Ráhúzod a kazettás tövére, utánna fel a kazettás sort,zárógyűrű, és váltó állítás , oszt' jónapot.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
:D Úgy sem volt jó, de
:D Úgy sem volt jó, de kihézagoltam, most már jó...:)
Csak kíváncsi voltam, mitől lehet ilyesmi, de megoldottam.